Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
HOTĂRÂRE nr. 447 din 30 aprilie 2025 privind aprobarea Strategiei naţionale pentru prevenirea recidivei 2025-2029 şi a Planului de acţiune pentru implementarea Strategiei naţionale pentru prevenirea recidivei 2025-2029, precum şi pentru înfiinţarea şi funcţionarea Comitetului interministerial pentru coordonarea şi monitorizarea implementării strategiei
EMITENT: Guvernul PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 434 din 12 mai 2025
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, precum şi al art. 24 alin. (2) şi art. 25 lit. e) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
ART. 1
(1) Se aprobă Strategia naţională pentru prevenirea recidivei 2025-2029, denumită în continuare Strategia, prevăzută în anexa nr. 1.
(2) Strategia urmăreşte prevenirea recidivei la nivel primar, secundar şi terţiar.
(3) În aplicarea prevederilor prezentei strategii, instituţiile implicate au acces la informaţii gestionate cu privire la persoanele private de libertate sau persoanele care au executat o pedeapsă sau o măsură privativă de libertate, în scopul asigurării unui flux informaţional interinstituţional necesar creşterii eficienţei intervenţiei recuperative şi a şanselor de reintegrare socială.
ART. 2
Se aprobă Planul de acţiune pentru implementarea Strategiei naţionale pentru prevenirea recidivei 2025-2029, denumit în continuare Planul de acţiune, prevăzut în anexa nr. 2.
ART. 3
Se înfiinţează Comitetul interministerial pentru coordonarea şi monitorizarea implementării Strategiei, denumit în continuare Comitet, organism fără personalitate juridică.
ART. 4
Rolul Comitetului este de a coordona implementarea şi monitorizarea aplicării Strategiei.
ART. 5
Comitetul are următoarele atribuţii:
a) coordonează şi monitorizează aplicarea Strategiei la nivelul instituţiilor şi autorităţilor administraţiei publice centrale, precum şi al autorităţilor administraţiei publice locale responsabile;
b) iniţiază demersuri pentru mobilizarea resurselor necesare implementării Strategiei;
c) asigură comunicarea interministerială, precum şi armonizarea punctelor de vedere, în aplicarea Strategiei;
d) formulează recomandări şi propune măsuri către instituţiile şi autorităţile administraţiei publice centrale, precum şi către
autorităţile administraţiei publice locale cu atribuţii în domeniu, în vederea asigurării coerenţei şi eficientizării procesului de implementare a Strategiei;
e) identifică şi propune politicile publice generate de prezenta strategie;
f) hotărăşte cu privire la constituirea grupurilor de lucru, formate din specialişti de la nivelul instituţiilor şi autorităţilor administraţiei publice centrale, precum şi ai autorităţilor administraţiei publice locale responsabile, care pun la dispoziţia Comitetului date şi informaţii de interes în vederea fundamentării recomandărilor, măsurilor şi propunerilor de politici publice formulate de către Comitet;
g) informează anual Guvernul privind stadiul de realizare a obiectivelor stabilite în Strategie, prin raportul anual de monitorizare;
h) analizează şi formulează propuneri privind revizuirea prezentei strategii, în baza raportului anual de evaluare, elaborat de responsabilii desemnaţi prin regulamentul de organizare şi funcţionare prevăzut la art. 8 alin. (2);
i) îndeplineşte orice alte atribuţii, în vederea îndeplinirii obiectivelor pentru care a fost constituit.
ART. 6
(1) Comitetul este format din câte un reprezentant, personal cu funcţie de conducere, din cadrul următoarelor instituţii publice:
a) Ministerul Justiţiei;
b) Ministerul Afacerilor Interne;
c) Ministerul Educaţiei şi Cercetării;
d) Ministerul Sănătăţii;
e) Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului şi Solidarităţii Sociale;
f) Administraţia Naţională a Penitenciarelor;
g) Direcţia Naţională de Probaţiune;
h) Agenţia Naţională pentru Politici şi Coordonare în Domeniul Drogurilor şi al Adicţiilor;
i) Agenţia Naţională pentru Egalitatea de Şanse între Femei şi Bărbaţi.
(2) Preşedintele Comitetului este reprezentantul Ministerului Justiţiei.
(3) Pentru fiecare membru titular al Comitetului se desemnează câte un membru supleant.
(4) Preşedintele şi membrii Comitetului sunt desemnaţi de către conducătorii instituţiilor publice prevăzute la alin. (1), prin ordin sau decizie, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
ART. 7
(1) Comitetul se întruneşte trimestrial sau ori de câte ori este necesar, la convocarea preşedintelui sau la solicitarea unui membru al acestuia.
(2) La lucrările Comitetului pot participa, în calitate de invitaţi, reprezentanţi ai instituţiilor, ai autorităţilor administraţiei publice centrale, ai autorităţilor administraţiei publice locale, ai universităţilor sau ai organizaţiilor neguvernamentale cu relevanţă pentru problematica prevenirii recidivei, precum şi alţi specialişti.
ART. 8
(1) În vederea realizării atribuţiilor prevăzute la art. 5, Comitetul adoptă hotărâri.
(2) Hotărârile Comitetului se adoptă cu votul majorităţii membrilor prezenţi, în conformitate cu prevederile regulamentului de organizare şi funcţionare, aprobat prin hotărâre a acestuia, la prima întâlnire de lucru.
(3) Secretariatul tehnic al Comitetului este asigurat de către Administraţia Naţională a Penitenciarelor. Atribuţiile Secretariatului tehnic şi procedurile de lucru ale Comitetului sunt stabilite prin regulamentul de organizare şi funcţionare prevăzut la alin. (2).
ART. 9
Finanţarea măsurilor cuprinse în Strategie şi în Planul de acţiune se realizează cu încadrarea în prevederile bugetare aprobate anual prin legile bugetare, în condiţiile legii, ordonatorilor principali de credite implicaţi, precum şi, după caz, din alte surse legal constituite, potrivit legii.
ART. 10
Anexele nr. 1 şi 2*) fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
*) Anexele nr. 1 şi 2 se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 434 bis, care se poate achiziţiona de la Centrul pentru relaţii cu publicul din şos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, Bucureşti.
PRIM-MINISTRU
ION-MARCEL CIOLACU
Contrasemnează:
Viceprim-ministru,
Marian Neacşu
Viceprim-ministru, ministrul finanţelor,
Tánczos Barna
p. Viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne,
Silviu Nicu Macovei,
secretar de stat
Ministrul justiţiei,
Radu Marinescu
p. Ministrul muncii, familiei, tineretului şi solidarităţii sociale,
Francisc Oscar Gal
subsecretar de stat
Ministrul sănătăţii,
Alexandru Rafila
Ministrul educaţiei şi cercetării,
Daniel-Ovidiu David
Şeful Cancelariei Prim-Ministrului,
Ştefan-Radu Oprea
Bucureşti, 30 aprilie 2025.
Nr. 447.
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: