Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 311 din 16 mai 1963  privind unele masuri pentru inlaturarea starii de impurificare a apelor din Republica Populara Romana    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 311 din 16 mai 1963 privind unele masuri pentru inlaturarea starii de impurificare a apelor din Republica Populara Romana

EMITENT: CONSILIUL DE MINISTRI
PUBLICAT: BULETINUL OFICIAL nr. 18 din 1 iunie 1963
1. Ministerele, celelalte organe centrale ale administraţiei de stat şi comitetele executive ale sfaturilor populare regionale, în subordinea cãrora se afla unitãţile prevãzute în anexa nr. 1*), care prin activitatea lor evacueaza ape reziduale, vor lua mãsuri ca, în cadrul indicatorilor de plan pe anul 1963 şi în termen de 6 luni de la data prezentei hotãrîri, staţiile şi instalaţiile de epurare ale acestor unitãţi sa funcţioneze cu randament corespunzãtor capacitãţilor de producţie ale unitãţilor pe care le deservesc. În acelaşi termen va fi asigurata funcţionarea cu randament corespunzãtor a statiilor şi instalaţiilor de epurare a apelor reziduale, terminate în anul 1952.
2. Ministerele, celelalte organe centrale ale administraţiei de stat şi comitetele executive ale sfaturilor populare regionale şi ale oraşelor Bucureşti şi Constanta, vor lua mãsuri în perioada 1963-1965, ca staţiile şi instalaţiile de epurare de la unitãţile în subordine prevãzute în anexa nr. 2*), sa corespundã capacitãţilor de producţie ale acestor unitãţi şi sa funcţioneze conform regulamentului de exploatare şi întreţinere avizat de Comitetul de Stat al Apelor, în care scop vor asigura elaborarea documentaţiilor tehnice şi vor lua mãsuri pentru executarea lucrãrilor necesare.
Lucrãrile prevãzute la alineatul precedent se vor executa pînã la 31 decembrie 1965, pe baza unui program eşalonat pe ani, ce se va întocmi de organele arãtate la alineatul precedent împreunã cu Comitetul de Stat al Apelor şi Comitetul de Stat al Planificarii în termen de 30 de zile de la data prezentei hotãrîri. Pe baza acestui program, Comitetul de Stat al Planificarii va prevedea în proiectele planurilor anuale de stat, mijloacele materiale şi financiare necesare proiectãrii şi executãrii lucrãrilor.
3. Ministerele, celelalte organe centrale ale administraţiei de stat şi comitetele executive ale sfaturilor populare regionale şi ale oraşelor Bucureşti şi Constanta, vor lua mãsuri pentru construirea de staţii şi instalaţii de epurare la toate unitãţile industriale în subordine, care prin activitatea lor evacueaza ape reziduale, precum şi la oraşele dotate cu reţele de canalizare care în prezent nu au astfel de staţii şi instalaţii. Se va da prioritate construirii de staţii şi instalaţii de epurare la unitãţile prevãzute în anexa nr. 3*) care vor fi puse în funcţiune cel mai tirziu pînã în anul 1970.
Lucrãrile se vor executa eşalonat, pe baza de programe anuale întocmite de organele arãtate la alineatul precedent, împreunã cu Comitetul de Stat al Apelor şi Comitetul de Stat al Planificarii. La eşalonarea lucrãrilor se va avea în vedere:
- gradul de nocivitate al surselor de impurificare;
- importanta social-economicã a cursului de apa în care se evacueaza ape reziduale neepurate;
- posibilitãţile de rezolvare eficienta din punct de vedere tehnic şi economic a procesului de epurare.
Comitetul de Stat al Planificarii va prevedea în proiectele planurilor anuale de stat, mijloacele materiale şi financiare necesare proiectãrii şi executãrii lucrãrilor.
4. În vederea salubrizarii riului Dimbovita în zona aval de oraşul Bucureşti, Comitetul executiv al Sfatului popular al oraşului Bucureşti va lua mãsuri pentru construirea statiei şi instalaţiilor de epurare a apelor reziduale, precum şi a lucrãrilor de canalizare aferente. Pînã în anul 1970, statia şi instalaţiile de epurare vor trebui sa funcţioneze cu cel puţin jumãtate din capacitatea treptei mecanice de epurare, iar pînã în 1975 cu treptele mecanicã şi biologica.
În termen de 30 de zile de la data prezentei hotãrîri, Comitetul de Stat al Planificarii împreunã cu Comitetul de Stat al Apelor şi Comitetul executiv al Sfatului popular al oraşului Bucureşti, vor întocmi un program eşalonat pentru proiectarea şi executarea statiei de epurare a apelor reziduale a oraşului Bucureşti şi a lucrãrilor de canalizare aferente. Pe baza acestui program, Comitetul de Stat al Planificarii va prevedea în proiectele planurilor anuale de stat, mijloacele materiale şi financiare necesare. Proiectarea lucrãrilor se va asigura de Comitetul de Stat al Apelor, în colaborare cu Comitetul Executiv al Sfatului popular al oraşului Bucureşti.
5. La proiectarea şi executarea statiilor şi instalaţiilor de epurare se vor avea în vedere realizarile cele mai înaintate ale tehnicii mondiale.
Comisia Guvernamentalã de Colaborare Economicã şi Tehnico-Ştiinţificã, pe baza temelor tehnice elaborate de ministerele şi celelalte organe centrale interesate, cu avizul Comitetului de Stat al Apelor, va procura din Uniunea Republicilor Socialiste Sovietice, Republica Socialistã Cehoslovaca şi Republica Democrata Germanã, documentaţiile tehnice cuprinse în anexa nr. 4*).
Ministerul Comerţului Exterior, în cadrul planurilor de import ale ministerelor şi celorlalte organe centrale interesate şi pe baza temelor tehnice înaintate din timp de acestea, cu avizul Comitetului de Stat al Apelor, va trata contractarea şi aducerea din import în cele mai scurte termene de livrare a documentaţiilor tehnice din Vest, cuprinse în anexa nr. 4.
Documentaţia tehnica necesarã pentru staţiile de epurare a apelor reziduale orãşeneşti va fi procurata de Comitetul de Stat al Apelor.
La cererea ministerelor şi celorlalte organe centrale interesate, cu avizul Comitetului de Stat al Apelor, Comisia Guvernamentalã de Colaborare Economicã şi Tehnico-Ştiinţificã şi Ministerul Comerţului Exterior vor procura din exterior şi alte documentaţii tehnice, în afarã celor cuprinse în anexa nr. 4, care vor fi necesare în vederea realizãrii lucrãrilor prevãzute la articolele 2 şi 3 din prezenta hotãrîre.
6. Comitetul de Stat al Apelor, ministerele şi celelalte organe centrale ale administraţiei de stat, precum şi comitetele executive ale sfaturilor populare regionale şi ale oraşelor Bucureşti şi Constanta, care au în subordinea lor organizaţii de proiectare, vor asigura elaborarea cu prioritate a documentaţiilor tehnice privind executarea statiilor şi instalaţiilor de epurare a apelor reziduale.
Documentaţiile tehnice pentru staţiile de epurare orãşeneşti prevãzute în anexa nr. 5*) se vor elabora de organizaţiile de proiectare ale Comitetului de Stat al Apelor. Lista oraşelor cuprinse în anexa nr. 5 va putea fi completatã de Comitetul de Stat al Apelor cu avizul Comitetului de Stat al Planificarii.
Comitetul de Stat al Apelor va acorda, la cerere, asistenta tehnica de specialitate organizaţiilor regionale de proiectare şi institutelor de proiectare ale ministerelor şi celorlalte organe centrale.
7. Ministerele şi celelalte organe centrale ale administraţiei de stat, precum şi comitetele executive al sfaturilor populare regionale şi ale oraşelor Bucureşti şi Constanta, vor lua mãsuri ca unitãţile în subordine care au staţii şi instalaţii de epurare a apelor reziduale, sa întocmeascã în termen de 3 luni de la data prezentei hotãrîri şi sa prezinte spre avizare la Comitetul de Stat al Apelor, regulamentele de funcţionare şi exploatare a statiilor şi instalaţiilor de epurare a apelor reziduale.
Staţiile şi instalaţiile noi de epurare a apelor reziduale, ce se vor executa conform prevederilor prezentei hotãrîri, vor fi puse în funcţiune numai pe baza regulamentelor de funcţionare şi exploatare întocmite de unitãţile care le deţin şi avizate de Comitetul de Stat al Apelor.
8. Comitetul de Stat al Apelor împreunã cu Comitetul de Stat pentru Construcţii, Arhitectura şi Sistematizare, ministerele şi celelalte organe centrale ale administraţiei de stat interesate, vor organiza pe baza unui program comun ce va fi întocmit în termen de 3 luni de la data prezentei hotãrîri, elaborarea de standarde şi proiecte tip pentru obiectele care intra în compunerea instalaţiilor de epurare a apelor reziduale.
9. Ministerul Metalurgiei şi Construcţiilor de Maşini, pe baza studiilor tehnico-economice şi a proiectelor tehnice elaborate de ministerele şi celelalte organe centrale interesate şi avizate de Comitetul de Stat al Planificarii şi de Comitetul de Stat al Apelor, va organiza întocmirea proiectelor de execuţie şi producţia de utilaje şi elemente de instalaţii specifice statiilor de epurare, în cantitãţile şi la termenele ce se vor stabili împreunã cu organele centrale interesate.
Pentru sfaturile populare studiile tehnico-economice şi proiectele tehnice vor fi elaborate de Comitetul de Stat al Apelor, iar cantitãţile şi termenele se vor stabili de cãtre Ministerul Metalurgiei şi Construcţiilor de Maşini împreunã cu comitetele executive ale sfaturilor populare regionale şi ale oraşelor Bucureşti şi Constanta.
10. În vederea reducerii volumului de ape reziduale prin recirculare, micsorarii nocivitatii acestor ape şi recuperãrii substanţelor valoroase pe care le conţin, ministerele şi celelalte organe centrale ale administraţiei de stat, care au în subordine întreprinderi industriale ce evacueaza ape reziduale, vor studia şi elabora în termen de 6 luni de la data prezentei hotãrîri, programe de mãsuri privind modificarea tehnologiei de fabricaţie, în toate cazurile în care aceste mãsuri sînt justificate din punct de vedere economic.
Mãsurile prevãzute la alineatul precedent vor fi avute în vedere şi la proiectarea întreprinderilor industriale noi.
11. Ministerele prevãzute în anexa nr. 6*) vor lua mãsuri pentru studierea prin institutele de cercetãri proprii şi experimentarea prin staţii pilot a problemelor şi procedeelor privind epurarea apelor reziduale specifice ramurii industriale respective.
Studierea acestor probleme se va face pe baza de programe ce vor fi prezentate spre avizare Comitetului de Stat al Planificarii şi Comitetului de Stat al Apelor, în termen de 3 luni de la data prezentei hotãrîri.
Comitetul de Stat al Apelor prin Institutul de studii şi cercetãri hidrotehnice va acorda asistenta tehnica de specialitate în problemele complexe sau de tehnicitate deosebita.
12. Comitetul de Stat al Apelor, Ministerul Sãnãtãţii şi Prevederilor Sociale şi Consiliul Superior al Agriculturii, pe baza unui program comun întocmit în termen de 3 luni de la data prezentei hotãrîri, vor organiza studii şi cercetãri pentru valorificarea în agricultura a apelor reziduale şi a namolurilor provenite din epurarea acestor ape.
13. Comitetul de Stat al Apelor va lua mãsuri pentru dezvoltarea bazei de studii şi cercetãri în unitãţile din subordinea sa, în legatura cu sursele de impurificare a apelor, staţiile de epurare a apelor reziduale şi pentru întãrirea evidentei şi controlului în domeniul protecţiei calitãţii apelor.
În acest scop, pe baza unei documentaţii tehnice justificative prezentatã de Comitetul de Stat al Apelor, Comitetul de Stat al Planificarii va prevedea în proiectele planurilor anuale de stat pe anii 1964 şi 1965, mijloacele materiale şi financiare necesare Comitetului de Stat al Apelor pentru aducerea la îndeplinire a mãsurilor prevãzute în alineatul precedent.
14. Pentru pregãtirea cadrelor tehnice necesare exploatãrii statiilor de epurare se vor lua urmãtoarele mãsuri:
a) Ministerul Învãţãmîntului va prevedea în programa analitica a institutelor de învãţãmînt superior ce pregãtesc ingineri tehnologi pentru ramurile industriale petrol-chimie, cãrbune, metalurgie, lemn-hirtie, alimentara şi uşoarã, teme de specialitate privind metodele de epurare a apelor reziduale provenite din industriile respective;
b) Comitetul de Stat al Apelor va organiza şcolarizarea personalului mediu tehnic atît pentru unitãţile industriale cît şi pentru oraşe.
15. Ministerele care au în subordine întreprinderi industriale care evacueaza apele reziduale, îşi vor crea în direcţiile tehnice, în cadrul fondurilor de salarii aprobate, un organ pentru problemele de protecţia calitãţii apelor, avînd în atribuţiile sale organizarea şi coordonarea studiilor şi cercetãrilor privind epurarea apelor reziduale, urmãrirea proiectãrii şi executãrii statiilor şi instalaţiilor de epurare, precum şi îndrumarea şi controlul exploatãrii acestor staţii la unitãţile în subordine.
16. Se aproba regulamentul de organizare şi funcţionare a Inspecţiei de stat a apelor, prevãzut în anexa nr. 7.
17. Comitetul de Stat al Apelor împreunã cu Comitetul de Stat al Planificarii şi cu organele centrale şi comitetele executive ale sfaturilor populare regionale şi ale oraşelor Bucureşti şi Constanta interesate, vor putea sa completeze anexele nr. 2 şi nr. 3 şi cu alte unitãţi, în mãsura în care interesele protecţiei calitãţii apelor vor cere aceasta.
18. Comitetul de Stat al Apelor va coordona mãsurile ce revin din prezenta hotãrîre ministerelor şi celorlalte organe centrale ale administraţiei de stat, precum şi comitetelor executive ale sfaturilor populare regionale şi ale oraşelor Bucureşti şi Constanta şi va informa periodic Consiliul de Miniştri asupra îndeplinirii prevederilor prezentei hotãrîri.

------------
*) Anexele 1-6 vor fi comunicate prin grija Comitetului de Stat al Apelor.

Preşedintele Consiliului de Miniştri,
Ion Gheorghe Maurer

ANEXA 7

REGULAMENT
privind organizarea şi funcţionarea Inspecţiei de Stat a Apelor


I. Organizare

1. Inspecţia de Stat a Apelor, înfiinţatã prin Decretul nr. 879/1962 , este organul tehnic şi operativ prin care Comitetul de Stat al Apelor controleazã acţiunea de prevenire şi combatere a impurificarii apelor de suprafata şi subterane pentru ca acestea sa corespundã condiţiilor de calitate cerute de diferite folosinţe.
Inspecţia de Stat a Apelor este formatã dintr-un corp de inspectori condus de un inspector general. Ea îşi desfãşoarã activitatea pe baza prezentului regulament şi a ordinelor preşedintelui Comitetului de Stat al Apelor.
În mãsura necesitãţilor, competenta de control va putea fi delegatã şi altor angajaţi din unitãţile centrale şi exterioare ale Comitetului de Stat al Apelor.

II. Atributiuni

2. Inspecţia de Stat a Apelor urmãreşte aplicarea de cãtre organizaţiile socialiste şi de cãtre persoanele fizice a mãsurilor şi prevederilor legale privind protecţia calitãţii apelor şi întãrirea disciplinei de stat în acest domeniu.
3. În îndeplinirea sarcinilor sale, Inspecţia de Stat a Apelor are urmãtoarele atributiuni:
a) controleazã respectarea condiţiilor şi normelor legale de evacuare a apelor reziduale în apele de suprafata şi subterane;
b) controleazã exploatarea corespunzãtoare şi funcţionarea cu intreaga capacitate a statiilor şi instalaţiilor de epurare a apelor reziduale în conformitate cu avizele şi autorizaţiile date de Comitetul de Stat al Apelor şi cu regulamentele de exploatare avizate de Comitetul de Stat al Apelor;
c) controleazã executarea şi darea în funcţiune a statiilor şi instalaţiilor de epurare a apelor reziduale la termenele prevãzute în planul de stat precum şi respectarea avizelor Comitetului de Stat al Apelor cu privire la executarea acestor lucrãri;
d) controleazã modul în care unitãţile care evacueaza ape reziduale, realizeazã programul de mãsuri privind, modificarea tehnologiei de fabricaţie în vederea reducerii volumului de ape reziduale, micsorarii nocivitatii acestor ape şi recuperãrii substanţelor valoroase pe care le conţin;
e) cerceteazã sesizãrile cu privire la cazurile de impurificare dãunãtoare a apelor, stabilind cauzele, rãspunderile şi mãsurile de luat.
4. Organele Inspecţiei de Stat a Apelor au dreptul:
a) de acces, în scopul îndeplinirii obligaţiilor legale, în toate unitãţile care folosesc şi evacueaza ape, precum şi în orice loc în care este necesar a face constatãri privind aplicarea mãsurilor de protecţia calitãţii apelor.
Pentru unitãţile la care accesul este permis pe baza unei autorizaţii speciale, la cererea Comitetului de Stat al Apelor, ministerele, celelalte organe centrale ale administraţiei de stat şi comitetele executive ale sfaturilor populare care au în subordine aceste unitãţi, vor elibera autorizaţiile cuvenite;
b) de a examina la unitãţi, orice date şi documentaţii necesare controlului, conducerile unitãţilor fiind obligate sa le dea posibilitatea de a lua cunostinta de aceste date şi documentaţii şi de a-şi efectua lucrãrile necesare în scopul îndeplinirii obligaţiilor legale pe care le au;
c) de a cere unitãţilor controlate efectuarea de analize de laborator a apelor reziduale, unitãţile respective fiind obligate a le efectua în termen;
d) de a preleva probe de ape reziduale din orice punct al unitãţilor controlate;
e) de a încheia în timpul controlului note de constatare în prezenta personalului tehnic de resort, acesta fiind obligat a le semna, eventual cu obiecţiuni;
f) de a nota observaţiile constatate în registrul unic de control al unitãţii controlate;
g) de a cere note explicative în cazurile prevãzute la art. 3 litera "e" oricãruia dintre salariaţii unitãţilor controlate, aceştia fiind obligaţi a le da.
5. La terminarea controlului, inspectorii de stat încheie un proces-verbal cuprinzînd lipsurile constatate şi cauzele acestora şi indicind mãsurile ce trebuie luate şi termenele de realizare. Conducãtorii unitãţilor controlate sînt obligaţi sa participe la prelucrarea procesului-verbal de control, semnind de luare de cunostinta.

III. Mãsuri ce se iau de Inspecţia de Stat a Apelor

6. Organele Inspecţiei de Stat a Apelor sînt obligate:
a) sa semnaleze deficientele şi încãlcãrile constatate şi sa dea indicaţii obligatorii unitãţilor controlate pentru luarea mãsurilor necesare în vederea lichidãrii lipsurilor;
b) sa opreascã execuţia lucrãrilor de evacuare a apelor care nu au avize legale sau care se executa în alte condiţii decît cele avizate;
e) în cazuri grave de impurificari dãunãtoare, pe baza aprobãrii prealabile a preşedintelui Comitetului de Stat al Apelor şi dupã încunoştinţarea organului central tutelar sau comitetelor executive ale sfaturilor populare regionale şi ale oraşelor Bucureşti şi Constanta, sa opreascã funcţionarea unitãţilor controlate pînã la intrarea în legalitate;
d) sa ceara conducerii unitãţii controlate tragerea la rãspundere a celor care dovedesc neglijenţa în întreţinerea şi exploatarea statiilor şi instalaţiilor de epurare a apelor reziduale; de asemenea, sa ceara înlocuirea celor care au arãtat incompetenta tehnica în îndeplinirea acestor sarcini;
e) sa popularizeze dispoziţiile legale privind protecţia calitãţii apelor şi sa ia mãsuri pentru prevenirea incalcarilor în acest domeniu;
f) sa constate contravenţiile în domeniul protecţiei calitãţii apelor şi sa aplice amenzile prevãzute în instrucţiunile pentru sancţionarea acestor contravenţii; în cazul incalcarilor care constituie infracţiuni, organele Inspecţiei de Stat a Apelor vor proceda conform prevederilor legale;
g) sa întocmeascã sinteze cu privire la rezultatele acţiunii de prevenire şi combatere a impurificarii apelor de suprafata şi subterane.

IV. Dispoziţii finale

7. Inspectorii de stat ai apelor se legitimeazã cu legitimatii speciale semnate de preşedintele Comitetului de Stat al Apelor.
Inspecţia de Stat a Apelor îşi va coordona activitatea sa cu Inspecţia de stat pentru igiena şi protecţia muncii din cadrul Ministerului Sãnãtãţii şi Prevederilor Sociale, cu Inspecţia de stat în construcţii din cadrul Comitetului de Stat pentru Construcţii, Arhitectura şi Sistematizare, şi cu organele de inspecţie şi control ale Ministerului Industriei Alimentare şi va cere, la nevoie, concursul organelor de militie şi altor organe de stat care sînt obligate a le da.
De asemenea, în activitatea lor, inspectorii de stat ai apelor vor cere colaborarea şi sprijinul Asociaţiei Generale a Vinatorilor şi Pescarilor Sportivi şi altor Organizaţii Obşteşti.

---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016