Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 126 din 1 martie 2007  pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si desfasurarea concursului de ocupare a posturilor vacante de grefier la instantele judecatoresti si la parchetele de pe langa acestea    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 126 din 1 martie 2007 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si desfasurarea concursului de ocupare a posturilor vacante de grefier la instantele judecatoresti si la parchetele de pe langa acestea

EMITENT: CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII - PLENUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 233 din 4 aprilie 2007

În temeiul dispoziţiilor art. 134 alin. (4) din Constituţia României, republicatã, şi ale <>art. 23 alin. (1) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicatã, cu modificãrile ulterioare,
având în vedere <>art. 36 din Legea nr. 567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instanţelor judecãtoreşti şi al parchetelor de pe lângã acestea, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Plenul Consiliului Superior al Magistraturii hotãrãşte:

ART. 1
Se aprobã Regulamentul privind organizarea şi desfãşurarea concursului de ocupare a posturilor vacante de grefier la instanţele judecãtoreşti şi la parchetele de pe lângã acestea, cuprins în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, dispoziţiile referitoare la organizarea şi desfãşurarea concursului la nivel naţional pentru ocuparea posturilor vacante de grefier la instanţele judecãtoreşti şi parchetele de pe lângã acestea din Regulamentul privind organizarea şi desfãşurarea concursului de admitere la Şcoala Naţionalã de Grefieri şi a concursului pentru ocuparea posturilor vacante la instanţele judecãtoreşti şi parchetele de pe lângã acestea, aprobat prin <>Hotãrârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 91/2005 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 266 din 31 martie 2005, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se abrogã.
ART. 3
Prezenta hotãrâre se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Consiliului Superior
al Magistraturii,
Anton Pandrea

Bucureşti, 1 martie 2007.
Nr. 126.

ANEXĂ

REGULAMENT
privind organizarea şi desfãşurarea concursului de ocupare a posturilor vacante de grefier la instanţele judecãtoreşti şi la parchetele de pe lângã acestea

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Organizarea concursului pentru ocuparea posturilor vacante de grefier la instanţele judecãtoreşti şi la parchetele de pe lângã acestea se aprobã de cãtre Consiliul Superior al Magistraturii atunci când, din cauza numãrului mare de posturi vacante, activitatea instanţelor judecãtoreşti sau a parchetelor nu se poate desfãşura în condiţii normale.
ART. 2
Concursul se desfãşoarã la nivelul Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, Direcţiei Naţionale Anticorupţie, curţilor de apel şi parchetelor de pe lângã curţile de apel, potrivit dispoziţiilor prezentului regulament, în colaborare cu Şcoala Naţionalã de Grefieri şi sub coordonarea Consiliului Superior al Magistraturii.
ART. 3
(1) La concursul de ocupare a posturilor vacante de grefier la instituţiile prevãzute la art. 2 au dreptul sã participe persoanele care îndeplinesc urmãtoarele condiţii:
a) au cetãţenie românã, domiciliul în România şi capacitate deplinã de exerciţiu;
b) nu au antecedente penale, nu au cazier fiscal şi se bucurã de o bunã reputaţie;
c) cunosc limba românã;
d) sunt apte din punct de vedere medical pentru exercitarea funcţiei;
e) au studii superioare juridice, studii medii sau studii superioare de altã specialitate;
f) posedã cunoştinţe de operare pe calculator sau de dactilografiere.
(2) Pentru îndeplinirea condiţiei prevãzute la alin. (1) lit. e) în vederea numirii în funcţia de grefier statistician este necesarã absolvirea de studii superioare economice, studii superioare juridice sau studii medii economice.
(3) Pentru îndeplinirea condiţiei prevãzute la alin. (1) lit. e) în vederea numirii în funcţia de grefier documentarist este necesarã absolvirea de studii superioare juridice, studii superioare de administraţie publicã sau filologice ori studii medii.
ART. 4
(1) Consiliul Superior al Magistraturii aprobã organizarea concursului în urma examinãrii propunerilor motivate formulate de instanţele şi parchetele prevãzute la art. 2, dupã consultarea prealabilã a Şcolii Naţionale de Grefieri. Instanţele şi parchetele vor arãta numãrul posturilor de grefier vacante, nivelul studiilor, numãrul grefierilor în funcţie, precum şi volumul de activitate raportat la numãrul total al grefierilor pe instanţe şi parchete.
(2) Numãrul posturilor vacante de grefier pentru care se organizeazã concurs se aprobã prin hotãrâre a Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, Direcţiei Naţionale Anticorupţie, curţilor de apel şi parchetelor de pe lângã curţile de apel, separat pentru posturile de grefier cu studii superioare juridice şi posturile de grefier cu studii medii sau superioare de altã specialitate.
(3) Tematica şi bibliografia pentru concurs, precum şi taxa de concurs se aprobã anual, prin hotãrâre a Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea instanţelor şi parchetelor prevãzute la alin. (2), dupã consultarea Şcolii Naţionale de Grefieri.
(4) Cuantumul taxei de concurs se stabileşte în funcţie de cheltuielile privind închirierea sãlilor de concurs, plata membrilor comisiilor, precum şi orice alte cheltuieli ocazionate de activitãţile de organizare a concursului.
ART. 5
(1) Numãrul posturilor vacante de grefier pentru care se va organiza concurs, data, locul de desfãşurare, taxa, tematica şi bibliografia de concurs se afişeazã la sediul Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, Direcţiei Naţionale Anticorupţie, la sediile curţilor de apel sau ale parchetelor de pe lângã curţile de apel în raza cãrora existã posturile vacante şi se publicã pe paginile de internet ale acestor instituţii, precum şi pe cea a Şcolii Naţionale de Grefieri, cu cel puţin 45 de zile înainte de data concursului.
(2) Anunţul privind organizarea concursului se va publica şi într-un cotidian central sau, dupã caz, într-un cotidian local de cãtre instituţiile prevãzute la alin. (1).

CAP. II
Înscrierea candidaţilor

ART. 6
Dosarele de concurs se depun la comisia de organizare a concursului constituitã la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, Parchetul de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, Direcţia Naţionalã Anticorupţie, curtea de apel sau parchetul de pe lângã curtea de apel în raza cãrora existã posturile de grefier vacante, cu cel puţin 20 de zile înainte de data concursului.
ART. 7
Cererile tipizate de înscriere la concurs se elaboreazã de Şcoala Naţionalã de Grefieri şi se înainteazã instituţiilor prevãzute la art. 6, la nivelul cãrora se organizeazã concursul, odatã cu tematica şi bibliografia pentru concurs.
ART. 8
(1) Taxa de înscriere la concurs se plãteşte la casieria Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, Direcţiei Naţionale Anticorupţie, curţii de apel sau a parchetului de pe lângã curtea de apel la care se face înscrierea.
(2) Pentru încasarea taxei se va utiliza chitanţier separat de cel folosit pentru activitatea curentã.
(3) Chitanţele se întocmesc în trei exemplare, dintre care originalul va fi predat candidatului. Sumele astfel obţinute se vor vira la Consiliul Superior al Magistraturii, prin ordin de platã.
(4) Taxa de înscriere la concurs se restituie candidaţilor care au fost respinşi pentru neîndeplinirea condiţiilor de participare la concurs, precum şi candidaţilor care se retrag din concurs anterior afişãrii listelor cu rezultatele verificãrii îndeplinirii condiţiilor de participare la concurs. Cererea de restituire se depune la instanţa sau parchetul care organizeazã concursul şi se soluţioneazã în termen de 30 de zile de la înregistrare.
ART. 9
(1) La înscriere candidaţii vor primi formularul cererii tipizate, precum şi tematica şi bibliografia aprobate pentru concursul la care participã.
(2) Dosarul de concurs va cuprinde urmãtoarele documente:
a) cerere tipizatã;
b) actul de identitate (copie);
c) diploma de bacalaureat sau, dupã caz, de studii superioare (copie);
d) certificatul de cazier judiciar;
e) certificatul de cazier fiscal;
f) curriculum vitae;
g) adeverinţã medicalã din care sã rezulte cã este apt pentru exercitarea funcţiei;
h) chitanţa de achitare a taxei de înscriere la concurs.
(3) Certificarea copiilor de pe actele prevãzute la alin. (2) lit. b) şi c) se face de cãtre un membru al comisiei de organizare a concursului, prin aplicarea menţiunii "Conform cu originalul."
ART. 10
(1) Verificarea dosarelor candidaţilor privind îndeplinirea condiţiilor prevãzute la art. 3 se realizeazã de comisia de organizare a concursului.
(2) Lista candidaţilor admişi şi a celor respinşi se afişeazã şi se publicã cu 7 zile înainte de data concursului, în condiţiile art. 5 alin. (1).
(3) Candidaţii respinşi în urma verificãrii dosarelor pot formula contestaţii în termen de 48 de ore de la afişare la instanţele sau parchetele care organizeazã concursul.
(4) Contestaţiile vor fi soluţionate, prin hotãrâre definitivã, de comisia de organizare a concursului, în 24 de ore de la depunere, rezultatele fiind comunicate de îndatã, în condiţiile art. (5) alin. (1).

CAP. III
Comisiile de concurs

ART. 11
(1) Comisia de organizare a concursului, precum şi comisia de elaborare a subiectelor, comisia de corectare a lucrãrilor şi comisia de soluţionare a contestaţiilor se numesc prin hotãrâre a colegiului de conducere al Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, al Direcţiei Naţionale Anticorupţie ori al curţii de apel sau al parchetului de pe lângã curtea de apel care organizeazã concursul, la propunerea compartimentului de specialitate.
(2) Pentru susţinerea probei practice de verificare a cunoştinţelor de operare pe calculator sau de dactilografiere, colegiile de conducere prevãzute la alin. (1) numesc o comisie constituitã din un judecãtor sau, dupã caz, un procuror, informaticianul şef ori conducãtorul compartimentului pentru tehnologia informaţiei şi comunicaţiei şi primul grefier sau grefierul şef, dupã caz.
(3) Nu pot fi numite în comisii persoanele care au soţul sau soţia, rude ori afini pânã la gradul al patrulea inclusiv în rândul candidaţilor. Toţi membrii comisiilor completeazã declaraţii în acest sens. Dacã incompatibilitatea se iveşte ulterior desemnãrii membrilor comisiilor, persoana în cauzã are obligaţia sã se retragã şi sã comunice de îndatã aceastã situaţie preşedintelui comisiei, în vederea înlocuirii sale.
ART. 12
Comisia de organizare a concursului se compune din preşedinte şi cel puţin 2 membri şi exercitã urmãtoarele atribuţii principale:
a) asigurã publicitatea concursului;
b) înregistreazã şi verificã cererile şi documentele anexate, necesare înscrierii, şi completeazã baza de date privind concursul;
c) verificã respectarea condiţiilor de participare la concurs, pe baza actelor din dosarele candidaţilor;
d) soluţioneazã contestaţiile formulate de candidaţi în urma verificãrii dosarelor;
e) asigurã publicarea listei finale a candidaţior admişi şi a celor respinşi pentru participare la concurs;
f) asigurã tipãrirea tezelor de concurs;
g) stabileşte ora de începere a concursului;
h) asigurã redactarea borderourilor, a proceselor-verbale, precum şi a altor tipizate necesare în organizarea şi desfãşurarea concursului;
i) repartizeazã candidaţii în sãlile de concurs;
j) întocmeşte listele cuprinzând persoanele care vor asigura supravegherea candidaţilor ce vor susţine probele scrise;
k) verificã identitatea candidaţilor la intrarea acestora în sãlile de concurs;
l) numeşte câte un responsabil de salã dintre persoanele cu atribuţii de supraveghere. Aceştia nu pot fi soţ/soţie, rude sau afini pânã la gradul al IV-lea inclusiv cu candidaţii;
m) asigurã multiplicarea subiectelor de concurs;
n) asigurã distribuirea plicurilor sigilate cu subiecte în sãlile de concurs, astfel încât la ora de începere a concursului acestea sã poatã fi desfãcute în prezenţa candidaţilor;
o) verificã exactitatea şi corectitudinea transcrierii pe tablã a subiectelor, atunci când este cazul;
p) completeazã borderourile de predare-primire a lucrãrilor de la candidaţi, consemnând numãrul de pagini pentru fiecare disciplinã;
q) completeazã procesul-verbal de desfãşurare a probelor scrise;
r) asigurã securizarea lucrãrilor scrise;
s) numeroteazã lucrãrile de concurs pe fiecare materie şi le predã pe bazã de proces-verbal preşedintelui comisiei de corectare;
ş) procedeazã la deschiderea lucrãrilor, dupã primirea acestora de la comisia de corectare;
t) întocmeşte şi asigurã publicitatea tabelului nominal cu rezultatele concursului, în ordinea descrescãtoare a mediilor;
ţ) asigurã primirea contestaţiilor şi transmiterea lor cãtre comisia de soluţionare a contestaţiilor;
u) asigurã securizarea lucrãrilor de concurs în vederea corectãrii contestaţiilor;
v) asigurã predarea pe bazã de proces-verbal a lucrãrilor contestate cãtre comisiile de soluţionare a contestaţiilor, dupã resigilarea acestora;
w) asigurã completarea bazei de date prin introducerea notelor finale din borderouri;
y) întocmeşte şi asigurã publicitatea tabelului final cu rezultatele concursului.
ART. 13
(1) Comisia de elaborare a subiectelor este compusã din preşedinte şi câte 2 membri pentru fiecare materie de concurs.
(2) Membrii comisiilor de elaborare a subiectelor nu pot face parte din comisiile de corectare şi comisiile de soluţionare a contestaţiilor.
(3) Comisia de elaborare a subiectelor este formatã din judecãtori, procurori, cadre didactice universitare, grefieri cu studii superioare juridice sau alţi specialişti. În mãsura în care este posibil, în comisiile de elaborare a subiectelor vor fi numiţi şi formatori ai Şcolii Naţionale de Grefieri.
(4) Comisia de elaborare a subiectelor exercitã, în principal, urmãtoarele atribuţii:
- elaboreazã subiectele şi baremele de corectare pentru fiecare probã de concurs;
- asigurã redactarea subiectelor de concurs în concordanţã cu tematica şi bibliografia aprobatã, în raport cu nivelul studiilor, precum şi cu durata probei scrise;
- predã comisiei de organizare a concursului, cu cel puţin douã ore înainte de desfãşurarea probei scrise, subiectele şi baremele de corectare, în plicuri sigilate.
ART. 14
(1) Comisia de corectare este compusã din preşedinte şi câte 2 membri pentru fiecare materie de concurs.
(2) Comisia de corectare este formatã din judecãtori, procurori, cadre didactice universitare, grefieri cu studii superioare juridice sau alţi specialişti. În mãsura în care este posibil, în comisiile de corectare vor fi numiţi şi formatori ai Şcolii Naţionale de Grefieri.
(3) Comisia de corectare are urmãtoarele atribuţii principale:
a) corecteazã lucrãrile pe baza baremelor de corectare definitive;
b) completeazã şi semneazã borderourile de notare;
c) înscrie, sub semnãtura preşedintelui comisiei, notele pe lucrãrile de concurs;
d) predã comisiei de organizare, pe bazã de proces-verbal, lucrãrile de concurs notate, în vederea întocmirii tabelului nominal cu rezultatele concursului, în ordinea descrescãtoare a mediilor.
ART. 15
(1) Comisia de soluţionare a contestaţiilor este compusã din preşedinte şi câte 2 membri pentru fiecare materie de concurs.
(2) Comisia de soluţionare a contestaţiilor este formatã din judecãtori, procurori, cadre didactice universitare, grefieri cu studii superioare juridice sau alţi specialişti, în raport cu nivelul studiilor pentru care se organizeazã concurs.
(3) Comisia de soluţionare a contestaţiilor are urmãtoarele atribuţii principale:
a) recorecteazã lucrãrile a cãror notare a fost contestatã, pe baza baremelor de corectare definitive;
b) completeazã şi semneazã borderourile de notare;
c) înscrie, sub semnãtura preşedintelui, notele finale pe lucrãrile de concurs;
d) predã pe bazã de proces-verbal lucrãrile de concurs, notate, comisiei de organizare, în vederea întocmirii tabelului final cu rezultatele concursului, în ordinea descrescãtoare a mediilor;
e) soluţioneazã contestaţiile la bareme.

CAP. IV
Organizarea şi desfãşurarea concursului

ART. 16
(1) Examinarea candidaţilor se face prin susţinerea unei probe practice eliminatorii de verificare a cunoştinţelor de operare pe calculator sau de dactilografiere, precum şi a unei probe scrise, cu subiecte distincte, pentru posturile vacante de grefier cu studii superioare juridice sau pentru ocuparea posturilor vacante de grefier cu studii medii şi studii superioare de altã specialitate.
(2) Verificarea cunoştinţelor de operare pe calculator sau de dactilografiere se face de cãtre comisia prevãzutã la art. 11 alin. (2) şi se noteazã cu "admis" sau "respins". Candidaţii declaraţi admişi la proba practicã eliminatorie participã la susţinerea probei scrise.
(3) Pentru concursul organizat în vederea ocupãrii posturilor vacante de grefier proba scrisã se susţine la urmãtoarele discipline:
1. procedurã penalã;
2. procedurã civilã;
3. organizare judiciarã.
ART. 17
Subiectele de concurs şi baremele de corectare vor fi elaborate în ziua concursului şi vor fi transmise preşedintelui comisiei de organizare.
Subiectele de concurs vor fi multiplicate, puse în plicuri separate şi sigilate.
ART. 18
(1) Comisia de organizare a concursului afişeazã pe uşa fiecãrei sãli de concurs tabele nominale cu candidaţii repartizaţi în salã.
(2) Candidaţii trebuie sã fie prezenţi în sala de concurs cu cel puţin o jumãtate de orã înainte de începerea probei scrise, accesul acestora având loc pe baza actului de identitate, potrivit listelor întocmite pentru fiecare salã, în care se va menţiona prezenţa sau absenţa candidaţilor. Dupã verificarea identitãţii, fiecare candidat va pãstra la vedere actul de identitate pânã la predarea lucrãrii scrise.
(3) Candidaţii care nu se vor afla în salã la momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susţine proba respectivã.
(4) Înainte de comunicarea subiectelor candidaţii îşi înscriu numele şi prenumele pe colţul foii care urmeazã sã fie lipit la predarea lucrãrii, dupã care se aplicã ştampila instanţei sau parchetului care organizeazã concursul.
(5) Ora stabilitã de comisia de organizare pentru începerea probei scrise va fi aceeaşi pentru toate sãlile în care se desfãşoarã concursul. Plicurile cu subiectele de concurs vor fi înmânate de preşedintele comisiei de organizare fiecãrui responsabil de salã, în prezenţa câte unui candidat din fiecare salã, cu un sfert de orã înaintea începerii probelor scrise.
(6) Pe toatã durata desfãşurãrii probelor scrise, în sãlile de concurs au acces persoanele care supravegheazã desfãşurarea probelor, membrii comisiei de organizare şi persoanele desemnate cu aplicarea ştampilei pe colţul îndoit al colilor, destinate probei scrise. Accesul altor persoane este interzis cu desãvârşire.
(7) În vederea elaborãrii lucrãrii scrise, candidaţii vor primi coli de hârtie având ştampila instanţelor sau parchetelor care organizeazã concursul. Se va putea folosi numai cernealã de culoare albastrã sau pastã de culoare albastrã.
(8) În sala de concurs, candidaţii nu pot avea asupra lor mijloace de comunicare la distanţã şi niciun fel de aparate electronice. Încãlcarea acestei dispoziţii atrage eliminarea din concurs.
(9) Timpul maxim destinat pentru elaborarea lucrãrilor scrise este de 3 ore, calculat de la comunicarea subiectelor. Dupã redactarea lucrãrilor, candidaţii le predau responsabililor de salã şi semneazã în borderoul de predare a lucrãrilor, dupã menţionarea numãrului de pagini.
(10) Dacã examinarea se face în mai multe sãli, se va întocmi câte un borderou pentru fiecare salã. Responsabilii de salã predau lucrãrile comisiei de organizare a concursului, care le înscrie în borderoul centralizator, pe baza unui proces-verbal.
(11) Pe toatã durata desfãşurãrii probei scrise este interzisã pãrãsirea sãlii de concurs de cãtre candidaţi. În cazuri excepţionale, pãrãsirea temporarã a sãlii de concurs se va putea face numai cu însoţitor.
(12) Orice fraudã doveditã se sancţioneazã cu eliminarea din concurs. În aceste cazuri, responsabilii de salã întocmesc un proces-verbal în care consemneazã constatãrile fãcute şi mãsurile luate, iar lucrarea se anuleazã cu menţiunea "fraudã". Procesul-verbal se comunicã preşedintelui comisiei de organizare a concursului.
ART. 19
Preşedintele comisiei de organizare a concursului va preda lucrãrile pe bazã de proces-verbal preşedintelui comisiei de corectare.
ART. 20
(1) Corectarea lucrãrilor se face pe baza baremelor definitive. Baremele de corectare se afişeazã la centrele de concurs cu 15 minute înainte de încheierea probei scrise. În termen de 24 de ore de la afişare candidaţii pot face contestaţii la bareme, care se depun la comisia de organizare a concursului şi se soluţioneazã în 24 de ore de cãtre comisia de soluţionare a contestaţiilor. Baremele definitive stabilite în urma soluţionãrii contestaţiilor se afişeazã de îndatã la sediile instituţiilor care organizeazã concursul şi se publicã pe paginile de internet ale acestora.
(2) Fiecare lucrare scrisã se verificã independent de 2 membri ai comisiei de corectare şi se noteazã separat cu note de la 1 la 10, conform baremului de corectare. Nota 1 se acordã în situaţia în care punctajul obţinut este mai mic sau egal cu aceastã notã. La notarea lucrãrilor se apreciazã atât conţinutul acestora, cât şi respectarea regulilor gramaticale şi modul de exprimare al candidaţilor.
(3) Dupã terminarea verificãrii lucrãrii, fiecare corector trece, sub semnãturã, nota în borderoul de notare. La corectare nu se fac însemnãri pe lucrare. Un corector nu are acces la borderoul celuilalt.
(4) Preşedintele comisiei de corectare verificã borderourile şi semnaleazã diferenţele mai mari de un punct dintre notele acordate de cei 2 corectori. În acest caz solicitã recorectarea lucrãrii.
(5) Dupã verificarea menţionatã la alin. (4) cei 2 corectori calculeazã nota finalã, care reprezintã media aritmeticã a notelor obţinute, cu douã zecimale, pe care o înscriu, sub semnãturã, în borderoul de notare.
(6) Pe timpul verificãrii, lucrãrile nu vor fi dezlipite, pãstrându-se secret numele candidatului. În prezenţa tuturor membrilor comisiei de corectare, se înscrie pe fiecare lucrare nota finalã trecutã în borderou de cãtre preşedintele comisiei de corectare, sub semnãtura acestuia.
(7) Membrii comisiei de organizare a concursului vor completa baza de date prin introducerea notelor finale din borderouri, dupã care se procedeazã la deschiderea lucrãrilor.
(8) Dupã deschiderea lucrãrilor, comisia de organizare a concursului procedeazã la corelarea numerelor lucrãrilor cu numele candidaţilor şi la centralizarea notelor obţinute la cele trei materii de concurs şi calculeazã media generalã.
(9) Pe baza mediei generale obţinute, comisia de organizare a concursului întocmeşte tabelul de clasificare a candidaţilor şi ia mãsuri pentru afişarea acestuia la sediul instituţiei organizatoare a concursului, precum şi pentru publicarea pe pagina de internet a acesteia.
ART. 21
(1) Candidaţii nemulţumiţi de notele acordate la concurs pot face contestaţii, care se depun la instanţele şi parchetele care au organizat concursul, în termen de 48 de ore la data afişãrii rezultatelor.
(2) Dupã centralizarea contestaţiilor, comisia de organizare a concursului resigileazã şi renumeroteazã lucrãrile a cãror notare a fost contestatã. Lucrãrile astfel securizate se predau de preşedintele comisiei de organizare a concursului, pe bazã de proces-verbal, preşedintelui comisiei de soluţionare a contestaţiilor.
(3) Comisia de soluţionare a contestaţiilor recorecteazã lucrãrile a cãror notare a fost contestatã, pe baza baremelor definitive, în termen de cel mult 5 zile.
(4) Fiecare lucrare contestatã se verificã independent de 2 membri ai comisiei de soluţionare a contestaţiilor şi se noteazã separat cu note de la 1 la 10, conform baremului de corectare. Nota 1 se acordã în situaţia în care punctajul obţinut este mai mic sau egal cu aceastã notã.
(5) Dupã terminarea verificãrii lucrãrii, fiecare corector trece, sub semnãturã, nota în borderoul de notare a lucrãrilor contestate. Nu se fac însemnãri pe lucrare. Un corector nu are acces la borderoul celuilalt.
(6) Preşedintele comisiei de soluţionare a contestaţiilor verificã borderourile şi semnaleazã diferenţele mai mari de un punct dintre notele acordate de cei 2 corectori. În acest caz solicitã recorectarea lucrãrii, în condiţiile prevãzute la alin. (3)-(5).
(7) Dupã verificarea menţionatã la alin. (6) cei 2 corectori calculeazã nota finalã, care reprezintã media aritmeticã a notelor obţinute, cu douã zecimale, pe care o înscriu, sub semnãturã, în borderoul de notare a lucrãrilor contestate. Nota finalã nu poate fi mai micã decât nota contestatã.
(8) Pe timpul verificãrii, lucrãrile nu vor fi dezlipite, pãstrându-se secrete numele candidatului, numãrul lucrãrii, precum şi nota acordatã de cãtre comisia de corectare. În prezenţa tuturor membrilor comisiei de soluţionare a contestaţiilor se înscrie pe fiecare lucrare nota finalã trecutã în borderou de cãtre preşedintele comisiei de soluţionare a contestaţiilor, sub semnãtura acestuia.
(9) Membrii comisiei de organizare a concursului vor completa baza de date prin introducerea notelor finale din borderouri, dupã care se procedeazã la deschiderea lucrãrilor.
(10) Dupã deschiderea lucrãrilor, comisia de organizare a concursului procedeazã la corelarea numerelor lucrãrilor cu numele candidaţilor şi la centralizarea notelor obţinute la cele trei materii de concurs şi calculeazã media generalã.
(11) Pe baza mediei generale obţinute, comisia de organizare întocmeşte tabelul de clasificare a candidaţilor, pe care îl afişeazã la sediul instituţiei care organizeazã concursul şi îl transmite spre publicare pe pagina de internet a acesteia.
ART. 22
(1) Pentru a fi declarat admis la concursul pentru ocuparea posturilor vacante de grefier cu studii superioare juridice sau de grefier cu studii medii ori cu studii superioare de altã specialitate, candidatul trebuie sã obţinã cel puţin nota 5,00 (cinci) la fiecare materie de concurs şi cel puţin media 6,00 (şase), sã îndeplineascã condiţiile privind buna reputaţie şi sã fie apt din punct de vedere medical.
(2) Verificarea bunei reputaţii se realizeazã de cãtre persoana desemnatã de preşedintele instanţei sau de conducãtorul parchetului care a organizat concursul.
(3) Sunt declaraţi admişi candidaţii care îndeplinesc condiţiile prevãzute la alineatele precedente, în ordinea descrescãtoare a mediilor, în limita locurilor scoase la concurs la nivelul Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, al Direcţiei Naţionale Anticorupţie, curţilor de apel sau parchetelor de pe lângã acestea.
(4) La medii egale au prioritate candidaţii care au obţinut nota cea mai mare, în urmãtoarea ordine: procedurã penalã, procedurã civilã, organizare judiciarã.
(5) Pe baza mediei finale obţinute, comisiile de organizare întocmesc tabelele finale cu candidaţii declaraţi admişi pentru fiecare instanţã şi parchet care a organizat concursul şi iau mãsuri pentru afişarea tabelelor la sediile instituţiilor menţionate şi publicarea lor pe paginile de internet ale acestora.

CAP. V
Dispoziţii finale

ART. 23
Candidaţii declaraţi admişi potrivit art. 22 alin. (3) sunt numiţi, în condiţiile legii, în posturile vacante de grefieri pentru care s-a organizat concursul, prin decizie, de cãtre preşedintele Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, procurorul general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, procurorul şef al Direcţiei Naţionale Anticorupţie ori de preşedintele curţii de apel sau, dupã caz, de procurorul general al parchetului de pe lângã curtea de apel, în a cãror circumscripţie urmeazã sã îşi desfãşoare activitatea.
ART. 24
(1) Dispoziţiile prezentului regulament, cu excepţia celor cuprinse în art. 4 alin. (1) şi (2), se aplicã şi pentru ocuparea posturilor de grefier vacante temporar.
(2) Rezultatele concursului organizat în condiţiile prezentului regulament pot fi valorificate pentru ocuparea posturilor ce se vacanteazã temporar, în termen de un an de la data afişãrii şi publicãrii acestora potrivit art. 22 alin. (5).
ART. 25
Tematica şi bibliografia pentru primele concursuri ce urmeazã a se organiza în temeiul prezentului regulament se aprobã de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii, în termen de 15 zile de la intrarea în vigoare a regulamentului.
ART. 26
(1) Dosarele de înscriere la concurs, precum şi lucrãrile candidaţilor declaraţi admişi vor fi predate în termen de 15 zile de la afişarea rezultatelor finale, pe bazã de proces-verbal, conducãtorului compartimentului de resort al Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, Direcţiei Naţionale Anticorupţie, curţii de apel sau parchetului de pe lângã curtea de apel, pentru care s-a organizat concursul, pentru a fi depuse la dosarele profesionale ale acestora.
(2) Borderourile de corectare, procesele-verbale şi celelalte documente ale concursului vor fi pãstrate în arhiva instanţelor sau parchetelor care au organizat concursul.

------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016