Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.051 din 16 iulie 1970  privind atributiile si normele de organizare si functionare ale directiilor generale, directiilor si celorlalte compartimente de organizare si control din ministere si alte organe centrale ale administratiei de stat    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.051 din 16 iulie 1970 privind atributiile si normele de organizare si functionare ale directiilor generale, directiilor si celorlalte compartimente de organizare si control din ministere si alte organe centrale ale administratiei de stat

EMITENT: CONSILIUL DE MINISTRI
PUBLICAT: BULETINUL OFICIAL nr. 90 din 25 iulie 1970
Consiliul de Miniştri al Republicii Socialiste România hotãrãşte:

ART. 1
Direcţiile generale, direcţiile şi celelalte compartimente de organizare şi control din ministere şi alte organe centrale ale administraţiei de stat au urmãtoarele atribuţii principale:

A. Cu privire la organizarea îndeplinirii hotãrîrilor de partid şi de stat şi la perfecţionarea pe baze ştiinţifice a organizãrii conducerii, producţiei şi a muncii
a) organizeazã aducerea la cunostinta tuturor celor interesaţi din ministerul sau organul central respectiv a sarcinilor ce le revin din hotãrîrile de partid, din legi, decrete, hotãrîri ale Consiliului de Miniştri sau din alte acte normative; elaboreazã propuneri de mãsuri pentru îndeplinirea acestora şi dupã aprobarea lor, din însãrcinarea conducerii ministerului sau organului central respectiv, asigura coordonarea acţiunilor pentru înfãptuirea lor;
b) ţin evidenta şi urmãresc sistematic realizarea în termen şi în cele mai bune condiţii a mãsurilor stabilite de conducerea ministerului sau organului central respectiv;
c) urmãresc, împreunã cu direcţiile de personal şi învãţãmînt, înfãptuirea politicii partidului şi statului în domeniul selectionarii, perfecţionãrii şi promovãrii cadrelor de conducere din ministerul sau organul central respectiv, precum şi din centralele industriale, marile întreprinderi şi instituţiile subordonate acestora şi fac propuneri conducerii ministerului sau organului central pentru numirea sau eliberarea din funcţii a cadrelor din nomenclatura;
d) asigura informarea operativã şi periodicã a conducerii ministerului sau organului central asupra felului cum se îndeplinesc de cãtre personalul din administraţia centrala sarcinile ce decurg din hotãrîrile de partid şi de stat, precum şi asupra principalelor probleme din activitatea unitãţilor subordonate;
e) organizeazã, împreunã cu alte compartimente interesate, schimburi de experienta între unitãţi, în vederea rãspîndirii şi generalizarii experienţei înaintate;
f) elaboreazã proiectul regulamentului de organizare şi funcţionare al aparatului ministerului sau organului central; elaboreazã indicaţii metodologice pentru organizarea şi funcţionarea unitãţilor subordonate;
g) elaboreazã proiectul planurilor de studii şi cercetãri pentru introducerea metodelor moderne de conducere şi organizare a producţiei şi a muncii; acorda asistenta de specialitate unitãţilor subordonate în probleme de conducere şi organizare ştiinţificã;
h) fac propuneri pe baza studiilor ce le efectueazã, cu forte proprii sau în colaborare cu celelalte compartimente, pentru continua perfecţionare a organizãrii muncii aparatului, în vederea utilizãrii depline a capacitãţii şi timpului de munca al personalului, a lichidãrii fenomenelor de birocratism, a sporirii operativitatii şi a creşterii nivelului calitativ de rezolvare a problemelor; efectueazã normarea ştiinţificã a muncii personalului de toate categoriile din aparatul central;
i) organizeazã perfecţionarea pe baze ştiinţifice a sistemului informaţional, atît în aparatul central, cît şi între acesta şi unitãţile subordonate;
j) asigura elaborarea metodologiilor specifice privind organizarea proceselor de munca şi a locurilor de munca;
k) coordoneazã elaborarea normativelor şi normelor de munca unificate pe ramuri şi subramuri de producţie şi urmãresc aplicarea lor;
l) elaboreazã proiectul planului de normare a muncii;
m) coordoneazã şi urmãresc intreaga activitate de introducere a ştiinţei în domeniul conducerii şi organizãrii, precum şi eficienta acesteia.

B. Cu privire la activitatea de control a îndeplinirii sarcinilor
a) exercita sistematic, la fata locului, pe baza tematicii aprobate de conducerea ministerului sau organului central, controlul de ansamblu asupra felului cum organele de conducere ale unitãţilor subordonate asigura îndeplinirea sarcinilor de plan, precum şi a obligaţiilor ce le revin din hotãrîrile de partid, din legi, decrete, hotãrîri ale Consiliului de Miniştri, din ordine şi instrucţiuni;
b) controleazã periodic felul cum funcţioneazã şi îşi îndeplinesc atribuţiile prevãzute de lege organele de conducere colectivã ale unitãţilor subordonate;
c) controleazã temeinicia sesizarilor cu privire la încãlcarea normelor legale în unitãţile subordonate;
d) efectueazã controlul gestionar de fond asupra gospodãririi valorilor materiale şi bãneşti şi a mãsurilor de apãrare a integritãţii avutului obştesc;
e) verifica şi indruma activitatea organelor de control financiar intern din unitãţile subordonate;
f) controleazã şi indruma activitatea organelor de specialitate de protecţia muncii din unitãţile subordonate; verifica respectarea normelor de protecţia muncii în aparatul central şi unitãţile subordonate ministerului;
g) întocmesc, pe baza rezultatelor controalelor efectuate, informãri şi concluzii cu privire la fenomenele negative constatate în activitatea unitãţilor controlate şi fac propuneri de mãsuri pentru rezolvarea problemelor, înlãturarea raminerilor în urma şi prevenirea deficienţelor, pe care le supun spre aprobare conducerii ministerului sau organului central de stat respectiv;
h) propun tragerea la rãspundere şi sancţionarea potrivit legii, a celor care - ca urmare a controlului efectuat - s-au dovedit a fi vinovaţi de abateri de la normele legale.
ART. 2
Atribuţiile direcţiilor generale, direcţiilor şi celorlalte compartimente de organizare şi control prevãzute la articolul 1 se intregesc de ministere şi celelalte organe centrale ale administraţiei de stat cu atribuţii specifice activitãţii lor din domeniul de organizare şi control.
ART. 3
Direcţiile generale de organizare şi control vor fi conduse de cîte un adjunct al ministrului.
ART. 4
Direcţiile, oficiile şi celelalte compartimente de organizare şi control sînt subordonate nemijlocit ministrului sau conducatorului organului central respectiv.
ART. 5
Ţinînd seama de volumul şi specificul activitãţii, ministerele şi celelalte organe centrale ale administraţiei de stat vor stabili, cu avizul Ministerului Muncii, structura organizatoricã a direcţiilor generale, direcţiilor, a oficiilor, serviciilor sau birourilor de organizare şi control.
La stabilirea sarcinilor concrete ale fiecãrui compartiment de munca se vor evita cu desãvîrşire paralelismele sau substituirea activitãţii altor compartimente din ministerul sau organul central respectiv, asigurindu-se ca fiecare colectiv şi fiecare lucrator sa aibã bine determinate sarcinile şi rãspunderile ce-i revin.
ART. 6
Pentru atribuţiile de control financiar intern se vor organiza în toate compartimentele de organizare şi control organisme distincte, care vor funcţiona potrivit normelor legale care reglementeazã aceasta activitate specifica.
ART. 7
Ministerele şi celelalte organe centrale ale administraţiei de stat sînt obligate sa încadreze compartimentele de organizare şi control cu personal bine calificat, cu experienta în probleme de conducere şi organizare.
ART. 8
În toate ministerele şi celelalte organe centrale ale administraţiei de stat compartimentele de organizare şi control vor fi organizate în cadrul numãrului maxim de posturi, cu respectarea raportului dintre numãrul funcţiilor de execuţie şi al celor de conducere, a ponderii personalului de deservire în totalul personalului şi în limita fondului de salarii, aprobate prin acte normative.
ART. 9
Activitatea de control se efectueazã, dupã caz, cu forţele proprii ale compartimentelor de organizare şi control sau împreunã cu lucrãtori din alte compartimente interesate în acţiunile pe care le întreprind, compartimentele de organizare şi control vor putea atrage şi specialişti de la alte instituţii interesate, cu acordul conducerilor acestora.
ART. 10
Se recomanda organizaţiilor cooperatiste şi celorlalte organizaţii obşteşti sa înfiinţeze, ţinînd seama de specificul activitãţii lor, compartimente de organizare şi control în condiţiile prezentei hotãrîri.

p. Preşedintele
Consiliului de Miniştri,
ILIE VERDET

--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016