Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 14 din 23 august 2006  pentru aprobarea   Normei nr. 2/2006 privind autorizarea societatii de administrare a fondurilor de pensii facultative    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 14 din 23 august 2006 pentru aprobarea Normei nr. 2/2006 privind autorizarea societatii de administrare a fondurilor de pensii facultative

EMITENT: COMISIA DE SUPRAVEGHERE A SISTEMULUI DE PENSII PRIVATE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 766 din 8 septembrie 2006

În baza prevederilor art. 3 alin. (1), art. 16, 21 şi ale <>art. 23 lit. f) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 313/2005 ,
conform <>Hotãrârii Parlamentului nr. 24/2006 privind numirea preşedintelui, a vicepreşedintelui şi a celorlalţi membri ai Consiliului Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private,
având în vedere prevederile art. 3, art. 10-12 şi ale <>art. 125 din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative,
în baza hotãrârii luate în şedinţa Consiliului Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private din data de 23 august 2006,

Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private emite urmãtoarea hotãrâre:

ART. 1
Se aprobã <>Norma nr. 2/2006 privind autorizarea societãţii de administrare a fondurilor de pensii facultative, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Norma menţionatã la art. 1 intrã în vigoare la data publicãrii acesteia şi a prezentei hotãrâri în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi va fi publicatã şi pe site-ul Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (www.csspp.ro).
ART. 3
Departamentul autorizare-reglementare împreunã cu Secretariatul tehnic şi cu directorul general vor urmãri ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotãrâri.

Preşedintele Comisiei
de Supraveghere a Sistemului
de Pensii Private,
Mircea Oancea

Bucureşti, 23 august 2006.
Nr. 14.

ANEXĂ

<>NORMA Nr. 2/2006
privind autorizarea societãţii de administrare
a fondurilor de pensii facultative

Având în vedere prevederile art. 3, 10, 11, 16, 18, art. 22 alin. (2) şi (3), art. 23, 24, art. 29 alin. (1) şi (2) şi ale <>art. 86 alin. (1) din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative,
pentru a deveni administrator al unui fond de pensii facultative, o entitate trebuie sã obţinã: autorizaţia de constituire ca societate de pensii, dupã caz, autorizaţia de administrare a unui fond de pensii facultative, autorizaţia prospectului schemei de pensii, precum şi autorizaţia fondului de pensii facultative,
în temeiul dispoziţiilor art. 16, 21, art. 23 lit. a) şi f) şi <>art. 24 lit. a) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 313/2005 ,

Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, denumitã în continuare Comisie, emite prezenta normã.

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Prezenta normã reglementeazã procedura, condiţiile de autorizare şi documentele care trebuie prezentate Comisiei în procesul de autorizare ca societate de administrare a fondurilor de pensii facultative, denumitã în continuare administrator.
ART. 2
Pot administra fonduri de pensii facultative societãţile de pensii, precum şi societãţile de administrare a investiţiilor şi societãţile de asigurare care sunt înfiinţate şi autorizate potrivit legislaţiei care reglementeazã domeniul lor de activitate şi care sunt autorizate de Comisie în acest scop.
ART. 3
De la data aderãrii României la Uniunea Europeanã, orice entitate autorizatã sã administreze fonduri de pensii facultative într-un stat membru al Uniunii Europene sau aparţinând Spaţiului Economic European este exceptatã de la cerinţa autorizãrii de cãtre Comisie, având numai obligaţia de a notifica acesteia intenţia sa de a administra o schemã de pensii facultative cu participanţi din România.
ART. 4
(1) Termenii şi expresiile utilizate în prezenta normã au semnificaţia prevãzutã la <>art. 2 din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative, denumitã în continuare Lege.
(2) De asemenea, termenii de mai jos au urmãtoarele semnificaţii:
a) act constitutiv - contractul şi statutul ori înscrisul unic purtând aceastã denumire, în baza cãruia se constituie sau s-a constituit, dupã caz, societatea de pensii, societatea de administrare a investiţiilor sau societatea de asigurare;
b) situaţii financiare - bilanţul, contul de profit şi pierdere, situaţia modificãrilor capitalului propriu, situaţia fluxurilor de trezorerie, politici contabile, note explicative şi raportul de gestiune;
c) conducãtori - persoanele care, potrivit actelor constitutive şi/sau hotãrârii organelor statutare ale unei societãţi, sunt împuternicite sã conducã şi sã coordoneze activitatea curentã a acesteia şi sunt învestite cu competenţa de a angaja rãspunderea societãţii. În aceastã categorie nu se includ persoanele care asigurã conducerea nemijlocitã a sediilor secundare. În cazul sediilor secundare ale unei societãţi, persoanã juridicã strãinã, care desfãşoarã activitãţi pe teritoriul României, conducãtorii sunt persoanele împuternicite de societatea-mamã, persoanã juridicã strãinã, sã conducã activitatea sediului secundar şi sã angajeze legal, în România, persoana juridicã strãinã;
d) grup - ansamblu de societãţi comerciale compus dintr-o societate-mamã, filialele sale şi entitãţi în care societatea-mamã sau filialele sale deţin o participare, precum şi societãţile comerciale legate una de alta printr-o relaţie care face necesarã consolidarea conturilor şi consolidarea raportului anual.

CAP. II
Autorizarea ca societate de administrare a fondurilor de pensii facultative

ART. 5
Pentru eliberarea deciziei de autorizare ca administrator de fonduri de pensii facultative, Comisia analizeazã cererea şi documentaţia depuse de solicitant şi verificã dacã sunt îndeplinite, cumulativ, condiţiile prevãzute în prezenta normã.

SECŢIUNEA 1
Condiţii generale

ART. 6
Solicitantul trebuie sã îndeplineascã, cumulativ, urmãtoarele condiţii generale:
a) sã fie constituit sub forma unei societãţi de pensii, a unei societãţi de administrare a investiţiilor sau a unei societãţi de asigurare;
b) în cazul societãţii de pensii, sã fi obţinut în prealabil autorizarea Comisiei pentru constituire, conform <>Normei nr. 1/2006 privind autorizarea de constituire a societãţii de pensii;
c) în cazul societãţii de administrare a investiţiilor şi al societãţii de asigurare, sã fie înfiinţate şi autorizate potrivit legislaţiei care reglementeazã domeniul lor de activitate;
d) în cazul societãţii de administrare a investiţiilor şi a societãţii de asigurare, sã aibã în obiectul de activitate şi administrarea fondurilor de pensii facultative;
e) capitalul social este reprezentat prin acţiuni emise de societatea de pensii, societatea de administrare a investiţiilor sau societatea de asigurare, care sunt nominative, nu pot fi transformate în acţiuni la purtãtor, nu pot fi acţiuni preferenţiale şi pot fi denominate;
f) actul constitutiv al societãţii de pensii, societãţii de administrare a investiţiilor sau al societãţii de asigurare trebuie sã prevadã cã acţionarii nu pot beneficia de drepturi preferenţiale sau de alte privilegii şi cã este interzisã limitarea drepturilor sau impunerea de obligaţii suplimentare;
g) participaţiile mai mici de 1% sã nu reprezinte, cumulat, mai mult de 10% din capitalul social al solicitantului;
h) sã aibã un capital social care sã îndeplineascã condiţiile prevãzute în <>Norma nr. 4/2006 privind provenienţa capitalului social;
i) consiliul de administraţie al administratorului trebuie sã fie alcãtuit dintr-un numãr impar de membri şi nu poate avea în componenţa sa mai puţin de 3 persoane;
j) dovada plãţii taxei de autorizare ca administrator.

SECŢIUNEA a 2-a
Condiţii privind acţionarii, membrii consiliului de administraţie şi ai comitetului de direcţie

SUBSECŢIUNEA 1
Condiţii privind acţionarii

ART. 7
(1) Persoanele juridice care au calitatea de acţionar trebuie sã fi înregistrat, potrivit ultimelor situaţii financiare şi, dupã caz, ultimei balanţe de verificare, capital propriu pozitiv.
(2) Persoanele juridice care au calitatea de acţionar trebuie sã fi funcţionat minimum 3 ani, cu excepţia celor rezultate dintr-o fuziune sau divizare, care, înainte de fuziune sau divizare, trebuie sã fi funcţionat minimum 3 ani.
(3) Persoanele fizice care au calitatea de acţionar trebuie sã dispunã de venituri personale neafectate îndeplinirii obligaţiilor lor patrimoniale, care, prin nivelul lor anual, sã justifice în mod corespunzãtor provenienţa fondurilor destinate participaţiei la capitalul administratorului şi care sã aibã caracter de continuitate.
ART. 8
(1) Acţionarii trebuie sã nu fi contribuit, direct sau indirect, dupã caz, la falimentul unor persoane juridice şi sã nu fi fost implicaţi în niciun fel de scandaluri financiare.
(2) Nu pot fi acţionari ai unui administrator persoanele juridice ori alte entitãţi înregistrate în state cu care România nu întreţine relaţii diplomatice sau în jurisdicţii care nu instituie obligativitatea organizãrii şi ţinerii contabilitãţii şi/sau publicãrii situaţiilor financiare, ţinerii registrelor comerciale şi/sau care permit pãstrarea anonimatului în ceea ce priveşte identitatea acţionarilor/ asociaţilor şi a administratorilor.
(3) Organismele de plasament colectiv fãrã personalitate juridicã, asociaţiile, fundaţiile, ligile, sindicatele ori alte forme de asociere sindicalã, patronatele şi orice alte forme de asociere similare nu pot participa ca acţionari la capitalul social al unui administrator.
(4) Organismele de plasament colectiv cu personalitate juridicã pot participa ca acţionar în limita a maximum 5% din capitalul social al unui administrator.
(5) Acţionarii, persoane fizice, trebuie sã nu fie membri în consiliul de administraţie sau conducãtori ai unei alte societãţi de administrare a fondurilor de pensii facultative ori ai unei instituţii de credit care îndeplineşte funcţia de depozitar pentru fonduri de pensii facultative, trebuie sã nu fie membri în consiliul de administraţie al unei societãţi de servicii de investiţii financiare cu care administratorul a încheiat contract şi trebuie sã nu fie angajaţi sau sã nu aibã orice fel de relaţie contractualã, directã sau indirectã, cu un alt administrator de fonduri de pensii facultative.

SUBSECŢIUNEA a 2-a
Condiţii privind membrii consiliului de administraţie şi ai comitetului de direcţie

ART. 9
(1) Membrii consiliului de administraţie şi ai comitetului de direcţie ai administratorului trebuie sã îndeplineascã cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) sã aibã pregãtirea şi experienţa profesionalã necesare funcţiei pe care urmeazã sã o îndeplineascã;
b) sã fie absolvenţi ai unei instituţii de învãţãmânt superior de lungã duratã;
c) sã aibã experienţã profesionalã de cel puţin 5 ani în domeniul investiţiilor, financiar, juridic, bancar sau de asigurãri;
d) sã aibã onorabilitatea necesarã pentru funcţia pe care urmeazã sã o îndeplineascã;
e) sã nu fi fost sancţionaţi de cãtre autoritãţi române sau strãine din domeniul financiar-bancar cu interdicţia de a desfãşura activitãţi în sistemul financiar-bancar sau, la data depunerii cererii de autorizare ca administrator, cu interdicţia temporarã de a desfãşura astfel de activitãţi;
f) sã nu fi contribuit, direct sau indirect, dupã caz, la falimentul unor persoane juridice şi sã nu fi fost implicaţi în niciun fel de scandaluri financiare;
g) sã nu fi fãcut parte din conducerea unei societãţi care nu şi-a respectat obligaţiile materiale şi financiare faţã de terţi la momentul încetãrii activitãţii societãţii respective;
h) sã nu aibã menţiuni în cazierele judiciar sau fiscal;
i) sã nu fie membri în consiliul de administraţie sau conducãtori ai unui alt administrator de fonduri de pensii facultative ori ai unei instituţii de credit care îndeplineşte funcţia de depozitar pentru fonduri de pensii facultative;
j) sã nu fie membri în consiliul de administraţie al unei societãţi de servicii de investiţii financiare cu care administratorul a încheiat contract;
k) sã nu fie angajaţi sau sã nu aibã orice fel de relaţie contractualã, directã sau indirectã, cu un alt administrator de fonduri de pensii facultative;
l) sã nu fie membri în organele de conducere ale organizaţiilor sindicale şi patronale;
m) sã nu fi deţinut funcţia de administrator al unei societãţi comerciale române sau strãine aflate în curs de reorganizare judiciarã ori declarate în stare de faliment, în ultimii 2 ani anteriori declanşãrii procedurii falimentului.
(2) Comisia are calitatea sã evalueze în ce mãsurã experienţa acumulatã de membrii consiliului de administraţie şi de conducãtori este relevantã pentru specificul şi volumul activitãţii care va fi desfãşuratã de cãtre administrator.
ART. 10
Pentru a analiza mãsura în care sunt îndeplinite condiţiile de reputaţie, calificare şi experienţã profesionalã prevãzute de lege, evaluarea fiecãrui membru al consiliului de administraţie şi al comitetului de direcţie se va face în fiecare caz, luându-se în considerare informaţii legate de activitatea, experienţa şi reputaţia persoanei în cauzã, precum şi orice alte circumstanţe. În acest sens vor fi avute în vedere, în mãsura în care prezintã relevanţã, situaţii cum ar fi:
a) persoana respectivã a fost sancţionatã sau i s-a refuzat o autorizaţie de cãtre o autoritate de supraveghere din domeniul financiar-bancar din România sau din strãinãtate ori s-a aflat în altã situaţie care, prin aspectele relevate, ar putea avea efecte negative asupra imaginii administratorului la care persoana în cauzã are calitatea de membru al consiliului de administraţie sau al comitetului de direcţie;
b) persoana a exercitat, fãrã aprobarea autoritãţii menţionate la lit. a), o funcţie pentru care, potrivit dispoziţiilor legale aplicabile, era prevãzutã obligativitatea obţinerii unei astfel de aprobãri;
c) în calitate de conducãtor sau de administrator al entitãţii, persoanã juridicã românã, ori al unei sucursale a unei entitãţi strãine, persoana nu şi-a asumat responsabilitãţile decurgând din aceastã calitate sau a participat la adoptarea şi/sau aplicarea unor decizii privind activitatea acesteia prin care s-a urmãrit satisfacerea unor interese individuale ori de grup;
d) în perioada în care persoana respectivã a deţinut calitatea de conducãtor sau de administrator al unei entitãţi, aceasta a fãcut obiectul unor mãsuri de supraveghere specialã, de administrare specialã ori al altor mãsuri similare instituite de autoritatea competentã;
e) entitãţile la care persoana respectivã exercitã sau a exercitat atribuţii de conducere ori de administrare sau la care este ori a fost acţionar sau asociat au fost sancţionate de o autoritate din România ori din strãinãtate, însãrcinatã cu supravegherea în domeniul financiar-bancar, sau aceasta le-a refuzat ori le-a retras o autorizaţie.
ART. 11
Nu pot deţine calitatea de acţionar, de membru al consiliului de administraţie, de membru al comitetului de direcţie sau de auditor financiar al unui administrator:
a) persoanele nominalizate în anexa la <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 159/2001 pentru prevenirea şi combaterea utilizãrii sistemului financiar-bancar în scopul finanţãrii de acte de terorism şi în lista întocmitã în conformitate cu prevederile <>art. 27 din Legea nr. 535/2004 privind prevenirea şi combaterea terorismului;
b) persoanele care au fost condamnate, printr-o sentinţã rãmasã definitivã, pentru infracţiuni de corupţie, spãlare de bani, infracţiuni contra patrimoniului, abuz în serviciu, luare sau dare de mitã, fals şi uz de fals, deturnare de fonduri, evaziune fiscalã, primire de foloase necuvenite, trafic de influenţã, mãrturie mincinoasã ori alte fapte de naturã sã conducã la concluzia cã nu sunt create premisele necesare pentru asigurarea unei gestiuni sãnãtoase şi prudente a administratorului.
ART. 12
Interdicţia prevãzutã la art. 11 se aplicã şi în cazul acţionarilor şi auditorilor financiari, persoane juridice, la care unul sau mai mulţi dintre acţionarii, administratorii sau conducãtorii acestora au fost condamnaţi printr-o sentinţã rãmasã definitivã, pentru infracţiunile prevãzute la art. 11.

SECŢIUNEA a 3-a
Documentaţia necesarã pentru obţinerea autorizãrii ca administrator

ART. 13
(1) Decizia de autorizare ca administrator se elibereazã în baza Cererii pentru autorizarea ca administrator, întocmitã conform anexei nr. 2.
(2) Cererea, însoţitã de documentaţia completã, se depune şi se înregistreazã la Comisie de cãtre societãţile care intenţioneazã sã se autorizeze ca administrator de fonduri de pensii facultative.
ART. 14
Cererea pentru autorizarea administratorului este însoţitã de urmãtoarele documente:
a) procurã specialã şi autenticã sau, dupã caz, delegaţie avocaţialã, prin care solicitantul împuterniceşte una sau mai multe persoane pentru a reprezenta societatea în relaţia cu Comisia, pe parcursul instrumentãrii cererii de autorizare ca administrator;
b) certificatul de înmatriculare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, în copie;
c) actul constitutiv, care sã conţinã inclusiv prevederile art. 18 alin. (2) din Lege, precum şi toate certificatele de înscriere de menţiuni în Oficiul Naţional al Registrului Comerţului privind modificãrile acestuia, dupã caz, în copie;
d) dovada vãrsãrii integrale sau a reîntregirii/majorãrii, dupã caz, sub formã bãneascã a capitalului social, în copie;
e) documentaţia privind acţionarii prevãzutã la art. 15;
f) documentaţia privind membrii consiliului de administraţie şi ai comitetului de direcţie, dacã este cazul, prevãzutã la art. 16;
g) declaraţia pe propria rãspundere a acţionarilor, membrilor consiliului de administraţie şi ai comitetului de direcţie, din care sã rezulte dacã deţin individual sau în legãturã cu alte persoane implicate în orice societate comercialã cel puţin 5% din capitalul social sau din drepturile de vot, conform modelului "Declaraţie 2" din anexa nr. 7;
h) documente privind acţionarii, membrii consiliului de administraţie şi ai comitetului de direcţie referitoare la eventuala lor calitate de persoane afiliate, precum şi natura legãturilor dintre ei, conform modelului "Declaraţie 1" din anexa nr. 6;
i) regulamentul de organizare şi funcţionare a societãţii, întocmit în conformitate cu art. 17;
j) actul juridic în baza cãruia societatea deţine spaţiul destinat sediului social şi sediilor secundare, precum şi documente din care sã reiasã cã acestea îndeplinesc condiţiile prevãzute la art. 19;
k) proiectul contractului de depozitare;
l) proiectul contractului de societate civilã, prin care urmeazã a se înfiinţa fondul de pensii facultative, întocmit în conformitate cu Norma nr. 3/2006 privind autorizarea fondului de pensii facultative;
m) proiectul contractului de audit, întocmit cu un auditor financiar extern, persoanã juridicã, înregistrat la autoritatea competentã, respectiv Camera Auditorilor Financiari din România;
n) declaraţie privind politica de investiţii;
o) planul de afaceri pe 3 ani, realizat în conformitate cu art. 18;
p) proiectul prospectului schemei de pensii facultative;
r) dovada plãţii taxei de autorizare ca administrator.
ART. 15
(1) Pentru fiecare dintre acţionari, persoane juridice, se vor prezenta urmãtoarele documente:
a) certificat constatator eliberat de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului sau orice alt document oficial echivalent eliberat de autoritatea similarã din ţara de origine, care sã ateste cel puţin denumirea, numãrul şi data înmatriculãrii, persoanele împuternicite legal sã reprezinte persoana juridicã şi obiectul de activitate al acesteia;
b) o prezentare a persoanei juridice, sub semnãtura reprezentantului legal, din care sã rezulte organizarea acesteia, inclusiv reţeaua de sedii secundare deţinute în ţara de origine şi în strãinãtate, activitatea desfãşuratã de acţionar şi de fiecare dintre sediile sale secundare;
c) ultimele 3 situaţii financiare anuale auditate de o societate de audit financiar membrã a Camerei Auditorilor Financiari din România, cele mai recente situaţii financiare interimare şi ultima balanţã de verificare ale acţionarilor şi, dupã caz, cele întocmite la nivelul perimetrului de consolidare contabilã din care face parte acţionarul. În cazul acţionarilor rezultaţi dintr-o fuziune sau divizare, acest termen include şi funcţionarea persoanei/persoanelor juridice din care acestea provin;
d) în cazul acţionarilor persoane juridice strãine, situaţiile financiare anuale prevãzute la lit. c) vor fi auditate de o societate de audit financiar, membru activ al unui organism profesional recunoscut de Federaţia Internaţionalã a Contabililor şi care a asimilat Codul de eticã emis de aceasta. Comisia poate solicita documente care sã ateste îndeplinirea cerinţelor menţionate;
e) estimãri ale rezultatelor financiare şi investiţionale pentru urmãtorii 3 ani, însuşite de conducãtorii administratorului;
f) la solicitarea Comisiei, curriculum vitae, conform anexei nr. 1, certificat de cazier judiciar şi certificat de cazier fiscal, cu aplicarea în mod corespunzãtor a prevederilor art. 16 alin. (1) lit. f), alin. (2), (3) şi (4), pentru membrii consiliului de administraţie şi/sau pentru persoanele care asigurã conducerea activitãţii curente a acţionarului.
(2) Pentru fiecare dintre acţionari, persoane fizice, se vor prezenta urmãtoarele documente:
a) copie de pe actul de identitate, a cãrei conformitate cu originalul va fi certificatã de posesorul actului de identitate;
b) curriculum vitae întocmit conform anexei nr. 1;
c) chestionarul al cãrui model este prevãzut în anexa nr. 3, completat şi semnat de fiecare dintre acţionari;
d) certificatul de cazier judiciar, cu aplicarea în mod corespunzãtor a prevederilor art. 16 alin. (2), (3) şi (4);
e) declaraţie de venituri întocmitã în conformitate cu legislaţia din ţara de origine, vizatã de autoritatea fiscalã sau, dupã caz, certificatã conform legislaţiei din ţara respectivã; în cazul în care legislaţia din ţara de origine nu prevede o astfel de declaraţie, se va prezenta un document oficial care sã ateste acest fapt;
f) "Declaraţia 1" şi "Declaraţia 2", ale cãror modele sunt prevãzute în anexa nr. 6, respectiv în anexa nr. 7;
g) specimene de semnãturã, conform anexei nr. 5;
h) cazier fiscal sau declaraţie din care sã rezulte natura şi cuantumul datoriilor existente la data depunerii cererii de autorizare a administratorului.
ART. 16
(1) Pentru fiecare dintre membrii consiliului de administraţie şi ai comitetului de direcţie va fi transmisã urmãtoarea documentaţie:
a) copie de pe actul de identitate, a cãrei conformitate cu originalul va fi certificatã de posesorul actului de identitate;
b) curriculum vitae elaborat în conformitate cu anexa nr. 1;
c) copie de pe actul care dovedeşte cã sunt absolvenţi ai unei instituţii de învãţãmânt superior;
d) chestionarul al cãrui model este prevãzut în anexa nr. 4, completat şi semnat de aceste persoane;
e) declaraţie pe propria rãspundere din care sã rezulte cã persoana în cauzã nu se aflã în vreuna dintre situaţiile prevãzute la art. 23 alin. (1) din Lege;
f) specimene de semnãturã, conform anexei nr. 5;
g) certificatul de cazier judiciar şi certificatul de cazier fiscal, cu respectarea prevederilor alin. (2), (3) şi (4).
(2) Pentru persoanele care nu au reşedinţa în România se va prezenta certificatul de cazier judiciar sau alt document cu aceeaşi valoare juridicã, eliberat de autoritãţile din ţara de origine şi din ţara în care au reşedinţa în prezent, dacã aceasta este alta decât ţara de origine.
(3) Pentru persoanele care nu au domiciliul, dar au reşedinţa în România, se va prezenta certificatul de cazier judiciar eliberat de autoritãţile române şi certificatul de cazier judiciar sau alt document cu aceeaşi valoare juridicã eliberat de autoritãţile din ţara de origine şi din ţara în care au avut anterior reşedinţa, dacã aceasta este alta decât ţara de origine.
(4) Pentru persoanele care au domiciliul în România se va prezenta certificatul de cazier judiciar eliberat de autoritãţile române.
ART. 17
(1) Regulamentul de organizare şi funcţionare al administratorului va conţine cel puţin urmãtoarele:
a) structura organizatoricã a administratorului, care va conţine obligatoriu o direcţie de audit intern şi o direcţie distinctã responsabilã cu analiza oportunitãţilor investiţionale şi plasarea activelor;
b) atribuţiile fiecãrui compartiment al administratorului şi relaţiile dintre acestea;
c) atribuţiile sediilor secundare ale administratorului, inclusiv proceduri privind evidenţa şi controlul activitãţii, arhivarea documentelor şi transmiterea situaţiilor şi/sau a documentelor la sediul social;
d) competenţele conducãtorilor/înlocuitorilor acestora, ale persoanelor care asigurã conducerea compartimentelor din cadrul administratorului, din cadrul sediilor secundare şi ale altor persoane care efectueazã operaţiuni în numele şi pe contul administratorului.
(2) Procedurile interne vor conţine cel puţin urmãtoarele:
a) descrierea sistemului de control intern, a gradului de adecvare a sistemului informatic dedicat activitãţii de administrare de fonduri de pensii facultative, preconizat a fi utilizat, la specificul activitãţii ce urmeazã a fi desfãşuratã, avându-se în vedere aspecte precum: capacitatea de a asigura în mod corespunzãtor suportul pentru desfãşurarea activitãţilor propuse, gradul de securitate a informaţiei, capacitatea de a furniza raportãrile solicitate de Comisie, îndeplinirea de cãtre sistemele de prelucrare automatã a datelor a criteriilor minimale prevãzute de reglementãrile în domeniul financiar-contabil în vigoare;
b) reguli privind prevenirea şi combaterea spãlãrii banilor, emise în aplicarea <>Legii nr. 656/2002 privind prevenirea şi sancţionarea spãlãrii banilor, precum şi pentru instituirea unor mãsuri de prevenire şi combatere a finanţãrii actelor de terorism, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 18
Planul de afaceri este elaborat de administrator şi trebuie sã cuprindã cel puţin urmãtoarele:
a) informaţii cu privire la activitãţile ce urmeazã a fi desfãşurate;
b) informaţii cu privire la modul în care administratorul intenţioneazã sã acţioneze pentru desfãşurarea activitãţii într-un mod sigur şi prudent;
c) studiul pieţei şi al factorilor ce pot afecta fezabilitatea planului de afaceri;
d) politica de investiţii şi planul de finanţare a afacerii, incluzând perioada de recuperare a investiţiei.
ART. 19
(1) Spaţiul destinat sediului social trebuie sã îndeplineascã cel puţin urmãtoarele condiţii:
a) sã se afle în folosinţa exclusivã a administratorului;
b) sã fie corespunzãtor structurii organizatorice şi activitãţilor ce urmeazã a fi desfãşurate;
c) sã fie în suprafaţã utilã de cel puţin 100 mp;
d) sã fie compartimentat corespunzãtor, astfel încât sã se asigure separarea efectivã a activitãţilor ce urmeazã a fi desfãşurate;
e) sã nu fie amplasat la subsolurile clãdirilor sau la etajele ansamblurilor de locuinţe;
f) sã dispunã de o dotare tehnicã adecvatã desfãşurãrii activitãţii, astfel încât sã se asigure securitatea, stocarea şi confidenţialitatea informaţiilor şi a documentelor în arhiva entitãţii.
(2) Spaţiul destinat sediilor secundare trebuie sã îndeplineascã cel puţin urmãtoarele condiţii:
a) sã se afle în folosinţa exclusivã a administratorului;
b) sã fie corespunzãtor structurii organizatorice şi activitãţilor ce urmeazã a fi desfãşurate;
c) sã fie în suprafaţã utilã de cel puţin 25 mp;
d) sã fie compartimentat corespunzãtor, astfel încât sã se asigure separarea efectivã a activitãţilor ce urmeazã a fi desfãşurate;
e) sã nu fie amplasat la subsolurile clãdirilor sau la etajele ansamblurilor de locuinţe;
f) sã dispunã de o dotare tehnicã adecvatã desfãşurãrii activitãţii, astfel încât sã se asigure securitatea, stocarea şi confidenţialitatea informaţiilor şi a documentelor în arhiva entitãţii.

SECŢIUNEA a 4-a
Procedura de acordare sau respingere a autorizaţiei de administrare de fonduri de pensii facultative

SUBSECŢIUNEA 1
Acordarea autorizãrii de administrare de fonduri de pensii facultative

ART. 20
(1) Comisia hotãrãşte cu privire la eliberarea unei decizii de autorizare a administratorului în termen de 30 de zile de la înregistrarea dosarului complet al solicitantului.
(2) Pentru a stabili îndeplinirea condiţiilor prevãzute de lege, la evaluarea calitãţii acţionarilor şi a membrilor consiliului de administraţie şi ai comitetului de direcţie vor fi luate în considerare informaţii legate de activitatea, reputaţia şi, dupã caz, integritatea moralã a acestor persoane, precum şi de orice alte circumstanţe.
(3) În aplicarea prevederilor alin. (2) vor fi avute în vedere, în mãsura în care prezintã relevanţã, situaţii cum ar fi:
a) nu se poate stabili provenienţa fondurilor ce vor fi utilizate pentru obţinerea participaţiei la capitalul social al administratorului sau justificarea prezentatã nu este suficientã pentru a determina dacã sunt îndeplinite cerinţele prevãzute de lege şi de prezenta normã;
b) din informaţiile furnizate de persoanele respective nu rezultã în mod clar natura activitãţii desfãşurate de acestea şi, în cazul persoanelor juridice, identitatea persoanelor care deţin controlul direct sau indirect asupra acestora, nepermiţând astfel realizarea unei supravegheri eficiente;
c) informaţiile disponibile referitoare la activitatea persoanelor, la tranzacţiile desfãşurate de acestea ori la influenţa de orice naturã, politicã, economicã, familialã, personalã la care sunt supuse persoanele respective conduc la concluzia cã existã posibilitatea ca administratorul sã nu îşi desfãşoare activitatea în conformitate cu prevederile Legii;
d) persoanele respective sau persoanele din grupul din care fac parte au fãcut obiectul unor anchete sau proceduri administrative ori judiciare care s-au încheiat cu sancţiuni sau interdicţii;
e) acţionarii nu sunt supravegheaţi în mod adecvat de autoritatea competentã din ţara de origine, inclusiv în ceea ce priveşte supravegherea pe bazã consolidatã;
f) persoana respectivã a fost sancţionatã sau i s-a refuzat o autorizaţie de cãtre o autoritate din domeniul financiar-bancar din România sau din strãinãtate.
ART. 21
(1) Orice solicitare a Comisiei de informaţii suplimentare sau de modificare a documentelor prezentate iniţial întrerupe termenul prevãzut la art. 20 alin. (1), care reîncepe sã curgã de la data depunerii respectivelor informaţii sau modificãri, depunere care nu poate fi fãcutã mai târziu de 30 de zile de la data solicitãrii Comisiei, sub sancţiunea respingerii cererii.
(2) În situaţia în care documentele depuse sunt incomplete, ilizibile sau se constatã depunerea acestora într-o formã necorespunzãtoare, precum şi lipsa unor documente, acestea sunt returnate solicitantului spre completare sau înlocuire, dupã caz.
ART. 22
Decizia de aprobare a cererii de autorizare ca administrator se comunicã solicitantului în termen de 5 zile calendaristice de la adoptarea acesteia de cãtre Comisie.

SUBSECŢIUNEA a 2-a
Respingerea autorizãrii de administrare de fonduri de pensii facultative

ART. 23
(1) Neîndeplinirea uneia dintre condiţiile prevãzute în prezenta normã duce la respingerea cererii pentru autorizarea ca administrator.
(2) Decizia de respingere, scrisã şi motivatã, se comunicã societãţii în termen de 5 zile calendaristice de la adoptarea acesteia.
(3) Decizia de respingere poate fi contestatã în termen de maximum 30 de zile de la data comunicãrii ei, în conformitate cu legislaţia în vigoare privind contenciosul administrativ.
ART. 24
O nouã cerere de autorizare poate fi adresatã Comisiei numai dacã au fost remediate deficienţele care au constituit motivele de respingere a cererii iniţiale.

CAP. III
Dispoziţii finale

ART. 25
Toate documentele depuse la Comisie, în scopul obţinerii autorizaţiei ca societate de pensii, ca administrator sau ca fond de pensii facultative, vor fi numerotate şi semnate, pentru conformitate, de reprezentanţii legali ai solicitantului şi vor fi însoţite de un opis în care acestea vor fi menţionate.
ART. 26
Anexele nr. 1-7 fac parte integrantã din prezenta normã.

ANEXA 1
----------
la normã
---------



┌────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────┐
│ │ │
│Curriculum vitae │ │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Informaţii personale │ │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Nume/Prenume │Nume Prenume │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Adresa │Numãrul imobilului, numele strãzii, │
│ │codul poştal, localitatea, ţara │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Telefon │Fix: Mobil: │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Fax │ │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│E-mail │ │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Cetãţenia │ │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Data naşterii │ │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Sex │ │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Experienţa profesionalã │ │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Perioada │Menţionaţi pe rând fiecare experienţa │
│ │profesionalã relevantã, începând cu │
│ │cea mai recentã dintre acestea. │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Funcţia sau postul ocupat │ │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Principalele activitãţi şi │ │
│responsabilitãţi │ │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Numele şi adresa angajatorului │ │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Tipul activitãţii sau sectorul │ │
│de activitate │ │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Educaţie şi formare │ │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Perioada │Menţionaţi pe rând fiecare formã de │
│ │învãţãmânt şi program de formare │
│ │profesionalã urmat, începând cu cel │
│ │mai recent. │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Calificarea / diploma obţinutã │ │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Domenii principale studiate / │ │
│competenţe dobândite │ │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Numele şi tipul instituţiei │ │
│de învãţãmânt │ │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Nivelul de clasificare a formei │ │
│de învãţãmânt │ │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Aptitudini şi competenţe │ │
│personale │ │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Limba maternã │Precizaţi limba materna │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Limba(i) strãinã(e) cunoscute │ │
├────────────────────────────────┼───────────────────┬─────────────┬───────┤
│Autoevaluare │ Înţeles │ Vorbit │ Scris │
├────────────────────────────────┼─────────┬─────────┼───────┬─────┼───────┤
│ │Abilitãţi│Abilitãţi│Interac│Expri│ │
│ │ de │de citire│ţiune │mare │ │
│ │ascultare│ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────────────┼─────────┴─────────┴───────┴─────┴───────┤
│Limba │ │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Limba │ │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Competenţe şi cunoştinţe de │Descrieţi competenţele şi indicaţi │
│utilizare a calculatorului │contextul în care au fost dobândite. │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Alte competenţe şi aptitudini │Descrieţi competenţele şi indicaţi │
│ │contextul în care au fost dobândite. │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Informaţii suplimentare │Indicaţi alte informaţii utile care nu │
│ │au fost menţionate anterior, de exemplu: │
│ │persoane de contact, referinţe etc. │
└────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────────┘



ANEXA 2
-------
la normã
--------


┌────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────────┐
│ │ │
│ │ CERERE PENTRU AUTORIZAREA DE ADMINISTRATOR A │
│ DATE DE │ FONDURILOR DE PENSII FACULTATIVE │
│ IDENTIFICARE │ │
│ ALE SOCIETĂŢII │ │
├────────────────────┴─────────────────────────────────────────────────────┤
│ │
│ │
│Subsemnatul (a) ....................................................... │
│ (numele şi prenumele) │
│ │
│ │
│În calitate de împuternicit/împuterniciţi ............................. │
│ (nr. şi data procurii speciale şi │
│ autentice/delegaţiei avocaţiale) │
│ │
│Solict autorizarea de constituire a societãţii de pensii/autorizarea │
│societatii de administrare a fondurilor de pensii facultative │
│....................................................................... │
│ (denumirea societãţii) │
│ │
│având: │
│Sediul social: ..................... ............................... │
│ (localitate) (strada şi numãrul) │
│ │
│ ..................... ............................... │
│ (judeţul) (codul poştal) │
│ │
│Sediul secundar:.................... ............................... │
│ (localitate) (strada şi numãrul) │
│ │
│ ..................... ............................... │
│ (judeţul) (codul poştal) │
│ │
│ │
│ Forma de înregistrare: │
│ ....................................................................... │
│ (filialã, sucursalã, reprezentanţã, agenţie, punct de lucru) │
│ │
│ │
│Numãrul de telefon: ............. Numãrul de fax: ................... │
│ │
│ │
│Adresa de poştã electronicã: ......................................... │
│Prezenta cerere este însoţitã de un numãr de ...... documente, totalizând │
│un numãr de ..... file. │
│ │
│ │
│ │
│Semnãtura împuternicit: .......................... │
│Data: ............................. │
│ │
│ │
│ │
│ FALSE DECLARAŢII SAU OMISIUNI INTENŢIONATE ALE UNOR FAPTE │
│ POT CONSTITUI INCALCARI ALE LEGII PENALE │
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



ANEXA 3
-------
la normã
--------



┌───────────────┬──────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │ │
│ │ DATE DESPRE ACTIONARII SOCIETĂŢII DE ADMINISTRARE │
│ │ A FONDURILOR DE PENSII FACULTATIVE │
├───────────────┴──────────────────────────────────────────────────────────┤
│Actionarii societãţii de administrare - Persoane fizice │
├────┬───────────────┬──────────┬─────────────────────────────┬────────────┤
│Nr. │ Fondatori/ │ Statul │ Deţinere │Cod numeric │
│crt.│ Actionari │ rezident ├────────────┬────────────────┤personal*1) │
│ │Nume şi prenume│ │Nr. acţiuni │% din capitalul │ │
│ │ │ │ │ social │ │
├────┼───────────────┼──────────┼────────────┼────────────────┼────────────┤
├────┼───────────────┼──────────┼────────────┼────────────────┼────────────┤
├────┼───────────────┼──────────┼────────────┼────────────────┼────────────┤
├────┴───────────────┴──────────┴────────────┴────────────────┴────────────┤
│Actionarii societãţii de administrare - Persoane juridice*2) │
├────┬───────────────┬──────────┬─────────────────────────────┬────────────┤
│Nr. │ Fondatori/ │ Statul │ Deţinere │Cod unic de │
│crt.│ Actionari*3) │ rezident ├────────────┬────────────────┤inregis- │
│ │ Denumire │ │Nr. acţiuni │% din capitalul │ trare*4) │
│ │ │ │ │ social │ │
├────┼───────────────┼──────────┼────────────┼────────────────┼────────────┤
├────┼───────────────┼──────────┼────────────┼────────────────┼────────────┤
├────┼───────────────┼──────────┼────────────┼────────────────┼────────────┤
└────┴───────────────┴──────────┴────────────┴────────────────┴────────────┘

Nume şi prenume împuternicit:.......................................

Semnãtura împuternicit: ................................

Data: ...............



*1) pentru persoanele fizice strãine se va completa seria şi numãrul
paşaportului.
*2) se vor înscrie numai actionarii societãţii cu deţineri de minim 5%
din capitalul social, ultima linie fiind completatã cu "alţi
actionari persoane fizice/juridice cu deţineri sub 5%" şi, respectiv
totalul deţinerilor acestora.
*3) se va completa începând cu structura acţionariatului societãţii care
solicitã autorizarea. Pentru fiecare acţionar semnificativ, persoanã
juridicã, se va completa o nouã paginã precizându-se structura
acţionariatului acestuia pânã la nivel de acţionar persoanã fizicã
inclusiv. Nu se completeazã în cazul societãţilor admise la
tranzacţionare pe o piaţã reglementatã şi al celor la care statul sau
o autoritate a administraţiei publice este acţionar sau asociat,
precizându-se aceastã situaţie.
*4) pentru persoanele juridice strãine se va completa numãrul de
înregistrare la instituţia similarã Oficiului Registrului Comerţului
din statul de origine.


FALSE DECLARAŢII SAU OMISIUNI INTENŢIONATE ALE UNOR FAPTE
POT CONSTITUI ÎNCĂLCĂRI ALE LEGII PENALE


ANEXA 4
-------
la normã
--------


┌────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────┐
│ │ │
│ │ INFORMAŢII DESPRE MEMBRII CONSILIULUI DE │
│ │ ADMINISTRAŢIE*1)/COMITETULUI DE DIRECŢIE │
├────────────────────────┼────────────────────┬────────────────────────────┤
│Numele şi prenumele │ Funcţia*2) │ Codul numeric personal │
├────────────────────────┼────────────────────┼──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬─┤
├────────────────────────┼────────────────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼─┤
├────────────────────────┼────────────────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼─┤
├────────────────────────┼────────────────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼─┤
├────────────────────────┼────────────────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼─┤
├────────────────────────┼────────────────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼─┤
├────────────────────────┼────────────────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼─┤
├────────────────────────┼────────────────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼─┤
├────────────────────────┼────────────────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼─┤
└────────────────────────┴────────────────────┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴─┘


Nume şi prenume împuternicit:....................

Semnãtura împuternicit: .........................

Data: ..........................


*1) Consiliul de Administraţie va conţine minim 3 membri şi va
avea numãr impar;
*2) se va completa, dupã caz, cu: CA - membru în Consiliul de
Administraţie, CD - membru Comitetul de Direcţie



FALSE DECLARAŢII SAU OMISIUNI INTENŢIONATE ALE UNOR FAPTE
POT CONSTITUI ÎNCĂLCĂRI ALE LEGII PENALE



CHESTIONAR
pentru membrii Consiliului de Administraţie şi
membrii Comitetului de Direcţie

Acest chestionar va fi completat de cãtre fiecare dintre membrii Consiliului de Administraţie şi membrii Comitetului de Direcţie ai societãţii de administrare. Chestionarul se întocmeşte potrivit acestui model; este obligatoriu a se rãspunde la toate întrebãrile. Nu sunt acceptate chestionarele semnate prin reprezentare.

1. Denumirea şi adresa sediului societãţii pentru care se comunicã informaţiile:
.................................................................
2. Identitatea membrului (numele şi prenumele, CNP, seria şi numãrul actului de identitate, emitentul şi data emiterii acestuia, data şi locul naşterii, cetãţenia şi domiciliul). Pentru cetãţenii strãini se va preciza, dacã este cazul, şi data de la
care au domiciliul/reşedinţa în România.
.................................................................
3. Funcţia pe care o exercitaţi în cadrul societãţii. Se va prezenta şi o scurtã descriere a atribuţiilor şi responsabilitãţilor aferente.
.................................................................
4. Comunicaţi orice informaţii suplimentare care ar putea fi considerate relevante pentru aprecierea calificãrii, experienţei profesionale şi a onorabilitãţii dumneavoastrã.
.................................................................
5. Aţi fost sau sunteţi acţionar semnificativ (care deţine cel puţin 10% din capitalul social sau din drepturile de vot) ori asociat într-o societate comercialã? În aceastã eventualitate, precizaţi denumirea societãţii comerciale şi nivelul participaţiei dumneavoastrã.
.................................................................
6. Ati exercitat activitãţi, pentru care, potrivit dispoziţiilor legale aplicabile era prevãzutã obligativitatea obţinerii unei aprobãri de la o autoritate de reglementare, supraveghere şi/sau control din domeniul financiar-bancar din România sau din strãinãtate?
.................................................................
7. Ati avut, dumneavoastrã sau societãţile la care ati exercitat ori exercitaţi responsabilitãţi de conducere şi/sau de administrare ori la care sunteţi sau aţi fost acţionar semnificativ ori asociat, dificultãţi financiare majore sau v-aţi aflat dumneavoastrã ori respectivele entitãţi în alte situaţii care sã fi condus la proceduri judiciare sau extrajudiciare, finalizate ori aflate în curs de desfãşurare? Dacã da, faceţi orice precizare utilã.
.................................................................
8. Ati fãcut parte din Consiliul de Administraţie sau din conducerea unei societãţi care a înregistrat o evoluţie necorespunzãtoare a indicatorilor de prudenţã sau a fãcut obiectul unor mãsuri de supraveghere specialã, de administrare specialã ori al altor mãsuri similare instituite de cãtre o autoritate competentã?
.................................................................
9. Autoritãţile însãrcinate cu supravegherea în domeniul financiar-bancar din România sau din strãinãtate v-au refuzat vreo autorizaţie ori v-au aplicat vreo sancţiune dumneavoastrã personal? Dar vreuneia dintre entitãţile la care aţi exercitat ori exercitaţi responsabilitãţi de conducere şi/sau de administrare ori la care sunteţi sau aţi fost acţionar semnificativ ori asociat? Dacã da, daţi detalii, indiferent dacã între timp a intervenit reabilitarea (se vor indica: autoritatea care a dispus sancţionarea, fapta sancţionatã, sancţiunea şi data aplicãrii sancţiunii).
.................................................................
10. Sunteţi membru în Consiliul de Administraţie sau conducãtor al unei alte societãţi de administrare a fondurilor de pensii facultative, al unei instituţii de credit care îndeplineşte funcţie de depozitar sau al unei societãţi de servicii de investiţii financiare? Dacã da, faceţi orice precizare utilã.
.................................................................
11. Sunteţi angajat sau aveţi o relaţie contractualã cu o altã societate de administrare a investiţiilor, societate de asigurare, societate de servicii de investiţii financiare sau instituţie de credit care îndeplineşte funcţie de depozitar? Dacã da, faceţi orice precizare utilã.
.................................................................



Semnãtura:.....................
Data:............................


FALSE DECLARAŢII SAU OMISIUNI INTENŢIONATE ALE UNOR FAPTE
POT CONSTITUI ÎNCĂLCĂRI ALE LEGII PENALE

ANEXA 5
-------
la normã
--------



Specimene*1) de semnãturã pentru membrii
Consiliului de Administraţie/Comitetului de Direcţie


................................................................
(denumirea societãţii care solicitã autorizare de administrare a
fondurilor de pensii facultative)
înregistratã la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului cu numãr
....... având cod unic de înregistrare .........

┌─────┬────────────────────────────────────────────────────┬───────────────┐
│Nr. │ Numele şi prenumele Calitatea │ Semnãtura │
│crt. │ descifrabil │ │
└─────┴────────────────────────────────────────────────────┴───────────────┘
┌───────┐
│ │
│ │
1)...........................................................└───────┘
┌───────┐
│ │
│ │
2)...........................................................└───────┘
┌───────┐
│ │
│ │
3)...........................................................└───────┘


*1) Prezenta anexã se va completa în faţa reprezentantului Comisiei.
Dacã unul dintre membrii Consiliului de Administraţie/Comitetului
de Direcţie nu poate semna în aceste condiţii se va depune o declaraţie
notarialã privind specimenul de semnãturã.


ANEXA 6
-------
la normã
--------


Declaraţie 1
privind afilierea

Declaraţia se întocmeşte potrivit acestui model. Nu sunt acceptate
declaraţiile semnate prin reprezentare.


Subsemnatul ............., cu domiciliul în ......., posesor al actului de
identitate tip*1)..., seria ... nr. ...., eliberat de ........ la data de
......., valabil pânã la data de ......., CNP ........ în calitate de*2)
......... al societãţii de pensii/societãţii de administrare a fondului de
pensii facultative .........., declar prin prezenta cã am/nu am calitatea
de persoanã afiliatã, în raport cu o persoanã fizicã sau juridicã, aşa cum
este definitã la <>art. 2 alin. 2 din Legea nr. 204/2006 privind pensiile
facultative.

Relaţii de afiliere:
┌────┬──────────────────────────────┬─────────────────────┬───────────────┐
│Nr. │Denumirea societãţii/numele şi│ Statul rezident al │Participare la │
│crt.│ prenumele persoanei fizice │ societãţii │ capitalul │
│ │ │în care sunt deţinute│ social al │
│ │ │ acţiuni │ societãţii/ │
│ │ │ │ drepturile │
│ │ │ │ de vot(%) │
├────┼──────────────────────────────┼─────────────────────┼───────────────┤
├────┼──────────────────────────────┼─────────────────────┼───────────────┤
├────┼──────────────────────────────┼─────────────────────┼───────────────┤
├────┼──────────────────────────────┼─────────────────────┼───────────────┤
├────┼──────────────────────────────┼─────────────────────┼───────────────┤
└────┴──────────────────────────────┴─────────────────────┴───────────────┘


Data..................

Semnãtura ....................


*1) se completeazã BI pentru buletin de identitate sau CI pentru carte
de identitate sau PAS pentru paşaport, în cazul persoanelor fizice strãine.
*2) se completeazã funcţia deţinutã: acţionar, membru în Consiliul de
Administraţie, membru în Comitetul de Direcţie.



FALSE DECLARAŢII SAU OMISIUNI INTENŢIONATE ALE UNOR FAPTE
POT CONSTITUI ÎNCĂLCĂRI ALE LEGII PENALE


ANEXA 7
-------
la normã
--------


Declaraţie 2
privind deţinerile reprezentând cel puţin 5% din
capitalul social sau din drepturile de vot ale unei societãţi

Declaraţia se întocmeşte potrivit acestui model. Nu sunt acceptate
declaraţiile semnate prin reprezentare.


Subsemnatul ..................., cu domiciliul în .........., posesor
al actului de identitate tip*1) ...., seria ..... nr. ....., eliberat de
....... la data de ......., valabil pânã la data de ......., CNP .........,
în calitate de*2) .............. al societãţii de administrare a fondului
de pensii facultative .........................., declar prin prezenta
cã am/nu am deţineri care reprezintã cel puţin 5% din capitalul social sau
al drepturilor de vot:

Deţineri individuale:
┌────┬──────────────────────────────┬─────────────────────┬───────────────┐
│Nr. │Denumirea societãţii in care │ Statul rezident al │Participare la │
│crt.│ sunt detinute actiuni │ societãţii │ capitalul │
│ │ │în care sunt deţinute│ social al │
│ │ │ acţiuni │ societãţii/ │
│ │ │ │ drepturile │
│ │ │ │ de vot(%) │
├────┼──────────────────────────────┼─────────────────────┼───────────────┤
├────┼──────────────────────────────┼─────────────────────┼───────────────┤
├────┼──────────────────────────────┼─────────────────────┼───────────────┤
├────┼──────────────────────────────┼─────────────────────┼───────────────┤
├────┼──────────────────────────────┼─────────────────────┼───────────────┤
└────┴──────────────────────────────┴─────────────────────┴───────────────┘


Data..................

Semnãtura ....................



*1) Se completeazã BI pentru buletin de identitate sau CI pentru cartea
de identitate sau PAS pentru paşaport, în cazul persoanelor fizice strãine.
*2) Se completeazã funcţia deţinutã: membru în consiliul de administraţie,
conducãtor, înlocuitor al conducãtorului.


FALSE DECLARATII SAU OMISIUNI INTENŢIONATE ALE UNOR FAPTE
POT CONSTITUI ÎNCĂLCĂRI ALE LEGII PENALE

-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016