Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 125 din 17 iunie 2008  pentru aprobarea Regulamentului privind stabilirea raspunderii disciplinare a membrilor Camerei Auditorilor Financiari din Romania    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 125 din 17 iunie 2008 pentru aprobarea Regulamentului privind stabilirea raspunderii disciplinare a membrilor Camerei Auditorilor Financiari din Romania

EMITENT: CAMERA AUDITORILOR FINANCIARI DIN ROMANIA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 524 din 11 iulie 2008
În temeiul prevederilor:
- <>art. 6 alin (3) şi (5) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicatã, cu modificãrile ulterioare;
- art. 24 şi 26 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Camerei Auditorilor Financiari din România, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 983/2004 , cu modificãrile ulterioare;
- în baza dezbaterilor din şedinţele din 13 mai 2008 a Biroului permanent şi din 27 mai 2008 a Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România şi pe baza materialelor prezentate în şedinţa din 17 iunie 2008,

Consiliul Camerei Auditorilor Financiari din România, întrunit în şedinţa din 17 iunie 2008, hotãrãşte:

ART. 1
Se aprobã Regulamentul privind stabilirea rãspunderii disciplinare a membrilor Camerei Auditorilor Financiari din România, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Departamentul de eticã, conduitã profesionalã şi investigaţii şi Compartimentul secretariat vor duce la îndeplinire prezenta hotãrâre.
ART. 3
Prezenta hotãrâre se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.


Preşedintele Camerei Auditorilor Financiari din România,
Ion Mihãilescu


Bucureşti, 17 iunie 2008.
Nr. 125.


ANEXĂ

REGULAMENT
privind stabilirea rãspunderii disciplinare a
membrilor Camerei Auditorilor Financiari din România

Având în vedere prevederile <>art. 5 alin. (3) lit. i) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 75/1999 , republicatã, cu modificãrile ulterioare, potrivit cãrora Camera Auditorilor Financiari din România are competenţa legalã de a emite reguli şi proceduri, în limitele şi competenţele stabilite prin regulamentul de organizare şi funcţionare, în vederea asigurãrii respectãrii dispoziţiilor acestei ordonanţe de urgenţã,
ţinând cont de dispoziţiile cap. XII din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Camerei Auditorilor Financiari din România, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 983/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, care reglementeazã exercitarea de cãtre aceasta a prerogativei disciplinare asupra membrilor sãi,
urmãrind implementarea Declaraţiei Consiliului IFAC nr. 6 din 31 decembrie 2004 privind obligaţiile membrilor referitoare la investigaţie şi disciplinã, în forma amendatã a acesteia, adoptatã în 10 noiembrie 2006,
luând în considerare faptul cã stabilirea rãspunderii disciplinare a membrilor Camerei Auditorilor Financiari din România trebuie sã se desfãşoare cu respectarea principiului legalitãţii şi a asigurãrii dreptului la apãrare,
în temeiul art. 7 coroborat cu art. 8 alin. (3) şi art. 25 din regulamentul de organizare şi funcţionare sus-menţionat, Consiliul Camerei Auditorilor Financiari din România adoptã prezentul regulament.

CAP. I
Dispoziţii generale
ART. 1
Camera Auditorilor Financiari din România, denumitã în continuare CAFR, are competenţa de a stabili rãspunderea disciplinarã şi de a sancţiona abaterile disciplinare sãvârşite de membrii sãi, auditori financiari, în condiţiile legii, ale regulamentului propriu de organizare şi funcţionare, precum şi ale dispoziţiilor prezentului regulament.
ART. 2
Dispoziţiile prezentului regulament se aplicã tuturor auditorilor financiari membri ai CAFR.
ART. 3
Activitatea disciplinarã este o activitate internã aplicabilã exclusiv membrilor CAFR şi nu poate fi invocatã în cauzele aflate pe rol la instanţele de drept comun ale statului.
ART. 4
Încetarea provizorie a exercitãrii profesiei de auditor financiar nu exonereazã de rãspundere disciplinarã pe auditorul financiar în cauzã, pentru abaterile sãvârşite anterior.
ART. 5
(1) CAFR judecã abaterile disciplinare constând în faptele sau omisiunile sãvârşite de membrii CAFR, prin nerespectarea normelor de conduitã profesionalã, a Regulamentului de organizare şi funcţionare, a Codului etic şi a hotãrârilor organelor de conducere ale CAFR; prin încãlcarea prevederilor din alte acte normative, în mãsura în care abaterile respective aduc atingere conduitei etice şi profesionale, prestigiului şi credibilitãţii profesiei de auditor financiar.
(2) CAFR sancţioneazã membrii, auditori financiari, pentru infracţiuni care atrag interzicerea dreptului de exercitare a profesiei de auditor financiar.
ART. 6
(1) Acţiunea disciplinarã poate fi exercitatã în termen de cel mult un an de la data sãvârşirii faptei şi în termen de 3 luni de la data rãmânerii definitive a hotãrârii judecãtoreşti prin care un membru al CAFR a fost condamnat pentru infracţiuni care atrag interzicerea dreptului de exercitare a profesiei de auditor financiar.
(2) Atunci când nu se cunoaşte cu exactitate data sãvârşirii abaterii disciplinare de cãtre auditorul financiar, termenul în cadrul cãruia poate fi exercitatã acţiunea disciplinarã începe sã curgã de la predarea oricãrui document în legãturã cu abaterea.
ART. 7
(1) În conformitate cu dispoziţiile art. 94 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a CAFR auditorii financiari, persoane fizice sau juridice, membri ai CAFR, pot fi sancţionaţi pentru abateri disciplinare cu:
a) avertisment;
b) mustrare;
c) suspendarea calitãţii de membru al CAFR pe o perioadã de la 6 luni pânã la un an;
d) excluderea din CAFR.
(2) Deosebit de sancţiunile disciplinare menţionate mai sus, potrivit art. 29 din Normele privind controlul calitãţii activitãţii de audit financiar şi a serviciilor conexe, aprobate prin <>Hotãrârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 70/2006 , CAFR monitorizeazã activitatea membrilor sãi care au obţinut la inspecţia calitãţii activitãţii de audit calificativele D, C şi B, prin stabilirea şi a altor mãsuri sancţionatorii pentru remedierea neconformitãţilor, cum ar fi:
- repetarea inspecţiei într-un interval de maximum un an de la inspecţia precedentã;
- obligarea auditorului evaluat cu calificativele D, C şi B de a participa, cu suportarea pe contul sãu a costurilor prilejuite, la cursuri suplimentare de pregãtire profesionalã.
ART. 8
(1) Sancţiunile disciplinare se aplicã potrivit competenţelor de cãtre urmãtoarele organe ale CAFR:
a) Consiliul;
b) Comisia de apel.
(2) Sancţiunile disciplinare se dispun de Consiliul CAFR prin hotãrâre adoptatã cu majoritatea simplã a voturilor membrilor prezenţi.
(3) Hotãrârea de sancţionare dispusã de Consiliul CAFR poate fi atacatã cu apel la Comisia de apel în termen de 30 de zile de la comunicare.

CAP. II
Declanşarea procedurii
ART. 9
(1) Iniţierea procedurii disciplinare are loc:
a) în urma sesizãrilor formulate de persoanele interesate referitoare la abateri de la conduita eticã şi profesionalã ale membrilor CAFR;
b) cu privire la fapte de naturã sã atragã rãspunderea disciplinarã a unui membru, în situaţia în care CAFR obţine informaţii de aceastã naturã ca urmare a exercitãrii atribuţiilor sale legale - principala sursã a acestor informaţii o constituie rapoartele de control întocmite de Departamentul monitorizare şi competenţã profesionalã;
c) prin autosesizare, la cererea Departamentului servicii pentru membri şi a Departamentului admitere, pregãtire continuã şi stagiari, dar şi în urma unor articole de presã, media etc.
(2) Sesizãrile se depun la secretariatul CAFR unde se înregistreazã în Registrul general de intrare-ieşire a documentelor.
ART. 10
(1) Sesizarea va cuprinde cel puţin urmãtoarele:
a) numele, prenumele şi domiciliul autorului sesizãrii;
b) numele şi prenumele auditorului financiar reclamat, precum şi, dacã este cunoscut, sediul profesional al acestuia;
c) obiectul sesizãrii;
d) indicarea dovezilor pe care se sprijinã fiecare dintre faptele sesizate;
e) semnãtura autorului sesizãrii şi data întocmirii.
(2) La sesizare se vor anexa copii ale înscrisurilor nominalizate pe care se întemeiazã aceasta. Dacã autorul sesizãrii nu deţine documentele indicate, acestea aflându-se la auditorul financiar împotriva cãruia s-a formulat sesizarea, acesta va preciza acest aspect, urmând ca departamentul de specialitate sã le solicite celui care le deţine. Aceste copii vor fi certificate de autorul sesizãrii pentru conformitate cu originalul şi se vor numerota de la "1" la "n".
(3) Sesizarea îndreptatã împotriva mai multor membri ai CAFR va forma obiectul unui singur dosar, dacã obiectul sesizãrii îl constituie o obligaţie comunã ori dacã obligaţiile au aceeaşi cauzã, urmând ca în funcţie de gradul culpei fiecãrui auditor financiar sã i se aplice sancţiunea corespunzãtoare.
(4) Sesizãrile nesemnate sau anonime nu se vor lua în considerare şi se vor clasa.
ART. 11
Documentele de control cuprinzând informaţii obţinute de CAFR ca urmare a exercitãrii atribuţiilor sale legale, prin Departamentul monitorizare şi competenţã profesionalã, de naturã sã atragã rãspunderea disciplinarã a unui membru al CAFR, denumite în continuare rapoarte, vor indica în mod expres dispoziţia legalã sau cea din reglementãrile CAFR care a fost încãlcatã şi dovada acestei încãlcãri.
ART. 12
Rapoartele şi sesizãrile se transmit Departamentului de eticã, conduitã profesionalã şi investigaţii (DECPI).

CAP. III
Cercetarea disciplinarã
ART. 13
Cercetarea şi investigarea faptelor de naturã sã atragã rãspunderea disciplinarã a membrilor CAFR se efectueazã de cãtre DECPI.
ART. 14
Dupã primirea sesizãrii DECPI verificã dacã documentul îndeplineşte condiţiile de formã prevãzute la art. 10 şi, în cazul în care constatã neconformitãţi, solicitã în scris remedierea acestora, stabilind un termen pentru îndeplinirea mãsurilor dispuse. Cercetarea este suspendatã pânã la remedierea acestor neconformitãţi.
ART. 15
DECPI va întocmi dosarul disciplinar care va purta un numãr dat din registrul special existent la acest departament. Registrul va fi numerotat cu numere începând de la 1, ultimul numãr fiind dat la încheierea anului calendaristic. Anul calendaristic urmãtor va începe tot cu nr. 1 şi va continua cu numere crescãtoare pânã la încheierea anului calendaristic.
ART. 16
(1) Dacã sesizarea priveşte fapte care nu sunt de competenţa atribuitã prin lege CAFR, DECPI comunicã aceastã constatare autorului sesizãrii, îndrumându-l sã se adreseze autoritãţii în materie.
(2) Dacã sesizarea priveşte fapte care sunt atât de competenţa CAFR, dar şi de competenţa altor autoritãţi, la dispunerea sancţiunii se va ţine cont numai de acele fapte care privesc activitãţile din sfera CAFR.
ART. 17
(1) În cazul în care sesizarea sau raportul satisface cerinţele de formã prevãzute de prezentul regulament, DECPI trece la cercetarea pe fond a faptei.
(2) Aspectele imputate sunt comunicate în scris celui reclamat, prin scrisoare recomandatã cu confirmare de primire, solicitându-i-se sã-şi prezinte punctul de vedere şi dovezile în apãrarea sa, fiind convocat la sediul CAFR. Reclamatul va aduce dovezi scrise numerotate, conforme cu originalul, predându-le prin secretariatul CAFR, pe bazã de proces-verbal.
(3) DECPI este abilitat sã solicite informaţii, sã analizeze înscrisuri, sã convoace şi sã audieze pe autorul sesizãrii şi pe cel reclamat, procedând în aşa fel încât sã fie clarificate toate aspectele referitoare la faptele imputate. Convocarea trebuie transmisã, prin scrisoare recomandatã cu confirmare de primire, în aşa fel încât sã fie primitã de cãtre persoana în cauzã cu cel puţin 5 zile lucrãtoare înainte de data fixatã.
(4) Dacã informaţiile solicitate nu sunt comunicate în termenul stabilit, DECPI trece la soluţionarea cauzei pe baza datelor cuprinse în sesizare sau raport. Dacã titularul sesizãrii nu depune probe în sprijinul celor afirmate la termenele stabilite, cauza se va clasa din lipsã de probe. Dacã titularul sesizãrii indicã unele documente pe care nu le deţine, acestea fiind la auditorul financiar reclamat, DECPI le va solicita acestuia din urmã.
(5) Documentele depuse de pãrţi, conforme cu originalul, nu se restituie de la dosar, acestea devenind proprietatea CAFR, ca documente justificative ale cercetãrii disciplinare. Dosarul va putea fi consultat în condiţiile stabilite de prezentul regulament.
ART. 18
Dacã cel cu privire la care s-a formulat sesizarea recunoaşte faptele care i se imputã, DECPI ia act de acest acord, în scris, şi nu mai procedeazã la cercetare. În cazul în care cel investigat admite în parte acuzaţiile care i se aduc, cercetarea continuã numai asupra aspectelor rãmase în divergenţã.
ART. 19
Cel împotriva cãruia a fost formulatã sesizarea are dreptul sã fie asistat pe tot parcursul procedurii disciplinare de cãtre un avocat sau o persoanã împuternicitã şi are acces la dosarul de cercetare, personal sau prin reprezentantul ales. Persoana reclamatã poate sã dispunã sã fie reprezentatã, depunând la dosar o împuternicire expresã în acest sens, arãtând toate datele de identificare ale împuternicitului.
ART. 20
(1) Asupra celor constatate DECPI întocmeşte un referat cuprinzând: faptele sesizate, susţinerile pãrţilor implicate, probele administrate, concluziile referitoare la existenţa sau inexistenţa abaterii şi, dupã caz, propunerea de sancţionare.
(2) Referatul va fi comunicat membrilor Consiliului CAFR şi va fi prezentat în şedinţã.
(3) Consiliul convocã pe cel împotriva cãruia a fost formulatã sesizarea şi pe autorul sesizãrii în vederea audierii, cu respectarea termenului de convocare prevãzut de prezentul regulament.
(4) Pãrţile implicate în acţiunea disciplinarã (atât reclamantul, cât şi cel reclamat) vor fi citate pentru a participa în nume propriu la şedinţa Consiliului CAFR. Citaţia este trimisã celor în cauzã cu cel puţin 10 zile înainte de şedinţa Consiliului CAFR, iar dosarul cauzei, cuprinzând în special concluziile DECPI, va fi pus la dispoziţia pãrţilor cu 7 zile înainte de acelaşi termen, prin secretariatul CAFR. Citarea trebuie fãcutã prin scrisoare recomandatã cu confirmare de primire.

CAP. IV
Hotãrârea de sancţionare
ART. 21
Persoanele care pronunţã hotãrârea de sancţionare trebuie sã fie independente de subiectul investigaţiei şi de orice altã persoanã care are legãturã cu acesta sau are vreun interes în problema cercetatã. Oricare membru al Consiliului care se aflã într-o situaţie ce îi poate afecta independenţa este obligat sã se abţinã de la vot.
ART. 22
(1) Respectarea cerinţei de independenţã se declarã pe propria rãspundere (conform anexei la prezentul regulament) de cãtre toate persoanele care pronunţã hotãrârea de sancţionare.
(2) Situaţia în care una dintre pãrţi poate dovedi cã un membru al Consiliului CAFR a încãlcat cerinţa de independenţã şi a votat în vederea adoptãrii hotãrârii de sancţionare reprezintã motiv de apel, partea interesatã va putea formula apel în termenul stabilit de prezentul regulament.
ART. 23
(1) În şedinţã Consiliul CAFR procedeazã la analizarea cauzei pe baza referatului şi a lucrãrilor care au stat la baza întocmirii acestuia.
(2) Şedinţele Consiliului CAFR, în cazul în care acesta acţioneazã ca instanţã disciplinarã, sunt publice, cu excepţia cazurilor în care publicitatea ar vãtãma pe oricare dintre pãrţi sau ar pune în pericol respectarea obligaţiei de confidenţialitate de care sunt ţinute acestea. Caracterul secret al şedinţelor se stabileşte de cãtre Consiliul CAFR, din oficiu sau la solicitarea pãrţii. Lipsa celui convocat nu împiedicã adoptarea hotãrârii.
(3) Consiliul CAFR se pronunţã pe baza actelor şi a dovezilor administrate în cauzã.
ART. 24
(1) Consiliul CAFR poate hotãrî, dupã caz, completarea sau refacerea cercetãrii, sancţionarea disciplinarã sau clasarea dosarului.
(2) În cazul în care hotãrãşte completarea sau refacerea cercetãrii, Consiliul CAFR va indica în hotãrâre aspectele care trebuie lãmurite sau elementele cu care trebuie completatã cercetarea, precum şi termenul în care vor fi executate aceste mãsuri.
ART. 25
(1) Hotãrârea Consiliului CAFR privind sancţionarea se comunicã celui reclamat şi autorului sesizãrii ori semnatarilor raportului prevãzut la art. 12 în termen de cel mult 30 de zile de la adoptare. Comunicarea se face prin poştã, recomandat şi cu confirmare de primire.
(2) Hotãrârile de sancţionare emise de Consiliul CAFR pot fi atacate, în termen de 30 de zile de la primirea comunicãrii scrise, atât de persoana împotriva cãreia s-a formulat sesizarea, cât şi de autorul sesizãrii. Contestaţia se depune la secretariatul CAFR care va comunica, în termen de maximum 10 zile, tot dosarul cauzei Comisiei de apel.
(3) Hotãrârile de sancţionare emise de Consiliul CAFR se numeroteazã cronologic, anual, începând cu nr. 1/DIS (de la disciplinã) pânã la numãrul ultimei hotãrâri adoptate în anul respectiv, evidenţiate într-un caiet-opis, indicându-se în dreptul fiecãreia cauza la care se referã.

CAP. V
Dispoziţii speciale
ART. 26
Pe durata urmãririi penale sau a judecãrii faptelor ce constituie abatere disciplinarã, procedura disciplinarã se suspendã, urmând a fi reluatã dupã soluţionarea cauzei.
ART. 27
În caz de abatere gravã, în urma cãreia s-a declanşat urmãrirea penalã, dacã cercetarea disciplinarã este într-un stadiu din care se pot trage concluzii relevante, Consiliul CAFR, din oficiu sau la cererea pãrţii interesate, poate lua mãsura suspendãrii celui în cauzã din exerciţiul profesiei pânã la judecarea definitivã a cauzei penale. Mãsura se comunicã celui reclamat în termen de 5 zile de la adoptare.
ART. 28
Împotriva hotãrârii de suspendare, ca urmare a plângerii penale, se poate face contestaţie la Comisia de apel în termen de 15 zile de la comunicare. Contestaţia se depune la secretariatul CAFR care va comunica, în termen de maximum 10 zile, tot dosarul cauzei Comisiei de apel. Contestaţia suspendã executarea mãsurii de suspendare.
ART. 29
Pe parcursul judecãrii mãsurii suspendãrii, dar şi a contestaţiei împotriva hotãrârii de suspendare auditorul financiar nu mai are voie sã contracteze alte misiuni de audit.
ART. 30
CAFR nu îşi asumã rãspunderea pentru eventualele daune solicitate de cãtre oricare dintre pãrţi celeilalte ca urmare a acţiunii disciplinare sau a plângerii penale.

CAP. VI
Apelul
ART. 31
Hotãrârea de sancţionare emisã de Consiliul CAFR poate fi atacatã cu apel la Comisia de apel în termen de 30 de zile de la comunicare.
ART. 32
Cererea de apel va conţine elementele obligatorii prevãzute la art. 10 alin. (1).
ART. 33
Apelul suspendã aplicarea hotãrârii de sancţionare pânã la pronunţarea Comisiei de apel.
ART. 34
Prevederile din prezentul regulament privitoare la derularea judecãrii de cãtre Consiliul CAFR se aplicã şi soluţionãrii apelului.
ART. 35
(1) Comisia de apel notificã ambelor pãrţi data şi locul judecãrii apelului. La judecare, apelantul are dreptul sã fie reprezentat sau asistat. Citarea se face în aceleaşi condiţii stabilite de art. 20 alin. (3).
(2) Apelul poate fi judecat în absenţa apelantului, cu respectarea cerinţelor privind trimiterea comunicãrii scrise. Prezenţa celeilalte pãrţi este obligatorie.
(3) Comisia de apel poate amâna judecarea apelului pentru o datã ulterioarã, în vederea formulãrii apãrãrii, în caz de boalã sau în alte împrejurãri temeinic motivate.
(4) Procedura de judecare a apelului este similarã cu cea din faza audierii în faţa Consiliului CAFR.
ART. 36
(1) Comisia de apel cerceteazã cauza pe baza actelor, dovezilor de la dosar, precum şi pe baza audierilor pãrţilor. Hotãrârea Consiliului CAFR poate fi menţinutã sau modificatã integral/parţial de cãtre Comisia de apel.
(2) Comisia de apel anunţã hotãrârea sa în şedinţã publicã. Hotãrârea Comisiei de apel se va comunica în scris pãrţilor în termen de 15 zile de la pronunţarea apelului.
(3) Şedinţele Comisiei de apel sunt publice. Nu sunt publice şedinţele în care ar fi adusã atingere imaginii publice a persoanelor implicate, CAFR şi terţilor, precum şi în cazurile în care s-ar afecta principiul confidenţialitãţii, aceasta urmând a fi hotãrâtã de Consiliul CAFR, precum şi la solicitarea pãrţilor.
ART. 37
(1) Hotãrârea pronunţatã asupra apelului este definitivã. Aceasta se comunicã pãrţilor conform art. 25 de cãtre DECPI în termen de cel mult 30 de zile de la adoptare.
(2) Hotãrârile Comisiei de apel privind suspendarea sau excluderea unui membru sunt publicate prin grija Consiliului CAFR în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(3) Hotãrârile Comisiei de apel sunt de naturã disciplinarã şi pot fi atacate, în condiţiile legii, la instanţa competentã.
(4) Hotãrârile Comisiei de apel se numeroteazã cronologic, anual, începând cu nr. 1 pânã la numãrul ultimei hotãrâri adoptate în anul respectiv, evidenţiate într-un caiet-opis, indicându-se în dreptul fiecãreia cauza la care se referã.
ART. 38
Toate prevederile din prezentul regulament privitoare la derularea judecãrii de cãtre Consiliul CAFR se aplicã şi soluţionãrii apelului.

CAP. VII
Executarea sancţiunilor disciplinare
ART. 39
Dupã rãmânerea definitivã a hotãrârii de sancţionare prin neatacarea ei la Comisia de apel sau prin respingerea apelului de cãtre aceastã comisie, DECPI o va publica prin afişare pe site-ul CAFR ori în alt mod hotãrât de Consiliul CAFR şi o comunicã Departamentului servicii pentru membri, în vederea menţionãrii ei în evidenţele CAFR.
ART. 40
(1) Sancţiunile disciplinare se executã prin comunicarea acestora celor în cauzã şi efectuarea publicãrii prin toate mass-media stabilite de Consiliul CAFR.
(2) În perioada suspendãrii persoana sancţionatã nu poate presta sub nicio formã activitate de audit financiar şi nu poate face uz de aceastã calitate, în caz contrar urmând a fi sancţionatã cu excluderea din CAFR. Auditorul financiar care a fost sancţionat cu excluderea are obligaţia ca în termen de cel mult 30 de zile de la data rãmânerii definitive a hotãrârii de sancţionare sã predea Departamentului servicii pentru membri din cadrul CAFR carnetul, certificatul, parafa şi autorizaţia de funcţionare.
ART. 41
Excluderea din CAFR determinã pierderea dreptului de exercitare a activitãţii de audit financiar şi anularea carnetului, certificatului şi a parafei, respectiv a autorizaţiei de funcţionare eliberate de CAFR. Anularea documentelor menţionate şi a parafei se dã publicitãţii. Cotizaţiile achitate de cãtre auditorul financiar exclus nu se restituie.
ART. 42
(1) Repetarea abaterii constituie o circumstanţã agravantã care va fi luatã în considerare la stabilirea unei noi sancţiuni.
(2) Sancţiunile aplicate pentru desfãşurarea activitãţii în condiţii nesatisfãcãtoare, ineficiente sau cu incompetenţã, care au avut ca efect prejudicierea gravã a reputaţiei profesionale, îşi înceteazã efectul numai dupã constatarea modului de remediere a neconformitãţii reţinute cu ocazia primei inspecţii, prin repetarea inspecţiei efectuate de cãtre inspectorii Departamentului monitorizare şi competenţã profesionalã, potrivit Procedurilor pentru aplicarea art. 29 din Normele privind controlul calitãţii activitãţii de audit financiar şi a serviciilor conexe, aprobate prin <>Hotãrârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 82/2007 , cu modificãrile ulterioare.
(3) În cazul mustrãrii şi avertismentului sancţiunea se considerã a nu fi fost aplicatã dacã timp de un an de la aplicarea ei persoana în cauzã nu a mai sãvârşit o abatere disciplinarã. Acest termen este de 2 ani în cazul aplicãrii sancţiunii cu suspendarea.
(4) Interdicţia exercitãrii profesiei de audit financiar este datã pe o perioadã nedeterminatã.

CAP. VIII
Dispoziţii finale
ART. 43
Orice persoanã implicatã în cercetarea unei fapte de naturã a atrage rãspunderea disciplinarã a unui membru al CAFR este obligatã sã respecte confidenţialitatea informaţiilor referitoare la cauza respectivã şi sã nu divulge astfel de date unor terţi. Aceeaşi obligaţie îi revine şi oricãrei persoane care ia cunoştinţã despre asemenea informaţii prin natura atribuţiilor care îi revin în cadrul CAFR.
ART. 44
Departamentul de eticã, conduitã profesionalã şi investigaţii va adopta mãsuri de asigurare a confidenţialitãţii informaţiilor referitoare la cauzele disciplinare cu care este sesizat şi pãstrãrii dosarelor disciplinare în condiţii de deplinã siguranţã. Termenul de pãstrare a acestor dosare este de 10 ani de la adoptarea unei hotãrâri definitive asupra faptelor prevãzute în sesizare sau raport.
ART. 45
Pânã la data de 31 ianuarie a fiecãrui an, DECPI întocmeşte şi prezintã Consiliului CAFR un raport, cuprinzând sinteza activitãţii desfãşurate în anul anterior, precum şi propuneri de mãsuri de îmbunãtãţire a activitãţii şi remediere a unor eventuale deficienţe.
ART. 46
CAFR va asigura spaţiul şi dotãrile necesare desfãşurãrii activitãţii disciplinare şi dezbaterilor în şedinţe.
ART. 47
În cadrul activitãţii disciplinare Consiliul CAFR şi Comisia de apel nu sunt abilitate sã efectueze lucrãri tehnice de audit financiar care sã constituie probe în soluţionarea plângerilor ori sesizãrilor primite.
ART. 48
Prezentul regulament intrã în vigoare la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.


ANEXĂ
la regulament

DECLARAŢIE

Subsemnatul, .............................................................., având calitatea de .................., în legãturã cu cauza care face obiectul Dosarului nr. ........................../............................, declar urmãtoarele:
a) nu mã aflu în nicio situaţie de incompatibilitate sau conflict de interese;
b) faţã de prevederile reglementãrilor sus-menţionate mã aflu în urmãtoarele situaţii:
* .......................................................................
...............................................................
Prezenta declaraţie este datã pe propria rãspundere, fiind conformã cu realitatea, având în vedere prevederile legii privind falsul în înscrisuri şi declaraţii.

Data Semnãtura
................ ...........................

---------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016