Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECRET nr. 95 din 7 martie 1979  privind conditiile de stabilire a terenurilor de aeronautica, a zonelor de siguranta si a servitutilor aeronautice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECRET nr. 95 din 7 martie 1979 privind conditiile de stabilire a terenurilor de aeronautica, a zonelor de siguranta si a servitutilor aeronautice

EMITENT: CONSILIUL DE STAT
PUBLICAT: BULETINUL OFICIAL nr. 26 din 13 martie 1979

Consiliul de Stat al Republicii Socialiste România decreteazã:

ART. 1
Terenurile de aeronautica sînt: aerodromurile, aeroporturile, helioporturile, terenurile de lucru şi alte terenuri destinate pentru desfãşurarea de activitãţi aeronautice militare sau civile.
ART. 2
Aerodromurile, aeroporturile, helioporturile, precum şi terenurile de lucru permanente pentru activitãţi aeronautice utilitare, se înfiinţeazã prin decret prezidential.
Ternurile de aeronautica destinate pe timp limitat pentru activitãţi ale aviaţiei utilitare se stabilesc, cu respectarea prevederilor Legii fondului funciar, de cãtre ministerele, comitetele şi birourile executive ale consiliilor populare, precum şi de cãtre unitãţile de stat sau cooperatiste, beneficiare ale prestaţiilor aviaţiei utilitare, cu avizul Departamentului Aviaţiei Civile.
ART. 3
Terenurile de aeronautica militarã se construiesc, se amenajeaza, se întreţin şi se administreazã de cãtre Ministerul Apãrãrii Naţionale sau, dupã caz, Ministerul de Interne, cu excepţia portiunilor de drum destinate decolarilor şi aterizarilor, care sînt în administrarea şi întreţinerea Ministerului Transporturilor şi Telecomunicatiilor, respectiv ale altor organe care, potrivit legii, au drumuri în administrare.
ART. 4
Asigurarea construirii terenurilor de aeronautica civilã, precum şi amenajarea, întreţinerea şi administrarea acestora, se fac de Departamentul Aviaţiei Civile, cu excepţia terenurilor de lucru destinate activitãţilor aviaţiei utilitare, care se construiesc, se amenajeaza, se întreţin şi se administreazã de cãtre ministerele, comitetele sau birourile executive ale consiliilor populare şi unitãţile de stat sau cooperatiste, , beneficiare ale prestaţiilor aviaţiei utilitare.
ART. 5
Omologarea, precum şi deschiderea sau închiderea temporarã pentru activitãţi de zbor a terenurilor de aeronautica, se fac de cãtre organele de autoritate aeronautica militarã sau civilã, prin ordinul ministrului apãrãrii naţionale, respectiv al şefului Departamentului Aviaţiei Civile.
ART. 6
În scopul asigurãrii securitãţii zborurilor aeronavelor, se stabilesc urmãtoarele zone de siguranta ale terenurilor de aeronautica:
a) zona benzii de zbor, care cuprinde: pista de decolare-aterizare şi zonele laterale ale acesteia, prelungite de oprire şi prelungirile degajate sau, în cazul helioporturilor, aria de decolare-aterizare;
b) zonele culoarelor aeriene de acces;
c) zonele de tranzitie;
d) zona de limitare orizontala;
e) zona conica;
f) zona conica exterioarã.
Limitele zonelor de siguranta ale terenurilor de aeronautica se stabilesc prin normele tehnice elaborate de Ministerul Apãrãrii Naţionale, pentru terenurile de aeronautica militarã şi de Departamentului Aviaţiei Civile, pentru terenurile de aeronautica civilã, ţinînd seama de caracteristicile aeronavelor şi de reglementãrile în vigoare pe plan internaţional.
ART. 7
Suprafeţele de teren aflate în zonele de siguranta vor fi luate în evidenta cadastrala, introduse în exploatarea agricolã şi vor fi date în folosinta unitãţilor agricole limitrofe terenurilor de aeronautica.
Ministerul Agriculturii şi Industriei Alimentare împreunã cu Ministerul Apãrãrii Naţionale şi Departamentul Aviaţiei Civile vor stabili de comun acord structura şi amplasarea culturilor, precum şi condiţiile de exploatare a acestora.
ART. 8
În cuprinsul zonei benzii de zbor sînt interzise: construirea sau ridicarea de obstacole, denivelarea în orice fel a terenului; trecerea de fire electrice sau cabluri, altele decît cele instalate pentru buna desfãşurare a activitãţilor aeronautice; executarea de îngrãdiri, depozite şi drumuri neautorizate de cãtre Ministerul Apãrãrii Naţionale sau, dupã caz, de Departamentul Aviaţiei Civile; trecerea de persoane, vehicule sau animale; orice alte activitãţi care ar putea îngreuia, periclita ori impiedica decolarea, aterizarea sau rularea aeronavelor.
În cuprinsul celorlalte zone de siguranta prevãzute la art. 6 se pot amplasa obiective numai cu respectarea normelor tehnice stabilite potrivit aceluiaşi articol.
ART. 9
Clãdirile şi instalaţiile destinate activitãţilor aeronautica pot fi amplasate în zona de tranzitie şi în zonele culoarelor de acces aferente terenului de aeronautica, cu respectarea dispoziţiilor normelor tehnice prevãzute la art. 6.
ART. 10
Pentru asigurarea securitãţii depline a zborurilor aeronavelor în fazele de apropiere şi decolare-aterizare, în cuprinsul zonelor de siguranta prevãzute la art. 6 lit. b) - f) este interzisã amplasarea de lucrãri, construcţii sau instalaţii care, prin natura lor sau datoritã procesului de funcţionare, pot periclita securitatea zborurilor, cum sînt: obiective care produc fum sau ceata artificiala, subsatnte nocive, corozive, radioactive sau rau mirositoare; sisteme de iluminat care pot produce "orbirea" echipajelor sau pot determina confuzii în identificarea sistemului de balizare a pistei de decolare-aterizare ori a dispozitivului luminos de apropiere; surse de energie electrica producãtoare de perturbatii în instalaţii de protecţie a navigaţiei aeriene; obiective care sa favorizeze înmulţirea pasarilor calatoare, cum ar fi unitãţi de morarit, silozuri, depozite, magazii, decantoare şi altele asemenea.
ART. 11
Obiectivele amplasate în cuprinsul zonelor de siguranta ale terenurilor de aeronautica militarã sau civilã, periculoase pentru zborul aeronavelor, vor fi balizate de zi şi de noapte, potrivit avizului Ministerului Apãrãrii Naţionale sau, dupã caz, al Departamentului Aviaţiei Civile.
În cazul în care obiectivele sînt amplasate în zonele aeroporturilor folosite în comun de aviaţia militarã şi de aviaţia civilã, precum şi în cazul obiectivelor amplasate în afarã zonelor de siguranta ale terenurilor de aeronautica, balizarea de zi şi de noapte se va face potrivit avizului Ministerului Apãrãrii Naţionale şi al Departamentului Aviaţiei Civile.
ART. 12
Liniile electrice aeriene cu înãlţimea de peste 25 m şi care traverseaza cursurile principale de apa cu o lungime de peste 100 km sau autostrazi şi drumuri naţionale vor fi balizate dupã cum urmeazã:
a) conductorii din deschiderea de traversare, cu balizaj de zi;
b) stilpi de traversare, cu balizaj de zi, iar la indicaţia Ministerului Apãrãrii Naţionale, şi cu balizaj de noapte, cînd înãlţimea lor depãşeşte 45 m.
ART. 13
Realizarea şi funcţionarea în bune condiţii a balizajului de zi şi de noapte, prevãzut la art. 11 şi 12, se asigura de cãtre deţinãtorii obiectivelor respective.
ART. 14
Balizajul liniilor electrice existente, care se încadreazã în prevederile art. 12, va fi realizat pînã la data de 31 decembrie 1980.
ART. 15
În apropierea statiilor de protecţie a navigaţiei aeriene se interzice amplasarea construcţiilor, aparatelor, mijloacelor şi instalaţiilor a cãror existenta sau funcţionare pot produce perturbarea acestor staţii.
ART. 16
Proprietarii sau cei ce au în administrare un obiectiv care impiedica sau pericliteazã navigaţia aerianã, pentru care nu s-a obţinut, potrivit legii, acordul prealabil al Ministerului Apãrãrii Naţionale sau, dupã caz, al Departamentului Aviaţiei Civile, sînt obligaţi sa-l desfiinteze de îndatã la înştiinţarea autoritãţii aeronautice militare sau civile.
În cazul în care, datoritã extinderii unor terenuri de aeronautica existente sau deschiderii altor asemenea terenuri, obiectivele realizate cu acordul Ministerului Apãrãrii Naţionale sau Departamentului Aviaţiei Civile impiedica sau pericliteazã activitatea aeronautica, autoritãţile aeronautice militare sau civile vor stabili, împreunã cu deţinãtorii obiectivelor, mãsurile necesare pentru asigurarea securitãţii zborurilor.
ART. 17
Decretul nr. 215/1959 privind reglementarea servituţilor aeronautice pe teritoriul Republicii Populare Romane, Hotãrîrea Consiliului de Miniştri nr. 1341/1953 privind crearea, amenajarea şi omologarea terenurilor de aeronautica civilã utilitara din Republica Populara Romana şi Hotãrîrea Consiliului de Miniştri nr. 904/1960 privind stabilirea servituţilor aeronautice asupra unor terenuri de pe teritoriul Republicii Populare Romane, precum şi orice alte dispoziţii contrare, se abroga.



────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016