Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECRET nr. 96 din 30 iulie 1975  privind asigurarea interventiei in caz de accident nuclear    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECRET nr. 96 din 30 iulie 1975 privind asigurarea interventiei in caz de accident nuclear

EMITENT: CONSILIUL DE STAT
PUBLICAT: BULETINUL OFICIAL nr. 84 din 31 iulie 1975
Consiliul de Stat al Republicii Socialiste România decreteazã:

ART. 1
Pentru coordonarea, pregãtirea şi conducerea activitãţii de intervenţie în caz de accident nuclear, se organizeazã, sub conducerea Ministerului Apãrãrii Naţionale, Comandamentul republican pentru intervenţie în caz de accident nuclear, constituit din reprezentanţi ai Ministerului Apãrãrii Naţionale, Comitetului de Stat pentru Energie Nucleara, Ministerului Energiei Electrice, Ministerului Sãnãtãţii, Consiliului Naţional al Apelor, Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare şi Ministerului de Interne, conform anexei nr. 1 la prezentul decret.
ART. 2
Comandamentul republican asigura coordonarea tuturor mãsurilor privind supravegherea radioactivitatii, pregãtirea şi intervenţia în caz de accident nuclear.
În acest scop:
a) aproba organizarea sistemelor de supraveghere şi control al radioactivitatii;
b) avizeazã planurile de intervenţie în caz de accident nuclear;
c) avizeazã propunerile organelor centrale şi locale cu privire la fondurile necesare pentru asigurarea mãsurilor de protecţie şi intervenţie;
d) controleazã realizarea sarcinilor ce revin în acest domeniu ministerelor şi celorlalte organe centrale şi locale;
e) informeazã conducerea de partid şi de stat în caz de accident nuclear.
ART. 3
Convocarea Comandamentului republican se face de cãtre preşedintele acestuia, semestrial şi ori de cîte ori este nevoie.
Mãsurile stabilite de cãtre Comandamentul republican pentru intervenţie în caz de accident nuclear sînt obligatorii pentru unitãţile socialiste, alte persoane juridice şi pentru orice persoane fizice.
ART. 4
Pentru rezolvarea operativã a problemelor curente privind organizarea şi pregãtirea mãsurilor de intervenţie în caz de accident nuclear, funcţioneazã Statul major al Comandamentului republican format din cîte 1-2 specialişti de la organele prevãzute la art. 1, numiţi de cãtre Comandamentul republican.
ART. 5
Coordonarea şi conducerea activitãţii de intervenţie în caz de accident nuclear, pe plan local, se va asigura de consiliile locale de apãrare, care funcţioneazã în baza Legii privind organizarea apãrãrii naţionale a Republicii Socialiste România.
ART. 6
Consiliile locale de apãrare organizeazã şi conduc în mod unitar acţiunile pentru pregãtirea şi intervenţia în caz de accident nuclear.
În acest scop;
a) iau mãsuri de protecţie a populaţiei din zonele ce pot fi afectate;
b) stabilesc planurile de intervenţie în caz de accident nuclear;
c) organizeazã sistemul de înştiinţare şi alarmare a populaţiei;
d) iau mãsuri de pregãtire a populaţiei şi a formatiilor de intervenţie şi controleazã dotarea lor din punct de vedere material, potrivit dispoziţiilor legale;
e) organizeazã controlul sistematic al nivelului de radioactivitate în zona şi controlul radiobiologic al populaţiei;
f) organizeazã evacuarea, la nevoie, a unei pãrţi din populaţie;
g) introduc semnalul pentru alarmarea populaţiei în caz de accident nuclear şi asigura executarea mãsurilor prevãzute în planurile de intervenţie.
În vederea îndeplinirii atribuţiilor prevãzute în prezentul articol, consiliile locale de apãrare pot folosi şi specialişti locali.
ART. 7
Pentru asigurarea mãsurilor de supraveghere radioactiva, de protecţie şi de intervenţie în caz de accident nuclear, ministerelor şi organelor centrale şi locale le revin urmãtoarele atribuţii:

A. Ministerul Apãrãrii Naţionale:
a) coordoneazã, indruma şi controleazã intreaga activitate privind mãsurile de supraveghere radioactiva, protecţia şi intervenţia în caz de accident nuclear;
b) stabileşte şi urmãreşte executarea sistemelor de înştiinţare şi alarmare a populaţiei din zonele ce pot fi afectate;
c) controleazã întocmirea planurilor pentru evacuarea populaţiei din zonele periculoase din punct de vedere al contaminarii;
d) organizeazã şi participa la controlul sistematic al nivelului de radioactivitate şi la decontaminarea populaţiei, animalelor şi a bunurilor materiale din zona;
e) stabileşte şi controleazã aplicarea mãsurilor de protecţie a populaţiei, animalelor şi bunurilor materiale din zona de pericol;
f) organizeazã, indruma şi controleazã pregãtirea populaţiei din zonele ce pot fi afectate, privind comportarea şi mãsurile de protecţie ce trebuie luate în caz de accident nuclear;
g) primeşte date şi informaţii privind pericolul de contaminare radioactiva şi de accident nuclear şi dispune mãsurile urgente ce se impun.

B. Comitetul de Stat pentru Energia Nucleara:
a) stabileşte norme şi metode de lucru pentru aprecierea riscului nuclear şi realizeazã aparatura necesarã în acest scop;
b) asigura asistenta tehnico-ştiinţificã şi pregãtirea de specialitate a personalului din reţeaua de supraveghere şi control a radioactivitatii factorilor de mediu;
c) participa cu echipe de specialişti la intervenţie în zona de accident nuclear;
d) studiazã şi asigura realizarea în ţara a unor aparate, materiale şi mijloace necesare supravegherii radioactivitatii, protecţiei şi intervenţiei în caz de accident nuclear, pe baza sarcinilor trasate de Comandamentul republican;
e) asigura materiale didactice necesare pregãtirii populaţiei din zonele ce pot fi afectate de accident nuclear.

C. Consiliul Naţional al Apelor:
a) studiazã şi organizeazã supravegherea hidrometeorologica a zonelor ce pot fi infectate şi avertizeaza asupra direcţiei de deplasare a norului radioactiv în caz de accident nuclear;
b) asigura supravegherea sistematica a radioactivitatii factorilor de mediu prin reţeaua de supraveghere şi control a radioactivitatii mediului înconjurãtor, organizatã potrivit dispoziţiilor legale;
c) asigura colectarea şi prelucrarea datelor din reţeaua de supraveghere şi control a radioactivitatii mediului înconjurãtor şi le transmite Ministerului Apãrãrii şi Ministerului Sãnãtãţii;
d) stabileşte şi asigura aplicarea mãsurilor pentru protecţia apelor şi intervine, în caz de accident nuclear, cu personalul şi tehnica din unitãţile subordonate.

D. Ministerul Agriculturii şi Industriei Alimentare stabileşte şi asigura aplicarea mãsurilor pentru protecţia animalelor, culturilor şi cerealelor şi intervine, în caz de accident nuclear, cu personalul şi tehnica din unitãţile subordonate.

E. Ministerul sãnãtãţii:
a) stabileşte norme şi medode privind protecţia medicalã a populaţiei, a mediului înconjurãtor şi a produselor alimentare;
b) pregãteşte cadre de specialitate în probleme referitoare la nocivitatea radioactivitatii mediului înconjurãtor, protecţiei medicale contra iradierii interne şi externe a populaţiei;
c) asigura controlul sanitar radiobiologic, radiotoxicologic şi radioecologic al mediului înconjurãtor, alimentelor şi populaţiei şi asigura tratamentul pentru populaţie în caz de accident nuclear, în conformitate cu convenţiile încheiate cu Ministerul Apãrãrii Naţionale.

F. Ministerul de Interne:
a) organizeazã şi asigura paza şi controlul circulaţiei din zona accidentului nuclear;
b) participa la organizarea şi evacuarea populaţiei din zona.

G. Consiliile populare judeţene, ale municipiului Bucureşti şi municipale şi comitetele lor executive, precum şi consiliile populare orãşeneşti şi comunale şi birourile lor executive:
a) asigura mijloacele necesare înştiinţãrii şi alarmarii populaţiei din zona ce poate fi afectatã de accident, conform planului de intervenţie aprobat de Comandamentul republican;
b) întocmesc planurile şi iau mãsuri de evacuare a populaţiei din zona în caz de accident nuclear;
c) asigura executarea şi luarea mãsurilor de protecţie de cãtre populaţia din zona ce poate fi afectatã de accident;
d) asigura participarea şi pregãtirea populaţiei din zonele ce pot fi afectate, cu privire la comportarea şi mãsurile de protecţie ce trebuie luate în caz de accident nuclear;
e) iau mãsuri pentru folosirea personalului şi a tehnicii din unitãţile subordonate, în acţiunile de limitare şi lichidare a urmãrilor unui accident nuclear;
f) asigura mijloacele şi fondurile necesare pentru pregarirea şi ducerea intervenţiei în caz de accident nuclear.
ART. 8
Comitetul de Stat al Planificarii şi Ministerul Finanţelor vor lua mãsuri pentru includerea în planul de dezvoltare economico-socialã şi în bugetul de stat a prevederilor şi fondurilor necesare ministerelor şi celorlalte organe centrale şi locale de stat cãrora le revin sarcini în baza prezentului decret. În scopul îmbunãtãţirii controlului şi supravegherii radioactivitatii factorilor de mediu şi a populaţiei, pentru anul 1975 se suplimenteaza planul de cheltuieli al Consiliului Naţional al Apelor cu suma de 2.781.000 lei, conform anexei nr. 2, de la fondul de rezerva bugetarã la dispoziţia Consiliului de Miniştri, iar pentru perioada 1976-1980 se vor înscrie în proiectele planurilor de dezvoltare economico-socialã şi a bugetului de stat fondurile prevãzute în anexa nr. 3 la prezentul decret.
ART. 9
Anexele nr. 1-4 fac parte din prezentul decret.
ART. 10
Pe baza prevederilor prezentului decret, Comandamentul republican va întocmi un regulament de funcţionare a comandamentului.

NICOLAE CEAUŞESCU
Preşedintele
REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA

ANEXA 1

COMANDAMENTUL REPUBLICAN
pentru intervenţie în caz de accident nuclear



Preşedinte: - prim-adjunctul ministrului apãrãrii naţionale şi
şef
Membri: - preşedintele Consiliului Naţional al Apelor
- prim-adjunctul ministrului sãnãtãţii
- un adjunct al ministrului de interne
- un adjunct al ministrului agriculturii şi
industriei alimentare
- un adjunct al ministrului energiei electrice
- un vicepreşedinte al Comitetului de Stat pentru
Energia Nucleara
Secretar: - comandantul Comandamentului apãrãrii locale
antiaeriene.


--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016