Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1 din 14 martie 2008  pentru modificarea si completarea Deciziei Adunarii generale nationale a Colegiului Medicilor din Romania nr. 3/2005 privind adoptarea Statutului si a Codului de deontologie medicala ale Colegiului Medicilor din Romania    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1 din 14 martie 2008 pentru modificarea si completarea Deciziei Adunarii generale nationale a Colegiului Medicilor din Romania nr. 3/2005 privind adoptarea Statutului si a Codului de deontologie medicala ale Colegiului Medicilor din Romania

EMITENT: COLEGIUL MEDICILOR DIN ROMANIA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 280 din 10 aprilie 2008

În temeiul <>art. 425 lit. b) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Adunarea generalã naţionalã a Colegiului Medicilor din România hotãrãşte:

ARTICOL UNIC
<>Decizia Adunãrii generale naţionale a Colegiului Medicilor din România nr. 3/2005 privind adoptarea Statutului şi a Codului de deontologie medicalã ale Colegiului Medicilor din România, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 418 din 18 mai 2005, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
I. Anexa nr. 1 - Statutul Colegiului Medicilor din România - se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 24, dupã litera e) se introduce o nouã literã, litera f), cu urmãtorul cuprins:
"f) revocã din funcţie membrii aleşi pentru abateri de la prevederile legii şi, respectiv, ale Regulamentului de organizare şi funcţionare a Colegiului Medicilor din România, care aduc prejudicii activitãţii corpului profesional."
2. Articolul 53 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 53. - Comisia profesional-ştiinţificã şi de învãţãmânt urmãreşte şi controleazã în activitatea sa realizarea obiectivelor profesionale ale medicilor din România, prin programe de educaţie continuã, specializare, stabilirea şi creşterea standardelor de practicã profesionalã în vederea asigurãrii calitãţii actului medical în unitãţile sanitare."
3. Articolul 55 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 55. - (1) Comisia profesional-ştiinţificã şi de învãţãmânt elaboreazã ghiduri şi protocoale de practicã medicalã, pe niveluri de competenţe ale unitãţilor sanitare, şi le propune spre aprobare Ministerului Sãnãtãţii Publice. Elaborarea ghidurilor şi protocoalelor de practicã medicalã poate fi delegatã asociaţiilor profesional-ştiinţifice ale medicilor.
(2) În scopul creşterii performanţei serviciilor de sãnãtate, Comisia profesional-ştiinţificã şi de învãţãmânt are drept obiectiv introducerea unor mecanisme de evaluare şi asigurare a calitãţii pregãtirii profesionale, cum ar fi: acreditare standardizare, certificare de calitate, ghiduri de practicã profesionalã."
4. Articolul 56 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 56. - Comisia profesional-ştiinţificã şi de învãţãmânt analizeazã, în funcţie de necesitate, studii de analizã ocupaţionalã în domeniile medicale de specialitate în vederea stabilirii de standarde ocupaţionale şi delimitãrii competenţelor profesionale în virtutea titlurilor oficiale de calificare în medicinã, potrivit Nomenclatorului de specialitãţi medicale şi Catalogului de atestate de studii complementare."
5. Articolul 57 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 57. - În realizarea competenţelor sale, Comisia profesional-ştiinţificã şi de învãţãmânt îndeplineşte şi urmãtoarele activitãţi:
a) promoveazã ridicarea continuã a nivelului profesional, facilitând participarea medicilor la programe de perfecţionare profesionalã din ţarã sau din strãinãtate;
b) sprijinã organizarea de manifestãri profesionale şi ştiinţifice;
c) elaboreazã programe şi standarde de evaluare profesionalã periodicã;
d) participã, împreunã cu Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului şi cu Ministerul Sãnãtãţii Publice, la stabilirea numãrului anual de locuri în unitãţile de învãţãmânt superior de profil medical acreditate, precum şi a numãrului de locuri în rezidenţiat."
6. La articolul 81, dupã litera g) se introduce o nouã literã, litera h), cu urmãtorul cuprins:
"h) stabileşte indemnizaţia de şedinţã a membrilor comisiei de disciplinã."
7. La articolul 82, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 82. - (1) Consiliul colegiului judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti, are un numãr de membri proporţional cu numãrul medicilor înscrişi în evidenţa colegiului, la data organizãrii alegerilor, aleşi de adunarea generalã conform proporţiilor stabilite de lege."
8. Articolul 106 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 106. - (1) Acţiunea disciplinarã poate fi pornitã în termen de cel mult 6 luni de la data sãvârşirii faptei sau de la data cunoaşterii consecinţelor prejudiciabile.
(2) Sancţiunile prevãzute la <>art. 447 alin. (1) lit. a)-d) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se radiazã în termen de 6 luni de la data executãrii lor, iar cea prevãzutã la lit. e), în termen de un an de la data expirãrii perioadei de interdicţie.
(3) În cazul aplicãrii sancţiunii prevãzute la <>art. 447 alin. (1) lit. f) din Legea nr. 95/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, medicul poate face o nouã cerere de redobândire a calitãţii de membru al colegiului dupã expirarea perioadei stabilite prin hotãrâre judecãtoreascã definitivã de interdicţie a exercitãrii profesiei sau dupã 2 ani de la data aplicãrii sancţiunii de cãtre comisiile de disciplinã. Redobândirea calitãţii de membru al Colegiului Medicilor din România se face în condiţiile prezentei legi.
(4) În situaţia în care, prin decizia comisiei de disciplinã, au fost dispuse şi mãsurile prevãzute la <>art. 447 alin. (3) din Legea nr. 95/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, radierea sancţiunii se va face numai dupã prezentarea dovezii ducerii la îndeplinire a mãsurii dispuse de comisia de disciplinã.
(5) Repetarea unei abateri disciplinare pânã la radierea sancţiunii aplicate constituie o circumstanţã agravantã, care va fi avutã în vedere la aplicarea noii sancţiuni."
9. La articolul 109, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 109. - (1) Plângerea împotriva unui medic se adreseazã colegiului al cãrui membru este medicul. Acesteia i se va da curs numai dacã conţine urmãtoarele elemente de identificare:
a) numele, prenumele, domiciliul şi calitatea petentului;
b) numele, prenumele şi locul de muncã ale medicului împotriva cãruia se face plângerea;
c) descrierea faptei şi indicarea datei când aceasta a avut loc;
d) prejudiciul creat pacientului;
e) semnãtura petentului."
10. Articolul 112 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 112. - În baza deciziei biroului consiliului de declanşare a procedurii disciplinare, comisia de jurisdicţie va informa medicul împotriva cãruia s-a formulat plângerea, comunicându-i o copie a plângerii, şi îi va comunica acestuia termenul pânã la care poate depune în scris apãrãrile sale şi termenul la care se poate prezenta pentru a fi audiat şi a formula toate apãrãrile pe care le considerã utile."
11. Articolul 113 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 113. - (1) Dupã cercetarea faptei, conform art. 112, de cãtre comisia de jurisdicţie profesionalã, dosarul disciplinar însoţit de propunerea de sancţionare sau de stingere a acţiunii disciplinare se înainteazã comisiei de disciplinã a colegiului.
(2) Acţiunea disciplinarã în faţa comisiei de disciplinã se susţine de cãtre comisia de jurisdicţie profesionalã."
12. Articolul 114 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 114. - Dupã audierea medicului împotriva cãruia s-a pornit acţiunea disciplinarã, eventual a unor specialişti în domeniu, a martorilor şi a persoanei care a fãcut plângerea, comisia de disciplinã stabileşte printr-o decizie una dintre urmãtoarele soluţii:
a) stinge acţiunea disciplinarã dacã fapta nu constituie abatere disciplinarã;
b) aplicã una dintre sancţiunile prevãzute la art. 104;
c) stinge acţiunea disciplinarã dacã persoana care a fãcut plângerea, deşi anunţatã, în mod nejustificat nu se prezintã la audierea fixatã de comisia de disciplinã sau nu îşi precizeazã în scris poziţia faţã de solicitãrile comisiei de disciplinã ori nu se prezintã la expertiza dispusã în cauzã."
13. La articolul 117, dupã alineatul (2) se introduc douã noi alineate, alineatele (3) şi (4), cu urmãtorul cuprins:
"(3) Contestaţia se formuleazã în scris şi va conţine în mod obligatoriu cel puţin urmãtoarele elemente:
a) numele şi prenumele contestatarului;
b) domiciliul, respectiv sediul contestatarului;
c) obiectul contestaţiei;
d) motivarea contestaţiei;
e) mijloacele de probã pe care se sprijinã contestaţia.
(4) În situaţia în care Comisia de jurisdicţie a Colegiului Medicilor din România apreciazã cã în contestaţie nu sunt cuprinse toate informaţiile prevãzute la alin. (3), va cere contestatarului ca, în termen de 5 zile de la înştiinţarea prin care i se aduce la cunoştinţã aceastã situaţie, acesta sã completeze contestaţia. În cazul în care contestatarul nu se conformeazã solicitãrii Comisiei de jurisdicţie a Colegiului Medicilor din România sau dacã contestaţia nu conţine elementele prevãzute la alin. (3) lit. a) şi b), contestaţia va fi înaintatã de urgenţã Comisiei superioare de disciplinã cu propunerea de respingere."
14. Articolul 119 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 119. - Soluţionând contestaţia, Comisia superioarã de disciplinã analizeazã cauza sub toate aspectele, iar dupã ascultarea contestatarului şi, eventual, administrarea tuturor probelor apreciate ca fiind necesare, poate pronunţa o decizie prin care sã anuleze în tot sau în parte decizia pronunţatã de comisia de disciplinã de la nivel teritorial, dacã aceasta a fost nelegal pronunţatã, sau poate adopta una dintre urmãtoarele soluţii:
a) aplicã una dintre sancţiunile prevãzute de lege;
b) respinge contestaţia şi menţine decizia pronunţatã de comisia de disciplinã de la nivel teritorial;
c) respinge contestaţia ca nesusţinutã dacã contestatarul, deşi anunţatã, în mod nejustificat nu se prezintã la audierea fixatã de comisia de disciplinã sau nu îşi precizeazã în scris poziţia faţã de solicitãrile comisiei de disciplinã ori nu se prezintã la expertiza dispusã în cauzã."
15. Articolul 121 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 121. - Dacã s-a formulat o plângere atât împotriva unui membru al unui organ de conducere, cât şi împotriva unui medic care nu ocupã o funcţie în cadrul colegiului, se vor forma douã dosare ce vor fi soluţionate dupã cum urmeazã:
a) unul de cãtre Comisia de jurisdicţie a Colegiului Medicilor din România şi care se va soluţiona de cãtre Comisia superioarã de disciplinã, pentru faptele ce privesc medicul membru al unui organ de conducere;
b) un al doilea dosar, de cãtre comisia de disciplinã de la nivel teritorial, pentru medicul care nu ocupã o funcţie de conducere, şi care se va soluţiona de cãtre comisia teritorialã de disciplinã."
II. La anexa nr. 2 - Codul de deontologie medicalã al Colegiului Medicilor din România -, dupã capitolul VI se introduce un nou capitol, capitolul VI^1 "Publicitatea şi reclama", cu urmãtorul cuprins:
"CAPITOLUL VI^1
Publicitatea şi reclama
Art. 125^1. - (1) Publicitatea formelor de exercitare a profesiei este destinatã sã asigure publicului informaţii cu privire la activitatea desfãşuratã de acestea. Publicitatea trebuie sã fie veridicã, neînşelãtoare, sã respecte secretul profesional şi sã fie realizatã cu demnitate şi prudenţã.
(2) Indiferent de mijlocul de publicitate utilizat, toate menţiunile laudative sau comparative şi toate indicaţiile referitoare la identitatea pacienţilor sunt interzise.
(3) Mijloacele de publicitate a formelor de exercitare a profesiei nu pot fi folosite ca reclamã în scopul dobândirii de clientelã.
Art. 125^2. - (1) Formele de exercitare a profesiei de medic pot utiliza una sau mai multe mijloace de publicitate, respectiv:
a) plasarea unei firme;
b) anunţuri de publicitate potrivit prezentului Cod de deontologie;
c) anunţuri şi menţiuni în anuare şi cãrţi de telefon;
d) invitaţii, broşuri şi anunţuri de participare la conferinţe, colocvii etc. profesionale şi de specialitate;
e) corespondenţã profesionalã şi cãrţi de vizitã profesionale;
f) adresã de internet.
(2) Nu este permisã utilizarea urmãtoarelor mijloace de publicitate:
a) oferirea serviciilor prin prezentare proprie ori prin intermediar la domiciliul sau reşedinţa unei persoane ori într-un loc public;
b) propunerea personalizatã de prestãri de servicii efectuatã de o formã de exercitare a profesiei, fãrã ca aceasta sã fi fost în prealabil solicitatã în acest sens, indiferent dacã aceasta este fãcutã sau nu în scopul racolãrii de pacienţi;
c) acordarea de consultaţii medicale realizate pe orice suport material, precum şi prin orice alt mijloc de comunicare în masã, inclusiv prin emisiuni radiofonice sau televizate, cu excepţia acelora avizate de Colegiul Medicilor din România sau de alte organisme acreditate de acesta în acest scop.
(3) În cadrul apariţiilor în mediile de informare medicul va putea prezenta procedee de diagnostic şi tratament, tehnici medicale specifice ori alte procedee şi mijloace de investigare, dar nu va putea folosi acest prilej pentru a-şi face reclamã pentru sine sau pentru orice altã firmã implicatã în producţia de medicamente sau dispozitive medicale.
Art. 125^3. - (1) Firma trebuie sã aibã dimensiunile maxime de 40 X 80 cm şi va fi amplasatã la intrarea imobilului şi/sau a spaţiului ocupat în care forma de exercitare a profesiei îşi are sediul profesional principal sau secundar ori birou de lucru.
(2) Firma cuprinde urmãtoarele menţiuni:
a) Colegiul Medicilor din România;
b) structura teritorialã a Colegiului Medicilor din România;
c) denumirea formei de exercitare a profesiei;
d) menţiuni privind identificarea sediului (etaj, apartament);
e) menţiuni privind titlurile profesionale, academice, ştiinţifice, specialitãţile şi competenţele medicale;
f) menţiuni privind sediul principal şi sediul secundar.
Art. 125^4. - (1) Formele de exercitare a profesiei pot publica anunţuri în mica sau în marea publicitate.
(2) Anunţurile publicate în anuarele profesionale privesc activitatea formelor de exercitare a profesiei, numele şi principalele specialitãţi şi competenţe în care medicii îşi desfãşoarã activitatea, precum şi programul de activitate.
Art. 125^5. - (1) Corespondenţa formei de exercitare a profesiei poate cuprinde:
a) numãrul de telefon, fax, adresa de internet şi adresa electronicã (e-mail);
b) indicarea sediului principal şi, dupã caz, a sediului secundar şi/sau a altui loc de muncã;
c) specialitãţile şi competenţele medicale;
d) titlurile academice, ştiinţifice sau profesionale;
e) sigla formei respective de exercitare a profesiei.
(2) Cãrţile de vizitã profesionale ale medicului care îşi desfãşoarã activitatea în cadrul formei respective de exercitare a profesiei pot cuprinde menţiunile permise corespondenţei, precum şi calitatea medicului în forma de exercitare a profesiei.
Art. 125^6. - (1) Medicii, precum şi formele de exercitare a profesiei pot avea adresã proprie de internet, care poate cuprinde menţiuni referitoare la activitatea desfãşuratã, precum şi cele permise corespondenţei.
(2) Conţinutul şi modul de prezentare ale adresei de internet trebuie sã respecte demnitatea şi onoarea profesiei, precum şi secretul profesional.
(3) Adresa de internet nu poate cuprinde nicio intercalare cu caracter de reclamã sau menţiune publicitarã pentru un produs sau serviciu diferit de activitãţile pe care are dreptul sã le furnizeze medicul sau respectiva formã de exercitare a profesiei.
(4) Adresa de internet nu poate conţine legãturi cãtre alte adrese de internet (//n/f-uri) al cãror conţinut ar fi contrar principiilor esenţiale ale profesiei de medic.
(5) Pentru a se asigura respectarea prevederilor alin. (4), medicul sau forma de exercitare a profesiei deţinãtoare a adresei de internet trebuie sã asigure în mod regulat vizitarea şi evaluarea paginilor proprii şi a paginilor la care este permis accesul pe baza legãturilor realizate prin intermediul adresei proprii şi trebuie sã dispunã fãrã întârziere eliminarea lor, dacã conţinutul şi forma acestora sunt contrare principiilor esenţiale privind exercitarea profesiei de medic."

Preşedintele
Colegiului Medicilor din România,
Vasile Astãrãstoae

Bucureşti, 14 martie 2008.
Nr. 1.
_________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016