Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 31 din 24 iunie 2009  pentru infiintarea unei comisii parlamentare de ancheta privind situatia sistemelor de irigatii, precum si a altor sectoare de imbunatatiri funciare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 31 din 24 iunie 2009 pentru infiintarea unei comisii parlamentare de ancheta privind situatia sistemelor de irigatii, precum si a altor sectoare de imbunatatiri funciare

EMITENT: CAMERA DEPUTATILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 448 din 30 iunie 2009
HOTĂ?RÂRE nr. 31 din 24 iunie 2009
pentru înfiinţarea unei comisii parlamentare de anchetã privind situaţia sistemelor de irigaţii, precum şi a altor sectoare de îmbunãtãţiri funciare
EMITENT: CAMERA DEPUTAŢILOR
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 448 din 30 iunie 2009


Având în vedere situaţia creatã de secetã şi starea sistemelor de irigaţii,
în temeiul <>art. 64 alin. (4) din Constituţia României, republicatã , şi al <>art. 75 din Regulamentul Camerei Deputaţilor , aprobat prin <>Hotãrârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994 , republicat, cu modificãrile ulterioare,

Camera Deputaţilor adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se înfiinţeazã Comisia parlamentarã de anchetã privind cercetarea modului în care se gestioneazã amenajãrile de irigaţii şi fondurile alocate, denumitã în continuare Comisia de anchetã, având în principal urmãtoarele obiective:
a) verificarea modului prin care organele de specialitate au urmãrit respectarea mãsurilor de reabilitare şi menţinerea în funcţiune a amenajãrilor de irigaţii în zonele afectate;
b) analiza situaţiilor privind folosirea fondurilor alocate pentru sistemele de irigaţii;
c) analiza mãsurilor instituite pentru urgentarea irigaţiilor în 2009;
d) analizarea mãsurilor, inclusiv legislative, ce se pot lua urgent;
e) pierderile şi costurile de întârziere în aplicarea udãrilor;
f) verificarea oricãror altor aspecte, incidente cu acest eveniment
ART. 2
Componenţa nominalã a Comisiei de anchetã este prevãzutã în anexã.
ART. 3
În condiţiile în care unul dintre membrii Comisiei de anchetã se aflã în imposibilitatea de a participa la lucrãri, grupurile parlamentare vor desemna un înlocuitor.
ART. 4
Convocarea şedinţelor Comisiei de anchetã se face cu cel puţin 24 de ore înainte, de cãtre preşedintele acesteia sau, în lipsa lui, de vicepreşedintele care îl înlocuieşte.
ART. 5
(1) Împiedicarea în orice fel a activitãţii Comisiei de anchetã în îndeplinirea atribuţiilor sale se sancţioneazã potrivit legii penale.
(2) Pentru ca şedinţele Comisiei de anchetã sã aibã loc este necesarã prezenţa majoritãţii membrilor acesteia.
(3) Hotãrârile Comisiei de anchetã se adoptã cu votul majoritãţii membrilor acesteia. Votul este deschis.
ART. 6
(1) Comisia de anchetã poate invita pentru audiere şi explicaţii orice persoanã care poate avea cunoştinţã despre o faptã sau despre o împrejurare de naturã sã serveascã la aflarea adevãrului în domeniul care formeazã obiectul activitãţii Comisiei de anchetã.
(2) La cererea Comisiei de anchetã, orice persoanã care cunoaşte fapte sau împrejurãri în legãturã cu situaţiile semnalate este obligatã sã le aducã la cunoştinţã ori sã le înfãţişeze. Instituţiile şi autoritãţile cu atribuţii referitoare la faptele înfãţişate sunt obligate, în condiţiile legii, sã rãspundã la solicitãrile Comisiei de anchetã în termenul stabilit de aceasta.
(3) Când, pentru lãmurirea unor fapte sau împrejurãri, este necesarã întocmirea unor rapoarte de expertizã, Comisia de anchetã poate solicita efectuarea de expertize.
(4) Comisia de anchetã poate solicita participarea la lucrãrile sale a unor experţi, desemnaţi de instituţiile şi autoritãţile publice, a cãror specializare este necesarã pentru expertize specifice.
(5) Dispoziţiile legale referitoare la invitarea, prezentarea şi ascultarea martorilor, precum şi cele privitoare la prezentarea şi predarea obiectelor ori înscrisurilor sau efectuarea expertizelor se aplicã în mod corespunzãtor.
(6) Preşedintele Comisiei de anchetã atrage atenţia persoanei audiate cã are obligaţia de a spune adevãrul şi de a nu ascunde nimic din ceea ce ştie, precizându-i cã nerespectarea acestei obligaţii atrage rãspunderea sa legalã.
(7) În cadrul dezbaterilor pot interveni, potrivit prevederilor Regulamentului Camerei Deputaţilor, pentru explicaţii tehnice, experţii utilizaţi de Comisia de anchetã la elaborarea raportului sãu.
ART. 7
Lucrãrile Comisiei de anchetã sunt publice, cu excepţia cazului în care aceasta hotãrãşte altfel.
ART. 8
(1) Constatãrile, concluziile şi propunerile Comisiei de anchetã vor face obiectul unui raport final, aprobat cu votul majoritãţii membrilor Comisiei de anchetã.
(2) Raportul final va fi depus la Biroul permanent al Camerei Deputaţilor pânã la data de 12 august 2009.
(3) Dupã primirea raportului Comisiei de anchetã, Biroul permanent al Camerei Deputaţilor îl va comunica grupurilor parlamentare şi Comitetului liderilor grupurilor parlamentare, în vederea înscrierii acestuia pe ordinea de zi şi a iniţierii procedurii de dezbatere parlamentarã, în Plenul Camerei Deputaţilor, în condiţiile <>art. 77 din Regulamentul Camerei Deputaţilor .
ART. 9
Comisia de anchetã îşi înceteazã activitatea dupã ce Plenul Camerei Deputaţilor s-a pronunţat asupra raportului supus dezbaterii.
ART. 10
În scopul realizãrii obiectivelor pentru care se constituie Comisia de anchetã, Camera Deputaţilor va asigura personalul de specialitate şi logistica necesarã, cu aprobarea Biroului permanent.
ART. 11
Anexa face parte integrantã din prezenta hotãrâre.

Aceastã hotãrâre a fost adoptatã de Camera Deputaţilor în şedinţa din data de 24 iunie 2009, cu respectarea prevederilor <>art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicatã .

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
ROBERTA ALMA ANASTASE

Bucureşti, 24 iunie 2009.
Nr. 31.

ANEXÃ
COMPONENŢA
Comisiei parlamentare de anchetã privind situaţia
sistemelor de irigaţii, precum şi a altor sectoare de îmbunãtãţiri
funciare


1. Domnul deputat Tabãrã Valeriu - Grupul parlamentar al PD-L
2. Domnul deputat Gheorghe Tinel - Grupul parlamentar al PD-L
3. Domnul deputat Chirilã Constantin - Grupul parlamentar al PD-L
4. Domnul deputat Fuia Stelian - Grupul parlamentar al PD-L
5. Domnul deputat Giurgiu Mircia - Grupul parlamentar al PD-L
6. Domnul deputat Surdu-Soreanu Raul-Victor - Grupul parlamentar al PSD+PC
7. Domnul deputat Antochi Gheorghe - Grupul parlamentar al PSD+PC
8. Domnul deputat Steriu Valeriu-Andrei - Grupul parlamentar al PSD+PC
9. Domnul deputat Mocanu Vasile - Grupul parlamentar al PSD+PC
10. Domnul deputat Tãrâţã Culiţã - Grupul parlamentar al PSD+PC
11. Domnul deputat Banu Mihai - Grupul parlamentar al PNL
12. Domnul deputat Tãbugan Ion - Grupul parlamentar al PNL
13. Domnul deputat Horj Pavel - Grupul parlamentar al PNL
14. Domnul deputat Beres Ştefan-Vasile - Grupul parlamentar al UDMR
15. Domnul deputat Buciuta Ştefan - Grupul parlamentar al
minoritãţilor naţionale



-------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016