Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 39 din 18 mai 2004  privind interpretarea unor texte din   Legea nr. 67/2004 pentru alegerea autoritatilor administratiei publice locale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 39 din 18 mai 2004 privind interpretarea unor texte din Legea nr. 67/2004 pentru alegerea autoritatilor administratiei publice locale

EMITENT: BIROUL ELECTORAL CENTRAL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 464 din 24 mai 2004

În temeiul <>art. 33 alin. (1) lit. c) şi alin. (4) din Legea nr. 67/2004 pentru alegerea autoritãţilor administraţiei publice locale,

Biroul Electoral Central hotãrãşte adoptarea urmãtoarelor norme tehnice de repartizare a mandatelor de consilier:

ART. 1
Repartizarea mandatelor de consilier se va realiza în conformitate cu prevederile <>art. 92 din Legea nr. 67/2004 privind alegerea autoritãţilor administraţiei publice locale.
ART. 2
Repartizarea mandatelor se face avându-se în vedere numai partidele politice, organizaţiile cetãţenilor aparţinând minoritãţilor naţionale, alianţele politice, alianţele electorale şi candidaţii independenţi care au întrunit pragul electoral.
ART. 3
(1) Pragul electoral este egal cu numãrul întreg, fãrã zecimale, nerotunjit, rezultat din înmulţirea punctelor procentuale stabilite conform <>art. 92 alin. (1) din Legea nr. 67/2004 cu numãrul total al voturilor valabil exprimate într-o circumscripţie electoralã.
(2) În condiţiile <>art. 92 alin. (1) din Legea nr. 67/2004 au fost stabilite urmãtoarele limite ale pragului electoral:
- pentru partide politice, organizaţii ale cetãţenilor aparţinând minoritãţilor naţionale şi candidaţi independenţi 5%;
- pentru alianţe politice şi alianţe electorale formate din 2 membri ..................................................... 7%;
- pentru alianţe politice şi alianţe electorale formate din cel puţin 3 membri ............................................. 8%.
ART. 4
(1) Pentru realizarea listei partidelor, organizaţiilor cetãţenilor aparţinând minoritãţilor naţionale, alianţelor politice, alianţelor electorale şi a candidaţilor independenţi, care au întrunit pragul electoral, biroul electoral al circumscripţiei va parcurge urmãtoarele etape:
a) se vor calcula nivelurile absolute ale pragului electoral, corespunzãtor numãrului total al voturilor valabil exprimate în circumscripţia respectivã pentru fiecare categorie participantã la procesul electoral;
b) se vor compara rezultatele obţinute de fiecare partid, alianţã politicã, alianţã electoralã sau candidat independent cu nivelul pragului electoral stabilit pentru fiecare entitate participantã conform art. 3 alin. (1) şi (2);
c) se vor înscrie în lista partidelor, organizaţiilor cetãţenilor aparţinând minoritãţilor naţionale, alianţelor politice, alianţelor electorale şi a candidaţilor independenţi care au întrunit pragul electoral numai acele formaţiuni care au obţinut un numãr de voturi valabil exprimate cel puţin egal cu nivelul pragului electoral corespunzãtor categoriei din care fac parte.
ART. 5
(1) Repartizarea mandatelor de consilieri se va face pe baza coeficientului electoral.
(2) Coeficientul electoral este egal cu numãrul întreg, fãrã zecimale, nerotunjit, rezultat prin împãrţirea numãrului total de voturi valabil exprimate pentru toate listele şi candidaţii independenţi care au întrunit pragul electoral la numãrul total de consilieri din circumscripţia electoralã respectivã.
ART. 6
(1) În prima etapã, biroul electoral va repartiza fiecãrui partid, organizaţie, alianţã politicã sau alianţã electoralã, înscrisã în lista celor care au întrunit pragul electoral, atâtea mandate de câte ori coeficientul electoral [calculat conform art. 5 alin. (2)] se include în numãrul voturilor valabil exprimate pentru formaţiunea respectivã (nr. întreg nerotunjit); de asemenea, este declarat ales candidatul independent care a obţinut un numãr de voturi cel puţin egal cu coeficientul electoral.
(2) Atribuirea mandatelor se face de cãtre biroul electoral de circumscripţie, în ordinea înscrierii candidaţilor pe listã, şi începe cu lista de candidaţi pentru care au fost exprimate cele mai multe voturi.
(3) Dacã unui partid politic, alianţã politicã sau electoralã i-au revenit, pe baza coeficientului electoral, mai multe mandate decât candidaţii înscrişi în listã, mandatele suplimentare primite vor fi disponibilizate şi vor fi repartizate în etapa a II-a, conform prevederilor art. 9.
ART. 7
(1) În cea de-a doua etapã vor participa numai partidele politice şi alianţele politice sau electorale care au întrunit pragul electoral, sortate descrescãtor în funcţie de numãrul voturilor neutilizate în prima etapã.
(2) Candidaţii independenţi care au întrunit pragul electoral şi care au primit un numãr de voturi valabil exprimate mai mic decât coeficientul electoral stabilit nu participã în etapa a II-a de repartizare a mandatelor de consilieri.
(3) Dacã unui partid politic, alianţã politicã sau electoralã i-au fost atribuite din prima etapã un numãr de mandate egal cu numãrul de candidaturi înscrise în listã, nu va mai participa la etapa a doua de repartizare a mandatelor chiar dacã are voturi neutilizate.
ART. 8
(1) Se considerã voturi neutilizate pentru fiecare listã de candidaţi a partidelor politice, alianţelor politice sau electorale voturile care au rãmas dupã atribuirea mandatelor din prima etapã, precum şi voturile valabil exprimate pentru partidele politice, alianţele politice sau electorale care, deşi au întrunit pragul electoral, nu au participat la prima etapã de distribuire a mandatelor, deoarece numãrul voturilor primite este inferior coeficientului electoral.
(2) Dacã douã sau mai multe partide, alianţe politice ori electorale au acelaşi numãr de voturi neutilizate, înscrierea lor în listã se va face în funcţie de numãrul voturilor valabil exprimate obţinute; dacã departajarea partidelor, alianţelor politice sau electorale nu este posibilã nici dupã acest criteriu, înscrierea lor în liste se va face prin tragere la sorţi.
(3) Organizarea tragerii la sorţi se va face de cãtre preşedintele biroului electoral de circumscripţie, imediat ce se constatã imposibilitatea aplicãrii criteriilor de departajare formulate la alin. (2) pentru înscrierea partidelor, alianţelor politice sau electorale în listã, în prezenţa majoritãţii membrilor acestuia.
(4) Procedura va fi menţionatã ca atare în procesul-verbal întocmit de cãtre membrii biroului electoral de circumscripţie, la poziţia "Expunerea, pe scurt, a întâmpinãrilor şi contestaţiilor formulate şi a hotãrârilor pronunţate de cãtre biroul electoral de circumscripţie, care sunt definitive", cu indicarea în clar a formaţiunii care a fost aleasã prin tragere la sorţi.
ART. 9
(1) În aceastã etapã biroul electoral repartizeazã mandatele rãmase neatribuite din prima etapã, dupã cum urmeazã:
a) un mandat se va atribui unei organizaţii a cetãţenilor aparţinând minoritãţilor naţionale, alta decât cea maghiarã, în cazul în care în prima etapã nici o organizaţie a cetãţenilor aparţinând minoritãţilor naţionale nu a obţinut cel puţin un mandat; organizaţia cãreia i se va atribui mandatul trebuie sã îndeplineascã cumulat douã condiţii: sã întruneascã pragul electoral şi sã fi obţinut cel mai mare numãr de voturi valabil exprimate dintre toate celelalte organizaţii;
b) în cazul în care existã douã sau mai multe organizaţii care au acelaşi numãr de voturi valabil exprimate, selecţia se va face prin tragere la sorţi;
c) organizarea tragerii la sorţi se va face de cãtre preşedintele biroului electoral de circumscripţie, imediat ce se constatã imposibilitatea aplicãrii criteriilor de departajare formulate la lit. b) pentru înscrierea partidelor, alianţelor politice sau electorale în listã, în prezenţa majoritãţii membrilor acestuia;
d) procedura va fi menţionatã ca atare în procesul-verbal întocmit de cãtre membrii biroului electoral de circumscripţie, la poziţia "Expunerea, pe scurt, a întâmpinãrilor şi contestaţiilor formulate şi a hotãrârilor pronunţate de cãtre biroul electoral de circumscripţie, care sunt definitive", cu indicarea în clar a formaţiunii care a fost aleasã prin tragere la sorţi;
e) câte un mandat partidelor, alianţelor politice şi alianţelor electorale care au întrunit pragul electoral, în ordinea înscrierii acestora într-un tabel ordonat descrescãtor în funcţie de numãrul voturilor neutilizate; dacã nu se reuşeşte repartizarea tuturor mandatelor, operaţiunea se repetã pânã la epuizarea acestora;
f) dacã un partid politic, alianţã politicã sau electoralã, în timpul repartizãrii mandatelor din etapa a II-a îşi completeazã numãrul de mandate conform "listei de candidaturi" depuse, înaintea epuizãrii tuturor mandatelor disponibile, acelei formaţiuni nu i se vor mai repartiza mandate; repartizarea mandatelor rãmase disponibile se va face continuând cu celelalte formaţiuni înscrise în liste, pânã la completa lor repartizare.
(2) Dacã în cursul operaţiunilor prevãzute la alin. (1) lit. c) se constatã cã douã sau mai multe partide politice, alianţe politice ori alianţe electorale au acelaşi numãr de voturi neutilizate, înainte de atribuirea ultimului mandat rãmas de repartizat, acesta este repartizat partidului, alianţei politice sau alianţei electorale care a obţinut numãrul cel mai mare de voturi valabil exprimate; dacã numãrul de voturi valabil exprimate este egal, repartizarea mandatului se face prin tragere la sorţi.
(3) Organizarea tragerii la sorţi se va face de cãtre preşedintele biroului electoral de circumscripţie, imediat ce se constatã imposibilitatea aplicãrii criteriilor de departajare formulate la alin. (2) pentru înscrierea partidelor, alianţelor politice sau electorale în listã, în prezenţa majoritãţii membrilor acestuia.
(4) Procedura va fi menţionatã ca atare în procesul-verbal întocmit de cãtre membrii biroului electoral de circumscripţie, la poziţia "Expunerea, pe scurt, a întâmpinãrilor şi contestaţiilor formulate şi a hotãrârilor pronunţate de cãtre biroul electoral de circumscripţie, care sunt definitive", cu indicarea în clar a formaţiunii care a fost aleasã prin tragere la sorţi.
ART. 10
(1) În conformitate cu prevederile <>art. 92 alin. (8) din Legea nr. 67/2004 , "... în situaţia în care nici un partid politic, alianţã politicã sau alianţã electoralã nu realizeazã pragul electoral, iar numãrul candidaţilor independenţi care au realizat pragul electoral este mai mic decât numãrul mandatelor de consilier din circumscripţia respectivã, diferenţa de mandate este repartizatã primelor 3 partide politice, alianţe politice sau alianţe electorale, în ordinea descrescãtoare a numãrului de voturi valabil exprimate pentru fiecare. Fiecãrui partid, fiecãrei alianţe politice sau alianţe electorale i se repartizeazã câte un mandat. Operaţiunea se repetã pânã la epuizarea tuturor mandatelor ...".
(2) Dacã douã sau mai multe partide, alianţe politice ori alianţe electorale selectate în condiţiile alin. (1) au acelaşi numãr de voturi valabil exprimate, neputându-se astfel departaja primele 3, departajarea se va face prin tragere la sorţi.
(3) Organizarea tragerii la sorţi se va face de cãtre preşedintele biroului electoral de circumscripţie, imediat ce se constatã imposibilitatea aplicãrii criteriilor de departajare formulate la alin. (2) pentru înscrierea partidelor, alianţelor politice ori electorale în listã, în prezenţa majoritãţii membrilor acestuia.
(4) Procedura va fi menţionatã ca atare în procesul-verbal întocmit de cãtre membrii biroului electoral de circumscripţie, la poziţia "Expunerea, pe scurt, a întâmpinãrilor şi contestaţiilor formulate şi a hotãrârilor pronunţate de cãtre biroul electoral de circumscripţie, care sunt definitive", cu indicarea în clar a formaţiunii care a fost aleasã prin tragere la sorţi.
(5) Se vor aplica prevederile alin. (1) şi (2) şi în condiţiile în care nici una dintre formaţiunile politice sau nici unul dintre candidaţii independenţi din buletinul de vot nu întruneşte pragul electoral.
Potrivit <>art. 33 din Legea nr. 67/2004 prezenta hotãrâre se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Pronunţatã în şedinţa publicã din data de 18 mai 2004.

Preşedintele Biroului Electoral Central,
Petre Similean

Bucureşti, 18 mai 2004.
Nr. 39.

______________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016