Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 413 din 17 aprilie 1972  pentru stabilirea si sanctionarea contraventiilor la normele privind aprovizionarea tehnico-materiala, gospodarirea fondurilor fixe, a combustibililor, energiei si ambalajelor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 413 din 17 aprilie 1972 pentru stabilirea si sanctionarea contraventiilor la normele privind aprovizionarea tehnico-materiala, gospodarirea fondurilor fixe, a combustibililor, energiei si ambalajelor

EMITENT: CONSILIUL DE MINISTRI
PUBLICAT: BULETINUL OFICIAL nr. 37 din 17 aprilie 1972
Consiliul de Miniştri al Republicii Socialiste România hotãrãşte:

ART. 1
Constituie contravenţie la normele privind gospodãrirea fondurilor fixe, resurselor materiale şi aprovizionarea tehnico-materialã urmãtoarele fapte sãvârşite de personalul organizaţiilor socialiste, în cadrul atribuţiilor de serviciu, dacã nu au fost comise în astfel de condiţii încât, potrivit legii penale, sunt considerate infracţiuni.
A. În domeniul aprovizionarii tehnico-materiale:
1. încãlcarea obligaţiilor cu privire la încadrarea şi urmãrirea aplicãrii în producţie a normelor şi normativelor de consum, precum şi a normelor de deviz pentru activitatea de construcţii-montaj;
2. introducerea în fabricatia de serie a produselor noi fãrã norme de consum;
3. consumarea stocurilor normate în scopul depãşirii planului de producţie sau pentru acoperirea unor consumuri determinate de depãşirea normelor de consum;
4. consumarea stocurilor de siguranta fãrã aprobarea organelor competente şi nerespectarea termenului fixat de organul care a dat aprobarea pentru reîntregirea lor;
5. încãlcarea obligaţiilor cu privire la constituirea rezervei de plan în balantele materiale sau folosirea acesteia fãrã aprobarea organelor competente;
6. nerespectarea prioritatilor stabilite cu privire la destinaţia producţiei suplimentare;
7. nerespectarea deciziilor date de cãtre Ministerul Aprovizionarii Tehnico-Materiale şi Controlului Gospodãririi Fondurilor fixe, în aplicarea <>art. 46 din Legea nr. 14/1971 , cu consultarea ministerelor şi celorlalte organe centrale ale administraţiei de stat, comunicate pentru fiecare caz în parte acelora cãrora le sunt destinate, cu privire la: sistemul de normare a consumurilor şi stocurilor; sistemul de organizare a aprovizionarii tehnico-materiale şi a reţelelor de baze; utilizarea rezervelor la dispoziţia sa din balantele materiale; stabilirea prioritatilor în contractare, în fixarea termenelor de livrare, în redistribuirea de stocuri; adaptarea corespunzãtoare a unor contracte încheiate; interzicerea aprovizionarii şi livrãrilor, precum şi reducerea importurilor;
8. neprezentarea datelor necesare pentru optimizarea transportului pe calea feratã, contractarea şi expedierea materialelor de masa, pentru care optimizarea transporturilor este obligatorie conform reglementãrilor în vigoare, fãrã respectarea fluxurilor de transport optimizate.
B. În domeniul gospodãririi fondurilor fixe şi siguranţei în funcţionare a aparatelor, maşinilor, utilajelor, agregatelor şi instalaţiilor:
9. neexecutarea obligaţiilor privind programarea şi asigurarea realizãrii reviziilor obligatorii, a încercãrilor şi a reparaţiilor periodice ale fondurilor fixe;
10. abaterea de la tehnologiile omologate sau aplicarea de tehnologii neomologate în procesul de producţie;
11. neasigurarea dotãrii cu aparatura de mãsura, control, reglare şi automatizare, necesarã siguranţei în exploatare a maşinilor, utilajelor şi instalaţiilor, prevãzutã în documentaţii şi normative tehnice, sau neluarea mãsurilor pentru menţinerea acesteia în funcţionare la precizia prescrisã;
12. nesesizarea organelor ierarhic superioare şi a inspectoratului teritorial pentru controlul gospodãririi fondurilor fixe, instalaţiilor, aparatajului de mãsura şi control, cazanelor, combustibililor şi energiei, cu privire la ivirea avariilor şi opririlor accidentale la instalaţiile şi utilajele de baza;
13. fabricarea în serie şi livrarea de utilaje şi instalaţii, inclusiv dispozitive de siguranta şi subansamble cu funcţionare independenta, precum şi aparate consumatoare de combustibili şi recipienţi sub presiune transportabili, fãrã ca prototipul sa fi fost omologat sau cu încãlcarea prescripţiilor tehnice stabilite potrivit dispoziţiilor legale;
14. construirea, montarea, modificarea, repararea instalaţiilor mecanice sub presiune şi de ridicat, întreţinerea şi revizia tehnica a ascensoarelor, precum şi verificarea şi încãrcarea recipienţilor sub presiune transportabili, fãrã autorizaţie legalã sau cu încãlcarea prescripţiilor tehnice prevãzute de dispoziţiile legale;
15. punerea sau menţinerea în funcţiune fãrã autorizaţie legalã a instalaţiilor mecanice sub presiune şi de ridicat fie noi, din ţara sau din import, fie existente şi oprite din funcţiune, sau a cãror autorizaţie de funcţionare a expirat, ori folosirea acestora contrar destinaţiei sau cu încãlcarea prescripţiilor tehnice prevãzute de dispoziţiile legale ori în condiţii care sa prezinte pericol de avarii şi accidente;
16. neanuntarea inspectoratelor teritoriale pentru controlul gospodãririi fondurilor fixe, instalaţiilor, aparatajului de mãsura şi control, cazanelor, combustibililor şi energiei, în termen de 15 zile, a transferului de instalaţii mecanice sub presiune şi de ridicat, precum şi a celor scoase definitiv din funcţiune;
17. neefectuarea de cãtre deţinãtor a controalelor şi verificãrilor tehnice la instalaţiile mecanice sub presiune şi de ridicat aflate în exploatare, înãuntrul termenelor stabilite prin procese-verbale de control sau potrivit dispoziţiilor legale;
18. pierderea sau deteriorarea cãrţii instalaţiilor mecanice sub presiune şi de ridicat, dacã prin aceasta se impiedica cunoaşterea stãrii de siguranta în funcţionare a acestor instalaţii;
19. neintocmirea şi necomunicarea la organele de control a programelor de verificãri la instalaţiile mecanice sub presiune şi de ridicat privind omologarea prototipurilor, construcţiilor noi, instalaţiilor noi montate sau aflate în exploatare, precum şi a reparaţiilor capitale planificate.
C. În domeniul gospodãririi combustibililor şi energiei:
20. neluarea mãsurilor pentru valorificarea resurselor energetice secundare şi a combustibililor-deseu la nivelul capacitãţii proiectate a instalaţiilor de recuperare;
21. nerespectarea condiţiilor din acordurile prealabile referitoare la alimentarea cu combustibili şi a soluţiilor energetice din documentaţiile de investiţii aprobate;
22. neluarea mãsurilor prevãzute de prescripţiile tehnice privitoare la evitarea functionarii în gol sau cu sarcina redusã a instalaţiilor consumatoare de combustibili şi energie de orice forma;
23. neluarea mãsurilor pentru asigurarea etanseitatii instalaţiilor în vederea evitãrii scurgerilor de fluide energetice şi de apa sub presiune, precum şi folosirea instalaţiilor şi agregatelor fãrã izolatie termica în buna stare şi suficienta, în raport cu normele tehnice;
24. laminarea aburului prin staţii de reducere-rãcire din cauza neincarcarii, a prizelor şi contrapresiunii turbinelor de abur, cu excepţia cazurilor când aceasta situaţie este determinata de cererile de consum de energie electrica;
25. montarea utilajelor energetice fãrã avizul prealabil al Inspectoratului general de stat pentru controlul gospodãririi fondurilor fixe, instalaţiilor, aparatajului de mãsura şi control, cazanelor, combustibililor şi energiei, în cazul în care luarea acestui aviz este prevãzutã prin dispoziţii legale;
26. neelaborarea bilanţurilor energetice, pe ansamblul unitãţilor şi pe instalaţii mari consumatoare, conform prescripţiilor Inspectoratului general de stat pentru controlul gospodãririi fondurilor fixe, instalaţiilor, aparatajului de mãsura şi control, cazanelor, combustibililor şi energiei;
27. punerea în funcţiune a instalaţiilor consumatoare de combustibili şi energie, care nu sunt dotate cu aparatajul de mãsura, control, reglaj şi automatizare şi cu instalaţiile de recuperare prevãzute în proiecte, precum şi nerealizarea la termenele planificate a recuperarilor de resurse energetice secundare, inclusiv combustibili-deseu, la instalaţiile în funcţiune;
28. neexecutarea obligaţiilor cu privire la cooperare în alimentarea cu energie termica, rezultate din documentaţiile de investiţii aprobate sau din mãsurile stabilite de cãtre organele Inspectoratului general de stat pentru controlul gospodãririi fondurilor fixe, instalaţiilor, aparatajului de mãsura şi control, cazanelor, combustibililor şi energiei.
D. În domeniul ambalajelor:
29. fabricarea de ambalaje care nu au la baza, dupã caz, standarde de stat, norme interne, modele omologate sau fise tehnice convenite, precum şi producerea de ambalaje refolosibile fãrã avizul coordonatorilor de balanţa; folosirea de utilaje pentru ambalarea şi manipularea produselor ambalate, precum şi de palete şi containere, neavizate de organele prevãzute de lege;
30. folosirea de ambalaje pentru alte mãrfuri decât acelea pentru care sunt destinate, dacã aceasta are ca urmare utilizarea neeconomicoasa a ambalajelor ori deteriorarea mãrfurilor;
31. nevalorificarea, conform dispoziţiilor legale, a ambalajelor în care au fost primite mãrfurile din import;
32. încãlcarea dispoziţiilor legale referitoare la recuperarea, reconditionarea şi gospodãrirea ambalajelor refolosibile.
E. În domeniul aprovizionarii tehnico-materiale, gospodãririi fondurilor fixe, a combustibililor, energiei şi ambalajelor:
33. refuzul de a pune la dispoziţia organelor de control toate datele şi informaţiile cerute, instalaţiile pregãtite în vederea efectuãrii controlului, mijloacele şi personalul necesar pentru efectuarea verificãrilor şi încercãrilor, precum şi neasigurarea echipamentului, condiţiilor de protecţie a muncii la operaţiile de control.
ART. 2
Contravenţiile prevãzute la art. 1 se sancţioneazã dupã cum urmeazã:
a) cu amenda de la 500 la 1.500 lei cele prevãzute la pct. 12, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 31, 32 şi 33;
b) cu amenda de la 700 la 2.000 lei cele prevãzute la pct. 1, 2, 7, 8, 10, 11, 13, 14, 15, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 şi 30;
c) cu amenda de la 1.000 la 3.000 lei cele prevãzute la pct. 3, 4, 5, 6 şi 9.
ART. 3
Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se fac de cãtre:
a) personalul cu atribuţii de control din cadrul Ministerului Aprovizionarii Tehnico-Materiale şi Controlului Gospodãririi Fondurilor Fixe şi din Inspectoratul general de stat pentru controlul gospodãririi fondurilor fixe, instalaţiilor, aparatajului de mãsura şi control, cazanelor, combustibililor şi energiei, desemnat de conducãtorii acestora, personalul de inspecţie al bãncilor, în cadrul atribuţiilor de serviciu;
b) personalul cu atribuţii de control din cadrul ministerelor, celorlalte organe centrale ale administraţiei de stat, din aparatul comitetelor executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti, din cadrul centralelor şi unitãţilor asimilate acestora, în unitãţile subordonate, anume împuterniciţi de conducãtorii organelor respective.
c) constatarea contravenţiilor de la art. 1 pct. 8 şi aplicarea sancţiunilor se vor face şi de personalul cu atribuţii de control din cadrul Ministerului Transporturilor şi Telecomunicatiilor, anume împuternicit de conducerea acestui minister.
Contravenţiile prevãzute la art. 1 sãvârşite la ministere, alte organe centrale ale administraţiei de stat, la comitetele executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti, se constata şi se sancţioneazã de personalul cu atribuţii de control, anume împuternicit de conducãtorii acestor organe sau de personalul Ministerului Aprovizionarii Tehnico-Materiale şi Controlului Gospodãririi Fondurilor Fixe, anume împuternicit de conducãtorul acestuia, precum şi de personalul de control financiar al Ministerului Finanţelor, în cadrul atribuţiilor sale de serviciu.
ART. 4
Impotriva procesului-verbal de constatare a contravenţiei se poate face plângere în termen de 15 zile de la comunicarea acestuia. Plângerea se depune la organul din care face parte agentul constatator şi se rezolva de judecãtoria în a carei raza teritorialã a fost sãvârşitã contravenţia.
ART. 5
În mãsura în care hotãrârea de fata nu dispune, contravenţiilor prevãzute la <>art. 1 le sunt aplicabile prevederile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor.
ART. 6
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga prevederile cuprinse în <>art. 1 lit. h - t din Hotãrârea Consiliului de Miniştri nr. 2489/1969 pentru stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor la normele privind standardele de stat, metrologia, instalaţiile mecanice sub presiune, instalaţiile de ridicat şi ambalajele, precum şi dispoziţiile de trimitere la aceste prevederi din art. 2 al aceleiaşi hotãrâri. Pe aceeaşi data se abroga şi prevederile cuprinse în art. 1 pct. 1, 2, 6, 12, 13 şi 16 din <>Hotãrârea Consiliului de Miniştri nr. 2491/1969 pentru stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor la normele privind producerea, transportul, distribuţia şi utilizarea energiei de toate formele, precum şi la normele privind proiectarea instalaţiilor energetice, precum şi dispoziţiile de trimitere la aceste prevederi din art. 2 al aceleiaşi hotãrâri.

p. Preşedintele Consiliului de Miniştri,
ILIE VERDET

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016