Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECRET nr. 83 din 11 iunie 1948  pentru modificarea si abrogarea unor dispozitiuni din legea nr. 265, pentru organizarea Teatrelor, Operelor si Filarmonicelor de Stat, precum si pentru regimul spectacolelor publice, publicata in Monitorul Oficial nr. 162 din 18 iulie 1947*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECRET nr. 83 din 11 iunie 1948 pentru modificarea si abrogarea unor dispozitiuni din legea nr. 265, pentru organizarea Teatrelor, Operelor si Filarmonicelor de Stat, precum si pentru regimul spectacolelor publice, publicata in Monitorul Oficial nr. 162 din 18 iulie 1947*)

EMITENT: MAREA ADUNARE NATIONALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 133 din 11 iunie 1948


*) Text corectat conform rectificarii aparuta în Monitorul Oficial nr. 137 din 16 iunie 1948.

ART. 1
Dispoziţiunilor articolelor 73, 173, 181, 191, 192, 193, 194, 202 şi 204 din Legea nr. 265 pentru organizarea Teatrelor, Operelor şi Filarmonicelor de Stat, precum şi regimul spectacolelor publice, publicatã în Monitorul Oficial nr. 162 din 18 Iulie 1947, se modifica dupã cum urmeazã:
"Art. 73. - În aceleaşi condiţiuni în care funcţioneazã Teatrul Naţional din Bucureşti, vor funcţiona şi Teatrele Naţionale din Iaşi, Cluj, Craiova, Teatrul Maghiar de Stat de Drama şi Opera din Cluj, precum şi Teatrul Sacuesc din Tg. Mures.
Ele stau sub îndrumarea, supravegherea şi controlul Ministerului Artelor şi Informaţiilor, prin Direcţia Teatrelor".
"Art. 173. - Filarmonica de Stat din Bucureşti este instituţia publica, cu personalitate juridicã, gestiune autonomã şi patrimoniu distinct de al Statului.
Ea este reprezentatã în raporturile cu celelalte autoritãţi şi cu particularii, precum şi în justiţie, prin director".
"Art. 181. - Consiliul de direcţie va fi convocat de director, ori de câte ori va fi nevoie".
"Art. 191. - Directorul are urmãtoarele atributiuni:
a) Întocmeşte şi supune aprobãrii Consiliului de direcţie, pana la 30 Iunie al fiecãrui an, repertoriul stagiunei viitoare;
b) Repertoriul, aprobat de Consiliul de direcţie, va fi înaintat pana la 1 August al fiecãrui an Consiliului Superior al literaturii dramatice şi creatiei muzicale;
c) Supune aprobãrii Consiliului de direcţie încheierea contractelor de locaţiune a materialului muzical ce va figura în repertoriul stagiunii;
d) Angajeazã şi aproba cheltuielile în limitele prevederilor bugetare pana la media saptamanala a prevederilor bugetare lunare, fãrã a putea fractiona o cheltuiala privind aceeaşi lucrare;
e) Propune Consiliului de direcţie angajarea, încadrarea, avansarea, salarizarea şi punerea în retragere a întregului personal, în conformitate cu art. 22, alin. d, din prezenta lege;
f) Propune Consiliului de direcţie, spre angajare, personalul artistic al colaboratorilor ocazionali: Şefi de orchestra, solisti şi instrumentisti suplimentari;
g) Acorda permisii şi concedii, conform Statutului salariaţilor Teatrelor, Operelor şi Filarmonicelor de stat;
h) Pregãteşte, în colaborare cu administratorul, proiectul de buget.
Directorul poate delega şi administratorului parte din atribuţiile sale administrative.
În caz de concediu mai mare de 10 zile al directorului, conducerea Filarmonicei va fi încredinţatã de ministru unui membru din Consiliu de direcţie".
"Art. 192. - Administratorul ajuta pe director în chestiunile administrative, economice şi financiare".
"Art. 193. - El are ca atribuţie: controlul, supravegherea şi coordonarea permanenta a activitãţii administrative a instituţiei.
În caz de concediu al administratorului, mai mare de 10 zile, conducerea administrativã a instituţiei va fi încredinţatã de ministru, la propunerea directorului, unuia din functionarii administrativi ai instituţiei".
"Art. 194. - Consiliul de direcţie are urmãtoarele atributiuni:
a) Întocmeşte, pana la 1 Martie al fiecãrui an, pe baza propunerilor directorului şi administratorului, bugetul de venituri şi cheltuieli al anului financiar viitor şi-l înainteazã spre aprobare Ministrului Artelor şi Informaţiilor;
b) Verifica şi înainteazã în triplu exemplar, spre descãrcare, Ministrului Artelor şi Informaţiilor, pana la 30 Aprilie al fiecãrui an, bilanţul şi contul de profit şi pierdere;
c) Aproba, în limitele bugetului, toate cheltuielile ce nu pot fi aprobate de director, pana la media lunarã a prevederilor bugetare de cheltuieli. Consiliul nu poate angaja sub nici un motiv cheltuieli ce ar depãşi prevederile bugetare, exceptând contractele de închiriere pana la maximum 5 ani;
d) Înainteazã Ministrului Artelor şi Informaţiilor, spre aprobare, propunerile de contracte şi tranzacţii a cãror valoare depãşeşte 10% din cuantumul bugetului de cheltuieli;
e) Tranzacţiile, contractele şi actele de dispoziţie, a cãror valoare depãşeşte 50% din cuantumul bugetului de cheltuieli, vor fi supuse aprobãrii Consiliului de Miniştri;
f) Poate concesiona, prin licitaţie publica sau buna învoiala, pe maximum 2 ani, editarea programelor precum şi publicitatea în programele concertelor;
g) Hotãrãşte, pe baza propunerilor directorului, programul stagiunei: repertoriu, dirijori, solisti;
h) Angajeazã în reprezentaţii, pe baza propunerilor directorului, colaboratori ocazionali: şefi de orchestra, solisti şi instrumentisti suplimentari;
i) Hotãrãşte asupra admiterii în repertoriu şi asupra programãrii lucrãrilor simfonice româneşti şi strãine şi înainteazã acest program Consiliului superior al literaturii dramatice şi creatiei muzicale;
j) Aproba turneele;
k) Hotãrãşte, pe baza propunerilor directorului, angajarea, încadrarea, avansarea, definitivarea, salarizarea şi punerea în retragere a personalului artistic, administrativ şi de serviciu, conform art. 22, alin. d din prezentul decret;
l) Rezolva orice alte chestiuni care nu cad în competenta directorului şi a administratorului".
"Art. 202. - Dispoziţiunile art. 173-201 inclusiv, se aplica şi Filarmonicelor de Stat din provincie cu modificãrile prevãzute în aceasta parte a decretului."
"Art. 204. - Filarmonicele de Stat din provincie vor fi conduse de un director, care va avea aceleaşi atributiuni ca directorul Filarmonicelor de Stat din Bucureşti".
ART. 2
Direcţia Generalã a Teatrului Naţional din Bucureşti şi Direcţia Generalã a Operei de Stat din Bucureşti se transforma în direcţii, suprimandu-se în cadru legii adausele de "Generalã", ori de câte ori este vorba de aceste direcţii şi de "General", ori de câte ori este vorba de directorii respectivi.
De asemenea, când, în cuprinsul legii este vorba de Direcţia Generalã a Muzicii şi Direcţia Generalã a Teatrelor, se suprima adausele de "Generalã" ori de câte ori este vorba de aceste direcţii şi de "General", ori de câte ori este vorba de directorii respectivi.
Tot astfel, când în cuprinsul legii va fi vorba de Ministerul Artelor sau Ministrul Artelor, se va citi respectiv Ministerul Artelor şi Informaţiilor sau Ministrul Artelor şi Informaţiilor.
ART. 3
Dispoziţiunilor art. 185, 186, 189, 190 şi 257 din Legea nr. 265 pentru organizarea Teatrelor, Operelor şi Filarmonicelor de Stat, precum şi pentru regimul spectacolelor publice, publicatã în Monitorul Oficial nr. 162 din 18 Iulie 1947, se abroga, precum şi orice dispoziţiuni contrarii prezentului decret.



──────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016