Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
HOTARARE nr. 2 din 27 aprilie 2009 pentru interpretarea art. 14^6 alin. (1) din Legea nr. 33/2007 privind organizarea si desfasurarea alegerilor pentru Parlamentul European
EMITENT: BIROUL ELECTORAL CENTRAL PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 285 din 30 aprilie 2009
I. Având în vedere faptul cã dispoziţiile <>art. 14^6 din Legea nr. 33/2007 privind organizarea şi desfãşurarea alegerilor pentru Parlamentul European, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, privind birourile electorale ale secţiilor de votare din strãinãtate sunt prevederi speciale, care derogã de la dispoziţiile generale referitoare la birourile electorale ale secţiilor de votare din ţarã, datoritã caracterului specific al organizãrii şi desfãşurãrii alegerilor în strãinãtate,
vãzând cã, spre deosebire de regula generalã stabilitã la <>art. 14^5 din Legea nr. 33/2007 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, conform cãreia birourile electorale ale secţiilor de votare sunt alcãtuite dintr-un preşedinte, un locţiitor al acestuia, care sunt, de regulã, magistraţi sau alţi jurişti, precum şi din 7 reprezentanţi ai partidelor politice, organizaţiilor cetãţenilor aparţinând minoritãţilor naţionale, alianţelor politice sau electorale dintre acestea care participã la alegeri, legiuitorul a stabilit cã birourile electorale ale secţiilor de votare din strãinãtate sunt constituite dintr-un preşedinte, desemnat de şeful misiunii diplomatice, de regulã din cadrul acesteia, şi un numãr între 2 şi 6 membri, stabiliţi de preşedintele biroului electoral pentru secţiile de votare din strãinãtate, dintr-o listã întocmitã de Ministerul Afacerilor Externe,
ţinând cont de faptul cã, în absenţa dispoziţiilor privind modalitatea de desemnare a locţiitorilor preşedinţilor birourilor electorale ale secţiilor de votare din strãinãtate, orice referire la aceştia în cuprinsul <>Legii nr. 33/2007 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, este lipsitã de aplicabilitate şi nu poate reprezenta decât o eroare de redactare,
luând în considerare faptul cã, în cazul în care s-ar recurge la interpretarea potrivit cãreia birourile electorale ale secţiilor de votare din strãinãtate au locţiitori din rândul membrilor propuşi de partidele politice, s-ar nega principiul care rezultã din dispoziţiile art. 14 alin. (4), art. 14^2 alin. (2) şi <>art. 14^5 alin. (1) din Legea nr. 33/2007 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, potrivit cãruia preşedinţii birourilor electorale şi locţiitorii acestora sunt persoane cu pregãtire juridicã şi fãrã apartenenţã politicã;
II. având în vedere faptul cã termenul stabilit la <>art. 14^6 alin. (1) din Legea nr. 33/2007 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se referã la întocmirea de cãtre Ministerul Afacerilor Externe a listei cu membrii propuşi de partidele politice pentru a face parte din birourile electorale ale secţiilor de votare din strãinãtate,
vãzând cã, în absenţa unor norme speciale pentru desemnarea preşedinţilor birourilor electorale ale secţiilor de votare din strãinãtate, respectiv pentru stabilirea membrilor acestora, se aplicã normele generale prevãzute la <>art. 14^5 alin. (2) şi (11) din Legea nr. 33/2007 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul <>art. 14^1 alin. (5) din Legea nr. 33/2007 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
Biroul Electoral Central hotãrãşte:
ART. 1
(1) Birourile electorale ale secţiilor de votare din strãinãtate sunt alcãtuite numai din preşedinte şi cel mult 2-6 membri.
(2) Desemnarea preşedinţilor birourilor electorale ale secţiilor de votare din strãinãtate, respectiv stabilirea membrilor birourilor electorale ale secţiilor de votare din strãinãtate se fac în termenele prevãzute de lege pentru desemnarea preşedinţilor şi locţiitorilor birourilor electorale ale secţiilor de votare din ţarã, respectiv pentru completarea acestora.
ART. 2
Prezenta hotãrâre se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Biroului Electoral Central,
judecãtor Vasile Alixandri
Bucureşti, 27 aprilie 2009.
Nr. 2.
___________
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: