Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECRET nr. 77 din 16 martie 1971  privind organizarea si functionarea Inspectoratului General de Stat pentru Controlul Calitatii Produselor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECRET nr. 77 din 16 martie 1971 privind organizarea si functionarea Inspectoratului General de Stat pentru Controlul Calitatii Produselor

EMITENT: CONSILIUL DE STAT
PUBLICAT: BULETINUL OFICIAL nr. 31 din 16 martie 1971
Consiliul de Stat al Republicii Socialiste România decreteazã:

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
Inspectoratul General de Stat pentru Controlul Calitãţii Produselor înfãptuieşte, împreunã cu ministerele şi celelalte organe centrale, politica partidului şi statului în domeniul calitãţii şi al controlului tehnic de calitate al produselor, lucrãrilor şi serviciilor.
Inspectoratul General de Stat pentru Controlul Calitãţii Produselor se organizeazã şi funcţioneazã ca organ al Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România.
ART. 2
Inspectoratul General de Stat pentru Controlul Calitãţii Produselor controleazã, prin organele centrale, comitetele executive ale consiliilor populare, unitãţi cu statut de centrala, întreprinderi şi organizaţii economice de stat şi cooperatiste, precum şi de cãtre celelalte organizaţii socialiste, a legilor, decretelor, hotãrârilor Consiliului de Miniştri şi a celorlalte dispoziţii legale privind asigurarea şi controlul calitãţii produselor, lucrãrilor şi serviciilor.
ART. 3
Inspectoratul General de Stat pentru Controlul Calitãţii Produselor întreprinde acţiuni cu caracter preventiv, împreunã cu ministerele şi celelalte organe centrale, pentru asigurarea calitãţii produselor, lucrãrilor şi serviciilor.
ART. 4
Inspectoratul General de Stat pentru Controlul Calitãţii Produselor informeazã periodic Consiliul de Stat asupra activitãţii desfãşurate şi a concluziilor rezultate din exercitarea atribuţiilor sale.

CAP. 2
Atribuţii

ART. 5
Inspectoratul General de Stat pentru Controlul Calitãţii Produselor are urmãtoarele atribuţii în domeniul asigurãrii calitãţii producţiei, produselor, lucrãrilor şi serviciilor:
a) exercita coordonarea de ansamblu pe economia nationala în problemele calitãţii şi controlului tehnic de calitate, lucrãrilor şi serviciilor; elaboreazã, pe baza şi în vederea executãrii legii, instrucţiuni şi alte norme cu caracter obligatoriu privind domeniul sau de activitate; editeazã lucrãri şi publicaţii de specialitate;
b) organizeazã şi executa controlul tehnic al calitãţii produselor, lucrãrilor şi serviciilor, prin compartimentele de control tehnic de calitate, pe care le indruma şi controleazã, din întreprinderi, santiere de construcţii-montaj şi celelalte organizaţii socialiste, prin organe proprii şi prin colective constituie din specialişti ai inspectoratului, precum şi din cadrul altor organe centrale şi organizaţii socialiste, în condiţiilor tehnice de calitate prevãzute în contracte, standarde şi alte documentaţii tehnice;
c) organizeazã şi executa, prin compartimentele de control tehnic de calitate din întreprinderi şi alte organizaţii economice, precum şi prin organe proprii, controlul tehnic asupra calitãţii materiilor prime, materialelor şi bunurilor de consum din producţia interna şi din import;
d) efectueazã controlul prin organele proprii şi prin colective constituite potrivit dispoziţiilor lit. b asupra modului în care beneficiarii de investiţii realizeazã recepţia utilajelor din producţia interna, pe faze şi în final, precum şi a celor din import şi recepţia punerii în funcţiune a capacitãţilor de producţie nominalizate în planul de stat; efectueazã inspecţii asupra modului cum se executa montajul, probele mecanice şi tehnologice;
e) controleazã activitatea ministerelor, altor organe centrale, unitãţilor cu statut de centrala, întreprinderilor şi celorlalte organizaţii economice, privind asigurarea unei calitãţi superioare a produselor, lucrãrilor şi serviciilor, îmbunãtãţirea parametrilor calitativi din normele interne, caietele de sarcini referitoare la calitatea produselor sau din normativele privind construcţiile; efectueazã controale asupra modului în care se face omologarea şi asimilarea produselor pe baza licenţelor şi îşi da avizul la omologarea produselor prevãzute în planul de asimilari de produse noi sau pentru modernizarea celor existente;
f) indruma şi controleazã modul în care organizaţiile economice precizeazã în contractele economice parametrii tehnici şi condiţiile de calitate, ambalare, transport şi depozitare, precum şi metodele de control al calitãţii; efectueazã expertize, precum şi metodele de control al calitãţii; efectueazã expertize şi dispune mãsuri corespunzãtoare în cazurile în care, fata de prevederile din contracte, se fac reclamaţii privind calitatea;
g) organizeazã şi efectueazã inspecţii privind modul de conservare, ambalare şi depozitare, precum şi condiţiile de încãrcare, descãrcare, expediere şi transport al produselor, astfel încât sa se asigure menţinerea caracteristicilor lor calitative;
h) indruma şi controleazã activitatea compartimentelor de control tehnic de calitate din întreprinderile industriale, întreprinderile şi santierele de construcţii-montaj, întreprinderile de transporturi, întreprinderile şi organizaţiile comerciale, unitãţile prestatoare de servicii, unitãţile agricole, precum şi din organizaţiile socialiste, care funcţioneazã ca organe subordonate, în condiţiile legii, atât conducerii unitãţii cat şi Inspectoratului General de Stat pentru Controlul Calitãţii Produselor; elaboreazã, în colaborare cu ministerele şi alte organe centrale, regulamentele de organizare şi funcţionare a compartimentelor de control tehnic de calitate, precum şi norme metodologice, cu caracter obligatoriu, privind activitatea acestor compartimente; îşi da acordul pentru numirea, schimbarea din funcţie, sancţionarea sau desfacerea contractului de munca al şefului compartimentului de control tehnic de calitate din unitãţile socialiste;
i) efectueazã acţiuni de control asupra calitãţii lucrãrilor de întreţinere şi reparaţii executate de unitãţile economice la maşini, utilaje şi instalaţii tehnologice;
j) întreprinde, împreunã cu inspectiile departamentale, acţiuni de control asupra calitãţii serviciilor;
k) colaboreazã cu Comitetul de Stat al Planificarii şi ministerele economice de resort la elaborarea programelor de imbunatatire a calitãţii - de perspectiva şi anuale - urmãrind creşterea ponderii produselor modernizate, noi şi de calitate superioarã;
l) colaboreazã cu Consiliul Naţional al Cercetãrii Ştiinţifice, respectiv cu Institutul Roman de Standardizare, la activitatea de imbunatatire a standardelor de stat şi la elaborarea planului de standardizare anual; îşi da avizul asupra proiectelor de standarde de stat care cuprind condiţii tehnice de calitate, metode de analiza sau încercãri şi control calitativ, urmãrind înscrierea de caracteristici la nivel mondial;
m) studiazã, împreunã cu organizaţiile economice producãtoare, evoluţia calitãţii produselor, lucrãrilor şi serviciilor similare realizate în alte tari şi propune ministerelor şi celorlalte organe centrale efectuarea de cercetãri şi aplicarea de mãsuri în vederea imbunataririi caracteristicilor tehnico-calitative ale produselor.
ART. 6
Inspectoratul General de Stat pentru Controlul Calitãţii Produselor are urmãtoarele atribuţii în domeniul metrologiei:
a) coordoneazã, indruma şi controleazã acţiunea pentru asigurarea uniformitatii şi preciziei masurarii şi utilizãrii legale a mijloacelor de mãsurare; pe baza cercetãrii ştiinţifice, realizeazã şi pãstreazã etaloanele naţionale pentru unitãţile de mãsura ale Sistemului Internaţional (ŞI), efectueazã compararea etaloanelor de lucru cu etaloanele naţionale; executa verificãri de stat asupra mijloacelor de mãsurare de precizie şi complexitate ridicatã din economie; stabileşte categoriile de mijloace de mãsurare a cãror verificare de stat intra în obligaţia întreprinderilor;
b) controleazã organizarea şi desfãşurarea activitãţii de metrologie din întreprinderi, precum şi gradul de dotare şi modul de folosire a aparatelor de mãsura şi control de cãtre organizaţiile socialiste; propune asimilarea în fabricaţie a aparatelor de mãsura şi control; efectueazã încercãri asupra prototipurilor de mijloace de mãsurare şi îşi da acordul pentru fabricarea lor; autoriza, din punct de vedere metrologic, importul mijloacelor de mãsurare; acorda autorizaţii pentru fabricarea, repararea şi verificarea mijloacelor de mãsurare, precum şi pentru funcţionarea laboratoarelor de metrologie şi a unitãţilor publice de cantarire; autoriza personalul tehnic care efectueazã repararea şi verificarea de stat a mijloacelor de mãsurare, precum şi personalul care deserveste unitãţile publice de cantarire.
ART. 7
Inspectoratul General de Stat pentru Controlul Calitãţii Produselor are urmãtoarele atribuţii în domeniul siguranţei în funcţionare a cazanelor, recipientelor sub presiune şi instalaţiilor de ridicat:
a) executa verificãri şi încercãri tehnice şi îşi da acordul de omologare, din punct de vedere al asigurãrii functionarii în condiţii de siguranta a cazanelor de aburi şi similare, recipientelor sub presiune instalaţiilor de ridicat, precum şi a aparatelor consumatoare de combustibil, în vederea fabricãrii lor în serie; executa controlul tehnic al acestor categorii de instalaţii, produse în ţara sau din import, în timpul construirii, montarii şi exploatãrii şi autoriza funcţionarea lor; stabileşte categoriile de instalaţii al cãror control tehnic se executa de cãtre personalul întreprinderilor;
b) acorda autorizaţii întreprinderilor şi persoanelor care construiesc, monteaza, repara, controleazã şi folosesc instalaţiile prevãzute la lit. a, precum şi pentru personalul care efectueazã lucrãri de sudare sau asigura funcţionarea instalaţiilor; experimenteaza, în colaborare cu ministerele şi celelalte organe centrale, metode şi mijloace pentru îmbunãtãţirea operaţiilor de control tehnic al instalaţiilor menţionate şi de dotare a acestora cu dispozitive de siguranta;
c) controleazã, prin organele prevãzute la art. 5 lit. b, calitatea energiei electrice şi termice din punct de vedere al tensiunii şi frecvenţei, respectiv al presiunii şi temperaturii, precum şi continuitatea alimentarii cu energiei a consumatorilor.
ART. 8
Inspectoratul General de Stat pentru Controlul Calitãţii Produselor are urmãtoarele atribuţii în domeniul activitãţii de cercetare şi al introducerii tehnicilor moderne de control:
a) coordoneazã şi indruma activitatea de cercetare din unitãţile subordonate, urmãreşte rezultatele cercetãrilor ştiinţifice şi asigura valorificarea acestora, organizeazã şi coordoneazã activitatea de colaborare şi cooperare tehnico-ştiinţificã cu organe similare din alte state şi organizaţii internaţionale la care Republica Socialistã România este parte, în problemele privind domeniul sau de activitate; organizeazã şi coordoneazã îndeplinirea obligaţiilor care decurg din aceasta activitate de colaborare;
b) ia mãsuri pentru introducerea şi generalizarea metodelor moderne de control asupra calitãţii produselor, lucrãrilor şi serviciilor; organizeazã acţiuni pentru propagarea cunoştinţelor în domeniul calitãţii produselor; organizeazã anual, pe plan naţional, împreunã cu ministerele, celelalte organe centrale şi organizaţii obşteşti interesate, "Luna calitãţii produselor", precum şi alte forme pentru popularizarea realizarilor obţinute de întreprinderi pe linia ridicãrii nivelului calitativ al producţiei şi propune acordarea de distincţii şi stimulente materiale celor ce s-au evidenţiat în acţiunile pentru ridicarea calitãţii produselor româneşti la nivelul celor mai bune realizari pe plan mondial.
ART. 9
Inspectoratul General de Stat pentru Controlul Calitãţii Produselor exercita şi urmãtoarele atribuţii:
a) elaboreazã proiecte de acte normative în domeniul sau de activitate; avizeazã proiectele de acte normative şi cu alt caracter elaborate de ministere şi alte organe centrale, precum şi de comitetele executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti, care intereseazã domeniul sau de activitate;
b) întocmeşte şi executa, potrivit legii, planul de venituri şi cheltuieli pentru aparatul central al inspectoratului şi unitãţile bugetare subordonate; urmãreşte şi rãspunde de îndeplinirea indicatorilor ce-i revin din planul şi bugetul de stat;
c) asigura, în domeniul sau de activitate, aplicarea politicii partidului şi statului în probleme de personal, în care scop:
- adapteaza la specificul activitãţii Inspectoratului General de Stat pentru Controlul Calitãţii Produselor criteriile unitare de selecţionare, perfecţionare, promovare şi salarizare a personalului care funcţioneazã în compartimentele de control tehnic de calitate din întreprinderi şi celelalte organizaţii economice, precum şi a personalului din unitãţile proprii;
- iniţiazã sau organizeazã, în colaborare cu ministerele şi celelalte organe centrale interesate, acţiuni pentru calificarea şi ridicarea calificãrii profesionale a controlorilor tehnici de calitate şi ia mãsuri pentru realizarea programului de perfecţionare şi reciclare în vederea generalizarii aplicãrii, folosirii şi cunoaşterii metodelor şi tehnicilor moderne de control; atesta controlorii tehnici de calitate;
- colaboreazã cu Ministerul Învãţãmântului şi cu celelalte organe centrale în vederea introducerii în învãţãmântul profesional, licee de specialitate, în institute tehnice şi economice de învãţãmânt superior, de cursuri de specialitate privind calitatea produselor, metrologie şi tehnici moderne de control;
d) stabileşte, potrivit legii, mãsuri cu privire la protecţia muncii, în scopul asigurãrii celor mai bune condiţii de munca, al prevenirii accidentelor de munca şi imbolnavirilor profesionale, pentru unitãţile în subordine;
e) îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute de lege.
ART. 10
În vederea executãrii controlului calitãţii produselor, lucrãrilor şi serviciilor, unitãţile economice vor pune, la cerere şi temporar, la dispoziţia organelor Inspectoratului General de Stat pentru Controlul Calitãţii Produselor aparatura de mãsura şi control, laboratoarele şi personalul de specialitate necesar.
ART. 11
În îndeplinirea sarcinilor şi atribuţiilor sale Inspectoratul General de Stat pentru Controlul Calitãţii Produselor are urmãtoarele drepturi şi îndatoriri:
a) sa-şi exercite atribuţiile, potrivit legii, în întreprinderi, organizaţii economice de stat cooperatiste şi obşteşti, santiere de construcţii, centre de recepţie, depozite, inclusiv depozitele Direcţiei Generale a Rezervelor de Stat, baze de import sau export şi puncte de frontiera;
b) sa interzicã livrarea produselor care nu corespund din punct de vedere calitativ sau al siguranţei în funcţionare, condiţiilor prevãzute în contracte şi în documentaţii tehnice;
c) sa dispunã sistarea fabricãrii produselor şi executãrii lucrãrilor şi serviciilor, care prin calitatea lor necorespunzãtoare ar putea dãuna economiei naţionale;
d) sa interzicã, potrivit legii, producerea, livrarea, montarea şi funcţionarea cazanelor de aburi şi similare, recipientelor sub presiune, a instalaţiilor de ridicat, aparatelor consumatoare de combustibil, dacã acestea prezintã deficinte care pericliteazã siguranta functionarii sau pot provoca avarii şi accidente;
e) sa interzicã, potrivit legii, fabricarea, punerea în ciruclatie sau folosirea mijloacelor de mãsurare care nu corespund claselor de precizie stabilite, respinse la verificare, falsificate sau nelegale;
f) sa controleze, în întreprinderi şi celelalte organizaţii economice, aplicarea mãsurilor stabilite pentru prevenirea realizãrii de produse, lucrãri şi servicii necorespunzãtoare calitativ, precum şi pentru recuperarea prejudiciilor rezultate din rebuturi, remanieri sau executarea de produse, lucrãri şi servicii a cãror calitate nu se încadreazã în normele stabilite;
g) sa dea indicaţii cu caracter obligatoriu, în cadrul normelor legale, unitãţilor cu statut de centrala, întreprinderilor, organizaţiilor economice de stat şi cooperatiste, precum şi altor organizaţii socialiste, în legatura cu domeniul de activitate al Inspectoratului General de Stat pentru Controlul Calitãţii Produselor;
h) ministerele, celelalte organe centrale, comitetele executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti, unitãţile cu statut de centrala, întreprinderile şi unitãţile economice din subordinea acestora, precum şi celelalte organizaţii socialiste, sunt obligate ca, la cererea inspectoratului, sa punã la dispoziţie actele şi informaţiile necesare realizãrii atribuţiilor acestuia, prevãzute de lege;
i) sa aplice, potrivit legii, sancţiuni contravenţionale pentru abateri de la normele privind domeniul sau de activitate.
ART. 12
În cazurile care privesc fabricarea de produse şi executarea de lucrãri de importanta deosebita pentru economia nationala, dispoziţiile prevãzute la lit. c, d şi e din articolul precedent vor fi aplicate numai cu aprobarea conducerii Inspectoratului General de Stat pentru Controlul Calitãţii Produselor care va informa despre aceasta Consiliul de Miniştri şi Consiliul de Stat.
ART. 13
Pentru prestãrile de servicii efectuate în domeniul lor de activitate, unitãţile Inspectoratului General de Stat pentru Controlul Calitãţii Produselor au dreptul sa perceapã taxele legale care vor fi vãrsate la bugetul de stat, urmãrirea încasãrilor fãcându-se prin Banca Nationala a Republicii Socialiste România.
ART. 14
Inspectoratul General de Stat pentru Controlul Calitãţii Produselor rãspunde pentru controalele executate necorespunzãtor de cãtre organele sale proprii de neluarea la timp, în cadrul atribuţiilor ce-i revin conform legii, a mãsurilor care se impun pentru asigurarea calitãţii; împreunã cu ministerele, celelalte organe centrale, unitãţile cu statut de centrala, întreprinderi şi alte organizaţii economice, rãspunde de buna funcţionare a compartimentelor de control tehnic de calitate în cadrul acestora.
Organele de control ale Inspectoratului General de Stat pentru Controlul Calitãţii Produselor, fiecare potrivit atribuţiilor sale, rãspund, potrivit normelor legale, disciplinar, administrativ sau penal, dupã caz, precum şi material, atunci când:
- nu efectueazã verificãrile potrivit sarcinilor stabilite;
- înscriu în documentele de control unele constatãri care nu reflecta realitatea;
- lucreazã cu superficialitate, nesemnaland încãlcãrile de la dispoziţiile în vigoare constatate cu ocazia controlului sau nu iau la timp, în cadrul atribuţiilor ce le revin conform legii, mãsurile care se impun pentru asigurarea calitãţii produselor.
ART. 15
Inspectoratul General de Stat pentru Controlul Produselor are dreptul:
- sa suspende, pe baza hotãrârii colegiului, executarea mãsurilor contrare prevederilor legale în vigoare privind asigurarea şi controlul calitãţii produselor, lucrãrilor şi serviciilor, stabilite de ministere, celelalte organe centrale, comitetele executive ale consiliilor populare, întreprinderi, precum şi sa ia mãsurile necesare, potrivit legii;
- sa ceara conducãtorilor unitãţilor controlate sa aplice celor vinovaţi de încãlcarea dispoziţiilor legale privind asigurarea şi controlul calitãţii produselor, lucrãrilor şi serviciilor, sancţiuni disciplinare, inclusiv desfacerea contractului de munca;
- sa sesizeze organele competente despre faptele, sancţionate de legea panala, de încãlcare a dispoziţiilor legale privind asigurarea şi controlul calitãţii produselor, putându-se constitui parte civilã, ca reprezentant de plin drept al organizaţiei socialiste pagubite.

CAP. 3
Organizare şi funcţionare

ART. 16
Inspectoratul General de Stat pentru Controlul Calitãţii Produselor este condus de un colegiu, organ deliberativ, care hotãrãşte în problemele generale privind activitatea inspectoratului.
ART. 17
Colegiul inspectoratului se compune din:
a) inspectoratul general de stat şi inspectorii generali de stat adjuncţi;
b) inspectori generali şefi şi directori din aparatul inspectoratului, conducatori ai unor unitãţi subordonate;
c) specialişti cu experienta îndelungatã şi inalta calificare din cadrul inspectoratului sau din afarã acestuia;
d) un delegat al sindicatelor, desemnat de Uniunea Generalã a Sindicatelor din România.
ART. 18
Componenta colegiului se aproba de Consiliul de Stat al Republicii Socialiste România, la propunerea inspectorului general de stat.
Preşedintele colegiului este inspectorul general de stat; în lipsa acestuia, atribuţiile de preşedinte se îndeplinesc de un inspector general de stat adjunct, desemnat de inspectorul general de stat.
ART. 19
La şedinţele colegiului pot fi invitaţi delegaţi ai unor organe şi organizaţii de stat ori obşteşti interesate în examinarea problemelor supuse dezbaterii. De asemenea, la şedinţele colegiului pot fi invitaţi şi specialişti din aparatul Inspectoratului General de Stat pentru Controlul Calitãţii Produselor sau din afarã acestuia.
ART. 20
Pentru analizarea unor probleme de mare importanta sau complexitate, care intereseeaza intreaga activitate a inspectoratului, colegiul poate constitui colective de lucru cuprinzând specialişti din cadrul inspectoratului sau din afarã acestuia. Desemnarea specialiştilor din afarã inspectoratului se va face cu acordul ministrului sau al conducatorului organului central respectiv.
ART. 21
Colegiul inspectoratului îşi desfãşoarã activitatea în prezenta a cel puţin doua treimi din numãrul membrilor sãi şi adopta hotãrâri cu majoritatea membrilor ce-l compun.
În caz de divergenta între preşedinte şi majoritatea membrilor colegiului, problema asupra cãreia nu s-a realizat un acord este supusã vicepreşedintelui Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România care coordoneazã activitatea Inspectoratului General de Stat pentru Controlul Calitãţii Produselor.
ART. 22
Şedinţele colegiului au loc cel puţin o data pe trimestru şi se convoacã, în timp util, de preşedinte. Colegiul poate fi convocat şi la cererea a cel puţin o treime din numãrul membrilor sãi.
ART. 23
Colegiul inspectoratului în întregul sau şi fiecare membru în parte rãspund în fata Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România pentru intreaga activitate a Inspectoratului General de Stat pentru Controlul Calitãţii Produselor; fiecare membru al colegiului rãspunde în fata colegiului şi a preşedintelui acestuia pentru îndeplinirea sarcinilor ce-i sunt încredinţate.
ART. 24
Între şedinţele colegiului, inspectorul general de stat împreunã cu inspectorii generali de stat adjuncţi dezbat şi rezolva probleme curente ale activitãţii Inspectoratului General de Stat pentru Controlul Calitãţii Produselor şi stabilesc mãsurile necesare pentru îndeplinirea operativã a hotãrârilor colegiului.
ART. 25
Inspectorul general de stat informeazã colegiul asupra principalelor probleme care au fost rezolvate în perioada dintre şedinţe.
ART. 26
În executarea hotãrârilor colegiului şi în exercitarea atribuţiilor proprii, inspectorul general de stat emite instrucţiuni, ordine şi alte acte prevãzute de lege.
ART. 27
Inspectorul general de stat reprezintã Inspectoratul General de Stat pentru Controlul Calitãţii Produselor în raporturile cu celelalte organe şi organizaţii din ţara, precum şi în relaţiile internaţionale.
ART. 28
Inspectoratul General de Stat pentru Controlul Calitãţii Produselor are în conducerea sa un inspector general de stat şi 3 inspectori generali de stat adjuncţi.
Inspectorul general de stat este numit prin decret al Consiliului de Stat, cu rang de ministru, iar inspectorii generali de stat adjuncţi se numesc prin hotãrâre a Consiliului de Stat, cu rang de adjuncţi ai ministrului. Atribuţiile inspectorilor generali de stat adjuncţi se stabilesc de colegiu.
ART. 29
Inspectoratul General de Stat pentru Controlul Calitãţii Produselor are urmãtoarea structura organizatoricã:
a) Inspecţia pentru controlul calitãţii produselor metalurgice, maşinilor, utilajelor şi instalaţiilor tehnologice;
b) Inspecţia pentru controlul calitãţii produselor industriei extractive şi industriei chimice;
c) Inspecţia pentru controlul calitãţii şi produselor industriei uşoare, industriei lemnului şi industriei locale;
d) Inspecţia pentru controlul calitãţii produselor agroalimentare;
e) Inspecţia pentru controlul calitãţii energiei electrice şi termice şi a siguranţei în funcţionare a cazanelor şi instalaţiilor de ridicat;
f) Inspecţia pentru controlul calitãţii materialelor de construcţii şi a lucrãrilor de construcţii;
g) Inspecţia pentru controlul calitãţii serviciilor;
h) Inspecţia pentru controlul activitãţii de metrologie;
i) Direcţia de sinteza, control şi personal;
j) Direcţia economicã administrativã;
k) Oficiul juridic.
ART. 30
Inspectoratul General de Stat pentru Controlul Calitãţii Produselor are în subordinea sa, ca unitãţi cu personalitate juridicã: inspectorate judeţene şi al municipiului Bucureşti pentru controlul calitãţii produselor, Institutul de metrologie, Laboratorul central pentru încercãri şi expertize fizico-chimice şi Grupul şcolar pentru controlul calitãţii produselor şi metrologie.
Inspectoratele judeţene şi al municipiului Bucureşti îşi exercita atribuţiile prevãzute în domeniul metrologiei şi al siguranţei în funcţionare a cazanelor, recipientelor sub presiune şi instalaţiilor de ridicat, atât în raza judeţului în care îşi au sediul, cat şi în raza altor judeţe, menţionate în anexa nr. 2.
ART. 31
Atribuţiile, normele de funcţionare şi structura organizatoricã a unitãţilor prevãzute în articolele 29 şi 30 se stabilesc prin regulament aprobat de cãtre Colegiul Inspectoratului General de Stat pentru Controlul Calitãţii Produselor, potrivit normelor legale.
ART. 32
Inspectoratul General de Stat pentru Controlul Calitãţii Produselor şi unitãţile subordonate, cu excepţia Institutului de metrologie, funcţioneazã ca unitãţi bugetare finanţate de la bugetul de stat.
Institutul de metrologie este organizat şi funcţioneazã pe baza principiului gestiunii economice proprii, potrivit normelor legale privind organizarea şi funcţionarea întreprinderilor şi organizaţiilor economice de stat.

CAP. 4
Dispoziţii finale

ART. 33
Numãrul maxim de posturi în aparatul central, raportul minim dintre numãrul funcţiilor de execuţie şi cel al funcţiilor de conducere, precum şi ponderea personalului de deservire fata de totalul salariaţilor, sunt cele prevãzute în anexa nr. 1 care face parte integrantã din prezentul decret.*)

----------------
*) Anexa nr. 1 se comunica celor interesaţi

ART. 34
<>Decretul nr. 339/1970 privind organizarea şi funcţionarea Inspectoratului General de Stat pentru Controlul Calitãţii Produselor, aprobat prin <>Legea nr. 44/1970 , precum şi orice alte dispoziţii contrare prezentului decret, se abroga.

Preşedintele
Consiliului de Stat
NICOLAE CEAUŞESCU


ANEXA 2


LISTA
unitãţilor teritoriale în subordinea Inspectoratului General de Stat pentru Controlul Calitãţii Produselor




──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Deumirea unitatiii Sediul Raza teritorialã în
crt. care unitatea îşi
exercita şi atribuţii-
le prevãzute în arti-
colele 6 şi 7
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2 3
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Inspectoratului General de Stat Municipiul - Municipiul Bucureşti
pentru Controlul Calitãţii Produselor Bucureşti - Judeţul Ilfov
- Judeţul Ialomita
- Judeţul Telorman
2. Inspectoratul judeţean pentru Municipiul -
controlul calitãţii produselor - Alba Alba Iulia
3. Inspectoratul judeţean pentru Municipiul -
controlul calitãţii produselor - Arad Arad
4. Inspectoratul judeţean pentru Municipiul - - Judeţul Arges
controlul calitãţii produselor - Arges Pitesti
5. Inspectoratul judeţean pentru Municipiul - - Judeţul Vrancea
controlul calitãţii produselor - Bacau Bacau - Judeţul Bacau
- Judeţul Neamt
- Judeţul Vaslui
6. Inspectoratul judeţean pentru Municipiul - - Judeţul Satu Mare
controlul calitãţii produselor - Bihor Oradea
7. Inspectoratul judeţean pentru Oraşul -
controlul calitãţii produselor - Bistrita
Bistrita-Nasaud
8. Inspectoratul judeţean pentru Municipiul -
controlul calitãţii produselor Botosani
- Botosani
9. Inspectoratul judeţean pentru Municipiul - - Judeţul Braşov
controlul calitãţii produselor - Braşov Braşov - Judeţul Covasna
10. Inspectoratul judeţean pentru Municipiul -
controlul calitãţii produselor - Brãila Brãila
11. Inspectoratul judeţean pentru Municipiul -
controlul calitãţii produselor - Buzau Buzau
12. Inspectoratul judeţean pentru Municipiul -
controlul calitãţii produselor Resita
- Caras-Severin
13. Inspectoratul judeţean pentru Municipiul - - Judeţul Cluj
controlul calitãţii produselor - Cluj Cluj - - Judeţul Bistria-Nasaud
- Judeţul Maramures
- Judeţul Salaj
14. Inspectoratul judeţean pentru Municipiul - - Judeţul Constanta
controlul calitãţii produselor Constanta - Judeţul Tulcea
- Constanta
15. Inspectoratul judeţean pentru Oraşul -
controlul calitãţii produselor Sfantu-Gheorghe
- Covasna
16. Inspectoratul judeţean pentru Municipiul -
controlul calitãţii produselor Targoviste
- Dambovita
17. Inspectoratul judeţean pentru Municipiul - - Judeţul Dolj
controlul calitãţii produselor - Dolj Craiova - Judeţul Gorj
- Judeţul Mehedinti
- Judeţul Olt
18. Inspectoratul judeţean pentru Municipiul - - Judeţul Galaţi
controlul calitãţii produselor - Galaţi Galaţi - Judeţul Brãila
- Judeţul Vrancea
19. Inspectoratul judeţean pentru Municipiul -
controlul calitãţii produselor - Gorj Targu-Jiu
20. Inspectoratul judeţean pentru Oraşul -
controlul calitãţii produselor Miercurea-Ciuc
- Harghita
21. Inspectoratul judeţean pentru Municipiul -
controlul calitãţii produselor Deva
- Hunedoara
22. Inspectoratul judeţean pentru Oraşul -
controlul calitãţii produselor Slobozia
- Ialomita
23. Inspectoratul judeţean pentru Municipiul - - Judeţul Suceava
controlul calitãţii produselor - Iaşi Iaşi - Judeţul Iaşi
- Judeţul Botosani
24. Inspectoratul judeţean pentru Municipiul -
controlul calitãţii produselor - Ilfov Bucureşti
25. Inspectoratul judeţean pentru Municipiul -
controlul calitãţii produselor Baia Mare
- Maramures
26. Inspectoratul judeţean pentru Municipiul -
controlul calitãţii produselor Turnu Severin
- Mehedinti
27. Inspectoratul judeţean pentru Municipiul - - Judeţul Mures
controlul calitãţii produselor - Mures Targu Mures - Judeţul Harghita
28. Inspectoratul judeţean pentru Municipiul -
controlul calitãţii produselor - Neamt Piatra Neamt
29. Inspectoratul judeţean pentru Oraşul -
controlul calitãţii produselor - Olt Slatina
30. Inspectoratul judeţean pentru Municipiul - - Judeţul Prahova
controlul calitãţii produselor Ploiesti - Judeţul Dambovita
- Prahova - Judeţul Buzau
31. Inspectoratul judeţean pentru Municipiul -
controlul calitãţii produselor Satu Mare
- Satu Mare
32. Inspectoratul judeţean pentru Oraşul -
controlul calitãţii produselor - Salaj Zalau
33. Inspectoratul judeţean pentru Municipiul - - Judeţul Sibiu
controlul calitãţii produselor - Sibiu Sibiu - Judeţul Alba
- Judeţul Hunedoara
34. Inspectoratul judeţean pentru Municipiul -
controlul calitãţii produselor Suceava
- Suceava
35. Inspectoratul judeţean pentru Oraşul -
controlul calitãţii produselor Alexandria
- Teleorman
36. Inspectoratul judeţean pentru Municipiul - - Judeţul Timis
controlul calitãţii produselor - Timis Timişoara - Judeţul Caras-Severin
37. Inspectoratul judeţean pentru Municipiul -
controlul calitãţii produselor - Tulcea Tulcea
38. Inspectoratul judeţean pentru Oraşul -
controlul calitãţii produselor - Vaslui Vaslui
39. Inspectoratul judeţean pentru Municipiul -
controlul calitãţii produselor - Valcea Ramnicu Valcea
40. Inspectoratul judeţean pentru Municipiul -
controlul calitãţii produselor - Vrancea Focsani
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016