Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 2.414 din 28 octombrie 1968  privind stabilirea unor masuri in legatura cu regimul pasapoartelor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 2.414 din 28 octombrie 1968 privind stabilirea unor masuri in legatura cu regimul pasapoartelor

EMITENT: CONSILIUL DE MINISTRI
PUBLICAT: BULETINUL OFICIAL nr. 135 din 28 octombrie 1968
Consiliul de Miniştri al Republicii Socialiste România hotãrãşte:

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
Pasapoartele se elibereazã persoanelor care au împlinit virsta de 14 ani, precum şi copiilor care nu au împlinit aceasta virsta, cînd cãlãtoresc neinsotiti.
Copiii pînã la virsta de 14 ani care cãlãtoresc insotiti se înscriu în pasaportul insotitorului.
ART. 2
Pasaportul diplomatic, pasaportul de serviciu, pasaportul simplu, pasaportul pentru cetãţenii romani domiciliaţi în strãinãtate şi pasaportul pentru persoane fãrã cetãţenie se elibereazã potrivit anexei 1.
ART. 3
Pasapoartele sînt individuale sau colective.

CAP. 2
Valabilitatea paşapoartelor şi a vizelor romane

ART. 4
Pasaportul diplomatic, pasaportul de serviciu şi pasaportul simplu se emit pentru o perioada de 5 ani; ele vor putea fi prelungite pentru o noua perioada, fãrã a depãşi 10 ani de la data emiterii.
Pasaportul pentru cetãţenii romani domiciliaţi în strãinãtate se emite pentru o perioada de 1 - 2 ani; el va putea fi prelungit pentru o noua perioada de 1 - 2 ani, fãrã a depãşi 10 ani de la data emiterii.
Pasaportul pentru persoanele fãrã cetãţenie se emite pentru o perioada de 1 an şi va putea fi prelungit pînã la efectuarea cãlãtoriei la care acesta da dreptul.
Posesorii de paşapoarte pentru cetãţenii romani domiciliaţi în strãinãtate sînt obligaţi sa se prezinte pentru a fi înregistraţi la misiunea diplomaticã sau la oficiul consular al Republicii Socialiste România din ţara care au domiciliat, iar la expirarea valabilitãţii pasaportului, sa solicite prelungirea valabilitãţii acestuia. Cei domiciliaţi în state unde nu exista misiuni diplomatice sau oficii consulare romane se vor adresa în acest scop, misiunii diplomatice sau oficiului consular roman din ţara cea mai apropiatã.
ART. 5
Viza romana se acorda pentru o singura cãlãtorie, mai multe cãlãtorii, sau cãlãtorii nelimitate, pe o perioada determinata.
Viza romana este: diplomaticã, de serviciu, simpla sau turistica, în raport cu natura actului de trecere a frontierei şi cu scopul cãlãtoriei.
Viza de tranzit da dreptul la tranzitarea teritoriului Republicii Socialiste România şi este valabilã 72 ore de la trecerea frontierei romane.
ART. 6
Valabilitatea vizei romane pentru cãlãtorii în scop personal nu poate depãşi 1 an de la data acordãrii ei.
ART. 7
Strãinilor aparţinînd statelor cu care Republica Socialistã România nu a reglementat prin înţelegeri bilaterale regimul cãlãtoriilor şi care doresc sa viziteze Republica Socialistã România ca turişti, li se acorda, la cerere, viza turistica.
Viza turistica da dreptul de şedere în Republica Socialistã România de la 3 pînã la 30 zile şi va putea fi prelungitã, la cerere, pînã la maximum 90 zile.
ART. 8
Sînt exceptaţi de la obligativitatea vizei romane strãinii care în baza înţelegerilor încheiate de Republica Socialistã România cu alte state au dreptul de a trece frontiera de stat romana fãrã aceasta viza.
ART. 9
Vizele strãine se obţin, în ţara, de Ministerul Afacerilor Externe - Direcţia Consularã, iar în strãinãtate, de misiunile diplomatice şi oficiile consulare romane. Pentru cãlãtoriile în interes personal, aceste vize se pot obţine şi direct, precum şi prin agenţiile Oficiului Naţional de Turism al Republicii Socialiste România.
Vizele strãine pentru pasapoartele de serviciu ce se pãstreazã la ministerele şi celelalte organe centrale prevãzute în anexa nr. 2 la hotãrâre se obţin de cãtre aceste organe.

CAP. 3
Organele de stat care exercita atribuţii cu privire la paşapoarte şi vize

ART. 10
Comisia pentru probleme de paşapoarte şi vize de pe lîngã Consiliul de Miniştri are urmãtoarele atribuţii:
a) coordoneazã şi controleazã activitatea de eliberare a paşapoartelor şi acordare a vizelor de cãtre organele competente;
b) rezolva cererile organizaţiilor socialiste şi ale altor organizaţii, precum şi ale persoanelor fizice, pentru cãlãtorii temporare în strãinãtate, asupra cãrora nu s-a putut pronunţa Direcţia pentru paşapoarte, evidenta strãinilor şi controlul trecerii frontierei din Ministerul Afacerilor Interne;
c) rezolva cererile de plecare definitiva din ţara a cetãţenilor romani, precum şi cererile strãinilor de intrare definitiva în Republica Socialistã România;
d) controleazã modul în care se folosesc, se manipuleaza şi se pãstreazã pasapoartele de serviciu aflate asupra ministerelor şi celorlalte organe centrale de stat.
Comisia pentru probleme de paşapoarte şi vize de pe lîngã Consiliul de Miniştri este alcãtuitã din preşedinte, vicepreşedinte, membri şi secretar.
Modul de organizare şi funcţionare, precum şi componenta Comisiei pentru probleme de paşapoarte şi vize de pe lîngã Consiliul de Miniştri, se stabilesc prin hotãrâre a Consiliului de Miniştri.
ART. 11
Organele Ministerului Afacerilor Interne care exercita atribuţii cu privire la paşapoarte şi vize sînt:
1. Direcţia pentru paşapoarte, evidenta strãinilor şi controlul trecerii frontierei, care:
a) rezolva cererile organizaţiilor socialiste şi ale oricãror alte organizaţii de eliberare a paşapoartelor de serviciu şi simple, pentru persoanele propuse de acestea sa calatoreasca în strãinãtate, în interes de serviciu;
b) rezolva cererile de acordare a vizelor pentru stabilirea în strãinãtate, ale strãinilor cu domiciliul în Republica Socialistã România, precum şi cererile persoanelor fãrã cetãţenie, de eliberare a paşapoartelor în vederea stabilirii domiciliului în strãinãtate;
c) rezolva cererile de prelungire a şederii în strãinãtate ale cetãţenilor romani posesori de paşapoarte simple;
d) rezolva cererile de eliberare a paşapoartelor pentru cetãţenii romani domiciliaţi în strãinãtate;
e) rezolva cererile strãinilor pentru acordarea vizei de intrare - ieşire;
f) elibereazã pasaportul simplu, pasaportul pentru cetãţeni romani domiciliaţi în strãinãtate, pasaportul pentru persoane fãrã cetãţenie şi alte acte pentru trecerea frontierei, stabilite prin înţelegeri internaţionale la care Republica Socialistã România este parte;
g) rezolva oricare alte cereri de competenta Inspectoratului militiei municipiului Bucureşti, inspectoratelor de militie judeţene şi municipale şi punctelor de control pentru trecerea frontierei de stat.
2. Inspectoratul militiei municipiului Bucureşti şi inspectoratele de militie judeţene, care:
a) rezolva cererile cetãţenilor romani şi ale persoanelor fãrã cetãţenie cu domiciliul în Republica Socialistã România, pentru eliberarea de paşapoarte, precum şi cererile cetãţenilor romani şi ale strãinilor de acordare a vizelor pentru cãlãtorii temporare în interes personal;
b) acorda viza turistica şi prelungirea acesteia pentru strãinii aflaţi temporar în Republica Socialistã România;
c) acorda viza de prelungire a tranzitului;
d) rezolva cererile strãinilor pentru prelungirea termenului de şedere în Republica Socialistã România;
e) acorda vize de ieşire din Republica Socialistã România strãinilor care nu au ieşit din ţara în termenele prevãzute în actele sau vizele în baza cãrora au intrat în ţara, precum şi celor care în timpul şederii pe teritoriul roman şi-au pierdut actul de trecere a frontierei de stat;
f) elibereazã paşapoarte pentru cãlãtorii temporare în strãinãtate, în interes personal, pentru cetãţenii romani şi persoanele fãrã cetãţenie.
3. Organele de militie municipale, care îndeplinesc atribuţiile prevãzute la punctul 2 literele b, c şi d din prezentul articol.
4. Punctele de control pentru trecerea frontierei de stat, care:
a) acorda viza turistica pentru strãinii care vin temporar în Republica Socialistã România;
b) acorda viza de tranzit.
ART. 12
Organele Ministerului Afacerilor Externe care exercita atribuţii cu privire la paşapoarte şi vize sînt:
A. Direcţia consularã, care:
1. emite paşapoarte diplomatice şi de serviciu pe baza comunicãrii Direcţiei pentru paşapoarte, evidenta strãinilor şi controlul trecerii frontierei din Ministerul Afacerilor Interne;
2. acorda vize pentru personalul misiunilor diplomatice şi al oficiilor consulare strãine, numit la post în Republica Socialistã România, precum şi pentru persoanele care vin la aceste reprezentante sau la membrii acestora, cu avizul Ministerului Afacerilor Interne.
B. Misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale Republicii Socialiste România, care:
1. emit paşapoarte simple, paşapoarte pentru cetãţenii romani domiciliaţi în strãinãtate şi paşapoarte pentru persoane fãrã cetãţenie;
2. acorda vize pentru:
a) personalul misiunilor diplomatice şi al oficiilor consulare strãine, numit la post în Republica Socialistã România, precum şi pentru persoanele care vin la aceste reprezentante sau la membrii acestora;
b) curierii diplomatici care vin la misiunile diplomatice şi oficiile consulare din Republica Socialistã România;
c) reprezentaţii şi functionarii strãini la organizaţiile şi organismele internaţionale care au sediul sau îşi desfãşoarã activitatea pe teritoriul Republicii Socialiste România, precum şi persoanele care vin la aceste organizaţii sau organisme;
d) insotitorii şi membrii de familie ai persoanelor prevãzute la literele a şi c;
e) persoanele care tranziteaza teritoriul Republicii Socialiste România;
f) turistii strãini care cãlãtoresc în Republica Socialistã România;
g) strãinii care vin la diferite organizaţii din Republica Socialistã România.
Vizele prevãzute la literele a, c şi d se vor acorda în baza aprobãrii Ministerului Afacerilor Externe, care va solicita avizul Ministerului Afacerilor Interne;
3. rezolva cererile cetãţenilor romani domiciliaţi în strãinãtate, pentru prelungirea valabilitãţii paşapoartelor; prelungirea valabilitãţii paşapoartelor cetãţenilor romani aflaţi temporar în strãinãtate se face cu aprobarea prealabilã a Direcţiei pentru paşapoarte, evidenta strãinilor şi controlul trecerii frontierei din Ministerul Afacerilor Interne;
4. rezolva cererile cetãţenilor romani aflaţi în strãinãtate în interes personal, privind prelungirea vizei, pentru o şedere care nu depãşeşte 3 luni;
5. rezolva cererile cetãţenilor romani aflaţi în strãinãtate în interes personal, privind extinderea vizei romane pentru alte tari în cadrul valabilitãţii vizei.

CAP. 4
Eliberarea, pãstrarea şi folosirea paşapoartelor

ART. 13
Organizaţiile socialiste şi oricare alte organizaţii care trimit delegaţi în strãinãtate în interes de serviciu se vor adresa, pentru obţinerea aprobãrii eliberãrii pasaportului, Ministerului Afacerilor Interne - Direcţia pentru paşapoarte, evidenta strãinilor şi controlul trecerii frontierei.
ART. 14
Cetãţenii romani care doresc sa calatoreasca în strãinãtate în scop turistic depun cererile pentru obţinerea paşapoartelor şi a vizelor la agenţiile Oficiului Naţional de Turism al Republicii Socialiste România. Soluţionarea acestor cereri se va face în limita prevederilor valutare afectate în acest scop prin planurile de stat anuale şi în ordinea de preferinta prevãzute în anexa nr. 3*)
Pentru plecari în strãinãtate în alt scop decît turistic, cererile se pot depune şi la organele de militie, dacã persoanele în cauza fac dovada ca au asigurata întreţinerea în strãinãtate sau ca poseda în mod legal valuta necesarã.
Cetãţenii romani prevãzuţi în alineatele precedente, care au calitatea de angajat, vor depune cerere de eliberare a pasaportului certificatã de organizaţia socialistã la care sînt încadraţi, în sensul ca pot efectua concediul în pedioada cînd solicita plecarea în strãinãtate.
În cazul în care se solicita plecarea în strãinãtate, pe cont propriu, pentru participare la diverse congrese, conferinţe, simpozioane, documentare şi alte asemenea acţiuni, persoanele în cauza vor prezenta avizul organului central de care aparţin, din care sa rezulte utilitatea participãrii lor, cît şi faptul ca solicitantul este în specialitatea problemelor ce urmeazã a se discuta.
Cetãţenii romani care solicita sa-şi stabileascã domiciliul în strãinãtate şi strãinii cu domiciliul în Republica Socialistã România care doresc sa calatoreasca în strãinãtate depun cererile pentru obţinerea paşapoartelor şi vizelor romane la inspectoratele de militie judeţene în circumscripţia cãrora domiciliazã, iar cei domiciliaţi în Bucureşti, la Inspectoraul militiei municipiului Bucureşti.

--------
*) Anexa nr. 3 se va comunica prin grija Ministerului Afacerilor Interne.

ART. 15
Rezolvarea cererilor cu privire la eliberarea paşapoartelor prevãzute la art. 13 şi 14 alin. 1 se face în termen de 30 zile de la data depunerii cererilor.
ART. 16
Cetãţenii romani cu domiciliul sau resedinta în strãinãtate adreseazã cererile pentru obţinerea pasaportului sau a vizei, misiunilor diplomatice sau oficiilor consulare ale Republicii Socialiste România.
ART. 17
Pasapoartele se pãstreazã de cãtre organele emitente.
Pasapoartele diplomatice şi de serviciu se inmineaza de cãtre Ministerul Afacerilor Externe - Direcţia consularã, de fiecare data la cererea ministrului sau conducatorului organului central respectiv, şi se elibereazã în termen de 10 zile de la data depunerii cererii. În acest termen nu este inclusã perioada necesarã pentru obţinerea vizelor strãine.
ART. 18
Pasapoartele de serviciu pentru angajaţii ministerelor şi celorlalte organe centrale prevãzute în anexa nr. 2 se pãstreazã pe toatã durata valabilitãţii lor la organele de protocol ale acestora şi vor fi inminate titularilor, spre folosire, numai pe baza aprobãrii scrise a ministrului sau conducatorului organului central respectiv.
Pasapoartele de serviciu nu pot fi folosite pentru cãlãtorii în scop personal.
ART. 19
Ministerele şi celelalte organe centrale menţionate la art. 18 au obligaţia sa anunţe Direcţia pentru paşapoarte, evidenta strãinilor şi controlul trecerii frontierei din Ministerul Afacerilor Interne, cu cel puţin 10 zile înainte de efectuarea cãlãtoriei, ţara în care urmeazã sa se deplaseze titularul pasaportului şi durata deplasarii.
Rãspunderea pentru modul de pãstrare şi manipulare a paşapoartelor de serviciu, cît şi pentru utilitatea deplasarii pe baza acestora, o au miniştrii şi conducãtorii organelor centrale respective.
ART. 20
Pasapoartele de serviciu vor fi restituite organului emitent de cãtre ministerele şi celelalte organe centrale prevãzute în anexa nr. 2:
a) la încetarea angajãrii;
b) la transferarea titularului într-o unitate din cadrul altui organ central;
c) cînd ministrul sau conducãtorul organului central respectiv considera ca nu mai este cazul ca titularul pasaportului sa fie trimis în strãinãtate în interes de serviciu;
d) la încetarea valabilitãţii pasaportului;
e) în caz de retragere sau anulare a pasaportului.
Cererea de prelungire a valabilitãţii pasaportului se face cu 90 zile înainte de data expirãrii lui.
ART. 21
La înapoierea în ţara, pasapoartele vor fi predate, în termen de 48 ore, organelor care le-au inminat.
ART. 22
Pierderea pasaportului va fi anunţatã de îndatã dupã constatarea faptului de cãtre titular, în ţara organului de militie cel mai apropiat, iar în strãinãtate misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale Republicii Socialiste România.

CAP. 5
Dispoziţii speciale şi finale

ART. 23
Pasapoartele şi actele eliberate de organele competente ale altui stat, recunoscute ca valabile sau acceptate de statul roman, dau dreptul la trecerea frontierei de stat romane dacã, potrivit uzantelor internaţionale, pe lîngã îndeplinirea celorlalte condiţii de valabilitate, sînt stampilate şi semnate de organul emitent, iar pe fotografia titularului şi a insotitorului este aplicatã ştampila sau timbrul sec.
În cazul cînd actele colective de trecere a frontierei emise de statele strãine nu sînt prevãzute cu fotografiile insotitorilor, aceştia trebuie sa posede legitimatii personale prevãzute cu fotografie. Se excepteazã copiii în virsta pînã la 14 ani.
ART. 24
Pasapoartele romane şi actele eliberate de organele competente ale altui stat, recunoscute ca valabile sau acceptate de statul roman, dau dreptul posesorilor lor la trecerea frontierei de stat a Republicii Socialiste România cu arme de vinatoare sau sportive şi cu munitiile corespunzãtoare, numai dacã acestea au fost înscrise în actele de trecere a frontierei de stat, dupã caz, de organul care a eliberat pasaportul, a acordat viza romana sau de cãtre punctele de control pentru trecerea frontierei de stat.
ART. 25
Strainul care în timpul şederii în Republica Socialistã România îşi pierde actul de trecere a frontierei de stat va fi indrumat sa se adreseze misiunii diplomatice sau oficiului consular al statului cãruia îi aparţine, în vederea obţinerii unui nou act. Acest act da dreptul la trecerea frontierei dupã ce i s-a aplicat viza romana.
În cazul cînd statul cãruia îi aparţine strainul care şi-a pierdut actul de trecere a frontierei de stat nu are relaţii diplomatice cu Republica Socialistã România şi nici nu exista o alta misiune diplomaticã care s-ai reprezinte interesele, celui în cauza i se va elibera de cãtre inspectoratul de militie judeţean sau de Inspectoratul militiei municipiului Bucureşti, în circumscripţia cãruia s-a produs pierderea, un pasaport de persoana fãrã cetãţenie.
În mod similar se va proceda şi cu cetãţenii aparţinînd ţãrilor cu care Republica Socialistã România are relaţii diplomatice, dar ale cãror misiuni au resedinta în alte tari.
ART. 26
<>Hotãrîrea Consiliului de Miniştri nr. 800 din 10 aprilie 1967 privind eliberarea documentelor şi acordarea vizelor pentru trecerea frontierei de stat a Republicii Socialiste România, precum şi organizarea şi funcţionarea punctelor de control pentru trecerea frontierei de stat şi articolul 3 al Hotãrîrii Consiliului de Miniştri nr. 743 din 6 aprilie 1968 privind stabilirea structurii organizatorice a Minsiterului Afacerilor Interne se abroga.

Preşedintele
Consiliului de Miniştri,
ION GHEORGHE MAURER

ANEXA 1

1. Pasaportul diplomatic se elibereazã pentru urmãtoarele categorii de persoane:
a) membrii şi membrii supleanţi ai Comitetului Central al Partidului Comunist Roman;
b) preşedintele şi vicepreşedinţii Marii Adunãri Naţionale a Republicii Socialiste România;
c) preşedintele, vicepreşedinţii şi membrii Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România;
d) preşedintele, prim-vicepreşedintele şi vicepreşedinţii Consiliului de Miniştri al Republicii Socialiste România;
e) şefii secţiilor Comitetului Central şi adjunctii lor;
f) miniştrii şi persoanele asimilate ministrilor;
g) procurorul general al Republicii Socialiste România şi preşedintele Tribunalului Suprem;
h) preşedintele Academiei Republicii Socialiste România;
i) primii secretari ai comitetelor judeţene ale Partidului Comunist Roman;
j) membrii de familie ai persoanelor prevãzute la literele a - i;
k) primii adjuncţi ai ministrilor, adjunctii ministrilor şi persoanele asimilate acestora, precum şi secretarii generali;
l) deputaţii Marii Adunãri Naţionale a Republicii Socialiste România;
m) preşedinţii comitetelor executive ale consiliilor populare judeţene şi preşedintele Comitetului executiv al Consiliului popular al municipiului Bucureşti;
n) conducãtorii şi membrii delegatiilor guvernamentale;
o) membrii de familie ai persoanelor prevãzute la literele k - n, dacã însoţesc aceste persoane;
p) functionarii Ministerului Afacerilor Externe, Ministerului Comerţului Exterior şi Ministerului Forţelor Armate, cu grad diplomatic sau consular, precum şi cei care îndeplinesc funcţii echivalente în Ministerul Afacerilor Externe, care pleacã în strãinãtate în interes de serviciu;
r) personalul cu grad diplomatic sau consular al misiunior diplomatice şi oficiilor consulare ale Republicii Socialiste România;
s) atasatii militari, navali şi aeronautici, precum şi alţi atasati pentru probleme de specialitate, cît şi adjunctii lor;
s) reprezentaţii permanenţi ai guvernului Republicii Socialiste România la organizaţiile şi organismele internaţionale;
t) membrii de familie ai persoanelor prevãzute la literele r - s, dacã cãlãtoresc la sau de la aceste persoane;
t) curierii diplomatici;
u) persoanele trimise de Ministerul Afacerilor Externe în inspecţie la misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale Republicii Socialiste România;
v) alte persoane, cu aprobarea Comisiei pentru probleme de paşapoarte şi vize de pe lîngã Consiliul de Miniştri.
În sensul prevederilor de la literele j, o şi t de mai sus, prin termenul "membri de familie" se înţelege: soţul, sotia şi copiii minori.
2. Pasaportul de serviciu se elibereazã pentru urmãtoarele categorii de persoane:
a) functionarii fãrã grad diplomatic sau consular ai misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare ale Republicii Socialiste România;
b) functionarii permanenţi ai Republicii Socialiste România la organizaţiile şi organismele internaţionale guvernamentale;
c) corespondenţii permanenţi de presa în strãinãtate;
d) membrii de familie ai persoanelor prevãzute la literele a - c, dacã cãlãtoresc la sau de la aceste persoane;
e) conducãtorii orgnizatiilor centrale obşteşti, pentru cãlãtorii în interes de serviciu;
f) delegaţii ministerelor şi celorlalte organe centrale de stat şi obşteşti, care cãlãtoresc în interes de serviciu;
g) persoanele care însoţesc delegatiile Marii Adunãri Naţionale, Consiliului de Stat şi delegatiile guvernamentale;
h) membrii echipajelor aeronavelor, navelor, precum şi insotitorii de transporturi pe cãile ferate şi rutiere, în mãsura în care prin convenţii internaţionale la care Republica Socialistã România este parte nu sînt prevãzute alte documente de cãlãtorie;
i) alte persoane, cu aprobarea Direcţiei pentru paşapoarte, evidenta strãinilor şi controlul trecerii frontierei din Ministerul Afacerilor Interne.
3. Pasaportul simplu se elibereazã pentru urmãtoarele categorii de persoane: persoane care cãlãtoresc pentru studii, specializare, turism, tratament medical, inters personal şi alte asemenea situaţii, cetãţenii romani care aflaţi temporar în strãinãtate şi-au pierdut documentul de trecere a frontierei de stat, precum şi copiii sub 14 ani care cãlãtoresc neînsoţit. Acest pasaport se va elibera şi cetãţenilor romani care se afla în strãinãtate în baza unui pasaport colectiv şi trebuie sa-şi continue cãlãtoria individual.
4. Pasaportul pentru cetãţenii romani domiciliaţi în strãinãtate se elibereazã cetãţenilor romani autorizaţi sa-şi stabileascã domiciliul în strãinãtate.
5. Pasaportul pentru persoane fãrã cetãţenie se elibereazã persoanelor fãrã cetãţenie, care pleacã temporar sau definitiv din Republica Socialistã România şi foştilor cetãţeni romani care se repatriaza.

ANEXA 2

LISTA
ministerelor şi celorlalte organe centrale cãrora li se vor preda spre pãstrare pasapoartele de serviciu

1. Ministerul Afacerilor Externe
2. Ministerul Forţelor Armate
3. Consiliul Securitãţii Statului
4. Comitetul de Stat al Planificarii
5. Ministerul Industriei Construcţiilor de Maşini
6. Ministerul Industriei Metalurgice
7. Ministerul Petrolului
8. Ministerul Cãilor Ferate
9. Ministerul Industriei Chimice
10. Ministerul Industriei Uşoare
11. Ministerul Energiei Electrice
12. Ministerul Industriei Alimentare
13. Ministerul Economiei Forestiere
14. Ministerul Transporturilor Auto, Navale şi Aeriene
15. Ministerul Comerţului Interior
16. Ministerul Comerţului Exterior
17. Ministerul Învãţãmântului
18. Comitetul de Stat pentru Cultura şi Arta
19. Consiliul Superior al Agriculturii
20. Consiliul Central al Uniunii Generale a Sindicatelor
21. Academia Republicii Socialiste România
22. Consiliul Naţional al Cercetãrii Ştiinţifice
23. Consiliul Naţional pentru Educaţie Fizica şi Sport
24. Oficiul Naţional de Turism al Republicii Socialiste România
25. Departamentul pentru Valorificarea Legumelor şi Fructelor
26. Comitetul de Radiodifuziune şi Televiziune
27. Camera de Comerţ a Republicii Socialiste România
28. Agenţia Romana de presa
29. Redactia ziarului "Scinteia"

--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016