Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 324 din 24 august 2005  pentru aprobarea Regulamentului privind evaluarea activitatii profesionale a judecatorilor si procurorilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 324 din 24 august 2005 pentru aprobarea Regulamentului privind evaluarea activitatii profesionale a judecatorilor si procurorilor

EMITENT: CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII - PLENUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 823 din 12 septembrie 2005
În temeiul dispoziţiilor art. 133 alin. (5) şi (7) din Constituţia României, republicatã, şi ale <>art. 24 alin. (1) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
având în vedere <>art. 106 lit. h) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecãtorilor şi procurorilor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Plenul Consiliului Superior al Magistraturii hotãrãşte:

ART. 1
Se aprobã Regulamentul privind evaluarea activitãţii profesionale a judecãtorilor şi procurorilor, cuprins în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, <>Hotãrârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 163/2004 pentru aprobarea Regulamentului privind procedura de evaluare a activitãţii profesionale a magistraţilor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 880 din 27 septembrie 2004, se abrogã.
ART. 3
Prezenta hotãrâre se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele
Consiliului Superior al Magistraturii,
judecãtor dr. Dan Lupaşcu

Bucureşti, 24 august 2005.
Nr. 324.

ANEXĂ

REGULAMENT
privind evaluarea activitãţii profesionale a
judecãtorilor şi procurorilor

ART. 1
Evaluarea judecãtorilor şi procurorilor vizeazã îmbunãtãţirea performanţelor profesionale ale acestora, creşterea eficienţei activitãţii instanţelor şi parchetelor şi a încrederii publice în autoritatea judecãtoreascã.
ART. 2
Pentru verificarea îndeplinirii criteriilor de competenţã profesionalã şi de performanţã, judecãtorii şi procurorii sunt supuşi la fiecare 3 ani unei evaluãri privind eficienţa, calitatea activitãţii şi integritatea, obligaţia de formare profesionalã continuã şi absolvirea unor cursuri de specializare. În cazul judecãtorilor şi procurorilor numiţi în funcţii de conducere, evaluarea se face şi asupra modului de îndeplinire a atribuţiilor manageriale.
ART. 3
Indicatorii de evaluare stabiliţi pe baza criteriilor de la art. 2 sunt prevãzuţi în ghidul de evaluare a performanţelor judecãtorilor şi procurorilor, care se adoptã de Consiliul Superior al Magistraturii şi se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 4
(1) Prima evaluare a judecãtorilor şi procurorilor se face la 2 ani de la numirea în funcţie, iar urmãtoarele evaluãri se fac la fiecare 3 ani, de regulã, în luna februarie a anului urmãtor.
(2) Pentru judecãtorii şi procurorii membri ai Consiliului Superior al Magistraturii evaluarea se face dupã 3 ani de la încetarea mandatului.
(3) Evaluarea judecãtorilor şi procurorilor detaşaţi se face de instituţia la care aceştia funcţioneazã, în raport de specificul activitãţii desfãşurate şi de reglementãrile existente la acele instituţii. Dupã încetarea detaşãrii evaluarea va avea loc, conform prezentului regulament, la împlinirea a 3 ani de activitate efectivã ca judecãtor sau procuror.
ART. 5
(1) Evaluarea judecãtorilor şi procurorilor se face de comisii constituite prin hotãrâre a Consiliului Superior al Magistraturii, separat pentru judecãtori şi procurori, formate astfel:
a) pentru judecãtorii Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, din preşedintele Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie şi 2 judecãtori desemnaţi de colegiul de conducere al instanţei supreme;
b) pentru judecãtorii de la judecãtorii, tribunale, tribunale specializate şi curţi de apel şi procurorii de la parchetele de pe lângã acestea, din preşedintele instanţei sau, dupã caz, conducãtorul parchetului şi 2 judecãtori, respectiv 2 procurori, desemnaţi de colegiul de conducere al instanţei sau parchetului;
c) pentru procurorii din cadrul Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, din conducãtorul secţiei sau direcţiei şi 2 procurori desemnaţi de colegiul de conducere;
d) pentru procurorii din cadrul Direcţiei de investigare a infracţiunilor de criminalitate organizatã şi terorism şi Parchetului Naţional Anticorupţie, din procurorul general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, respectiv procurorul general al Parchetului Naţional Anticorupţie, şi câte 2 procurori desemnaţi de colegiile de conducere.
(2) Evaluarea judecãtorilor şi procurorilor care fac parte din comisiile de evaluare se efectueazã de comisiile de evaluare de la instanţele sau de la parchetele ierarhic superioare.
(3) Evaluarea celor 2 judecãtori care fac parte din comisia Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie se face de o comisie formatã din 2 judecãtori desemnaţi de secţia pentru judecãtori a Consiliului Superior al Magistraturii, dintre membrii sãi.
(4) Evaluarea procurorilor care fac parte din Comisia Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi din comisia Parchetului Naţional Anticorupţie se face de o comisie formatã din 2 procurori desemnaţi de secţia pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii, dintre membrii sãi.
(5) Preşedintele fiecãrei comisii este judecãtorul sau, dupã caz, procurorul cu funcţia cea mai mare.
ART. 6
(1) Comisiile de evaluare se numesc pentru o perioadã de 3 ani. Membrii comisiilor trebuie sã aibã, de regulã, o atestare ca evaluatori în urma absolvirii cursurilor speciale organizate de Institutul Naţional al Magistraturii.
(2) Comisiile funcţioneazã cu participarea tuturor membrilor şi hotãrãsc cu majoritate de voturi.
(3) În cazul în care unul sau unii dintre membri sunt în imposibilitate de a se prezenta la lucrãrile comisiei, evaluarea se va face dupã completarea comisiei potrivit procedurii prevãzute pentru numirea acesteia.
ART. 7
În procedura de evaluare, comisiile pot consulta orice evidenţã a instanţelor sau parchetelor, inclusiv actele de control, precum şi mapele profesionale ale judecãtorilor şi procurorilor. Mapele profesionale se pot consulta numai la sediul Consiliului Superior al Magistraturii.
ART. 8
(1) Raportul de evaluare a activitãţii profesionale se întocmeşte separat, pentru fiecare judecãtor şi procuror.
(2) Prin raportul de evaluare a activitãţii profesionale a judecãtorului sau procurorului se acordã unul dintre urmãtoarele calificative: "Foarte bine", "Bine", "Satisfãcãtor" sau "Nesatisfãcãtor".
(3) Dacã în perioada pentru care se face evaluarea judecãtorul sau procurorul a fost sancţionat disciplinar prin hotãrâre irevocabilã, se acordã calificativul imediat inferior celui care rezultã din evaluare.
ART. 9
Dacã judecãtorul sau procurorul primeşte la anumiţi indicatori unul dintre calificativele "Bine", "Satisfãcãtor" ori "Nesatisfãcãtor", în raportul de evaluare se va motiva acordarea calificativului şi se vor face recomandãrile necesare.
ART. 10
(1) Judecãtorii sau procurorii nemulţumiţi de calificativul acordat pot face contestaţie la secţia corespunzãtoare a Consiliului Superior al Magistraturii, în termen de 30 de zile de la comunicare.
(2) Contestaţiile formulate de judecãtori se soluţioneazã de secţia pentru judecãtori, iar contestaţiile formulate de procurori se soluţioneazã de secţia pentru procurori.
(3) Contestaţia se depune la preşedintele comisiei de evaluare, care, în cursul aceleiaşi zile, o transmite secţiei competente din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, împreunã cu raportul de evaluare şi copii de pe documentele avute în vedere la evaluare.
(4) Pentru soluţionarea contestaţiei, secţiile Consiliului Superior al Magistraturii pot cere comisiilor de evaluare orice informaţii pe care le considerã necesare. Contestaţia se soluţioneazã cu citarea obligatorie a judecãtorului sau, dupã caz, a procurorului, pentru a fi audiat.
(5) Judecãtorii şi procurorii evaluaţi de comisiile de evaluare din cadrul secţiilor Consiliului Superior al Magistraturii pot face contestaţie la secţia corespunzãtoare a Consiliului Superior al Magistraturii, în termenul prevãzut la alin. (1). Magistraţii care au fãcut parte din comisia de evaluare nu pot participa la soluţionarea contestaţiei de cãtre secţia Consiliului Superior al Magistraturii.
(6) Hotãrârile secţiilor pot fi atacate, în termen de 5 zile de la comunicare, la Plenul Consiliului Superior al Magistraturii.
(7) Hotãrârile Plenului Consiliului Superior al Magistraturii sunt definitive şi irevocabile.
ART. 11
(1) Judecãtorii şi procurorii care primesc calificativul "Nesatisfãcãtor" sunt obligaţi sã urmeze, pentru o perioadã cuprinsã între 3 şi 6 luni, cursuri speciale organizate de Institutul Naţional al Magistraturii.
(2) Judecãtorii şi procurorii care primesc calificativul "Satisfãcãtor" în urma a douã evaluãri consecutive sunt obligaţi sã urmeze, pentru o perioadã cuprinsã între 3 şi 6 luni, cursuri speciale organizate de Institutul Naţional al Magistraturii.
(3) Pentru judecãtorii sau procurorii cu privire la care comisia de evaluare a fãcut recomandãri conform art. 9, recomandãrile vor fi înaintate secţiei corespunzãtoare a Consiliului Superior al Magistraturii, pentru a dispune cu privire la obligaţia de a efectua cursuri de specializare. Dacã se dispune organizarea acestor cursuri, va fi informat Institutul Naţional al Magistraturii.
(4) Pentru judecãtorul sau procurorul cu funcţie de conducere, cãruia i s-au fãcut recomandãri conform art. 9, va fi sesizatã secţia corespunzãtoare a Consiliului Superior al Magistraturii pentru a dispune, potrivit legii.
ART. 12
(1) Cursurile prevãzute la art. 11 alin. (1) şi (2) se încheie cu susţinerea unui examen, constând în verificarea cunoştinţelor teoretice şi practice, prin probe scrise şi orale, de cãtre comisii numite de Consiliul Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului Naţional al Magistraturii, formate dintr-un membru al personalului de instruire al acestuia şi 2 judecãtori sau, dupã caz, 2 procurori.
(2) Tematica şi bibliografia pentru disciplinele care fac obiectul examenului sunt propuse de Institutul Naţional al Magistraturii şi aprobate de Consiliul Superior al Magistraturii. Ele se afişeazã cu cel puţin 30 de zile înainte de examen, la instanţele şi parchetele în cadrul cãrora existã judecãtori sau, dupã caz, procurori participanţi la cursuri.
ART. 13
(1) Probele scrise teoretice constau în lucrãri scrise, cu subiecte distincte pentru judecãtori şi procurori, din dreptul civil, dreptul procesual civil, dreptul penal şi dreptul procesual penal.
(2) Probele scrise practice constau în soluţionarea unor speţe şi întocmirea unor acte procedurale, distincte pentru judecãtori şi procurori.
(3) Probele scrise teoretice şi practice se vor susţine pe parcursul a douã zile, dupã urmãtoarea repartizare:
a) prima zi: proba teoreticã constând în dreptul civil, dreptul procesual civil şi proba practicã constând în soluţionarea unei speţe şi întocmirea de acte procedurale;
b) a doua zi: proba teoreticã constând în dreptul penal, dreptul procesual penal şi proba practicã constând în soluţionarea unei speţe şi întocmirea de acte procedurale.
(4) Timpul alocat pentru probele scrise este stabilit de comisia de examinare, în raport de complexitatea subiectelor, dar nu mai mult de 4 ore.
(5) La proba practicã este permisã consultarea legislaţiei, cu excepţia celei comentate şi adnotate.
(6) Notarea se face cu note de la 1 la 10, cu douã zecimale. Nota 1 se acordã atunci când punctajul obţinut este mai mic sau egal cu aceastã notã.
(7) Nota probei scrise teoretice este media aritmeticã a notelor acordate de membrii comisiei de examinare pentru fiecare materie.
(8) Nota probei scrise practice este media aritmeticã a notelor acordate de membrii comisiei de examinare pentru fiecare materie.
(9) Nota finalã a probei scrise este media aritmeticã dintre nota probei scrise teoretice şi nota probei scrise practice.
(10) Rezultatul examenului poate fi contestat în termen de 48 de ore de la afişare, la sediul Institutului Naţional al Magistraturii. Contestaţiile se soluţioneazã de cãtre comisiile de contestaţii numite de Consiliul Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului Naţional al Magistraturii, formate dintr-un membru reprezentant al personalului de instruire al acestuia şi 2 judecãtori sau, dupã caz, 2 procurori, alţii decât cei care fac parte din comisia de examinare. În urma contestaţiei lucrarea va fi reanalizatã, candidatul neputând sã obţinã o notã inferioarã celei contestate. Nota astfel acordatã este definitivã.
ART. 14
(1) Probele orale teoretice şi practice se susţin la urmãtoarele materii: fundamentele constituţionale ale statului de drept, instituţiile de bazã din dreptul civil, dreptul procesual civil, dreptul penal, dreptul procesual penal, organizarea judiciarã, dreptul comunitar, jurisprudenţa Curţii Europene a Drepturilor Omului şi Codul deontologic al judecãtorilor şi procurorilor.
(2) Examinarea se face pe bazã de bilete, care conţin atât subiecte teoretice, cât şi subiecte practice.
(3) Pentru pregãtirea rãspunsurilor, judecãtorul sau procurorul va beneficia de un timp de gândire de 30 de minute.
(4) Notarea se face cu note de la 1 la 10, cu douã zecimale. Nota 1 se acordã atunci când punctajul obţinut este mai mic sau egal cu aceastã notã.
(5) Nota pentru proba oralã este media aritmeticã a notelor acordate de fiecare membru al comisiei. Nota astfel acordatã este definitivã.
ART. 15
(1) Nota finalã este media aritmeticã dintre nota probei scrise şi cea a probei orale, determinate potrivit art. 13 alin. (9) şi art. 14 alin. (5).
(2) Pentru absolvirea cursurilor speciale, candidatul trebuie sã obţinã cel puţin media generalã 7 (şapte) şi nu mai puţin de 5 (cinci) la fiecare dintre materiile de examen.
ART. 16
Absenţa nejustificatã echivaleazã cu nepromovarea examenului. Pentru cei care, din motive temeinice, nu pot participa la examen, acesta se va susţine în termen de maximum o lunã de la încetarea cauzei ce a determinat neprezentarea. În aceste situaţii, judecãtorul sau procurorul are obligaţia de a înştiinţa conducerea Institutului Naţional al Magistraturii atât cu privire la motivul neprezentãrii la examen, cât şi referitor la data încetãrii acestuia, prezentând dovada motivelor invocate.
ART. 17
Raportul de evaluare se înainteazã Consiliului Superior al Magistraturii.
ART. 18
Pentru judecãtorii sau procurorii care primesc în urma a douã evaluãri consecutive calificativul "Nesatisfãcãtor" sau care nu au promovat examenul prevãzut la art. 12 alin. (1), Consiliul Superior al Magistraturii propune preşedintelui României eliberarea din funcţie, pentru incapacitate profesionalã.
ART. 19
Personalul de specialitate juridicã asimilat magistraţilor din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, Ministerului Public, Institutului Naţional al Magistraturii şi Şcolii Naţionale de Grefieri va fi evaluat în termenele prevãzute de prezentul regulament, de cãtre o comisie constituitã prin hotãrâre a Consiliului Superior al Magistraturii, potrivit criteriilor specifice activitãţii desfãşurate.

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016