Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECRET nr. 974 din 30 decembrie 1965  privind infiintarea, organizarea si functionarea Inspectoratului sanitar de stat    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECRET nr. 974 din 30 decembrie 1965 privind infiintarea, organizarea si functionarea Inspectoratului sanitar de stat

EMITENT: CONSILIUL DE STAT
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 24 DIN 30/12/65
CAP. 1

ART. 1
Se înfiinţeazã Inspectoratul sanitar de stat, care are sarcina de a controla, indruma şi lua mãsuri pentru aplicarea unitarã a normelor şi instrucţiunilor de igiena şi antiepidemice, precum şi de a investiga factorii de mediu care pot influenta starea de sãnãtate a populaţiei.
ART. 2
Normele şi instrucţiunile de igiena şi antiepidemice se stabilesc de ministrul sãnãtãţii şi prevederilor sociale şi sînt obligatorii pentru orice persoane fizice şi juridice de pe cuprinsul tarii.

CAP. 2

ART. 3
Inspectoratul sanitar de stat are urmãtoarele atribuţii:
a) controleazã respectarea normelor de igiena şi antiepidemice privind:
- nocivitatile de natura chimica, fizica sau biologica, la locurile în care se desfãşoarã procese de munca;
- protecţia sanitarã a aerului, a solului şi a apei folosite în scop potabil, din localitãţi şi alte colectivitãţi;
- construirea şi sistematizarea obiectivelor economice sau social-culturale de orice fel;
- funcţionarea organizaţiilor socialiste de orice fel şi activitatea desfasurata în acestea;
- exploatarea mijloacelor destinate transportului în comun;
- funcţionarea instituţiilor de copii şi adolescenti, precum şi regimul de activitate şi de odihna din aceste instituţii;
- producţia şi circulaţia alimentelor destinate consumului public;
- producţia şi manipularea obiectelor, materialelor şi substanţelor care, prin natura sau modul lor de utilizare, pot influenta sãnãtatea populaţiei;
- prevenirea şi combaterea bolilor transmisibile; controleazã aplicarea mãsurilor ce urmeazã a fi luate în acest scop, a mãsurilor de protecţie sanitarã a frontierelor de stat, precum şi a sarcinilor ce decurg din convenţiile şi acordurile internaţionale cu privire la bolile transmisibile;
- prevenirea şi combaterea bolilor profesionale; controleazã aplicarea mãsurilor ce urmeazã a fi luate în acest scop, precum şi înregistrarea şi evidenta acestor boli;
b) efectueazã investigaţii asupra potenţialului epidemiologic al teritoriului, asupra factorilor de mediu şi de munca şi a influentei acestora asupra stãrii de sãnãtate a populaţiei;
c) avizeazã, în vederea asigurãrii condiţiilor de igiena:
- amplasarea obiectivelor economice sau social-culturale, precum şi a oricãror alte obiective;
- proiectele de sistematizare a centrelor populate şi a teritoriului, precum şi orice proiecte tip şi normative de proiectare;
- proiectele de construcţii, transformare sau sistematizare a obiectivelor economice sau social-culturale, pentru care nu sînt stabilite norme de igiena;
- proiectele de standarde de stat şi de norme interne pentru orice fel de obiecte, materiale sau substanţe care, prin natura sau modul lor de utilizare, pot influenta sãnãtatea populaţiei;
- folosirea de noi substanţe sau introducerea de noi procese tehnologice pentru care nu sînt stabilite norme de igiena;
d) autoriza din punct de vedere sanitar:
- intrarea în funcţiune a obiectivelor economice sau social-culturale de orice fel;
- introducerea în practica a preparatelor biologice folosite în diagnosticul, profilaxia şi tratamentul bolilor transmisibile.
ART. 4
Inspectoratul sanitar de stat, în realizarea atribuţiilor sale, are urmãtoarele drepturi:
a) sa ceara unitãţilor controlate înlãturarea deficienţelor de igiena constatate, fixind termene de executare şi de comunicare pentru realizarea acestora;
b) sa dispunã oprirea sau limitarea temporarã a activitãţii în organizaţiile socialiste de orice fel, atunci cînd, prin nerespectarea normelor de igiena sau antiepidemice, acea activitate constituie un pericol iminent pentru sãnãtatea angajaţilor sau a populaţiei, instiintind totodatã organul ierarhic superior al unitãţii controlate pentru a lua mãsurile corespunzãtoare;
c) sa dispunã oprirea parţialã sau totalã a lucrãrilor de construcţii în cazul cînd acestea se executa fãrã respectarea normelor de igiena sau a avizelor Inspectoratului sanitar de stat ; în cazul organizaţiilor socialiste aceasta mãsura se comunica organului ierarhic superior al unitãţii constructoare, precum şi bãncii finanţatoare pentru a suspenda finanţarea lucrãrilor respective;
d) sa opreascã sau sa conditioneze darea în consum public a alimentelor care nu corespund normelor de igiena, precum şi folosirea obiectelor, materialelor sau substanţelor care, prin natura sau modul lor de utilizare, pericliteazã sãnãtatea populaţiei;
e) sa recolteze probe pentru analize de control sau expertiza, probe biologice în vederea controlului medical profilactic, precum şi pentru investigaţiile privind potenţialul epidemiologic al teritoriului, potrivit instrucţiunilor ministrului sãnãtãţii şi prevederilor sociale;
f) sa dispunã mãsuri speciale privind bolnavii, suspectii şi contactii de boli transmisibile sau purtatorii de germeni de boli transmisibile, precum şi alte mãsuri cu caracter obligatoriu pentru prevenirea şi combaterea bolilor transmisibile sau profesionale;
g) sa opreascã folosirea preparatelor biologice de diagnostic, profilaxie sau tratament al bolilor transmisibile, care se dovedesc necorespunzãtoare sau nocive;
h) sa ceara unitãţilor controlate documente sau informaţii necesare cu privire la condiţiile de igiena şi mãsurile antiepidemice;
i) sa ceara aplicarea de sancţiuni disciplinare, inclusiv desfacerea contractului de munca, celor vinovaţi pentru nerespectarea mãsurilor de igiena şi antiepidemice;
j) sa constate şi sa sanctioneze, potrivit dispoziţiilor legale, contravenţiile de la normele şi instrucţiunile de igiena şi antiepidemice.
ART. 5
Atribuţiile şi drepturile prevãzute la art. 3 şi 4 se exercita de Inspectoratul sanitar de stat central, regional, raional sau orasenesc, prin inspectorii sanitari de stat, în limita competentei materiale şi teritoriale stabilite de ministrul sãnãtãţii şi prevederilor sociale.
Inspectorii sanitari de stat au dreptul sa între oricind în obiectivele de orice fel din raza lor de activitate, iar în locuinţe numai între orele 8-20, cu învoirea celor ce ocupa locuinta, iar în caz de opunere, cu autorizarea procurorului, pentru efectuarea controlului sanitar sau instituirea mãsurilor de prevenire şi combatere a bolilor transmisibile, în baza legitimatiei eliberate de ministrul sãnãtãţii şi prevederilor sociale. Celãlalt personal de specialitate din Inspectoratul sanitar de stat intra în obiectivele din raza lor de activitate pentru îndeplinirea sarcinilor de serviciu, în baza unei delegaţii eliberate de inspectorul sanitar de stat şef regional sau al oraşelor Bucureşti şi Constanta.
ART. 6
Organele de control ale Comitetului de Stat pentru Protecţia Muncii, precum şi orice alte organe cu atribuţii de inspecţie, care pot contribui la realizarea sarcinilor Inspectoratului sanitar de stat, vor acorda acestuia sprijinul de specialitate necesar pentru asigurarea controlului condiţiilor de igiena şi antiepidemice.
ART. 7
Atribuţiile Inspectoratului sanitar de stat se exercita în unitãţile Ministerului Forţelor Armate şi Ministerului Afacerilor Interne de cãtre organele medico-sanitare proprii ale acestor ministere, dupã normele şi instrucţiunile ministrului sãnãtãţii şi prevederilor sociale.

CAP. 3

ART. 8
Inspectoratul sanitar de stat se organizeazã dupã cum urmeazã:
a) la Ministerul Sãnãtãţii şi Prevederilor Sociale, Inspectoratul sanitar de stat central;
b) la regiuni şi la oraşele Bucureşti şi Constanta, Inspectoratul sanitar de stat regional şi al oraşelor Bucureşti şi Constanta;
c) la raioane şi oraşe regionale, Inspectoratul sanitar de stat raional sau orasenesc.
Inspectoratul sanitar de stat regional, raional şi orasenesc este subordonat comitetului executiv al sfatului popular respectiv;
d) pentru raioanele şi oraşele regionale la care nu sînt organizate inspectorate sanitare de stat, ministrul sãnãtãţii şi prevederilor sociale - cu acordul comitetului executiv al sfatului popular regional respectiv - va stabili inspectoratele sanitare de stat care vor acţiona şi pe teritoriul acestor raioane sau oraşe.
ART. 9
Numirea, transferarea şi eliberarea din funcţie a inspectorilor sanitari de stat regionali, raionali sau orãşeneşti se face de cãtre ministrul sãnãtãţii şi prevederilor sociale, la propunerea comitetului executiv al sfatului popular regional respectiv sau al oraşelor Bucureşti ori Constanta.
ART. 10
Normele de organizare şi funcţionare a Inspectoratului sanitar de stat central, regional, raional şi orasenesc se stabilesc de cãtre ministrul sãnãtãţii şi prevederilor sociale.

CAP. 4

ART. 11
Organizaţiile socialiste sînt obligate sa prevadã, în planurile lor, fondurile şi mijloacele proprii necesare pentru:
- efectuarea controlului respectãrii normelor de igiena şi antiepidemice la apa potabilã furnizatã populaţiei, la reţinerea sau neutralizarea nocivitatilor eliminate în mediul extern, la fabricarea sau importul produselor alimentare şi a altor obiecte, materiale sau substanţe care, prin natura sau modul lor de utilizare, pot influenta sãnãtatea populaţiei;
- aplicarea mãsurilor de dezinfecţie, dezinsecţie şi deratizare periodicã, precum şi pentru îndeplinirea oricãror alte obligaţii decurgind din normele de igiena şi antiepidemice.
ART. 12
Organizaţiile de proiectare sînt obligate sa aplice normele de igiena la elaborarea studiilor şi proiectelor.
Consiliile tehnico-ştiinţifice şi comisiile tehnice interne sînt obligate sa verifice dacã la elaborarea proiectelor au fost respectate normele de igiena sau avizele Inspectoratului sanitar de stat.
Comitetul de Stat al Planificarii şi Comitetul de Stat pentru Construcţii, Arhitectura şi Sistematizare vor aviza numai proiectele pentru care consiliul tehnico-ştiinţific al organizaţiei socialiste menţioneazã ca s-au respectat normele de igiena şi pentru care sînt asigurate mijloacele financiare şi materiale necesare.
ART. 13
Organizaţiile socialiste vor pune la dispoziţia Inspectoratului sanitar de stat specialiştii solicitati de acesta şi, dupã caz, mijloacele necesare, pentru efectuarea de expertize sau investigaţii legate de condiţii de igiena specifice unor anumite procese de producţie.
-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016