Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECRET nr. 673 din 1 octombrie 1969  privind organizarea si functionarea Ministerului Industriei Metalurgice*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECRET nr. 673 din 1 octombrie 1969 privind organizarea si functionarea Ministerului Industriei Metalurgice*)

EMITENT: CONSILIUL DE STAT
PUBLICAT: BULETINUL OFICIAL nr. 109 din 8 octombrie 1969
__________
*) Acest decret a devenit <>Legea nr. 53/1969 .

EXPUNERE DE MOTIVE

În vederea aplicãrii principiilor privind perfecţionarea conducerii şi planificarii economiei naţionale adoptate de Conferinţa Nationala a Partidului Comunist Roman şi a sarcinilor rezultate din Directivele Congresului al X-lea, a devenit necesarã îmbunãtãţirea actualei structuri organizatorice a aparatului central al Ministerului Industriei Metalurgice şi a unitãţilor subordonate acestuia, pentru a asigura, în cele mai bune condiţii şi în mod unitar, înfãptuirea politicii economice a partidului şi statului în ramurile metalurgiei feroase, cocsochimice şi a materialelor refractare, pe care le coordoneazã acest minister.
Pentru organizarea şi funcţionarea Ministerului Industriei Metalurgice a fost adoptat alãturatul decret, prin care se stabilesc şi se delimiteaza mai precis atribuţiile ministerului, ţinînd seama de faptul ca centralele industriale, grupurile de fabrici şi trusturile ce se înfiinţeazã primesc atribuţii largite ce se rezolvau de direcţiile generale operative din minister.

Consiliul de Stat al Republicii Socialiste România decreteazã:

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
Ministerul Industriei Metalurgice înfãptuieşte politica partidului şi statului în ramurile industriei metalurgiei feroase, cocsochimice şi a materialelor refractare.
ART. 2
Ministerul Industriei Metalurgice conduce, indruma şi controleazã activitatea centralelor industriale şi a celorlalte unitãţi din subordinea sa şi rãspunde, în calitate de titular de plan, de realizarea planului pentru intreaga sa activitate.
ART. 3
Ministerul Industriei Metalurgice asigura în activitatea sa aplicarea legilor, decretelor şi hotãrîrilor Consiliului de Miniştri.
ART. 4
Ministerul Industriei Metalurgice colaboreazã cu celelalte ministere şi organe centrale, în scopul îndeplinirii atribuţiilor ce-i revin.

CAP. 2
Atribuţii

ART. 5
Ministerul Industriei Metalurgice are urmãtoarele atribuţii:
a) asigura, în cadrul planului economiei naţionale, dezvoltarea în ritm susţinut a ramurilor şi subramurilor din sfera sa de activitate, în care scop:
- elaboreazã studii şi programe privind proportiile, nivelurile, ritmurile şi cãile de dezvoltare în perspectiva a ramurilor sale de activitate;
- elaboreazã proiectele planurilor anuale şi de perspectiva pe baza studiilor proprii şi a propunerilor unitãţilor subordonate;
- stabileşte, dupã adoptarea legilor pentru aprobarea planului şi a bugetului de stat, indicatorii de plan economic şi financiar pe centrale şi celelalte unitãţi subordonate;
- asigura diversificarea producţiei şi ridicarea continua a caracteristicilor calitative ale produselor, în scopul satisfacerii necesitãţilor economiei naţionale şi creşterii competitivitatii lor pe piata internationala;
- analizeazã bilanţurile şi dãrile de seama periodice ale unitãţilor subordonate şi întocmeşte pe cele care privesc activitatea pe întregul minister;
- determina, potrivit normelor legale, necesarul de mijloace circulante şi doteaza unitãţile subordonate cu astfel de mijloace, cu acordul Ministerului Finanţelor;
- urmãreşte şi rãspunde de îndeplinirea indicatorilor ce-i revin din planul şi bugetul de stat, informind periodic Consiliul de Miniştri;
- întocmeşte şi executa, potrivit legii, planul de venituri şi cheltuieli pentru administraţia centrala a ministerului şi unitãţilor bugetare subordonate;
b) coordoneazã şi indruma activitatea de cercetare şi proiectare din unitãţile subordonate şi ia mãsuri pentru inzestrarea acestora cu mijloace tehnico-materiale necesare; urmãreşte rezultatele cercetãrii ştiinţifice şi valorificarea acestora; se preocupa de introducerea progresului tehnic, ştiinţific şi economic în unitãţile subordonate; organizeazã activitatea de documentare tehnica specifica ramurilor sale şi asigura informarea unitãţilor subordonate, cu privire la tendintele progresului tehnico-ştiinţific pe plan naţional şi mondial; editeazã publicaţii şi lucrãri privitoare la problemele de producţie, ştiinţa şi tehnica specifice activitãţii pe care o conduce;
c) elaboreazã studii privind direcţiile principale de dezvoltare a ramurilor şi subramurilor coordonate, în concordanta cu necesitãţile economiei naţionale;
d) organizeazã şi coordoneazã activitatea de colaborare şi cooperare tehnico-economicã şi ştiinţificã cu alte ministere, organe centrale şi organizaţii economice din ţara şi strãinãtate şi controleazã îndeplinirea obligaţiilor ce decurg din aceasta activitate;
e) aproba, în limita competentei sale, documentaţiile tehnico-economice pentru lucrãrile de investiţii; organizeazã şi coordoneazã activitatea de investiţii, urmãrind punerea în funcţiune a capacitãţilor noi de producţie în termenele planificate, precum şi realizarea parametrilor proiectati;
f) aproba studiile tehnico-economice pentru asimilarea produselor noi de mare importanta;
g) avizeazã sau îşi da acordul, dupã caz, cu privire la tipurile şi indicatorii tehnico-economici ai instalaţiilor complexe ce urmeazã a fi importate, precum şi ai maşinilor şi instalaţiilor unicate de mare importanta ce urmeazã a fi procurate din ţara sau din strãinãtate;
h) indruma şi coordoneazã activitatea de organizare a producţiei şi a muncii în unitãţile subordonate; elaboreazã norme generale de organizare pentru ramurile şi subramurile coordonate, organizeazã acţiunea de rationalizare, simplificare şi unificare a evidentelor tehnico-operative; organizeazã activitatea de elaborare, aplicare şi urmãrire a normativelor şi normelor de munca pentru toate categoriile de personal din sfera sa de activitate; organizeazã elaborarea de normative şi norme de munca unificate pe economie la lucrãrile pentru care se stabileşte ca este initiator sau colaborator; aproba metodologii specifice de normare, precum şi normative şi norme unificate pe ramuri, subramuri şi alte activitãţi şi controleazã modul lor de aplicare;
i) indruma activitatea de invenţii şi inovaţii şi se preocupa de generalizarea celor mai importante realizari; face propuneri cu privire la problemele de standardizare; aproba norme interne; coordoneazã şi controleazã activitatea de metrologie din unitãţile subordonate;
j) organizeazã întocmirea lucrãrilor privind necesarul de materii prime, materiale şi utilaje ce se repartizeazã de Consiliul de Miniştri sau de ministere ori alte organe centrale; întocmeşte planul de export şi face propuneri privind proportiile, structura şi orientarea schimburilor comerciale în perspectiva;
k) organizeazã activitatea de cooperare în domeniul comercial cu alte tari şi asigura îndeplinirea sarcinilor ce decurg din aceasta activitate; urmãreşte prospectarea şi studierea necesitãţilor pieţei interne şi externe pentru produsele realizate în unitãţile subordonate;
l) întocmeşte planul de import pentru principalele materii prime, materiale, instalaţii complexe şi utilaje, pentru ramurile şi subramurile subordonate, urmãrind realizarea acestuia;
m) întocmeşte planul de export, face propuneri privind proportiile, structura, orientarea schimburilor comerciale în perspectiva şi urmãreşte realizarea sarcinilor de export ce îi revin;
n) exercita atribuţiile ce-i revin, potrivit legii, cu privire la tarife şi preţuri în ramurile sale de activitate;
o) asigura aplicarea politicii partidului şi statului în probleme de personal, în care scop:
- stabileşte criterii unitare de selecţionare, pregãtire, perfecţionare şi promovare a cadrelor din sfera sa de activitate şi controleazã aplicarea lor;
- stabileşte necesarul de personal în perspectiva, ia mãsuri pentru perfecţionarea acestuia şi se preocupa de specializarea cadrelor inginereşti şi economice;
- angajeazã personalul pentru aparatul propriu; numeşte organele de conducere ale centralelor şi ale celorlalte unitãţi din subordinea sa;
- asigura baza materialã şi dotarea liceelor de specialitate şi a şcolilor profesionale din subordinea sa, precum şi cadrele didactice de specialitate necesare;
p) participa la elaborarea propunerilor privind perfecţionarea sistemului de salarizare pentru ramurile şi subramurile din domeniul sau de activitate, elaboreazã indicaţii în scopul aplicãrii unitare a elementelor sistemului de salarizare şi controleazã modul lor de aplicare; organizeazã elaborarea de studii cu privire la perfecţionarea elementelor sistemului de salarizare; stabileşte mãsuri de ansamblu pentru îmbunãtãţirea continua a condiţiilor de munca şi de trai ale salariaţilor;
r) stabileşte, potrivit legii, mãsuri cu privire la protecţia muncii, în scopul asigurãrii celor mai bune condiţii de munca, al prevenirii accidentelor de munca şi imbolnavirilor profesionale, pentru unitãţile în subordine;
s) elaboreazã, pe baza şi în vederea executãrii legii, norme privind activitatea tehnica, de planificare, financiarã, de personal, de munca şi salarizare, precum şi pentru orice alte activitãţi din ramurile sale;
t) prezintã Consiliului de Miniştri proiecte de acte normative şi alte acte prevãzute de lege; avizeazã proiectele de acte normative şi cu alt caracter elaborate de celelalte ministere şi alte organe centrale care intereseazã ramurile sale de activitate;
u) îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute de lege.

CAP. 3
Organizare şi funcţionare

ART. 6
Ministerul Industriei Metalurgice este condus de Colegiul ministerului, organ deliberativ, care hotãrãşte în problemele generale privind activitatea ministerului.
ART. 7
Colegiul ministerului se compune din:
a) ministru, adjunctii ministrului şi secretarul general;
b) directorul general, directori din aparatul ministerului, conducatori ai unor unitãţi din subordine, precum şi specialişti cu experienta îndelungatã şi inalta calificare din cadrul ministerului sau din afarã acestuia;
c) un delegat al sindicatelor, desemnat de Uniunea Generalã a Sindicatelor din România.
Componenta colegiului se aproba de Consiliul de Miniştri, la propunerea ministrului.
Preşedintele colegiului este ministrul; în lipsa ministrului, atribuţiile de preşedinte se îndeplinesc de unul dintre adjunctii ministrului, desemnat de acesta.
ART. 8
La şedinţele colegiului pot fi invitaţi delegaţi ai organelor şi organizaţiilor de stat ori obşteşti interesate în examinarea problemelor supuse dezbaterii. De asemenea, la şedinţele colegiului pot fi invitaţi specialişti din cadrul ministerului sau din afarã acestuia.
ART. 9
Colegiul ministerului îşi desfãşoarã activitatea în prezenta a cel puţin doua treimi din numãrul membrilor sãi şi adopta hotãrîri cu majoritatea membrilor ce-l compun.
În caz de divergenta între ministru şi majoritatea membrilor colegiului, problema asupra cãreia nu s-a realizat un acord se supune vicepreşedintelui Consiliului de Miniştri care coordoneazã activitatea ministerului; dacã una dintre pãrţi nu este de acord cu soluţia data, problema va fi supusã Biroului Permanent al Consiliului de Miniştri, pentru a hotãrî.
ART. 10
Şedinţele colegiului au loc cel puţin o data pe trimestru şi se convoacã, în timp util, de ministru. Colegiul poate fi convocat şi la cererea a cel puţin o treime din numãrul membrilor sãi.
ART. 11
Colegiul ministerului în întregul sau şi fiecare membru în parte rãspund în fata Consiliului de Miniştri, pentru intreaga activitate a ministerului; fiecare membru al colegiului rãspunde în fata colegiului şi a preşedintelui acestuia pentru îndeplinirea sarcinilor ce îi sînt încredinţate.
ART. 12
Între şedinţele colegiului, ministrul împreunã cu adjunctii ministrului şi secretarul general dezbat şi rezolva probleme curente ale activitãţii ministerului şi stabilesc mãsurile necesare pentru îndeplinirea operativã a hotãrîrilor colegiului.
ART. 13
În executarea hotãrîrilor colegiului ministerului şi în exercitarea atribuţiilor proprii, ministrul emite, potrivit legii, ordine, instrucţiuni şi alte acte prevãzute de lege.
ART. 14
Pentru analizarea unor probleme de mare complexitate sau care intereseazã intreaga activitate a ministerului, colegiul poate constitui colective de lucru cuprinzînd specialişti din cadrul ministerului sau din afarã acestuia. Desemnarea specialiştilor din afarã ministerului se va face cu acordul ministrului sau al conducatorului organului central respectiv.
ART. 15
Ministrul informeazã colegiul ministerului asupra principalelor probleme rezolvate în perioada dintre şedinţe.
ART. 16
Ministerul are în conducerea sa un ministru, doi adjuncţi ai ministrului şi un secretar general.
Adjunctii ministrului şi secretarul general se numesc prin hotãrîre a Consiliului de Miniştri, iar atribuţiile acestora se stabilesc de colegiul ministerului.
ART. 17
Ministrul reprezintã ministerul în raporturile cu celelalte organe şi organizaţii din ţara, precum şi în relaţiile internaţionale.
ART. 18
În cadrul Ministerului Industriei Metalurgice funcţioneazã Consiliul tehnico-ştiinţific, care se organizeazã şi funcţioneazã pe baza regulamentului aprobat de colegiul ministerului.
Membrii consiliului tehnico-ştiinţific sînt desemnaţi de colegiul ministerului. Pentru angajaţii altor organizaţii socialiste, desemnarea se face cu acordul conducerii acestor organizaţii.
ART. 19
Ministerul Industriei Metalurgice are urmãtoarea structura organizatoricã:
a) Direcţia plan-finanţe;
b) Direcţia tehnica şi de dezvoltare;
c) Direcţia de investiţii;
d) Direcţia de îndrumare şi urmãrire a producţiei;
e) Direcţia de control;
f) Direcţia de personal şi învãţãmînt;
g) Direcţia secretariat-administrativã;
h) Oficiul lucrãri speciale;
i) Oficiul juridic şi arbitraj;
j) Direcţia generalã de aprovizionare şi desfacere.
Direcţia generalã de aprovizionare şi desfacere este organizatã şi funcţioneazã pe baza principiului gestiunii economice proprii, potrivit normelor legale privind organizarea şi funcţionarea întreprinderilor şi organizaţiilor economice de stat.
Numãrul maxim de posturi în administraţia centrala, raportul minim dintre numãrul funcţiilor de execuţie şi cel al funcţiilor de conducere, precum şi ponderea personalului de deservire fata de totalul salariaţilor sînt cele prevãzute în anexa*) care face parte integrantã din prezentul decret.
________
*) Anexa se comunica celor interesaţi.

ART. 20
Ministerul Industriei Metalurgice are în subordinea sa centrale industriale şi alte unitãţi cu statut de centrala, întreprinderi, organizaţii economice, institute de studii, cercetãri şi proiectari, şcoli pentru pregãtirea cadrelor de specialitate şi centrul de documentare şi publicaţii tehnice.
ART. 21
Atribuţiile, normele de funcţionare şi structura organizatoricã a unitãţilor prevãzute la art. 19 şi 20 se stabilesc de colegiul ministerului, potrivit normelor legale.

CAP. 4
Dispoziţii finale

ART. 22
Decretul nr. 6/1964 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Industriei Metalurgice se abroga.
ART. 23
Prezentul decret intra în vigoare pe data de 1 octombrie 1969.

---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016