Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 15 din 13 mai 2008  privind constituirea Comisiei de ancheta a Camerei Deputatilor pentru verificarea unor aspecte referitoare la activitatea unor membri din conducerea Curtii de Conturi    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 15 din 13 mai 2008 privind constituirea Comisiei de ancheta a Camerei Deputatilor pentru verificarea unor aspecte referitoare la activitatea unor membri din conducerea Curtii de Conturi

EMITENT: CAMERA DEPUTATILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 373 din 15 mai 2008

În temeiul prevederilor art. 64 alin. (4) din Constituţia României şi ale art. 73 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin <>Hotãrârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994 , republicatã, cu modificãrile ulterioare,

Camera Deputaţilor adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se constituie Comisia de anchetã a Camerei Deputaţilor pentru verificarea unor aspecte referitoare la activitatea unor membri din conducerea Curţii de Conturi, denumitã în continuare Comisia de anchetã, cu urmãtoarele obiective:
a) verificarea legalitãţii deciziilor adoptate de cãtre membrii conducerii Curţii de Conturi în cadrul şedinţelor de judecatã, având în vedere faptul cã atât Consiliul Superior al Magistraturii, cât şi Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie nu recunosc atribuţiile jurisdicţionale ale acestora;
b) analizarea situaţiei în care unii membri din conducerea Curţii de Conturi se constituie în instanţe şi judecã litigiile financiare, deşi prin Constituţia României, revizuitã în anul 2003, instanţele Curţii de Conturi au fost desfiinţate;
c) verificarea modului în care aceştia se substituie ca magistraţi deşi nu sunt magistraţi şi nu au un temei legal pentru a desfãşura aceastã activitate;
d) verificarea implicaţiilor survenite în urma adoptãrii de cãtre membrii conducerii Curţii de Conturi a hotãrârilor luate în cadrul şedinţelor de judecatã;
e) verificarea legalitãţii însuşirii de cãtre conducerea Curţii de Conturi a sumelor de bani sub forma sporurilor de magistrat, conform <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 27/2006 privind salarizarea şi alte drepturi ale judecãtorilor, procurorilor şi altor categorii de personal din sistemul justiţiei, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 45/2007 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi a celorlalte avantaje de care aceştia au beneficiat.
ART. 2
(1) Comisia de anchetã este formatã din 9 membri deputaţi -, aparţinând tuturor grupurilor parlamentare din Camera Deputaţilor, şi este prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
(2) Comisia de anchetã îşi alege un birou alcãtuit dintr-un preşedinte, un vicepreşedinte şi un secretar.
ART. 3
În condiţiile în care unul dintre membrii Comisiei de anchetã se aflã în imposibilitatea de a participa la lucrãri, grupul parlamentar respectiv va desemna un înlocuitor.
ART. 4
(1) Convocarea şedinţelor Comisiei de anchetã se face cu cel puţin o zi înainte, de cãtre preşedintele acesteia.
(2) Vicepreşedintele îl înlocuieşte de drept pe preşedinte în lipsa acestuia sau ori de câte ori este nevoie.
ART. 5
(1) Pentru ca şedinţele Comisiei de anchetã sã aibã loc este necesarã prezenţa majoritãţii membrilor acesteia.
(2) Hotãrârile Comisiei de anchetã se adoptã cu votul majoritãţii membrilor sãi.
ART. 6
Detaliile privind organizarea şi funcţionarea Comisiei de anchetã vor fi cuprinse într-un regulament propriu, elaborat şi prezentat Biroului permanent al Camerei Deputaţilor, în termen de 5 zile de la constituire.
ART. 7
(1) În scopul cunoaşterii situaţiei reale privind folosirea unor sume de bani din bugetul statului de cãtre Curtea de Conturi şi a modului în care a fost respectatã legislaţia în vigoare de cãtre conducerea acestei instituţii, sunt obligate sã rãspundã solicitãrilor Comisiei de anchetã toate persoanele implicate, dar şi instituţiile publice pe care acestea le reprezintã, inclusiv prin punerea la dispoziţie a întregii documentaţii necesare îndeplinirii eficiente a mandatului încredinţat Comisiei de anchetã.
(2) Împiedicarea în orice fel a activitãţii Comisiei de anchetã în îndeplinirea atribuţiilor sale se sancţioneazã potrivit legii.
ART. 8
(1) Comisia de anchetã poate invita pentru audiere şi explicaţii orice persoanã care poate avea cunoştinţã despre o faptã sau o împrejurare de naturã sã serveascã la aflarea adevãrului în domeniul care formeazã obiectivele anchetei.
(2) La cererea Comisiei de anchetã, orice persoanã care cunoaşte fapte sau împrejurãri în legãturã cu obiectul cercetãrii sau care deţine un mijloc de probã este obligatã sã le aducã la cunoştinţã sau sã le înfãţişeze la termenele stabilite. Instituţiile şi autoritãţile publice care au legãturã cu toate situaţiile prevãzute la art. 1, dar şi cu alte aspecte legate de obiectivele anchetei sunt obligate, în condiţiile legii, sã rãspundã la solicitãţile Comisiei de anchetã în termenul stabilit de aceasta.
(3) Când, pentru lãmurirea unor fapte sau împrejurãri în vederea aflãrii adevãrului, este necesarã întocmirea unor rapoarte de expertizã, Comisia de anchetã solicitã efectuarea de expertize.
(4) Comisia de anchetã poate hotãrî participarea la lucrãrile sale a unor experţi desemnaţi de instituţii publice, a cãror specializare este necesarã pentru expertize specifice.
(5) Dispoziţiile legale referitoare la invitarea, prezentarea şi ascultarea martorilor, precum şi cele privitoare la prezentarea şi predarea obiectelor ori înscrisurilor sau efectuarea expertizelor se aplicã în mod corespunzãtor.
(6) Preşedintele Comisiei de anchetã atrage atenţia persoanei audiate cã are obligaţia de a spune adevãrul, de a nu ascunde nimic din ceea ce ştie şi cã nerespectarea acestei obligaţii atrage rãspunderea legalã.
ART. 9
Lucrãrile Comisiei de anchetã sunt publice, cu excepţia cazului în care aceasta hotãrãşte altfel.
ART. 10
În activitatea sa, Comisia de anchetã va putea utiliza specialişti desemnaţi dupã cum urmeazã:
a) 1-2 persoane, de cãtre grupurile parlamentare din Camera Deputaţilor;
b) 2 reprezentanţi ai societãţii civile, stabiliţi de Comisia de anchetã.
ART. 11
(1) Constatãrile, concluziile şi propunerile Comisiei de anchetã vor face obiectul unui raport final, elaborat de toţi membrii acesteia şi aprobat cu votul majoritãţii membrilor comisiei. Raportul final va fi depus la Biroul permanent al Camerei Deputaţilor pânã la data de 30 iunie 2008.
(2) Dupã primirea raportului Comisiei de anchetã, Biroul permanent al Camerei Deputaţilor îl va pune la dispoziţia grupurilor parlamentare din Camerã, în vederea iniţierii procedurii de dezbatere parlamentarã.
(3) În cadrul dezbaterilor pot interveni, potrivit prevederilor Regulamentului Camerei Deputaţilor, pentru explicaţii tehnice, experţii utilizaţi de Comisia de anchetã la elaborarea raportului sãu.
ART. 12
În scopul realizãrii obiectivelor pentru care este constituitã Comisia de anchetã, Camera Deputaţilor asigurã personal de specialitate şi logisticã necesarã, în condiţiile stabilite de Regulamentul Camerei Deputaţilor.

Aceastã hotãrâre a fost adoptatã de Camera Deputaţilor în şedinţa din data de 13 mai 2008, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicatã.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
BOGDAN OLTEANU

Bucureşti, 13 mai 2008.
Nr. 15.


ANEXĂ
COMPONENŢA
Comisiei de anchetã a Camerei Deputaţilor
pentru verificarea unor aspecte referitoare la
activitatea unor membri ai Curţii de Conturi

1. Gubandru Aurel - Grupul parlamentar al PSD
2. Tãnãsescu Tudor - Grupul parlamentar al PSD
3. Ruşanu Dan Radu - Grupul parlamentar al PNL
4. Drãguş Radu-Cãtãlin - Grupul parlamentar al PD-L
5. Popeangã Petre - Grupul parlamentar al PRM
6. Baban Ştefan - Grupul parlamentar al PRM
7. Erdei-Doloczki Istvan - Grupul parlamentar al UDMR
8. Hogea Vlad Gabriel - Grupul parlamentar al PC
9. Merka Adrian-Miroslav - Grupul parlamentar al minoritãţilor naţionale.

----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016