Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 355 din 26 mai 2011  pentru modificarea si completarea Regulamentului privind transferul si detasarea judecatorilor si procurorilor, delegarea judecatorilor, numirea judecatorilor si procurorilor in alte functii de conducere, precum si numirea judecatorilor in functia de procuror si a procurorilor in functia de judecator, aprobat prin Hotararea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 193/2006    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 355 din 26 mai 2011 pentru modificarea si completarea Regulamentului privind transferul si detasarea judecatorilor si procurorilor, delegarea judecatorilor, numirea judecatorilor si procurorilor in alte functii de conducere, precum si numirea judecatorilor in functia de procuror si a procurorilor in functia de judecator, aprobat prin Hotararea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 193/2006

EMITENT: CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII - PLENUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 392 din 3 iunie 2011


    Având în vedere dispoziţiile art. 48 alin. (9), ale art. 49 alin. (9), ale art. 53 alin. (1), ale art. 54 alin. (1), ale art. 55, 58, 59 şi 61 din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecãtorilor şi procurorilor, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
    în temeiul prevederilor art. 133 alin. (5) şi (7) din Constituţia României, republicatã, şi ale art. 23 alin. (1) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    Plenul Consiliului Superior al Magistraturii hotãrãşte:

    ART. I
    Regulamentul privind transferul şi detaşarea judecãtorilor şi procurorilor, delegarea judecãtorilor, numirea judecãtorilor şi procurorilor în alte funcţii de conducere, precum şi numirea judecãtorilor în funcţia de procuror şi a procurorilor în funcţia de judecãtor, aprobat prin Hotãrârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 193/2006, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 329 din 12 aprilie 2006, cu modificãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
    1. La articolul 5, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 5. - (1) Detaşarea judecãtorilor la alte instanţe şi a procurorilor la alte parchete se dispune de secţia corespunzãtoare a Consiliului Superior al Magistraturii, cu acordul scris al acestora, la cererea motivatã a preşedintelui instanţei sau a conducãtorului parchetului la care se solicitã detaşarea."
    2. La articolul 6, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(2) Direcţia resurse umane şi organizare solicitã punctul de vedere motivat al preşedintelui instanţei sau al conducãtorului parchetului la care funcţioneazã judecãtorul sau procurorul, care va include informaţii inclusiv sub aspectul situaţiei posturilor vacante temporar şi a celor care se vor vacanta într-un interval de timp scurt, şi întocmeşte, în termen de cel mult 15 zile de la primirea cererii, un referat în care prezintã datele relevante privind cariera judecãtorului sau a procurorului, situaţia posturilor vacante şi a celor ocupate la cele douã instanţe, respectiv parchete, precum şi volumul de activitate şi încãrcãtura pe judecãtor sau procuror la instanţele sau parchetele implicate în procedura de detaşare. Referatul cuprinde şi prezentarea situaţiei curente a instanţelor sau parchetelor implicate în procedura de detaşare, menţiuni cu privire la natura funcţiei şi atribuţiile postului pentru care se solicitã detaşarea, precum şi analiza oportunitãţii detaşãrii din perspectiva riscului de afectare a bunei funcţionãri a instanţei sau parchetului de la care se solicitã detaşarea."
    3. Articolul 7 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 7. - (1) Detaşarea judecãtorilor şi a procurorilor la Consiliul Superior al Magistraturii, Institutul Naţional al Magistraturii, Şcoala Naţionalã de Grefieri, Ministerul Justiţiei şi unitãţile subordonate acestuia ori la alte autoritãţi publice se dispune de secţia corespunzãtoare a Consiliului Superior al Magistraturii, la cererea motivatã a instituţiei la care se solicitã detaşarea. În cerere se menţioneazã şi funcţia şi atribuţiile postului în care se solicitã detaşarea.
    (2) Dispoziţiile art. 6 alin. (2) se aplicã în mod corespunzãtor. Suplimentar, referatul întocmit de Direcţia resurse umane şi organizare cuprinde şi menţiuni cu privire la natura funcţiei în care se solicitã detaşarea, mãsura în care aceasta corespunde statutului funcţiei de judecãtor sau procuror şi experienţa specificã a magistratului în acel domeniu."
    4. La articolul 18, alineatele (1) şi (4) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 18. - (1) Numirea în funcţiile de preşedinte de secţie vacante la judecãtorii, tribunale şi curţi de apel se face la propunerea preşedintelui instanţei, pe baza candidaturilor depuse de judecãtori.
    ............................................................................
    (4) Dupã consultarea judecãtorilor secţiei pentru care s-a depus candidatura, preşedintele instanţei solicitã avizul consultativ al colegiului de conducere al instanţei."
    5. La articolul 18, dupã alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (4^1), cu urmãtorul cuprins:
    "(4^1) Avizul colegiului de conducere al instanţei trebuie sã fie motivat, pe baza elementelor privind competenţa profesionalã a candidatului şi a percepţiei pe care colegii o au asupra acestuia."
    6. La articolul 18, alineatul (5) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(5) În cazul în care pentru aceeaşi funcţie au fost depuse mai multe candidaturi, preşedintele instanţei, pe baza aprecierilor proprii, a rezultatelor consultãrii judecãtorilor secţiei şi a avizului motivat al colegiului de conducere, selecteazã una dintre candidaturi."
    7. La articolul 18, dupã alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (5^1), cu urmãtorul cuprins:
    "(5^1) Motivarea propunerii candidaturii judecãtorului selectat potrivit alin. (5) trebuie sã cuprindã o analizã a candidaturilor depuse, temeiurile care au justificat selecţia şi motivele respingerii celorlalte candidaturi."
    8. Articolul 19 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 19. - (1) Propunerea motivatã a preşedintelui instanţei, însoţitã de candidatura judecãtorului selectat de acesta şi de documentele prevãzute la art. 18 alin. (2), de avizul motivat al colegiului de conducere şi de referatul privind consultarea judecãtorilor secţiei, se transmite Consiliului Superior al Magistraturii.
    (2) Direcţia resurse umane şi organizare întocmeşte, pe baza propunerii formulate, în termen de cel mult 15 zile, un referat în care consemneazã:
    a) evoluţia carierei profesionale a judecãtorului propus pentru numire, cu evidenţierea calificativului acordat la ultima evaluare şi, dacã este cazul, a menţiunii privind sancţiunile disciplinare aplicate în ultimii 3 ani;
    b) îndeplinirea condiţiilor de vechime stabilite de lege pentru funcţia cu privire la care a fost depusã candidatura;
    c) depunerea declaraţiilor prevãzute de art. 48 alin. (11) din Legea nr. 303/2004, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi a rezultatului verificãrii efectuate de Consiliul Naţional pentru Studierea Arhivelor Securitãţii, dacã acesta s-a primit în termenul prevãzut de lege;
    d) conţinutul avizului motivat al colegiului de conducere şi al consultãrii judecãtorilor secţiei la care s-a propus numirea în funcţia de conducere.
    (3) Judecãtorul propus pentru numirea în funcţia de preşedinte de secţie va susţine în faţa Secţiei pentru judecãtori a Consiliului Superior al Magistraturii un interviu care constã în:
    a) susţinerea planului managerial sub urmãtoarele aspecte:
    - prezentarea sinteticã a secţiei pentru a cãrei conducere candideazã;
    - identificarea unor eventuale disfuncţii şi vulnerabilitãţi, precum şi a soluţiilor propuse pentru prevenirea şi înlãturarea acestora;
    - propuneri pentru îmbunãtãţirea activitãţii manageriale a secţiei pentru a cãrei conducere candideazã;
    - compatibilitatea planului managerial întocmit de candidat cu cel al preşedintelui instanţei, dacã este cazul;
    b) verificarea aptitudinilor manageriale şi de comunicare, vizând în esenţã capacitatea de organizare, rapiditatea în luarea deciziilor, rezistenţa la stres, autoperfecţionarea, capacitatea de analizã, sintezã, previziune, strategie şi planificare pe termen scurt, mediu şi lung, iniţiativã, capacitatea de adaptare rapidã, capacitatea de relaţionare şi comunicare;
    c) verificarea cunoştinţelor specifice funcţiei pentru care s-a depus candidatura.
    (4) Membrii Secţiei pentru judecãtori a Consiliului Superior al Magistraturii pot adresa candidatului întrebãri referitoare la conduita şi deontologia profesionalã, precum şi la împrejurãri rezultate din cuprinsul propunerii motivate întocmite de preşedintele instanţei sau al avizului motivat primit din partea colegiului de conducere şi pot consulta ultimul raport de evaluare a activitãţii profesionale a candidatului.
    (5) La interviu poate participa şi un psiholog, care, prin intermediul preşedintelui de şedinţã, poate adresa întrebãri candidatului.
    (6) În situaţia reînvestirii în funcţia de conducere, Secţia pentru judecãtori a Consiliului Superior al Magistraturii poate avea în vedere rezultatele evaluãrilor anterioare ale activitãţii candidatului întocmite de conducerea instanţei, precum şi rezultatele controalelor tematice efectuate de Inspecţia Judiciarã cu privire la îndeplinirea atribuţiilor manageriale de cãtre candidat."
    9. Dupã articolul 19 se introduce un nou articol, articolul 19^1, cu urmãtorul cuprins:
    "Art. 19^1. - (1) Numirea judecãtorilor în funcţiile prevãzute la art. 53 alin. (1) din Legea nr. 303/2004, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se face de Preşedintele României, la propunerea Consiliului Superior al Magistraturii, dintre judecãtorii Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie care au funcţionat la aceastã instanţã cel puţin 2 ani.
    (2) În vederea formulãrii propunerii, candidaţii depun la Consiliul Superior al Magistraturii, împreunã cu candidatura, declaraţiile prevãzute la art. 48 alin. (11) din Legea nr. 303/2004, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, un proiect privind exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere pentru care candideazã, un curriculum vitae şi orice alte înscrisuri considerate relevante.
    (3) Direcţia resurse umane şi organizare întocmeşte, în termen de cel mult 15 zile de la expirarea termenului prevãzut la art. 53 alin. (5) din Legea nr. 303/2004, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, un referat în care consemneazã:
    a) evoluţia carierei profesionale a candidatului, cu evidenţierea calificativului la ultima evaluare şi a menţiunii privind sancţiunile disciplinare aplicate în ultimii 3 ani;
    b) îndeplinirea condiţiilor de vechime stabilite de lege pentru funcţia în care urmeazã a se dispune numirea;
    c) depunerea declaraţiilor prevãzute la art. 48 alin. (11) din Legea nr. 303/2004, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi a rezultatului verificãrii efectuate de Consiliul Naţional pentru Studierea Arhivelor Securitãţii, dacã acesta s-a primit în termenul prevãzut de lege.
    (4) Candidaţii vor susţine în faţa Secţiei pentru judecãtori a Consiliului Superior al Magistraturii un interviu, în condiţiile art. 19 alin. (3), care se aplicã în mod corespunzãtor.
    (5) Membrii Secţiei pentru judecãtori a Consiliului Superior al Magistraturii pot adresa candidatului întrebãri referitoare la conduita şi deontologia profesionalã şi pot consulta ultimul raport de evaluare a activitãţii profesionale a candidatului.
    (6) Dispoziţiile art. 19 alin. (5) şi (6) se aplicã în mod corespunzãtor."
    10. Articolul 20 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 20. - (1) Numirea procurorilor, în temeiul art. 49 alin. (9) din Legea nr. 303/2004, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în alte funcţii de conducere decât cele care se ocupã prin concurs sau examen, la parchetele de pe lângã judecãtorii, tribunale şi curţi de apel, se face la propunerea procurorului general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, cu recomandarea conducãtorului parchetului unde urmeazã sã fie numit procurorul.
    (2) Fiecare candidaturã este însoţitã de curriculum vitae, declaraţiile prevãzute de art. 49 alin. (11), raportat la art. 48 alin. (11) din Legea nr. 303/2004, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, un proiect privind exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere, 10 lucrãri întocmite de candidat în compartimentele în care şi-a desfãşurat activitatea şi de orice alte înscrisuri considerate relevante.
    (3) Pe baza candidaturilor depuse, conducãtorul parchetului consultã procurorii secţiei pentru care s-a depus candidatura, cu respectarea confidenţialitãţii opţiunilor, şi consemneazã rezultatul într-un referat, semnat şi datat.
    (4) Dupã consultarea procurorilor, conducãtorul parchetului solicitã avizul consultativ al colegiului de conducere al acestui parchet.
    (5) Avizul colegiului de conducere trebuie sã fie motivat, pe baza elementelor privind competenţa profesionalã a candidatului şi a percepţiei pe care colegii o au asupra acestuia.
    (6) În cazul în care pentru aceeaşi funcţie au fost depuse mai multe candidaturi, conducãtorul parchetului, pe baza aprecierilor proprii, a rezultatelor consultãrii procurorilor secţiei şi a avizului motivat al colegiului de conducere, selecteazã una dintre candidaturi, pe care o înainteazã procurorului general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.
    (7) Motivarea recomandãrii candidaturii procurorului selectat trebuie sã cuprindã o analizã a candidaturilor depuse, temeiurile care au justificat selecţia şi motivele respingerii celorlalte candidaturi.
    (8) Procurorul general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, dupã însuşirea recomandãrii primite, formuleazã propunere motivatã de numire în funcţie, pe care o transmite Consiliului Superior al Magistraturii, însoţitã de candidatura depusã de procurorul selectat, precum şi de înscrisurile prevãzute la alin. (2), de avizul motivat al colegiului de conducere, de referatul privind consultarea procurorilor secţiei şi de recomandarea prevãzutã la alin. (1).
    (9) Prevederile art. 19 alin. (2)-(6) se aplicã în mod corespunzãtor."
    11. Articolul 21 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 21. - (1) Numirea procurorilor, în temeiul art. 55 din Legea nr. 303/2004, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în alte funcţii de conducere în cadrul Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi al Direcţiei Naţionale Anticorupţie se face la propunerea procurorului general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie sau a procurorului şef al Direcţiei Naţionale Anticorupţie, dupã caz, cu recomandarea conducãtorului direcţiei ori, dupã caz, al secţiei din cadrul acestui parchet sau al acestei direcţii.
    (2) Fiecare candidaturã este însoţitã de curriculum vitae, declaraţiile prevãzute de art. 49 alin. (11), raportat la art. 48 alin. (11) din Legea nr. 303/2004, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, un proiect privind exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere, 10 lucrãri întocmite de candidat în compartimentele în care şi-a desfãşurat activitatea şi de orice alte înscrisuri considerate relevante.
    (3) Pe baza candidaturilor depuse, conducãtorul direcţiei sau, dupã caz, al secţiei din cadrul Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie ori al Direcţiei Naţionale Anticorupţie consultã procurorii serviciului sau biroului pentru care s-a depus candidatura, cu respectarea confidenţialitãţii opţiunilor, şi consemneazã rezultatul într-un referat, semnat şi datat.
    (4) Dupã consultarea procurorilor serviciului sau biroului, conducãtorul direcţiei ori, dupã caz, al secţiei propune procurorului general sau, dupã caz, procurorului-şef solicitarea avizului consultativ al colegiului de conducere al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie ori al Direcţiei Naţionale Anticorupţie.
    (5) Avizul colegiului de conducere trebuie sã fie motivat, pe baza elementelor privind competenţa profesionalã a candidatului şi a percepţiei pe care colegii o au asupra acestuia.
    (6) În cazul în care pentru aceeaşi funcţie au fost depuse mai multe candidaturi, conducãtorul direcţiei sau, dupã caz, al secţiei, pe baza aprecierilor proprii, a rezultatelor consultãrii procurorilor şi a avizului motivat al colegiului de conducere, selecteazã una dintre candidaturi, pe care o înainteazã procurorului general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie ori, dupã caz, procurorului şef al Direcţiei Naţionale Anticorupţie.
    (7) Motivarea recomandãrii candidaturii procurorului selectat trebuie sã cuprindã o analizã a candidaturilor depuse, temeiurile care au justificat selecţia şi motivele respingerii celorlalte candidaturi.
    (8) Procurorul general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, respectiv procurorul şef al Direcţiei Naţionale Anticorupţie, dupã însuşirea recomandãrii primite, formuleazã propunere motivatã de numire în funcţie, pe care o transmite Consiliului Superior al Magistraturii, însoţitã de candidatura depusã de procurorul selectat, precum şi de înscrisurile prevãzute la alin. (2), de avizul colegiului de conducere, de referatul privind consultarea procurorilor serviciului sau biroului, dupã caz, şi de recomandarea prevãzutã la alin. (1).
    (9) Prevederile art. 19 alin. (2)-(6) se aplicã în mod corespunzãtor."
    12. Dupã articolul 21 se introduce un nou articol, articolul 21^1, cu urmãtorul cuprins:
    "Art. 21^1. - (1) Numirea procurorilor în condiţiile art. 54 alin. (1) din Legea nr. 303/2004, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se face de Preşedintele României, la propunerea ministrului justiţiei, cu avizul Consiliului Superior al Magistraturii, dintre procurorii care au o vechime minimã de 10 ani în funcţia de judecãtor sau procuror.
    (2) În vederea emiterii avizului, împreunã cu propunerea ministrului justiţiei se depun la Consiliul Superior al Magistraturii declaraţiile prevãzute de art. 55 alin. (3), raportat la art. 48 alin. (11) din Legea nr. 303/2004, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, un proiect privind exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere pentru care se emite avizul, un curriculum vitae al candidatului, 10 lucrãri întocmite de candidat în compartimentele în care şi-a desfãşurat activitatea şi orice alte înscrisuri considerate relevante.
    (3) Direcţia resurse umane şi organizare întocmeşte, în termen de cel mult 15 zile de la depunerea propunerii ministrului justiţiei, un referat în care consemneazã:
    a) evoluţia carierei profesionale a candidatului, cu evidenţierea calificativului la ultima evaluare şi a menţiunii privind sancţiunile disciplinare aplicate în ultimii 3 ani;
    b) îndeplinirea condiţiilor de vechime stabilite de lege pentru funcţia în care urmeazã a se dispune numirea;
    c) depunerea declaraţiilor prevãzute de art. 55 alin. (3), raportat la art. 48 alin. (11) din Legea nr. 303/2004, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi a rezultatului verificãrii efectuate de Consiliul Naţional pentru Studierea Arhivelor Securitãţii, dacã acesta s-a primit în termenul prevãzut de lege.
    (4) Dispoziţiile art. 19^1 alin. (4)-(6) se aplicã în mod corespunzãtor."
    13. La articolul 23, dupã alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmãtorul cuprins:
    "(1^1) La soluţionarea cererilor prevãzute la art. 22 alin. (1) pot fi avute în vedere urmãtoarele criterii:
    - volumul de activitate al instanţei sau parchetului de la care provine solicitantul şi la care se solicitã numirea, numãrul posturilor vacante la instanţele ori parchetele implicate şi dificultãţile de ocupare a acestora;
    - vechimea efectivã în funcţia de judecãtor sau procuror;
    - vechimea la instanţa sau parchetul de la care provine solicitantul;
    - vechimea în gradul aferent instanţei, respectiv parchetului la care se solicitã numirea."
    ART. II
    Prezenta hotãrâre se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

              Preşedintele Consiliului Superior al Magistraturii,
                      judecãtor Nicolae Horaţius Dumbravã

    Bucureşti, 26 mai 2011.
    Nr. 355.

                                    ------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016