Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECRET Nr. 686 din 28 decembrie 1973  privind asigurarea calitatii produselor provenite din import    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECRET Nr. 686 din 28 decembrie 1973 privind asigurarea calitatii produselor provenite din import

EMITENT: CONSILIUL DE STAT
PUBLICAT: BULETINUL OFICIAL NR. 208 din 29 decembrie 1973
CAP. 1
Dispoziţii generale
ART. 1
Pentru asigurarea economiei naţionale cu instalaţii complexe, linii tehnologice, echipamente, utilaje, piese de schimb, materii prime şi materiale, precum şi cu bunuri de consum, care sa corespundã pe deplin scopului pentru care au fost importate, unitãţile cu activitate de comerţ exterior şi unitãţile beneficiare de importuri sînt obligate sa prevadã în contractele externe clauze precise şi ferme cu privire la modul şi metodologia de stabilire a calitãţii şi de efectuare a recepţiei produselor importate, în scopul verificãrii dacã acestea poseda caracteristicile tehnice, functionale, constructive, tehnico-economice, calitative*), precum şi ceilalţi parametri din documentaţiile tehnice anexe la contract; dupã caz, se vor prevedea condiţii referitoare la conservare, ambalare, transport şi depozitare.
De asemenea, în contracte se va include obligaţia furnizorului de a transmite, odatã cu produsele, şi documentele prin care se certifica îndeplinirea condiţiilor de calitate prescrise, instrucţiuni de exploatare şi întreţinere, cãrţi tehnice şi alte asemenea documente; pentru maşini, utilaje şi instalaţii, precum şi pentru bunurile de consum de folosinta îndelungatã, se vor prevedea în contracte condiţiile de asigurare a functionarii - termene de garanţie, piese de schimb, "service" -, precum şi, dupã caz, documentaţia necesarã pentru executarea în ţara a pieselor de schimb cu uzura rapida.
-----------------
*) Modificat prin Decretul nr. 208/1974, publicat în Buletinul Oficial nr. 132 din 31 octombrie 1974.
ART. 2
Ministerele şi celelalte organe centrale beneficiare de importuri, precum şi unitãţile cu activitate de comerţ exterior, sînt obligate ca la importul de materii prime, materiale, utilaje şi instalaţii complexe sa respecte prevederile standardelor de stat sau ale normelor tehnice interne şi de tipizare în vigoare în ţara.
Importurile care nu se încadreazã în prescripţiile din standarde sau norme tehnice interne ori pentru care nu exista asemenea standarde sau norme se vor putea efectua numai cu aprobarea Consiliului de Miniştri, la propunerea ministerelor şi celorlalte organe centrale interesate, avizatã de Ministerul Aprovizionarii Tehnico-Materiale şi Controlului Gospodãririi Fondurilor Fixe şi Consiliului Naţional pentru Ştiinţa şi Tehnologie.
Ministerele şi celelalte organe centrale de ramura, în colaborare cu Institutul roman de standardizare, vor elabora şi revizui periodic standardele de stat şi normele tehnice interne, urmãrind ca acestea sa corespundã nivelului tehnic, recomandãrilor şi standardelor internaţionale şi ţinînd seama de importurile efectuate în condiţiile alin. 2.
Inspectoratul General de Stat pentru Controlul Calitãţii Produselor va controla modul în care ministerele şi celelalte organe centrale de ramura aplica prevederile prezentului articol.
ART. 3
În scopul asigurãrii unei eficiente maxime a operaţiunilor de import, precum şi pentru eliminarea paralelismelor unor importuri, Ministerul Comerţului Exterior, cu consultarea ministerelor şi a celorlalte organe centrale de ramura beneficiare de importuri, precum şi cu aceea a unitãţilor cu activitate de comerţ exterior, va lua mãsuri pentru ca importul fiecãrui produs sa se facã centralizat, pentru intreaga economie, printr-o singura unitate de comerţ exterior specializatã.
Se excepteazã de la prevederile alineatului precedent importul instalaţiilor complexe care se va efectua prin unitãţi cu activitate de comerţ exterior specializate, desemnate în acest scop de cãtre Consiliul de Miniştri.
ART. 4
Unitãţile beneficiare ale importurilor, precum şi, dupã caz, unitãţile cu activitate de comerţ exterior, au obligaţia de a efectua recepţia calitativã şi cantitativã a produselor importate, în termenele şi în condiţiile convenite cu partenerul extern prin contract, astfel ca eventualele reclamaţii cu privire la calitate sau cantitate sa poatã fi fãcute în termen de cãtre unitãţile cu activitate de comerţ exterior, iar plata importurilor sa se facã şi în funcţie de îndeplinirea de cãtre furnizor a condiţiilor de calitate contractuale.
Pentru cazurile speciale în care plata se efectueazã, conform clauzelor contractuale, la livrare, deci anterior posibilitãţilor de constatare de cãtre beneficiarul intern a calitãţii sau cantitãţii mãrfurilor, unitãţile beneficiare ale importurilor şi unitãţile cu activitate de comerţ exterior vor urmãri recuperarea contravalorii corespunzãtoare mãrfii reclamate sau, dupã caz, înlocuirea acesteia, dupã ce s-a ajuns la un acord între pãrţile contractante.
Unitãţile beneficiare ale importurilor au obligaţia ca, în sprijinul reclamaţiei privind calitatea, sa prezinte unitãţii cu activitate de comerţ exterior documentele necesare cu cel puţin 15 zile înainte de expirarea termenului stabilit prin contractele externe pentru formularea acesteia.

CAP. 2
Asigurarea calitãţii produselor prin contractele externe
ART. 5
În scopul satisfacerii, în cît mai bune condiţii, a cerinţelor economiei naţionale, pentru transformarea contractului extern cu privire la importuri într-un instrument eficient de asigurare a calitãţii produselor importate, unitãţile cu activitate de comerţ exterior şi cele beneficiare de importuri au obligaţia ca în faza premergãtoare încheierii contractelor externe sa asigure prospectarea pieţei, selectarea firmelor furnizoare, verificarea prealabilã a calitãţii şi caracteristicilor nepoluante ale produselor care vor forma obiectul importului, precum şi ale proceselor tehnologice în care acestea vor fi încorporate (prin încercãri şi testãri pe instalaţii şi utilaje similare existente în funcţiune la alţi clienţi externi, livrãri de maşini şi echipamente de proba pentru testãri şi omologari în ţara, folosirea de loturi de proba pentru încercãri pe instalaţii industriale existente sau pe instalaţii pilot şi altele asemenea), precum şi alte mãsuri care sa asigure calitatea şi fiabilitatea produselor importate.
În contractele de import încheiate cu partenerii externi se vor stipula în mod obligatoriu clauze privind obiectul contractului, cantitatea şi calitatea mãrfii, garanţii privind calitatea, ambalajul şi marcarea, preţul, condiţia şi termenul de livrare, dispoziţii privind expedierea şi transportul, recepţia cantitativã şi calitativã a mãrfii, condiţiile de plata, termene şi modalitãţi de soluţionare a reclamatiilor cantitative şi calitative, penalizãri, clauze speciale şi de jurisdicţie.
ART. 6
Pentru aparatele de mãsura şi control, medicamente şi alte produse provenite din import, care prin reglementãrile legale în vigoare sînt supuse verificãrii de tip sau omologãrii prealabile în ţara, la institute şi laboratoare de specialitate autorizate de cãtre Inspectoratul General de Stat pentru Controlul Calitãţii Produselor, unitãţile cu activitate de comerţ exterior sînt obligate sa trateze cu partenerii externi includerea în contracte a unei clauze potrivit cãreia aceştia vor trebui sa obţinã certificatul de verificare de tip sau de omologare corespunzãtor.
Pentru cazanele cu aburi, recipientele sub presiune, instalaţiile de ridicat şi aparatele consumatoare de combustibil, în contracte se va prevedea obligativitatea ca acestea sa corespundã normativelor în vigoare, în ţara, mentionindu-se totodatã ca sînt supuse verificãrii inspecţiei tehnice de resort din cadrul Ministerului Aprovizionarii Tehnico-Materiale şi Controlului Gospodãririi Fondurilor Fixe, în vederea autorizãrii de funcţionare, dacã nu exista convenţii de recunoaştere reciprocã între acestea şi organe similare din ţara exportatoare.
La contractarea importurilor de produse alimentare, unitãţile cu activitate de comerţ exterior şi cele beneficiare ale importurilor sînt obligate sa prevadã în contractele externe clauze precise cu privire la indicii sanitari stabiliţi prin normele de igiena în vigoare în Republica Socialistã România sau, în lipsa acestora, sa ia avizul prealabil al Ministerului Sãnãtãţii.
ART. 7
Contractarea de instalaţii complexe, linii tehnologice, echipamente, maşini, utilaje, unicate de importanta deosebita, a avioanelor, navelor şi aparaturii ce se procura din import se va face în condiţiile prevãzute în reglementãrile legale în vigoare.
ART. 8
Contractele de import de valori importante vor fi încheiate cu prealabilã consultare a jurisconsultului întreprinderii de comerţ exterior de resort şi vor fi semnate în mod obligatoriu de cãtre acesta şi de cãtre beneficiarii importurilor respective, cãrora le vor fi remise copii de pe contracte în termen de 5 zile de la semnare.
ART. 9
Ministerul Comerţului Exterior împreunã cu ministerele interesate vor elabora, în termen de 90 de zile, instrucţiuni pentru contractarea importurilor de materii prime, materiale şi bunuri de consum, de valori importante, care se importa pentru prima oara.
ART. 10
Unitãţile cu activitate de comerţ exterior şi cele beneficiare de importuri sînt obligate sa precizeze în contractele externe încheiate sau, dupã caz, în documente separate determinate de apãrarea secretului de stat, parametrii tehnici şi condiţiile de calitate*) potrivit temelor tehnice, fişelor tehnice sau altor oferte acceptate de unitãţile beneficiare ale importurilor, metodele de determinare a calitãţii, locul unde se va efectua controlul sau recepţia, organul de control sau de recepţie, documentele care se încheie în urma controlului sau recepţiei efectuate, modalitãţile de soluţionare a litigiilor în cazul produselor necorespunzãtoare calitativ fata de clauzele contractuale, precum şi de suportare a daunelor provocate din aceasta cauza. În acest scop, ministerele şi celelalte organe centrale de ramura sînt obligate sa elaboreze, în termen de 90 de zile, cu acordul Inspectoratului General de Stat pentru Controlul Calitãţii Produselor, condiţiile generale de control şi recepţie care sa constituie condiţii minimale de contractare pentru unitãţile cu activitate de comerţ exterior.
La încheierea contractelor de import de utilaje şi instalaţii se va urmãri sa se stabileascã şi parametrii de fiabilitate ai acestora*).
Unitãţile cu activitate de comerţ exterior sînt obligate sa comunice, în termen de 10 zile, unitãţilor beneficiare de importuri condiţiile de calitate, de control şi de recepţie stabilite prin contractele externe.
Inspectoratul General de Stat pentru Controlul Calitãţii Produselor indruma şi controleazã, potrivit legii, modul în care unitãţile importatoare şi beneficiare de importuri înscriu în contractele externe clauzele de mai sus.
------------------
*) Alineatul 2 al art. 10 a fost introdus prin Decretul nr. 208/1974, publicat în Buletinul Oficial nr. 132 din 31 octombrie 1974.
ART. 11
La încheierea contractelor externe unitãţile cu activitate de comerţ exterior importatoare de materii prime, materiale pentru producţie şi bunuri de consum alimentare vor urmãri includerea clauzei potrivit cãreia controlul şi recepţia calitativã şi cantitativã se efectueazã la destinaţie.
ART. 12
În contractele externe încheiate pentru import de instalaţii, echipamente, utilaje şi aparataje se vor stipula termene de garanţie care sa permitã verificarea calitãţii acestora în stare de funcţiune şi introducerea eventualelor reclamaţii privind calitatea în cadrul acestor termene, precum şi stabilirea penalitatilor sau daunelor*) în cazul în care la darea în exploatare a acestora nu se asigura respectarea clauzelor contractuale.
--------------------
*) Modificat prin Decretul nr. 208/1974, publicat în Buletinul Oficial nr. 132 din 31 octombrie 1974.

CAP. 3
Controlul şi recepţia produselor din import
ART. 13
Unitãţile beneficiare de importuri şi, dupã caz, unitãţile cu activitate de comerţ exterior sînt obligate sa organizeze controlul şi recepţia produselor importate, potrivit reglementãrilor legale în vigoare şi prevederilor din contractele externe.
În acest scop, unitãţile beneficiare de importuri şi, dupã caz, unitãţile cu activitate de comerţ exterior vor lua mãsuri pentru descãrcare, manipulare, transport şi depozitare, în vederea efectuãrii probelor de calitate în cadrul termenelor înscrise în contractul extern.
Unitãţile de transport naval, aerian, feroviar şi rutier, precum şi unitãţile de încãrcare, descãrcare şi depozitare din porturi, aeroporturi şi gãri, sînt obligate sa asigure menţinerea calitãţii produselor importate, pe toatã durata transportului, manipulãrii şi depozitarii acestora.
ART. 14
Recepţia produselor importate se efectueazã prin comisii de recepţie a cãror competenta şi componenta se vor stabili, dupã natura nomenclatoarelor de produse din import, prin hotãrîri ale Consiliului de Miniştri, ordine ale conducerilor ministerelor şi celorlalte organe centrale, decizii ale conducerilor centralelor industriale şi unitãţilor beneficiare de importuri sau, dupã caz, ale unitãţilor cu activitate de comerţ exterior.
ART. 15
Pentru utilajele tehnologice, instalaţii şi alte produse de complexitate ridicatã, în contracte se va putea prevedea şi posibilitatea de a se realiza controlul pe principalele faze de fabricaţie în uzinele producãtoare prin delegaţi ai partii romane, semnatare a contractului, sau prin organizaţii strãine de control de specialitate împuternicite de cumpãrãtor.
ART. 16
Unitãţile beneficiare de importuri vor asigura selecţionarea şi pregãtirea specialiştilor care se trimit de cãtre unitãţile cu activitate de comerţ exterior la furnizorul extern, pentru efectuarea controlului de calitate în perioada executãrii contractului.
ART. 17
Delegaţii unitãţilor beneficiare de importuri, trimişi pentru efectuarea controalelor tehnice, verificãrilor şi receptiilor parţiale la furnizorul extern, sînt obligaţi sa execute un control exigent în vederea asigurãrii calitãţii importului şi rãspund de calitatea şi exactitatea controlului efectuat, prezentind în acest scop, la terminarea misiunii, rapoarte cu concluzii.
Aceşti delegaţi vor face parte în mod obligatoriu din comisiile de recepţie prevãzute la art. 14.
ART. 18
Controlul calitãţii produselor din import se va executa la destinaţie, în porturi sau staţii de frontiera, numai la acele produse la care prin contractele cu partenerii externi se prevede expres acest control. Controlul se poate efectua direct de cãtre unitãţile beneficiare ale importurilor sau prin mandatarii acestora. La celelalte produse la care nu exista astfel de obligaţii contractuale, controlul calitãţii se efectueazã la unitãţile beneficiare interne ale importurilor.
Controlul efectuat la destinaţie în porturi sau puncte de frontiera nu exclude controlul la furnizorii externi şi la beneficiarii interni în vederea depistarii eventualelor vicii ascunse.
În cazul cînd prin contractele externe se prevãd controlul şi recepţia cantitativã şi calitativã numai la încãrcare, unitãţile beneficiare de importuri nu sînt exonerate de obligaţia de a efectua controlul şi recepţia finala la destinaţie.
Controlul şi recepţia produselor din import la încãrcare se vor putea accepta la contractele externe numai pe baza acordului scris intervenit între conducerea unitãţii cu activitate de comerţ exterior şi cea a unitãţii beneficiare de importuri.
ART. 19
Inspectoratul General de Stat pentru Controlul Calitãţii Produselor va controla, în condiţiile legii, modul cum beneficiarii de importuri realizeazã recepţia acestora potrivit clauzelor contractuale. În acest scop, unitãţile beneficiare de importuri şi, dupã caz, unitãţile cu activitate de comerţ exterior sînt obligate sa organizeze evidenta receptiilor efectuate.
ART. 20
Unitãţile cu activitate de comerţ exterior sînt obligate sa acţioneze în conformitate cu clauzele contractuale, în vederea obţinerii de bonificatii, recuperãrii daunelor determinate de calitatea necorespunzãtoare a produselor importate sau, dupã caz, pentru înlocuirea acestora.
Unitãţile cu activitate de comerţ exterior care au obţinut de la partenerul extern, în urma reclamaţiei beneficiarului intern, bonificatii pentru nerespectarea condiţiilor calitative sau de performanta sînt obligate sa le remitã beneficiarului de import.

CAP. 4
Raspunderi şi sancţiuni
ART. 21
Personalul unitãţilor beneficiare de importuri, precum şi cel al unitãţilor cu activitate de comerţ exterior, rãspund, potrivit legii, penal, administrativ, disciplinar, material şi civil, dupã caz, pentru nerespectarea prevederilor prezentului decret, precum şi pentru daunele aduse prin încãlcarea condiţiilor de control şi recepţie.
ART. 22
Membrii comisiilor de recepţie a produselor din import rãspund pentru neefectuarea în termen şi conform clauzelor contractuale a recepţiei, precum şi pentru calitatea acesteia.
ART. 23
Constituie contravenţie la prevederile prezentului decret urmãtoarele fapte:
a) efectuarea de importuri care nu se încadreazã în prescripţiile din standarde şi norme tehnice interne sau pentru care nu exista asemenea standarde sau norme interne, fãrã aprobarea prevãzutã la art. 2 alin. 2;
b) nerespectarea prevederilor cu privire la elaborarea şi revizuirea standardelor de stat şi a normelor tehnice interne;
c) contractarea la import a aceluiaşi produs de cãtre alte unitãţi cu activitate de comerţ exterior decît aceea specializatã pentru importul respectiv, precum şi importurile de instalaţii complexe de cãtre o alta unitate cu activitate de comerţ exterior decît aceea desemnatã în acest scop;
d) neprevederea în contractele cu partenerii externi privind importurile de produse a clauzelor referitoare la calitate*), precum şi de recepţie calitativã şi cantitativã;
e) contractarea unor importuri fãrã respectarea condiţiilor cu privire la obligaţiile impuse unitãţilor cu activitate de comerţ exterior, precum şi unitãţilor beneficiare de importuri în faza premergãtoare încheierii contractelor externe;
f) contractarea de instalaţii complexe, linii tehnologice, echipamente, maşini, utilaje, unicate de importanta deosebita, avioane, nave şi aparatura, precum şi materii prime, materiale şi bunuri de consum, de valori importante, care se importa pentru prima oara, fãrã respectarea, dupã caz, a instrucţiunilor elaborate de organele competente sau a altor prevederi legale;
g) neelaborarea condiţiilor generale de control şi recepţie care sa constituie condiţii minimale de contractare;
h) neconsultarea prealabilã a jurisconsultului întreprinderii de comerţ exterior de resort la încheierea contractelor de valori importante;
i) nestipularea, în contractele externe, de termene de garanţie astfel stabilite încît sa permitã verificarea în stare de funcţiune a calitãţii instalaţiilor, echipamentelor, utilajelor şi aparatajelor;
j) neluarea mãsurilor necesare şi neasigurarea condiţiilor prevãzute cu privire la organizarea controlului şi recepţiei, descãrcare, manipulare, transport şi depozitare, în vederea efectuãrii probelor şi asigurãrii menţinerii calitãţii produselor importate pe toatã durata acestor operaţiuni;
k) neasigurarea condiţiilor cu privire la selecţionarea şi pregãtirea specialiştilor necesari efectuãrii controlului de calitate la furnizori, în perioada executãrii contractului, precum şi neefectuarea de cãtre delegaţii desemnaţi a operaţiunilor pentru care au fost abilitaţi;
l) efectuarea controlului şi recepţiei produselor provenite din import la destinaţie sau, dupã caz, la încãrcare, în alte condiţii decît cele legal stabilite;
m) neintroducerea în termen a reclamatiilor privind calitatea şi cantitatea produselor provenite din import de cãtre unitãţile cu activitate de comerţ exterior şi cele beneficiare ale importurilor;
n) neefectuarea controlului şi recepţiei în conformitate cu prevederile contractuale şi în termenul stabilit;
o) neintocmirea documentelor de control şi recepţie sau întocmirea acestora printr-o atestare neconforma cu clauzele stabilite prin contractele externe;
p) acceptarea la plata a documentelor de livrare a produselor importate fãrã ca acestea sa fie însoţite de certificatul de calitate sau, dupã caz, în funcţie de modalitatea de plata, şi de procesul-verbal de recepţie corespunzãtor;
r) neluarea mãsurilor de constituire a comisiilor de recepţie;
s) neorganizarea evidentelor prevãzute pentru receptiile efectuate;
t) neurmarirea obţinerii de la partenerii externi a bonificatiilor, penalizãrilor, a recuperãrii daunelor sau, dupã caz, a înlocuirii produselor necorespunzãtoare calitativ.
----------------------
*) Modificat prin Decretul nr. 208/1974, publicat în Buletinul Oficial nr. 132 din 31 octombrie 1974.
ART. 24
Contravenţiile prevãzute la art. 23 se sancţioneazã cu amenda de la 1.000 la 10.000 lei.
Sancţiunile pot fi aplicate şi persoanelor juridice.
ART. 25
Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se fac de cãtre inspectorii şefi judeţeni ai inspectoratelor judeţene şi al municipiului Bucureşti pentru controlul calitãţii produselor, pentru contravenţiile sãvîrşite de cãtre personalul unitãţilor beneficiare de importuri la nivel de întreprindere şi cele cu activitate de comerţ exterior prevãzute la lit. d)-f), h)-j), l)-t) şi de cãtre inspectorii centrali şefi din Inspectoratul General de Stat pentru Controlul Calitãţii Produselor, pentru contravenţiile sãvîrşite de cãtre personalul centralelor industriale, ministerelor şi celorlalte organe centrale prevãzute la lit. a), b), c), g), j), k), l) şi s).
Constatarea contravenţiilor prevãzute la lit. c), p), r) şi t) va putea fi efectuatã şi de cãtre organele de control financiar intern, precum şi de alte organe cu sarcini de control financiar, cu ocazia verificãrilor de fond economico-financiar care, în acest caz, vor solicita organelor Inspectoratului General de Stat pentru Controlul Calitãţii Produselor, dupã distincţiile fãcute la alineatul precedent, aplicarea amenzilor corespunzãtoare.
ART. 26
Sancţiunile contravenţionale aplicate la unitãţi vor fi comunicate de cãtre Inspectoratul General de Stat pentru Controlul Calitãţii Produselor conducerii ministerelor sau altor organe centrale cãrora le sînt subordonate unitãţile, pentru luarea mãsurilor corespunzãtoare, potrivit art. 21, impotriva celor vinovaţi.
ART. 27
Plîngerea impotriva procesului-verbal de constatare a contravenţiei se face în termen de 15 zile de la data comunicãrii acestuia şi se depune la sediul organelor Inspectoratului General de Stat pentru Controlul Calitãţii Produselor din care face parte agentul constatator, iar soluţionarea acestuia se face de cãtre judecãtoria în a carei raza teritorialã s-a savirsit contravenţia.
ART. 28
Dispoziţiile prezentului decret cu privire la constatarea şi sancţionarea contravenţiilor se completeazã cu dispoziţiile <>Legii nr. 32/1968 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor.
ART. 29
Rãspunderea penalã este angajata în condiţiile art. 248 din Codul penal pentru abuzul în serviciu contra intereselor obşteşti sau ale art. 249 cu privire la neglijenţa în serviciu, dacã fapta nu întruneşte elementele constitutive ale infracţiunilor mai grave, pedepsite, dupã caz, potrivit prevederilor art. 165 din Codul penal privind subminarea economiei naţionale, art. 251 referitor la divulgarea unor secrete privind interesele obşteşti, art. 298 privind divulgarea secretului economic sau ale altor infracţiuni prevãzute de legea penalã.

CAP. 5
Dispoziţii finale
ART. 30
Unitãţile cu activitate de comerţ exterior vor trata includerea în contractele încheiate cu partenerii externi a clauzei conform cãreia atestarea calitãţii produselor importate sa se efectueze de cãtre întreprinderile beneficiare ale importurilor, iar în cazul cînd furnizorul solicita certificarea de cãtre un organ neutru, se va prevedea în contract ca beneficiarul recunoaşte ca document de atestare legalã a calitãţii produselor din import certificatul de expertiza eliberat de cãtre Laboratorul central pentru încercãri şi expertize fizico-chimice din subordinea Inspectoratului General de Stat pentru Controlul Calitãţii Produselor.
Unitãţile cu activitate de comerţ exterior vor putea accepta includerea în contractele externe a clauzei potrivit cãreia atestarea calitãţii produselor importate, efectuatã fie de cãtre Oficiul de control al mãrfurilor din cadrul Camerei de Comerţ şi Industrie a Republicii Socialiste România, fie de cãtre organizaţii similare strãine agreate de cãtre acest oficiu - pe baza de mandat extern de control cu plata în sarcina furnizorului - dacã aceasta atestare este recunoscuta şi de cãtre beneficiarii importurilor.
ART. 31
Dispoziţiile prezentului decret sînt obligatorii şi pentru organizaţiile cooperatiste şi celelalte organizaţii obşteşti beneficiare de importuri sau unitãţi ale acestora cu activitate de comerţ exterior.
-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016