Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 24 din 14 octombrie 2010  privind aprobarea Normei nr. 14/2010 pentru modificarea si completarea Normei nr. 7/2007 privind prospectul schemei de pensii private    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 24 din 14 octombrie 2010 privind aprobarea Normei nr. 14/2010 pentru modificarea si completarea Normei nr. 7/2007 privind prospectul schemei de pensii private

EMITENT: COMISIA DE SUPRAVEGHERE A SISTEMULUI DE PENSII PRIVATE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 722 din 29 octombrie 2010

    În temeiul dispoziţiilor <>art. 16, <>21 şi ale <>art. 23 lit. f) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 313/2005,
    având în vedere prevederile <>art. 11, <>12, <>13, <>15 şi ale <>art. 16 alin. (1) din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
    în baza Notei de fundamentare nr. 2.588 din 11 octombrie 2010 a Direcţiei reglementare şi autorizare, prezentatã în cadrul şedinţei Consiliului din data de 14 octombrie 2010,

    Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private emite urmãtoarea hotãrâre:

    ART. 1
    Se aprobã <>Norma nr. 14/2010 pentru modificarea şi completarea <>Normei nr. 7/2007 privind prospectul schemei de pensii private, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
    ART. 2
    Prezenta hotãrâre şi norma menţionatã la art. 1 se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    ART. 3
    Direcţia secretariat şi directorul general asigurã ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotãrâri.

                     Preşedintele Comisiei de Supraveghere
                        a Sistemului de Pensii Private,
                                 Mircea Oancea

    Bucureşti, 14 octombrie 2010.
    Nr. 24.

    ANEXÃ

                               <>NORMA Nr. 14/2010
                  pentru modificarea şi completarea Normei nr.
              7/2007 privind prospectul schemei de pensii private

    În temeiul dispoziţiilor <>art. 16, <>21 şi ale <>art. 23 lit. f) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 313/2005,
    având în vedere prevederile <>art. 11, <>12, <>13, <>15 şi ale <>art. 16 alin. (1) din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, denumitã în continuare Comisie, emite prezenta normã.

     ARTICOL UNIC
    <>Norma nr. 7/2007 privind prospectul schemei de pensii private, aprobatã prin <>Hotãrârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 26/2007, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 223 din 2 aprilie 2007, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
    1. Articolul 1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 1. - Prezenta normã reglementeazã procesul de autorizare şi conţinutul prospectului schemei de pensii private, precum şi procedura de avizare a modificãrii acestuia."
    2. Articolul 2 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 2. - Prospectul schemei de pensii private este elaborat de cãtre administrator şi se adreseazã participanţilor la un fond de pensii administrat privat, denumit în continuare fond de pensii."
    3. Articolul 3 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 3. - (1) Termenii şi expresiile utilizate în prezenta normã au semnificaţiile prevãzute la <>art. 2 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumitã în continuare Lege.
    (2) De asemenea, termenii de mai jos au urmãtoarele semnificaţii:
    a) prospect detaliat - componenta prospectului schemei de pensii private, elaboratã de administrator, care cuprinde, în mod detaliat, principiile schemei de pensii private, regulile de investire a activelor fondului de pensii, drepturile şi obligaţiile pãrţilor, termenii esenţiali ai contractului de administrare, precum şi orice alte elemente stabilite de prezenta normã;
    b) prospect simplificat - componenta prospectului schemei de pensii private, elaboratã de administrator, prin care se aduce la cunoştinţa participanţilor fondului de pensii un set minim de informaţii cu privire la respectivul fond de pensii."
    4. Dupã articolul 3 se introduce un nou articol, articolul 3^1, cu urmãtorul cuprins:
    "Art. 3^1. - (1) Administratorul unui fond de pensii elaboreazã şi supune autorizãrii Comisiei prospectul schemei de pensii private, cu urmãtoarele componente:
    a) prospectul detaliat al schemei de pensii private;
    b) prospectul simplificat al schemei de pensii private.
    (2) Prospectul detaliat şi prospectul simplificat reprezintã pãrţi integrante ale prospectului schemei de pensii private.
    (3) Prospectul simplificat este oferit în mod gratuit potenţialilor participanţi la semnarea actului individual de aderare. Prospectul detaliat este pus la dispoziţia participanţilor sau a potenţialilor participanţi, la cerere, în mod gratuit."
    5. Articolul 4 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 4. - Prospectul detaliat conţine cel puţin urmãtoarele informaţii:
    1. Prima parte a prospectului detaliat prezintã informaţii/date de identificare ale fondului de pensii, ale administratorului, depozitarului şi auditorului acestuia:
    a) informaţii despre fondul de pensii:
    (i) denumirea fondului de pensii;
    (ii) gradul de risc al fondului de pensii;
    (iii) numãrul şi data deciziei de autorizare a fondului de pensii;
    (iv) codul de înscriere în Registrul Comisiei;
    (v) data publicãrii şi republicãrii prospectului, informaţie care se completeazã dupã obţinerea autorizaţiei, respectiv dupã obţinerea avizului de modificare a prospectului;
    (vi) numãrul şi data ultimului aviz de modificare a prospectului;
    b) informaţii despre administrator:
    (i) denumirea administratorului;
    (ii) datele de contact: adresã, telefon, fax, paginã de internet;
    (iii) codul unic de înregistrare;
    (iv) numãrul de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului;
    (v) numãrul şi data deciziei de autorizare a administratorului;
    (vi) codul de înscriere în Registrul Comisiei;
    (vii) capitalul social subscris şi vãrsat;
    (viii) structura acţionariatului: nume/denumire acţionar, procent deţineri în capitalul social al administratorului;
    (ix) informaţii despre structura organelor statutare de conducere ale administratorului, respectiv consiliu de administraţie, directori sau consiliu de supraveghere, directorat/conducãtori, dupã caz;
    c) informaţii despre depozitar:
    (i) denumirea depozitarului;
    (ii) codul unic de înregistrare;
    (iii) numãrul şi data avizului Comisiei;
    (iv) codul de înscriere în Registrul Comisiei;
    (v) pagina de internet;
    d) informaţii despre auditorul financiar:
    (i) denumirea auditorului;
    (ii) codul unic de înregistrare;
    (iii) numãrul şi data avizului Comisiei;
    (iv) codul de înscriere în Registrul Comisiei;
    (v) pagina de internet;
    e) fraza: «Autoritatea competentã în domeniul reglementãrii şi supravegherii sistemului de pensii private din România este Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private.»
    2. A doua parte a prospectului detaliat cuprinde principiile schemei de pensii private şi ale politicii de investiţii, modul de administrare a fondului de pensii, precum şi drepturile şi obligaţiile pãrţilor prevãzute în contractul de administrare:
    a) definiţiile termenilor utilizaţi, în mod special ale termenilor care definesc politica de investiţii, instrumentele financiare şi riscurile investiţiilor etc., conform prevederilor legale în vigoare;
    b) obiectivele fondului de pensii;
    c) condiţiile de eligibilitate, modalitatea de aderare şi de dobândire a calitãţii de participant la un fond de pensii, potrivit prevederilor legale în vigoare;
    d) frazele:
    (i) «Aderarea la un fond de pensii este o opţiune individualã, oferirea oricãrui fel de beneficii colaterale fiind interzisã.»;
    (ii) «Administratorul nu poate refuza semnarea actului individual de aderare niciunei persoane care are dreptul de a participa la fondul de pensii.»;
    (iii) «Toţi participanţii la un fond de pensii au aceleaşi drepturi şi obligaţii şi li se aplicã un tratament nediscriminatoriu.»;
    e) drepturile participantului:
    (i) dreptul la o pensie privatã sau la plata activului personal net de la data îndeplinirii condiţiilor de pensionare pentru limitã de vârstã în sistemul public;
    (ii) dreptul de proprietate asupra activului personal;
    (iii) dreptul de a fi informat în conformitate cu prevederile legale;
    (iv) dreptul de a se transfera la un alt fond de pensii administrate privat;
    (v) orice alte drepturi rezultate din prevederile Legii, ale normelor emise de Comisie şi ale prospectului;
    f) obligaţiile participantului:
    (i) sã comunice administratorului şi angajatorului orice modificare a datelor sale personale şi sã transmitã documentele doveditoare, în termen de 30 de zile calendaristice de la producerea acestora;
    (ii) sã depunã la sediul administratorului documentele necesare pentru deschiderea dreptului la pensie privatã;
    (iii) orice alte obligaţii rezultate din prevederile Legii, ale normelor emise de Comisie şi ale prospectului;
    g) informaţii privind politica de investiţii:
    (i) strategia de investire a activelor, în raport cu natura şi durata obligaţiilor;
    (ii) structura portofoliului aferentã gradului de risc al fondului, cu precizarea limitelor investiţionale;
    (iii) pieţele financiare pe care investeşte administratorul;
    (iv) riscurile asociate structurii de portofoliu propuse;
    (v) metodele de evaluare a riscurilor investiţionale;
    (vi) metoda de revizuire a principiilor de investiţii;
    h) menţionarea în mod obligatoriu a frazelor:
    (i) «Performanţele anterioare nu reprezintã o garanţie a realizãrilor viitoare.»;
    (ii) «Activele şi pasivele fondului de pensii administrat privat sunt organizate, evidenţiate şi administrate distinct, separat de celelalte fonduri de pensii facultative pe care le gestioneazã acelaşi administrator şi de contabilitatea proprie a administratorului, fãrã posibilitatea transferului între fonduri sau între fonduri şi administrator.»;
    (iii) «Suma totalã cuvenitã pentru pensia privatã nu poate fi mai micã decât valoarea contribuţiilor plãtite diminuate cu penalitãţile de transfer şi comisioanele legale.»;
    (iv) «Autorizarea de cãtre Comisie a prospectului schemei de pensii private nu reprezintã o garanţie pentru realizarea obiectivelor investiţionale ale fondului de pensii.»;
    (v) «Autorizarea de cãtre Comisie a prospectului schemei de pensii private nu implicã în niciun fel aprobarea, evaluarea sau garantarea de cãtre Comisie a calitãţii plasamentului în instrumente financiare.»;
    i) alte elemente pe care administratorul le considerã necesare;
    j) regimul fiscal al operaţiunilor fondului de pensii;
    k) procedura de calcul al valorii activului net şi al valorii unitare a activului net cu menţiunea cã aceste proceduri sunt în conformitate cu normele Comisiei, precum şi modalitatea şi frecvenţa publicãrii acestor valori;
    l) procedura de calcul al ratei de rentabilitate a fondului de pensii, cu menţiunea cã aceastã procedurã este în conformitate cu normele Comisiei, precum şi modalitatea şi termenele publicãrii acestei valori;
    m) caracteristici ale contului individual al participanţilor, cu menţionarea în mod obligatoriu a textului: «Participantul este proprietarul activului personal din contul sãu. Activul personal nu poate face obiectul unei executãri silite sau al unei tranzacţii, sub sancţiunea nulitãţii actelor respective. Activul personal nu poate fi gajat sau cesionat, nu poate fi folosit pentru acordarea de credite sau pentru a garanta credite, sub sancţiunea nulitãţii.»;
    n) procedura de convertire a contribuţiilor în unitãţi de fond;
    o) nivelul comisionului de administrare suportat din contribuţii şi din activul net, precum şi cuantumul taxei de audit;
    p) resursele financiare ale fondului de pensii;
    q) procedura de transfer la un alt fond de pensii şi valoarea penalitãţilor, dupã caz, în conformitate cu prevederile legale în vigoare privind transferul la un alt fond de pensii;
    r) administratorul are obligaţia:
    (i) sã constituie provizioanele tehnice potrivit Legii;
    (ii) sã asigure separarea activelor fondului de pensii de activele sale şi de activele altor fonduri aflate în administrare;
    s) obligaţiile de informare ale administratorului faţã de participant:
    (i) tipurile de informãri;
    (ii) periodicitatea şi modalitatea de informare;
    (iii) informaţiile gratuite şi contra cost pe care le poate obţine participantul;
    ş) procedura de modificare a prospectului;
    t) modalitatea de platã a activului personal al participanţilor în caz de invaliditate şi în caz de deces, precum şi condiţiile cumulative pe care trebuie sã le îndeplineascã participantul, potrivit legii, pentru a obţine o pensie privatã. Se menţioneazã prevederea din Lege potrivit cãreia se va adopta o lege specialã privind organizarea şi funcţionarea sistemului de platã a pensiilor reglementate şi supravegheate de Comisie;
    ţ) informaţii referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal.
    3. A treia parte a prospectului detaliat cuprinde menţiunea cã pe pagina de internet a administratorului pot fi consultate contractul de administrare şi contractul de societate civilã, administratorul având obligaţia publicãrii acestora pe pagina proprie de internet."
    6. Dupã articolul 4 se introduce un nou articol, articolul 4^1, cu urmãtorul cuprins:
    "Art. 4^1. - Prospectul simplificat al fondului de pensii conţine urmãtoarele:
    1. Prima parte a prospectului prezintã informaţii/date de identificare ale fondului de pensii, ale administratorului, depozitarului şi ale auditorului acestuia:
    a) informaţii despre fondul de pensii:
    (i) denumirea fondului de pensii;
    (ii) gradul de risc al fondului de pensii;
    (iii) numãrul şi data deciziei de autorizare a fondului de pensii;
    (iv) numãrul şi data ultimului aviz de modificare a prospectului;
    b) informaţii despre administrator:
    (i) denumirea administratorului;
    (ii) codul unic de înregistrare;
    (iii) numãrul de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului;
    (iv) datele de contact: adresã, telefon, fax, paginã de internet;
    (v) numãrul şi data deciziei de autorizare a administratorului;
    c) informaţii despre depozitar:
    (i) denumirea depozitarului;
    (ii) numãrul şi data avizului Comisiei;
    d) informaţii despre auditorul financiar:
    (i) denumirea auditorului;
    (ii) numãrul şi data avizului Comisiei;
    e) fraza: «Autoritatea competentã în domeniul reglementãrii şi supravegherii sistemului de pensii private din România este Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private.»
    2. A doua parte a prospectului cuprinde principiile schemei de pensii private şi ale politicii de investiţii:
    a) definiţiile termenilor specifici utilizaţi, în mod special ale celor necesari participanţilor pentru înţelegerea sistemului de pensii administrate privat: activ net, activ personal, act individual de aderare, contribuţia, unitatea de fond, legea care reglementeazã sistemul de pensii administrate privat etc., conform prevederilor legale în vigoare;
    b) condiţiile de eligibilitate, modalitatea de aderare şi de dobândire a calitãţii de participant la un fond de pensii, conform prevederilor legale în vigoare;
    c) frazele:
    (i) «Aderarea la un fond de pensii este o opţiune individualã, oferirea oricãrui fel de beneficiu colateral fiind interzisã.»;
    (ii) «Administratorul nu poate refuza semnarea actului individual de aderare niciunei persoane care are dreptul de a participa la fondul de pensii.»;
    (iii) «Toţi participanţii la un fond de pensii au aceleaşi drepturi şi obligaţii şi li se aplicã un tratament nediscriminatoriu»;
    d) drepturile participantului:
    (i) dreptul la o pensie privatã sau la plata activului personal net de la data îndeplinirii condiţiilor de pensionare pentru limitã de vârstã în sistemul public;
    (ii) dreptul de proprietate asupra activului personal;
    (iii) dreptul de a fi informat conform prevederilor legale;
    (iv) dreptul de a se transfera la un alt fond de pensii administrate privat;
    (v) orice alte drepturi rezultate din prevederile Legii, ale normelor emise de Comisie şi ale prospectului;
    e) obligaţiile participantului:
    (i) sã comunice administratorului şi angajatorului orice modificare a datelor sale personale şi sã transmitã documentele doveditoare, în termen de 30 de zile calendaristice de la producerea acestora;
    (ii) sã depunã la sediul administratorului documentele necesare pentru deschiderea dreptului la pensie privatã;
    (iii) orice alte obligaţii rezultate din prevederile Legii, ale normelor emise de Comisie şi ale prospectului;
    f) informaţii privind politica de investiţii:
    (i) strategia de investire a activelor, în raport cu natura şi durata obligaţiilor;
    (ii) structura portofoliului aferentã gradului de risc al fondului, cu precizarea categoriilor de active;
    (iii) pieţele financiare pe care investeşte administratorul;
    (iv) riscurile asociate structurii de portofoliu propuse;
    g) menţionarea în mod obligatoriu a frazelor:
    (i) «Performanţele anterioare nu reprezintã o garanţie a realizãrilor viitoare.»;
    (ii) «Suma totalã cuvenitã pentru pensia privatã nu poate fi mai micã decât valoarea contribuţiilor plãtite diminuate cu penalitãţile de transfer şi comisioanele legale.»;
    (iii) «Autorizarea de cãtre Comisie a prospectului schemei de pensii private nu reprezintã o garanţie pentru realizarea obiectivelor investiţionale ale fondului de pensii.»;
    h) menţiunea cã procedurile de calcul al valorii activului net şi al valorii unitãţii de fond sunt în conformitate cu normele Comisiei, frecvenţa publicãrii acestor valori, precum şi menţiunea cã participantul poate verifica în orice moment evoluţia activului personal net;
    i) menţiunea cã procedura de calcul al ratei de rentabilitate a fondului de pensii este în conformitate cu normele Comisiei, precum şi modalitatea şi termenele publicãrii acestei valori;
    j) caracteristici ale contului individual al participanţilor, cu menţionarea în mod obligatoriu a textului: «Participantul este proprietarul activului personal din contul sãu. Activul personal nu poate face obiectul unei executãri silite sau al unei tranzacţii, sub sancţiunea nulitãţii actelor respective. Activul personal nu poate fi gajat sau cesionat, nu poate fi folosit pentru acordarea de credite sau pentru a garanta credite, sub sancţiunea nulitãţii.»;
    k) procedura de convertire a contribuţiilor în unitãţi de fond;
    l) nivelul comisionului de administrare suportat din contribuţii şi din activul net, precum şi cuantumul taxei de audit;
    m) procedura de transfer la un alt fond de pensii şi valoarea penalitãţilor, dupã caz;
    n) modalitatea de platã a activului personal al participantului în caz de invaliditate şi în caz de deces. Se va menţiona prevederea din lege potrivit cãreia se va adopta o lege specialã privind organizarea şi funcţionarea sistemului de platã a pensiilor reglementate şi supravegheate de Comisie;
    o) obligaţiile de informare ale administratorului faţã de participant:
    (i) tipurile de informãri;
    (ii) periodicitatea şi modalitatea de informare;
    (iii) informaţiile gratuite şi contra cost pe care le poate obţine participantul;
    p) procedura de modificare a prospectului schemei de pensii şi de informare a participanţilor;
    q) sintagma: «Prospectul schemei de pensii private se pune la dispoziţia participantului în mod gratuit la sediul administratorului sau se consultã accesând pagina de internet precizatã în prospectul simplificat.»"
    7. Articolul 5 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 5. - Pentru a administra un fond de pensii, administratorul elaboreazã şi supune spre autorizare Comisiei prospectul schemei de pensii private."
    8. Articolul 8 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 8. - Cererea pentru autorizarea prospectului schemei de pensii private este însoţitã de urmãtoarele documente:
    a) schema de pensii private, în baza cãreia se elaboreazã prospectul, întocmitã în conformitate cu prevederile legii;
    b) prospectul schemei de pensii private, în forma în care va fi distribuit potenţialilor participanţi, întocmit în conformitate cu prevederile art. 3^1 alin. (1);
    c) proiectul contractului de administrare, întocmit în conformitate cu modelul contractului-cadru prevãzut în anexa nr. 1;
    d) proiectul contractului de depozitare;
    e) proiectul contractului de societate civilã;
    f) împuternicire semnatã şi ştampilatã de cãtre reprezentantul legal al societãţii de pensii, prin care acesta deleagã una sau mai multe persoane pentru a reprezenta societatea în relaţia cu Comisia;
    g) dovada plãţii taxei de autorizare a prospectului schemei de pensii private."
    9. La articolul 9, alineatele (2) şi (5) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "(2) Comisia hotãrãşte cu privire la autorizarea prospectului, în termen de 30 de zile calendaristice de la înregistrarea dosarului complet al solicitantului.
    .................................................................................................
    (5) În situaţia în care documentele depuse sunt incomplete, ilizibile sau se constatã depunerea acestora într-o formã necorespunzãtoare, precum şi lipsa unor documente, se solicitã completarea sau înlocuirea lor, dupã caz."
    10. Articolul 11 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 11. - Modificarea prospectului schemei de pensii private se face cu aplicarea procedurii prevãzute în prezenta normã."
    11. La articolul 13, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 13. - (1) Avizul de modificare a prospectului schemei de pensii private se emite în baza unei cereri pentru avizarea modificãrii prospectului, al cãrei model este prevãzut în anexa nr. 3."
    12. Articolul 14 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 14. - Cererea pentru avizarea modificãrii prospectului este însoţitã de urmãtoarele documente:
    a) nota de fundamentare a administratorului şi modificãrile propuse, evidenţiate comparativ, semnate şi ştampilate de reprezentantul legal al administratorului;
    b) forma finalã a prospectului schemei de pensii private, ce urmeazã a fi publicatã în cazul obţinerii avizului Comisiei pentru modificarea prospectului;
    c) dovada plãţii taxei pentru avizarea modificãrii prospectului schemei de pensii private."
    13. La articolul 15, alineatele (1) şi (3) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 15. - (1) Comisia hotãrãşte cu privire la emiterea avizului de modificare a prospectului, în termen de 30 de zile calendaristice de la înregistrarea dosarului complet al solicitantului.
    ...............................................................................................
    (3) În situaţia în care documentele depuse sunt incomplete, ilizibile sau se constatã depunerea acestora într-o formã necorespunzãtoare, precum şi lipsa unor documente, se solicitã completarea sau înlocuirea acestora, dupã caz."
    14. Dupã articolul 17 se introduce un nou articol, articolul 17^1, cu urmãtorul cuprins:
    "Art. 17^1. - (1) Contractul de administrare poate fi modificat numai cu avizul Comisiei.
    (2) Dacã în urma modificãrilor aduse contractului de administrare se modificã şi prevederi ale prospectului schemei de pensii private, cererea de avizare a modificãrii contractului de administrare se depune la Comisie concomitent cu cererea de avizare a modificãrii prospectului.
    (3) Cererea de avizare a modificãrii contractului de administrare se depune însoţitã de:
    a) nota de fundamentare a administratorului şi modificãrile propuse, evidenţiate comparativ, semnate şi ştampilate de reprezentantul legal al administratorului;
    b) contractul de administrare în forma modificatã şi actul adiţional la contractul de administrare, dupã caz.
    (4) Comisia avizeazã modificarea contractului de administrare, în termen de 30 de zile calendaristice de la înregistrarea dosarului complet al solicitantului."
    15. Articolul 18 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 18. - (1) Prospectul schemei de pensii private este pus în mod obligatoriu la dispoziţia participanţilor, gratuit, la sediul social şi la sediile secundare autorizate ale administratorului.
    (2) Prospectul schemei de pensii private se publicã în mod obligatoriu pe pagina de internet a administratorului."
    16. La articolul 19, alineatele (2) şi (3) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "(2) Prospectul se republicã integral, pe pagina de internet a administratorului, dupã fiecare modificare avizatã de Comisie, în termen de 5 zile lucrãtoare de la comunicarea avizului de cãtre Comisie.
    (3) Republicarea prospectului se anunţã cel puţin într-un cotidian naţional, în termen de 5 zile lucrãtoare de la comunicarea avizului de cãtre Comisie."
    17. Dupã articolul 19 se introduc douã noi articole, articolele 19^1 şi 19^2, cu urmãtorul cuprins:
    "Art. 19^1. - În termen de maximum 30 de zile calendaristice de la intrarea în vigoare a unor acte normative care duc la modificarea unor prevederi ale prospectului schemei de pensii private, administratorii au obligaţia de a solicita Comisiei avizarea modificãrii prospectului schemei de pensii private, în conformitate cu prevederile legale.
    Art. 19^2. - (1) Administratorii de fonduri de pensii administrate privat au obligaţia ca în termen de 6 luni de la intrarea în vigoare a prezentei norme sã solicite Comisiei avizarea modificãrilor prospectelor în conformitate cu prevederile prezentei norme.
    (2) Dacã în decursul perioadei prevãzute la alin. (1), administratorii de fonduri de pensii administrate privat supun avizãrii Comisiei alte modificãri ale prospectului schemei de pensii private, aceştia au obligaţia de a modifica prospectul schemei de pensii în conformitate cu prevederile prezentei norme.
    (3) De la data comunicãrii avizului de modificare a prospectului schemei de pensii private, în conformitate cu prevederile prezentei norme, în activitatea de marketing a fondurilor de pensii administrate privat se utilizeazã prospectul în forma modificatã."
    18. Articolul 20 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 20. - Nerespectarea dispoziţiilor cuprinse în prezenta normã se sancţioneazã în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare, respectiv art. 140 alin. (1), art. 141 alin. (1) lit. g) şi alin. (2)-(11) din Lege."
    19. Anexa nr. 1 la normã se modificã şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1, care face parte integrantã din prezenta normã.
    20. Anexa nr. 3 la normã se modificã şi se înlocuieşte cu anexa nr. 2, care face parte integrantã din prezenta normã.

    ANEXA 1
    (Anexa nr. 1 la normã)

                        CONTRACTUL-CADRU DE ADMINISTRARE
                                   - model -


    Prezentul contract se încheie între:
    Societatea de Administrare a Fondului de Pensii ......................, cu
                                                        (denumirea)
  sediul în ............................., persoana juridicã românã,
  înregistratã la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului sub
  nr. ......................., cod unic de înregistrare ...............,...,
  cod IBAN ............................, deschis la ..........................,
  nr. şi data deciziei de autorizare ca administrator emise de Comisia de
  Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, denumitã în continuare
  Comisia, ............................., cod de înscriere în Registrul
  Comisiei ............................., reprezentatã legal
  prin ..........................................................., în calitate
      (numele, prenumele, C.I./B.I. seria ...... nr. ......)
  de ......................., denumitã în continuare .............., şi
  participanţii (numele .................., prenumele ..................,
  cetãţean ........................, cu domiciliul în ...................,
  C.I./B.I. seria ....... nr. ..................., CNP .....................).



    Obiectul contractului

    ART. 1
    (1) Obiectul prezentului contract îl constituie administrarea fondului de pensii .....................................................
    (2) Prin administrare, în sensul prezentului contract, pãrţile înţeleg:
    ............................................................................
    (3) Participantul la fondul de pensii împuterniceşte administratorul în vederea realizãrii obiectului prezentului contract.
    (4) Principiile schemei de pensii private sunt:
    ............................................................................
    (5) Administratorul fondului de pensii este obligat sã respecte eventualele limitãri ce ar decurge din prevederile prezentului contract.

    Durata contractului

    ART. 2
    Durata prezentului contract este de .......................................

    Preţul contractului
    ART. 3
    Preţul contractului; modalitãţi de platã ..................................
    ART. 4
    Pentru administrarea fondului de pensii, administratorul va reţine un comision de administrare care se compune dintr-o cotã de .....% aplicatã la contribuţiile plãtite de cãtre participant, înainte de convertirea acestora în unitãţi de fond, şi o cotã de .....% pe lunã aplicatã la activul net total al fondului de pensii.
    ART. 5
    Metoda de calcul şi de percepere a comisioanelor este .................... .

    Obligaţiile administratorului fondului de pensii
    ART. 6
    Obligaţiile administratorului fondului de pensii sunt ......................
    ART. 7
    În vederea ducerii la îndeplinire a obligaţiilor ce îi revin, administratorul fondului de pensii va acţiona numai în interesul participanţilor la fondul de pensii şi va lua toate mãsurile necesare pentru prevenirea, înlãturarea, limitarea pierderilor, precum şi pentru exercitarea şi încasarea drepturilor cuvenite aferente activelor din portofoliul administrat.
    ART. 8
    Evidenţele administratorului fondului de pensii referitoare la participanţi, contribuţii, investiţii şi pensii administrate privat ......................................................................
    ART. 9
    Procedurile privind soluţionarea sesizãrilor şi reclamaţiilor, precum şi modalitãţile de remediere a deficienţelor .............
    ART. 10
    Administratorul fondului de pensii va comunica participanţilor la fondul de pensii orice informaţie cerutã de aceştia şi având legãturã cu obiectul prezentului contract, conform <>Legii nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

    Drepturile participanţilor
    ART. 11
    Drepturile participanţilor la fondul de pensii sunt:
    ..........................................................................................................

    Obligaţiile participanţilor
    ART. 12
    Obligaţiile participanţilor la fondul de pensii sunt:
    ..........................................................................................................

    Rãspunderea pãrţilor
    ART. 13
    Administratorul fondului de pensii rãspunde pentru orice prejudiciu produs participanţilor prin:
    a) încãlcarea actelor normative şi/sau a reglementãrilor legale în vigoare;
    b) dol;
    c) neexecutarea sau executarea defectuoasã a obligaţiilor asumate prin prezentul contract.

    Depozitarea
    ART. 14
    Administratorul fondului de pensii este împuternicit prin prezentul act sã încheie un contract cu o societate de depozitare avizatã de Comisie, care sã fie responsabilã pentru pãstrarea în siguranţã a tuturor activelor fondului de pensii, precum şi pentru îndeplinirea tuturor celorlalte obligaţii legale în legãturã cu activitatea de depozitare.

    Auditul
    ART. 15
    Administratorul fondului de pensii este împuternicit prin prezentul act sã încheie un contract cu persoane fizice sau juridice, persoane active, avizate de Comisie, membre ale Camerei Auditorilor Financiari din România, care sã fie responsabile pentru auditarea situaţiilor financiar-contabile ale fondului de pensii, precum şi pentru îndeplinirea tuturor celorlalte obligaţii legale în legãturã cu activitatea de audit.
    ART. 16
    Modalitãţile de control exercitate de cãtre auditori
    .............................................................................................................

    Forţa majorã
    ART. 17
    Forţa majorã înlãturã rãspunderea, dacã este comunicatã în termen de ...... zile de la data apariţiei şi demonstratã în termen de ....................... zile de la data apariţiei.

    Modificarea contractului
    ART. 18
    Modificarea prezentului contract se va face prin act adiţional, intrarea în vigoare a modificãrilor contractului urmând a se realiza conform prevederilor legale în vigoare.

    Rezilierea contractului
    ART. 19
    (1) Prezentul contract înceteazã de plin drept şi fãrã intervenţia instanţei de judecatã în cazurile prevãzute de lege şi de reglementãrile legale în vigoare privind pe oricare dintre pãrţi.
    (2) Transferul activelor aferente conturilor individuale ale participanţilor se va realiza conform prevederilor legale.

    Litigii
    ART. 20
    (1) Modul de rezolvare a litigiilor...........................................................................................
    (2) Instanţa competentã este .......................... .

    ANEXA 2
    (Anexa nr. 3 la normã)


 ┌─────────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
 │ │CERERE PENTRU AVIZAREA MODIFICÃRII │
 │DATELE DE IDENTIFICARE ALE SOLICITANTULUI│PROSPECTULUI SCHEMEI DE PENSII │
 │ │PRIVATE │
 ├─────────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┤
 │1. Denumirea fondului de pensii administrat privat: │
 │................................................... │
 │...............................................................................│
 ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │2. Denumirea solicitantului - administrator al fondului de pensii: │
 │...............................................................................│
 ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │3. Reprezentantul legal: ............................. ......................│
 │ (numele, prenumele şi funcţia) (numãrul de telefon) │
 ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │4. Persoana de contact: .............................. ......................│
 │ (numele, prenumele şi funcţia) (numãrul de telefon) │
 ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │5. Certificatul de înregistrare al administratorului fondului de pensii la │
 │Oficiul Naţional al Registrului Comerţului: ...................................│
 │...............................................................................│
 ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │6. Codul unic de înregistrare al administratorului fondului de pensii la │
 │Oficiul Naţional al Registrului Comerţului: ...................................│
 │...............................................................................│
 ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │7. Numãrul deciziei de autorizare ca administrator al fondului de pensii │
 │administrat privat, emisã de Comisie ..........................................│
 │ (numãrul şi data emiterii) │
 ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │8. Numãrul deciziei de autorizare a prospectului schemei de pensii private, │
 │emisã de Comisie ..............................................................│
 │ (numãrul şi data emiterii) │
 ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │Prezenta cerere este însoţitã de opisul documentelor anexate şi de un numãr │
 │de .............................. documente, totalizând un numãr │
 │de ........................ file. │
 ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │Semnãtura reprezentantului legal .............. Ştampila administratorului │
 │Data ........................... │
 ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │False declaraţii sau omisiuni intenţionate ale unor fapte pot constitui │
 │încãlcãri ale legii penale. │
 └───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



                                    -------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016