Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 17 din 25 martie 2008  pentru aprobarea   Normei nr. 8/2008 privind taxele de autorizare, avizare si administrare in sistemul pensiilor facultative    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 17 din 25 martie 2008 pentru aprobarea Normei nr. 8/2008 privind taxele de autorizare, avizare si administrare in sistemul pensiilor facultative

EMITENT: COMISIA DE SUPRAVEGHERE A SISTEMULUI DE PENSII PRIVATE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 272 din 7 aprilie 2008

În temeiul dispoziţiilor art. 17 şi ale <>art. 23 lit. f) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 313/2005 ,
conform <>Hotãrârii Parlamentului României nr. 24/2006 privind numirea preşedintelui, a vicepreşedintelui şi a celorlalţi membri ai Consiliului Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private,
având în vedere prevederile <>art. 28 alin. (1) din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în baza hotãrârii luate în şedinţa Consiliului Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private din data de 25 martie 2008,

Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private emite urmãtoarea hotãrâre:

ART. 1
Se aprobã <>Norma nr. 8/2008 privind taxele de autorizare, avizare şi administrare în sistemul pensiilor facultative, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Prezenta hotãrâre şi norma menţionatã la art. 1 se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi pe site-ul Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (www.csspp.ro).
ART. 3
Departamentul autorizare-reglementare împreunã cu Secretariatul tehnic şi cu directorul general vor urmãri ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotãrâri.

Preşedintele
Comisiei de Supraveghere
a Sistemului de Pensii Private,
Mircea Oancea

Bucureşti, 25 martie 2008.
Nr. 17.

ANEXĂ

<>NORMA Nr. 8/2008
privind taxele de autorizare, avizare şi administrare în sistemul pensiilor facultative

Având în vedere prevederile <>art. 28 alin. (1) din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul dispoziţiilor art. 17 şi ale <>art. 23 lit. f) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 313/2005 ,
Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, denumitã în continuare Comisie, emite prezenta normã.

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Prezenta normã stabileşte taxele percepute de cãtre Comisie în cadrul sistemului de pensii facultative.
ART. 2
Termenii şi expresiile utilizate în prezenta normã au semnificaţia prevãzutã la <>art. 2 din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 3
Plata taxelor prevãzute în anexã se va face de cãtre:
a) fondatorii unei societãţi de pensii, în vederea autorizãrii de constituire a acesteia;
b) societãţile de pensii, societãţile de asigurare, societãţile de administrare a investiţiilor, în vederea autorizãrii ca administrator al fondurilor de pensii facultative;
c) administratorii fondurilor de pensii facultative;
d) depozitarii activelor fondurilor de pensii facultative;
e) auditorii financiari ai fondurilor de pensii facultative;
f) agenţii de marketing;
g) solicitant persoanã fizicã sau juridicã.

CAP. II
Taxele lunare în sistemul pensiilor facultative

ART. 4
(1) De la momentul autorizãrii primului fond de pensii facultative, pe durata existenţei acestuia, administratorul acestuia achitã Comisiei o taxã lunarã de administrare.
(2) În cazul în care un administrator administreazã mai multe fonduri de pensii facultative, taxa prevãzutã la alin. (1) se achitã pentru fiecare fond de pensii facultative.
ART. 5
Începând cu data de 1 ianuarie 2009, depozitarii avizaţi în baza <>Legii nr. 204/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, achitã Comisiei o taxã lunarã de funcţionare.
ART. 6
Agenţii de marketing, persoane juridice, autorizaţi/avizaţi în baza <>Legii nr. 204/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, achitã Comisiei o taxã lunarã de funcţionare începând cu 1 ianuarie 2009.
ART. 7
(1) Taxele prevãzute în prezenta normã vor fi virate în contul Comisiei, deschis la Trezoreria Municipiului Bucureşti.
(2) Plata sumelor datorate lunar se va realiza cel târziu pânã la data de 25 a fiecãrei luni pentru luna precedentã, fãrã deducerea din obligaţia de platã a comisioanelor bancare.
ART. 8
(1) Pentru neachitarea la termen a taxelor lunare prevãzute la art. 4 - 6, administratorii, depozitarii şi agenţii de marketing datoreazã dobânzi şi penalitãţi de întârziere, calculate în conformitate cu reglementãrile în vigoare, aplicabile la colectarea creanţelor bugetare.
(2) Dobânzile şi penalitãţile de întârziere vor fi evidenţiate separat pe ordinul de platã şi vor fi virate în contul Comisiei, deschis la Trezoreria Municipiului Bucureşti.
ART. 9
(1) Verificarea respectãrii prevederilor legale privind plata sumelor prevãzute la art. 4 - 8 se face de cãtre Comisie.
(2) În cazul raportãrii eronate a bazei de calcul, pentru diferenţele constatate, Comisia aplicã în mod corespunzãtor dobânzile şi/sau penalitãţile de întârziere prevãzute la art. 8, calculate pentru perioada cuprinsã între data la care aceste sume erau scadente şi data plãţii efective.

CAP. III
Dispoziţii finale

ART. 10
(1) Sumele provenind din taxe de autorizare, avizare, administrare, funcţionare, precum şi din dobânzi şi/sau penalitãţi de întârziere se constituie venituri la bugetul Comisiei, conform <>art. 17 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 313/2005 .
(2) Eventualele sume virate în plus se vor regulariza ulterior la iniţiativa plãtitorului, cu avizul prealabil al Comisiei.
(3) În cazul în care o cerere este retrasã de cãtre solicitant, precum şi în cazul respingerii unei cereri, taxa perceputã nu se restituie.
ART. 11
Societãţile de pensii care administreazã, în baza autorizaţiilor obţinute în temeiul <>Legii nr. 204/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi al <>Legii nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, atât un fond de pensii administrat privat, cât şi unul sau mai multe fonduri de pensii facultative vor plãti o singurã taxã pentru solicitarea de modificare a documentelor depuse în vederea obţinerii autorizaţiilor de administrare, cu excepţia modificãrii prospectelor schemelor de pensii.
ART. 12
Nerespectarea dispoziţiilor cuprinse în prezenta normã se sancţioneazã în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare, respectiv ale art. 38 lit. c), art. 120 alin.(1), art. 121 alin. (1) lit. k), art. 122 şi ale <>art. 122^1 din Legea nr. 204/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 13
Anexa face parte integrantã din prezenta normã.
ART. 14
La data intrãrii în vigoare a prezentei norme se abrogã <>Norma nr. 9/2006 privind taxele de autorizare, avizare şi administrare în sistemul pensiilor facultative, aprobatã prin <>Hotãrârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 21/2006 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 880 din 27 octombrie 2006, cu modificãrile ulterioare, precum şi orice alte dispoziţii contrare.


ANEXĂ


─────
la normã
────────

TAXE
aferente fondurilor de pensii facultative







┌────┬─────────────────────────────┬───────────────────────────────────────┬───────────────┐
│Nr. │ │ │ Suma │
│crt.│ Plãtitorul │ Operaţiunea │ - lei - │
├────┼─────────────────────────────┼───────────────────────────────────────┼───────────────┤
│ 1. │Fondatori societate de pensii│autorizare de constituire │ 80.000 │
├────┼─────────────────────────────┼───────────────────────────────────────┼───────────────┤
│ 2. │Societate de pensii/societate│ │ │
│ │de administrare a │ │ │
│ │investiţiilor/societate de │ │ │
│ │asigurãri │autorizare de administrare │ 150.000 │
├────┼─────────────────────────────┼───────────────────────────────────────┼───────────────┤
│ 3. │Administrator │a) autorizare prospect schemã │ │
│ │ │de pensii facultative │ 12.000 │
│ │ ├───────────────────────────────────────┼───────────────┤
│ │ │b) autorizare fond de pensii │ 8.000 │
│ │ ├───────────────────────────────────────┼───────────────┤
│ │ │c) autorizare/avizare modificare │ 1.000 │
│ │ ├───────────────────────────────────────┼───────────────┤
│ │ │d) avizare agent de marketing │ │
│ │ │persoanã fizicã │ 50 │
│ │ ├───────────────────────────────────────┼───────────────┤
│ │ │e) avizare modificare agent │ │
│ │ │de marketing persoanã fizicã │ 25 │
│ │ ├───────────────────────────────────────┼───────────────┤
│ │ │f) avizare tematicã agenţi de marketing│ 100 │
│ │ ├───────────────────────────────────────┼───────────────┤
│ │ │g) avizare modificare tematicã agenţi │ │
│ │ │de marketing │ 25 │
│ │ ├───────────────────────────────────────┼───────────────┤
│ │ │h) taxã de administrare lunarã │0,50% din valoa│
│ │ │ │rea contribu- │
│ │ │ │ţiilor brute │
│ │ │ │încasate de │
│ │ │ │administrator, │
│ │ │ │suportatã de │
│ │ │ │acesta din │
│ │ │ │comisionul de │
│ │ │ │administrare │
│ │ │ │dedus din │
│ │ │ │contribuţiile │
│ │ │ │plãtite, │
│ │ │ │conform art. 92│
│ │ │ │alin.(2) lit.a)│
│ │ │ │din Legea │
│ │ │ │nr. 204/2006 │
│ │ │ │privind │
│ │ │ │pensiile │
│ │ │ │facultative, cu│
│ │ │ │modificãrile şi│
│ │ │ │completãrile │
│ │ │ │ulterioare; │
│ │ │ ├───────────────┤
│ │ │ │0,02% din valoa│
│ │ │ │rea activului │
│ │ │ │net al fondului│
│ │ │ │de pensii │
│ │ │ │facultative, │
│ │ │ │suportatã de │
│ │ │ │administrator │
│ │ │ │din comisionul │
│ │ │ │de administrare│
│ │ │ │dedus de acesta│
│ │ │ │din activul net│
│ │ │ │total al fondu-│
│ │ │ │lui de pensii │
│ │ │ │facultative, │
│ │ │ │conform art. 92│
│ │ │ │alin.(2) lit.b)│
│ │ │ │din Legea │
│ │ │ │nr. 204/2006 │
│ │ │ │privind pensii-│
│ │ │ │le facultative,│
│ │ │ │cu modificãrile│
│ │ │ │şi completãrile│
│ │ │ │ulterioare. │
├────┼─────────────────────────────┼───────────────────────────────────────┼───────────────┤
│ 4.│Depozitar │a) avizare │ 80.000 │
│ │ ├───────────────────────────────────────┼───────────────┤
│ │ │b) avizare modificare │ 1.000 │
│ │ ├───────────────────────────────────────┼───────────────┤
│ │ │c) taxã de funcţionare lunarã │0,1%*1)din ve- │
│ │ │ │niturile brute │
│ │ │ │obţinute din │
│ │ │ │activitatea de │
│ │ │ │depozitare │
│ │ │ │aferentã fondu-│
│ │ │ │rilor de pensii│
│ │ │ │facultative │
├────┼─────────────────────────────┼───────────────────────────────────────┼───────────────┤
│ 5.│Auditor │a) avizare │ 35.000 │
│ │ ├───────────────────────────────────────┼───────────────┤
│ │ │b) avizare modificare │ 1.000 │
├────┼─────────────────────────────┼───────────────────────────────────────┼───────────────┤
│ 6.│Agent de marketing persoanã │a) autorizare de funcţionare │ 5.000 │
│ │juridicã ├───────────────────────────────────────┼───────────────┤
│ │ │b) avizare │ 4.000 │
│ │ ├───────────────────────────────────────┼───────────────┤
│ │ │c) autorizare/avizare modificare │ 1.000 │
│ │ ├───────────────────────────────────────┼───────────────┤
│ │ │d) avizare agent de marketing │ │
│ │ │persoanã fizicã │ 50 │
│ │ ├───────────────────────────────────────┼───────────────┤
│ │ │e) avizare modificare agent de │ │
│ │ │marketing persoanã fizicã │ 25 │
│ │ ├───────────────────────────────────────┼───────────────┤
│ │ │f) taxã de funcţionare lunarã │0,5% aplicat │
│ │ │ │veniturilor │
│ │ │ │brute reali- │
│ │ │ │zate*2) din │
│ │ │ │activitatea de │
│ │ │ │marketing al │
│ │ │ │fondului de │
│ │ │ │pensii │
├────┼─────────────────────────────┼───────────────────────────────────────┼───────────────┤
│ 7.│Persoana juridicã │a) taxã de avizare │ 1.500 │
│ │specializatã ├───────────────────────────────────────┼───────────────┤
│ │ │b) avizare modificare │ 150 │
├────┼─────────────────────────────┼───────────────────────────────────────┼───────────────┤
│ 8.│Persoana juridicã/fizicã │a) aviz de interpretare oficialã │ │
│ │solicitantã │a reglementãrilor în vigoare privind │ │
│ │ │sistemul pensiilor administrate privat │ │
│ │ │din România │ 5.000 │
│ │ ├───────────────────────────────────────┼───────────────┤
│ │ │b) asistenţã în vederea înfiinţãrii │ │
│ │ │unei entitãţi supuse autorizãrii │ │
│ │ │Comisiei de Supraveghere a Sistemului │ │
│ │ │de Pensii Private │ 2.000 │
│ │ ├───────────────────────────────────────┼───────────────┤
│ │ │c) asistenţã în vederea elaborãrii unui│ │
│ │ │document supus autorizãrii/avizãrii │ │
│ │ │Comisiei de Supraveghere a Sistemului │ │
│ │ │de Pensii Private │ 3.000 │
│ │ ├───────────────────────────────────────┼───────────────┤
│ │ │d) emiterea deciziei de retragere │ │
│ │ │a autorizaţiei/avizului la cerere │ │
│ │ │(pj*3) │ 400 │
│ │ ├───────────────────────────────────────┼───────────────┤
│ │ │e) emiterea deciziei de radiere, │ │
│ │ │la cerere (pj) │ 700 │
│ │ ├───────────────────────────────────────┼───────────────┤
│ │ │f) eliberare duplicate ale actelor │ │
│ │ │individuale emise de cãtre Comisia │ │
│ │ │de Supraveghere a Sistemului │ │
│ │ │de Pensii Private │10 lei/paginã │
│ │ ├───────────────────────────────────────┼───────────────┤
│ │ │g) eliberare copii ale documentelor │ │
│ │ │cu caracter public │ │
│ │ ├───────────────────────────────────────┼───────────────┤
│ │ │- pe suport hârtie │0,5 lei/paginã │
│ │ ├───────────────────────────────────────┼───────────────┤
│ │ │- pe suport magnetic │0,5 lei/paginã │
│ │ │ │+ 5 lei │
│ │ │ │contravaloarea │
│ │ │ │suportului │
│ │ │ │magnetic │
└────┴─────────────────────────────┴───────────────────────────────────────┴───────────────┘



_____________
*1) Începând cu 1 ianuarie 2009.
*2) Începând cu 1 ianuarie 2009.
*3) Persoanã juridicã.

_________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016