Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECRET nr. 77 din 27 februarie 1973  privind infiintarea, organizarea si functionarea Consiliului Financiar-Bancar*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECRET nr. 77 din 27 februarie 1973 privind infiintarea, organizarea si functionarea Consiliului Financiar-Bancar*)

EMITENT: CONSILIUL DE STAT
PUBLICAT: BULETINUL OFICIAL nr. 22 din 4 martie 1973

*) Acest decret a devenit Legea nr. 23/1973 .

Consiliul de Stat al Republicii Socialiste România decreteazã:

ART. 1
Se înfiinţeazã Consiliul Financiar-Bancar, ca organ consultativ al Consiliului de Miniştri.
Consiliul Financiar-Bancar analizeazã fenomenele şi tendintele ce apar în domeniul financiar şi monetar, elaboreazã studii şi analize şi prezintã propuneri de mãsuri pentru traducerea în viata a politicii financiare şi monetare a partidului şi statului, sporirea eficientei fondurilor materiale şi bãneşti, întãrirea puterii de cumpãrare a monedei naţionale.
Consiliul Financiar-Bancar studiazã problemele ce rezulta din relaţiile financiare cu alte tari şi propune mãsuri pentru dezvoltarea şi perfecţionarea acestor relaţii, pentru sporirea eficientei financiar-valutare a operaţiunilor cu strainatatea.
În executarea dispoziţiilor legale, Consiliul Financiar-Bancar face, dupã caz, propuneri sau recomandãri pentru coordonarea activitãţii de finanţare şi creditare, folosirea corelata a pirghiilor financiare, în vederea satisfacerii cerinţelor economiei naţionale.
ART. 2
Pentru aducerea la îndeplinire a sarcinilor prevãzute la art. 1, Consiliul Financiar-Bancar are urmãtoarele atribuţii:
a) analizeazã periodic problemele legate de menţinerea echilibrului financiar şi monetar, reflectate în bugetul de stat, planul de credite şi planul de casa;
b) studiazã posibilitãţile de sporire a veniturilor statului, de folosire în condiţii de eficienta sporitã a resurselor bugetului şi a altor resurse bãneşti ale statului;
c) examineazã modul de constituire şi de utilizare a fondului naţional de dezvoltare economico-socialã, precum şi a fondului de consum social;
d) studiazã fenomenele şi tendintele din sfera circulaţiei bãneşti, urmãrind asigurarea evoluţiei normale a acestei circulatii, creşterea puterii de cumpãrare a monedei naţionale, atît pe plan intern, cît şi în raport cu monedele strãine;
e) examineazã diferitele aspecte ale eficientei pe ansamblul economiei, pe ramuri şi subramuri, urmãrind folosirea cu maximum de randament a fondurilor de producţie existente, sporirea continua a rentabilitatii şi lichidarea cauzelor care genereazã pierderi;
f) efectueazã, împreunã cu ministerele şi celelalte organe centrale interesate, analiza anuala a rezultatelor economico-financiare pe ansamblul economiei şi pe ramuri, pe baza datelor din bilanţ;
g) studiazã modul cum se realizeazã relaţiile financiare atît în sfera proprietãţii de stat, cît şi în raporturile statului cu organizaţiile cooperatiste, urmãrind sporirea rolului pirghiilor financiare -a beneficiului, creditului, dobinzii, a impozitelor şi taxelor, a sistemului de decontãri-, în vederea asigurãrii unei bune funcţionari a mecanismului economic;
h) examineazã modul de desfãşurare a relaţiilor financiare cu populaţia -pe linia impozitelor, creditului, atragerii economiilor, asigurãrilor de stat-, urmãrind ca aceste relaţii sa se întemeieze pe principiile eticii şi echitãţii sociale, sa contribuie la creşterea bunastarii oamenilor muncii;
i) analizeazã cãile şi mijloacele de creştere a resurselor valutare ale tarii, prin participarea tot mai activa la diviziunea internationala a muncii şi sporirea eficientei exportului şi a celorlalte operaţiuni cu strainatatea, în vederea asigurãrii echilibrului balanţei de plati externe şi creãrii de rezerve valutare;
j) analizeazã evoluţia situaţiei monetare internaţionale, precum şi tendintele de pe pieţele financiare şi de credit externe;
k) studiazã posibilitãţile de dezvoltare a relaţiilor financiare cu alte state, precum şi a colaborãrii cu diferite organisme financiar-valutare internaţionale;
l) examineazã proiectele de acte normative importante privind problemele financiare, monetare şi valutare;
m) exercita orice alte atribuţii prevãzute de lege şi îndeplineşte însãrcinãrile date de Consiliul de Miniştri.
ART. 3
Pe baza analizelor şi studiilor efectuate, Consiliul Financiar-Bancar:
- prezintã Consiliului de Miniştri propuneri de mãsuri în problemele care constituie obiectul activitãţii sale;
- face recomandãri ministerelor şi celorlalte organe centrale, precum şi comitetelor executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti, în vederea luãrii de mãsuri în domeniul financiar, monetar şi valutar, care intra în competenta acestora.
ART. 4
Consiliul Financiar-Bancar are dreptul sa ceara de la ministere, celelalte organe centrale, comitetele executive ale consiliilor populare, precum şi de la unitãţile subordonate acestora, date, informaţii şi materiale necesare îndeplinirii atribuţiilor sale.
ART. 5
Consiliul Financiar-Bancar se compune din preşedinte, vicepreşedinte şi membri.
Preşedintele şi vicepreşedintele se numesc prin hotãrîre a Consiliului de Miniştri.
Din Consiliul Financiar-Bancar fac parte cadre de conducere din Ministerul Finanţelor, Banca Nationala a Republicii Socialiste România, Banca pentru Agricultura şi Industrie Alimentara, Banca de Investiţii, Banca Romana de Comerţ Exterior, Casa de Economii şi Consemnaţiuni, Administraţia Asigurãrilor de Stat, Consiliul Central de Control Muncitoresc al Activitãţii Economice şi Sociale, Comitetul de Stat al Planificarii, Comitetul de Stat pentru Preţuri, Ministerul Muncii, Ministerul Comerţului Interior, Ministerul Comerţului Exterior şi Direcţia Centrala de Statistica, precum şi specialişti cu inalta calificare din domeniul de activitate al consiliului.
Componenta consiliului se aproba de Consiliul de Miniştri, pe baza propunerilor preşedintelui Consiliului Financiar-Bancar, fãcute cu acordul instituţiilor din care fac parte persoanele respective.
ART. 6
Consiliul Financiar-Bancar în întregul sau şi fiecare membru în parte rãspund fata de Consiliul de Miniştri pentru intreaga lor activitate; fiecare membru al Consiliului Financiar-Bancar rãspunde fata de consiliu şi de preşedintele acestuia, pentru sarcinile încredinţate.
ART. 7
Consiliul Financiar-Bancar îşi desfãşoarã activitatea în prezenta a cel puţin doua treimi din numãrul membrilor sãi şi adopta propuneri de mãsuri şi recomandãri cu majoritatea membrilor ce-l compun.
Şedinţele Consiliului Financiar-Bancar au loc, pe baza programului sau de lucru, trimestrial şi ori de cîte ori este nevoie.
ART. 8
La şedinţele Consiliului Financiar-Bancar pot fi invitate cadre de conducere din ministere şi celelalte organe centrale, din comitetele executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti, oameni de ştiinţa, cadre didactice din învãţãmîntul superior, specialişti din unitãţile socialiste.
ART. 9
Pentru elaborarea de studii şi analize, Consiliul Financiar-Bancar poate constitui colective de lucru cuprinzînd specialişti din ministere şi celelalte organe centrale, institute de cercetãri economice şi financiare, instituţii de învãţãmînt superior şi din alte unitãţi socialiste; desemnarea specialiştilor se face cu acordul conducatorului organului respectiv.
Consiliul Financiar-Bancar poate solicita elaborarea de studii şi analize institutelor de cercetãri economice şi financiare, precum şi instituţiilor de învãţãmînt superior.
ART. 10
Problemele curente ale activitãţii consiliului se rezolva de preşedinte sau, în lipsa acestuia, de vicepreşedinte.
Secretariatul tehnic al Consiliului Financiar-Bancar va fi asigurat de Ministerul Finanţelor şi de celelalte organe centrale componente, în cadrul numãrului de posturi existente, fãrã a se constitui un aparat propriu.
Preşedintele
Consiliului de Stat,
NICOLAE CEAUŞESCU
-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016