Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECRET nr. 70 din 4 iunie 1975  privind unele masuri referitoare la organizarea si sistematizarea zonelor si platformelor industriale, precum si la proiectarea si realizarea obiectivelor de investitii*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECRET nr. 70 din 4 iunie 1975 privind unele masuri referitoare la organizarea si sistematizarea zonelor si platformelor industriale, precum si la proiectarea si realizarea obiectivelor de investitii*)

EMITENT: CONSILIUL DE STAT
PUBLICAT: BULETINUL OFICIAL nr. 53 din 4 iunie 1975

-----------
*) Acest decret a devenit Legea nr. 29/1975 .


EXPUNERE DE MOTIVE

Documentele de partid şi de stat au stabilit sarcini concrete cu privire la sistematizarea teritoriului, a judeţelor, oraşelor şi comunelor a zonelor şi platformelor industriale, în scopul apãrãrii şi bunei gospodariri a fondului funciar, prin restrîngerea la strictul necesar a terenurilor alocate obiectivelor de investiţii, prin utilizarea cu prioritate a terenurilor degradate sau improprii agriculturii, precum şi prin simplificarea, rationalizarea şi gruparea reţelelor tehnice-edilitare, de telecomunicaţii şi de transport.
Pentru aducerea la îndeplinire a acestor sarcini, a apãrut necesar sa se stabileascã unele mãsuri referitoare la proiectarea şi executarea obiectivelor de investiţii în zone şi pe platforme industriale, care sa asigure folosirea completa şi cu eficienta sporitã a tuturor terenurilor, stricta respectare a reglementãrilor referitoare la sistematizarea teritoriului judeţelor, oraşelor şi comunelor. În acest scop a fost emis alãturatul decret al Consiliului de Stat. Decretul prevede obligaţia ministerelor şi a altor organe de a asigura: gruparea şi comasarea obiectelor de investiţii în cadrul zonelor şi platformelor industriale; adoptarea de fluxuri tehnologice care sa permitã desfãşurarea procesului de producţie pe verticala şi în hale monobloc; proiectarea într-o conceptie unitarã a obiectelor şi instalaţiilor care deservesc producţia în vederea folosirii lor în comun de cãtre toţi beneficiarii din aceeaşi zona sau platforma industriala; concentrarea şi comasarea depozitelor, magaziilor, laboratoarelor, spaţiilor administrative şi dotãrilor social-culturale, în obiecte unice care sa deserveasca intreaga zona sau platforma industriala; dimensionarea utilitãţilor în stricta concordanta cu necesitãţile întregii zone sau platforme industriale. Pentru a preveni risipa de teren, se prevede executarea printr-un singur antreprenor general a tuturor obiectelor din zona sau platforma industriala, pe baza unui proiect de organizare coordonator, care va urmãri realizarea de baze de producţie, depozite şi dotãri social-culturale folosibile în comun.

Consiliul de Stat al Republicii Socialiste România decreteazã:

ART. 1
Schiţele de sistematizare a municipiilor, oraşelor şi comunelor vor prevedea, de regula, o singura zona sau platforma industriala pe localitate. La elaborarea detaliilor de sistematizare a acestora se va asigura, în mod obligatoriu, restrîngerea la strictul necesar şi utilizarea cu eficienta maxima a suprafeţelor de teren afectate obiectivelor industriale, prin comasarea unor funcţiuni şi obiecte, simplificarea, rationalizarea şi gruparea reţelelor de utilitãţi şi a celor de comunicaţii şi transport, prin realizarea clãdirilor auxiliare de producţie şi a celor social-administrative ce pot fi utilizate în comun, ca obiecte unice pentru intreaga zona sau platforma industriala. La proiectarea investiţiilor şi amplasarea obiectivelor în cadrul zonelor sau platformelor industriale este obligatorie încadrarea în prevederile schitelor de sistematizare a localitãţilor şi detaliilor de sistematizare a zonelor sau platformelor industriale, aprobate.
ART. 2
Ministerele, celelalte organe centrale, comitetele executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti, centralele industriale şi întreprinderile vor asigura folosirea completa şi cu eficienta sporitã a terenurilor la proiectarea şi realizarea obiectivelor de investiţii, precum şi respectarea stricta a reglementãrilor privind sistematizarea localitãţilor, zonelor şi platformelor industriale. În îndeplinirea acestor sarcini, organele şi unitãţile economice menţionate rãspund, în principal, pentru:
a) gruparea în întreprinderi unice a obiectivelor subordonate aceluiaşi minister şi concentrarea în zone sau pe platforme a obiectivelor industriale din aceeaşi ramura sau din ramuri înrudite, reducerea la minimum a distantelor dintre cartierele de locuit şi zonele sau platformele industriale, apãrarea şi buna gospodãrire a fondului funciar prin amplasarea acestora cu prioritate pe terenuri degradate, improprii producţiei agricole;
b) adoptarea detaliilor de sistematizare a zonelor sau platformelor industriale şi a planurilor generale ale obiectivelor de investiţii, în variantele care solicita cea mai mica suprafata de teren, cele mai rationale reţele de utilitãţi şi cele mai reduse costuri de investiţii. Desfãşurarea pe verticala - ori de cîte ori este posibil - a fluxurilor şi proceselor de producţie, amplasarea în comun, în aceleaşi clãdiri, a unor obiective, fabrici şi capacitãţi de producţie, auxiliare şi de deservire, din aceeaşi ramura sau din ramuri diferite, şi adoptarea soluţiilor constructive cu hale comasate, monobloc;
c) asigurarea energiei electrice, aburului şi apei calde - atît pentru obiectivele industriale din zona, cît şi pentru cartierele de locuit invecinate - printr-o singura centrala termica sau termoelectrica, cu staţii de transformare aferente şi gestiune unica;
d) prevederea, în comun, a unor surse unice pentru alimentarea cu apa industriala şi potabilã a obiectivelor amplasate în zona sau platforma industriala şi a cartierelor de locuit invecinate;
e) conceptia de ansamblu a zonelor industriale şi a planurilor generale ale obiectivelor, care trebuie sa asigure gruparea şi optimizarea reţelelor de utilitãţi tehnico-edilitare şi energetice, pe baza unor scheme simple, cu trasee scurte, amplasate la distanţe minime fata de clãdirile de producţie, executarea lor, dupã caz, în tunele sau canale unice, precum şi asigurarea în comun a utilitãţilor necesare obiectivelor industriale din zona şi ale localitãţii;
f) epurarea apelor reziduale printr-o statie unica de epurare pe intreaga zona sau platforma industriala, cu excepţia cazurilor cînd cerinţe de ordin tehnic impun realizarea mai multor staţii de epurare;
g) racordarea cãilor ferate care deservesc zonele sau platformele industriale la staţiile de cale feratã existente; se admite crearea de noi staţii tehnice numai în cazurile cînd staţiile existente nu pot prelua traficul din zona şi nu pot fi dezvoltate, iar prevederea liniilor de garaj, numai pentru obiectivele industriale la care volumul de transport justifica o astfel de soluţie;
h) proiectarea reţelei de drumuri pentru transportul uzinal şi a statiilor de transport în comun, pentru asigurarea nevoilor de circulaţie şi transport ale tuturor obiectivelor industriale din zona; crearea legãturii dintre zona industriala şi soseaua principala, de regula, cu un singur drum de racord;
i) dimensionarea secţiilor de producţie auxiliare - ateliere mecanice, forje, scularii, matriterii, remize şi ateliere de reparaţii, centrale de oxigen, aer comprimat şi instrumental şi alte instalaţii asemãnãtoare -, a clãdirilor şi instalaţiilor privind paza contra incendiilor, în cadrul unor obiecte unice, care sa satisfacã nevoile tuturor obiectivelor industriale din zona; amplasarea acestora astfel încît sa se asigure cele mai scurte distanţe fata de obiectivele pe care le deservesc şi administrarea lor de cãtre întreprinderea care deţine ponderea în utilizarea capacitãţilor respective;
j) stabilirea necesarului de dotãri social-culturale - dispensar, cantina-restaurant, club, baza sportiva şi alte dotãri - şi amplasarea comasata a acestora în obiective unice, care sa satisfacã nevoile tuturor obiectivelor industriale din zona; gruparea laboratoarelor, spaţiilor de proiectare şi a celor administrative, necesare tuturor obiectivelor industriale amplasate în zona, de regula, în clãdiri unice, etajate.
ART. 3
Execuţia lucrãrilor de construcţii-montaj pentru toate obiectivele amplasate în zona sau pe platforma industriala se asigura de cãtre o singura organizaţie de construcţii-montaj, cu funcţia de antreprenor general, care lucreazã pe baza unui proiect de organizare coordonator. Prin proiectul de organizare coordonator se vor stabili: o baza unica de producţie pe intreaga zona sau platforma, o baza unica de utilaje şi mijloace de transport, depozite şi anexe social-administrative unice, care sa fie utilizate în comun atît de antreprenorul general, cît şi de organizaţiile specializate ce lucreazã în subantreprizã acestuia.
ART. 4
Faza de producţie realizatã conform prevederilor proiectului de organizare coordonator va fi astfel conceputã şi dimensionata încît sa ocupe suprafeţe minime de teren, degradate sau improprii producţiei agricole, sa fie amplasata în apropierea obiectivelor industriale din zona, sa poatã fi utilizata pe intreaga durata de execuţie a acestora şi sa asigure o eficienta sporitã a fondurilor de organizare, prin utilizarea temporarã a unor obiecte de baza ale investiţiilor, care sa preia virfurile de activitate în organizarea de şantier.
ART. 5
Consiliile de conducere ale ministerelor şi celorlalte organe centrale, comitetele executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti rãspund pentru stabilirea distantelor strict necesare la toate obiectivele din planul lor de investiţii, între hale şi clãdiri de producţie, instalaţii, depozite şi cai de comunicaţii, restrîngerea la minimum a suprafeţelor de teren alocate acestora şi asigurarea unei securitati depline a obiectivelor de investiţii impotriva incendiilor. Aceleaşi raspunderi revin antreprenorilor generali pentru lucrãrile privind organizarea de şantier.
ART. 6
Nerespectarea prevederilor prezentului decret atrage, potrivit legii, rãspunderea disciplinarã, administrativã, materialã, civilã sau penalã, dupã caz.
ART. 7
Pe data prezentului decret se abroga prevederile referitoare la distanţele dintre clãdiri, depozite şi cai de comunicaţii, precum şi la amplasarea acestora, cuprinse în Normativul pentru proiectarea şi executarea construcţiilor din punct de vedere al prevenirii incendiilor, aprobat prin Hotãrîrea Consiliului de Miniştri nr. 90/1961 , cu modificãrile ulterioare, precum şi orice alte prevederi contrare.

----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016