Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 439 din 15 iunie 2006  pentru aprobarea Regulamentului privind concursul de admitere si examenul de absolvire a Institutului National al Magistraturii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 439 din 15 iunie 2006 pentru aprobarea Regulamentului privind concursul de admitere si examenul de absolvire a Institutului National al Magistraturii

EMITENT: CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII - PLENUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 560 din 28 iunie 2006
În temeiul dispoziţiilor art. 133 alin. (5) şi (7) din Constituţia României, republicatã, şi ale <>art. 23 alin. (1) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicatã, cu modificãrile ulterioare,
având în vedere prevederile <>art. 106 lit. a) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecãtorilor şi procurorilor, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Plenul Consiliului Superior al Magistraturii hotãrãşte:

ART. 1
Se aprobã Regulamentul privind concursul de admitere şi examenul de absolvire a Institutului Naţional al Magistraturii, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri <>Hotãrârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 305/2005 pentru aprobarea Regulamentului privind concursul de admitere şi examenul de absolvire a Institutului Naţional al Magistraturii, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 823 din 12 septembrie 2005, se abrogã.
ART. 3
Prezenta hotãrâre se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Consiliului Superior al Magistraturii,
judecãtor Iulian Gîlcã

Bucureşti, 15 iunie 2006.
Nr. 439.

ANEXĂ

REGULAMENT
privind concursul de admitere şi examenul de absolvire a Institutului Naţional al Magistraturii

CAP. I
Concursul de admitere la Institutul Naţional al Magistraturii

SECŢIUNEA 1
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Admiterea în magistraturã şi formarea profesionalã iniţialã în vederea ocupãrii funcţiei de judecãtor sau de procuror se realizeazã prin Institutul Naţional al Magistraturii.
(2) Admiterea la Institutul Naţional al Magistraturii se face cu respectarea principiilor transparenţei şi egalitãţii, exclusiv pe bazã de concurs.
ART. 2
La concursul de admitere în Institutul Naţional al Magistraturii se pot înscrie persoanele care îndeplinesc condiţiile prevãzute la <>art. 14 alin. (2) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecãtorilor şi procurorilor, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 3
Cursanţii Institutului Naţional al Magistraturii au calitatea de auditori de justiţie.

SECŢIUNEA a 2-a
Organizarea concursului

ART. 4
(1) Concursul de admitere se organizeazã anual, la data şi locul stabilite de Institutul Naţional al Magistraturii, cu aprobarea Consiliului Superior al Magistraturii.
(2) Data, locul, modul de desfãşurare a concursului de admitere, calendarul de desfãşurare, numãrul de locuri scoase la concurs, taxa de înscriere, tematica şi bibliografia de concurs, precum şi cererea de înscriere tipizatã se stabilesc prin hotãrâre a Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului Naţional al Magistraturii.
(3) Datele prevãzute la alin. (2) se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, pe pagina de Internet a Consiliului Superior al Magistraturii şi pe cea a Institutului Naţional al Magistraturii, cu cel puţin 60 de zile înainte de data stabilitã pentru concurs.
(4) Data, locul, modul de desfãşurare a concursului de admitere, numãrul de locuri scoase la concurs şi taxa de înscriere se aduc la cunoştinţã şi printr-un comunicat de presã care se publicã în 3 cotidiene centrale.
(5) Cererile de înscriere tipizate, dupã aprobarea de cãtre Plenul Consiliului Superior al Magistraturii, se înainteazã tribunalelor şi parchetelor de pe lângã acestea, odatã cu tematica şi bibliografia concursului.
(6) La înscriere candidaţii primesc cererea tipizatã, un exemplar din prezentul regulament, precum şi tematica şi bibliografia stabilite pentru concurs.
(7) Cererile pentru înscrierea la concurs se depun în termen de 20 de zile de la data publicãrii datelor prevãzute la alin. (2) pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii, la tribunalele sau, dupã caz, la parchetele de pe lângã acestea, în ale cãror circumscripţii domiciliazã candidaţii.
(8) La cererea de înscriere se anexeazã urmãtoarele acte:
a) certificatul de naştere, în copie legalizatã;
b) actul de identitate, în copie legalizatã;
c) diploma de licenţã sau adeverinţa provizorie, în copie legalizatã;
d) chitanţa de platã a taxei de înscriere;
e) certificatul de cazier judiciar;
f) certificatul de cazier fiscal.
(9) Cuantumul taxei de înscriere la concurs se stabileşte prin hotãrâre a Consiliului Superior al Magistraturii, în funcţie de cheltuielile necesare pentru organizarea concursului. Taxa se plãteşte la casieria tribunalului sau, dupã caz, a parchetului la care se face înscrierea. Pentru încasarea taxei se va utiliza chitanţier separat de cel folosit pentru activitatea curentã. Chitanţele se întocmesc în 3 exemplare, dintre care originalul şi al doilea exemplar se vor înmâna candidatului. Sumele astfel obţinute se vor vira la Consiliul Superior al Magistraturii prin ordin de platã.
(10) Taxa de înscriere la concurs se restituie candidaţilor care au fost respinşi pentru neîndeplinirea condiţiilor de participare la concurs, prevãzute la <>art. 14 alin. (2) lit. a)-d) din Legea nr. 303/2004 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi candidaţilor retraşi anterior afişãrii listelor cu rezultatele verificãrii îndeplinirii condiţiilor de participare la concurs. Cererea de restituire se depune la Direcţia resurse umane şi organizare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii şi se soluţioneazã în termen de 30 de zile de la înregistrare.
(11) Preşedinţii tribunalelor şi, dupã caz, prim-procurorii parchetelor de pe lângã acestea vor preda dosarele candidaţilor la comisia de admitere a concursului în cel mult 5 zile de la data expirãrii termenului prevãzut la alin. (7).
ART. 5
(1) Consiliul Superior al Magistraturii numeşte comisia de admitere a concursului, comisia de elaborare a subiectelor şi comisia de soluţionare a contestaţiilor.
(2) Nu vor fi numite în comisii persoanele care au soţul sau soţia, rude sau afini pânã la gradul al patrulea inclusiv în rândul candidaţilor. Toţi membrii comisiilor vor completa declaraţii pe propria rãspundere în acest sens.
(3) Dacã incompatibilitatea prevãzutã la alin. (2) se iveşte ulterior desemnãrii membrilor comisiilor, membrul în cauzã are obligaţia sã se retragã şi sã comunice de îndatã aceastã situaţie preşedintelui comisiei, în vederea înlocuirii sale.
ART. 6
(1) Comisia de admitere a concursului se constituie prin hotãrâre a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Direcţiei resurse umane şi organizare şi a Institutului Naţional al Magistraturii, şi coordoneazã organizarea şi desfãşurarea concursului.
(2) Comisia de admitere a concursului se compune din:
- preşedinte: secretarul general al Consiliului Superior al Magistraturii, secretarul general adjunct sau directorii Direcţiei resurse umane şi organizare, dupã caz;
- vicepreşedinţi: directorii Institutului Naţional al Magistraturii sau directorii Direcţiei resurse umane şi organizare, dupã caz;
- membri: directori, şefi de serviciu, judecãtori şi procurori detaşaţi în cadrul Consiliului Superior al Magistraturii sau al Institutului Naţional al Magistraturii, consilieri juridici asimilaţi magistraţilor din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, experţi ai Institutului Naţional al Magistraturii, funcţionari publici şi personal contractual din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii şi al Institutului Naţional al Magistraturii;
- reprezentanţii instituţiilor cu care Consiliul Superior al Magistraturii colaboreazã pentru organizarea şi desfãşurarea concursului.
ART. 7
Comisia de admitere a concursului are în principal urmãtoarele atribuţii:
1. transmite cererea tipizatã de înscriere, tematica şi bibliografia de concurs cãtre tribunale şi parchetele de pe lângã acestea;
2. verificã îndeplinirea condiţiilor de înscriere, centralizeazã dosarele candidaţilor, întocmeşte şi afişeazã lista candidaţilor care îndeplinesc condiţiile de înscriere, afişeazã lista finalã a candidaţilor;
3. controleazã şi îndrumã acţiunile privind organizarea şi desfãşurarea concursului, identificarea şi, dupã caz, închirierea spaţiilor adecvate pentru susţinerea probelor de concurs, procurarea necesarului de rechizite, asigurarea asistenţei medicale pe parcursul desfãşurãrii concursului şi a pazei necesare pentru pãstrarea ordinii publice la centrele de examen şi de evaluare, asigurarea cheltuielilor de transport, cazare şi diurnã, dupã caz, pentru membrii comisiilor;
4. asigurã paza subiectelor şi a lucrãrilor scrise, la sediul comisiei şi în timpul transportului acestora, pentru pãstrarea ordinii publice la centrele de examen şi de evaluare;
5. asigurã confecţionarea ştampilelor-tip pentru concurs, care sunt numerotate;
6. instruieşte cu 24-48 de ore înaintea datei concursului persoanele care asigurã supravegherea în sãlile de concurs, responsabili de salã şi supraveghetori, numite prin hotãrâre a preşedintelui comisiei de admitere;
7. preia de la preşedintele comisiilor de elaborare a subiectelor şi examinare, pe bazã de delegaţie nominalã, subiectele pentru probele scrise şi baremele de evaluare şi de notare, în plicuri distincte, închise şi sigilate;
8. pãstreazã în condiţii de deplinã siguranţã subiectele şi baremele de evaluare şi notare;
9. coordoneazã multiplicarea subiectelor pentru probele scrise, în funcţie de numãrul candidaţilor, sigilând apoi plicurile conţinând necesarul de subiecte pentru fiecare salã;
10. distribuie candidaţilor subiectele multiplicate pentru probele scrise;
11. repartizeazã candidaţii pe sãli, pentru probele scrise, în ordine alfabeticã, dispune afişarea listelor respective cu cel puţin 24 de ore înainte de fiecare probã pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii, precum şi pe uşile sãlilor în care se desfãşoarã probele;
12. afişeazã baremul de evaluare şi notare la centrele de examen cu 15 minute înainte de încheierea fiecãrei probe scrise şi asigurã publicarea acestuia pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii;
13. organizeazã transportul lucrãrilor scrise de la centrele de examen la centrul de evaluare şi rãspunde de securitatea acestora;
14. ia mãsuri pentru ca în spaţiile în care se desfãşoarã probele scrise de concurs sã nu pãtrundã persoane strãine neautorizate de comisie sau neprevãzute de prezentul regulament;
15. calculeazã mediile generale şi întocmeşte listele finale;
16. asigurã respectarea procedurii de evaluare şi notare;
17. analizeazã desfãşurarea şi rezultatele concursului şi prezintã concluziile Consiliului Superior al Magistraturii;
18. informeazã de îndatã conducerea Consiliului Superior al Magistraturii cu privire la orice situaţie deosebitã a cãrei rezolvare nu este prevãzutã în prezentul regulament, precum şi cu privire la orice situaţie care impune anularea unor subiecte, cum ar fi: pierderea, deteriorarea sau desecretizarea unui subiect;
19. asigurã afişarea şi publicarea simultanã pe paginile de Internet, de cãtre Consiliul Superior al Magistraturii şi Institutul Naţional al Magistraturii, a rezultatelor concursului şi asigurã transmiterea rezultatelor cãtre tribunale şi parchetele de pe lângã acestea;
20. propune Consiliului Superior al Magistraturii eventualele modificãri în modul de organizare şi desfãşurare a concursului;
21. exercitã orice alte atribuţii necesare bunei desfãşurãri a concursului.
ART. 8
(1) Preşedintele comisiei de admitere a concursului ia toate mãsurile necesare ducerii la îndeplinire a atribuţiilor prevãzute la art. 7.
(2) În acest scop, preşedintele comisiei de admitere a concursului stabileşte fişa de atribuţii pentru vicepreşedinţii, membrii comisiei şi pentru supraveghetori, precum şi sarcinile ce revin tribunalelor şi parchetelor de pe lângã acestea, în vederea bunei desfãşurãri a concursului.
(3) Preşedinţii tribunalelor şi prim-procurorii parchetelor de pe lângã acestea rãspund de ducerea la îndeplinire a acestor sarcini, sub coordonarea preşedintelui comisiei de admitere a concursului.
ART. 9
(1) Elaborarea subiectelor de concurs, a baremelor de evaluare şi notare, respectiv evaluarea şi notarea lucrãrilor se realizeazã de comisia de elaborare a subiectelor şi de comisia de soluţionare a contestaţiilor.
(2) Comisiile indicate la alin. (1) sunt numite prin hotãrâre a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului Naţional al Magistraturii, şi au un preşedinte comun. Preşedintele numit de Consiliul Superior al Magistraturii dintre membrii comisiei de elaborare a subiectelor vegheazã la respectarea regulilor de elaborare a subiectelor, stabileşte timpul de concurs, precum şi repartizarea lui între comisii şi coordoneazã activitatea comisiilor pe care le conduce. Preşedintele nu poate participa la soluţionarea contestaţiilor.
(3) Aceeaşi persoanã, cu excepţia preşedintelui comisiilor indicate la alin. (1), nu poate face parte din mai mult de o comisie.
(4) Desemnarea membrilor acestor comisii se face pe baza consimţãmântului scris, exprimat anterior.
(5) Membrii comisiilor vor fi numiţi de regulã dintre persoanele care au fost înscrise în baza de date a Institutului Naţional al Magistraturii şi a Consiliului Superior al Magistraturii şi care au urmat cursurile Institutului Naţional al Magistraturii privind metodele şi tehnicile de evaluare.
(6) Membrii comisiilor de elaborare a subiectelor şi de soluţionare a contestaţiilor vor semna contracte de participare în comisii cu privire la modalitãţile de platã şi respectarea atribuţiilor ce le revin potrivit dispoziţiilor prezentului regulament.
(7) Declaraţiile şi contractele de participare în comisii vor fi centralizate de comisia de admitere a concursului şi se pãstreazã alãturi de celelalte documente de concurs.
(8) În comisiile prevãzute la alin. (1) vor fi numiţi şi membri supleanţi.
ART. 10
(1) Comisia de elaborare a subiectelor este compusã din: comisia de elaborare a subiectelor pentru proba eliminatorie tip grilã, comisia de elaborare a testului-grilã de verificare a raţionamentului logic şi comisia de examinare.
(2) Numirea membrilor comisiilor de elaborare a subiectelor pentru testele-grilã va avea loc cu cel puţin 30 de zile înaintea datei de desfãşurare a probei respective.
(3) Numirea membrilor comisiei de examinare va avea loc cu cel puţin 14 zile înaintea datei de desfãşurare a probei respective.
(4) Propunerile Consiliului ştiinţific al Institutului Naţional al Magistraturii vor fi transmise cu cel puţin 10 zile anterior termenelor prevãzute, dupã caz, la alin. (2) şi (3).
ART. 11
Comisiile de elaborare a subiectelor au în principal urmãtoarele atribuţii:
1. elaborarea subiectelor de concurs, cu respectarea urmãtoarelor reguli:
a) sã fie în concordanţã cu tematica şi bibliografia aprobate şi publicate de Consiliul Superior al Magistraturii şi de Institutul Naţional al Magistraturii;
b) sã asigure o cuprindere echilibratã a materiei studiate, sã aibã grad de complexitate corespunzãtor conţinutului tematicii şi bibliografiei, pentru a fi tratate în timpul stabilit;
c) sã se evite repetarea subiectelor de la concursurile anterioare;
d) sã asigure, în cazul testelor-grilã, o repartizare echilibratã a rãspunsurilor corecte şi a numãrului de rãspunsuri corecte între variantele de rãspuns;
e) timpul necesar rezolvãrii subiectelor sã nu depãşeascã timpul alocat desfãşurãrii probei de concurs;
f) sã se asigure unitatea de evaluare la nivel naţional;
2. predarea cãtre comisia de admitere a concursului, cu cel puţin 12 ore înainte de desfãşurarea probelor scrise, a subiectelor şi baremelor de evaluare şi de notare, în plicuri sigilate;
3. elaborarea de cãtre comisia de examinare a unor criterii ce vor fi avute în vedere la aprecierea interviului şi a unui punctaj orientativ de evaluare.
ART. 12
Comisia de examinare are urmãtoarele atribuţii:
a) elaborarea criteriilor ce vor fi avute în vedere la aprecierea interviului şi a punctajului orientativ de evaluare;
b) intervievarea candidaţilor, în scopul identificãrii aptitudinilor, motivaţiilor şi elementelor de eticã specifice profesiei.
ART. 13
(1) Comisia de soluţionare a contestaţiilor se constituie prin hotãrâre a Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului Naţional al Magistraturii, fiind compusã din comisia de soluţionare a contestaţiilor formulate împotriva rezultatelor de la proba eliminatorie tip grilã şi din comisia de soluţionare a contestaţiilor formulate împotriva rezultatelor de la testul-grilã constând în verificarea raţionamentului logic.
(2) Fiecare dintre aceste comisii este alcãtuitã din 4 membri care, la comisia de soluţionare a contestaţiilor formulate împotriva rezultatelor de la proba eliminatorie tip grilã, sunt specializaţi pe cele 4 discipline de concurs.
(3) Numirea membrilor comisiilor de soluţionare a contestaţiilor va avea loc odatã cu numirea membrilor comisiilor de elaborare a subiectelor.
(4) Comisiile de soluţionare a contestaţiilor au urmãtoarele atribuţii:
a) soluţionarea contestaţiilor la barem la testul-grilã eliminatoriu, respectiv la testul de verificare a raţionamentului logic;
b) soluţionarea contestaţiilor formulate împotriva rezultatelor obţinute la fiecare dintre cele douã teste-grilã.
ART. 14
(1) Verificarea îndeplinirii condiţiilor prevãzute la <>art. 14 alin. (2) lit. a)-d) din Legea nr. 303/2004 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se realizeazã de comisia de admitere a concursului.
(2) Rezultatele verificãrii se afişeazã la sediul Institutului Naţional al Magistraturii, precum şi la sediile tribunalelor şi parchetelor de pe lângã acestea şi se publicã simultan pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii, cel mai târziu cu 15 zile înainte de data concursului.
(3) Candidaţii respinşi în urma verificãrii pot formula contestaţii în termen de 48 de ore de la afişarea listei la sediile tribunalelor şi parchetelor de pe lângã acestea.
(4) Contestaţiile se depun la tribunale şi parchetele de pe lângã acestea şi se înainteazã de îndatã, prin fax, comisiei de admitere a concursului.
(5) Contestaţiile se soluţioneazã prin hotãrâre definitivã de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii.
(6) Lista finalã a candidaţilor se afişeazã la sediile tribunalelor şi parchetelor de pe lângã acestea şi se publicã simultan pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii.

SECŢIUNEA a 3-a
Desfãşurarea concursului

ART. 15
(1) Examinarea candidaţilor se face în douã etape.
(2) Prima etapã constã în verificarea cunoştinţelor juridice prin susţinerea unei probe eliminatorii tip grilã la urmãtoarele discipline:
a) drept civil;
b) drept procesual civil;
c) drept penal;
d) drept procesual penal.
(3) A doua etapã constã în susţinerea urmãtoarelor probe:
a) un test-grilã constând în verificarea raţionamentului logic;
b) un interviu.
ART. 16
(1) Testul-grilã eliminatoriu cuprinde 100 de întrebãri, câte 25 pentru fiecare dintre disciplinele de concurs menţionate la art. 15 alin. (2) lit. a)-d).
(2) Timpul necesar pentru formularea rãspunsurilor la întrebãrile din testul-grilã este cel stabilit de comisia de elaborare a subiectelor pentru aceastã probã şi nu poate depãşi 4 ore, socotite din momentul în care s-a încheiat distribuirea testelor cãtre toţi candidaţii.
(3) La testul-grilã fiecare rãspuns corect primeşte un punct care are ca echivalent 10 sutimi în sistemul de notare de la 1 la 10.
(4) Lucrãrile se noteazã cu "Admis" sau "Respins", în funcţie de punctajul obţinut de candidat. Sunt declaraţi admişi în etapa a II-a candidaţii care au obţinut minimum 80 de puncte, echivalentul notei 8.
(5) Evaluarea rãspunsurilor la întrebãrile testului-grilã se realizeazã prin procesare electronicã.
ART. 17
(1) Accesul candidaţilor în sãlile de concurs este permis pe baza unui act de identitate, pânã la ora stabilitã de comisia de admitere, cel mai târziu pânã la momentul deschiderii plicului în care se aflã tezele de concurs.
(2) Se interzice candidaţilor sã deţinã asupra lor pe timpul desfãşurãrii probei orice surse de informare. Încãlcarea acestor dispoziţii atrage eliminarea din concurs.
(3) În vederea elaborãrii lucrãrilor scrise candidaţii folosesc numai cernealã sau pix cu pastã de culoare neagrã.
(4) Candidaţii se aşazã în ordine alfabeticã, conform listelor afişate. Fiecare candidat primeşte o tezã de concurs tipizatã, cu ştampila Consiliului Superior al Magistraturii, conţinând testul-grilã, pe care îşi scrie cu majuscule numele şi prenumele şi completeazã citeţ celelalte date. Colţul tezei de concurs va fi lipit şi ştampilat la momentul predãrii lucrãrii, numai dupã ce persoanele care supravegheazã în salã au verificat identitatea candidaţilor şi completarea corectã a tuturor datelor prevãzute şi dupã ce responsabilii de salã au semnat în interiorul porţiunii care urmeazã a fi sigilatã.
(5) Din momentul deschiderii plicului în care se aflã tezele de concurs niciun candidat nu mai poate intra în salã şi niciun candidat nu poate pãrãsi sala decât dacã predã lucrarea scrisã şi semneazã de predarea acesteia. Candidaţii care nu se aflã în salã în momentul deschiderii plicului pierd dreptul de a mai susţine proba respectivã.
(6) Pe toatã durata desfãşurãrii probei este interzisã pãrãsirea sãlii de concurs de cãtre candidaţi. În cazuri excepţionale, dacã un candidat solicitã pãrãsirea temporarã a sãlii, el trebuie sã fie însoţit de una dintre persoanele care supravegheazã, pânã la înapoierea în sala de examen.
(7) Niciun membru al comisiei de admitere a concursului nu poate pãrãsi centrul de examen şi nu poate comunica în exterior conţinutul subiectelor de concurs pânã la încheierea probei scrise.
ART. 18
(1) Pe parcursul desfãşurãrii probei membrii comisiei de admitere a concursului şi supraveghetorii de sãli nu pot da candidaţilor indicaţii referitoare la rezolvarea testului şi nu pot aduce modificãri acestuia şi baremului de evaluare şi notare. Orice nelãmurire legatã de subiecte se discutã direct cu comisia de elaborare a subiectelor.
(2) În cazul în care unii candidaţi doresc sã îşi transcrie lucrarea, fãrã sã depãşeascã timpul stabilit, primesc alte teste tipizate. Acest lucru este consemnat de cãtre supraveghetori în procesul-verbal de predare-primire a lucrãrilor scrise. Colile folosite iniţial se anuleazã pe loc de cãtre supraveghetori, menţionându-se pe ele "Anulat", se semneazã de 2 supraveghetori şi se pãstreazã în condiţiile stabilite pentru lucrãrile scrise.
(3) Fiecare candidat primeşte atâtea teste tipizate câte îi sunt necesare.
(4) La expirarea timpului acordat candidaţii predau lucrãrile sub semnãturã în faza în care se aflã, fiind interzisã depãşirea timpului stabilit potrivit art. 16 alin. (2). Ultimii 3 candidaţi rãmân în salã pânã la predarea ultimei lucrãri.
(5) Toţi candidaţii semneazã, la momentul predãrii lucrãrilor, în procesele-verbale de predare-primire a acestora.
(6) Preşedintele comisiei de admitere a concursului preia lucrãrile sub semnãturã de la supraveghetori, dupã care le predã pe bazã de proces-verbal preşedintelui comisiilor de concurs.
(7) Frauda doveditã atrage eliminarea din concurs. Se considerã fraudã şi înscrierea numelui candidatului pe teza de concurs în afara rubricii care se sigileazã şi orice alte semne distinctive care ar permite identificarea lucrãrii. În aceste cazuri responsabilul de salã consemneazã într-un proces-verbal faptele şi mãsurile luate, iar lucrarea se anuleazã cu menţiunea "Fraudã". Procesul-verbal se comunicã comisiei de admitere şi candidatului respectiv.
(8) Pentru fiecare salã de concurs se întocmeşte un proces-verbal.
ART. 19
Baremul de evaluare şi notare stabilit de comisia de elaborare a subiectelor pentru proba eliminatorie tip grilã se afişeazã la centrele de examen cu 15 minute înainte de încheierea probei. În termen de 24 de ore de la afişare candidaţii pot face contestaţii la barem, care se soluţioneazã de comisia de contestaţii în cel mult 24 de ore de la expirarea termenului de contestare. Baremul stabilit în urma soluţionãrii contestaţiilor se publicã pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii.
ART. 20
Rezultatele la proba eliminatorie se afişeazã la sediul Institutului Naţional al Magistraturii şi la sediile tribunalelor şi parchetelor de pe lângã acestea şi se publicã pe paginile de Internet ale Institutului Naţional al Magistraturii şi Consiliului Superior al Magistraturii.
ART. 21
(1) Candidaţii pot contesta punctajul obţinut la proba eliminatorie. Contestaţia se depune la tribunalele, respectiv parchetele de pe lângã acestea, la care s-au înscris candidaţii, în termen de 3 zile de la data afişãrii rezultatelor la sediile tribunalelor şi parchetelor de pe lângã acestea. Contestaţiile se transmit imediat dupã înregistrare, prin fax, la Consiliul Superior al Magistraturii, care le înainteazã Institutului Naţional al Magistraturii.
(2) În vederea soluţionãrii contestaţiilor, colţul lucrãrii se va sigila din nou.
(3) Contestaţiile se soluţioneazã de cãtre comisia de contestaţii în termen de 3 zile de la expirarea termenului prevãzut la alin. (1).
ART. 22
(1) Testul-grilã de verificare a raţionamentului logic din cadrul celei de-a doua etape a concursului cuprinde 100 de întrebãri.
(2) Fiecare rãspuns corect valoreazã 0,1 puncte.
(3) Dispoziţiile art. 16 alin. (2) şi (5) şi ale art. 17-21 se aplicã în mod corespunzãtor.
(4) Pentru a fi declarat admis la concurs, candidatul trebuie sã rãspundã corect la minimum 30 de întrebãri.
(5) Desigilarea colţului testului, precum şi afişarea şi publicarea rezultatelor obţinute la acesta au loc dupã susţinerea interviului de cãtre toţi candidaţii.
ART. 23
(1) Candidaţii susţin un interviu în faţa comisiei de examinare din care fac parte un psiholog, un judecãtor, un procuror, un profesor universitar şi un pedagog, desemnaţi de Consiliul Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului Naţional al Magistraturii. Numãrul comisiilor de interviu va fi stabilit în funcţie de numãrul candidaţilor.
(2) Aprecierea interviului se face, în baza punctajului orientativ de evaluare elaborat de comisia de examinare, cu note de la 1 la 10, cu douã zecimale. Nota 1 se acordã atunci când punctajul obţinut de candidat este mai mic sau egal cu aceastã notã.
(3) Nota obţinutã la aceastã probã reprezintã media aritmeticã a notelor acordate de membrii comisiei de examinare. Nota astfel acordatã este definitivã.
ART. 24
(1) Cu cel puţin 24 de ore înainte de desfãşurarea interviului, comisia de admitere a concursului întocmeşte lista alfabeticã a candidaţilor, cu precizarea orei la care trebuie sã se prezinte grupele de candidaţi, şi dispune publicarea listelor candidaţilor pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii.
(2) Accesul candidaţilor în sala de concurs este permis pe baza unui act de identitate, în ordinea afişatã, respectându-se ora prevãzutã pentru fiecare grupã.
(3) Înregistrarea probelor orale este obligatorie, cel puţin prin mijloacele tehnice audio.
(4) Înregistrãrile se pãstreazã timp de un an, dupã care se distrug.
ART. 25
Nota obţinutã la concurs este suma notelor de la fiecare dintre cele 3 probe, calculatã în raport cu urmãtoarea pondere: proba eliminatorie tip grilã 80%, proba de verificare a raţionamentului logic 10% şi interviul 10%.
ART. 26
(1) Lista cuprinzând rezultatele finale ale concursului se publicã simultan pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii şi se afişeazã la sediile tribunalelor şi parchetelor de pe lângã acestea.
(2) Pentru admiterea la Institutul Naţional al Magistraturii candidatul trebuie sã obţinã nota stabilitã conform art. 25, de cel puţin 7 (şapte), clasificarea candidaţilor urmând a se face în ordinea descrescãtoare a notelor.
(3) Departajarea candidaţilor cu note egale se face în ordinea descrescãtoare a notelor obţinute la cele 3 probe de concurs, în ordinea susţinerii acestora.
ART. 27
(1) Candidaţii admişi vor fi verificaţi sub aspectul îndeplinirii condiţiei bunei reputaţii prevãzute la <>art. 12 din Legea nr. 303/2004 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, de cãtre inspectori din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, cu respectarea dispoziţiilor <>Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, şi vor fi programaţi pentru a se prezenta la vizita medicalã şi la testarea psihologicã.
(2) Plenul Consiliului Superior al Magistraturii hotãrãşte cu privire la îndeplinirea condiţiilor prevãzute la alin. (1) şi valideazã rezultatele concursului. Candidaţii inapţi pentru exercitarea funcţiei, din punct de vedere medical, din punct de vedere psihologic, precum şi cei care nu se bucurã de o bunã reputaţie sunt declaraţi respinşi.
(3) Lista definitivã a candidaţilor declaraţi admişi la Institutul Naţional al Magistraturii se comunicã pentru afişare la sediul Institutului Naţional al Magistraturii, la sediul Consiliului Superior al Magistraturii şi la sediile tribunalelor şi parchetelor de pe lângã acestea şi se publicã pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii.
ART. 28
(1) Candidaţii care îndeplinesc condiţiile prevãzute la art. 27 alin. (1), dar care nu au fost declaraţi admişi în limita locurilor scoase la concurs, pot ocupa, în ordinea descrescãtoare a notei de concurs, stabilitã conform art. 25, posturile vacante de personal asimilat magistraţilor din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii menţionate în lista prevãzutã la alin. (4), dupã promovarea probei constând în verificarea cunoştinţelor de limbã strãinã, reglementatã de Regulamentul Institutului Naţional al Magistraturii, aprobat prin <>Hotãrârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 320/2005 , şi de Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului Superior al Magistraturii, aprobat prin <>Hotãrârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 238/2006 , cu modificãrile ulterioare.
(2) Dispoziţiile art. 26 alin. (3) se aplicã în mod corespunzãtor.
(3) Rezultatele concursului pot fi valorificate în termen de un an de la data finalizãrii concursului, posturile de personal asimilat magistraţilor din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii care se vacanteazã ulterior validãrii concursului putând fi ocupate de candidaţii declaraţi admişi în sensul art. 26 alin. (2) şi care nu au ocupat posturi conform alin. (1). Dispoziţiile alin. (1) şi (2) se aplicã în mod corespunzãtor.
(4) Lista posturilor vacante de personal de specialitate juridicã asimilat magistraţilor din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii se publicã odatã cu anunţul referitor la concursul de admitere la Institutul Naţional al Magistraturii.

SECŢIUNEA a 4-a
Dispoziţii speciale privind testarea psihologicã

ART. 29
(1) Testarea psihologicã constã în susţinerea unor teste specifice, propuse de specialişti din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, şi se concretizeazã prin acordarea calificativului "Admis" sau "Respins".
(2) Rezultatele testãrii psihologice se comunicã Direcţiei resurse umane şi organizare, precum şi, în mod individual, fiecãrui candidat, prin scrisoare recomandatã, cu confirmare de primire, în termen de cel mult 15 zile de la susţinerea probei.
(3) În termen de 3 zile de la primirea comunicãrii, candidaţii respinşi pot formula contestaţie, care se depune la Direcţia resurse umane şi organizare.
(4) Contestaţiile se soluţioneazã de comisia de reexaminare psihologicã, formatã din 2 psihologi desemnaţi de Consiliul Superior al Magistraturii, la propunerea Direcţiei resurse umane şi organizare.
(5) Comisia de reexaminare va proceda la reevaluarea rezultatelor testului susţinut de candidat.
(6) Calificativul acordat de comisia de reexaminare psihologicã este definitiv şi se comunicã în mod individual candidatului în condiţiile alin. (2).

CAP. II
Examenul de absolvire a Institutului Naţional al Magistraturii

ART. 30
(1) Dupã încheierea cursurilor în cadrul Institutului Naţional al Magistraturii auditorii de justiţie susţin un examen de absolvire, constând în probe teoretice şi practice prin care se verificã însuşirea cunoştinţelor necesare exercitãrii funcţiei de judecãtor sau de procuror.
(2) Disciplinele la care auditorii de justiţie sunt evaluaţi pe parcursul anului şi la care susţin examen de absolvire, precum şi modalitãţile de examinare se stabilesc de Consiliul ştiinţific al Institutului Naţional al Magistraturii.
(3) Examenul va fi susţinut în faţa comisiei de examinare numite de Consiliul Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului Naţional al Magistraturii, formatã din 3 persoane, dintre care un membru al personalului de instruire din cadrul acestuia şi 2 judecãtori sau, dupã caz, 2 procurori.
(4) Nota finalã este media notelor acordate de fiecare dintre membrii comisiei de examinare.
(5) Rezultatele examenului se afişeazã la sediul Institutului Naţional al Magistraturii şi se publicã pe pagina de Internet a acestuia.
(6) Rezultatele pot fi contestate în termen de 48 de ore de la afişare. Contestaţiile se soluţioneazã de comisiile de contestaţii, numite de Consiliul Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului Naţional al Magistraturii, formate din 3 membri, respectiv un reprezentant al personalului de instruire al acestuia şi 2 judecãtori sau, dupã caz, 2 procurori, alţii decât membrii comisiei de examinare.
(7) Pentru absolvirea Institutului Naţional al Magistraturii candidatul trebuie sã obţinã media generalã de minimum 7 (şapte) şi cel puţin nota 5 (cinci) la fiecare dintre materiile de examen.
(8) Absolvenţilor Institutului Naţional al Magistraturii li se elibereazã un atestat care certificã absolvirea institutului, promoţia şi media generalã obţinutã.
ART. 31
(1) În cazul în care un auditor de justiţie nu promoveazã examenul de absolvire în prima sesiune, acesta are dreptul sã participe la urmãtoarea sesiune.
(2) Absenţa nejustificatã sau nepromovarea examenului la a doua sesiune atrage pierderea dreptului de a fi numit judecãtor sau procuror. Persoana aflatã în aceastã situaţie este obligatã sã restituie bursa şi cheltuielile de şcolarizare.
ART. 32
Absolvenţii Institutului Naţional al Magistraturii sunt repartizaţi de Consiliul Superior al Magistraturii pe baza mediei generale, care reprezintã media aritmeticã a rezultatelor finale ale celor 2 ani de studiu şi ale examenului de absolvire a institutului.

CAP. III
Dispoziţii finale

ART. 33
Termenele prevãzute de prezentul regulament se calculeazã potrivit dispoziţiilor art. 101 din Codul de procedurã civilã.
ART. 34
(1) Pentru cazurile în care prezentul regulament stipuleazã cã un document urmeazã sã fie afişat la sediile instanţelor sau ale parchetelor, anunţul se va afişa de îndatã pe ori lângã uşa de intrare a instanţei sau parchetului.
(2) Preşedinţii tribunalelor sau, dupã caz, prim-procurorii parchetelor de pe lângã acestea transmit documentele primului grefier ori grefierului însãrcinat cu activitatea de registraturã, pentru a fi afişate, indicând perioada pentru care vor fi afişate. În momentul afişãrii, precum şi al retragerii documentului grefierul va nota ora şi data afişãrii sau retragerii pe document, însoţite de semnãtura sa. Grefierul transmite de îndatã documentul retras preşedintelui tribunalului sau conducãtorului parchetului.
ART. 35
(1) Lucrãrile de concurs ale candidaţilor declaraţi admişi se înainteazã în original la mapele profesionale întocmite acestora, dupã numirea în funcţie, în condiţiile legii.
(2) Celelalte lucrãri scrise, precum şi toate celelalte documente privind desfãşurarea concursului se arhiveazã şi se pãstreazã în arhiva Consiliului Superior al Magistraturii, prin grija Direcţiei resurse umane şi organizare.
(3) Originalele documentelor, în privinţa cãrora prezentul regulament dispune cã se înainteazã prin fax Direcţiei resurse umane şi organizare, se transmit de cãtre tribunale sau parchetele de pe lângã acestea, prin grija preşedinţilor tribunalelor şi a prim-procurorilor parchetelor de pe lângã acestea, dupã caz, în cel mai scurt timp şi se arhiveazã la mapele de concurs.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016