Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Ioan Vida - preşedinte
Nicolae Cochinescu - judecãtor
Aspazia Cojocaru - judecãtor
Acsinte Gaspar - judecãtor
Petre Lãzãroiu - judecãtor
Ion Predescu - judecãtor
Puskas Valentin Zoltan - judecãtor
Tudorel Toader - judecãtor
Augustin Zegrean - judecãtor
Simona Ricu - procuror
Valentina Bãrbãţeanu - magistrat-asistent
La data de 8 decembrie 2009, Biroul Electoral Central a înaintat Curţii Constituţionale sesizãrile formulate de Alianţa Politicã PSD+PC, Organizaţia Judeţeanã Caraş-Severin, înregistrate la Biroul Electoral Central cu nr. 805/C/BEC/PR/2009 din 7 decembrie 2009, respectiv nr. 806/C/BEC/PR/2009 din 8 decembrie 2009. La Curtea Constituţionalã s-a constituit Dosarul nr. 8.208F/2009.
Potrivit dispoziţiilor <>art. 52 alin. (3) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, cererea se soluţioneazã fãrã citarea pãrţilor, cu participarea numai a judecãtorilor Curţii, pe baza sesizãrii şi a celorlalte documente aflate la dosar.
Sesizãrile menţionate au fost adresate Biroului Electoral Central de Alianţa Politicã PSD+PC, Organizaţia Judeţeanã Caraş-Severin, şi au ca obiect solicitarea ca aceastã instituţie sã dispunã renumãrarea voturilor exprimate în anumite secţii de votare din judeţul Caraş-Severin, în temeiul <>art. 7^8 alin. (1) lit. h) din Legea nr. 370/2004 pentru alegerea Preşedintelui României.
În motivarea acestor cereri se aratã cã, la 3 secţii de votare, listele electorale permanente au fost semnate în dreptul numelor unui numãr de 21 de cetãţeni care nu s-au prezentat la vot întrucât lucreazã în strãinãtate, la o secţie de votare, pe lista electoralã permanentã apare semnãtura unui cetãţean decedat, iar la alte douã existã neconcordanţe între numãrul de semnãturi de pe listele electorale permanente şi numãrul total de voturi exprimate înscrise în procesele-verbale.
Reprezentantul Ministerului Public, punând concluzii în temeiul <>art. 30 alin. (1) din Legea nr. 370/2004 pentru alegerea Preşedintelui României, considerã cã sesizarea este inadmisibilã, întrucât Curtea Constituţionalã nu are ca atribuţii soluţionarea cererilor vizând renumãrarea voturilor, atribut exclusiv al Biroului Electoral Central, potrivit <>art. 7^8 alin. (1) lit. h) din Legea nr. 370/2004 . În continuare, precizeazã cã, pentru ipoteza în care Curtea va aprecia cã cererea este admisibilã, solicitã respingerea acesteia. În acest sens, considerã cã susţinerile cuprinse în aceasta sunt nefondate şi neîntemeiate, arãtând cã afirmaţiile contestatorului nu sunt în niciun fel dovedite.
CURTEA,
analizând cererea în raport cu prevederile Constituţiei şi ale <>Legii nr. 370/2004 pentru alegerea Preşedintelui României, vãzând documentele aflate la dosar, precum şi concluziile reprezentantului Ministerului Public, reţine urmãtoarele:
Atribuţiile Curţii Constituţionale, în ansamblul procesului electoral referitor la alegerea Preşedintelui României, sunt reglementate de prevederile art. 2 alin. (2) şi ale <>art. 24 alin. (1) din Legea nr. 370/2004 , prevederi edictate în aplicarea dispoziţiilor art. 146 lit. f) din Constituţie. Acestea nu presupun vreo atribuţie a Curţii Constituţionale referitoare la renumãrarea voturilor.
Potrivit dispoziţiilor <>art. 7^8 alin. (1) lit. h) din Legea nr. 370/2004 pentru alegerea Preşedintelui României, Biroul Electoral Central dispune renumãrarea voturilor într-o secţie de votare sau refacerea centralizãrii voturilor şi a rezultatului alegerilor, în situaţia în care constatã cã au fost comise erori sau existã neconcordanţe între datele consemnate în procesele-verbale.
Astfel cum rezultã din adresa de înaintare a celor douã sesizãri cãtre Curtea Constituţionalã, Biroul Electoral Central şi-a exercitat aceastã atribuţie legalã şi "a constatat cã nu existã erori sau neconcordanţe între datele consemnate în procesele-verbale".
Curtea observã cã singura solicitare formulatã de Alianţa Politicã PSD+PC prin cele douã sesizãri o reprezintã renumãrarea voturilor exprimate în anumite secţii de votare din judeţul Caraş-Severin. Aceastã solicitare a fost deja soluţionatã de Biroul Electoral Central, astfel cum s-a arãtat mai sus. Prin urmare, cererea este lipsitã de obiect, urmând sã fie respinsã ca inadmisibilã.
Pentru considerentele arãtate, în temeiul art. 146 lit. f) din Constituţie, al art. 11 alin. (1) lit. B.a), al <>art. 37 din Legea nr. 47/1992 , precum şi al art. 2 alin. (2) şi al <>art. 24 din Legea nr. 370/2004 ,
CURTEA CONSTITUŢIONALĂ
În numele legii
HOTĂRĂŞTE:
Respinge, ca inadmisibile, sesizãrile formulate de Alianţa Politicã PSD+PC, Organizaţia Judeţeanã Caraş-Severin, înregistrate la Biroul Electoral Central cu nr. 805/C/BEC/PR/2009 din 7 decembrie 2009, respectiv nr. 806/C/BEC/PR/2009 din 8 decembrie 2009, care formeazã obiectul Dosarului nr. 8.208F/2009 al Curţii Constituţionale.
Hotãrârea este definitivã şi se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PREŞEDINTELE CURŢII CONSTITUŢIONALE,
prof. univ. dr. IOAN VIDA
Magistrat-asistent,
Valentina Bãrbãţeanu
-------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: