Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECRET nr. 675 din 1 octombrie 1969  privind organizarea si functionarea Ministerului Industriei Chimice*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECRET nr. 675 din 1 octombrie 1969 privind organizarea si functionarea Ministerului Industriei Chimice*)

EMITENT: CONSILIUL DE STAT
PUBLICAT: BULETINUL OFICIAL nr. 109 din 8 octombrie 1969
_________
*) Acest decret a devenit <>Legea nr. 55/1969 .

EXPUNERE DE MOTIVE

Pornind de la analiza posibilitãţilor de valorificare superioarã a resurselor naturale ale tarii, Directivele Congresului al X-lea al Partidului Comunist Roman prevãd şi în continuare o dezvoltare accelerata a industriei chimice.
Pentru rezolvarea optima a gamei largi de probleme pe care le ridica conducerea şi îndrumarea activitãţii din aceasta ramura industriala, corespunzãtor etapei actuale de dezvoltare a economiei naţionale, a apãrut necesitatea creãrii unui nou cadru organizatoric al Ministerului Industriei Chimice.
În decretul alãturat, corespunzãtor sarcinii ministerului de a infaptui politica partidului şi statului în ramurile industriei chimice şi metalurgiei aluminiului sînt prevãzute raspunderi şi atribuţii precis delimitate privind dezvoltarea ramurilor, îndrumarea şi controlul activitãţii unitãţilor din subordinea sa, organizarea cercetãrii şi proiectãrii, documentãrii tehnice etc. De asemenea se prevede elaborarea de studii proprii şi programe privind liniile de dezvoltare în perspectiva a ramurilor de activitate a ministerului, care împreunã cu propunerile unitãţilor subordonate - sa fundamenteze proiectele planurilor curente şi de lungã durata.
Conform atribuţiilor şi sarcinilor ce revin Ministerului Industriei Chimice, prin decret a fost stabilitã o structura organizatoricã corespunzãtoare, prin care se asigura aplicarea principiului conducerii colective şi cuprinderea sarcinilor cu un aparat tehnico-administrativ simplificat. Fata de vechea structura organizatoricã s-au adus îmbunãtãţiri, realizate pe de o parte printr-o grupare mai buna a compartimentelor în direcţii, iar pe de alta parte prin comasarea unor direcţii şi oficii, paralel cu înfiinţarea centralelor şi grupurilor industriale, organizate pe profil tehnologic şi teritorial.


Consiliul de Stat al Republicii Socialiste România decreteazã:

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
Ministerul Industriei Chimice înfãptuieşte politica partidului şi statului în ramurile industriei chimice şi metalurgiei aluminiului.
ART. 2
Ministerul Industriei Chimice conduce, indruma şi controleazã activitatea centralelor industriale şi a celorlalte unitãţi din subordinea sa şi rãspunde, în calitate de titular de plan, de realizarea planului pentru intreaga sa activitate.
ART. 3
Ministerul Industriei Chimice asigura în activitatea sa aplicarea legilor, decretelor şi hotãrîrilor Consiliului de Miniştri.
ART. 4
Ministerul Industriei Chimice colaboreazã cu celelalte ministere şi organe centrale, în scopul îndeplinirii atribuţiilor ce-i revin.

CAP. 2
Atribuţii

ART. 5
Ministerul Industriei Chimice are urmãtoarele atribuţii:
a) asigura, în cadrul planului economiei naţionale, dezvoltarea în ritm susţinut a ramurilor şi subramurilor din sfera sa de activitate, în care scop:
- elaboreazã studii şi programe privind proportiile, nivelurile, ritmurile şi cãile de dezvoltare în perspectiva în ramurile sale de activitate;
- elaboreazã proiectele planurilor anuale şi de perspectiva pe baza studiilor proprii şi a propunerilor fãcute de centrale, unitãţi cu statut de centrala şi celelalte unitãţi subordonate şi coordoneazã, împreunã cu organele centrale de resort, elaborarea proiectelor planurilor anuale şi de perspectiva pentru intreaga activitate din ramurile industriei chimice şi metalurgiei aluminiului;
- asigura diversificarea producţiei şi ridicarea continua a caracteristicilor calitative ale produselor, în scopul satisfacerii necesitãţilor economiei naţionale şi creşterii competitivitatii lor pe piata internationala;
- stabileşte, dupã adoptarea legilor pentru aprobarea planului şi a bugetului de stat, indicatorii de plan economic şi financiar pentru centrale, grupuri industriale şi celelalte unitãţi subordonate;
- urmãreşte şi rãspunde de îndeplinirea indicatorilor ce-i revin din planul şi bugetul de stat, informind periodic Consiliul de Miniştri;
- determina, potrivit normelor legale, necesarul de mijloace circulante pentru unitãţile subordonate şi le doteaza cu astfel de mijloace, cu acordul Ministerului Finanţelor;
- analizeazã bilanţurile şi dãrile de seama periodice ale unitãţilor subordonate şi întocmeşte pe cele care privesc activitatea pe întregul minister;
- întocmeşte şi executa, potrivit legii, planul de venituri şi cheltuieli pentru administraţia centrala a ministerului şi unitãţile bugetare subordonate;
b) coordoneazã şi indruma activitatea de cercetare şi proiectare din unitãţile subordonate şi ia mãsuri pentru inzestrarea acestora cu mijloacele tehnico-materiale necesare; urmãreşte rezultatele cercetãrii ştiinţifice şi valorificarea acestora; se preocupa de introducerea progresului tehnic, ştiinţific şi economic în unitãţile subordonate; organizeazã activitatea de documentare tehnica specifica ramurilor sale şi asigura informarea unitãţilor subordonate cu privire la progresul tehnico-ştiinţific, pe plan naţional şi mondial; editeazã publicaţii şi lucrãri privitoare la problemele de producţie, ştiinţa şi tehnica, specifice activitãţii pe care o conduce;
c) elaboreazã studii privind direcţiile principale de dezvoltare a ramurilor şi subramurilor coordonate, în concordanta cu necesitãţile economiei naţionale;
d) organizeazã şi coordoneazã activitatea de colaborare şi cooperare economicã, tehnica şi ştiinţificã cu alte ministere şi organe centrale din ţara şi strãinãtate şi controleazã îndeplinirea obligaţiilor ce decurg din aceasta activitate;
e) organizeazã şi coordoneazã, în calitate de furnizor general intern şi extern, livrarea de instalaţii complexe la export din ramurile industriei chimice şi metalurgiei aluminiului;
f) coordoneazã fabricarea în unitãţile subordonate, precum şi aprovizionarea şi desfacerea din producţia interna şi din import a pieselor de schimb necesare pentru repararea şi întreţinerea maşinilor, utilajelor şi instalaţiilor din industria chimica şi a metalurgiei aluminiului;
g) aproba studiile tehnico-economice pentru asimilarea produselor noi de mare importanta;
h) avizeazã sau îşi da acordul, dupã caz, cu privire la tipurile şi indicatorii tehnico-economici ai instalaţiilor complexe ce urmeazã a fi importate, precum şi ai maşinilor şi instalaţiilor complexe unicate de mare importanta ce urmeazã a fi procurate din ţara sau din strãinãtate;
i) aproba, în limita competentei sale, documentaţiile tehnico-economice pentru lucrãrile de investiţii şi urmãreşte executarea lucrãrilor capitale din sfera sa de activitate;
j) indruma şi coordoneazã activitatea de organizare a producţiei şi a muncii în unitãţile subordonate; organizeazã activitatea de elaborare, aplicare şi urmãrire a normativelor şi normelor de munca, pentru toate categoriile de personal din ramurile sale de activitate; organizeazã elaborarea de normative şi norme de munca unificate pe economie, la lucrãrile pentru care se stabileşte ca este initiator sau colaborator; aproba metodologiile specifice de normare, precum şi normele şi normativele unificate pe ramuri şi alte activitãţi şi controleazã modul lor de aplicare;
k) indruma activitatea de invenţii şi inovaţii şi se preocupa de generalizarea celor mai importante realizari; face propuneri cu privire la problemele de standardizare; aproba norme interne; coordoneazã şi controleazã activitatea de metrologie din unitãţile subordonate;
l) organizeazã întocmirea lucrãrilor privind necesarul de materii prime, materiale şi utilaje pentru unitãţile subordonate, ce se repartizeazã de Consiliul de Miniştri, de ministere sau de alte organe centrale şi defalca cotele de materiale pe aceste unitãţi; organizeazã analiza balantelor pentru materiile prime şi materialele ce se repartizeazã centralizat de cãtre minister şi urmãreşte echilibrarea acestora;
m) întocmeşte planul de import pentru principalele materii prime, materiale, instalaţii complexe şi utilaje, pentru ramurile şi subramurile subordonate, urmãrind realizarea acestuia; întocmeşte planul de export, face propuneri privind proportiile, structura, orientarea schimburilor comerciale în perspectiva şi urmãreşte realizarea sarcinilor de export ce îi revin;
n) exercita atribuţiile ce îi revin, potrivit legii, cu privire la tarife şi preţuri în ramurile sale de activitate;
o) asigura aplicarea politicii partidului şi statului în probleme de personal, în care scop:
- stabileşte criterii unitare de selecţionare, pregãtire, perfecţionare şi promovare a personalului din ramurile sale de activitate şi controleazã aplicarea lor în unitãţile subordonate;
- stabileşte necesarul de personal în perspectiva şi ia mãsuri de pregãtirea acestuia, potrivit legii;
- angajeazã personalul pentru aparatul propriu; numeşte organele de conducere ale centralelor şi ale celorlalte unitãţi din subordinea sa;
- organizeazã şi asigura perfecţionarea cadrelor de conducere şi a specialiştilor;
- asigura baza materialã şi dotarea liceelor de specialitate şi a şcolilor profesionale din subordinea sa, precum şi cadrele didactice de specialitate necesare;
p) participa la elaborarea propunerilor privind perfecţionarea elementelor sistemului de salarizare, organizind elaborarea de studii în acest scop; elaboreazã indicaţii în scopul aplicãrii unitare a elementelor sistemului de salarizare pe ramurile şi subramurile subordonate şi controleazã modul lor de aplicare: stabileşte mãsuri de ansamblu pentru îmbunãtãţirea continua a condiţiilor de munca şi de trai ale salariaţilor;
r) elaboreazã, pe baza şi în vederea executãrii legii, norme privind activitatea tehnica, de planificare, financiarã, de personal, de munca şi salarizare, norme tehnice de calitate a produselor chimice şi a celor din metalurgia aluminiului şi pentru orice alte activitãţi din ramurile şi subramurile coordonate;
s) prezintã Consiliului de Miniştri proiecte de acte normative şi alte acte prevãzute de lege, avizeazã proiectele de acte normative şi cu alt caracter elaborate de celelalte ministere şi alte organe centrale, care intereseazã ramurile sale de activitate;
s,) stabileşte, potrivit legii, mãsuri cu privire la protecţia muncii şi reducerea toxicitatii industriale, în scopul asigurãrii celor mai bune condiţii de munca, al prevenirii accidentelor de munca şi imbolnavirilor profesionale, pentru unitãţile în subordine;
t) îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute de lege.

CAP. 3
Organizare şi funcţionare

ART. 6
Ministerul Industriei Chimice este condus de Colegiul ministerului, organ deliberativ, care hotãrãşte în problemele generale privind activitatea ministerului.
ART. 7
Colegiul ministerului se compune din:
a) ministru şi adjunctii ministrului;
b) directori generali, directori din aparatul ministerului, conducatori ai unor unitãţi din subordine, precum şi specialişti cu experienta îndelungatã şi inalta calificare, din cadrul ministerului sau din afarã acestuia;
c) un delegat al sindicatelor, desemnat de Uniunea Generalã a Sindicatelor din România.
Componenta colegiului se aproba de Consiliul de Miniştri, la propunerea ministrului.
Preşedintele colegiului este ministrul; în lipsa ministrului, atribuţiile de preşedinte se îndeplinesc de unul din adjunctii ministrului, desemnat de acesta.
ART. 8
La şedinţele colegiului pot fi invitaţi delegaţi ai unor organe şi organizaţii de stat ori obşteşti, interesate în examinarea problemelor supuse dezbaterii. De asemenea, la şedinţele colegiului pot fi invitaţi specialişti din cadrul ministerului sau din afarã acestuia.
ART. 9
Colegiul ministerului îşi desfãşoarã activitatea în prezenta a cel puţin doua treimi din numãrul membrilor sãi şi adopta hotãrîri cu majoritatea membrilor ce-l compun.
În caz de divergenta între ministru şi majoritatea membrilor colegiului, problema asupra cãreia nu s-a realizat un acord se supune vicepreşedintelui Consiliului de Miniştri care coordoneazã activitatea ministerului; dacã una dintre pãrţi nu este de acord cu soluţia data, problema va fi supusã Biroului Permanent al Consiliului de Miniştri, pentru a hotãrî.
ART. 10
Şedinţele colegiului au loc cel puţin o data pe trimestru şi se convoacã, în timp util, de cãtre ministru. Colegiul poate fi convocat şi la cererea a cel puţin o treime din numãrul membrilor sãi.
ART. 11
Colegiul ministerului în întregul sau şi fiecare membru în parte rãspund în fata Consiliului de Miniştri pentru intreaga activitate a ministerului; fiecare membru al colegiului rãspunde în fata colegiului şi a preşedintelui acestuia pentru îndeplinirea sarcinilor ce-i sînt încredinţate.
ART. 12
Între şedinţele colegiului, ministrul împreunã cu adjunctii ministrului dezbat şi rezolva probleme curente ale activitãţii ministerului şi stabilesc mãsurile necesare pentru îndeplinirea operativã a hotãrîrilor colegiului.
ART. 13
În executarea hotãrîrilor colegiului ministerului şi în exercitarea atribuţiilor proprii, ministrul emite, potrivit legii, ordine, instrucţiuni şi alte acte prevãzute de lege.
ART. 14
Pentru analizarea unor probleme de mare complexitate sau care intereseazã intreaga activitate a ministerului, colegiul poate constitui colective de lucru cuprinzînd specialişti din cadrul ministerului sau din afarã acestuia. Desemnarea specialiştilor din afarã ministerului se va face cu acordul ministrului sau al conducatorului organului central respectiv.
ART. 15
Ministrul informeazã colegiul ministerului asupra principalelor probleme care au fost rezolvate în perioada dintre şedinţe.
ART. 16
Ministerul are în conducerea sa un ministru şi patru adjuncţi ai ministrului.
Adjunctii ministrului se numesc prin hotãrîre a Consiliului de Miniştri, iar atribuţiile acestora se stabilesc de colegiul ministerului.
ART. 17
Ministrul reprezintã ministerul în raporturile cu celelalte organe şi organizaţii din ţara, precum şi în relaţiile internaţionale.
ART. 18
În cadrul Ministerului Industriei Chimice funcţioneazã Consiliul tehnico-ştiinţific şi Comisia centrala de coordonare a activitãţii ştiinţifice, organizarea şi funcţionarea acestora fiind stabilite prin regulamente aprobate de colegiul ministerului.
Organizarea şi funcţionarea comisiei centrale de coordonare a activitãţii ştiinţifice se face cu acordul Consiliului Naţional al Cercetãrii Ştiinţifice.
Membrii consiliului tehnico-ştiinţific şi ai comisiei centrale de coordonare a activitãţii ştiinţifice sînt desemnaţi de colegiul ministerului; pentru angajaţii altor organizaţii socialiste, desemnarea se face cu acordul conducerii acestor organizaţii.
ART. 19
Ministerul Industriei Chimice are urmãtoarea structura organizatoricã:
a) Direcţia generalã a ingrasamintelor chimice;
b) Direcţia planificarii şi urmãririi producţiei;
c) Direcţia tehnica;
d) Direcţia mecano-energetica;
e) Direcţia investiţii;
f) Direcţia financiar-contabila;
g) Direcţia lucrãri speciale;
h) Direcţia de personal şi învãţãmînt;
i) Direcţia de control;
j) Direcţia secretariat-administrativã;
k) Oficiul juridic şi arbitraj:
l) Direcţia generalã de aprovizionare şi desfacere.
Direcţia generalã de aprovizionare şi desfacere este organizatã şi funcţioneazã pe baza principiului gestiunii economice proprii, potrivit normelor legale privind organizarea şi funcţionarea întreprinderilor şi organizaţiilor economice de stat.
Numãrul maxim de posturi în administraţia centrala, raportul minim între numãrul funcţiilor de execuţie şi cel al funcţiilor de conducere, precum şi ponderea personalului de deservire fata de totalul salariaţilor sînt cele din anexa*) care face parte integrantã din prezentul decret.
__________
*) Anexa se comunica celor interesaţi.

ART. 20
Ministerul Industriei Chimice are în subordinea sa centrale industriale şi alte unitãţi cu statut de centrala, întreprinderi, organizaţii economice, institute de studii, cercetãri şi proiectari, şcoli pentru pregãtirea cadrelor de specialitate şi centrul de documentare.
ART. 21
Atribuţiile, structura organizatoricã şi normele de funcţionare a unitãţilor prevãzute la art. 19 şi 20 se stabilesc de colegiul ministerului, potrivit normelor legale.
ART. 22
Ministerul Industriei Chimice poate infiinta, prin ordinul ministrului, în funcţie de necesitaţi, în cadrul centralelor, celorlalte unitãţi cu statut de centrala şi organizaţiilor economice subordonate, unitãţi cu gestiune economicã interna.

CAP. 4
Dispoziţii finale

ART. 23
Decretul nr. 1028/1966 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Industriei Chimice, precum şi orice alte dispoziţii contrare prezentului decret, se abroga.
ART. 24
Prezentul decret intra în vigoare la data de 1 octombrie 1969.

---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016