Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 123 din 7 februarie 2008  pentru modificarea si completarea Regulamentului privind organizarea si desfasurarea concursului de admitere in magistratura, precum si procedura de numire in functiile de judecator si procuror, fara concurs    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 123 din 7 februarie 2008 pentru modificarea si completarea Regulamentului privind organizarea si desfasurarea concursului de admitere in magistratura, precum si procedura de numire in functiile de judecator si procuror, fara concurs

EMITENT: CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII - PLENUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 19 februarie 2008

În temeiul prevederilor art. 133 alin. (5) şi (7) din Constituţia României, republicatã, şi ale <>art. 23 alin. (1) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicatã, cu modificãrile ulterioare,
având în vedere dispoziţiile art. 33 şi ale <>art. 106 lit. d) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecãtorilor şi procurorilor, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Plenul Consiliului Superior al Magistraturii hotãrãşte:

ART. I
Regulamentul privind organizarea şi desfãşurarea concursului de admitere în magistraturã, precum şi procedura de numire în funcţiile de judecãtor şi procuror, fãrã concurs, aprobat prin <>Hotãrârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 152 din 1 martie 2006 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 230 din 14 martie 2006, cu modificãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Articolul 2 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2. - La concursul de admitere în magistraturã pot participa foştii judecãtori şi procurori care şi-au încetat activitatea din motive neimputabile, personalul de specialitate juridicã prevãzut la <>art. 87 alin. (1) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecãtorilor şi procurorilor, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumitã în continuare <>Legea nr. 303/2004 , avocaţii, notarii, asistenţii judiciari, consilierii juridici, personalul de probaţiune cu studii superioare juridice, ofiţerii de poliţie judiciarã cu studii superioare juridice, grefierii cu studii superioare juridice, persoanele care au îndeplinit funcţii de specialitate juridicã în aparatul Parlamentului, Administraţiei Prezidenţiale, Guvernului, Curţii Constituţionale, Avocatului Poporului, Curţii de Conturi sau al Consiliului Legislativ, din Institutul de Cercetãri Juridice al Academiei Române şi Institutul Român pentru Drepturile Omului, cadrele didactice din învãţãmântul juridic superior acreditat, precum şi magistraţii-asistenţi de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, cu o vechime în specialitate de cel puţin 5 ani, la data susţinerii testului-grilã, dacã îndeplinesc condiţiile prevãzute la art. 14 alin. (2) şi, dupã caz, la <>art. 32 din Legea nr. 303/2004 ."
2. La articolul 4, alineatele (2) şi (3) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Data, locul, modul de desfãşurare a concursului, calendarul de desfãşurare, numãrul şi lista posturilor scoase la concurs, taxa de înscriere, tematica şi bibliografia de concurs se stabilesc prin hotãrâre a Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului Naţional al Magistraturii sau a Direcţiei de resurse umane şi organizare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, dupã caz.
(3) Datele prevãzute la alin. (2) se publicã pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii cu cel puţin 45 de zile înainte de data stabilitã pentru concurs."
3. La articolul 4, alineatul (4) se abrogã.
4. La articolul 4, alineatele (6), (8), (9), (10), (11) şi (12) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"(6) Cererile de înscriere tipizate, emise de Consiliul Superior al Magistraturii, se înainteazã tribunalelor şi parchetelor de pe lângã acestea, odatã cu tematica şi bibliografia stabilite pentru concurs, în termenul prevãzut la alin. (3).
..................................................................
(8) Cererile pentru înscrierea la concurs se depun cu cel puţin 30 de zile înainte de data acestuia, în raport de opţiunea pentru funcţia de judecãtor sau procuror, la tribunale, respectiv la parchetele de pe lângã acestea, în ale cãror circumscripţii domiciliazã candidaţii.
(9) Candidatul va menţiona în cerere funcţia pentru care opteazã, judecãtor sau procuror, fiind posibilã o singurã opţiune, care nu poate fi modificatã dupã înregistrarea cererii de înscriere. De asemenea, candidatul va menţiona şi faptul cã a primit un exemplar al prezentului regulament.
(10) La cererea de înscriere se anexeazã urmãtoarele acte:
a) certificatul de naştere;
b) actul de identitate;
c) diploma de licenţã;
d) chitanţa de platã a taxei de înscriere;
e) certificatul de cazier judiciar;
f) certificatul de cazier fiscal;
g) declaraţia pe propria rãspundere cã nu a avut întreruperi în activitate;
h) curriculum vitae;
i) carnetul de muncã sau alte acte doveditoare ale vechimii în specialitate.
Actele prevãzute la lit. a), b), c) şi i) se depun în copie certificatã pentru conformitate cu originalul de cãtre candidat.
(11) Taxa de înscriere stabilitã de Consiliul Superior al Magistraturii se plãteşte la casieria tribunalului sau, dupã caz, a parchetului la care se face înscrierea. Pentru încasarea taxei se va utiliza chitanţier separat de cel folosit pentru activitatea curentã. Sumele astfel obţinute se vor vira la Consiliul Superior al Magistraturii prin ordin de platã.
(12) Taxa de înscriere la concurs se restituie candidaţilor care au fost respinşi pentru neîndeplinirea condiţiilor prevãzute la art. 14 alin. (2) lit. a)-d) şi la <>art. 33 alin. (1) din Legea nr. 303/2004 , precum şi candidaţilor care se retrag din concurs anterior afişãrii listelor finale cu rezultatele verificãrii îndeplinirii condiţiilor de participare la concurs. Cererea de restituire se depune la Direcţia resurse umane şi organizare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii şi se soluţioneazã în termen de 30 de zile de la înregistrare de cãtre Direcţia economicã şi administrativ din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii."
5. Articolul 5 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 5. - (1) Consiliul Superior al Magistraturii numeşte comisia de organizare a concursului, comisia de elaborare a subiectelor şi comisia de contestaţii.
(2) Nu vor fi numite în comisii persoanele care au soţul sau soţia, rude ori afini, pânã la gradul al patrulea inclusiv, în rândul candidaţilor. Toţi membrii comisiilor vor completa declaraţii în acest sens. Aceeaşi persoanã poate face parte dintr-o singurã comisie.
(3) Dacã incompatibilitatea prevãzutã la alin. (2) se iveşte ulterior desemnãrii membrilor comisiilor, membrul în cauzã are obligaţia sã comunice de îndatã aceastã situaţie preşedintelui comisiei, în vederea înlocuirii sale."
6. La articolul 6, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Comisia de organizare a concursului se compune din:
- preşedinte: secretarul general al Consiliului Superior al Magistraturii, secretarul general adjunct sau directorii Direcţiei resurse umane şi organizare, dupã caz;
- vicepreşedinţi: directorii Institutului Naţional al Magistraturii sau directorii Direcţiei resurse umane şi organizare, dupã caz;
- membri: directori, şefi de serviciu sau birou, judecãtori şi procurori detaşaţi în cadrul Consiliului Superior al Magistraturii sau al Institutului Naţional al Magistraturii, consilieri asimilaţi magistraţilor din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, experţi ai Institutului Naţional al Magistraturii, funcţionari publici şi personal contractual din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii şi al Institutului Naţional al Magistraturii."
7. La articolul 7, punctele 1, 7, 9, 10, 11 şi 12 se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"1. transmite cererea tipizatã de înscriere, împreunã cu toate datele referitoare la organizarea concursului, cãtre tribunale şi parchetele de pe lângã acestea;
................................................................
7. preia de la comisia de elaborare a subiectelor, pe bazã de delegaţie nominalã, subiectele pentru proba scrisã şi baremele de evaluare şi de notare, în plicuri distincte, închise şi sigilate;
.................................................................
9. coordoneazã multiplicarea subiectelor pentru proba scrisã în funcţie de numãrul candidaţilor, sigilând apoi plicurile conţinând necesarul de subiecte pentru fiecare salã;
10. distribuie candidaţilor subiectele multiplicate pentru proba scrisã;
11. repartizeazã candidaţii pe sãli, pentru proba scrisã, în ordine alfabeticã, dispune afişarea listelor respective cu cel puţin 24 de ore înainte de susţinerea acesteia, pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii, precum şi pe uşile sãlilor în care se desfãşoarã proba;
12. predã comisiei de contestaţii lucrãrile scrise contestate, precum şi baremele de evaluare şi de notare;".
8. La articolul 7, punctul 15 se abrogã.
9. La articolul 7, punctele 16 şi 20 se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"16. ia mãsuri pentru ca în spaţiile în care se realizeazã corectarea lucrãrilor sau se desfãşoarã proba scrisã de concurs sã nu pãtrundã persoane strãine neautorizate de comisie ori neprevãzute de prezentul regulament;
...............................................................
20. informeazã conducerea Consiliului Superior al Magistraturii cu privire la orice situaţie deosebitã a cãrei rezolvare nu este prevãzutã în prezentul regulament, precum şi cu privire la orice situaţie care impune anularea unor subiecte, cum ar fi: pierderea, deteriorarea sau desecretizarea unui subiect;".
10. La articolul 9, alineatele (1) şi (2) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9. - (1) Elaborarea subiectelor de concurs şi a baremelor de evaluare şi notare se realizeazã de comisia de elaborare a subiectelor. Soluţionarea contestaţiilor la baremele de evaluare şi notare şi la punctajul stabilit prin procesare electronicã se realizeazã de comisia de contestaţii.
(2) Comisiile indicate la alin. (1) sunt numite prin hotãrâre a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului Naţional al Magistraturii, şi sunt conduse de câte un preşedinte. Preşedintele comisiei de elaborare a subiectelor vegheazã la respectarea regulilor de elaborare a subiectelor, stabileşte timpul de concurs şi coordoneazã activitatea comisiei."
11. La articolul 9, alineatul (3) se abrogã.
12. La articolul 9, alineatele (6) şi (8) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"(6) Membrii comisiilor de elaborare a subiectelor şi de contestaţii vor semna contracte de participare în comisii cu privire la respectarea atribuţiilor ce le revin potrivit dispoziţiilor prezentului regulament şi cu privire la modalitãţile de platã.
.................................................................
(8) În comisiile prevãzute la alin. (1) vor fi numiţi şi membri supleanţi care vor înlocui de drept, în ordinea stabilitã de Consiliul Superior al Magistraturii prin hotãrârea de numire a comisiilor de concurs, pe acei membri ai comisiei care, din motive întemeiate, nu îşi pot exercita atribuţiile. Înlocuirea se dispune de preşedintele comisiei din care face parte membrul înlocuit."
13. Articolul 10 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 10. - Numirea membrilor comisiei de elaborare a subiectelor se face cu cel puţin 10 zile înaintea datei de desfãşurare a probei scrise."
14. La articolul 11 punctul 1, litera c) se abrogã.
15. La articolul 11 punctul 1, literele g) şi h) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"g) sã anunţe/sã indice pentru fiecare tip de subiect atât punctajul prevãzut în barem, cât şi timpul recomandat pentru rezolvare;
h) subiectele nu pot conţine probleme controversate în doctrinã sau în practicã."
16. La articolul 11 punctul 1, literele i) şi j) se abrogã.
17. La articolul 11, punctul 2 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"2. predarea cãtre comisia de organizare a concursului, cu cel puţin 12 ore înainte de desfãşurarea probei scrise, a subiectelor şi baremelor de evaluare şi de notare, în plicuri închise şi sigilate;".
18. La articolul 11, punctele 3 şi 4 se abrogã.
19. Articolul 12 se abrogã.
20. La articolul 13, alineatele (2) şi (3) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Numirea membrilor comisiei de contestaţii pentru proba scrisã va avea loc odatã cu numirea membrilor comisiei de elaborare a subiectelor.
(3) Comisia de contestaţii examineazã contestaţiile la barem şi adoptã baremul definitiv, care va fi publicat pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii."
21. La articolul 13, dupã alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmãtorul cuprins:
"(4) Comisia de contestaţii reevalueazã lucrãrile ale cãror note iniţiale au fost contestate şi stabileşte notele finale, conform baremelor de evaluare şi notare."
22. La articolul 14, alineatele (1), (3) şi (5) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 14. - (1) Verificarea îndeplinirii condiţiilor prevãzute la art. 14 alin. (2) lit. a) - d), precum şi la <>art. 33 alin. (1) din Legea nr. 303/2004 se realizeazã de comisia de organizare a concursului.
..................................................................
(3) Candidaţii respinşi în urma verificãrii pot formula contestaţii în termen de 48 de ore de la publicarea listei pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii.
..................................................................
(5) Contestaţiile se soluţioneazã, prin hotãrâre definitivã, de secţia Consiliului Superior al Magistraturii, corespunzãtoare opţiunii din cererea de înscriere."
23. Articolul 16 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 16. - (1) Proba scrisã va consta în susţinerea unui test-grilã pentru verificarea cunoştinţelor teoretice şi practice.
(2) Testul-grilã pentru verificarea cunoştinţelor teoretice şi practice cuprinde 70 de întrebãri teoretice şi practice din materiile de concurs prevãzute la art. 15 lit. a)-e), astfel:
a) câte 10 întrebãri teoretice din materiile drept civil, drept procesual civil, drept penal, drept procesual penal, respectiv câte 5 întrebãri teoretice din materiile organizare judiciarã şi jurisprudenţa Curţii Europene a Drepturilor Omului;
b) 10 întrebãri practice din materiile drept civil şi drept procesual civil şi 10 întrebãri practice din materiile drept penal şi drept procesual penal.
(3) Pentru întrebãrile teoretice, fiecare rãspuns corect primeşte 0,1 puncte în sistemul de notare de la 0 la 10.
(4) Pentru întrebãrile practice, fiecare rãspuns corect primeşte 0,25 puncte în sistemul de notare de la 0 la 10.
(5) Nota lucrãrilor care au primit notãri între 0 şi 1 va fi 1.
(6) Evaluarea rãspunsurilor la întrebãrile testului-grilã se realizeazã prin procesare electronicã."
24. Articolul 17 se abrogã.
25. Articolul 18 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 18. - (1) Cu cel puţin 24 de ore înainte de susţinerea probei scrise, comisia de organizare a concursului repartizeazã candidaţii pe sãli, în ordine alfabeticã, şi dispune publicarea listelor candidaţilor pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii, precum şi afişarea acestora pe uşile sãlilor în care se desfãşoarã concursul.
(2) Accesul candidaţilor în sãli este permis pe baza unui act de identitate, cel mai târziu cu 30 de minute înainte de începerea concursului. În mod excepţional, pentru motive temeinic justificate, pot fi admişi candidaţi în salã şi cu mai puţin de 30 de minute înainte de începerea concursului, dar nu şi dupã deschiderea plicului cu subiecte.
(3) Înainte de aducerea subiectelor în sãli, supraveghetorii aduc la cunoştinţa candidaţilor modul de desfãşurare a probei şi modul de completare a datelor personale pe teza de concurs tipizatã."
26. Articolul 19 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 19. - (1) Se interzice candidaţilor sã deţinã asupra lor pe timpul desfãşurãrii probei scrise orice fel de lucrãri care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, precum şi orice mijloace de comunicare. Nerespectarea acestor dispoziţii duce la eliminarea din salã a candidatului.
(2) Candidaţii se aşazã în ordine alfabeticã, conform listelor afişate. Candidaţii primesc teze de concurs tipizate, pe care îşi scriu cu majuscule numele şi prenumele şi completeazã citeţ celelalte date de pe colţul paginii ce urmeazã sã fie lipit, precum şi coli obişnuite pentru ciorne, marcate cu ştampila Consiliului Superior al Magistraturii.
(3) Colţul tezei de concurs tipizate se lipeşte şi se ştampileazã în momentul predãrii lucrãrii, numai dupã ce persoanele care supravegheazã în salã au verificat identitatea candidaţilor şi completarea corectã a tuturor datelor prevãzute şi dupã ce responsabilii de salã semneazã în interiorul porţiunii din paginã care urmeazã sã fie sigilatã.
(4) Înscrierea numelui candidatului pe tezele tipizate în afara rubricii care se sigileazã şi orice alte semne distinctive care ar permite identificarea lucrãrii atrag anularea lucrãrii scrise respective.
(5) Frauda doveditã atrage eliminarea candidatului din concurs. Se considerã fraudã şi încãlcarea dispoziţiilor alin. (1) şi (4). În aceste cazuri responsabilul de salã consemneazã într-un proces-verbal faptele constatate şi mãsurile luate, iar lucrarea scrisã se anuleazã cu menţiunea "fraudã". Procesul-verbal se comunicã comisiei de organizare a concursului şi candidatului respectiv."
27. Articolul 20 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 20. - (1) Niciun membru al comisiei nu poate pãrãsi centrul de concurs şi nu poate comunica în exterior conţinutul subiectelor de concurs pânã la încheierea probei scrise.
(2) Responsabilii de sãli primesc plicurile cu subiecte de la preşedinte, vicepreşedinte sau un membru al comisiei de organizare a concursului, verificã integritatea acestora, le deschid şi distribuie subiectele multiplicate fiecãrui candidat.
(3) Pe parcursul desfãşurãrii probei scrise, membrii comisiei de organizare a concursului şi supraveghetorii de sãli nu pot da candidaţilor indicaţii referitoare la rezolvarea subiectelor şi nu pot aduce modificãri subiectelor sau baremelor. Orice nelãmurire legatã de subiecte se discutã direct cu comisia de elaborare a subiectelor.
(4) Baremele de evaluare şi notare se afişeazã la centrele de concurs cu 15 minute înainte de încheierea probei scrise. În termen de 24 de ore de la afişare candidaţii pot face contestaţii la bareme, care se depun la Institutul Naţional al Magistraturii şi se soluţioneazã în termen de 24 de ore potrivit art. 13 alin. (3). Soluţia se motiveazã în termen de 3 zile de la expirarea termenului de 24 de ore prevãzut pentru soluţionarea contestaţiilor. Baremele definitive stabilite în urma soluţionãrii contestaţiilor se publicã de îndatã pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii.
(5) În situaţia în care, în urma soluţionãrii contestaţiilor, se anuleazã una sau mai multe întrebãri din testul-grilã, punctajul corespunzãtor întrebãrilor anulate se acordã tuturor candidaţilor.
(6) În ipoteza în care, în urma soluţionãrii contestaţiilor, se apreciazã cã rãspunsul corect la una dintre întrebãri este altul decât cel indicat în barem, se va acorda punctajul corespunzãtor întrebãrii respective pentru oricare dintre cele douã variante de rãspuns.
(7) În cazul admiterii contestaţiilor la barem, consecinţele suportate de membrii comisiei de elaborare a subiectelor, care sunt rãspunzãtori pentru aceastã situaţie, pot consta fie în reducerea drepturilor bãneşti cuvenite pentru activitatea prestatã în cadrul comisiei, fie în imposibilitatea de a mai face parte din comisii similare, pe o perioadã de pânã la 3 ani.
(8) Mãsurile prevãzute la alin. (7) pot fi aplicate de Consiliul Superior al Magistraturii în urma unei analize a cauzelor care au determinat aceastã situaţie."
28. Articolul 21 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 21. - (1) Din momentul deschiderii plicului cu subiecte niciun candidat nu mai poate intra în salã şi niciun candidat nu poate pãrãsi sala decât dacã predã lucrarea scrisã şi semneazã de predarea acesteia. Candidaţii care nu se aflã în salã în momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susţine proba scrisã.
(2) În cazuri excepţionale, dacã un candidat solicitã pãrãsirea temporarã a sãlii, el este însoţit de una dintre persoanele care supravegheazã, pânã la înapoierea în sala de concurs.
(3) Timpul destinat elaborãrii lucrãrii scrise, stabilit de comisia de elaborare a subiectelor, se socoteşte din momentul în care s-a încheiat distribuirea subiectelor de concurs pentru fiecare candidat.
(4) Pentru elaborarea lucrãrii scrise, candidaţii folosesc numai cernealã sau pastã de culoare neagrã. Nu se foloseşte altã hârtie decât cea distribuitã candidaţilor de cãtre supraveghetori. Rezolvarea subiectelor se face exclusiv pe teza de concurs tipizatã, iar soluţiile scrise pe ciorne sau pe foaia cu subiecte nu se iau în considerare.
(5) În cazul în care unii candidaţi doresc sã îşi transcrie lucrarea, fãrã sã depãşeascã timpul stabilit, aceştia primesc alte teze tipizate. Acest lucru este consemnat de cãtre supraveghetori în procesul-verbal de predare-primire a lucrãrilor scrise. Colile folosite iniţial se anuleazã pe loc de cãtre supraveghetori, menţionându-se pe ele «anulat», se semneazã de cei 2 supraveghetori şi se pãstreazã în condiţiile stabilite pentru documentele de concurs.
(6) Fiecare candidat primeşte atâtea teze de concurs tipizate şi atâtea coli de ciornã câte îi sunt necesare."
29. Articolul 22 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 22. - (1) Pe mãsurã ce îşi încheie lucrãrile candidaţii le predau supraveghetorilor.
(2) La expirarea timpului acordat candidaţii predau lucrãrile în faza în care se aflã, sub semnãturã, fiind interzisã depãşirea timpului stabilit. Ultimii 3 candidaţi rãmân în salã pânã la predarea ultimei lucrãri.
(3) Toţi candidaţii semneazã, în momentul predãrii lucrãrilor, în procesele-verbale de predare-primire a acestora.
(4) Pentru fiecare salã se întocmeşte un proces-verbal.
(5) Ciornele şi lucrãrile anulate se strâng separat şi se pãstreazã de comisia de organizare a concursului alãturi de celelalte documente de concurs.
(6) Supraveghetorii predau lucrãrile scrise, sub semnãturã, reprezentantului comisiei de organizare a concursului."
30. Dupã articolul 22 se introduc şapte noi articole, articolele 22^1-22^7, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 22^1. - Rezultatele se publicã simultan pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii şi se transmit în vederea afişãrii la sediile tribunalelor şi parchetelor de pe lângã acestea."
"Art. 22^2. - (1) Candidaţii pot contesta notele obţinute la proba scrisã tip grilã.
(2) Contestaţiile se depun, în termen de 48 de ore de la publicarea rezultatelor, la sediul Institutului Naţional al Magistraturii ori se trimit, în acelaşi termen, prin fax, Institutului Naţional al Magistraturii.
(3) În vederea soluţionãrii contestaţiilor, lucrãrile scrise se renumeroteazã şi se sigileazã, fiind înscrise într-un borderou separat.
(4) Lucrãrile se predau comisiei de soluţionare a contestaţiilor, însoţite de un borderou de predare-primire în care se menţioneazã numãrul de ordine al lucrãrilor.
Art. 22^3. - Nota acordatã de comisia de soluţionare a contestaţiilor este definitivã şi nu poate fi mai micã decât nota contestatã.
Art. 22^4. - (1) În urma soluţionãrii contestaţiilor, comisia de organizare a concursului întocmeşte listele finale.
(2) Rezultatele finale ale concursului se publicã simultan pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii şi se transmit în vederea afişãrii la sediile tribunalelor şi parchetelor de pe lângã acestea.
Art. 22^5. - (1) Pentru a fi declarat admis la concurs candidatul trebuie sã obţinã cel puţin nota 7.
(2) La medii egale departajarea candidaţilor se face în funcţie de vechimea în activitatea juridicã. În situaţia în care existã posturi vacante de judecãtori şi procurori, Plenul Consiliului Superior al Magistraturii poate suplimenta numãrul de posturi scoase la concurs, astfel încât sã poatã fi repartizaţi toţi candidaţii care au obţinut medii egale cu cea a ultimului candidat declarat admis.
Art. 22^6. - (1) Candidaţii admişi la proba scrisã vor fi verificaţi sub aspectul bunei reputaţii de cãtre inspectori din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, cu respectarea dispoziţiilor <>Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi vor fi programaţi pentru a se prezenta la vizita medicalã şi la testarea psihologicã.
(2) Candidaţii inapţi pentru exercitarea funcţiei, din punct de vedere medical sau psihologic, precum şi cei care nu se bucurã de o bunã reputaţie sunt declaraţi respinşi.
Art. 22^7. - Secţiile Consiliului Superior al Magistraturii verificã îndeplinirea condiţiilor prevãzute la art. 14 alin. (2) şi la <>art. 33 alin. (1) din Legea nr. 303/2004 de cãtre candidaţii declaraţi admişi la concurs."
31. La articolul 23, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Candidaţii care nu au fost declaraţi admişi pentru funcţia pentru care au concurat, dar care îndeplinesc condiţiile de medie prevãzute la art. 22^5 alin. (1), pot opta pentru posturile rãmase neocupate în urma desfãşurãrii concursului."
32. Dupã articolul 24 se introduce un nou articol, articolul 24^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 24^1. - Dupã numirea în funcţia de judecãtor sau de procuror, candidaţii declaraţi admişi sunt obligaţi sã urmeze, pe o perioadã de 6 luni, un curs de formare profesionalã în cadrul Institutului Naţional al Magistraturii. Cursul va cuprinde în mod obligatoriu şi elemente de drept comunitar."
33. La articolul 26, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 26. - (1) Cererile pentru ocuparea posturilor menţionate la art. 25 se depun la sediul Consiliului Superior al Magistraturii, în termen de cel mult 30 de zile de la data afişãrii, însoţite de înscrisurile prin care se dovedeşte îndeplinirea condiţiilor prevãzute la <>art. 33 alin. (5), (7), (8) şi (10) din Legea nr. 303/2004 , precum şi de orice alte înscrisuri considerate relevante de candidat."
34. La articolul 27, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 27. - (1) În termen de 10 zile de la expirarea termenului pentru depunerea cererilor, Direcţia resurse umane şi organizare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii întocmeşte un referat privind îndeplinirea condiţiilor prevãzute la art. 14 alin. (2) lit. a) - d) şi la <>art. 33 alin. (5), (7) şi (8), dupã caz, din Legea nr. 303/2004 ."
35. Articolele 30, 31, 32, 33, 34, 35 şi 36 se abrogã.
36. La articolul 37, alineatele (1), (2), (3) şi (4) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 37. - (1) Testarea psihologicã constã în susţinerea unor teste specifice de evaluare psihologicã, propuse de specialişti desemnaţi de cãtre Consiliul Superior al Magistraturii, şi se concretizeazã prin acordarea calificativului «admis» sau «respins».
(2) În vederea publicãrii rezultatelor testãrii psihologice, fiecãrui candidat îi va fi atribuit un cod alcãtuit dintr-o literã şi 4 cifre. Calificativul acordat se aduce la cunoştinţã prin publicare pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii.
(3) În termen de 3 zile de la comunicare, candidaţii respinşi pot formula contestaţie, care se depune la Direcţia resurse umane şi organizare.
(4) Contestaţiile se soluţioneazã de cãtre comisia de reexaminare psihologicã, formatã din 2 psihologi, desemnaţi de Consiliul Superior al Magistraturii, la propunerea Direcţiei resurse umane şi organizare."
ART. II
Prezenta hotãrâre se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Consiliului
Superior al Magistraturii,
judecãtor Lidia Bãrbulescu

Bucureşti, 7 februarie 2008.
Nr. 123.
--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016