Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECRET nr. 703 din 28 decembrie 1973  privind stabilirea normelor unitare de structura pentru institutiile cultural-educative    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECRET nr. 703 din 28 decembrie 1973 privind stabilirea normelor unitare de structura pentru institutiile cultural-educative

EMITENT: CONSILIUL DE STAT
PUBLICAT: BULETINUL OFICIAL nr. 2 din 4 ianuarie 1974

Consiliul de Stat al Republicii Socialiste România decreteazã:

Cap. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Structura organizatoricã a instituţiilor cultural-educative se stabileşte în mod unitar, potrivit legii, de organele de conducere colectivã ale acestora, pe baza prezentelor norme.
ART. 2
Activitatea cultural-educativã se realizeazã prin urmãtoarele tipuri de instituţii:
a) cãmine culturale;
b) case de culturã;
c) cluburi;
d) biblioteci;
e) muzee;
f) teatre şi instituţii muzicale;
g) centre de îndrumare a creaţiei populare şi a mişcãrii artistice de masã;
h) şcoli populare de artã;
i) alte unitãţi cultural-educative.
Instituţiile cultural-educative sînt subordonate, dupã caz, ministerelor, altor organe centrale, consiliilor populare şi organizaţiilor de masã şi obşteşti.
Îndrumarea unitarã a acestora, indiferent de subordonarea lor, se exercitã de Consiliul Culturii şi Educaţiei Socialiste şi de comitetele de culturã şi educaţie socialistã judeţene, al municipiului Bucureşti, ale sectoarelor municipiului Bucureşti, municipale şi orãşeneşti.
ART. 3
Structurile organizatorice-tip pentru instituţiile cultural-educative sînt cele prevãzute în anexele nr. 1a) - 1j)*) care fac parte integrantã din prezentul decret.
_____________
*) Anexele se comunicã instituţiilor interesate.

Cap. II
Norme de structurã pentru instituţiile cultural-educative

I. Cãmine culturale, case de culturã şi cluburi

ART. 4
Cãminul cultural se poate organiza în fiecare comunã, ca unitate bugetarã, fãrã personalitate juridicã, pentru desfãşurarea activitãţii cultural-educative permanente, dacã existã cel puţin o salã de manifestãri cultural-educative. Activitatea cãminului cultural va fi condusã de un director salariat cu normã întreagã.
În cazuri excepţionale, cu aprobarea Consiliului Culturii şi Educaţiei Socialiste, activitatea cãminului cultural va putea fi asiguratã de un director, remunerat cu indemnizaţie lunarã.
În localitãţile sãteşti, nereşedinţã de comunã, se pot organiza filiale ale cãminului cultural, a cãror activitate este condusã de cãtre un director de filialã, pe baze obşteşti.
ART. 5
Casa de culturã din subordinea consiliului popular se organizeazã în municipii, oraşe, centre muncitoreşti, staţiuni balneoclimaterice, sectoarele municipiului Bucureşti, ca unitate bugetarã cu personalitate juridicã, dacã desfãşoarã o activitate cultural-educativã permanentã şi dacã are cel puţin:
- o universitate popularã, cu minimum trei cursuri;
- cîte o formaţie coralã, de teatru, de dansuri, o brigadã artisticã de agitaţie;
- trei - patru cercuri artistice şi tehnico-aplicative.
Casa de culturã este condusã de un director salariat cu normã întreagã.
Casa de culturã poate avea una sau mai multe filiale în cartierele în care existã sedii corespunzãtoare (salã de spectacole, douã - trei încãperi pentru alte acţiuni) şi un program permanent de activitate. Filiala casei de culturã poate fi condusã de un instructor al acestei instituţii.
ART. 6
Clubul se poate constitui ca unitate bugetarã fãrã personalitate juridicã, pentru desfãşurarea activitãţii cultural-educative permanente sau sezoniere.
În funcţie de volumul activitãţii, clubul se asimileazã, în ceea ce priveşte condiţiile de constituire şi normele de structurã, cu casa de culturã sau cãminul cultural, dupã caz.

II. Biblioteci

ART. 7
Bibliotecile de stat se organizeazã pe urmãtoarele tipuri:
- biblioteci publice;
- biblioteci şcolare;
- biblioteci din instituţiile de învãţãmînt superior;
- biblioteci specializate;
- biblioteci naţionale.
ART. 8
Biblioteca publicã se poate organiza ca unitate bugetarã, în subordinea consiliilor populare, astfel:
a) biblioteca comunalã, unitate fãrã personalitate juridicã, cu un fond de carte de cel puţin 3.000 de volume; în comunele cu o populaţie de peste 6.000 de locuitori funcţia de bibliotecar comunal va fi îndeplinitã de un bibliotecar salariat cu normã întreagã; în comunele cu o populaţie de 4.000 - 6.000 de locuitori aceastã funcţie va fi îndeplinitã de un bibliotecar remunerat cu indemnizaţie lunarã; în celelalte comune funcţia de bibliotecar va fi asiguratã de directorul cãminului cultural comunal;
b) biblioteca municipalã sau orãşeneascã din localitate nereşedinţã de judeţ, unitate fãrã personalitate juridicã, cu un fond de carte de cel puţin 12.000 de volume, condusã de unul dintre bibliotecari;
c) biblioteca judeţeanã se organizeazã în fiecare localitate reşedinţã de judeţ şi este condusã de un director. Aceastã bibliotecã asigurã servicii pentru populaţia localitãţii respective, precum şi asistenţã de specialitate pentru bibliotecile publice din cuprinsul judeţului; în judeţul Ilfov aceastã atribuţie va fi îndeplinitã de Biblioteca municipiului Giurgiu. Biblioteca municipiului Bucureşti exercitã atribuţii de bibliotecã judeţeanã.
Bibliotecile judeţene cu un fond de carte de cel puţin 30.000 de volume pot avea personalitate juridicã.
În funcţie de numãrul şi densitatea populaţiei, biblioteca judeţeanã, municipalã sau orãşeneascã poate avea filiale şi puncte de împrumut, conduse de un bibliotecar.
ART. 9
Bibliotecile şcolare se pot organiza în şcoli generale, licee, şcoli tehnice şi profesionale, potrivit normelor de structurã aprobate prin Decretul nr. 278/1973 privind stabilirea normelor unitare de structurã pentru instituţiile de învãţãmînt.
ART. 10
Bibliotecile din instituţiile de învãţãmînt superior se pot organiza în cadrul facultãţilor şi instituţiilor. De asemenea, se pot organiza şi ca unitãţi bugetare, cu personalitate juridicã, dacã au un fond de carte de cel puţin 200.000 de volume.
ART. 11
Bibliotecile specializate se pot organiza în cadrul ministerelor şi altor organe centrale, unitãţilor economice şi bugetare, organizaţiilor de masã şi obşteşti, pe profilul unitãţilor pe lîngã care funcţioneazã.
Bibliotecile specializate se constituie cu un fond de carte de cel puţin 3.000 de unitãţi bibliografice.
ART. 12
Biblioteca centralã de stat şi Biblioteca Academiei Republicii Socialiste România sînt biblioteci naţionale, organizate ca unitãţi bugetare, cu personalitate juridicã.
ART. 13
În funcţie de volumul, complexitatea şi specificul activitãţii, structura organizatoricã a bibliotecii poate cuprinde urmãtoarele activitãţi:
a) completarea colecţiilor, evidenţa şi prelucrarea lor, cercetare şi informare bibliograficã; documentare; depozit legal; rezervã naţionalã; schimburi de publicaţii; activitatea cu publicul, precum şi alte activitãţi similare acestora;
b) depozite de carte şi publicaţii;
c) legãtorii de carte, ateliere sau puncte tipografice;
d) laboratoare de conservare şi patologie a cãrţii.
Activitãţile de la lit. a) de mai sus se pot organiza la nivel de birou sau de serviciu, potrivit <>art. 9 şi 10 din Decretul nr. 162/1973 privind stabilirea normelor unitare de structurã pentru unitãţile economice.
Activitatea depozitului de carte şi publicaţii este asiguratã de bibliotecari.
Activitatea de legãtorie şi tipografie se organizeazã potrivit normelor de structurã specifice.
Laboratorul de conservare şi patologie a cãrţii se constituie dacã volumul de muncã necesitã cel puţin cinci persoane.

III. Muzee

ART. 14
Muzeul se organizeazã ca unitate bugetarã, cu personalitate juridicã, dacã are un patrimoniu constituit, cu profil distinct sau mixt, de minimum opt colecţii şi desfãşoarã activitate expoziţionalã şi cultural-educativã permanentã.
În funcţie de specificul patrimoniului şi de obiectul activitãţii se pot organiza urmãtoarele tipuri de muzee:
a) de istorie şi arheologie;
b) de etnografie sau artã popularã;
c) de artã plasticã;
d) de literaturã, muzicã, teatru, arhitecturã;
e) de ştiinţe ale naturii;
f) de tehnicã şi ştiinţã;
g) memoriale;
h) cu profil mixt.
ART. 15
În cadrul muzeelor se pot desfãşura urmãtoarele activitãţi:
- cercetare, cultural-educative, manifestãri ştiinţifice, popularizare, publicaţii;
- expoziţii permanente şi temporare;
- planetarii şi observatoare astronomice;
- rezervaţii şi puncte de conservare "in situ";
- arheologie şi paleontologie;
- grãdini botanice, zoologice şi acvarii;
- puncte de creaţie, de producţie şi de valorificare.
ART. 16
În funcţie de volumul, complexitatea, importanţa şi specificul activitãţii, structura organizatoricã a muzeului poate cuprinde:
a) colecţii muzeale;
b) secţii muzeale;
c) laboratoare de conservare, restaurare, foto;
d) depozite de obiecte muzeale.
Colecţia muzealã se constituie, în funcţie de complexitatea şi specificul activitãţii, dintr-un numãr de piese de muzeu de profil omogen. Mãrimea colecţiei va fi stabilitã, pe tipuri de muzee, de Consiliul Culturii şi Educaţiei Socialiste.
Secţia muzealã se constituie din mai multe colecţii şi se organizeazã la nivel de birou, dacã volumul de muncã necesitã un numãr de minimum cinci persoane, sau la nivel de serviciu, dacã volumul de muncã necesitã un numãr de minimum zece persoane.
Laboratorul de conservare, restaurare, foto se constituie dacã volumul de muncã necesitã cel puţin cinci persoane.
Depozitul de obiecte muzeale se poate constitui pe lîngã secţia muzealã, iar activitatea acestuia este asiguratã de un conservator de muzeu.
Planetariile şi observatoarele astronomice, grãdinile botanice, zoologice şi acvariile se pot constitui la nivel de muzeu, secţie sau colecţie muzealã, dupã caz.
Activitatea arheologicã şi paleontologicã se poate organiza la nivel de lot sau şantier potrivit normelor prevãzute în <>Decretul nr. 162/1973 privind stabilirea normelor unitare de structurã pentru unitãţile economice.
Rezervaţiile şi punctele de conservare "in situ" se pot constitui la nivel de colecţii sau secţii muzeale, dupã caz.
ART. 17
Muzeele existente, care nu îndeplinesc condiţiile de constituire prevãzute de prezentul decret, îşi pot pãstra denumirea, organizîndu-se în secţii sau colecţii muzeale, dupã caz.

IV. Teatre şi instituţii muzicale

ART. 18
Teatrele şi instituţiile muzicale se pot organiza ca unitãţi extrabugetare, cu personalitate juridicã, pe urmãtoarele tipuri:
a) teatre dramatice;
b) teatre de pãpuşi şi marionete;
c) opere;
d) teatre muzicale şi de operetã;
e) filarmonici;
f) orchestre simfonice;
g) teatre de estradã şi de varietãţi;
h) ansambluri şi formaţii artistice;
i) circuri.
ART. 19
În funcţie de volumul, complexitatea, importanţa şi specificul activitãţii, structura organizatoricã a teatrelor şi instituţiilor muzicale poate cuprinde:
a) secţii artistice;
b) ateliere de decoruri, de croitorie, de recuzitã, de scenã (montãri spectacole) şi altele similare;
c) colecţii şi secţii muzeale;
d) depozite.
Secţia artisticã se constituie în instituţiile teatrale şi muzicale cu profil mixt (dramã, balet, pãpuşi, estradã etc.) sau în cele care prezintã spectacole în limbile naţionalitãţilor conlocuitoare şi poate fi condusã de un şef de secţie.
Atelierul de decoruri, de croitorie, de scenã (montãri spectacole) şi altele similare cuprinde cel puţin patru formaţii de lucru.
Atelierele sînt conduse de cîte un şef de atelier.
În localitãţile unde funcţioneazã mai multe instituţii artistice se pot organiza ateliere comune, care vor funcţiona în cadrul uneia dintre instituţii.
Colecţia şi secţia muzealã se organizeazã potrivit normelor stabilite la art. 16 din prezentul decret.
În cadrul fiecãrei instituţii teatrale şi muzicale se poate organiza cîte un depozit, care cuprinde cel puţin patru magazii specializate (decoruri, costume, recuzitã, materiale) condus de un şef de depozit.

V. Centre judeţene de îndrumare a creaţiei populare şi a mişcãrii artistice de masã; şcoli populare de artã; comitete locale de culturã şi educaţie socialistã

ART. 20
Centrul judeţean de îndrumare a creaţiei populare şi a mişcãrii artistice de masã se organizeazã în fiecare judeţ şi în municipiul Bucureşti, ca unitate bugetarã fãrã personalitate juridicã.
ART. 21
Şcoala popularã de artã se organizeazã în fiecare judeţ şi în municipiul Bucureşti potrivit normelor de structurã specifice aprobate pentru liceele de specialitate (de artã) prin Decretul nr. 278/1973 privind stabilirea normelor unitare de structurã pentru instituţiile de învãţãmînt.
ART. 22
Comitetele de culturã şi educaţie socialistã judeţene şi al municipiului Bucureşti, organizate ca unitãţi bugetare cu personalitate juridicã, sînt conduse de un preşedinte ajutat de un vicepreşedinte şi de un contabil-şef.
La Comitetul de culturã şi educaţie socialistã al municipiului Bucureşti, preşedintele acestuia este ajutat de doi vicepreşedinţi şi de un contabil-şef.
Comitetele de culturã şi educaţie socialistã ale oraşelor, celorlalte municipii şi sectoarelor din municipiul Bucureşti sînt conduse de un preşedinte remunerat cu indemnizaţie.

VI. Alte instituţii cultural-educative

ART. 23
Direcţia monumentelor istorice şi de artã, Oficiul de expoziţii, Institutul de etnografie, folclor şi al mişcãrii artistice de masã, Universitatea popularã Bucureşti şi Administraţia caselor de creaţie Mogoşoaia şi Sinaia se organizeazã ca unitãţi bugetare cu personalitate juridicã.
Agenţia românã de impresariat artistic se organizeazã ca unitate extrabugetarã, cu personalitate juridicã.
ART. 24
În funcţie de volumul, complexitatea, importanţa şi specificul activitãţii, structura organizatoricã a unitãţilor prevãzute la art. 23 cuprinde:
Direcţia monumentelor istorice şi de artã
a) formaţii şi loturi de construcţie (restaurare);
b) şantiere de construcţii (restaurare);
c) atelier de proiectare;
d) compartimente de avizare, studii şi restaurare lucrãri de artã.
Oficiul de expoziţii
- depozite de lucrãri de artã.
Institutul de etnografie, folclor şi al mişcãrii artistice de masã
a) sectoare de cercetare;
b) redacţii-publicaţii;
c) laborator tehnic;
d) sectoare de îndrumare şi valorificare a creaţiei populare.
Lotul de construcţii (restaurare), şantierul de construcţie (restaurare) şi atelierul de proiectare pentru activitatea de construcţii-montaj se constituie potrivit normelor stabilite prin <>Decretul nr. 162/1973 privind stabilirea normelor unitare de structurã pentru unitãţile economice.
Activitãţile de organizare a expoziţiilor şi depozitele de lucrãri de artã din cadrul Oficiului de expoziţii se constituie potrivit art. 16 de mai sus.
Structura activitãţii de cercetare a Institutului de etnografie, folclor şi al mişcãrii artistice de masã se constituie potrivit normelor prevãzute în Decretul nr. 297/1973 privind stabilirea normelor unitare de structurã pentru unitãţile de cercetare şi de proiectare.
Laboratorul tehnic se constituie dacã volumul de muncã necesitã cel puţin cinci persoane.
Restul compartimentelor se constituie la nivel de birou sau serviciu potrivit prevederilor <>art. 9 şi 10 din Decretul nr. 162/1973 privind stabilirea normelor unitare de structurã pentru unitãţile economice şi celor specifice.
ART. 25
Structura funcţionalã a unitãţilor prevãzute la art. 2 lit. d), e), f) şi i) poate cuprinde:
a) birouri;
b) servicii.
Birourile şi serviciile se organizeazã potrivit prevederilor <>art. 9 şi 10 din Decretul nr. 162/1973 privind stabilirea normelor unitare de structurã pentru unitãţile economice.

Cap. III
Personalul din instituţiile cultural-educative

ART. 26
Personalul din instituţiile cultural-educative se compune din urmãtoarele categorii:
A. Personal din activitatea cultural-educativã
a) personal de conducere;
b) personal de execuţie de specialitate cultural-artisticã.
B. Personal din aparatul funcţional şi de deservire
a) personal de conducere;
b) personal de execuţie de specialitate;
c) personal de execuţie administrativ;
d) personal de deservire;
e) muncitori.
Personalul din activitatea cultural-educativã prevãzut la lit. A) nu se cuprinde în ponderea personalului tehnic, economic, de altã specialitate şi administrativ.
ART. 27
Nomenclatorul funcţiilor specifice din activitatea cultural-educativã pentru categoriile de personal de mai sus este cel prevãzut în anexa nr. 2, care face parte integrantã din prezentul decret.
ART. 28
Numãrul posturilor din unitãţile cultural-educative se stabileşte de organele centrale şi locale tutelare, potrivit criteriilor de normare prevãzute în anexa nr. 3a) şi a prevederilor din anexa nr. 3b)*), care fac parte integrantã din prezentul decret.
Numãrul posturilor din aparatul comitetelor de culturã şi educaţie socialistã judeţene şi al municipiului Bucureşti se stabileşte de Consiliul Culturii şi Educaţiei Socialiste, potrivit prevederilor din anexa nr. 3c)**), care face parte integrantã din prezentul decret.
_____________
*) Anexa nr. 3b) se comunicã instituţiilor interesate.
**) Anexa nr. 3c) se comunicã instituţiilor interesate.

Cap. IV
Dispoziţii finale

ART. 29
Activitatea financiar-contabilã a unitãţilor culturale fãrã personalitate juridicã din localitãţile reşedinţã de judeţ poate fi îndeplinitã de o unitate culturalã cu personalitate juridicã sau de comitetul de culturã şi educaţie socialistã judeţean, iar în celelalte localitãţi, de comitetele executive ale consiliilor populare.
ART. 30
Personalul transferat în interesul serviciului sau trecut în aceeaşi unitate, în funcţii cu niveluri de salarizare mai mici, precum şi personalul devenit disponibil ca urmare a aplicãrii prevederilor prezentului decret, beneficiazã de drepturile prevãzute în <>art. 21 din Decretul nr. 162/1973 .
ART. 31
În termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului decret, ministerele şi celelalte organe centrale care au în subordine instituţii cultural-educative vor prezenta spre aprobare anexe cuprinzînd norme unitare de structurã adaptate la specificul activitãţii acestor instituţii.
Se recomandã organelor centrale ale organizaţiilor de masã şi obşteşti, care au unitãţi cultural-educative, sã aplice în mod corespunzãtor dispoziţiile prezentului decret.
ART. 32
Prevederile prezentului decret vor fi aduse la îndeplinire în termen de 60 de zile de la publicare.

ANEXA 2

NOMENCLATORUL
funcţiilor de conducere şi de execuţie
(de specialitate şi administrative)
pentru activitatea cultural-educativã

A) Funcţii pentru personalul din unitãţile de culturã (muzee, biblioteci, centre de îndrumare a creaţiei populare, universitãţi populare, case de culturã, cluburi, cãmine culturale)
a) Funcţii de conducere:
1. Director.
2. Director adjunct de specialitate.
3. Şef de secţie (serviciu) de specialitate.
4. Şef de birou de specialitate.
5. Şef de laborator.
b) Funcţii de execuţie de specialitate:
1. Muzeograf (bibliograf) principal; muzeograf, bibliograf.
2. Restaurator (conservator, trezorier) principal; restaurator, conservator, trezorier; restaurator (conservator) ajutor.
3. Bibliotecar principal; bibliotecar; bibliotecar ajutor.
4. Instructor (organizator) principal; instructor, organizator; instructor (organizator) ajutor.
5. Gestionar custode salã.
6. Responsabil staţie de radioficare.
7. Redactor staţie de radioficare.

B) Funcţii pentru personalul din instituţiile artistice de spectacole şi concerte
a) Funcţii de conducere:
1. Director.
2. Director adjunct artistic.
3. Director adjunct (economic-gospodãresc).
4. Şef de secţie artisticã.
b) Funcţii de execuţie de specialitate:
1. Dirijor.
2. Regizor artistic.
3. Pictor (scenografie, costume).
4. Maestru (balet, dans, cor, corepetitor, acrobat, dresor, jongler).
5. Asistent artistic.
6. Actor.
7. Solist (vocal, balet, concertist, instrumentist, cîntãreţ).
8. Concert maestru.
9. Instrumentist şef partidã.
10. Şef de orchestrã, instrumentist, acompaniator, corepetitor.
11. Instructor (canto, balet).
12. Mînuitor pãpuşi.
13. Acrobat, dresor, jongler, clovn.
14. Balerin, dansator, corist.
15. Sculptor pãpuşi.
16. Secretar (referent) literar, muzical; consultant artistic.
17. Sufleor.
18. Regizor culise principal I şi II; regizor culise.
19. Coordonator scenã.
20. Figurant.

C) Funcţii pentru personalul din comitetele de culturã şi educaţie socialistã judeţene şi al municipiului Bucureşti
a) Funcţii de conducere:
1. Preşedinte.
2. Vicepreşedinte.
b) Funcţii de execuţie de specialitate:
- Instructor principal, instructor.

D) Personal operativ pentru activitatea cultural-educativã
1. Supraveghetor muzeu, supraveghetor salã spectacol I, II.
2. Controlor bilete principal, controlor bilete.
3. Garderobier, plasator, mînuitor cãrţi.

NOTĂ:
Funcţii remunerate numai cu indemnizaţii lunare: rector, prorector, director curs şi secretar curs la universitãţile populare, precum şi preşedinţii comitetelor de culturã şi educaţie socialistã municipale, orãşeneşti şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti.
Funcţii ce pot fi remunerate şi cu indemnizaţii lunare: redactor şi responsabil orã localã la staţiile de radioficare, bibliotecar comunal, director de cãmin cultural, director, director adjunct artistic şi şef de secţie artisticã la instituţiile teatrale şi muzicale, precum şi preşedinte şi vicepreşedinte la comitetele de culturã şi educaţie socialistã judeţene şi al municipiului Bucureşti.
Indemnizaţiile lunare se stabilesc potrivit reglementãrilor legale în vigoare.
În cazuri justificate, pe baza reglementãrilor în vigoare, se vor putea folosi şi unele funcţii specifice altor ramuri sau sectoare de activitate care se dovedesc necesare (ingineri, arhitecţi, redactori, traducãtori, desenatori etc.).
În muzee şi biblioteci se vor putea folosi şi funcţii de cercetare ştiinţificã, conform reglementãrilor legale.
În activitatea cultural-educativã se pot folosi şi funcţiile prevãzute în <>Decretul nr. 162/1973 privind stabilirea normelor unitare de structurã pentru unitãţile economice.
Consiliul de Miniştri va stabili echivalarea funcţiilor existente cu cele prevãzute în prezentul nomenclator.

ANEXA 3a)

CRITERII DE NORMARE
a personalului din unitãţile cultural-educative



────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Categoria de personal Criterii de normare
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
A. PERSONAL DE CONDUCERE ŞI PERSONAL DE SPECIALITATE CULTURAL-EDUCATIVĂ

I. Casa de culturã

- Director - un post/unitate*)

- Instructor a) - un post/unitate pentru organizarea
manifestãrilor informaţional-educative (propagandã
economicã, informare social-politicã, educaţie eticã
şi ştiinţificã) şi a activitãţii universitãţii
populare, cu minimum trei cursuri de culturã
generalã;
- al doilea post/unitate se acordã caselor de
culturã ce dispun de o universitate popularã cu cel
puţin şase cursuri de culturã generalã, patru
lectorate ştiinţifice şi culturale, dintre care douã
pentru femei, şi în a cãrui competenţã revin şi
programele locale ale staţiei de radioficare;
b) - un post/unitate pentru organizarea a minimum
cinci cercuri tehnico-aplicative, un laborator foto
şi un cineclub, un cenaclu literar sau cerc de artã
plasticã, precum şi alte cercuri şi activitãţi
adecvate;
- al doilea post/unitate pentru organizarea
activitãţii în cadrul a unu - douã cluburi cu profil
distinct;
c) - un post/unitate pentru organizarea
manifestãrilor artistice (spectacole, concerte,
expoziţii etc.), o echipã de teatru, o brigadã
artisticã de agitaţie la sediu, o formaţie de dansuri
şi un cor (grup vocal) pentru spectacole cu cîntece
patriotice, revoluţionare, populare, dansuri cu temã
şi recitãri;
- al doilea post/unitate se acordã caselor de
culturã care dispun de teatru popular sau de o
formaţie teatralã cu program de stagiune permanentã,
un ansamblu artistic (cor, formaţie de dansuri,
recitatori, formaţie orchestralã), douã sau mai multe
brigãzi artistice de agitaţie (la sediu sau în
întreprinderi), orchestrã de muzicã uşoarã sau grup
de balet, expoziţii temporare;
d) - un post de instructor pentru fiecare filialã
situatã în cartiere, care dispune de o salã de
spectacole de cel puţin 300 de locuri, douã - trei
încãperi pentru alte acţiuni culturale şi are un
program zilnic de activitate.




─────────────
*) În numãrul de posturi de instructori rezultat din aplicarea criteriilor de normare se cuprinde şi postul de director, care se va ocupa nemijlocit de una dintre grupele de activitãţi.

NOTĂ:
La casele de culturã cu fond de carte se mai pot acorda posturi de bibliotecari potrivit criteriilor de normare a activitãţii de bibliotecã.





II. Biblioteci
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Categoria de personal Criterii de normare
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Bibliotecã orãşeneascã sau municipalã situatã în localitate
nereşedinţã de judeţ

- Bibliotecar - un post la 7.000 - 10.000 de locuitori*);
- un post la 15.000 de volume consultate de cititori.

2. Bibliotecã judeţeanã

- Director - un post/unitate.
- Bibliotecar - un post la 7.000 - 10.000 de locuitori;
(bibliograf) - un post la 15.000 de volume consultate de cititori;
- un post la 25.000 de volume pentru bibliotecile cu
pînã la 100.000 de volume şi, respectiv, un post la
50.000 de volume pentru bibliotecile cu peste 100.000
de volume;
- un post/unitate pentru îndrumarea bibliotecilor
publice din cuprinsul judeţului.




────────────
*) În oraşele cu pînã la 7.000 de locuitori activitatea bibliotecilor va fi asiguratã de un bibliotecar salariat cu normã întreagã.






────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Categoria de personal Criterii de normare
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

3. Biblioteca centralã de stat*)


- Bibliotecar - un post la 1.200 de volume achiziţionate anual;
(bibliograf, - un post la 15.000 de volume consultate de cititori;
documentarist) - un post pe schimb la 100.000 de volume pentru
conservarea fondului;
- un post la 40.000 de volume pentru informare
ştiinţificã, editarea publicaţiilor proprii, servicii
de specialitate la nivel naţional, asistenţã de
specialitate;
- un post la 2.500 de referinţe bibliografice anual;
- un post pentru 500 de referate sau analize
documentare, dupã caz, anual.

III. Muzee
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Categoria de personal Criterii de normare
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

- Director - un post/unitate**);
- Director adjunct - un post/unitate***);
- Muzeograf - un post pentru prima colecţie****);
(restaurator, - un post la 3 colecţii pentru fondul de la 2 - 10
conservator) colecţii;
- un post la 5 colecţii pentru fondul de la 11 - 100
de colecţii;
- un post la 10 colecţii pentru fondul de la
101 - 200 de colecţii;
- un post la 20 de colecţii pentru fondul care
depãşeşte 201 de colecţii.




─────────────────
*) Personalul de conducere se acordã potrivit organigramei.
**) Cu excepţia muzeelor de categoria a IV-a, care sînt conduse de un muzeograf.
***) Aceastã funcţie se va putea acorda la muzeele care au cel puţin patru secţii muzeale şi care va conduce nemijlocit activitatea unei secţii.
****) Mãrimea colecţiei muzeale se stabileşte diferenţiat, pe tipuri de muzee şi genuri de patrimoniu, de Consiliul Culturii şi Educaţiei Socialiste. La casele memoriale şi colecţiile muzeale înfiinţate ca urmare a unor donaţii, numãrul posturilor se va putea aproba cu respectarea clauzelor contractuale prevãzute în actul de donaţie.





IV. Centre judeţene de îndrumare a creaţiei populare şi a mişcãrii
artistice de masã
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Categoria de personal Criterii de normare
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

- Director - un post/unitate.
- Instructor - cîte un post pentru fiecare dintre urmãtoarele
activitãţi:
- îndrumarea formaţiilor muzicale (coruri, orchestre,
fanfare etc.);
- îndrumarea formaţiilor de teatru şi a brigãzilor
artistice de agitaţie;
- îndrumarea formaţiilor coregrafice;
- îndrumarea creaţiei plastice a amatorilor, a
cercurilor literare, foto şi cinecluburilor.
Una dintre activitãţile de mai sus va fi îndrumatã
nemijlocit de directorul unitãţii.



NOTĂ:
La judeţele cu populaţie din rîndul naţionalitãţilor conlocuitoare se poate acorda în plus un post de instructor.
La municipiul Bucureşti se va acorda în plus un post de instructor.

V. Unitãţi artistice

Personal artistic


────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Categoria de personal Criterii de normare
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

1. Teatre dramatice

- Regizor - pînã la 2 posturi la teatrele cu o salã; pînã la 4
posturi la teatrele cu douã sãli sau douã secţii.
- Pictor scenograf - pînã la 2 posturi la teatrele cu o salã; pînã la 4
posturi la teatrele cu douã sãli sau douã secţii.
- Asistent regizor - cîte un post la doi regizori.
- Asistent pictor - cîte un post la doi pictori scenografi.
scenograf
- Actori
a) Teatrul naţional - pînã la 95 de posturi.
"I.L. Caragiale"
b) Celelalte teatre - pînã la 45 de posturi/unitate.
naţionale
c) Teatre cu douã - pînã la 70 de posturi/unitate.
secţii
d) Teatre cu douã - pînã la 70 de posturi/unitate.
sãli
e) Teatre cu o salã - pînã la 35 de posturi/unitate.
- Secretar literar - pînã la 5 posturi.
şi referent
literar la Teatrul
naţional
"I.L. Caragiale"
- Secretar literar - pînã la 2 posturi/unitate.
şi referent
literar la
celelalte teatre
- Sufleor - pînã la 2 posturi pentru fiecare salã.
- Regizor culise - pînã la 6 posturi.
la Teatrul
naţional
"I.L. Caragiale"
- Regizor culise - pînã la 2 posturi pentru fiecare salã.
la celelalte
teatre



NOTĂ:
La teatrele de dramã care desfãşoarã activitate muzicalã se mai pot acorda pînã la 8 posturi artistice (instrumentişti).
La Teatrul "Ion Creangã" Bucureşti şi la Teatrul maghiar Cluj se vor putea acorda în plus cîte 10 posturi de actori.



2. Teatre de pãpuşi

- Regizor - un post/unitate.
- Pictor scenograf - un post/unitate.
- Mînuitor pãpuşi - pînã la 26 de posturi la Teatrul "Ţãndãricã";
- pînã la 13 posturi pentru celelalte teatre sau
pentru fiecare secţie.
- Secretar, referent - un post/unitate.
literar
- Sculptor pãpuşi - un post/unitate.
- Regizor culise - un post/unitate.



NOTĂ:
La Teatrul "Ţãndãricã" Bucureşti se mai pot acorda: un post de pictor scenograf şi un post de regizor culise.



3. Teatre de operã:
Teatrul de operetã Bucureşti şi teatre muzicale

- Regizor artistic - pînã la 2 posturi/unitate.
- Pictor scenograf - pînã la 2 posturi/unitate.
- Dirijor - pînã la 3 posturi/unitate.
- Maestru de balet - pînã la 2 posturi/unitate.
- Maestru de cor - un post/unitate.
- Maestru - pînã la 3 posturi/unitate.
corepetitor
- Asistent regizor - un post/unitate.
artistic
- Asistent pictor - un post/unitate.
scenograf
- Asistent maestru - un post/unitate.
de cor
- Asistent maestru - un post/unitate.
de balet
- Secretar muzical - pînã la 2 posturi/unitate.
şi referent muzical
- Regizor culise - pînã la 2 posturi/unitate.
- Sufleor - pînã la 2 posturi/unitate.



NOTĂ:
La Opera românã Bucureşti se vor putea acorda pînã la: 5 posturi dirijori; 4 posturi pictori scenografi; 5 posturi maeştri corepetitori; 6 posturi secretari şi referenţi muzicali; 4 posturi sufleori şi 6 posturi regizori culise.



Celelalte funcţii artistice

a) Opera românã - pînã la 378 de posturi.
Bucureşti
b) Opera românã Cluj - pînã la 209 de posturi.
c) Opera românã - pînã la 204 de posturi.
Timişoara
d) Teatrul de operetã - pînã la 198 de posturi.
Bucureşti
e) Opera românã Iaşi - pînã la 174 de posturi.
f) Opera maghiarã - pînã la 162 de posturi.
Cluj
g) Teatrul liric - pînã la 141 de posturi.
Constanţa
h) Teatrul muzical - pînã la 162 de posturi.
Galaţi
i) Teatrul muzical - pînã la 157 de posturi.
Braşov
j) Secţia de operetã - pînã la 45 de posturi.
Craiova

4. Teatre de estradã şi revistã

- Regizor artistic - pînã la 2 posturi/unitate.
- Pictor scenograf - un post/unitate.
- Dirijor - pînã la 2 posturi/unitate.
- Maestru de balet - un post/unitate.
- Asistent regizor - un post la doi regizori.
artistic
- Secretar muzical - pînã la 2 posturi/unitate.
şi referent muzical
- Regizor culise - pînã la 2 posturi/unitate.
- Sufleor - pînã la 2 posturi/unitate.



NOTĂ:
La Teatrul de estradã "C. Tãnase" Bucureşti se vor putea acorda pînã la: 3 posturi de dirijor, 2 posturi de maeştri de balet şi un post de asistent pictor scenograf.



Celelalte funcţii artistice

a) Teatrul - pînã la 117 de posturi.
"C. Tãnase"
Bucureşti
b) Secţia de estradã - pînã la 68 de posturi.
"I. Vasilescu"
Bucureşti
c) Teatrul "Fantasio" - pînã la 64 de posturi.
Constanţa
d) Teatrul de estradã - pînã la 44 de posturi.
Deva
e) Secţia de estradã - pînã la 41 de posturi.
Piteşti
f) Secţia de estradã - pînã la 34 de posturi.
Ploieşti
g) Secţia de estradã - pînã la 24 de posturi.
Galaţi
h) Secţia de estradã - pînã la 23 de posturi.
Braşov

5. Filarmonici şi orchestre simfonice

- Dirijor orchestrã - pînã la 2 posturi/unitate.
- Dirijor cor - un post/unitate.
- Secretar muzical - un post/unitate.



NOTĂ:
La Filarmonica "George Enescu" se vor putea acorda pînã la 3 posturi de dirijori orchestrã şi 6 posturi de consultanţi artistici. Funcţia de consultant artistic se va putea utiliza şi la Agenţia românã de impresariat artistic.



Celelalte funcţii artistice

a) Filarmonica - pînã la 206 de posturi.
"George Enescu"
b) Filarmonica Cluj - pînã la 168 de posturi.
c) Filarmonica - pînã la 151 de posturi.
Craiova
d) Filarmonica Iaşi - pînã la 146 de posturi.
e) Filarmonica - pînã la 140 de posturi.
Timişoara
f) Filarmonica - pînã la 135 de posturi.
Tîrgu Mureş
g) Filarmonica Arad - pînã la 123 de posturi.
h) Filarmonica Braşov - pînã la 71 de posturi.
i) Filarmonica Sibiu - pînã la 64 de posturi.
j) Orchestra - pînã la 68 de posturi.
simfonicã Ploieşti
k) Orchestrele - pînã la 62 de posturi/unitate.
simfonice din:
Oradea, Bacãu,
Satu Mare şi
Botoşani

6. Ansamblul artistic - pînã la 60 de posturi.
"Mureşul"
7. Formaţii artistice - 10 - 20 de posturi.
8. Circul "Globus" - pînã la 150 de posturi.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



B. PERSONAL FUNCŢIONAL (DE EXECUŢIE DE SPECIALITATE, DE EXECUŢIE ADMINISTRATIVĂ, DE DESERVIRE)

Numãrul posturilor personalului din aparatul funcţional din unitãţile cultural-educative se stabileşte de organul ierarhic superior, în cote medii faţã de numãrul total al personalului unitãţii cultural-educative, dupã cum urmeazã;



────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Funcţii de execuţie
de specialitate, de
Categoria de personal execuţie
administrativã şi
de deservire
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
a) La Muzeul de artã al Republicii Socialiste România - pînã la 15%.
b) La muzeele de gradul IA şi I, la Universitatea - pînã la 10%.
popularã Bucureşti şi la bibliotecile judeţene
c) La bibliotecile municipale şi orãşeneşti şi la - pînã la 7%.
muzeele de gradele II şi III
d) La Teatrul naţional "I.L. Caragiale" şi la Circul - pînã la 15%.
"Globus"
e) La teatre dramatice, teatre de estradã şi varietãţi - pînã la 12%.
şi la teatrele de pãpuşi
f) La teatre de operã, muzicale şi de operetã şi la - pînã la 8%.
Filarmonica "George Enescu"
g) La filarmonici şi orchestre simfonice - pînã la 6%.
h) La centre judeţene de îndrumare a creaţiei populare - 1 - 3 posturi.
şi a mişcãrii artistice de masã şi la casele de
culturã cu personalitate juridicã



În cazurile cînd douã sau mai multe unitãţi funcţioneazã în acelaşi imobil şi au personal funcţional în comun sau numai o categorie de personal comun, cota medie se referã la totalul personalului deservit.
Posturile de pazã de la toate muzeele, cele de pompieri de la unitãţile teatrale şi muzicale şi cele de îngrijire de la toate instituţiile cultural-educative nu sînt incluse în procentele de mai sus şi se acordã astfel:
- îngrijitor - un post la 700 mp;
- numãrul posturilor de pazã de la muzee şi cele de pompieri de la instituţiile teatrale şi muzicale se stabileşte potrivit reglementãrilor legale în vigoare.
La muzeele cu mare afluenţã de public se vor mai putea acorda temporar 1 - 2 posturi (casieri, contabili).

NOTĂ:
1. Criteriile de normare din prezentul normativ reprezintã mediile pe fiecare judeţ şi municipiul Bucureşti.
2. Numãrul posturilor unitãţilor artistice ce se vor înfiinţa dupã data aprobãrii prezentului decret se va stabili de organul tutelar, cu avizul Consiliului Culturii şi Educaţiei Socialiste, prin asimilare cu instituţiile cu care se comparã.
3. Pentru asigurarea funcţionãrii noului local al Teatrului naţional "I.L. Caragiale", la darea în funcţiune a acestuia se vor mai putea acorda 150 de posturi.

-----------



Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016