Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECRET nr. 523 din 26 septembrie 1973  privind aprobarea tarifelor etalon reasezate, precum si unele masuri pentru stabilirea tarifelor reasezate, pentru transporturile de marfuri pe calea ferata si cu mijloace auto    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECRET nr. 523 din 26 septembrie 1973 privind aprobarea tarifelor etalon reasezate, precum si unele masuri pentru stabilirea tarifelor reasezate, pentru transporturile de marfuri pe calea ferata si cu mijloace auto

EMITENT: CONSILIUL DE STAT
PUBLICAT: BULETINUL OFICIAL nr. 146 din 28 septembrie 1973
EXPUNERE DE MOTIVE

Prin decretul alãturat se aprobã tarifele etalon reaşezate, precum şi unele mãsuri pentru stabilirea tarifelor reaşezate, pentru transporturile de mãrfuri pe calea feratã şi cu mijloace auto.
Tarifele etalon reaşezate au la bazã urmãtoarele principii:
a) aşezarea tarifelor în funcţie de costurile prestaţiei de transport, astfel incit sã se asigure acoperirea integralã a cheltuielilor pe fiecare categorie de mãrfuri şi grupe de mãrfuri transportate;
b) corelarea tarifelor între diferitele mijloace de transport, în vederea orientãrii beneficiarilor spre utilizarea cît mai eficientã a diferitelor categorii de mijloace de transport, în funcţie de distanţe şi de caracteristicile de transport ale mãrfurilor;
c) menţinerea nivelului general actual al tarifelor, atît pentru transporturile de mãrfuri pe calea feratã, cît şi pentru cele cu mijloace auto;
d) simplificarea sistemului tarifar în transporturile de mãrfuri pe calea feratã prin reducerea numãrului actualelor clase tarifare.

Consiliul de Stat al Republicii Socialiste Romînia decreteazã:

ART. 1
Se aprobã tarifele etalon reaşezate, precum şi criteriile de stabilire şi aplicare a tarifelor reaşezate, pentru transportul de mãrfuri pe calea feratã şi cu mijloace auto, prevãzute în anexele nr. 1 şi 2.
ART. 2
Pentru transporturile în trafic intern de mãrfuri pe calea feratã şi cu autocamioane, autobasculante şi remorci, prevãzute la grupa "Prestãri de servicii", capitolul I.A., poziţiile nr. 2, 3 şi 4, şi la capitolul I.B., poziţiile nr. 6 şi 7 din lista anexã la <>Decretul nr. 388/1972 privind stabilirea preţurilor şi tarifelor fixe sau limitã la produsele, grupele şi subgrupele de produse sau servicii, precum şi la obiectele de construcţii care constituie nomenclatura Consiliului de Stat, tarifele se modificã conform anexei nr. 3.
ART. 3
Ministerul Transporturilor şi Telecomunicaţiilor, cu acordul Comitetului de Stat pentru Preţuri, va stabili, pînã la 31 octombrie 1973, tarife pe mãrfuri, grupe de mãrfuri, distanţe, categorii de mijloace de transport şi capacitãţi, în corelare cu tarifele etalon reaşezate, aprobate conform art. 1 din prezentul decret, asigurînd pe ansamblul transporturilor de mãrfuri pe calea feratã şi auto - la nivelul anului 1975 - o ratã de venit net faţã de valoarea fondurilor de producţie de 3,5%, respectiv faţã de preţul de cost o cotã de: beneficiu de 14%.
Tarifele pentru transporturile de mãrfuri executate cu mijloace auto sînt tarife unice şi se aplicã de toate organizaţiile socialiste care efectueazã asemenea transporturi, iar tarifele pentru transporturile de mãrfuri pe calea feratã se aplicã numai de organizaţiile de transport feroviar ale Ministerului Transporturilor şi Telecomunicaţiilor.
ART. 4
Încadrarea mãrfurilor în clasele tarifare prevãzute în anexele nr. 1 şi 2 se stabileşte de Ministerul Transporturilor şi Telecomunicaţiilor.
ART. 5
În vederea degrevãrii vîrfului de trafic, a stimulãrii modernizãrii transporturilor, a dezvoltãrii traficului combinat cale feratã - apã şi a folosirii în mai bune condiţii a capacitãţii de transport, Ministerul Transporturilor şi Telecomunicaţiilor va putea acorda reduceri tarifare temporare la tarifele reaşezate, stabilite conform art. 3, cu respectarea urmãtoarelor condiţii:
a) asigurarea acoperirii cheltuielilor transporturilor respective, cu un beneficiu minim de 5%;
b) realizarea indicatorilor economico-financiari planificaţi;
c) asigurarea unor corelaţii corespunzãtoare între tarifele pentru transporturile de mãrfuri cu diferite mijloace de transport.
ART. 6
Tarifele reaşezate pentru transporturile şi operaţiunile prevãzute în anexa nr. 4 se stabilesc de Ministerul Transporturilor şi Telecomunicaţiilor astfel:
a) pentru transporturile executate în condiţii şi cu mijloace speciale, prin corelare cu tarifele etalon, aprobate conform art. 1 al prezentului decret;
b) pentru operaţiunile auxiliare şi adiacente transporturilor, pe baza preţului de cost şi a unui beneficiu de 5%.
ART. 7
Ministerul Transporturilor şi Telecomunicaţiilor împreunã cu Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare şi Apelor vor prezenta spre aprobare Consiliului de Miniştri, pînã la 31 octombrie 1973, propuneri de tarife reaşezate pentru transportul mãrfurilor cu remorci tractate de tractoare rutiere, care vor intra în vigoare la 1 ianuarie 1974.
ART. 8
Ministerele, celelalte organe centrale, comitetele executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti, beneficiare de transport, care vor înregistra influenţe ca urmare a aplicãrii tarifelor reaşezate, vor determina diferenţele în plus sau în minus rezultate la nivelul planului pe anul 1974 şi în anul 1975 şi le vor comunica Ministerului Transporturilor şi Telecomunicaţiilor pînã la 31 ianuarie 1974, însoţite de documentaţia pe baza cãreia au fost determinate.
Pînã la 28 februarie 1974, Ministerul Transporturilor şi Telecomunicaţiilor va confirma beneficiarilor aceste diferenţe şi va transmite Comitetului de Stat al Planificãrii şi Ministerului Finanţelor situaţia regãsirii influenţelor pe total, pe ministere, celelalte organe centrale, comitete executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti.
În acelaşi termen, Ministerul Transporturilor şi Telecomunicaţiilor va prezenta Comitetului de Stat al Planificãrii şi Ministerului Finanţelor modificarea indicatorilor economici şi financiari din planurile proprii pe anul 1974 şi anul 1975, în condiţiile tarifelor reaşezate.
Pe baza propunerilor titularilor de plan, Comitetul de Stat al Planificãrii şi Ministerul Finanţelor vor modifica, în mod corespunzãtor, indicatorii economici şi financiari prevãzuţi pe anul 1974 şi anul 1975.
ART. 9
Ministerul Finanţelor va modifica indicatorii economico-financiari ai Ministerului Transporturilor şi Telecomunicaţiilor şi ai celorlalţi beneficiari, pe anul 1974, conform noilor tarife reaşezate, numai dupã regãsirea influenţelor corespunzãtoare în planurile tuturor beneficiarilor de transport.
ART. 10
Ministerul Aprovizionãrii Tehnico-Materiale şi Controlului Gospodãririi Fondurilor Fixe va repartiza cantitãţile de hîrtie şi carton, necesare tipãririi cataloagelor tarifelor reaşezate, pînã la 15 octombrie 1973, iar Consiliul Culturii şi Educaţiei Socialiste va asigura spaţiul grafic necesar pînã la 31 octombrie 1973.
Comitetul de Stat pentru Preţuri şi Ministerul Transporturilor şi Telecomunicaţiilor se vor îngriji de tipãrirea şi difuzarea tarifelor reaşezate şi de instruirea in termen util a personalului însãrcinat cu aplicarea acestor tarife.
ART. 11
Anexele nr. 1, 1 a), 2, 3, 4 si 5 fac parte integrantã din prezentul decret.
ART. 12
Tarifele reaşezate, stabilite potrivit prezentului decret, intrã în vigoare pe data de 1 ianuarie 1974.
Pe aceeaşi datã se abrogã actele normative şi prevederile din actele normative cuprinse în anexa nr. 5 precum şi orice alte dispoziţii contrare prevederilor prezentului decret, cu excepţia celor privind tari pentru:
a) transportul combustibilului solid şi lichid per populaţie, cu mijloace auto, în interiorul localitãţii
b) transportul, pentru populaţie, al gazelor lichefiate îmbuteliate;
c) transportul cu taxifurgonete în interiorul oraşelor
d) transporturile la şi de la domiciliul clienţilor executate de cãtre unitãţile de desfacere şi de servire cu mijloace auto proprii, în interiorul localitãţilor, atunci cînd transportul intrã în procesul de desfacere sau de servire.

Preşedintele Consiliului de Stat,
NICOLAE CEAUŞESCU


ANEXA 1
TARIFE ETALON REAŞEZATE ŞI CRITERII DE STABILIRE ŞI APLICARE A TARIFELOR PENTRU TRANSPORTUL DE MĂRFURI PE CALEA FERATĂ

A. Tarif pentru expediţii de vagoane

Sînt considerate expediţii de vagoane mãrfurile predate la transport în vagoane puse la dispoziţia exclusivã a predãtorilor:



┌─────────┬────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Zona kilo│ │
│metricã │ Tariful nr.: (lei pe tonã) │
├─────────┼────────┬───────┬───────┬───────┬───────┬───────┬───────────┤
│ │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │
├─────────┼────────┴───────┴───────┴───────┴───────┴───────┴───────────┤
│ │ Pentru expediţii în greutate de: │
├─────────┼────┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬─────┬─────┤
│ │ 5 t│20t│5 t│20t│5 t│20t│5 t│20t│5 t│20t│5 t│20t│ 5 t │ 20 t│
├─────────┼────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼─────┼─────┤
│ 1-30 │ 113│ 40│ 49│ 19│ 43│ 19│ 34│ 15│ 28│ 13│ 28│ 13│ 14,6│10,30│
├─────────┼────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼─────┼─────┤
│ 31-40 │ 117│ 42│ 51│ 20│ 45│ 20│ 35│ 16│ 29│ 13│ 29│ 13│ 15,6│10,95│
├─────────┼────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼─────┼─────┤
│ 41-50 │ 125│ 45│ 55│ 21│ 48│ 21│ 38│ 17│ 31│ 14│ 31│ 14│ 16,4│11,65│
├─────────┼────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼─────┼─────┤
│ 51-60 │ 134│ 48│ 60│ 23│ 52│ 23│ 41│ 18│ 34│ 16│ 31│ 14│ 17,4│12,30│
├─────────┼────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼─────┼─────┤
│ 61-70 │ 142│ 51│ 64│ 24│ 56│ 24│ 44│ 19│ 36│ 17│ 33│ 15│ 18,4│13,00│
├─────────┼────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼─────┼─────┤
│ 71-80 │ 150│ 54│ 68│ 26│ 59│ 26│ 47│ 20│ 39│ 18│ 36│ 16│ 19,4│13,65│
├─────────┼────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼─────┼─────┤
│ 81-90 │ 159│ 57│ 72│ 27│ 63│ 27│ 50│ 22│ 41│ 19│ 38│ 17│ 20,2│14,35│
├─────────┼────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼─────┼─────┤
│ 91-100 │ 167│ 60│ 76│ 29│ 66│ 29│ 52│ 23│ 44│ 20│ 40│ 18│ 21,2│15,00│
├─────────┼────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼─────┼─────┤
│ 191-200 │ 250│ 89│318│ 45│103│ 45│ 81│ 35│ 69│ 31│ 03│ 29│ 30,8│21,75│
├─────────┼────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼─────┼─────┤
│ 281-300 │ 330│117│158│ 60│137│ 59│108│ 47│ 93│ 42│ 85│ 38│ 40,2│28,45│
├─────────┼────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼─────┼─────┤
│ 381-400 │ 413│147│200│ 75│173│ 75│136│ 59│118│ 53│108│ 49│ 49,6│35,20│
├─────────┼────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼─────┼─────┤
│ 671-700 │ 659│234│324│122│229│121│220│ 95│192│ 86│176│ 79│ 78,2│55,35│
├─────────┼────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼─────┼─────┤
│1151-1200│1068│379│530│199│456│197│359│155│314│141│288│129│125,6│89,00│
└─────────┴────┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴─────┴─────┘



Tariful detaliat se va stabili pe zone kilometrice de:
- 10 km, pentru distanţe de la 31 la 200 km;
- 20 km, pentru distanţe de la 201 la 400 km;
- 30 km, pentru distanţe de la 401 la 700 km;
- 50 km, pentru distanţe de la 701 la 1200 km.
Tariful în lei/tonã se va stabili pe treptele de greutate 5, 7, 10, 15, 20, 25 tone.
La calcularea tarifului de transport pentru o expediţie în greutate cuprinsã între douã trepte se va lua ca bazã tariful în lei/tonã corespunzãtor treptei inferioare, care se va aplica la greutatea efectiv încãrcatã.
Tariful astfel rezultat nu va putea depãşi tariful pentru o expediţie în greutate corespunzãtoare treptei imediat superioare.
Încadrarea mãrfurilor în tarife se face în funcţie de tipul vagoanelor utilizate în condiţii obişnuite de transport, astfel:
- la clasa 1, mãrfurile transportate în vagoane speciale (refrigerente, frigorifere, etajate, cu mai mult de 6 osii şi altele asemãnãtoare);
- la clasa 2, mãrfurile transportate în vagoane-cisternã, cu recipienţi cu descãrcare pneumaticã şi altele asemãnãtoare;
- la clasa 3, mãrfurile prevãzute în anexa nr. 1 a). Încadrarea altor mãrfuri în aceastã clasã se va face de Ministerul Transporturilor şi Telecomunicaţiilor prin asimilare cu mãrfurile din aceastã listã;
- la clasa 4, mãrfurile transportate în vagoane acoperite, cu excepţia celor din clasa 3. Pentru transportul efectelor de strãmutare se aplicã tariful acestei clase, redus cu 40%;
- la clasa 5, mãrfurile transportate în vagoane descoperite, cu excepţia celor din clasa 6;
- la clasa 6, urmãtoarele mãrfuri: cãrbuni, brichete de cãrbuni, praf de cãrbuni de pãmînt, lignit turbã, şisturi carbonifere, cocs şi semicocs, sare industrialã, piatrã de carierã pentru construcţii, pietriş de rîu, piatrã de calcar, nisip pentru construcţii, nisip pentru scopuri industriale, minereuri de fier, minereuri neferoase, minereuri de apatitã, zgurã şi cenuşã metalurgicã, zgurã şi cenuşã nemetalurgicã;
- la clasa 7: lemnele de foc, crãcile uscate de arbori şi brichetele din rumeguş de lemn.

B. Tarif pentru expediţii de coletãrie

Se considerã expediţii de coletãrie mãrfurile predate la transport, în greutate totalã între 12 şi 5000 kg inclusiv, pentru transportul cãrora nu se pune la dispoziţia exclusivã a predãtorului un vagon.


──────────────────────────────────────────────
Zona kilometricã lei/tonã
──────────────────────────────────────────────
1-50 km 108
──────────────────────────────────────────────
91-100 km 124
──────────────────────────────────────────────
191-200 km 158
──────────────────────────────────────────────
281-300 km 192
──────────────────────────────────────────────
381-400 km 225
──────────────────────────────────────────────
671-700 km 326
──────────────────────────────────────────────
1151-1200 km 494
──────────────────────────────────────────────



Tariful detaliat se va stabili pe zone kilometrice de:
- 10 km, pentru distanţe de la 51 la 200 km;
- 20 km, pentru distanţe de la 201 la 400 km;
- 30 km, pentru distanţe de la 401 la 700 km;
- 50 km, pentru distanţe de la 701 la 1200 km.

C. Tarif pentru expediţii de mesagerie

Sînt considerate expediţii de mesagerie mãrfurile predate la transport cu trenurile de cãlãtori, în greutate totalã între 12 şi 3000 kg inclusiv.



──────────────────────────────────────────────
Zona kilometricã lei/kg
──────────────────────────────────────────────
1-30 km 1,70
──────────────────────────────────────────────
91-100 km 2,10
──────────────────────────────────────────────
181-200 km 2,60
──────────────────────────────────────────────
281-300 km 3,20
──────────────────────────────────────────────
351-400 km 3,80
──────────────────────────────────────────────
601-700 km 5,40
──────────────────────────────────────────────
1101-1200 km 8,20
──────────────────────────────────────────────
1401-1500 km 9,90
──────────────────────────────────────────────



Tariful detaliat se va stabili pe zone kilometrice de:
- 10 km, pentru distanţe de la 31 la 100 km
- 20 km, pentru distanţe de la 101 la 300 km
- 50 km, pentru distanţe de la 301 la 600 km
- 100 km, pentru distanţe de la 601 la 1500 km.
Pentru mãrfurile voluminoase predate la transport ca expediţii de mesagerie se aplicã tarife mai mari cu pînã la 100%.

D. Criterii de stabilire şi aplicare a tarifelor pentru transportul de mãrfuri pe calea feratã

(1) Tarifele pentru transportul mãrfurilor pe calea feratã se stabilesc prin corelare cu tarifele etalon, pe zone kilometrice şi pe trepte de greutate.
(2) Aplicarea tarifelor se face:
a) în funcţie de felul mãrfii, pe baza nomenclaturii mãrfurilor;
b) la distanţa cea mai scurtã între staţia de predare şi de destinaţie a mãrfii, chiar dacã, din motive de exploatare, transportul se îndrumeazã pe alte rute.
Se excepteazã cazurile în care rutele cele mai scurte trec în tranzit pe linii înguste, pe linia Caransebeş - Subcetate, prin staţia Bucureşti Nord sau complexul Tîrgovişte - Ploieşti Vest, pentru care distanţele kilometrice se calculeazã pe ruta ocolitoare cea mai scurtã;
c) la greutatea brutã a expediţiei, rotunjitã în plus, în modul urmãtor:
- la 10 kg, pentru expediţiile de coletãrie în greutate pînã la 100 kg;
- la 20 kg, pentru expediţiile de coletãrie în greutãţi cuprinse între 101 şi 500 kg;
- la 50 kg, pentru expediţiile de coletãrie în greutãţi cuprinse între 501 şi 1000 kg;
- la 100 kg, pentru expediţiile de coletãrie în greutate mai mare de 1000 kg şi pentru expediţii de vagoane cu greutãţi cuprinse între 5000 şi 15000 kg;
- la 200 kg, pentru expediţiile de vagoane cu greutãţi cuprinse între 15001 şi 25000 kg;
- la 500 kg, pentru expediţiile de greutãţi cuprinse între 25001 şi 60000 kg
- la 1000 kg, pentru expediţiile de vagoane greutate mai mare de 60000 kg.
3. Pentru transportul expediţiilor de vagoane în condiţii speciale se stabilesc urmãtoarele tarife:
- tarife majorate pînã la 100%, pentru vagoanele ataşate la trenurile de cãlãtori, cu excepţia transporturilor de fructe, legume şi zarzavaturi proaspete şi a celor de cartofi timpurii;
- tarife majorate pînã la 50%, pentru vagoanele ataşate la trenurile de coletãrie sau de transcontainere, cu excepţia mãrfurilor perisabile, a animalelor domestice vii, a pãsãrilor vii şi a peştelui viu;
- tarife majorate pînã la 100%, pentru transporturile de mãrfuri negabaritice;
- tarife majorate pînã la 50%, pentru transporturile de explozibile;
- tarife majorate pînã la 50%, pentru transportul de mãrfuri voluminoase în vagoane de mare capacitate (de la 30 tone în sus), puse la dispoziţie la cererea beneficiarului.
4. Pentru mãrfurile explozibile predate la transport ca expediţii de coletãrie se stabilesc tarife majorate cu pînã la 50%; greutatea minimã de tarifare pentru aceste mãrfuri este de 2000 kg.
5. Ministerul Transporturilor şi Telecomunicaţiilor va putea majora limitele de greutate prevãzute pentru expediţiile de coletãrie şi mesagerie în raport cu nevoile de exploatare.
6. Ministerul Transporturilor şi Telecomunicaţiilor va stabili mãrfurile transportate ca expediţii de vagoane la care însoţirea de cãtre personalul beneficiarilor este obligatorie sau facultativã. Pentru fiecare însoţitor se percepe tariful unui bilet clasa a II-a tren de persoane.
7. Pentru transporturile de mãrfuri efectuate în vagoane care nu aparţin cãilor ferate se acordã o reducere corespunzãtoare cheltuielilor care nu sînt suportate de calea feratã.

ANEXA 1a)
LISTA MĂRFURILOR care se încadreazã la clasa 3

1. Produse de origine animalã
- Carne şi slãninã afumatã; lapte şi smîntînã concentrate; ouã proaspete sau conservate; pene şi pãr.
2. Produse de origine vegetalã
- Legume şi ciuperci uscate; fructe din sud (citrice, banane etc.); fructe uscate şi castane comestibile.
- Cafea, ceai, cacao şi produse din acestea.
- Condimente şi mirodenii.
- Orez cojit şi necojit.
- Amidon, feculã, gluten.
- Fulgi de cereale şi de cartofi, malţ şi crupe de orice fel.
- Seminţe de bumbac, de sfeclã de zahãr.
- Seminţe de: legume, zarzavaturi, fructe, plante medicinale, plante furajere, arbori, arbuşti şi altele asemãnãtoare.
- Arahide.
- Rãşini şi extracte vegetale.
3. Grãsimi şi uleiuri
- Grãsimi şi uleiuri animale sau vegetale, comestibile sau tehnice.
- Acizi graşi, glicerina şi ceruri.
4. Produsele industriei alimentare
- Zahãr, produse zaharoase şi de cofetãrie, coloranţi alimentari.
- Paste fãinoase, produse de patiserie şi alte produse din cereale, în afarã de produsele de panificaţie şi biscuiţi.
- Conserve şi preparate din carne, peşte, legume şi fructe, miere, drojdie de bere, concentrate şi extracte alimentare.
- Alcool etilic şi bãuturi alcoolice, cidru, vin, bere şi sucuri de fructe.
- Nutreţuri speciale.
- Tutun brut şi produse din tutun, extracte şi leşii de tutun.
5. Produse minerale
- Sulf, pastã pentru industria ceramicã, emailuri şi glazuri.
- Azbest şi micã.
- Produsele din distilarea cãrbunelui şi ţiţeiului, cu excepţia carburanţilor şi a rãşinilor minerale.
- Vaselinã şi ulei de vaselinã.
- Uleiuri grele şi gudroane minerale.
6. Produsele industriei chimice şi ale industriilor similare
- Produse chimice, farmaceutice şi fotografice, cu excepţia acidului sulfuric, leşiilor, produselor sintetice pentru fabricarea leşiilor, apei distilate şi amoniacale, anhidridei carbonice solide, gazelor şi hidrocarburilor comprimate sau lichefiate.
- Rãşini sintetice, mase plastice în stare lichidã sau solidã, fire artificiale sau sintetice, ţesãturi din fire artificiale sau sintetice şi articole de mase plastice.
- Extracte tanante şi tinctoriale, terebentinã, culori, vopsele, chituri şi cernealã tipograficã, cu excepţia pãmînturilor colorante brute sau prelucrate.
- Articole de parfumerie şi cosmeticã, sãpunuri, luminãri, creme şi unsori pentru pielãrie şi parchete, dextrinã, cleiuri, apreturi şi materii albuminoide.
7. Piei brute şi prelucrate, articole de piele şi de cauciuc
- Piei brute şi tãbãcite, confecţii şi articole din piele sau blãnuri, încãlţãminte.
- Cauciuc brut sau prelucrat, articole de cauciuc, gutapercã şi ebonitã, rãmãşiţe de cauciuc şi gutapercã.
8. Produse din lemn şi plutã
- Frize, pervazuri, parchete, furnire, placaje, panele, plãci celulare, plãci fibrolemnoase.
- Produse din lemn simplu fasonate şi articole din lemn.
- Plutã şi articole din plutã.
9. Carton, hîrtie şi produse din acestea
- Carton şi hîrtie de orice fel, în afarã de hîrtia de ziar.
- Articole din hîrtie şi carton, fibre vulcanizate, produse poligrafice.
10. Materii şi articole textile de origine animalã şi vegetalã
- Gogoşi de mãtase, mãtase brutã şi borangic, lînã.
- Bumbac şi fibre vegetale.
- Fire şi aţã de linã şi de fibre vegetale, ţesãturi, confecţii, tricotaje şi alte articole textile.
- Articole de mercerie şi ceaprãzãrie.
- Linoleum şi alte produse asemãnãtoare.
- Pîslã, vatã şi ţesãturi speciale.
11. Produse din piatrã, beton sau beton armat şi alte materii minerale
- Materiale de construcţie din ipsos, din materii minerale şi vegetale, aglomerate cu lianţi.
- Tuburi din azbociment, vatã mineralã, materiale termoizolatoare din materii minerale şi din turbã, articole din ipsos.
12. Produse ceramice, sticlã şi articole din sticlã
- Dale, plãci şi alte produse ceramice asemãnãtoare, smãlţuite.
- Articole ceramice din argilã, faianţã şi porţelan.
- Dale şi plãci din sticlã, sticlã turnatã în forme şi ambalaje de sticlã.
- Articole din sticlã şi vatã de sticlã.
13. Metale, maşini şi material rulant
- Feromangan brut, sîrmã de oţel, recipienţi şi ambalaje din oţel noi, radiatoare pentru încãlzirea centralã.
- Aparate şi maşini de gãtit şi încãlzit, lanţuri şi ancore, materiale de fixare din metale feroase, roţi, articole de uz casnic.
- Metale şi aliaje neferoase, brute, în bare, foi sau vergele.
- Sîrmã neizolatã, tuburi, ţevi şi alte articole, în afarã de cele denumite, din metale neferoase şi aliajele lor, monede chiar din metale preţioase.
- Utilaje şi unelte pentru agriculturã şi horticultura.
- Maşini, aparate şi utilaje mecanice, precum şi pãrţile sau piesele acestora.
- Acumulatoare şi baterii electrice, aparate de radio şi televizoare.
- Sîrmã şi fire electrice izolate, becuri sau lãmpi electrice, tuburi de iluminat, electrozi, izolatori electrici.
- Maşini, aparate şi aparaturã electricã, precum şi pãrţile lor.
- Pãrţi şi piese de vehicule rutiere.
14. Explozibile, produse de pirotehnie, chibrituri
- Explozibile, arme, articole explozive, de pirotehnie pentru distracţii şi jocuri, tuburi pentru cartuşe, proiectile fãrã exploziv, chibrituri şi substanţe radioactive
15. Diverse transporturi
- Maşini, aparate şi instrumente de precizie, instrumente muzicale, jocuri, jucãrii, inventar sportiv, rechizite şcolare şi de birou, materiale didactice.
- Articole din pãr de animale.
- Bijuterii, antichitãţi, tablouri, obiecte de artã.
- Articole abrazive.
- Efecte de pat.


ANEXA 2
TARIFE ETALON REAŞEZATE PENTRU TRANSPORTURILE DE MĂRFURI CU MIJLOACE AUTO ŞI CRITERII DE STABILIRI ŞI APLICARE A TARIFELOR

1. Tariful pe orã şi kilometru
Se stabileşte prin cumularea sumelor corespunzãtoare celor douã elemente de tarifare - timp de utilizare şi parcurs realizat - şi se aplica urmãtoarelor categorii de transporturi executate cu mijloace auto puse la dispoziţia exclusivã a celui care le comandã:
- transporturile din raza administrativ-teritorialã a localitãţilor;
- transporturile de şantier, cele de produse de carierã, balastierã, minereuri, pãmînturi şi zguri, precum şi transporturile de la exploatãrile şi depozitele unitãţilor forestiere, atunci cînd timpul de încãrcare-descãrcare prevãzut în tarif permite ca autovehiculul sã execute mai multe curse într-o zi de exploatare;
- transporturile din cadrul campaniilor agricole de recoltare, cele de legume, fructe şi zarzavaturi, precum şi transporturile la care încãrcarea sau descãrcarea mãrfii la acelaşi parcurs se face în mai multe locuri, atunci cînd cursa dus-întors dureazã cel mult o zi de exploatare;
- transporturile care se executã cu o vitezã comercialã de cel mult 16 km pe orã, datoritã naturii încãrcãturii sau la cererea expresã a expeditorului;
- oricare alte transporturi executate pe distanţe pînã la 15 km inclusiv.



- lei -
┌──────────────────┬─────────┬─────┬─────┬─────┬─────┬─────┐
│ │ │Auto-│Auto-│Auto-│Auto-│Remor│
│ │ │vehi-│cami-│cami-│bascu│ci de│
│ Elementul de │ │cule │oane │oane │lante│3-5 t│
│ tarifare │ │pînã │de │ de │ de │ în │
│ │ │la │5 t │ 8 t │ 5 t │compu│
│ │ │1,5 t│ │ │ │nerea│
│ │ │inclu│ │ │ │auto-│
│ │ │siv │ │ │ │tre- │
│ │ │ │ │ │ │nului│
├──────────────────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ │ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │
├──────────────────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│a) timpul de │ │ │ │ │ │ │
│ utilizare (ore)│pînã la 3│ 50 │ 100 │ 120 │ 90 │ 15 │
│ ├─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ │ 4 │ 60 │ 120 │ 144 │ 120 │ 20 │
│ ├─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ │ 5 │ 70 │ 140 │ 168 │ 150 │ 25 │
│ ├─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ │ 6 │ 80 │ 160 │ 192 │ 180 │ 30 │
│ ├─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ │ 7 │ 90 │ 180 │ 216 │ 210 │ 35 │
│ ├─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ │ 8 │ 100 │ 200 │ 240 │ 240 │ 40 │
│ ├─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ │ 9 │ 112 │ 225 │ 270 │ 270 │ 45 │
│ ├─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ │ 10 │ 124 │ 250 │ 300 │ 300 │ 50 │
│ ├─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ │ 11 │ 136 │ 275 │ 330 │ 330 │ 55 │
│ ├─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ │ 12 │ 148 │ 300 │ 360 │ 360 │ 60 │
│ ├─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ │ peste 12│12lei│25lei│30lei│30lei│5 lei│
│ │ │/orã │/orã │/orã │/orã │/orã │
├──────────────────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│b) parcursul (km) │ 0-5 │ 3 │ 5 │ 6 │ 15 │ 1 │
│realizat în timpul├─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│utilizat │ 6-10 │ 6 │ 10 │ 12 │ 30 │ 2 │
│ ├─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ │ 46-50 │ 30 │ 50 │ 60 │ 150 │ 10 │
│ ├─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ │ 96-100 │ 60 │ 100 │ 120 │ 175 │ 20 │
│ ├─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ │ 101-110 │ 66 │ 110 │ 132 │ 180 │ 22 │
│ ├─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ │ 191-200 │ 120 │ 200 │ 240 │ 270 │ 40 │
│ ├─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ │peste 200│ │ │ │ │ │
│ │km se │ │ │ │ │ │
│ │adaugã │ │ │ │ │ │
│ │pentru │ │ │ │ │ │
│ │fiecare │ │ │ │ │ │
│ │zonã de │ │ │ │ │ │
│ │cîte │ │ │ │ │ │
│ │20 km │ 12 │ 20 │ 24 │ 27 │ 4 │
└──────────────────┴─────────┴─────┴─────┴─────┴─────┴─────┘



Timpul de utilizare şi parcursul pe baza cãrora se calculeazã tariful se socotesc din locul şi momentul prezentãrii mijlocului de transport la dispoziţia expeditorului şi pînã la eliberarea în locul iniţial de prezentare. Dacã parcursul dintre locul de terminare a ultimei curse (locul de descãrcare a mãrfii) şi cel în care mijlocul de transport a fost pus la dispoziţie este utilizat pentru alt expeditor, timpul şi kilometrii aferenţi acestui parcurs nu se iau în calculul tarifului aplicat primului expeditor.
Timpul de utilizare a mijlocului de transport se rotunjeşte astfel:
- fracţiunile mai mici de o jumãtate de orã se rotunjesc la o jumãtate de orã;
- fracţiunile mai mari de o jumãtate de orã se rotunjesc la o orã întreagã.
Tarifele detaliate pentru timpul de utilizare cuprins între 3 şi 12 ore se vor stabili pe trepte de duratã din jumãtate în jumãtate de orã.
Cele pentru parcursul realizat în timpul de utilizare se vor stabili pe zona kilometrice de:
- 5 km, în cazul parcursurilor de pînã la 100 km inclusiv;
- 10 km, pentru parcursuri de la 101 la 200 km inclusiv;
- 20 km, pentru parcursurile mai mari de 200 km.

2. Tariful pe autovehicul-kilometru
Acest tarif se aplicã la transportul intre localitãţi cu mijloace auto a cãror capacitate este pusã la dispoziţia exclusivã a unui expeditor pentru cursa respectivã, pe distanţe mai mari de 15 km, cu excepţia cazurilor pentru care este reglementatã aplicarea altui tarif.



- lei -
┌─────────┬──────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │ Felul mijlocului auto şi capacitatea │
│ ├──────────────┬─────────────┬─────────────┬───────────────┤
│Distanta │Autovehicule │Autocamioane │Autocamioane │Remorci de 3-5 │
│de tran- │pînã la 1,5 t │de 5 t │de 8 t │tone în compu- │
│sport │inclusiv │ │ │nerea autotre- │
│ (km) │ │ │ │nului │
├─────────┴──────────────┴─────────────┴─────────────┴───────────────┤
│ Solicitare │
├─────────┬───────┬──────┬──────┬──────┬──────┬──────┬───────┬───────┤
│ │pe un │pe am-│pe un │pe am-│pe un │pe am-│pe un │pe am- │
│ │singur │bele │singur│bele │singur│bele │singur │bele │
│ │sens │sen- │sens │sen- │sens │sen- │sens │sensuri│
│ │ │suri │ │suri │ │suri │ │ │
├─────────┼───────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼───────┼───────┤
│ 16-20 │ 63 │ 78 │ 115 │ 137 │ 130 │ 160 │ 24 │ 25 │
├─────────┼───────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼───────┼───────┤
│ 21-25 │ 73 │ 92 │ 125 │ 160 │ 149 │ 188 │ 27 │ 30 │
├─────────┼───────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼───────┼───────┤
│ 26-30 │ 83 │ 106 │ 140 │ 182 │ 167 │ 216 │ 30 │ 36 │
├─────────┼───────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼───────┼───────┤
│ 46-50 │ 121 │ 162 │ 202 │ 274 │ 241 │ 330 │ 42 │ 55 │
├─────────┼───────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼───────┼───────┤
│ 96-100 │ 211 │ 300 │ 350 │ 498 │ 420 │ 596 │ 72 │ 101 │
├─────────┼───────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼───────┼───────┤
│ 101-110 │ 223 │ 320 │ 383 │ 530 │ 458 │ 636 │ 75 │ 106 │
├─────────┼───────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼───────┼───────┤
│ 191-200 │ 360 │ 548 │ 678 │ 922 │ 800 │ 1100 │ 122 │ 183 │
├─────────┼───────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼───────┼───────┤
│ 201-220 │ 383 │ 586 │ 723 │ 984 │ 853 │ 1178 │ 130 │ 196 │
├─────────┼───────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼───────┼───────┤
│ 281-300 │ 505 │ 788 │ 953 │ 1326 │ 1123 │ 1590 │ 170 │ 262 │
├─────────┼───────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼───────┼───────┤
│ 381-400 │ 646 │ 1044 │ 1229 │ 1742 │ 1440 │ 2084 │ 211 │ 344 │
├─────────┼───────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼───────┼───────┤
│ 401-430 │ 678 │ 1106 │ 1295 │ 1842 │ 1514 │ 2206 │ 219 │ 363 │
├─────────┼───────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼───────┼───────┤
│ 491-520 │ 785 │ 1330 │ 1516 │ 2208 │ 1762 │ 2628 │ 246 │ 437 │
├─────────┼───────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼───────┼───────┤
│peste 520│ │ │ │ │ │ │ │ │
│km se │ │ │ │ │ │ │ │ │
│adaugã │ │ │ │ │ │ │ │ │
│pentru │ │ │ │ │ │ │ │ │
│fiecare │ │ │ │ │ │ │ │ │
│zonã de │ │ │ │ │ │ │ │ │
│cîte 30km│ 36 │ 70 │ 74 │ 120 │ 82 │ 140 │ 9 │ 18 │
└─────────┴───────┴──────┴──────┴──────┴──────┴──────┴───────┴───────┘


Tariful pentru mijloacele auto solicitate pe ambele sensuri se aplicã luînd în considerare cea mai lungã dintre distanţele parcurse (la ducere sau întoarcere).
Transporturile executate pentru un singur expeditor cu autotren se tarifeazã prin însumarea tarifului pentru autocamion cu cel pentru remorci. În cazul cînd un expeditor utilizeazã numai remorca din compunerea autotrenului, tarifarea se face corespunzãtor autocamionului de aceeaşi capacitate.
Timpul suplimentar peste cel liber acordat, în care mijlocul auto stã la dispoziţia expeditorului în vederea încãrcãrii-descãrcãrii, colectãrii-distribuirii, recepţiei mãrfurilor, întocmirii formalitãţilor comerciale etc., se tarifeazã dupã tariful pe orã şi km, litera a) (pentru timpul de utilizare).
Tariful detaliat se va stabili pe zone kilometrice de:
- 5 km, pentru distanţe de la 16 la 100 km inclusiv;
- 10 km, pentru distanţe de la 101 la 200 km inclusiv;
- 20 km, pentru distanţe de la 201 la 400 km inclusiv;
- 30 km, pentru distanţe mai mari de 400 km.

3. Tariful pentru expediţii parţiale
Tariful se aplicã expediţiilor pentru care expeditorul nu solicitã autovehicul complet, pus la dispoziţia sa exclusivã, predate în condiţii care sã permitã transportul colectiv prin combinarea partizilor de mãrfuri preluate direct de la beneficiar, la cererea acestuia.
Greutatea maximã admisã pe expediţia parţialã est de 2 tone pentru mãrfurile încadrate în clasa I, 3,5 ton pentru clasa a II-a şi 5 tone pentru clasa a III-a din nomenclatorul de încadrare a mãrfurilor pentru transportul cu mijloace auto.


- lei -
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Distanţa Clasa I Clasa a II-a Clasa a III-a
de tari- ────────────────────────────────────────────────────────────────────
fare (km) pînã pînã
la 1 t pînã la 1t
inclusiv 1,5 t 2,0 t la 1 t 1,5 t 3,5 t inclu- 1,5 t 5,0 t
siv
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 - 20 114 131 149 96 109 149 70 100 149
21 - 25 122 142 162 102 116 162 73 105 162
46 - 50 163 186 207 137 158 207 104 143 207
96 - 100 240 270 302 207 231 302 170 215 302
101 - 110 237 290 322 221 247 322 184 231 322
191 - 200 400 447 493 349 387 493 300 362 493
281 - 300 554 616 678 485 537 678 424 503 678
381 - 400 690 770 850 602 667 850 525 625 850
peste 400
km se
adaugã
pentru
fiecare
zonã de
cîte 30 km 36 42 50 31 35 50 24 33 50
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



Pentru tarifarea expediţiilor parţiale în greutate brutã mai mare de 1 tonã se stabilesc trepte de greutate din 100 în 100 kg. Greutãţile intermediare se rotunjesc în plus.

4. Tariful de coletãrie auto în trafic interurban
Prin expediţie de coletãrie în trafic interurban se înţelege partida de mãrfuri predatã la transport în condiţii care sã permitã efectuarea transportului colectiv, avînd greutatea cuprinsã între 12 şi 2500 kg inclusiv.
Tariful se aplicã expediţiilor predate şi eliberate exclusiv prin magaziile unitãţilor de transporturi auto.


───────────────────────────────────────────
Distanţa Tarif
(km) (lei/10 kg)
───────────────────────────────────────────
pînã la 30 0,77
───────────────────────────────────────────
36 - 40 0,84
───────────────────────────────────────────
46 - 50 0,91
───────────────────────────────────────────
96 - 100 1,26
───────────────────────────────────────────
191 - 200 1,98
───────────────────────────────────────────
281 - 300 2,69
───────────────────────────────────────────
381 - 400 3,40
───────────────────────────────────────────
peste 400 km se adaugã
pentru fiecare zonã
de 30 km 0,23
───────────────────────────────────────────



Tariful detaliat se va stabili pe zone kilometrice de:
- 5 km, pentru distanţele cuprinse între 31 şi 100 km inclusiv;
- 10 km, pentru distanţele de la 101 la 200 km inclusiv;
- 20 km, pentru distanţele de la 201 la 400 km inclusiv;
- 30 km, pentru distanţele mai mari de 400 km.
Greutatea brutã a expediţiei se rotunjeşte în plus astfel:
- la 10 kg, pentru expediţiile în greutãţi cuprinse între 12 şi 100 kg inclusiv;
- la 20 kg, pentru expediţiile în greutãţi cuprinse între 101 şi 500 kg;
- la 50 kg, pentru expediţiile în greutate de la 501 la 1000 kg inclusiv;
- la 100 kg, pentru expediţiile mai mari de 1000 kg.

5. Tariful de mesagerii în trafic interurban
Tariful de mesagerii se aplicã expediţiilor de la 12 la 1000 kg inclusiv, prezentate în condiţii care sã permitã efectuarea transportului colectiv, pe care beneficiarii le predau şi le preiau la magaziile unitãţilor auto sau în punctele fixe situate pe traseele deservite de curse regulate de mesagerii sau de autobuze şi pentru care se solicitã transportul cu asemenea curse.



───────────────────────────────────────────
Distanţa Tarif
(km) (lei/10 kg)
───────────────────────────────────────────
pînã la 30 1,50
───────────────────────────────────────────
31-60 2,00
───────────────────────────────────────────
61-90 3,00
───────────────────────────────────────────
91-120 4,00
───────────────────────────────────────────
121-150 5,00
───────────────────────────────────────────
151-180 6,00
───────────────────────────────────────────
181-210 7,00
───────────────────────────────────────────
211-240 8,00
───────────────────────────────────────────
241-300 10,00
───────────────────────────────────────────
peste 300 12,00
───────────────────────────────────────────



Transportul de legume şi fructe, ca mesagerii, efectuat prin cursele auto de cãlãtori sau mixte (cãi şi mãrfuri) se tarifeazã astfel:



───────────────────────────────────────────
Distanţa Tarif
(km) (lei/10 kg)
───────────────────────────────────────────
1-60 1,50
───────────────────────────────────────────
61-120 3,00
───────────────────────────────────────────
peste 120 4,50
───────────────────────────────────────────



La tarifarea expediţiilor de mesagerii, rotunjirile de greutate se fac în plus din 10 în 10 kg.

6. Tariful auto-local
Tariful auto-local se aplicã în relaţiile dintre unitãţile de expediţie (C.F. sau auto) şi beneficiari, pentru transportul coletãriei predate sau sosite şi al membrilor ce se încarcã sau se descarcã în vagoane complete, între magazia sau staţia de cale feratã şi depozitele beneficiarilor, situate în perimetrul localitãţii.



──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Categoria Tarif coletãrie Tarif vagoane complete
localitãţii (lei/100 kg) (lei/tonã)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Minimum 5 lei pe expediţie
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
A 1,50 12
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
B 2,00 14
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
C 2,50 16
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
municipiul Bucureşti minimum 10 lei pe expediţie
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
zona I 3,00 12
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
zona II 5,00 16
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



La tarifarea expediţiilor de coletãrie, rotunjirile de greutate se fac în plus din 100 în 100 kg, iar la tarifarea expediţiilor de vagoane complete rotunjirile se fac în plus din tonã în tonã.

7. Tariful pentru taxicamioane
Transporturile efectuate cu taxicamioane de 2,5-3 tone capacitate, înzestrate cu aparate de taxat, se tarifeazã cu:
- 5 lei pentru începutul cursei;
- 1 leu pentru fiecare 300 m parcurşi;
- 20 lei ora de staţionare.
În cazul cînd autocamioanele staţiilor de taxi-camioane nu au aparat de taxat, transporturile respective se tarifeazã conform tarifului pe orã şi km.

8. Criterii de stabilire şi aplicare a tarifelor
a) Expeditorul cãruia i se pune la dispoziţie un mijloc auto la tariful pe orã şi km sau la cel pe autovehicul-km are dreptul la transportul gratuit al unui însoţitor. La transporturile locale de colectare-distribuire şi la cele executate la şi de la linia publicã, unitatea care comandã autovehiculul are dreptul la transportul gratuit al cîte unui însoţitor pentru fiecare tonã capacitate. Transportul persoanelor în plus se tarifeazã pe bazã de bilet de cãlãtorie cu autocamioane.
Pentru transporturile de muncitori în grup la şi de la locul de muncã, executate la cererea întreprinderilor cu autocamioane, se aplicã tariful pe bazã de bilet cu autocamioane, redus cu pînã la 60%, tarifarea fãcîndu-se în toate cazurile, pentru ambele sensuri ale cursei, la capacitatea nominalã a autovehiculului utilizat.
b) Pentru transporturile de material lemnos şi de produse de carierã şi balastierã, executate în zonele forestiere cu mijloace auto, se poate aplica la tariful pe orã şi km şi la cel pe autovehicul-km un spor de pînã la 30%.
În limita acestui spor, Ministerul Transporturilor şi Telecomunicaţiilor împreunã cu Ministerul Economiei Forestiere şi Materialelor de Construcţii vor stabili anual sporuri diferenţiate pe zone forestiere în funcţie de condiţiile locale de transport.
c) Pentru transportul mãrfurilor cu autovehicule special amenajate (autocisterne, autoizoterme, autofrigorifice, automacarale şi altele asemãnãtoare) se aplicã, faţã de tarifele normale, un spor de pînã la 15%.
d) Pentru transportul mãrfurilor explozibile care impune reducerea vitezei sau alte mãsuri de siguranţã se aplicã tariful pe orã şi km sau tariful pe avtovehicul-km, majorate cu pînã la 15%.
e) Pentru transportul mãrfurilor negabaritice aplicã tariful pe orã şi km sau tariful pe autovehicul-km, majorate cu pînã la 50%.
f) Transportul interurban la care parcursul efectuat la dispoziţia beneficiarului depãşeşte 300 km pe cursã şi la care se solicitã regim rapid de transport, prin realizarea unui parcurs mediu mai mare de 300 km în 24 de ore (exclusiv durata efectivã a operaţiunilor legate de încãrcarea-descãrcarea şi preluarea-predarea mãrfii), se tarifeazã la tariful pe autovehicul-km, majorat cu pînã la 50%.
g) Tarifele pentru transportul mãrfurilor cu mijloace auto se stabilesc prin corelare cu tarifele etalon pe tipuri şi capacitãţi de mijloace, zone kilometrice, trepte de greutate sau feluri de marfã.
h) La tarifele în care elementul de tarifare este cantitatea transportatã, greutatea care se ia în considerare este cea brutã, inclusiv ambalajul mãrfii.
i) Pentru transporturile efectuate în şantierele construcţii-montaj, cu mijloace auto, ale materialelor specifice activitãţii acestora, confirmarea timpului tarifabil, la aplicarea tarifului pe orã şi km, se va face comparînd prestaţia realizatã (curse sau tone) cu prestaţia orarã normatã. În acest sens, Ministerul Transporturilor şi Telecomunicaţiilor împreunã cu Ministerul Construcţiilor Industriale vor elabora şi pune in aplicare, odatã cu tarifele reaşezate, norme de prestaţii orare în funcţie de capacitatea şi tipul autovehicului, modul de încãrcare-descãrcare (mecanizat sau manual), distanţã, categorie de drum etc.
În cazul transporturilor de mai sus, la care, din vina unitãţii de transport, se executã o prestaţie inferioarã normei corespunzãtoare condiţiilor de exploatare, timpul de utilizare a autovehiculului va fi con fin în raport cu gradul de realizare a normei.
j) Pentru transporturile între localitãţi tarifele aplicã la distanţa tarifarã, stabilitã în funcţie de drumul cel mai bun şi mai scurt. La transporturile pentru care nu sînt stabilite distanţe tarifare, la cele efectuate la solicitarea beneficiarului pe o altã rutã, precum şi cazul transporturilor executate la tariful pe orã şi km, se ia în calcul parcursul efectiv, determinat pe baza indicatoarelor kilometrice rutiere sau, în lipsa acestora, a datelor înregistrate de aparatele de bord ale autovehiculelor.
Durata transportului şi a operaţiunilor legate de efectuarea acestuia se stabilesc pe baza înregistrãrilor în diagramele tahograf, corelate cu datele înscrise în documentele de transport.
k) Încadrarea localitãţilor pe categorii tarifare şi a municipiului Bucureşti pe zone tarifare se stabileste de Ministerul Transporturilor şi Telecomunicaţiilor.
l) În cazul transporturilor la care se aplicã tarifele pe orã şi km sau pe autovehicul-km, executate, din vina unitãţii auto, cu mijloace de transport de capacitate mai micã decît cea convenitã cu expeditorul, unitatea de transport va suporta diferenţa de tarif.
m) Pentru transportul rutier al coletãriei feroviare între staţiile de concentrare şi localitãţile din raza staţiilor închise pentru acest trafic se va aplica tariful coletãrie auto interurbanã, cu un spor de pînã la 50%.
n) Ministerul Transporturilor şi Telecomunicaţiilor va putea majora limitele de greutate prevãzute pentru expediţiile parţiale, de coletãrie şi mesagerie, în raport cu nevoile de exploatare.

PRESTĂRI DE SERVICII


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumirea grupei, subgrupei crt. Unitatea Tarife
crt. sau serviciului de mãsurã fixe
- în lei -
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
I. TRANSPORTURI ÎN TRAFIC INTERN
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
A. Pe calea feratã
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
b) mãrfuri
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Expediţii în vagoane complete în greutate de 25 tone:
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- cãrbuni de pãmînt, la distanţa 261-280 km tona 32,93
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- minereuri de fier brute sau concentrate de metale
neferoase brute, la distanţa 401-430 km tona 46,62
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- lemne de foc, la distanţa 221-240 km tona 24,28
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- produse de carierã şi balastierã, exclusiv nisipul şi
piatra pentru scopuri industriale, mozaic şi ornamente,
la distanţa 161-170 km tona 23,01
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- cherestea, la distanţa 221-240 km tona 31,83
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- ciment, în vagoane cu descãrcare pneumaticã,
la distanţa 221-240 km tona 44,16
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- îngrãşãminte, exclusiv cele naturale, la distanta 341-360 km tona 49,03
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- uleiuri vegetale, în vagoane-cisternã, la distanţa 301-320 km tona 55,35
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- grîu, porumb boabe, la distanţa 181-190 km tona 30,56
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- zahãr, la distanţa 321-340 km tona 59,50
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- cartofi, în afarã de cei timpurii, la distanţa 341-360 km tona 49,03
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Expediţii în vagoane complete în greutate de 10 tone:
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- ţesãturi, confecţii textile şi piele, încãlţãminte,
la distanţa 341-360 km tona 98,18
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- paste fãinoase, la distanţa 261-280 km tona 80,24
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- fãinã de grîu şi porumb, la distanţa 101-110 km tona 34,02
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. Transporturi de coletãrie în greutate de 100 kg, la
distanţa 101-110 km. kg 0,13
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
B. Cu mijloace auto
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
b) mãrfuri
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Transporturi de mãrfuri cu autocamioane, autobasculante şi remorci
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6. Tarif pe orã şi kilometru transportul efectuat pe o duratã de
utilizare de 8 ore şi cu un parcurs de 100 km, realizat
în acest timp cu:
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- autocamioane de 5 tone ora 25,00
km 1,00
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- autobasculante de 5 tone ora 30,00
km 1,75
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7. Tarif pe autovehicul-kilometru transportul efectuat la
distanţa de 100 km cu autocamion de 8 tone, folosit:
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- pe un singur sens autovehicul-
kilometru 4,20
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- pe ambele sensuri autovehicul-
kilometru 2,98
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



ANEXA 4
LISTA transporturilor executate în condiţii şi cu mijloace speciale şi a operaţiunilor auxiliare şi adiacente transporturilor pentru care reaşezarea tarifelor se efectueazã de Ministerul Transporturilor şi Telecomunicaţiilor

I. TRANSPORTURI EXECUTATE ÎN CONDIŢII ŞI CU MIJLOACE SPECIALE

1. Calea feratã
- transportul în stare goalã, în vederea încãrcãrii sau dupã descãrcare, al vagoanelor ce nu aparţin cãilor ferate;
- transportul vehiculelor feroviare aparţinînd cãilor ferate sau beneficiarilor de transporturi, care circulã pe roţi proprii şi care nu sînt destinate transporturilor de marfã;
- transportul mãrfurilor pe liniile C.F.R., cu mijloace de transport care nu aparţin cãilor ferate;
- transportul mãrfurilor în trenuri speciale de marfã care circulã în condiţiile cerute de beneficiari;
- transportul mãrfurilor pe linii de interes local, pe linii de ecartament diferit, al mãrfurilor indivizibile care utilizeazã mai multe vagoane;
- alte transporturi asemãnãtoare.

2. Auto
- transportul cu remorci trailer;
- transporturi cu autoremorchere Tatra 141 de 185 CP;
- transporturi de minereu executate cu autobasculante de cel puţin 10 tone capacitate, pentru flotaţia centralã din Baia Mare;
- alte transporturi asemãnãtoare.

II. OPERAŢIUNI AUXILIARE ŞI ADIACENTE TRANSPORTURILOR

1. Calea feratã
- utilizarea conteinerelor şi transconteinerelor;
- reţinerea şi utilizarea prelatelor;
- încãlzirea vagoanelor-cisternã;
- parcursul locomotivei cerute pentru încãlzire
- manevra;
- însoţirea cu personal C.F.R. a vagoanelor speciale;
- spãlarea şi dezinfectarea;
- utilizarea macaralelor;
- transpunerea osiilor montate;
- transbordarea transconteinerelor;
- închirierea bunurilor C.F.R., afişaj şi reclame
- alte operaţiuni sau prestaţii asemãnãtoare.

2. Auto
- dislocarea mijloacelor auto;
- operaţiuni de expediţie la predãri, sosiri şi în parcurs;
- dezinfectare, dezinsectizare, spãlare, curaţirea mijloacelor auto;
- asigurarea încãrcãturii autovehiculelor din parcul intern prin staţiile de colectare şi expediere a mãrfurilor ale Ministerului Transporturilor şi Telecomunicaţiilor;
- alte operaţiuni sau prestaţii asemãnãtoare.

ANEXA 5
ACTE NORMATIVE ŞI DISPOZIŢII DIN ACTELE NORMATIVE CARE SE ABROGA

1. Hotarîrea Consiliului de Miniştri nr. 972/1957 privind reducerea tarifului de transport pe cãile ferate pentru prefabricate din beton.
2. Hotarîrea Consiliului de Miniştri nr. 695/1959 privind reducerea taxelor de transport pe calea feratã pentru produsele de marmurã.
3. Hotarîrea Consiliului de Miniştri nr. 81/1960 privind aprobarea tarifului republican pentru transporturile de mãrfuri cu autovehicule.
4. Hotarîrea Consiliului de Miniştri nr. 158/1961 pentru modificarea anexei nr. 9 la Hotarîrea Consiliului de Miniştri nr. 81/1960 privind aprobarea tarifului republican pentru transportul mãrfurilor cu autovehicule.
5. Hotarîrea Consiliului de Miniştri nr. 57/1968 privind stabilirea tarifului pentru transportul pe C.F.R. al materialului lemnos destinat fabricãrii plãcilor aglomerate din lemn şi a plãcilor fibrolemnoase.
6. Hotarîrea Consiliului de Miniştri nr. 1598/1969 privind plata transporturilor efectuate de cooperativele agricole de producţie cu autocamioanele din parc propriu.
7. Din "Tariful local de bagaje şi mesagerii", aprobat prin Hotarîrea Consiliului de Miniştri nr. 622/1951 , art. 10 pct. 2, taxele de mesagerii din tabelul 1, coloanele A şi B, tabelul 8 şi tabelul 9.
8. Tariful prevãzut în anexa nr. 5 la "Tariful pentru transporturile de cãlãtori, bagaje şi mesagerii efectuate cu autobuzele", aprobat prin Hotarîrea Consiliului de Miniştri nr. 548/1961 .
9. Din catalogul nr. 94 - TR 5 "Tariful local de mãrfuri C.F.R.", cuprinse în lista anexã nr. 1 la Hotarîrea Consiliului de Miniştri nr. 1279/1962 :
- partea I "Dispoziţii tarifare": art. 1; art. 2 - pct. 5 ultimul alineat, pct. 12; art. 4 - pct. 2, 3, 4 ultima frazã; art. 5 - pct. 5 alin. c), pct. 13; art. 8 - pct. 4; art. 9-13; art. 14 - pct. 1, 2, 3, 4, 5, art. 15 - pct. 3, 4, 5; art. 16-18; art. 19 - pct. 10 ultimul alineat, pct. 18 ultimul alineat, pct. 22, 23, art. 21 - pct. 8, 9, 10; art. 22 - pct. 4 ultimul alineat, art. 23 - pct. 4, 6; art. 24 - pct. 2, 3, 4, 5; art. 25-27, art. 28 - pct. 4: art. 30 - pct. 3, 6, art. 31 - pct. 4, 5, 12 alin. 1; art. 32; art. 33 - pct. 4;
- partea a II-a "Indexul alfabetic al mãrfurilor";
- partea a III-a "Nomenclatura mãrfurilor";
- partea a IV-a "Tabele tarifare";
- partea a V-a "Taxe pentru utilizarea bunurilor C.F.R. şi pentru prestaţii de serviciu. taxe pentru afişaj şi reclame în staţiile şi vagoanele C.F.R.".
10. Din catalogul nr. 95 - TR 6 "Tariful republican pentru transportul de mãrfuri cu autovehicule" cuprins în lista anexã nr. 1 la Hotarîrea Consiliului de Miniştri nr. 1279/1962 , cu excepţia punctelor: 4, 6 alin. 1, 12, 40, 43, 44, din capitolul II.
11. Prevederile art. 2, art. 3 şi anexa nr. 3 la <>Hotarîrea Consiliului de Miniştri nr. 508/1971 privind stabilirea tarifelor pentru portul mãrfurilor în cabotaj pe Dunãre şi pe alte cãi navigabile interioare ale R.S.R., precum şi pentru transportul unor mãrfuri pe calea feratã între porturile dunãrene.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016