Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
HOTARARE nr. 20 din 3 mai 2007 pentru constituirea Comisiei parlamentare de ancheta privind verificarea unor aspecte referitoare la activitatea presedintelui Curtii de Conturi a Romaniei
EMITENT: CAMERA DEPUTATILOR PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 302 din 7 mai 2007
În temeiul prevederilor art. 64 alin. (4) din Constituţia României, republicatã, şi ale art. 71 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, republicat, cu modificãrile ulterioare,
Camera Deputaţilor adoptã prezenta hotãrâre.
ART. 1
Se constituie Comisia parlamentarã de anchetã privind verificarea unor aspecte referitoare la activitatea preşedintelui Curţii de Conturi a României, denumitã în continuare Comisia, cu urmãtoarele obiective:
a) analizarea modalitãţii în care Curtea de Conturi a României a organizat licitaţia pentru achiziţionarea unei centrale termice noi şi înlocuirea uneia deja existente;
b) analizarea situaţiei prin care suma disponibilã ce urma sã fie folositã în acest scop a fost majoratã de la 4,5 miliarde lei, aşa cum fusese aprobatã de Comitetul de conducere, la 9 miliarde lei, ţinând cont cã aceştia erau bani din bugetul statului;
c) motivaţia pentru care s-a decis sã se voteze hotãrârea de majorare a sumei de 4,5 miliarde lei la 9 miliarde lei;
d) verificarea stenogramei discuţiilor de la şedinţa în care s-a votat aceastã hotãrâre, dar şi a înregistrãrilor audio din timpul şedinţei în care s-a adoptat majorarea;
e) analizarea modalitãţii în care s-a întocmit caietul de sarcini al licitaţiei şi modul în care s-a respectat legislaţia în vigoare cu privire la aceastã licitaţie;
f) acţiunile independente ale preşedintelui Curţii de Conturi, de naturã sã prejudicieze atât buna funcţionare a instituţiei, cât şi credibilitatea şi imaginea publicã ale acesteia.
ART. 2
(1) Comisia este formatã din 9 membri - deputaţi aparţinând tuturor grupurilor parlamentare din Camera Deputaţilor.
(2) Componenţa Comisiei şi a biroului sãu - alcãtuit din: un preşedinte, un vicepreşedinte, un secretar - este prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 3
În condiţiile în care unul dintre membrii Comisiei se aflã în imposibilitate de a participa la lucrãri, grupul parlamentar respectiv va desemna un înlocuitor.
ART. 4
(1) Convocarea şedinţelor Comisiei se face cu cel puţin o zi înainte de cãtre preşedintele acesteia sau de cãtre vicepreşedinte.
(2) Vicepreşedintele îl înlocuieşte de drept pe preşedinte în lipsa acestuia sau ori de câte ori este nevoie.
ART. 5
(1) Pentru ca şedinţele Comisiei sã aibã loc este necesarã participarea majoritãţii membrilor care o compun.
(2) Hotãrârile Comisiei se adoptã cu votul majoritãţii membrilor acesteia.
ART. 6
Detaliile privind organizarea şi funcţionarea Comisiei vor fi cuprinse într-un regulament propriu, elaborat şi prezentat Biroului permanent al Camerei Deputaţilor, în termen de 5 zile de la constituire.
ART. 7
(1) În scopul cunoaşterii situaţiei reale privind folosirea unor sume de bani din bugetul statului de cãtre Curtea de Conturi şi modul în care a fost respectatã legislaţia în vigoare de cãtre conducerea acestei instituţii, sunt obligate sã rãspundã solicitãrilor Comisiei toate persoanele implicate, dar şi instituţiile pe care acestea le reprezintã, inclusiv prin punerea la dispoziţie a întregii documentaţii necesare îndeplinirii eficiente a mandatului încredinţat Comisiei.
(2) Împiedicarea în orice fel a activitãţii Comisiei în îndeplinirea atribuţiilor sale se sancţioneazã potrivit legii penale.
ART. 8
(1) Comisia poate invita pentru audiere şi explicaţii orice persoanã care poate avea cunoştinţã despre o faptã sau o împrejurare de naturã sã serveascã la aflarea adevãrului în domeniul care formeazã obiectul activitãţii Comisiei.
(2) La cererea Comisiei orice persoanã care cunoaşte fapte sau împrejurãri în legãturã cu obiectul cercetãrii sau care deţine un mijloc de probã este obligatã sã le aducã la cunoştinţã. Instituţiile şi autoritãţile care au legãturã cu toate situaţiile prevãzute la art. 1 lit. a), b), c), d), e) şi f), dar şi cu alte aspecte legate de obiectul activitãţii Comisiei sunt obligate, în condiţiile legii, sã rãspundã la solicitãrile Comisiei în termenul stabilit de aceasta.
(3) Când pentru lãmurirea unor fapte sau împrejurãri în vederea aflãrii adevãrului este necesarã prezenţa unor experţi, Comisia dispune efectuarea de expertize.
(4) Dispoziţiile legale referitoare la invitarea, prezentarea şi ascultarea martorilor, precum şi cele privitoare la prezentarea şi predarea obiectelor ori înscrisurilor sau efectuarea expertizelor se aplicã în mod corespunzãtor.
(5) Preşedintele sau vicepreşedintele Comisiei, dupã caz, atrage atenţia persoanei audiate cã are obligaţia de a spune adevãrul, de a nu ascunde nimic din ceea ce ştie şi cã nerespectarea acestei obligaţii atrage rãspunderea legalã.
ART. 9
Lucrãrile Comisiei sunt publice; în caz de excepţie, plenul Comisiei stabileşte condiţiile în care reprezentanţii mijloacelor de informare în masã au acces la lucrãrile acesteia.
ART. 10
În activitatea sa, Comisia va putea solicita specialişti de la autoritãţile administraţiei publice centrale.
ART. 11
(1) Constatãrile, concluziile şi propunerile Comisiei vor face obiectul unui raport, care va fi depus la Biroul permanent al Camerei Deputaţilor pânã la data de 15 iunie 2007.
(2) Dupã primirea raportului, Biroul permanent al Camerei Deputaţilor îl va pune la dispoziţia grupurilor parlamentare în vederea iniţierii procedurii de dezbatere parlamentarã.
(3) Raportul Comisiei se va supune dezbaterii plenului Camerei Deputaţilor în prima şedinţã programatã a se desfãşura dupã depunerea lui la Biroul permanent.
ART. 12
În scopul realizãrii obiectivelor pentru care se constituie Comisia, Biroul permanent al Camerei Deputaţilor va asigura personal de specialitate şi logistica necesarã.
Aceastã hotãrâre a fost adoptatã în şedinţa Camerei Deputaţilor din data de 3 mai 2007, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicatã.
PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
BOGDAN OLTEANU
Bucureşti, 3 mai 2007.
Nr. 20.
ANEXĂ
COMPONENŢA
Comisiei parlamentare de anchetã privind verificarea unor aspecte
referitoare la activitatea preşedintelui Curţii de Conturi
1. Aurel Gubandru - Grupul parlamentar al P.S.D.
2. Mihaela Adriana Rusu - Grupul parlamentar al P.S.D.
3. Mihai Sandu-Caprã - Grupul parlamentar al P.N.L.
4. Nini Sãpunaru - Grupul parlamentar al P.N.L.
5. Alexandru Mocanu - Grupul parlamentar al P.D.
6. Ştefan Baban - Grupul parlamentar al P.R.M.
7. Erdei-Doloczki Istvan - Grupul parlamentar al U.D.M.R.
8. Petru Cãlian - Grupul parlamentar al P.C.
9. Adrian-Miroslav Merka - Grupul parlamentar al minoritãţilor naţionale
Componenţa Biroului Comisiei parlamentare
de anchetã privind verificarea unor aspecte
referitoare la activitatea preşedintelui Curţii de Conturi
1. Preşedinte - Aurel Gubandru
2. Vicepreşedinte - Mihai Sandu-Caprã
3. Secretar - Alexandru Mocanu
-------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: