Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 166 din 30 septembrie 2004  privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Consiliului Superior al Magistraturii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 166 din 30 septembrie 2004 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Consiliului Superior al Magistraturii

EMITENT: CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 30 septembrie 2004
Având în vedere dispoziţiile art. 155 alin. (2) din Constituţia României, republicatã,
în temeiul dispoziţiilor <>art. 39 alin. (1) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii,

Consiliul Superior al Magistraturii hotãrãşte:

ART. 1
Se aprobã Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului Superior al Magistraturii, anexã la prezenta hotãrâre.
ART. 2
Prezentul regulament se trimite spre publicare în Monitorul Oficial al României, Partea I, prin grija Secretariatului tehnic.
Secretarul general al Consiliului Superior al Magistraturii, judecãtor dr. Dan Lupaşcu

ANEXĂ

REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a
Consiliului Superior al Magistraturii

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Consiliul Superior al Magistraturii (denumit în continuare Consiliu) este reprezentant al autoritãţii judecãtoreşti şi garantul independenţei justiţiei.
ART. 2
Consiliul este independent şi se supune, în activitatea sa, numai legii.
ART. 3
Consiliul are personalitate juridicã şi sediul în municipiul Bucureşti.
ART. 4
Consiliul asigurã, prin exercitarea atribuţiilor sale, în condiţiile legii, funcţionarea eficientã a instanţelor şi parchetelor, precum şi respectarea prevederilor legale şi regulamentare în desfãşurarea carierei profesionale a magistraţilor.
ART. 5
Consiliul apãrã corpul magistraţilor şi pe membrii acestuia împotriva oricãrui act de naturã sã aducã atingere independenţei sau imparţialitãţii magistratului în înfãptuirea justiţiei ori sã creeze suspiciuni cu privire la acestea. De asemenea, Consiliul apãrã reputaţia profesionalã a magistraţilor.

CAP. II
Structura Consiliului

ART. 6
(1) Consiliul este alcãtuit din 19 membri, care compun Plenul.
(2) Din Consiliu fac parte:
a) 14 magistraţi, din care 9 judecãtori şi 5 procurori, aleşi în adunãrile generale ale magistraţilor;
b) 3 membri de drept, respectiv: preşedintele Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, procurorul general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi ministrul justiţiei;
c) 2 reprezentanţi ai societãţii civile, specialişti în domeniul dreptului, care se bucurã de înaltã reputaţie profesionalã şi moralã, aleşi de Senat.
(3) Magistraţii prevãzuţi la alin. (2) lit. a) compun cele douã secţii ale Consiliului, una pentru procurori şi una pentru judecãtori.
(4) Secţia pentru judecãtori este alcãtuitã din:
a) 2 judecãtori de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie;
b) 4 judecãtori de la curţile de apel;
c) 2 judecãtori de la tribunale şi tribunale specializate;
d) un judecãtor de la judecãtorii.
(5) Secţia pentru procurori este alcãtuitã din:
a) un procuror de la Parchetul de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie;
b) un procuror de la Parchetul Naţional Anticorupţie;
c) un procuror de la parchetele de pe lângã curţile de apel;
d) un procuror de la parchetele de pe lângã tribunale şi tribunale specializate;
e) un procuror de la parchetele de pe lângã judecãtorii.

CAP. III
Conducerea Consiliului

ART. 7
(1) Consiliul este condus de preşedinte, ajutat de un vicepreşedinte, aleşi pentru un mandat de un an, ce nu poate fi reînnoit.
(2) Preşedintele şi vicepreşedintele sunt aleşi de Plen, dintre magistraţii prevãzuţi la art. 6 alin. (2) lit. a), în prezenţa a cel puţin 15 membri ai Consiliului, cu votul majoritãţii membrilor acestuia.
(3) Preşedintele şi vicepreşedintele fac parte din secţii diferite.
(4) Preşedintele Consiliului are urmãtoarele atribuţii principale:
a) reprezintã Consiliul în relaţiile interne şi internaţionale;
b) coordoneazã activitatea Consiliului şi repartizeazã lucrãrile pentru Plen şi secţii;
c) prezideazã lucrãrile Plenului, cu excepţia cazului în care la lucrãri participã Preşedintele României;
d) propune Plenului mãsurile necesare pentru începerea procedurilor de revocare a membrilor Consiliului şi de ocupare a locurilor devenite vacante;
e) semneazã actele emise de Plen;
f) sesizeazã Curtea Constituţionalã, în vederea soluţionãrii conflictelor juridice de naturã constituţionalã dintre autoritãţile publice;
g) numeşte comisia de admitere şi comisia de elaborare a subiectelor pentru admiterea în Institutul Naţional al Magistraturii, în condiţiile prevãzute de Regulamentul privind concursul de admitere şi examenul de absolvire a Institutului Naţional al Magistraturii, aprobat prin <>Hotãrârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 158/2004 *);
h) numeşte comisia de organizare şi supraveghere a examenului de capacitate al magistraţilor stagiari în condiţiile prevãzute de Regulamentul privind examenul de capacitate al magistraţilor stagiari, aprobat prin <>Hotãrârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 155/2004 *);
i) desemneazã membrii Consiliului care pot fi consultaţi pentru elaborarea unor proiecte de acte normative;
j) prezintã, în şedinţa publicã a Plenului, raportul anual asupra activitãţii Consiliului, care se transmite instanţelor şi parchetelor şi se dã publicitãţii;
k) propune Plenului revocarea din funcţia de membru ales al Consiliului, în condiţiile <>art. 53 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii;
l) are calitatea de ordonator principal de credite, care poate fi delegatã secretarului general;
m) stabileşte atribuţiile secretarului general adjunct, la propunerea secretarului general al Consiliului;
n) coordoneazã şi controleazã activitatea Biroului audit public intern;
o) coordoneazã şi controleazã activitatea Biroului de informare publicã şi relaţii cu presa.
(5) Preşedintele Consiliului îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de lege, de regulamente şi de Plen.
(6) Vicepreşedintele Consiliului îl ajutã pe preşedinte în exercitarea atribuţiilor sale şi în lipsa acestuia exercitã atribuţiile prevãzute la alin. (4) şi (5).
--------------
*) <>Hotãrârile Consiliului Superior al Magistraturii nr. 155/2004 şi nr. 158/2004 au fost publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 879 din 27 septembrie 2004.
ART. 8
În caz de vacanţã a funcţiei de preşedinte, Plenul Consiliului, în termen de o lunã de la constatarea vacanţei, va proceda la alegerea noului preşedinte, al cãrui mandat se exercitã în perioada rãmasã.

CAP. IV
Funcţionarea Consiliului

ART. 9
(1) În termen de 15 zile de la publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a hotãrârilor Senatului privind validara magistraţilor aleşi ca membri ai Consiliului şi, respectiv, alegerea reprezentanţilor societãţii civile în Consiliu, preşedintele Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie convoacã membrii Consiliului în şedinţa de constituire.
(2) Preşedintele Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie prezideazã şedinţa de constituire. În aceastã şedinţã sunt aleşi preşedintele şi vicepreşedintele Consiliului şi se stabilesc responsabilitãţile membrilor acestuia, pe domenii de activitate.
ART. 10
(1) Consiliul funcţioneazã ca organ cu activitate permanentã.
(2) În perioada mandatului, preşedintele şi vicepreşedintele Consiliului nu exercitã activitatea de judecãtor sau procuror.
(3) În cazul magistraţilor membri ai Consiliului, îndeplinirea obligaţiilor faţã de Consiliu are prioritate în raport de celelalte obligaţii profesionale. Colegiile de conducere ale instanţelor şi parchetelor vor lua mãsurile necesare pentru ducerea la îndeplinire a acestei dispoziţii.
ART. 11
Plenul şi secţiile Consiliului emit hotãrâri, iar preşedintele şi vicepreşedintele Consiliului emit decizii, potrivit dispoziţiilor legale şi regulamentare.
ART. 12
(1) Hotãrârile Consiliului se iau în Plen sau în secţii, potrivit atribuţiilor care revin acestora.
(2) Lucrãrile Plenului Consiliului se desfãşoarã în prezenţa a cel puţin 15 membri şi sunt prezidate de preşedintele sau, dupã caz, de vicepreşedintele Consiliului, cu excepţia cazului în care la lucrãri participã Preşedintele României.
(3) Lucrãrile secţiilor Consiliului sunt legal constituite în prezenţa majoritãţii membrilor acestuia şi sunt prezidate de preşedintele sau, dupã caz, de vicepreşedintele Consiliului. În lipsa acestora, membrii secţiei aleg un preşedinte de şedinţã, cu votul majoritãţii celor prezenţi.
(4) La lucrãrile secţiei pentru judecãtori participã şi preşedintele Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, precum şi ministrul justiţiei.
(5) La lucrãrile secţiei pentru procurori participã şi procurorul general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, precum şi ministrul justiţiei.
(6) Reprezentanţii societãţii civile participã numai la lucrãrile Plenului Consiliului.
(7) Hotãrârile Plenului se iau cu votul majoritãţii membrilor Consiliului, iar hotãrârile secţiilor se iau cu votul majoritãţii membrilor secţiilor.
(8) Magistratul care a prezidat lucrãrile secţiei semneazã hotãrârile şi celelalte acte emise de aceasta.
ART. 13
(1) Consiliul se întruneşte în Plen şi în secţii ori de câte ori este necesar, la convocarea preşedintelui, a vicepreşedintelui sau a majoritãţii membrilor Plenului ori, dupã caz, ai secţiilor.
(2) Ordinea de zi a lucrãrilor Plenului şi ale secţiilor se aprobã de cãtre acestea, la propunerea preşedintelui sau, dupã caz, a vicepreşedintelui Consiliului.
(3) Ordinea de zi şi hotãrârile Consiliului se publicã în Buletinul Oficial al acestei instituţii sau pe pagina de Internet a Consiliului.
(4) Lucrãrile Plenului şi ale secţiilor Consiliului sunt, de regulã, publice. Membrii Plenului sau ai secţiilor hotãrãsc, cu majoritate de voturi, situaţiile în care şedinţele nu sunt publice.
(5) Hotãrârile Consiliului, în plen şi în secţii, se iau prin vot direct şi secret.
(6) Preşedintele României prezideazã, fãrã drept de vot, lucrãrile Plenului Consiliului la care participã.
(7) În situaţiile în care secţiile îndeplinesc rolul de instanţã de judecatã în domeniul rãspunderii disciplinare, ministrul justiţiei, preşedintele Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie şi procurorul general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie nu au drept de vot.
(8) În termen de cel mult 10 zile, hotãrârile adoptate în Plen sau în secţii vor fi redactate de cãtre persoana însãrcinatã cu asigurarea lucrãrilor de secretariat.
ART. 14
(1) Activitatea de secretariat va fi asiguratã, în funcţie de specificul lucrãrilor aflate pe ordinea de zi, de persoane anume desemnate de secretarul general al Consiliului.
(2) Lucrãrile fiecãrei şedinţe se înregistreazã şi se consemneazã într-un proces-verbal, întocmit de persoana desemnatã potrivit alin. (1) şi semnat de magistratul care a prezidat şedinţa.

CAP. V
Atribuţiile Consiliului

ART. 15
(1) Consiliul are dreptul şi obligaţia sã apere independenţa, imparţialitatea şi reputaţia profesionalã a magistraţilor.
(2) În cazul în care un magistrat considerã cã independenţa, imparţialitatea sau reputaţia profesionalã îi este afectatã în orice mod, se poate adresa Consiliului.
(3) Consiliul dispune, dupã caz, verificarea aspectelor semnalate prin intermediul Direcţiei inspecţiei judiciare, publicarea rezultatelor verificãrii, sesizarea organului competent sã decidã asupra mãsurilor care se impun sau luarea oricãrei alte mãsuri corespunzãtoare, potrivit legii.
ART. 16
(1) Consiliul asigurã respectarea legii şi a criteriilor de competenţã şi eticã profesionalã în desfãşurarea carierei profesionale a magistraţilor.
(2) Atribuţiile referitoare la cariera magistraţilor se exercitã cu respectarea dispoziţiilor <>Legii nr. 303/2004 privind statutul magistraţilor, ale <>Legii nr. 304/2004 privind organizarea judiciarã şi ale regulamentelor adoptate în aplicarea acestor acte normative.
ART. 17
Consiliul întocmeşte şi pãstreazã dosarele profesionale ale magistraţilor, înfiinţeazã o bazã de date referitoare la activitatea lor şi asigurã actualizarea acesteia, potrivit legii.
ART. 18
Consiliul coordoneazã activitatea Institutului Naţional al Magistraturii şi a Şcolii Naţionale de Grefieri.
ART. 19
(1) Plenul Consiliului are urmãtoarele atribuţii:
1. propune Preşedintelui României numirea în funcţie şi eliberarea din funcţie a judecãtorilor şi a procurorilor, cu excepţia celor stagiari. În cazul judecãtorilor în funcţie ai Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, Plenul examineazã şi recomandãrile primite de la Colegiul de conducere al acestei Curţi;
2. propune Preşedintelui României numirea în funcţie şi revocarea din funcţie a preşedintelui, vicepreşedintelui şi preşedinţilor de secţii ai Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, a procurorului general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi a procurorului general al Parchetului Naţional Anticorupţie, precum şi a adjuncţilor acestora;
3. dispune promovarea magistraţilor în funcţiile de execuţie;
4. dispune promovarea magistraţilor în funcţiile de conducere din cadrul instanţelor şi al parchetelor, în urma consultãrii magistraţilor din cadrul instanţelor şi parchetelor respective, precum şi revocarea din funcţia de conducere potrivit <>art. 50 alin. (2) din Legea nr. 303/2004 ;
5. numeşte judecãtorii stagiari şi procurorii stagiari, pe baza rezultatelor obţinute la examenul de absolvire a Institutului Naţional al Magistraturii;
6. elibereazã din funcţie judecãtorii stagiari şi procurorii stagiari;
7. aprobã transferul magistraţilor;
8. dispune suspendarea din funcţie a magistraţilor;
9. numeşte, pe perioade determinate, în posturi vacante, magistraţi de carierã pensionari;
10. propune Preşedintelui României conferirea de distincţii pentru magistraţi, în condiţiile legii;
11. stabileşte numãrul anual de cursanţi ai Institutului Naţional al Magistraturii, aprobã anual data şi locul pentru organizarea concursului de admitere la Institutul Naţional al Magistraturii, stabileşte tematica pentru acest concurs şi aprobã programul de formare profesionalã a auditorilor de justiţie, emite avize şi adoptã regulamente, în cazurile şi în condiţiile prevãzute de lege, la propunerea Consiliului ştiinţific al Institutului Naţional al Magistraturii;
12. organizeazã şi valideazã, potrivit legii şi Regulamentului privind examenul de capacitate al magistraţilor stagiari, examenul de capacitate a magistraţilor stagiari, numeşte comisia de examinare şi comisia de contestaţii şi aprobã programul de formare profesionalã continuã a magistraţilor, la propunerea Consiliului ştiinţific al Institutului Naţional al Magistraturii, precum şi tematica activitãţilor de formare profesionalã continuã, organizate de curţile de apel şi parchetele de pe lângã acestea;
13. dispune organizarea concursului de promovare a magistraţilor;
14. numeşte comisiile pentru evaluarea anualã a activitãţii profesionale a magistraţilor, în condiţiile legii;
15. numeşte şi revocã directorul şi directorii adjuncţi ai Institutului Naţional al Magistraturii, la propunerea Consiliului ştiinţific al Institutului Naţional al Magistraturii, şi desemneazã judecãtorii şi procurorii care vor face parte din Consiliul ştiinţific al Institutului Naţional al Magistraturii;
16. aprobã structura organizatoricã, statele de funcţii şi statele de personal ale Institutului Naţional al Magistraturii, la propunerea Consiliului ştiinţific al acestui institut;
17. stabileşte numãrul anual de cursanţi ai Şcolii Naţionale de Grefieri, aprobã anual data şi locul pentru organizarea concursului de admitere la Şcoala Naţionalã de Grefieri, stabileşte tematica pentru acest concurs şi aprobã programele de formare iniţialã şi continuã a grefierilor, emite avize şi adoptã regulamente, în cazurile şi în condiţiile prevãzute de lege, la propunerea Colegiului de conducere al şcolii;
18. numeşte directorul şi directorii adjuncţi ai Şcolii Naţionale de Grefieri şi desemneazã magistraţii membri în Consiliul de conducere şi numeşte personalul de instruire al şcolii;
19. funcţioneazã ca instanţã de judecatã, având în competenţã soluţionarea contestaţiilor formulate de magistraţi împotriva hotãrârilor pronunţate de secţiile Consiliului, cu excepţia celor date în materie disciplinarã;
20. aprobã înfiinţarea şi desfiinţarea secţiilor curţilor de apel, ale instanţelor din circumscripţiile acestora şi ale parchetelor, precum şi înfiinţarea sediilor secundare ale instanţelor judecãtoreşti şi circumscripţiile acestora, în condiţiile legii;
21. avizeazã proiectul de hotãrâre a Guvernului privind lista localitãţilor care fac parte din circumscripţiile judecãtoriilor;
22. stabileşte categoriile de procese sau de cereri care se soluţioneazã în municipiul Bucureşti numai de anumite instanţe, cu respectarea competenţei materiale prevãzute de lege;
23. stabileşte numãrul vicepreşedinţilor curţilor de apel, ai tribunalelor şi ai tribunalelor specializate, precum şi judecãtoriile la care funcţioneazã un vicepreşedinte, la propunerea preşedinţilor curţilor de apel;
24. stabileşte numãrul adjuncţilor procurorilor generali ai parchetelor de pe lângã curţile de apel şi ai prim-procurorilor parchetelor de pe lângã tribunale, precum şi parchetele de pe lângã judecãtorii, unde prim-procurorii sunt ajutaţi de adjuncţi, la propunerea procurorului general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie;
25. convoacã adunãrile generale ale magistraţilor, în condiţiile legii;
26. aprobã mãsurile pentru suplimentarea sau reducerea numãrului de posturi pentru instanţe şi parchete;
27. elaboreazã propriul proiect de buget, cu avizul consultativ al Ministerului Finanţelor Publice;
28. emite avizele conforme pentru proiectele de buget ale instanţelor şi parchetelor;
29. adoptã Codul deontologic al magistraţilor, Codul deontologic al grefierilor, Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului Superior al Magistraturii, Regulamentul privind procedura alegerii membrilor Consiliului Superior al Magistraturii, Regulamentul de ordine interioarã al instanţelor judecãtoreşti, precum şi alte regulamente şi hotãrâri prevãzute în <>Legea nr. 303/2004 privind statutul magistraţilor, <>Legea nr. 304/2004 şi în alte legi;
30. asigurã publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi pe pagina de Internet a Consiliului a Codului deontologic al magistraţilor, a Codului deontologic al grefierilor şi a regulamentelor pe care le adoptã;
31. avizeazã proiectele de acte normative ce privesc activitatea autoritãţii judecãtoreşti;
32. avizeazã proiectele de regulamente şi ordine care se aprobã de ministrul justiţiei, în cazurile prevãzute de lege;
33. poate sesiza ministrul justiţiei cu privire la necesitatea iniţierii sau modificãrii unor acte normative în domeniul justiţiei;
34. publicã anual în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, şi pe pagina de Internet a Consiliului raportul privind starea justiţiei;
35. numeşte inspectorii generali din cadrul Direcţiei inspecţiei judiciare a Consiliului, în condiţiile art. 60 raportat la <>art. 59 alin. (2) din Legea nr. 317/2004 ;
36. numeşte secretarul general, secretarul general adjunct şi personalul cu funcţii de conducere din aparatul tehnic administrativ al Consiliului;
37. soluţioneazã sesizarea preşedintelui sau, dupã caz, a vicepreşedintelui Consiliului privind revocarea din funcţia de membru ales al Consiliului în condiţiile <>art. 53 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 317/2004 ;
38. soluţioneazã contestaţiile privind procedura de alegere a magistraţilor membri ai Consiliului;
39. stabileşte numãrul de posturi necesar funcţionãrii aparatului tehnic administrativ al Consiliului, în limitele bugetului;
40. stabileşte structura compartimentelor din cadrul aparatului tehnic administrativ al Consiliului şi modul de organizare a activitãţii acestora;
41. aprobã programele de activitate ale compartimentelor din cadrul aparatului tehnic administrativ al Consiliului;
42. stabileşte parcul auto propriu al Consiliului.
(2) Plenul Consiliului exercitã orice alte atribuţii prevãzute de lege şi de regulamente.
ART. 20
Candidaturile pentru ocuparea funcţiilor de preşedinte, vicepreşedinte, preşedinţi de secţii la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, pentru promovarea în funcţia de judecãtor la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, precum şi pentru ocuparea funcţiilor de conducere vacante de la instanţe judecãtoreşti şi parchete, se depun împreunã cu orice înscrisuri relevante la secretarul general al Consiliului.
ART. 21
(1) Dupã primirea dosarelor de la secţia competentã sã verifice îndeplinirea condiţiilor prevãzute de <>art. 41 lit. b) din Legea nr. 317/2004 , preşedintele Consiliului stabileşte data şedinţei Plenului, convoacã şedinţa şi dispune transmiterea materialelor tuturor membrilor Consiliului.
(2) Cu cel puţin 10 zile înainte de data stabilitã pentru şedinţa Plenului, candidaţii vor fi invitaţi, prin grija secretarului general, sã se prezinte personal la data stabilitã pentru şedinţã, în vederea audierii.
ART. 22
(1) Candidaţii vor fi audiaţi, pe rând, în Plenul Consiliului.
(2) În cazul în care considerã necesar, Consiliul poate amâna pentru o altã şedinţã luarea hotãrârii de propunere pentru numire şi, respectiv, promovare şi va putea delega, din cadrul sãu, raportori care sã prezinte informãri asupra candidaţilor.
(3) În cazul în care Consiliul hotãrãşte propunerea de numire a unor candidaţi, hotãrârea va fi înaintatã, în cel mult 20 de zile, Preşedintelui României, în vederea emiterii decretului de numire în funcţie.
ART. 23
(1) Examenul de capacitate al magistraţilor stagiari se organizeazã de Consiliu şi Institutul Naţional al Magistraturii, conform Regulamentului privind examenul de capacitate al magistraţilor stagiari.
(2) Comisia de examinare şi comisia de contestaţii sunt numite de cãtre Plenul Consiliului, la propunerea Institutului Naţional al Magistraturii.
(3) Preşedintele Consiliului numeşte comisia de organizare şi supraveghere a examenului de capacitate.
ART. 24
(1) Consiliul valideazã examenul de capacitate în prima şedinţã care urmeazã afişãrii rezultatelor, centralizeazã rezultatele şi întocmeşte, în ordinea mediilor obţinute, tabelul de clasificare a candidaţilor pe baza cãruia vor fi numiţi pe posturile vacante.
(2) Pentru a dispune validarea examenului de capacitate, Consiliul verificã respectarea condiţiilor legale privind organizarea şi desfãşurarea acestuia şi modul de stabilire a rezultatelor de cãtre comisia de examinare. În acest scop, Consiliul poate solicita comisiei de examinare orice informaţii în legãturã cu examenul şi poate dispune orice alte verificãri. În cazul în care se considerã necesar, membrii comisiei de examinare sau alte persoane care pot furniza informaţii asupra examenului pot fi invitate pentru a fi audiate în şedinţa Plenului.
ART. 25
Dupã validarea examenului de capacitate, prin grija secretarului general, lista tuturor posturilor vacante de la judecãtorii şi parchetele de pe lângã judecãtorii se publicã, de îndatã, separat pentru judecãtori şi procurori, în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, şi se afişeazã la sediile judecãtoriilor şi parchetelor de pe lângã judecãtorii.
ART. 26
(1) Hotãrârea de validare va fi comunicatã, în cel mult 20 de zile, prin grija secretarului general, Institutului Naţional al Magistraturii.
(2) Candidaţii declaraţi admişi la examen au dreptul, în ordinea mediilor, sã-şi aleagã posturile, în termen de 15 zile libere de la publicarea acestora în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a.
(3) În termen de cel mult 3 luni de la data validãrii examenului de capacitate, Consiliul va propune Preşedintelui României numirea în funcţie a magistraţilor care au fost declaraţi reuşiţi la examenul de capacitate.
ART. 27
(1) Consiliul poate invalida, în tot sau în parte, examenul de capacitate în cazurile în care constatã cã nu au fost respectate condiţiile prevãzute de lege sau de regulament cu privire la organizarea şi desfãşurarea examenului ori cã existã dovada sãvârşirii unei fraude.
(2) În cazul în care dispune invalidarea, Consiliul va stabili o nouã datã pentru susţinerea examenului de capacitate şi va lua orice alte mãsuri necesare, potrivit legii.
ART. 28
(1) În soluţionarea contestaţiilor formulate de magistraţi împotriva hotãrârilor pronunţate de secţiile Consiliului, potrivit <>art. 37 alin. (2) din Legea nr. 317/2004 , se aplicã dispoziţiile Codului de procedurã civilã.
(2) Hotãrârea pronunţatã de Plenul Consiliului este definitivã şi irevocabilã.
ART. 29
Secţiile Consiliului au urmãtoarele atribuţii referitoare la cariera magistraţilor:
1. dispun detaşarea şi delegarea magistraţilor, în condiţiile legii;
2. analizeazã îndeplinirea condiţiilor legale de cãtre magistraţii stagiari care au promovat examenul de capacitate, de cãtre alţi jurişti care au fost admişi la concursul de intrare în magistraturã, de cãtre magistraţii înscrişi la concursul de promovare în funcţii de execuţie şi de cãtre cei care şi-au depus candidatura pentru promovarea în funcţii de conducere;
3. soluţioneazã contestaţiile împotriva calificativelor acordate de comisiile de evaluare anualã a activitãţii profesionale a magistraţilor, constituite în condiţiile legii;
4. emit avizul conform pentru menţinerea în funcţie a magistraţilor sau, dupã caz, pentru reîncadrarea în funcţie a magistraţilor pensionaţi, pânã la împlinirea vârstei de 68 de ani;
5. iau mãsuri pentru soluţionarea sesizãrilor primite de la justiţiabili sau de la alte persoane privind conduita necorespunzãtoare a magistraţilor.
ART. 30
Secţia pentru judecãtori a Consiliului numeşte şi promoveazã magistraţii-asistenţi ai Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, în condiţiile legii.
ART. 31
(1) În îndeplinirea atribuţiilor prevãzute de <>art. 41 lit. b) din Legea nr. 317/2004 , dupã expirarea termenelor de 30 de zile prevãzute de dispoziţiile art. 48 alin. (3), art. 51 alin. (3) şi ale <>art. 52 alin. (3) din Legea nr. 303/2004 , secretarul general al Consiliului înainteazã candidaturile secţiei pentru judecãtori sau secţiei pentru procurori, dupã caz.
(2) În termen de 10 zile de la primire, secţia analizeazã dosarele şi întocmeşte un referat privind îndeplinirea condiţiilor legale de cãtre candidaţi. Dupã întocmirea referatului, dosarele se înainteazã Plenului.
ART. 32
(1) Secţia pentru judecãtori sau secţia pentru procurori, dupã caz, soluţioneazã contestaţiile formulate de magistraţi împotriva calificativelor acordate de comisiile de evaluare anualã a activitãţii profesionale în termen de 30 de zile.
(2) În urma soluţionãrii contestaţiei, comisia poate hotãrî menţinerea aceluiaşi calificativ sau acordarea unui calificativ superior.
(3) Hotãrârea se comunicã magistratului în termen de 5 zile.
(4) Hotãrârea secţiei poate fi atacatã cu contestaţie la Plen, în termen de 5 zile de la comunicare.
(5) Hotãrârea Plenului este definitivã şi irevocabilã.
(6) Hotãrârea secţiei sau, dupã caz, a Plenului se transmite compartimentului competent al Consiliului, în vederea includerii sale în dosarul profesional al magistratului.
ART. 33
(1) În soluţionarea sesizãrilor primite în temeiul <>art. 41 lit. e) din Legea nr. 317/2004 , secţia pentru judecãtori sau, dupã caz, secţia pentru procurori poate dispune verificãri prin intermediul Direcţiei inspecţiei judiciare, poate solicita colegiului de conducere al instanţei sau parchetului unde îşi desfãşoarã activitatea magistratul comunicarea unui punct de vedere asupra aspectelor semnalate sau poate lua alte mãsuri pentru verificarea sesizãrii.
(2) Rezultatul verificãrilor se comunicã autorului sesizãrii, în condiţiile <>Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public.
ART. 34
(1) Secţia pentru judecãtori a Consiliului încuviinţeazã percheziţia, reţinerea sau arestarea preventivã a judecãtorilor şi a magistraţilor-asistenţi.
(2) Secţia pentru procurori a Consiliului încuviinţeazã percheziţia, reţinerea sau arestarea preventivã a procurorilor.
(3) Pentru situaţiile prevãzute la alin. (1) şi (2), secţiile se pronunţã în termen de cel mult 3 zile de la sesizare.
(4) Dispoziţiile prevãzute la alin. (1) şi (2) nu se aplicã în caz de infracţiune flagrantã.
ART. 35
(1) Consiliul îndeplineşte, prin secţiile sale, rolul de instanţã de judecatã în domeniul rãspunderii disciplinare a judecãtorilor şi a procurorilor, pentru faptele prevãzute în <>art. 97 din Legea nr. 303/2004 , precum şi pentru exercitarea funcţiei cu rea-credinţã sau gravã neglijenţã de cãtre aceştia, dacã fapta nu constituie infracţiune.
(2) Secţia pentru judecãtori are rolul de instanţã disciplinarã şi pentru magistraţii-asistenţi ai Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie.
ART. 36
(1) Acţiunea disciplinarã se exercitã de colegiile de conducere prevãzute de <>art. 45 alin. (1) din Legea nr. 317/2004 .
(2) În cazul exercitãrii acţiunii disciplinare, la lucrãrile colegiilor de conducere nu participã judecãtorii, judecãtorii-inspectori sau, dupã caz, procurorii-inspectori şi magistratul împotriva cãruia se exercitã acţiunea disciplinarã.
ART. 37
(1) În vederea exercitãrii acţiunii disciplinare este obligatorie efectuarea cercetãrii prealabile, care se dispune de titularul acestei acţiuni.
(2) Cercetarea prealabilã se efectueazã de judecãtorii desemnaţi de Colegiul de conducere al Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, de judecãtorii-inspectori din cadrul curţilor de apel ori, dupã caz, de procurorii-inspectori din cadrul Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, Parchetului Naţional Anticorupţie sau din cadrul parchetelor de pe lângã curţile de apel.
(3) Cercetarea prealabilã se efectueazã potrivit dispoziţiilor <>art. 46 alin. (3) din Legea nr. 317/2004 .
(4) În cazul abaterilor disciplinare sãvârşite de judecãtorii, judecãtorii-inspectori sau procurorii-inspectori prevãzuţi la <>art. 46 alin. (2) din Legea nr. 317/2004 , cercetarea prealabilã se efectueazã de judecãtorii sau, dupã caz, procurorii desemnaţi de colegiul de conducere al instanţei ori al parchetului din care face parte judecãtorul, judecãtorul-inspector sau procurorul-inspector.
(5) Dupã primirea rezultatului cercetãrii prealabile, titularul acţiunii disciplinare sesizeazã Consiliul, în vederea judecãrii acţiunii disciplinare.
(6) Acţiunea disciplinarã se exercitã în termen de 60 de zile de la data înregistrãrii actului de constatare a abaterii, dar nu mai târziu de un an de la data sãvârşirii abaterii.
ART. 38
(1) Îndatã dupã primirea sesizãrii, preşedintele Consiliului stabileşte data la care va avea loc şedinţa secţiei pentru soluţionarea acţiunii disciplinare.
(2) Lucrãrile de secretariat vor fi asigurate de cãtre Direcţia inspecţiei judiciare.
ART. 39
(1) În procedura disciplinarã în faţa secţiilor Consiliului, citarea magistratului împotriva cãruia se exercitã acţiunea disciplinarã este obligatorie. Magistratul poate fi reprezentat de un alt magistrat sau poate fi asistat ori reprezentat de un avocat.
(2) Reprezentarea titularului acţiunii disciplinare se realizeazã prin conducãtorul instanţei sau al parchetului ori printr-un alt magistrat desemnat de colegiul de conducere.
(3) Pãrţile vor fi citate cu cel puţin 15 zile înaintea datei stabilite conform art. 38.
(4) Magistratul şi, dupã caz, reprezentantul sau avocatul sãu au dreptul sã ia cunoştinţã de toate actele dosarului şi pot solicita administrarea de probe în apãrare.
(5) Secţia Consiliului va putea dispune, chiar din oficiu, administrarea oricãror probe necesare soluţionãrii acţiunii disciplinare.
ART. 40
(1) Membrii secţiei delibereazã, în secret, asupra acţiunii disciplinare.
(2) Secţia Consiliului, în cazul în care constatã cã sesizarea este întemeiatã, aplicã una dintre sancţiunile disciplinare prevãzute de lege, în raport cu gravitatea abaterii disciplinare sãvârşite de magistrat şi cu circumstanţele personale ale acestuia.
(3) Secţia se pronunţã printr-o hotãrâre care va cuprinde, în principal, elementele prevãzute la <>art. 49 din Legea nr. 317/2004 .
(4) Hotãrârea va fi semnatã de cãtre magistratul care a prezidat lucrãrile secţiei, precum şi de cãtre membrii secţiei care au participat la soluţionarea acţiunii disciplinare.
ART. 41
(1) Hotãrârea secţiei Consiliului prin care s-a soluţionat acţiunea disciplinarã se motiveazã şi se redacteazã în termen de cel mult 20 de zile de la pronunţare şi se comunicã de îndatã, în scris, magistratului şi titularului acţiunii disciplinare. Comunicarea hotãrârii este asiguratã de secretarul general al Consiliului.
(2) Împotriva hotãrârii prevãzute la alin. (1) se poate exercita recurs în termen de 15 zile de la comunicare. Competenţa soluţionãrii recursului aparţine Completului de 9 judecãtori al Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie. Din Completul de 9 judecãtori nu pot face parte membrii cu drept de vot ai Consiliului şi magistratul sancţionat disciplinar.
(3) Recursul declarat împotriva hotãrârii prevãzute la alin. (1) se depune la preşedintele Consiliului, care dispune înregistrarea acestuia şi transmiterea, împreunã cu dosarul cauzei, la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.
(4) Recursul suspendã executarea hotãrârii secţiei Consiliului de aplicare a sancţiunii disciplinare.
(5) Hotãrârea prin care se soluţioneazã recursul prevãzut la alin. (2) este irevocabilã.
ART. 42
(1) Hotãrârile rãmase irevocabile se comunicã, prin grija secretarului general al Consiliului, titularului acţiunii disciplinare, precum şi Direcţiei resurse umane şi organizare din cadrul Consiliului, în vederea luãrii mãsurilor corespunzãtoare, conform legii.
(2) În cazul în care s-a dispus excluderea din magistraturã a unui judecãtor sau a unui procuror, hotãrârea irevocabilã se transmite Preşedintelui României, în vederea emiterii decretului de eliberare din funcţie.
ART. 43
(1) Procedura de soluţionare a contestaţiei prevãzute de art. 32, precum şi cea de soluţionare a acţiunii disciplinare se completeazã cu dispoziţiile Codului de procedurã civilã.
(2) Dispoziţiile art. 36-42 referitoare la soluţionarea acţiunii disciplinare se aplicã şi în cazul soluţionãrii acţiunii formulate împotriva magistratului pentru exercitarea funcţiei cu rea-credinţã sau gravã neglijenţã.
ART. 44
Secţiile Consiliului îndeplinesc orice alte atribuţii prevãzute de lege, de regulamente sau stabilite de Plen.

CAP. VI
Statutul membrilor Consiliului

ART. 45
(1) Membrii Consiliului au calitatea de demnitar.
(2) Durata mandatului membrilor aleşi ai Consiliului este de 6 ani.
(3) Magistraţii aleşi membri ai Consiliului nu pot fi promovaţi pe durata mandatului.
(4) Calitatea de reprezentant al societãţii civile ales membru al Consiliului este incompatibilã cu calitatea de parlamentar, ales local, funcţionar public, magistrat în activitate, notar public, avocat, consilier juridic sau executor judecãtoresc în exerciţiu.
(5) Din Consiliu nu pot face parte, în timpul aceluiaşi mandat, soţi sau rude ori afini pânã la gradul IV inclusiv.
ART. 46
(1) Calitatea de membru al Consiliului înceteazã, dupã caz, la expirarea mandatului, prin demisie, revocare din funcţie, nerezolvarea stãrii de incompatibilitate în termen de 15 zile de la data alegerii ori în caz de pierdere a funcţiei care a determinat desemnarea ca membru al Consiliului, precum şi prin deces.
(2) Magistraţii aleşi membri ai Consiliului pierd aceastã calitate în cazul transferului sau al detaşãrii în funcţii din afara instanţelor sau, dupã caz, a parchetelor.
(3) Magistratul ales ca membru al Consiliului pierde de drept aceastã calitate dacã a fost sancţionat disciplinar.
(4) În cazul încetãrii calitãţii de membru al Consiliului înainte de expirarea mandatului, Plenul Consiliului propune Senatului validarea magistratului care a obţinut numãrul urmãtor de voturi în cadrul alegerilor desfãşurate potrivit art. 9 alin. (3) sau <>art. 14 din Legea nr. 317/2004 ori, dupã caz, alegerea unuia dintre candidaţii prevãzuţi la art. 20 din aceeaşi lege. Mandatul noului membru dureazã pânã la expirarea mandatului celui în locul cãruia a fost ales.
ART. 47
Calitatea de membru al Consiliului se suspendã de drept, în situaţia în care a intervenit, potrivit legii, suspendarea din funcţia de magistrat.
ART. 48
Preşedintele sau vicepreşedintele Consiliului propune Plenului Consiliului revocarea din funcţia de membru ales al Consiliului în situaţia în care persoana în cauzã nu mai îndeplineşte condiţiile legale pentru a fi membru ales al Consiliului sau în cazul neîndeplinirii atribuţiilor în cadrul Consiliului.
ART. 49
Preşedintele, vicepreşedintele şi ceilalţi membri ai Consiliului primesc lunar, pentru activitatea desfãşuratã, indemnizaţia prevãzutã de lege.

CAP. VII
Aparatul tehnic administrativ al Consiliului

ART. 50
(1) Consiliul dispune de un aparat tehnic administrativ propriu.
(2) Aparatul tehnic administrativ al Consiliului este organizat în direcţii, servicii şi birouri.
ART. 51
(1) Aparatul tehnic administrativ al Consiliului este condus de un secretar general, care poate fi ajutat de un secretar general adjunct.
(2) Secretarul general şi secretarul general adjunct sunt numiţi de Plenul Consiliului dintre magistraţii care au cel puţin 10 ani vechime în magistraturã şi îndeplinesc celelalte condiţii prevãzute de lege pentru promovarea în funcţii de conducere.
(3) Secretarul general şi secretarul general adjunct sunt numiţi pe o perioadã de 4 ani, cu posibilitatea reînvestirii.
(4) Secretarul general al Consiliului primeşte o indemnizaţie lunarã egalã cu cea a unui secretar de stat, iar secretarul general adjunct primeşte o indemnizaţie lunarã egalã cu cea a unui subsecretar de stat.
ART. 52
(1) Sub autoritatea preşedintelui şi vicepreşedintelui Consiliului, secretarul general coordoneazã şi asigurã buna funcţionare a compartimentelor din cadrul aparatului tehnic administrativ al Consiliului, sens în care:
a) asigurã colaborarea cu instanţele judecãtoreşti şi parchetele, cu Institutul Naţional al Magistraturii, cu Şcoala Naţionalã de Grefieri, cu Ministerul Justiţiei, cu alte instituţii şi autoritãţi, în condiţiile legii;
b) asigurã comunicarea hotãrârilor pronunţate de secţiile Consiliului, în materie disciplinarã;
c) asigurã legãtura dintre conducerea Consiliului şi compartimentele din aparatul tehnic administrativ;
d) asigurã redactarea şi comunicarea ordinii de zi a şedinţelor Consiliului şi redactarea proceselor-verbale de şedinţã;
e) asigurã ţinerea în registre speciale a evidenţei lucrãrilor, precum şi arhivarea dosarelor;
f) coordoneazã elaborarea programelor privind activitatea Consiliului şi controleazã modul de realizare a acestora;
g) transmite Ministerului Justiţiei propunerile cu privire la necesitatea iniţierii sau modificãrii unor acte normative în domeniul justiţiei, în condiţiile <>art. 39 alin. (5) din Legea nr. 317/2004 ;
h) coordoneazã activitatea de elaborare a rapoartelor şi sintezelor privind activitatea Consiliului;
i) participã la şedinţele plenului, iar la şedinţele secţiilor poate participa şi prin delegare;
j) asigurã pregãtirea lucrãrilor pentru şedinţele plenului şi ale secţiilor Consiliului şi verificã realizarea mãsurilor stabilite;
k) asigurã transmiterea avizului cãtre iniţiatori, în cazul proiectelor de acte normative ce privesc activitatea autoritãţii judecãtoreşti, precum şi orice alte proiecte de regulamente şi ordine care se aprobã de ministrul justiţiei, în cazurile prevãzute de lege, în condiţiile <>art. 39 alin. (3) şi (4) din Legea nr. 317/2004 ;
l) asigurã publicarea anualã, în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, şi pe pagina de Internet a Consiliului, a raportului privind starea justiţiei, adoptat de Plenul Consiliului în temeiul <>art. 39 alin. (6) din Legea nr. 317/2004 ;
m) supune dezbaterii şi aprobãrii Plenului proiectul de buget al Consiliului;
n) coordoneazã îndeplinirea atribuţiilor prevãzute la <>art. 38 lit. h) din Legea nr. 317/2004 ;
o) coordoneazã activitatea de redactare şi editare a Buletinului Oficial al Consiliului;
p) numeşte, elibereazã din funcţie, soluţioneazã acţiunea disciplinarã şi exercitã orice alte atribuţii privind personalul cu funcţii de execuţie din aparatul tehnic administrativ al Consiliului;
q) face propuneri Plenului de numire şi eliberare din funcţie în legãturã cu personalul cu funcţii de conducere;
r) prezintã preşedintelui Consiliului proiectul protocolului ce urmeazã a fi încheiat cu Jandarmeria Românã pentru paza sediului Consiliului, a bunurilor şi valorilor aparţinând acestuia, supravegherea accesului şi menţinerea ordinii interioare necesare desfãşurãrii normale a activitãţii în acest sediu;
s) prezintã preşedintelui Consiliului proiectul protocolului ce urmeazã a fi încheiat cu ministrul administraţiei şi internelor pentru asigurarea protecţiei magistraţilor aleşi membri ai Consiliului.
(2) Secretarul general îndeplineşte orice alte atribuţii încredinţate de preşedintele Consiliului.
ART. 53
În realizarea atribuţiilor sale, secretarul general emite dispoziţii, potrivit prevederilor legale şi prezentului regulament.
ART. 54
Atribuţiile secretarului general adjunct se stabilesc de preşedintele Consiliului, la propunerea secretarului general.
ART. 55
Secretarul general adjunct este înlocuitorul de drept al secretarului general.
ART. 56
Conducerea compartimentelor din cadrul aparatului tehnic administrativ al Consiliului se asigurã de cãtre directori, şefi de servicii şi şefi de birouri care organizeazã, coordoneazã, îndrumã şi rãspund de activitatea compartimentului pe care îl conduc şi asigurã buna colaborare cu alte compartimente.
ART. 57
Conducãtorii compartimentelor din cadrul aparatului tehnic administrativ al Consiliului au urmãtoarele atribuţii comune:
a) verificã şi rãspund de lucrãrile efectuate în cadrul compartimentelor pe care le conduc;
b) verificã modul în care personalul din subordine îşi îndeplineşte îndatoririle profesionale şi de serviciu şi propun secretarului general, în condiţiile legii, stimularea celor cu activitate meritorie, mãsurile corespunzãtoare pentru prevenirea sãvârşirii de abateri disciplinare şi iniţierea procedurii de aplicare a sancţiunilor disciplinare persoanelor care comit astfel de abateri;
c) rãspund de repartizarea echilibratã a sarcinilor personalului din subordine, întocmind fişa postului pentru fiecare persoanã în parte;
d) întocmesc programele de activitate ale compartimentelor şi le prezintã spre aprobare Plenului Consiliului; stabilesc mãsurile necesare şi urmãresc îndeplinirea în mod corespunzãtor a obiectivelor din aceste programe;
e) urmãresc şi rãspund de elaborarea corespunzãtoare şi la termenele stabilite a lucrãrilor repartizate de conducerea Consiliului sau de secretarul general, cuprinse în programele de activitate;
f) repartizeazã personalului din subordine lucrãrile primite de la conducerea Consiliului sau de la secretarul general;
g) evalueazã activitatea profesionalã a personalului din subordine;
h) îndeplinesc orice alte atribuţii stabilite de lege, de regulamente, de conducerea Consiliului sau de secretarul general.
ART. 58
Structura compartimentelor aparatului tehnic administrativ al Consiliului şi modul de organizare a activitãţii acestora se stabilesc de Plen.
ART. 59
Atribuţiile funcţiilor din cadrul aparatului tehnic administrativ al Consiliului sunt prevãzute prin fişele posturilor.
ART. 60
Din aparatul tehnic administrativ al Consiliului fac parte:
1. Direcţia resurse umane şi organizare, alcãtuitã din:
a) Serviciul resurse umane pentru instanţele judecãtoreşti;
b) Serviciul resurse umane pentru parchete;
c) Serviciul organizarea instanţelor şi parchetelor;
d) Serviciul recrutare, formare şi perfecţionare profesionalã.
2. Direcţia economicã şi administrativ, alcãtuitã din:
a) Serviciul salarizare şi buget;
b) Serviciul administrativ şi aprovizionare.
3. Direcţia inspecţiei judiciare;
4. Serviciul legislaţie, contencios şi documentare;
5. Biroul de audit public intern;
6. Biroul de informare publicã şi relaţii cu presa;
7. Biroul de informaticã;
8. Biroul relaţii internaţionale.
1. Direcţia resurse umane şi organizare
ART. 61
(1) Direcţia resurse umane şi organizare asigurã cadrul organizatoric şi funcţional necesar desfãşurãrii activitãţii Consiliului, instanţelor judecãtoreşti şi parchetelor, Institutului Naţional al Magistraturii şi Şcolii Naţionale de Grefieri.
(2) Direcţia resurse umane şi organizare evalueazã, în condiţiile legii, modul de organizare şi funcţionare a instanţelor judecãtoreşti şi parchetelor şi propune conducerii Consiliului mãsurile corespunzãtoare pentru asigurarea funcţionãrii eficiente a acestora.
a) Serviciul resurse umane pentru instanţele judecãtoreşti
ART. 62
Serviciul resurse umane pentru instanţele judecãtoreşti are urmãtoarele atribuţii:
a) asigurã secretariatul Plenului şi al secţiei pentru judecãtori, cu excepţia cazului în care secţia are rolul de instanţã de judecatã pentru judecãtori şi magistraţii-asistenţi;
b) efectueazã lucrãrile referitoare la numirea şi eliberarea din funcţie a judecãtorilor şi magistraţilor-asistenţi;
c) efectueazã lucrãrile referitoare la numiri şi revocãri din funcţii de conducere a judecãtorilor şi magistraţilor-asistenţi;
d) efectueazã lucrãrile referitoare la promovarea în funcţii superioare de execuţie a judecãtorilor şi magistraţilor-asistenţi;
e) efectueazã lucrãrile referitoare la numirea în funcţie a judecãtorilor stagiari pe baza rezultatelor obţinute la examenul de absolvire a Institutului Naţional al Magistraturii;
f) efectueazã lucrãrile referitoare la eliberarea din funcţie a judecãtorilor stagiari;
g) efectueazã lucrãrile privind transferul judecãtorilor;
h) efectueazã lucrãrile privind suspendarea din funcţie a judecãtorilor şi magistraţilor-asistenţi;
i) efectueazã lucrãrile referitoare la numirea, pe perioadã determinatã, în posturi vacante, a judecãtorilor de carierã pensionari;
j) efectueazã lucrãrile referitoare la conferirea de distincţii pentru judecãtori, potrivit legii;
k) întocmeşte lucrãrile referitoare la detaşarea judecãtorilor, în cadrul instanţelor judecãtoreşti, la Consiliu, Institutul Naţional al Magistraturii, Şcoala Naţionalã de Grefieri, Ministerul Justiţiei şi unitãţile subordonate acestuia ori la alte autoritãţi publice;
l) efectueazã lucrãrile referitoare la delegarea judecãtorilor curţilor de apel;
m) întocmeşte lucrãri referitoare la emiterea avizului conform pentru menţinerea în funcţie a judecãtorilor sau pentru reîncadrarea în funcţie a judecãtorilor pensionaţi, pânã la împlinirea vârstei de 68 de ani;
n) întocmeşte şi actualizeazã baza de date cuprinzând judecãtorii care s-au remarcat în activitatea profesionalã, pe baza criteriilor prevãzute de <>art. 41 alin. (2) din Legea nr. 303/2004 ;
o) ţine evidenţa posturilor vacante de conducere, din cadrul instanţelor judecãtoreşti;
p) ţine evidenţa posturilor vacante de judecãtor de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie;
q) centralizeazã candidaturile depuse pentru ocuparea funcţiilor de conducere la instanţele judecãtoreşti, a funcţiilor de judecãtor şi a funcţiilor de conducere de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie;
r) efectueazã lucrãri privind acordarea unor drepturi de personal şi urmãreşte respectarea legislaţiei care reglementeazã aceste drepturi;
s) întocmeşte şi pãstreazã dosarele profesionale ale judecãtorilor şi magistraţilor-asistenţi şi asigurã confidenţialitatea datelor cuprinse în acestea. În acest scop, verificã actele prezentate pentru numirea personalului, potrivit legii;
t) efectueazã lucrãrile necesare în vederea numirii personalului şi urmãreşte ţinerea la zi a dosarelor profesionale, prin introducerea tuturor actelor şi documentelor necesare;
u) întocmeşte şi actualizeazã baza de date referitoare la judecãtori şi magistraţii-asistenţi.
b) Serviciul resurse umane pentru parchete
ART. 63
Serviciul resurse umane pentru parchete are urmãtoarele atribuţii:
a) asigurã secretariatul Plenului şi al secţiei pentru procurori, cu excepţia cazului în care secţia are rolul de instanţã de judecatã pentru procurori;
b) efectueazã lucrãrile referitoare la numirea şi eliberarea din funcţie a procurorilor;
c) efectueazã lucrãrile referitoare la numiri şi revocãri din funcţii de conducere a procurorilor;
d) efectueazã lucrãrile referitoare la promovarea în funcţii superioare de execuţie a procurorilor;
e) efectueazã lucrãrile referitoare la numirea în funcţie a procurorilor stagiari pe baza rezultatelor obţinute la examenul de absolvire a Institutului Naţional al Magistraturii;
f) efectueazã lucrãrile referitoare la eliberarea din funcţie a procurorilor stagiari;
g) efectueazã lucrãrile privind transferul procurorilor;
h) efectueazã lucrãrile privind suspendarea din funcţie a procurorilor;
i) efectueazã lucrãrile referitoare la numirea, pe o perioadã determinatã, în posturi vacante, a procurorilor de carierã pensionari;
j) efectueazã lucrãrile referitoare la conferirea de distincţii pentru procurori, potrivit legii;
k) întocmeşte lucrãrile referitoare la detaşarea procurorilor, în cadrul parchetelor, la Consiliu, Institutul Naţional al Magistraturii, Şcoala Naţionalã de Grefieri, Ministerul Justiţiei şi unitãţile subordonate acestuia ori la alte autoritãţi publice;
l) întocmeşte lucrãrile referitoare la emiterea avizului conform pentru menţinerea în funcţie a procurorilor sau pentru reîncadrarea în funcţie a procurorilor pensionaţi, pânã la împlinirea vârstei de 68 de ani;
m) întocmeşte şi actualizeazã baza de date cuprinzând procurorii care s-au remarcat în activitatea profesionalã, pe baza criteriilor prevãzute de <>art. 41 alin. (2) din Legea nr. 303/2004 ;
n) ţine evidenţa posturilor vacante de conducere din cadrul parchetelor;
o) centralizeazã candidaturile depuse pentru ocuparea funcţiilor de conducere la parchete;
p) efectueazã lucrãri privind acordarea unor drepturi de personal şi urmãreşte respectarea legislaţiei care stabileşte aceste drepturi;
q) întocmeşte şi pãstreazã dosarele profesionale ale procurorilor şi asigurã confidenţialitatea datelor cuprinse în acestea. În acest scop, verificã actele prezentate pentru numirea personalului, potrivit legii;
r) efectueazã lucrãrile necesare în vederea numirii personalului şi urmãreşte ţinerea la zi a dosarelor profesionale, prin introducerea tuturor actelor şi documentelor necesare;
s) întocmeşte şi actualizeazã baza de date referitoare la procurori.
ART. 64
Dosarele profesionale ale magistraţilor cuprind:
a) fişa în care se consemneazã evoluţia carierei de magistrat de la intrarea în magistraturã, pânã la încetarea funcţiei;
b) cererea de numire în funcţie;
c) actele de stare civilã (în copie);
d) actele de studii (în copie);
e) curriculum vitae;
f) copii de pe cartea de muncã;
g) cazier judiciar;
h) adeverinţe medicale, potrivit legii, precum şi rezultatele testelor psihologice, unde este cazul;
i) caracterizãri provenind de la fostele locuri de muncã sau, dupã caz, de la ultima instituţie de învãţãmânt absolvitã;
j) declaraţii cu privire la respectarea interdicţiilor prevãzute de <>Legea nr. 303/2004 ;
k) rezultatele obţinute la concursul de admitere în Institutul Naţional al Magistraturii, examentul de capacitate, lucrãri scrise susţinute la concursuri, certificatul de absolvire a Institutului Naţional al Magistraturii, rezultatele privind cursurile de perfecţionare, alte diplome şi certificate (de exemplu: de absolvire a cursurilor postuniversitare, de absolvire a unor cursuri în strãinãtate, diplome de master de la diferite universitãţi şi alte cursuri, diplome de doctorat, titluri ştiinţifice şi didactice);
l) ordinele şi celelalte documente, precum şi comunicãrile de numire, delegare, detaşare, transfer, promovare şi încetare din funcţie;
m) aprecierile anuale;
n) hotãrârea definitivã privind aplicarea unei sancţiuni disciplinare;
o) actele încheiate ca urmare a verificãrilor efectuate ori în urma eventualelor sesizãri privind activitatea profesionalã.
ART. 65
(1) Datele din dosarele profesionale ale magistraţilor sunt confidenţiale.
(2) Magistratul are dreptul sã-şi consulte propriul dosar profesional.
c) Serviciul organizarea instanţelor şi parchetelor
ART. 66
Serviciul organizarea instanţelor şi parchetelor are ca principale atribuţii:
a) examineazã propunerile şi solicitãrile privind înfiinţarea sau desfiinţarea de instanţe judecãtoreşti şi parchete;
b) fundamenteazã avizul Consiliului pentru suplimentarea sau reducerea numãrului de posturi la instanţele judecãtoreşti şi parchete;
c) fundamenteazã avizul Consiliului pentru stabilirea numãrului maxim de posturi pentru instanţe şi parchete;
d) fundamenteazã avizul Consiliului pentru stabilirea numãrului maxim de posturi pentru Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie;
e) fundamenteazã avizul Consiliului pentru statele de funcţii şi personal pentru curţile de apel, tribunale, tribunale specializate, judecãtorii şi parchete;
f) examineazã solicitãrile privind înfiinţarea de sedii secundare ale instanţelor judecãtoreşti şi parchetelor;
g) face propuneri şi întocmeşte lucrãrile privind stabilirea circumscripţiilor instanţelor judecãtoreşti şi parchetelor;
h) întocmeşte lucrãrile privind categoriile de procese sau de cereri care se soluţioneazã în municipiul Bucureşti numai de anumite instanţe, cu respectarea competenţei materiale prevãzute de lege;
i) întocmeşte lucrãrile necesare şi face propuneri privind stabilirea numãrului vicepreşedinţilor curţilor de apel, ai tribunalelor şi ai tribunalelor specializate, precum şi judecãtoriilor la care funcţioneazã un vicepreşedinte, la propunerea preşedinţilor curţilor de apel;
j) întocmeşte lucrãrile necesare şi formuleazã propuneri privind numãrul adjuncţilor procurorilor generali ai parchetelor de pe lângã curţile de apel şi ai prim-procurorilor parchetelor de pe lângã tribunale, precum şi parchetele de pe lângã judecãtorii, unde prim-procurorii sunt ajutaţi de adjuncţi, la propunerea procurorului general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie;
k) întocmeşte lucrãrile necesare şi formuleazã propuneri privind suplimentarea sau reducerea numãrului de posturi pentru instanţe sau parchete;
l) urmãreşte permanent echilibrarea statelor de funcţii cu volumul de activitate al instanţelor judecãtoreşti şi parchetelor şi, când este cazul, face propuneri pentru redistribuirea unor posturi între instanţe sau parchete, întocmind lucrãrile necesare;
m) efectueazã ori participã la efectuarea unor sinteze privind activitatea instanţelor judecãtoreşti şi parchetelor, propunând mãsurile ce se impun;
n) întocmeşte lucrãrile privind structura organizatoricã, statele de funcţii şi statele de personal ale Institutului Naţional al Magistraturii şi ale Şcolii Naţionale de Grefieri, la propunerea Consiliului ştiinţific al Institutului Naţional al Magistraturii, respectiv a Consiliului de conducere al Şcolii Naţionale de Grefieri;
o) asigurã ţinerea la zi a evidenţei posturilor de la instanţele judecãtoreşti şi parchete, propune numãrul de locuri pentru concursul de admitere la Şcoala Naţionalã de Grefieri şi realizeazã, împreunã cu un reprezentant al Şcolii Naţionale de Grefieri, repartizarea pe posturile vacante a absolvenţilor şcolii;
p) stabileşte indicatori statistici referitori la fenomenul judiciar şi la activitatea desfãşuratã de instanţele judecãtoreşti şi parchete;
q) elaboreazã instumentele primare de culegere a datelor, precum şi centralizatoarele statistice ale tuturor instanţelor judecãtoreşti şi parchetelor; sintetizeazã, sistematizeazã şi interpreteazã datele statistice privitoare la activitatea instanţelor judecãtoreşti şi parchetelor. În acest scop exploateazã, modificã, adapteazã şi perfecţioneazã programul pe calculator destinat statisticii, în colaborare cu Biroul informaticã;
r) organizeazã şi îndrumã activitatea de statisticã judiciarã la instanţele judecãtoreşti şi parchete şi organizeazã arhivarea datelor statistice;
s) efectueazã sau participã la efectuarea unor sinteze privind evoluţia fenomenului judiciar;
t) asigurã documentarea de specialitate necesarã în domeniul statisticii judiciare;
u) asigurã comunicarea datelor statistice Institutului Naţional de Statisticã, cu care ţine legãtura permanent;
v) pune la dispoziţie date privind activitatea instanţelor judecãtoreşti şi parchetelor şi date privind fenomenul judiciar, la solicitarea autoritãţilor publice naţionale şi a altor organisme interne şi internaţionale interesate;
w) efectueazã lucrãrile privind declaraţiile de avere şi declaraţiile de interese, în condiţiile legii. d) Serviciul recrutare, formare şi perfecţionare profesionalã
ART. 67
Serviciul recrutare, formare şi perfecţionare profesionalã are urmãtoarele atribuţii:
a) efectueazã lucrãrile necesare pentru îndeplinirea atribuţiilor organizatorice care revin Consiliului în legãturã cu stabilirea numãrului anual de cursanţi ai Institutului Naţional al Magistraturii şi organizarea concursului de admitere la Institutul Naţional al Magistraturii şi la Şcoala Naţionalã de Grefieri;
b) efectueazã lucrãrile necesare pentru îndeplinirea atribuţiilor ce revin Consiliului în legãturã cu organizarea concursului de admitere în magistraturã;
c) efectueazã lucrãrile necesare pentru îndeplinirea atribuţiilor ce revin Consiliului în legãturã cu examenul de capacitate al magistraţilor stagiari şi personalului de specialitate juridicã, asimilat magistraţilor;
d) efectueazã lucrãrile necesare pentru îndeplinirea atribuţiilor ce revin Consiliului în legãturã cu examenul de promovare a magistraţilor în funcţii de execuţie vacante sau pe loc;
e) întocmeşte şi pãstreazã dosarele profesionale pentru aparatul propriu al Consiliului;
f) colaboreazã cu Institutul Naţional al Magistraturii şi cu Şcoala Naţionalã de Grefieri în legãturã cu acţiunile de formare şi perfecţionare profesionalã a magistraţilor şi personalului auxiliar de specialitate de la instanţele judecãtoreşti şi parchete, precum şi a celuilalt personal din sistemul justiţiei;
g) întocmeşte lucrãrile privind numirea şi revocarea directorului şi directorilor adjuncţi ai Institutului Naţional al Magistraturii şi desemnarea judecãtorilor şi procurorilor care vor face parte din Consiliul ştiinţific al Institutului Naţional al Magistraturii;
h) întocmeşte lucrãrile privind numirea directorului şi directorilor adjuncţi ai Şcolii Naţionale de Grefieri şi desemnarea magistraţilor membri în consiliul de conducere al acesteia;
i) organizeazã concursuri/examene pentru ocuparea posturilor vacante de execuţie din aparatul tehnic administrativ al Consiliului;
j) face propuneri şi efectueazã lucrãrile necesare privind încadrarea, promovarea ori încetarea din funcţie a personalului de execuţie din aparatul tehnic administrativ al Consiliului;
k) asigurã testarea psihologicã a persoanelor care candideazã pentru funcţia de magistrat sau a personalului de specialitate juridicã din cadrul Consiliului, asimilat magistraţilor, potrivit legii;
l) asigurã testarea psihologicã periodicã a judecãtorilor, procurorilor, magistraţilor asistenţi de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi a personalului de specialitate juridicã din cadrul Consiliului, asimilat magistraţilor, potrivit legii, cu prilejul promovãrilor pe loc sau într-o funcţie de conducere;
m) asigurã evaluarea integritãţii psihoprofesionale a magistraţilor, a persoanelor care pot intra în sistem fãrã a susţine concursul de admitere în magistraturã, precum şi a personalului de specialitate juridicã din cadrul Consiliului, asimilat magistraţilor, potrivit legii;
n) realizeazã, la cerere, consilierea psihologicã a magistraţilor şi personalului de specialitate juridicã asimilat magistraţilor, potrivit legii;
o) desfãşoarã lucrãri de cercetare în domeniul psihodiagnozei şi psihologiei resurselor umane.
2. Direcţia economicã şi administrativ
a) Serviciul salarizare şi buget
ART. 68
(1) Serviciul salarizare şi buget are, în ceea ce priveşte salarizarea şi drepturile de personal, urmãtoarele atribuţii:
a) întocmeşte statele de funcţii şi statele de personal pentru Consiliu, împreunã cu Direcţia resurse umane şi organizare;
b) urmãreşte angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor de personal pentru aparatul tehnic administrativ al Consiliului, potrivit legii;
c) urmãreşte, împreunã cu Direcţia resurse umane şi organizare, aplicarea legislaţiei în domeniul drepturilor de personal: salarii, indemnizaţii, sporuri, grade, trepte, salariu de merit şi altele, pentru Consiliu;
d) avizeazã, împreunã cu Direcţia resurse umane şi organizare şi cu Serviciul legislaţie, contencios şi documentare, încadrãrile şi modificãrile de încadrãri, echivalãrile de funcţii şi specialitãţi pentru Consiliu;
e) elaboreazã, împreunã cu Direcţia resurse umane şi organizare, criteriile pentru acordarea premiilor trimestriale şi anuale pe categorii de personal;
f) calculeazã drepturile de personal (salarii, indemnizaţii, concedii de odihnã şi alte drepturi ca: premii, stimulente) pentru personalul din aparatul tehnic administrativ al Consiliului;
g) stabileşte şi asigurã efectuarea plãţii în termen a obligaţiilor faţã de bugetul de stat, bugetul asigurãrilor sociale de stat, fondul pentru şomaj şi fondul asigurãrilor sociale de sãnãtate;
h) analizeazã proiectul de buget al Institutului Naţional al Magistraturii şi al Şcolii Naţionale de Grefieri şi formuleazã propuneri corespunzãtoare;
i) fundamenteazã avizul conform al Consiliului pentru proiectele de buget ale instanţelor şi parchetelor, potrivit legii;
j) întocmeşte lunar situaţia privind monitorizarea cheltuielilor de personal finanţate de la bugetul de stat pentru Consiliu şi unitãţile aflate în coordonare şi o transmite, potrivit legii, la Ministerul Finanţelor Publice;
k) întocmeşte fişele fiscale privind impozitul pe venit;
l) întocmeşte dãrile de seamã statistice lunare privind indicatorii de muncã şi salarii pentru Consiliu şi asigurã transmiterea acestora, conform legii, la Institutul Naţional de Statisticã;
m) emite puncte de vedere în probleme de salarizare şi drepturi de personal, la solicitarea compartimentelor din cadrul Consiliului;
n) asigurã întocmirea şi depunerea declaraţiilor nominale privind: contribuţiile de asigurãri sociale, contribuţiile la fondul pentru şomaj şi la fondul asigurãrilor sociale de sãnãtate;
o) asigurã întocmirea şi depunerea declaraţiei lunare privind impozitul pe salarii reţinut angajaţilor.
(2) Serviciul salarizare şi buget are, în ceea ce priveşte bugetul, urmãtoarele atribuţii:
a) angajeazã, alãturi de ordonatorul de credite, utilizarea creditelor bugetare în limita bugetului aprobat;
b) fundamenteazã, pe baza propunerilor compartimentelor din cadrul Consiliului (direcţii, servicii, birouri), ale unitãţilor aflate în coordonare, necesarul anual de credite, elaboreazã proiectul de buget al Consiliului şi se ocupã de obţinerea avizului consultativ al Ministerului Finanţelor Publice;
c) propune repartizarea indicatorilor financiari şi urmãreşte realizarea lor pe capitole bugetare şi categorii de cheltuieli, potrivit legii;
d) gestioneazã şi utilizeazã veniturile proprii, aprobate potrivit legii;
e) asigurã fondurile necesare pentru deplasãrile personalului Consiliului în ţarã şi în strãinãtate, ţine evidenţa operativã a acestora şi verificã deconturile, urmãreşte încadrarea în cheltuielile aprobate prin buget;
f) organizeazã activitatea casieriei, în conformitate cu prevederile legale; ia mãsuri pentru efectuarea tuturor plãţilor în numerar, precum şi efectuarea operaţiunilor curente cu Direcţia de Trezorerie şi Contabilitate Publicã a Municipiului Bucureşti şi cu unitatea bancarã competentã pentru operaţiuni de plãţi externe;
g) exercitã, potrivit legii, controlul financiar preventiv asupra tuturor operaţiunilor şi documentelor din care derivã drepturi sau obligaţii patrimoniale;
h) asigurã organizarea evidenţei contabile în cadrul Consiliului, îndrumã şi coordoneazã aceastã activitate la ordonatorii secundari de credite, centralizeazã situaţiile financiare trimestriale şi anuale ale ordonatorilor secundari şi terţiari de credite şi asigurã transmiterea acestora la Ministerul Finanţelor Publice, la termenele stabilite potrivit reglementãrilor legale;
i) organizeazã şi efectueazã operaţiunile prevãzute de lege privind evidenţa contabilã a patrimoniului aflat în gestiunea responsabilului de bunuri din cadrul Serviciului administrativ şi aprovizionare;
j) înregistreazã notele contabile şi ţine evidenţa conturilor sintetice şi analitice şi întocmeşte balanţele de verificare lunare;
k) asigurã evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale;
l) analizeazã şi supune spre aprobare ordonatorului principal de credite propunerile cu persoanele desemnate de cãtre ordonatorii secundari de credite pentru acordarea vizei de control financiar preventiv propriu;
m) întocmeşte situaţia centralizatoare a tuturor operaţiunilor supuse vizei de control financiar preventiv propriu la nivelul ordonatorilor secundari de credite şi asigurã transmiterea trimestrialã a acestora la Ministerul Finanţelor Publice;
n) întocmeşte situaţia trimestrialã privind execuţia cheltuielilor bugetare angajate pentru aparatul tehnic administrativ al Consiliului;
o) centralizeazã situaţia trimestrialã privind execuţia bugetarã aprobatã ordonatorilor din subordine şi asigurã transmiterea acesteia la Ministerul Finanţelor Publice.
b) Serviciul administrativ şi aprovizionare
ART. 69
Serviciul administrativ şi aprovizionare are urmãtoarele atribuţii:
a) face propuneri pentru buget referitoare la cheltuielile de întreţinere, cheltuielile materiale şi de capital pentru activitatea Consiliului;
b) administreazã întregul patrimoniu al Consiliului;
c) ţine evidenţa operativã a mijloacelor fixe şi a obiectelor de inventar;
d) ţine evidenţa bunurilor din patrimoniul Consiliului;
e) întocmeşte anual listele de inventar al bunurilor, pe camere şi pe persoane;
f) negociazã, propune spre încheiere şi urmãreşte executarea în bune condiţii a contractelor de întreţinere şi servicii pentru apã, canalizare, gaze, electricitate, telefoane, lifturi, faxuri, copiatoare, maşini de scris, maşini de calcul etc.;
g) întocmeşte liste de dotãri independente necesare Consiliului, cu finanţare de la buget, în limita sumei aprobate;
h) organizeazã, asigurã şi executã efectiv, prin licitaţie sau oferte, conform legii, achiziţionarea bunurilor prevãzute în listele de dotãri independente;
i) asigurã aprovizionarea cu bunuri materiale, rechizite, mijloace tehnice necesare desfãşurãrii activitãţii Consiliului şi se preocupã de confecţionarea legitimaţiilor de serviciu, diplomelor, atestatelor şi altor documente;
j) asigurã recepţia, evidenţa şi distribuirea pe bazã de fişe a tuturor bunurilor şi materialelor ce sunt achiziţionate pentru activitatea proprie a Consiliului;
k) asigurã transportul de persoane şi mãrfuri, întreţinerea şi exploatarea în condiţii bune şi de siguranţã a autoturismelor din dotarea Consiliului;
l) emite foile de pacurs zilnic pentru fiecare autoturism din dotarea Consiliului;
m) întocmeşte fişa activitãţii zilnice pentru parcul auto;
n) întocmeşte situaţia privind consumul de carburanţi din cursul lunii, pentru fiecare autoturism, şi o depune la Serviciul salarizare şi buget la sfârşitul lunii;
o) verificã în prima zi a lunii stocul de carburanţi pentru fiecare autoturism, consemnând stocul existent într-un proces-verbal;
p) asigurã reparaţiile curente, întreţinerea, curãţenia şi administrarea sediului Consiliului;
q) întocmeşte lista bunurilor din patrimoniul Consiliului, propuse pentru casare;
r) întocmeşte şi prezintã spre aprobare referatele de necesitate privind materialele şi obiectele de inventar, pe baza solicitãrilor compartimentelor funcţionale;
s) verificã activitatea magazinerului cu privire la modul de gestionare a materialelor intrate şi ieşite din magazie şi a modului de depozitare a acestora;
t) întocmeşte planul pentru deszãpezire, combaterea fenomenelor meteorologice periculoase şi paza contra incendiilor şi se preocupã de aplicarea lor;
u) asigurã, împreunã cu trupele de jandarmi, securitatea şi paza sediului propriu;
v) asigurã decontarea la timp a tuturor cheltuielilor efectuate zilnic pe linie de administraţie şi aprovizionare;
w) asigurã însuşirea şi aplicarea normelor de protecţie a muncii de cãtre personalul Consiliului;
x) întocmeşte planul de evacuare a personalului şi bunurilor materiale din Consiliu în caz de calamitãţi şi catastrofe sau pe timp de rãzboi;
y) face anual propuneri de buget pentru înzestrarea cu materialele necesare a formaţiunilor de apãrare civilã în timp de pace şi rãzboi;
z) participã prin reprezentantul sãu la pregãtirea şi convocãrile organizate de comandantul de apãrare civilã; executã, conform planului de evacuare, exerciţii de alarmare a personalului şi exercitã orice alte atribuţii privind apãrarea civilã.
3. Direcţia inspecţiei judiciare
ART. 70
(1) Direcţia inspecţiei judiciare îndeplineşte, potrivit legii, atribuţii de verificare, inspecţie şi control în toate domeniile specifice de activitate, sub coordonarea şi controlul Consiliului.
(2) În cadrul Direcţiei inspecţiei judiciare funcţioneazã inspectori generali numiţi de Plenul Consiliului dintre magistraţii care au cel puţin 10 ani vechime în magistraturã şi care îndeplinesc celelalte condiţii prevãzute de lege pentru promovarea în funcţii de conducere.
ART. 71
Inspectorii generali exercitã, în principal, urmãtoarele atribuţii:
a) efectueazã verificãri la instanţe şi parchete, în legãturã cu respectarea normelor procedurale privind primirea cererilor, stabilirea termenelor, pronunţarea, redactarea şi comunicarea hotãrârilor, înaintarea dosarelor în apel şi recurs, executarea hotãrârilor penale şi civile şi informeazã conducerea Consiliului despre deficienţele constatate, formulând propuneri adecvate;
b) verificã şi soluţioneazã sesizãrile adresate Consiliului privind conduita necorespunzãtoare a judecãtorilor, procurorilor şi a magistraţilor asistenţi de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie;
c) verificã modul de îndeplinire a atribuţiilor de conducere a instanţelor judecãtoreşti şi a parchetelor, a atribuţiilor ce decurg din legi şi regulamente pentru asigurarea bunei funcţionãri a instanţelor şi parchetelor, a calitãţii corespunzãtoare a serviciului, semnalând deficienţele constatate şi formulând propuneri corespunzãtoare pentru înlãturarea acestora;
d) efectueazã verificãri, în vederea încuviinţãrii de cãtre secţiile Consiliului a percheziţiei, reţinerii sau arestãrii preventive a magistraţilor;
e) analizeazã concluziile controalelor tematice efectuate prin judecãtorii-inspectori şi procurorii-inspectori şi prezintã propuneri privind mãsurile necesare;
f) efectueazã verificãri privind îndeplinirea de cãtre magistraţi a condiţiei de bunã reputaţie;
g) efectueazã verificãri privind îndeplinirea condiţiei de bunã reputaţie de cãtre candidaţii admişi la concursul de admitere în magistraturã, în condiţiile Regulamentului privind organizarea şi desfãşurarea concursului de admitere în magistraturã, aprobat prin <>Hotãrârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 157/2004 *);
h) asigurã secretariatul secţiilor Consiliului, în cazul în care acestea au rolul de instanţã disciplinarã pentru magistraţi.
4. Serviciul legislaţie, contencios şi documentare
---------
*) <>Hotãrârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 157/2004 a fost publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 879 din 27 septembrie 2004.

ART. 72
(1) Serviciul legislaţie, contencios şi documentare are, în materie de legislaţie, urmãtoarele atribuţii:
a) elaboreazã punctul de vedere privind avizarea proiectelor de acte normative şi studii de analizã strategicã ce privesc activitatea autoritãţii judecãtoreşti;
b) elaboreazã punctul de vedere privind avizarea proiectelor de regulamente şi ordine care se aprobã de ministrul justiţiei, în cazurile prevãzute de lege;
c) sesizeazã secretarul general al Consiliului cu privire la necesitatea iniţierii sau modificãrii unor acte normative în domeniul justiţiei;
d) formuleazã puncte de vedere pe probleme juridice, la solicitarea compartimentelor Consiliului, a Ministerului Justiţiei sau a altor autoritãţi ori instituţii publice.
(2) În materie de contencios are urmãtoarele atribuţii:
a) avizeazã, din punct de vedere al legalitãţii, orice mãsurã de naturã sã angajeze rãspunderea patrimonialã a preşedintelui Consiliului în calitate de ordonator principal de credite;
b) avizeazã, din punct de vedere al legalitãţii, orice mãsurã care ar putea aduce atingere drepturilor Consiliului sau ale personalului sãu;
c) avizeazã contractele încheiate de cãtre Consiliu în calitate de ordonator principal de credite;
d) avizeazã, la solicitarea unitãţilor aflate în coordonarea Consiliului, contractele încheiate de cãtre acestea;
e) avizeazã hotãrârile emise de Consiliu privind personalul de conducere încadrat în aparatul tehnic administrativ;
f) avizeazã hotãrârile emise de Consiliu privind numirea şi revocarea din funcţie a directorului şi directorilor adjuncţi ai Institutului Naţional al Magistraturii şi a directorului şi directorilor adjuncţi ai Şcolii Naţionale de Grefieri;
g) avizeazã hotãrârile Consiliului de desemnare a judecãtorilor şi procurorilor care vor face parte din Consiliul ştiinţific al Institutului Naţional al Magistraturii, precum şi hotãrârile de desemnare a magistraţilor ca membri în Consiliul de conducere al Şcolii Naţionale de Grefieri;
h) avizeazã deciziile secretarului general referitoare la numire, promovare, eliberare din funcţie şi sancţionare disiciplinarã pentru personalul de execuţie din aparatul tehnic administrativ al Consiliului;
i) verificã şi avizeazã, la solicitarea compartimentelor din cadrul Consiliului, valabilitatea actelor prezentate pentru stabilirea vechimii în muncã sau în profesie;
j) reprezintã Consiliul şi apãrã drepturile şi interesele acestuia în faţa instanţelor judecãtoreşti şi a altor organe de jurisdicţie;
k) îndeplineşte lucrãrile pentru soluţionarea acţiunii disciplinare, potrivit legii, pentru personalul din aparatul tehnic administrativ al Consiliului;
l) duce la îndeplinire, împreunã cu Direcţia resurse umane şi organizare, mãsurile dispuse în legãturã cu executarea hotãrârilor privind aplicarea sancţiunilor disciplinare judecãtorilor, procurorilor şi magistraţilor asistenţi.
(3) În materie de documentare are urmãtoarele atribuţii:
a) asigurã pãstrarea colecţiei Monitorul Oficial al României, Partea I, şi completarea acestei colecţii pe mãsura apariţiei de noi acte normative;
b) ia mãsuri pentru cunoaşterea şi procurarea, în limita fondurilor alocate sau prin schimburi, donaţii etc. a lucrãrilor şi revistelor de specialitate din ţarã şi din strãinãtate;
c) propune secretarului general al Consiliului mãsurile necesare pentru pãstrarea în bune condiţii a fondului de cãrţi, reviste şi ziare din gestiunea bibliotecii Consiliului.
5. Biroul audit public intern
ART. 73
(1) Biroul audit public intern reprezintã compartimentul de specialitate care verificã legalitatea administrãrii veniturilor şi cheltuielilor publice ale Consiliului, ale Institutului Naţional al Magistraturii şi ale Şcolii Naţionale de Grefieri.
(2) Biroul audit public intern este constituit potrivit legii.
(3) Biroul audit public intern funcţioneazã în subordinea preşedintelui Consiliului.
ART. 74
Biroul audit public intern exercitã, în principal, urmãtoarele atribuţii:
a) elaboreazã norme metodologice specifice Consiliului, cu avizul Unitãţii Centrale de Armonizare pentru Auditul Public Intern (U.C.A.A.P.I.);
b) elaboreazã proiectul planului anual de audit public intern;
c) efectueazã activitãţi de audit public intern pentru a evalua dacã sistemele de management financiar şi control ale Consiliului sunt transparente şi sunt conforme cu normele de legalitate, regularitate, economicitate şi eficienţã;
d) informeazã U.C.A.A.P.I. despre recomandãrile neînsuşite de cãtre conducerea Consiliului, precum şi despre consecinţele acestora;
e) raporteazã periodic preşedintelui Consiliului constatãrile, concluziile şi recomandãrile rezultate din activitãţile de audit;
f) elaboreazã raportul anual al activitãţii de audit public intern;
g) raporteazã preşedintelui Consiliului identificarea unor iregularitãţi sau posibile prejudicii şi îndeplineşte mãsurile stabilite de acesta.
ART. 75
Biroul audit public intern auditeazã, cel puţin o datã la 3 ani, urmãtoarele:
a) angajamentele bugetare şi legale din care derivã direct sau indirect obligaţii de platã, inclusiv din fondurile comunitare;
b) plãţile asumate prin angajamente bugetare şi legale, inclusiv din fondurile comunitare;
c) vânzarea, gajarea, concesionarea sau închirierea de bunuri din domeniul privat al statului sau al unitãţilor administrativ-teritoriale;
d) concesionarea sau închirierea de bunuri din domeniul public al statului sau al unitãţilor administrativ-teritoriale;
e) constituirea veniturilor publice, respectiv modul de autorizare şi stabilire a titlurilor de creanţã, precum şi a facilitãţilor acordate la încasarea acestora;
f) alocarea creditelor bugetare;
g) sistemul contabil şi fiabilitatea acestuia;
h) sistemul de luare a deciziilor;
i) sistemele de conducere şi control, precum şi riscurile asociate unor astfel de sisteme;
j) sistemele informatice.
6. Biroul de informare publicã şi relaţii cu presa
ART. 76
Biroul de informare publicã şi relaţii cu presa funcţioneazã în subordinea preşedintelui Consiliului şi îndeplineşte atribuţiile prevãzute de <>Legea nr. 544/2001 .
ART. 77
Biroul de informare publicã şi relaţii cu presa are urmãtoarele atribuţii:
a) rãspunde la sesizãrile şi cererile formulate în baza <>Legii nr. 544/2001 , în legãturã cu propria activitate;
b) informeazã preşedintele Consiliului cu privire la aspectele semnificative ce vizeazã justiţia, difuzate prin mass-media, iar, din însãrcinarea preşedintelui, comunicã presei puncte de vedere oficiale;
c) informeazã preşedintele Consiliului cu privire la posibilitãţile de rezolvare a problemelor ridicate de persoanele primite în audienţã, colaborând, dupã caz, cu celelalte compartimente;
d) colaboreazã cu birorile de informare şi relaţii publice de la instanţe şi parchete sau cu purtãtorii de cuvânt ai acestora, în probleme de interes comun;
e) redacteazã comunicate de presã pe probleme de interes care sunt de competenţa Consiliului, organizând conferinţe de presã ori de câte ori este necesar;
f) efectueazã sau participã la elaborarea unor studii, evaluãri, lucrãri de sintezã privind reflectarea activitãţii Consiliului în mass-media;
g) elaboreazã prognoze privind aspectele din activitatea Consiliului ce urmeazã sã fie reflectate în mass-media.
ART. 78
Purtãtorul de cuvânt al Consiliului îşi desfãşoarã activitatea în cadrul Biroului de informare publicã şi relaţii cu presa.
ART. 79
Purtãtorul de cuvânt are urmãtoarele atribuţii:
a) transmite operativ mesajul Consiliului sub formã de declaraţii, în scopul informãrii opiniei publice;
b) prezintã în conferinţele de presã poziţia Consiliului asupra unor probleme referitoare la activitatea acestuia, în vederea informãrii exacte a opiniei publice.
7. Biroul Informaticã
ART. 80
Biroul Informaticã este compartimentul care asigurã constituirea, funcţionarea şi dezvoltarea unui sistem informatic pentru Consiliu şi unitãţile aflate în coordonarea acestuia.
ART. 81
Biroul Informaticã are urmãtoarele atribuţii:
a) participã la punerea în practicã şi la actualizarea strategiei de informatizare a sistemului judiciar, în concordanţã cu dezvoltarea tehnologiei informaţiei şi cu sarcinile care revin Consiliului, potrivit legii;
b) colaboreazã cu compartimentele din cadrul Consiliului pentru îndeplinirea sarcinilor ce îi revin;
c) aplicã în practicã tehnici şi metode noi de exploatare, administrare şi întreţinere a produselor şi serviciilor informatice, în vederea dezvoltãrii unui sistem informatic juridic eficient;
d) elaboreazã norme, proceduri de utilizare, protecţie şi securitate şi coordoneazã administrarea şi exploatarea eficientã, sigurã şi securizatã a produselor şi serviciilor informatice;
e) proiecteazã, dezvoltã şi implementeazã aplicaţii şi baze de date, coordoneazã întreţinerea acestora în sistemul informatic al Consiliului;
f) ţine evidenţa centralizatã a dotãrii cu produse şi servicii informatice în cadrul Consiliului;
g) face propuneri în vederea stabilirii obiectivelor de investiţii privind produsele şi serviciile informatice, în conformitate cu strategia de informatizare a sistemului juridic;
h) participã la elaborarea documentaţiei de achiziţie şi la evaluarea ofertelor în procedurile de achiziţionare de produse şi servicii informatice pentru sistemul informatic al Consiliului;
i) participã la recepţionarea produselor şi serviciilor achiziţionate şi la derularea contractelor de achiziţie a produselor şi serviciilor informatice pentru sistemul informatic al Consiliului;
j) asigurã legãtura cu unitãţile de service şi reprezintã instituţia în relaţiile cu acestea, pentru menţinerea în stare de funcţionare a produselor şi serviciilor informatice din sistemul informatic al Consiliului;
k) asigurã asistenţã tehnicã de specialitate pentru eficientizarea exploatãrii produselor şi serviciilor informatice în cadrul Consiliului;
l) intervine operativ şi ţine evidenţa intervenţiilor pentru a asigura funcţionarea permanentã a produselor şi serviciilor informatice din cadrul Consiliului;
m) asigurã publicarea pe pagina de Internet a Consiliului a informaţiilor şi a documentelor a cãror publicare este prevãzutã de lege sau de regulamente.
8. Biroul relaţii internaţionale
ART. 82
Biroul relaţii internaţionale are urmãtoarele atribuţii:
a) întocmeşte lucrãri pentru pregãtirea participãrii preşedintelui, vicepreşedintelui, membrilor Consiliului, secretarului general, secretarului general adjunct şi personalului din aparatul propriu al Consiliului la reuniuni şi vizite internaţionale, precum şi pentru pregãtirea vizitelor şi reuniunilor internaţionale pe care preşedintele Consiliului le gãzduieşte;
b) prezintã conducerii Consiliului propuneri privind deplasarea în strãinãtate, în interes de serviciu, a personalului din diferitele compartimente ale Consiliului, din instanţe şi parchete, precum şi din unitãţile aflate în coordonarea Consiliului;
c) întocmeşte documentele de deplasare internaţionalã;
d) avizeazã propunerile de deplasare în strãinãtate formulate de celelalte compartimente din cadrul Consiliului, din instanţe şi parchete, precum şi din unitãţile aflate în coordonarea Consiliului;
e) organizeazã reprezentarea Consiliului la reuniunile interne şi internaţionale din domeniul sãu de competenţã;
f) desfãşoarã activitãţi de protocol, sens în care efectueazã demersuri privind obţinerea paşapoartelor pentru membrii Consiliului şi pentru personalul din cadrul aparatului tehnic administrativ al Consiliului, din instanţe şi parchete, precum şi din unitãţile aflate în coordonarea Consiliului, pentru procurarea biletelor de avion şi efectuarea de rezervãri.
ART. 83
În cadrul Consiliului îşi desfãşoarã activitatea urmãtoarele categorii de personal:
a) personal de specialitate juridicã, asimilat magistraţilor;
b) funcţionari publici;
c) personal contractual.
ART. 84
(1) Personalul de specialitate juridicã de conducere şi de execuţie din cadrul Consiliului, indiferent de vechime, este asimilat magistraţilor pe durata îndeplinirii funcţiei.
(2) Prevederile <>Legii nr. 303/2004 , referitoare la drepturile şi îndatoririle magistraţilor, precum şi cele privind rãspunderea disciplinarã se aplicã în mod corespunzãtor personalului prevãzut la alin. (1).
(3) Salarizarea şi celelalte drepturi ale personalului de specialitate juridicã de execuţie şi de conducere, asimilat magistraţilor, din cadrul Consiliului, sunt prevãzute de lege.
(4) Ocuparea posturilor de personal de specialitate juridicã din cadrul Consiliului, asimilat magistraţilor, se face potrivit <>art. 62 alin. (1) din Legea nr. 317/2004 .
(5) Funcţiile de specialitate juridicã din aparatul tehnic administrativ al Consiliului pot fi ocupate şi de judecãtori şi procurori, detaşaţi în condiţiile legii.
(6) Pe perioada detaşãrii în cadrul Consiliului judecãtorii şi procurorii îşi pãstreazã statutul de magistrat.
ART. 85
(1) Funcţionarii publici din cadrul Consiliului îşi desfãşoarã activitatea în temeiul <>Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicatã, cu modificãrile ulterioare.
(2) Salarizarea funcţionarilor publici este reglementatã potrivit dispoziţiilor legale aplicabile aceloraşi categorii de personal din aparatul Parlamentului României.
ART. 86
(1) Personalul din aparatul de lucru al Consiliului, care efectueazã activitãţi de secretariat, administrative, protocol, gospodãrire, întreţinere, reparaţii şi de deservire, precum şi personalul care ocupã o funcţie publicã, pe o perioadã determinatã, este angajat cu contract individual de muncã. Persoanele care ocupã aceste funcţii nu au calitatea de funcţionar public şi li se aplicã legislaţia muncii.
(2) Ocuparea posturilor pentru personalul prevãzut la alin. (1) se face prin concurs organizat în condiţiile legii.
ART. 87
Pânã la constituirea noului Consiliu, atribuţiile prevãzute de lege şi de regulamente pentru Plen şi secţii vor fi exercitate de Consiliul în funcţie.
ART. 88
Prezentul regulament se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016