Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 44 din 18 decembrie 2008  pentru aprobarea   Normei nr. 24/2008 privind conditiile de autorizare si organizare a activelor si pasivelor pentru societatile de administrare a fondurilor de pensii private    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 44 din 18 decembrie 2008 pentru aprobarea Normei nr. 24/2008 privind conditiile de autorizare si organizare a activelor si pasivelor pentru societatile de administrare a fondurilor de pensii private

EMITENT: COMISIA DE SUPRAVEGHERE A SISTEMULUI DE PENSII PRIVATE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 891 din 29 decembrie 2008

Având în vedere prevederile <>art. 23 lit. f) şi g) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 313/2005 ,
conform <>Hotãrârii Parlamentului României nr. 24/2006 privind numirea preşedintelui, a vicepreşedintelui şi a celorlalţi membri ai Consiliului Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private,
în temeiul dispoziţiilor <>art. 15 alin. (5), (6) şi (7) din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>art. 57 alin. (6) din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>art. 4 alin. (3) din Legea contabilitãţii nr. 82/1991 , republicatã,

Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private emite urmãtoarea hotãrâre:

ART. 1
Se aprobã <>Norma nr. 24/2008 privind condiţiile de autorizare şi organizare a activelor şi pasivelor pentru societãţile de administrare a fondurilor de pensii private, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Se abrogã <>Norma nr. 13/2007 privind autorizarea societãţii de pensii ca administrator al fondurilor de pensii facultative şi al unui fond de pensii administrat privat, precum şi transferul activitãţii de administrare a unui fond de pensii facultative cãtre un administrator al unui fond de pensii administrat privat, aprobatã prin <>Hotãrârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 35/2007 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 363 din 28 mai 2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 3
Prezenta hotãrâre şi norma menţionatã la art. 1 se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi pe site-ul Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (www.csspp.ro).
ART. 4
Direcţia reglementare împreunã cu Direcţia secretariat şi cu directorul general vor urmãri ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotãrâri.

Preşedintele Comisiei de Supraveghere
a Sistemului de Pensii Private,
Mircea Oancea

Bucureşti, 18 decembrie 2008.
Nr. 44.

ANEXĂ

<>NORMA Nr. 24/2008
privind condiţiile de autorizare şi organizare
a activelor şi pasivelor pentru societãţile
de administrare a fondurilor de pensii private

Având în vedere prevederile art. 16, 21, ale art. 23 lit. f) şi ale <>art. 24 lit. a) şi o) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 313/2005 ,
în baza <>art. 14 din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumitã în continuare <>Legea nr. 204/2006 , şi ale <>art. 57 alin. (2)-(4) din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumitã în continuare <>Legea nr. 411/2004 ,
Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, denumitã în continuare Comisie, emite prezenta normã.

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) În sistemul pensiilor private din România, societãţile de pensii constituite în baza <>Legii nr. 204/2006 pot administra fonduri de pensii facultative şi un fond de pensii administrat privat, în baza deciziilor de autorizare emise de Comisie.
(2) În sistemul pensiilor private din România, societãţile de pensii constituite în baza <>Legii nr. 411/2004 pot administra un fond de pensii administrat privat şi fonduri de pensii facultative, în baza deciziilor de autorizare emise de Comisie.
ART. 2
(1) Termenii şi expresiile utilizate în prezenta normã au semnificaţiile prevãzute la <>art. 2 din Legea nr. 411/2004 , respectiv la <>art. 2 din Legea nr. 204/2006 .
(2) De asemenea, termenii de mai jos au urmãtoarele semnificaţii:
a) administrator ofertant - administratorul unui fond de pensii administrat privat care elaboreazã oferta de preluare a administrãrii unui fond de pensii facultative autorizat;
b) administrator acceptant - administratorul unui fond de pensii facultative care acceptã oferta de preluare a administrãrii fondului de pensii facultative.

CAP. II
Autorizarea unei societãţi de pensii ca societate de administrare a fondurilor de pensii private

ART. 3
(1) Pentru a administra atât fonduri de pensii facultative, cât şi un fond de pensii administrat privat, o societate de pensii constituitã în baza <>Legii nr. 204/2006 trebuie sã obţinã urmãtoarele:
a) decizia de autorizare de administrare, eliberatã de Comisie în baza <>Legii nr. 204/2006 ;
b) decizia de autorizare de administrare, eliberatã de Comisie în baza <>Legii nr. 411/2004 .
(2) Pentru a administra atât un fond de pensii administrat privat, cât şi fonduri de pensii facultative, o societate de pensii constituitã în baza <>Legii nr. 411/2004 trebuie sã obţinã urmãtoarele:
a) decizia de autorizare de administrare, eliberatã de Comisie în baza <>Legii nr. 411/2004 ;
b) decizia de autorizare de administrare, eliberatã de Comisie în baza <>Legii nr. 204/2006 .
ART. 4
Denumirea societãţilor de pensii care vor administra, în baza autorizaţiilor obţinute, atât un fond de pensii administrat privat, cât şi fonduri de pensii facultative va conţine sintagma societate de administrare a fondurilor de pensii private, care va fi utilizatã atât în materialele publicitare, cât şi în toate înscrisurile.
ART. 5
(1) Pentru eliberarea deciziilor prevãzute la art. 3, societãţile de pensii trebuie:
a) sã îndeplineascã cumulativ condiţiile prevãzute în <>Legea nr. 204/2006 , în <>Legea nr. 411/2004 , precum şi în normele emise de Comisie în aplicarea acestora;
b) sã depunã la Comisie, pentru fiecare cerere de autorizare, în mod separat, toate documentele necesare prevãzute fie în <>Legea nr. 204/2006 , fie în <>Legea nr. 411/2004 , dupã cum este cazul, precum şi în normele emise de Comisie în aplicarea acestora;
c) sã deţinã un capital social minim, reprezentând echivalentul în lei al sumei de 5,5 milioane euro, calculat astfel: 1,5 milioane euro la cursul Bãncii Naţionale a României la data vãrsãrii capitalului social aferent autorizãrii pentru administrarea de fonduri de pensii facultative şi 4 milioane euro la cursul Bãncii Naţionale a României la data vãrsãrii capitalului social aferent autorizãrii pentru administrarea unui fond de pensii administrat privat.
(2) Societãţile de pensii care la momentul depunerii celei de-a doua cereri de autorizare au un capital social care excedeazã nivelului minim prevãzut la alin. (1) lit. c) pentru desfãşurarea celor douã activitãţi nu sunt obligate sã procedeze la o majorare a capitalului social.
ART. 6
(1) Pentru obţinerea celei de-a doua decizii de autorizare de administrare, societãţile de pensii vor depune la Comisie toate documentele prevãzute la art. 5 alin. (1) lit. b), dupã cum urmeazã:
a) în copie, documentele care au fost deja depuse pentru obţinerea primei decizii de autorizare, în cazul în care acestea nu au suferit modificãri sau în cazul în care nu au expirat. Documentele depuse în copie vor fi însoţite de o declaraţie de conformitate cu originalul, semnatã de reprezentantul legal al societãţii pe pensii;
b) în original, toate celelalte documente prevãzute de legislaţia în vigoare.
(2) În situaţia prevãzutã la art. 5 alin. (2) societãţile de pensii vor anexa şi o analizã financiarã care sã demonstreze cã alocarea de capital pentru desfãşurarea celei de-a doua activitãţi nu afecteazã capacitatea companiei de a desfãşura activitatea de administrare pentru care a fost autorizatã iniţial.
ART. 7
Comisia, dupã analiza celei de-a doua cereri de autorizare şi a documentaţiei aferente, va proceda la aprobarea sau respingerea cererii de autorizare prealabilã de administrare, eliberatã în baza <>Legii nr. 204/2006 sau, dupã caz, în baza <>Legii nr. 411/2004 .
ART. 8
(1) Societãţile de pensii care deţin autorizaţie de administrare în baza <>Legii nr. 411/2004 şi au obţinut şi decizia prealabilã de autorizare de administrare, eliberatã de Comisie în baza <>Legii nr. 204/2006 , vor înregistra la oficiul registrului comerţului modificãrile corespunzãtoare, în termen de 30 de zile calendaristice de la primirea deciziei prealabile de autorizare de administrare din partea Comisiei.
(2) Societãţile de pensii care deţin autorizaţie de administrare în baza <>Legii nr. 204/2006 şi au obţinut şi decizia prealabilã de autorizare de administrare, eliberatã de Comisie în baza <>Legii nr. 411/2004 , vor înregistra la oficiul registrului comerţului modificãrile corespunzãtoare, în termen de 30 de zile calendaristice de la primirea deciziei prealabile de autorizare de administrare din partea Comisiei.
ART. 9
În cazul în care societãţile de pensii care au obţinut autorizaţia de administrare a fondurilor de pensii, constituite atât în baza <>Legii nr. 204/2006 , cât şi în baza <>Legii nr. 411/2004 , nu respectã termenul de 30 de zile calendaristice pentru înregistrarea modificãrilor la oficiul registrului comerţului, decizia prealabilã de autorizare de administrare eliberatã de Comisie îşi pierde valabilitatea.
ART. 10
(1) În termen de 5 zile lucrãtoare de la obţinerea certificatului de înregistrare a modificãrilor de la oficiul registrului comerţului, societatea de pensii va depune la Comisie o copie a certificatului.
(2) În termen de 15 zile lucrãtoare de la depunerea certificatului de înregistrare conform alin. (1), Comisia va proceda la aprobarea sau respingerea cererii de autorizare de administrare în baza <>Legii nr. 204/2006 sau în baza <>Legii nr. 411/2004 .

CAP. III
Preluarea administrãrii unui fond de pensii facultative de cãtre un administrator al unui fond de pensii administrat privat

ART. 11
Administratorul unui fond de pensii administrat privat poate prelua administrarea unui fond de pensii facultative, cu respectarea procedurii prevãzute de prezentul capitol.
ART. 12
(1) În cazul în care, prin hotãrârea adunãrii generale extraordinare a acţionarilor, administratorul ofertant va decide preluarea administrãrii unui fond de pensii facultative, acesta va formula o ofertã de preluare pe care o va supune atenţiei administratorului fondului de pensii facultative.
(2) Oferta de preluare a administrãrii unui fond de pensii facultative va fi însoţitã şi de proiectul de notificare a participanţilor, întocmit în conformitate cu art. 15.
ART. 13
(1) Prin hotãrârea adunãrii generale extraordinare a acţionarilor administratorul fondului de pensii facultative poate accepta oferta de preluare a administrãrii din partea administratorului ofertant.
(2) În situaţia în care adunarea generalã extraordinarã a acţionarilor administratorului fondului de pensii facultative acceptã oferta administratorului fondului de pensii administrat privat, administratorul fondului de pensii administrat privat va proceda la depunerea cererii de autorizare ca administrator de fonduri de pensii facultative.
ART. 14
(1) Cererea de autorizare ca administrator de fonduri de pensii facultative a administratorului ofertant va fi însoţitã de documentele prevãzute în secţiunea a 3-a din <>Norma nr. 2/2006 privind autorizarea societãţii de administrare a fondurilor de pensii facultative, aprobatã prin <>Hotãrârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 14/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi de urmãtoarele documente:
a) hotãrârile adunãrilor generale extraordinare ale acţionarilor ale fiecãrui administrator în parte, prin care se aprobã/se acceptã oferta de preluare a administrãrii fondului/fondurilor de pensii facultative;
b) oferta de preluare a administrãrii unui fond de pensii facultative;
c) proiectul de notificare a participanţilor la fondul de pensii facultative pentru care s-a formulat oferta de preluare a administrãrii, întocmit în conformitate cu prevederile art. 15.
(2) Prin derogare de la prevederile art. 5 alin. (1) lit. b), în procesul de autorizare ca administrator al fondurilor de pensii facultative, elementele prevãzute la <>art. 14 lit. k), l) şi m) din Norma nr. 2/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, vor fi înlocuite de modificãrile propuse şi de forma modificatã a prospectului schemei de pensii facultative a fondului de pensii facultative pentru care s-a formulat oferta de preluare.
(3) În situaţia în care, prin hotãrârea adunãrii generale extraordinare a acţionarilor, administratorul ofertant a decis preluarea mai multor fonduri de pensii facultative de la acelaşi administrator, documentele prevãzute la alin. (1) lit. b) şi c) vor fi depuse pentru fiecare fond de pensii pentru care se face oferta de preluare.
ART. 15
(1) Proiectul de notificare a participanţilor la fondul de pensii facultative pentru care s-a formulat oferta de preluare a administrãrii va menţiona împuternicirea reprezentantului/reprezentanţilor legal/legali al/ai fondului pentru semnarea actelor adiţionale la contractul de societate civilã şi la contractul de administrare, în vederea schimbãrii administratorului.
(2) Proiectul de notificare va prezenta detaliat modalitatea şi termenul de derulare a procesului de informare a participanţilor de cãtre administratorul acceptant, oferta de preluare a administrãrii fondului de pensii facultative şi solicitarea acordului acestora cu privire la modificarea prospectului schemei de pensii ca urmare a schimbãrii administratorului. Informarea participanţilor fondului de pensii facultative se va face în scris, la ultima adresã de corespondenţã cunoscutã a participantului, prin scrisoare recomandatã, precum şi prin publicare în cel puţin douã cotidiene naţionale şi pe pagina proprie de web a ambilor administratori.
(3) Proiectul de notificare va preciza faptul cã, în termen de 30 de zile calendaristice de la data informãrii, participanţii care nu sunt de acord cu oferta de preluare vor aduce la cunoştinţã în scris administratorului acest fapt şi vor solicita transferul la un alt fond de pensii facultative, fãrã penalitãţi de transfer, comisioanele fiind în sarcina administratorului acceptant.
(4) În cadrul proiectului de notificare se va preciza cã neexprimarea de obiecţii din partea participantului va fi consideratã în mod implicit ca acord asupra schimbãrii administratorului şi modificãrii contractului de administrare, inclusiv a prospectului schemei de pensii la care acesta este participant.
ART. 16
(1) În termen de 30 de zile calendaristice de la depunerea dosarului complet al solicitantului Comisia hotãrãşte cu privire la eliberarea unei decizii de autorizare prealabilã a administratorului ofertant ca administrator de fonduri de pensii facultative, precum şi a unei decizii de avizare prealabilã a modificãrii prospectului schemei de pensii facultative.
(2) Deciziile prevãzute la alin. (1) se comunicã solicitantului în termen de douã zile calendaristice de la adoptarea acestora de cãtre Comisie.
ART. 17
(1) În termen de 5 zile calendaristice de la comunicarea deciziilor Comisiei, administratorul acceptant va proceda la notificarea participanţilor la fondul de pensii pentru care a fost formulatã oferta de preluare a administrãrii.
(2) Notificarea participanţilor la fondul de pensii pentru care a fost formulatã oferta de preluare a administrãrii se va face în modalitãţile şi cu respectarea condiţiilor prevãzute la art. 15 alin. (2) şi (4).
ART. 18
(1) În termen de 5 zile calendaristice de la data expirãrii perioadei de notificare, administratorul acceptant va depune la Comisie dovada informãrii şi a obţinerii acordului participanţilor fondului de pensii facultative, cu o majoritate de cel puţin jumãtate plus unu din numãrul participanţilor, însoţitã de urmãtoarele documente:
a) actele adiţionale la contractul de societate şi la contractul de administrare, semnate de cãtre reprezentanţii fondului şi de ambii administratori;
b) situaţiile financiare auditate ale fondului de pensii facultative la data hotãrârii adunãrii generale extraordinare a acţionarilor prin care se acceptã oferta de preluare.
(2) În termen de 5 zile calendaristice de la data expirãrii perioadei de notificare, administratorul ofertant va depune la Comisie o copie a certificatului de înregistrare la oficiul registrului comerţului a modificãrilor corespunzãtoare autorizãrii ca administrator al fondurilor de pensii facultative.
(3) Cheltuielile aferente activitãţii de audit al situaţiilor financiare prevãzute la alin. (1) lit. b) vor fi suportate exclusiv de cãtre administratorul acceptant.
ART. 19
(1) În termen de 10 zile calendaristice de la depunerea documentaţiei complete prevãzute la art. 18, Comisia va emite urmãtoarele:
a) decizia de autorizare ca administrator de fonduri de pensii facultative, pentru administratorul ofertant, conform art. 10 alin. (2);
b) decizia de autorizare a modificãrii prospectului schemei de pensii facultative a fondului de pensii facultative, conform <>Normei nr. 28/2007 privind prospectul schemei de pensii facultative, aprobatã prin <>Hotãrârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 60/2007 ;
c) decizia de retragere a autorizaţiei de administrare a administratorului acceptant, conform <>art. 38 lit. g) din Legea nr. 204/2006 , în cazul în care aceasta este solicitatã.
(2) În termen de 5 zile calendaristice de la data primirii, deciziile menţionate la alin. (1) lit. a)-c) se vor publica pe pagina web a ambilor administratori şi în cel puţin douã cotidiene naţionale. Pe pagina web a administratorului ofertant se va înlocui proiectul de notificare prevãzut la art. 15 cu prospectul schemei de pensii facultative, în forma modificatã şi autorizatã de Comisie.
ART. 20
(1) În termen de 5 zile calendaristice de la data aprobãrii, deciziile prevãzute la art. 19 vor fi comunicate administratorului ofertant, administratorului acceptant, depozitarului şi auditorului fondului de pensii facultative.
(2) De la data primirii deciziilor prevãzute la art. 19 administratorul ofertant devine administratorul fondului de pensii facultative preluat, transferul activitãţii de administrare, respectiv investirea activelor fondului, obligaţii de evidenţã şi raportare etc., fiind realizat fãrã sã fie necesarã îndeplinirea altor formalitãţi prealabile, administratorul ofertant având toate drepturile şi obligaţiile prevãzute de <>Legea nr. 204/2006 .
ART. 21
(1) În termen de 5 zile calendaristice de la data primirii deciziilor prevãzute la art. 19, administratorul ofertant va depune la Comisie procesul-verbal privind predarea-primirea administrãrii şi a arhivei fondului de pensii facultative preluat, pentru a dovedi cã formalitãţile juridice şi financiar-contabile privind preluarea fondului de pensii facultative au fost finalizate.
(2) Transferul administrãrii se va realiza în baza situaţiilor financiare pentru fondul preluat, inclusiv un inventar detaliat al activelor şi pasivelor fondului, a situaţiei privind provizioanele constituite de administratorul acceptant, întocmite la data primirii deciziilor, precum şi a raportului de gestiune pentru fond.
ART. 22
Contractele administratorului acceptant cu agenţii de marketing înceteazã de drept la data primirii deciziilor prevãzute la art. 19.
ART. 23
În termen de 5 zile calendaristice de la data depunerii la Comisie a procesului-verbal prevãzut la art. 21, administratorul ofertant va publica pe pagina web proprie un comunicat prin care va preciza faptul cã s-au finalizat formalitãţile juridice şi financiar-contabile privind preluarea fondului de pensii facultative.

CAP. IV
Organizarea şi evidenţa separatã a activelor şi pasivelor la nivelul societãţilor de administrare a fondurilor de pensii private

SECŢIUNEA 1
Dispoziţii generale

ART. 24
(1) Alocarea capitalului social necesar desfãşurãrii activitãţii de administrare a fondurilor de pensii facultative şi a unui fond de pensii administrat privat se va face dupã cum urmeazã:
a) echivalentul în lei al sumei de 1,5 milioane euro, calculat la cursul de schimb al Bãncii Naţionale a României, exclusiv pentru administrarea de fonduri de pensii facultative;
b) echivalentul în lei al sumei de 4 milioane euro, calculat la cursul de schimb al Bãncii Naţionale a României, exclusiv pentru administrarea unui fond de pensii administrat privat.
(2) Capitalul social al administratorului va fi majorat cu 0,2% pentru echivalentul în lei al fiecãrui milion de euro care depãşeşte echivalentul în lei a 200 milioane euro active totale nete ale fondurilor de pensii private, aflate în administrare, pe fiecare segment în parte.
(3) Evidenţierea alocãrii de capital social necesar desfãşurãrii activitãţii de administrare a fondurilor de pensii facultative şi a unui fond de pensii administrat privat, în contabilitatea administratorului, se va face dupã cum urmeazã:
a) echivalentul în lei destinat exclusiv pentru administrarea de fonduri de pensii facultative se reflectã în contabilitate în contul analitic creat pentru segmentul de pensii facultative;
b) echivalentul în lei destinat exclusiv pentru administrarea unui fond de pensii administrat privat se reflectã în contabilitate în contul analitic creat pentru segmentul de pensii administrate privat.
ART. 25
Activele şi pasivele fondului de pensii administrat privat sunt organizate, evidenţiate şi administrate distinct, separat de celelalte active şi pasive ale fondurilor de pensii facultative pe care le administreazã acelaşi administrator şi de contabilitatea proprie a administratorului, fãrã posibilitatea transferului între fonduri sau între fonduri şi administrator.
ART. 26
Societãţilor de pensii le este interzis orice transfer între activele, pasivele, veniturile şi cheltuielile privind desfãşurarea activitãţii de administrare a unui fond de pensii administrat privat şi activele, pasivele, veniturile şi cheltuielile aferente activitãţii de administrare a fondurilor de pensii facultative.

SECŢIUNEA a 2-a
Organizarea şi evidenţa separatã a activelor şi pasivelor în contabilitatea societãţilor de administrare a fondurilor de pensii private

ART. 27
Societatea de administrare a fondurilor de pensii private organizeazã şi ţine distinct contabilitatea pentru fiecare fond de pensii pe care îl administreazã, precum şi faţã de propria contabilitate.
ART. 28
(1) Propria contabilitate a societãţii de administrare a fondurilor de pensii private evidenţiazã separat elementele de activ şi de pasiv, de venituri şi de cheltuieli atât pentru segmentul aferent fondurilor de pensii facultative, cât şi pentru segmentul aferent fondului de pensii administrat privat.
(2) În cadrul segmentului aferent fondurilor de pensii facultative, cheltuielile şi veniturile vor fi evidenţiate distinct, la nivel de cont analitic, pentru fiecare fond de pensii facultative administrat.
(3) Pentru evidenţierea tranzacţiilor aferente fiecãrui segment de activitate, societatea de administrare a fondurilor de pensii private îşi va deschide cont bancar distinct pentru fiecare dintre acestea.
(4) Conturile prin care se efectueazã tranzacţiile aferente activitãţii de administrare a pensiilor administrate privat vor fi separate de conturile prin care se efectueazã tranzacţiile aferente activitãţii de administrare a pensiilor facultative, chiar dacã aceste conturi sunt deschise la aceeaşi instituţie de credit.
ART. 29
(1) Evidenţierea elementelor de activ şi de pasiv, de venituri şi de cheltuieli în contabilitatea societãţii de administrare a fondurilor de pensii private se va face direct, iar pentru elementele ce nu pot fi alocate prin aceastã metodã se va utiliza o normã internã privind cheile de repartiţie, aprobatã la nivelul consiliului de administraţie/directoratului.
(2) Dacã o cheltuialã este efectuatã în mod evident în beneficiul uneia dintre activitãţi, aceasta va fi recunoscutã în evidenţele contabile ale acelui segment, iar plata se efectueazã din contul bancar corespunzãtor segmentului de activitate.
(3) În cazul în care o cheltuialã este efectuatã în beneficiul ambelor activitãţi, societatea identificã, prin norma internã prevãzutã la alin. (1), cota de procent alocatã fiecãrui tip de activitate, iar plata se va executa din contul unuia dintre segmente, urmând ca suma sã fie decontatã ulterior din contul celuilalt segment.
(4) Norma internã prevãzutã la alin. (1) va fi elaboratã în termen de 30 de zile calendaristice de la intrarea în vigoare a prezentei norme şi va fi comunicatã Comisiei în termen de 5 zile lucrãtoare de la data adoptãrii.
(5) Norma internã prevãzutã la alin. (1) va fi menţinutã cel puţin pe parcursul unui an de la data adoptãrii, cu excepţia cazului în care apar modificãri majore în structura veniturilor şi cheltuielilor companiei. În acest caz, în termen de 5 zile lucrãtoare de la data adoptãrii modificãrilor la norma internã, administratorul comunicã Comisiei noua normã internã, motivele pentru care s-a impus un nou mod de calcul, precum şi cheile de repartiţie rezultate ca urmare a acestuia.
ART. 30
(1) Orice operaţiune economico-financiarã efectuatã se consemneazã în momentul efectuãrii ei într-un document justificativ care stã la baza înregistrãrilor în contabilitate.
(2) Documentele justificative care stau la baza înregistrãrilor în contabilitate angajeazã rãspunderea persoanelor care le-au întocmit, vizat şi aprobat, precum şi a celor care le-au înregistrat în contabilitate, dupã caz.
ART. 31
(1) Balanţa de verificare este documentul contabil utilizat pentru verificarea exactitãţii înregistrãrilor contabile.
(2) Închiderea conturilor de venituri şi cheltuieli, pentru fiecare segment de activitate, se realizeazã la sfârşitul lunii calendaristice.
(3) Profitul sau pierderea rezultatã pentru fiecare segment de activitate se stabileşte lunar.
(4) Balanţa de verificare a conturilor analitice se întocmeşte lunar şi ori de câte ori se considerã necesar, atât la nivel de segment de activitate, cât şi la nivel de societate.
ART. 32
Situaţiile financiare anuale se întocmesc la nivel de societate de administrare a fondurilor de pensii private, cumulat pentru cele douã segmente de activitate, conform reglementãrilor contabile emise de Comisie.

CAP. V
Dispoziţii finale

ART. 33
Termenele prevãzute de prezenta normã, care expirã într-o zi de sãrbãtoare legalã sau într-o zi nelucrãtoare, se vor prelungi pânã la sfârşitul urmãtoarei zile lucrãtoare.
ART. 34
Nerespectarea prevederilor prezentei norme constituie contravenţie şi se sancţioneazã conform prevederilor legale în vigoare, respectiv art. 140 alin. (1), art. 141 alin. (1) lit. g), art. 141 alin. (2)-(11) şi ale <>art. 142 din Legea nr. 411/2004 şi art. 120, art. 121 alin. (1) lit. k) şi alin. (2)-(11), art. 122 şi <>art. 122^1 din Legea nr. 204/2006 .
ART. 35
La data intrãrii în vigoare a prezentei norme se abrogã <>Norma nr. 13/2007 privind autorizarea societãţii de pensii ca administrator al fondurilor de pensii facultative şi al unui fond de pensii administrat privat, precum şi transferul activitãţii de administrare a unui fond de pensii facultative cãtre un administrator al unui fond de pensii administrat privat, aprobatã prin <>Hotãrârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 35/2007 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 363 din 28 mai 2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi orice alte dispoziţii contrare.

------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016