Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 123 din 27 mai 2008  privind aprobarea Procedurilor pentru acreditarea societatilor de audit organizatoare de cursuri de pregatire profesionala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 123 din 27 mai 2008 privind aprobarea Procedurilor pentru acreditarea societatilor de audit organizatoare de cursuri de pregatire profesionala

EMITENT: CAMERA AUDITORILOR FINANCIARI DIN ROMANIA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 511 din 8 iulie 2008

În temeiul prevederilor:
- <>art. 6 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 598 din 22 august 2003, cu modificãrile ulterioare;
- art. 24 şi 26 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Camerei Auditorilor Financiari din România, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 983/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Consiliul Camerei Auditorilor Financiari din România, întrunit în şedinţa din 27 mai 2008, hotãrãşte:

ART. 1
Se aprobã Procedurile pentru acreditarea societãţilor de audit organizatoare de cursuri de pregãtire profesionalã, potrivit anexei care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Departamentul de admitere, pregãtire continuã şi stagiari şi Compartimentul secretariat vor duce la îndeplinire prevederile prezentei hotãrâri.
ART. 3
Prezenta hotãrâre se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Camerei Auditorilor
Financiari din România,
Ion Mihãilescu

Bucureşti, 27 mai 2008.
Nr. 123.

ANEXĂ

PROCEDURI
pentru acreditarea societãţilor de audit organizatoare
de cursuri de pregãtire profesionalã

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Potrivit prevederilor legale, Camera Auditorilor Financiari din România organizeazã anual programul de pregãtire profesionalã continuã pentru auditorii financiari şi stagiarii în activitatea de audit financiar, pentru a menţine un nivel de competenţã profesionalã ridicat în vederea realizãrii activitãţii de audit financiar, conform cerinţelor standardelor, normelor şi regulilor din domeniu.
ART. 2
Prezentele proceduri urmãresc instituirea unei proceduri transparente, obiective şi flexibile de acreditare a societãţilor care vor organiza cursuri de pregãtire profesionalã în colaborare cu Camera Auditorilor Financiari din România, denumitã în continuare CAFR sau Camera.

CAP. II
Procedura de acreditare a societãţilor care organizeazã cursuri de pregãtire profesionalã

ART. 3
Societãţile membre ale Camerei, precum şi entitãţile acreditate internaţional în domeniu, care doresc sã organizeze în colaborare cu Camera programul de pregãtire profesionalã, trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele condiţii:
a) sã solicite CAFR dreptul de organizare a cursurilor de pregãtire profesionalã, pânã la data stabilitã;
b) sã aibã în obiectul de activitate codul CAEN care include organizarea de cursuri;
c) lectorii trebuie sã îndeplineascã condiţiile agreate de Consiliul CAFR prin procedura specificã adoptatã;
d) firma trebuie sã aibã experienţã în domeniul auditului sau experienţã în ceea ce priveşte organizarea de cursuri;
e) locul de desfãşurare a cursului şi dotarea logisticã sã fie corespunzãtoare cerinţelor CAFR;
f) firma trebuie sã fi obţinut calificativul A sau B la ultima inspecţie efectuatã de cãtre departamentul de specialitate al CAFR, unde este cazul.
ART. 4
Societãţile care doresc sã organizeze cursurile de pregãtire profesionalã vor depune la Departamentul de admitere, pregãtire continuã şi stagiari din cadrul Camerei un dosar cuprinzând:
1. cerere prin care solicitã dreptul de organizare a cursurilor de pregãtire profesionalã;
2. copie de pe actul constitutiv care sã ateste includerea în obiectul de activitate a codului CAEN pentru organizarea de cursuri;
3. lista cu lectorii societãţii împreunã cu CV-urile acestora (se vor alege dintre formatorii acreditaţi de CAFR);
4. o scurta prezentare a activitãţii societãţii;
5. descrierea locului unde va organiza cursul, precum şi logistica pe care o va asigura firma.
ART. 5
Dosarul va fi analizat de cãtre Departamentul de admitere, pregãtire continuã şi stagiari, iar acesta va înainta o propunere de aprobare sau respingere Consiliului CAFR.
ART. 6
Hotãrârea Consiliului se comunicã celor interesaţi de cãtre Departamentul de admitere, pregãtire continuã şi stagiari şi se va publica în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform <>art. 6 alin (5) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 75/1999 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

CAP. III
Organizarea cursurilor

ART. 7
Societãţile aprobate îşi vor putea realiza propriul program de organizare a cursurilor, pe tot parcursul anului, în concordanţã cu Programul de pregãtire profesionalã continuã aprobat de Consiliul CAFR pentru anul respectiv. Programul va fi transmis Camerei şi publicat pe site.
ART. 8
Societãţile aprobate de Consiliul CAFR vor trimite confirmarea lor privind disponibilitatea de a organiza cursuri pentru anul respectiv.

CAP. IV
Retragerea sau anularea acreditãrii unei societãţi organizatoare

ART. 9
O societate se poate retrage, la cerere, de pe lista societãţilor aprobate pentru organizarea programului de pregãtire profesionalã.
ART. 10
Anularea acreditãrii unei societãţi organizatoare se poate realiza în urmãtoarele condiţii:
(i) nu respectã cerinţele de organizare impuse de CAFR şi transmise anual prin Departamentul de admitere, pregãtire continuã şi stagiari;
(ii) nu trimite în termenul prevãzut de CAFR datele necesare pentru organizarea cursurilor (de exemplu, lectori, locaţie, perioadã, prezenţã etc.);
(iii) obţine un calificativ insuficient în urma analizãrii chestionarelor de sugestii şi propuneri transmise participanţilor la curs;
(iv) nu mai respectã cerinţele prevãzute la art. 3;
(v) nu organizeazã timp de 2 ani consecutivi cursuri de pregãtire profesionalã în colaborare cu Camera.
ART. 11
Departamentul de admitere, pregãtire continuã şi stagiari va înainta o propunere de anulare a acreditãrii unei societãţi organizatoare de cursuri Consiliului Camerei.
ART. 12
Hotãrârea Consiliului se comunicã celor interesaţi, de cãtre Departamentul de admitere, pregãtire continuã şi stagiari, şi se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform <>art. 6 alin (5) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 75/1999 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 13
O societate a cãrei acreditare a fost anulatã poate solicita o nouã aprobare, începând cu anul urmãtor de pregãtire profesionalã, dacã face dovada respectãrii condiţiilor prevãzute la art. 3.

CAP. V
Dispoziţii finale

ART. 14
Departamentul de admitere, pregãtire continuã şi stagiari va publica pe site-ul CAFR lista societãţilor organizatoare.
ART. 15
Prevederile prezentelor proceduri intrã în vigoare la data publicãrii.
-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016