Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 262 din 24 noiembrie 2011  privind aprobarea cotizatiilor si taxelor pentru membrii Camerei Auditorilor Financiari din Romania, persoane fizice si juridice, si pentru membrii stagiari in activitatea de audit financiar    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 262 din 24 noiembrie 2011 privind aprobarea cotizatiilor si taxelor pentru membrii Camerei Auditorilor Financiari din Romania, persoane fizice si juridice, si pentru membrii stagiari in activitatea de audit financiar

EMITENT: CAMERA AUDITORILOR FINANCIARI DIN ROMANIA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 878 din 13 decembrie 2011

    Având în vedere prevederile:
    - art. 6 alin. (3) şi art. 12 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    - art. 15 alin. (3) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Camerei Auditorilor Financiari din România, aprobat prin Hotãrârea Guvernului nr. 433/2011,

    Consiliul Camerei Auditorilor Financiari din România, întrunit în şedinţa din data de 24 noiembrie 2011, hotãrãşte:

    Se aprobã cotizaţiile şi taxele pentru membrii Camerei Auditorilor Financiari din România (Camera), persoane fizice şi juridice, şi pentru membrii stagiari în activitatea de audit financiar, dupã cum urmeazã:
    A. Cotizaţii fixe
    ART. 1
    (1) Cotizaţiile fixe anuale reprezintã sumele în lei care trebuie achitate de cãtre membrii Camerei, persoane fizice şi juridice, active sau nonactive, în vederea menţinerii în Registrul public al auditorilor financiari şi a asigurãrii accesului la serviciile gratuite acordate de Camerã membrilor acesteia.
    (2) Cotizaţiile fixe anuale se stabilesc dupã cum urmeazã:
    a) pentru auditorii financiari persoane fizice active: 700 lei;
    b) pentru auditorii financiari persoane fizice nonactive: 350 lei;
    c) pentru persoanele juridice: 600 lei.
    ART. 2
    (1) Plata cotizaţiilor fixe anuale pentru persoane fizice se face în douã tranşe anuale astfel:
    a) pentru auditorii financiari persoane fizice active: 400 lei pânã la 31 martie, respectiv 300 lei pânã la 30 septembrie a fiecãrui an;
    b) pentru auditorii financiari persoane fizice nonactive: 200 lei pânã la 31 martie, respectiv 150 lei pânã la 30 septembrie a fiecãrui an.
    (2) Plata cotizaţiilor fixe anuale pentru persoane juridice se face pânã la data de 31 martie a fiecãrui an.
    (3) În cazul auditorilor financiari persoane fizice şi juridice, care se înscriu în Registrul public al auditorilor financiari dupã data de 31 ianuarie, cotizaţia fixã anualã se plãteşte în termen de 30 de zile calendaristice de la acordarea calitãţii de membru al Camerei.
    (4) Nerespectarea prevederilor alin. (1)-(3) duce la sancţionarea membrilor Camerei, conform prevederilor legale existente.
    B. Cotizaţii variabile
    ART. 3
    (1) Cotizaţiile variabile anuale reprezintã contribuţiile auditorilor financiari, membrii Camerei, calculate prin aplicarea cotelor specificate la alin. (2) la totalul onorariilor calculat conform alin. (3).
    (2) Cotizaţiile variabile anuale se calculeazã prin aplicarea unei singure cote procentuale asupra totalului onorariilor, în funcţie de mãrimea acestora, astfel:
    - se aplicã o cotã de 0,5% la totalul onorariilor, dacã acesta este mai mic sau egal cu 50.000 lei;
    - se aplicã o cotã de 0,8% la totalul onorariilor, dacã acesta este mai mare de 50.000 lei şi mai mic sau egal cu 200.000 lei;
    - se aplicã o cotã de 0,9% la totalul onorariilor, dacã acesta este mai mare de 200.000 lei şi mai mic sau egal cu 600.000 lei;
    - se aplicã o cotã de 1,0% la totalul onorariilor, dacã acesta este mai mare de 600.000 lei şi mai mic sau egal cu 1.000.000 lei;
    - se aplicã o cotã de 1,2% la totalul onorariilor, dacã acesta este mai mare de 1.000.000 lei.
    (3) Totalul onorariilor la care se va aplica procentul de calcul pentru cotizaţia variabilã se calculeazã însumând onorariile obţinute din activitatea de audit financiar cu onorariile obţinute din activitatea de audit intern, precum şi cu alte onorarii obţinute din exercitarea profesiei de auditor financiar (cum ar fi, de exemplu, dar fãrã sã se limiteze la: auditul programelor cu fonduri provenite de la Uniunea Europeanã, alte organizaţii; auditul situaţiilor financiare ale cooperativelor de credit; audit de conformitate privind obligaţiile din contractele de privatizare a societãţilor comerciale potrivit solicitãrilor Autoritãţii pentru Valorificarea Activelor Statului; rapoarte de revizuire cu scop limitat; asistenţã în vederea retratãrii situaţiilor financiare; organizarea de cursuri de specialitate; servicii de consultanţã şi alte lucrãri care necesitã calitatea de auditor financiar etc.) pentru perioada de raportare.
    (4) Onorariile luate în calcul sunt cele facturate în cursul perioadei de raportare, din care se scad sumele care au fost cedate subcontractorilor şi colaboratorilor, auditori financiari membri ai Camerei, şi nu includ taxa pe valoarea adãugatã.
    ART. 4
    (1) Membrii Camerei, auditori financiari activi, persoane fizice şi persoane juridice, trebuie sã achite în cursul anului cotizaţiile variabile anuale, sub formã de avans, pânã la data de 30 septembrie, în funcţie de modalitãţile de calcul prevãzute la art. 2 alin. (2) şi (3). Cotizaţia variabilã sub formã de avans se calculeazã asupra onorariilor încasate pânã la 30 iunie 2011, mai puţin sumele care au fost cedate subcontractorilor şi colaboratorilor, auditori financiari membri ai Camerei, cu obligaţia menţionãrii ulterioare a sumelor respective şi a beneficiarilor acestora în Raportul anual al membrilor.
    (2) Pe baza situaţiilor financiare întocmite pentru exerciţiul financiar care se încheie la 31 decembrie se va stabili cuantumul definitiv al cotizaţiei variabile datorate de membrii Camerei, aferentã totalului onorariilor raportate, rezultate din cumularea veniturilor obţinute din activitatea de audit financiar, audit intern, precum şi a altor venituri realizate din exercitarea profesiei de auditor financiar.
    Din cuantumul definitiv al cotizaţiei se va scãdea avansul achitat de membrii Camerei pânã la data de 30 septembrie, conform alin. (1), diferenţa urmând a fi regularizatã (achitatã de membrii Camerei sau rambursatã de cãtre aceasta, dupã caz) pânã la data de 31 martie a anului urmãtor.
    (3) Acordarea vizei anuale, pe carnetul de auditor financiar, pentru exercitarea profesiei se va face numai în condiţiile îndeplinirii obligaţiilor, inclusiv a celor de platã a cotizaţiilor fixe şi variabile anuale, de cãtre membrii Camerei. Viza este valabilã din momentul acordãrii pânã la data de 31 martie a anului urmãtor acordãrii acesteia.
    (4) Pentru veniturile obţinute sub formã de salariu din activitatea de audit financiar, audit intern, precum şi pentru alte venituri, sub formã de salariu, realizate din exercitarea profesiei de auditor financiar, persoanele în cauzã nu vor datora cotizaţie variabilã cãtre Camerã.
    C. Taxe
    ART. 5
    (1) Taxele pentru auditorii financiari sunt urmãtoarele:
    a) taxa pentru atribuirea calitãţii de membru al Camerei şi înscrierea în Registrul auditorilor financiari - persoane fizice care au obţinut calificarea în România este în sumã de 650 lei;
    b) taxa pentru recunoaşterea calificãrii de auditor financiar, atribuirea calitãţii de membru al Camerei şi înscrierea în Registrul auditorilor financiari - persoane fizice care au obţinut calificarea în alte state membre ale Uniunii Europene ori aparţinând Spaţiului Economic European sau Confederaţiei Elveţiene ori în terţe ţãri este în sumã de 2.600 lei.
    În caz de nepromovabilitate a interviului-test pentru recunoaşterea calificãrii de auditor financiar în România se restituie 25% din sumã;
    c) taxa pentru atribuirea calitãţii de membru al Camerei şi înscrierea în Registrul auditorilor financiari - persoane juridice este în sumã de 1.300 lei;
    d) taxa pentru atribuirea calitãţii de membru al Camerei şi înscrierea în Registrul auditorilor financiari - persoane juridice din alte state membre sau din terţe ţãri este în sumã de 2.600 lei.
    În caz de respingere a dosarului se restituie 50% din sumã;
    e) taxa pentru reatribuirea calitãţii de membru al Camerei şi înscrierea în Registrul auditorilor financiari - persoane fizice şi juridice este în sumã de 3.000 lei;
    f) taxa pentru organizarea cursului suplimentar pentru membrii Camerei care au primit calificativul D, C sau B este în sumã de 400 lei.
    (2) Taxele stabilite la alin. (1) se achitã în numerar, la sediul Camerei, sau prin transfer bancar.
    ART. 6
    (1) Taxele şi cotizaţiile pentru membrii stagiari în activitatea de audit financiar sunt urmãtoarele:
    a) taxa pentru testul de verificare a cunoştinţelor în domeniul financiar-contabil pentru accesul la stagiu - 500 lei;
    b) taxa pentru înscrierea la stagiul în activitatea de audit financiar pentru persoanele care au promovat testul de verificare a cunoştinţelor în domeniul financiar-contabil pentru accesul la stagiu - 250 lei;
    c) taxa pentru echivalarea testului de acces la stagiu, conform prevederilor legale existente în ceea ce priveşte echivalarea şi înscrierea la stagiul în activitatea de audit financiar - 500 lei;
    d) taxa pentru echivalarea testului de acces la stagiu, conform prevederilor legale existente în ceea ce priveşte echivalarea şi înscrierea la stagiul în activitatea de audit financiar pentru studenţii Association of Chartered Certified Accountants (ACCA) - 500 lei;
    e) cotizaţia fixã anualã pentru monitorizarea activitãţii de pregãtire practicã a membrilor stagiari - 550 lei/an;
    f) taxa pentru examenul de competenţã profesionalã pentru atribuirea calitãţii de auditor financiar - 400 lei/probã.
    (2) Taxele şi cotizaţiile stabilite la alin. (1) se achitã în numerar, la sediul Camerei, sau prin transfer bancar.
    (3) Taxa stabilitã la alin. (1) lit. c) şi d) se achitã la momentul depunerii dosarului pentru echivalarea testului de acces la stagiu. În caz de respingere a dosarului de echivalare a testului de verificare a cunoştinţelor în domeniul financiar-contabil pentru accesul la stagiu, se va restitui 75% din suma achitatã.
    (4) Cotizaţia fixã anualã stabilitã la alin. (1) lit. e) se achitã în douã tranşe astfel:
    a) 300 lei pânã la data de 31 mai, respectiv
    b) 250 lei pânã la data de 30 septembrie a fiecãrui an de stagiu.
    Neachitarea la termenele stabilite a taxelor şi cotizaţiilor pentru membrii stagiari duce la imposibilitatea finalizãrii anului de stagiu.
    ART. 7
    (1) Prezenta hotãrâre intrã în vigoare începând cu data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I. Cotizaţia variabilã se calculeazã potrivit prezentei hotãrâri pentru onorariile încasate pentru anul 2011 de cãtre auditorii financiari persoane fizice şi juridice.
    (2) La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã Hotãrârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 237/2011 privind aprobarea cotizaţiilor şi tarifelor pentru membrii Camerei Auditorilor Financiari din România şi pentru stagiarii în activitatea de audit financiar, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 498 din 13 iulie 2011.
    ART. 8
    Prezenta hotãrâre se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.


                   Preşedintele
     Camerei Auditorilor Financiari din România,
                  Horia Neamţu


    Bucureşti, 24 noiembrie 2011.
    Nr. 262.
                   ________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016