Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECRET nr. 509 din 1 ianuarie 1954  privind impozitul pe circulatia marfurilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECRET nr. 509 din 1 ianuarie 1954 privind impozitul pe circulatia marfurilor

EMITENT: MAREA ADUNARE NATIONALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1 din 12 ianuarie 1955

ART. 1
Impozitul pe circulaţia mãrfurilor se datoreazã de cãtre întreprinderile şi organizaţiile economice de stat, cooperatiste şi celelalte organizaţii obşteşti, cu excepţia gospodariilor agricole colective, asupra realizarilor din vînzarea mãrfurilor provenite din producţie şi colectarea proprie.
ART. 2
Impozitul pe circulaţia mãrfurilor se datoreazã o singura data, indiferent de numãrul verigilor prin care circula marfa.
ART. 3
Impozitul pe circulaţia mãrfurilor se stabileşte:
a) în cote procentuale;
b) în sume fixe pe unitatea de mãsura;
c) prin diferenţa, între preţurile de vînzare cu amãnuntul, mai puţin rabatul comercial şi preţul cu ridicatã al întreprinderii sau între preţul cu ridicatã al industriei şi preţul cu ridicatã al întreprinderii.
ART. 4
Stabilirea impozitului, acordarea de scutiri sau înlesniri la plata impozitului, precum şi aşezarea impozitului în alte condiţii decît cele de la art. 1, se fac de cãtre Consiliul de Miniştri*).
Ministerul Finanţelor va stabili prin instrucţiuni modul de calcul al impozitului, termenele de plata şi plãtitorii impozitului.
---------------
*) Cotele impozitului pe circulaţia mãrfurilor au fost stabilite prin H.C.M. nr. 2636 din 11 ianuarie 1956 .

ART. 5
Calculul, precum şi plata impozitului în întregime şi la termenele legale, revin întreprinderilor şi organizaţiilor economice plãtitoare, care sînt obligate sa prezinte periodic organelor financiare decontãri de impozit, precum şi alte date în legatura cu aplicarea dispoziţiilor prezentului decret.
Modul de întocmire şi termenele de depunere a deconturilor de impozite se vor stabili de Ministerul Finanţelor prin instrucţiuni.
ART. 6
Neplata impozitului pe circulaţia mãrfurilor la termenele stabilite atrage majorarea sumei de plata cu 0,05% pentru fiecare zi de intirziere.
Ministerul Finanţelor este autorizat anula sau reduce aceste majorãri, la cererea motivatã a întreprinderii sau organizaţiei economice în cauza*).
În caz de neplata a impozitului la termenele legale, la cererea organelor financiare, instituţia de credit la care are cont deschis întreprinderea sau organizaţia economicã plãtitoare va vira din contul întreprinderii sau organizaţiei economice, în contul secţiunii financiare respective, impozitul datorat cu majorãrile legale.
-----------------
*) Alineat adãugat prin decretul nr. 65 din 23 februarie 1956 .

ART. 7
Nedepunerea în termen de cãtre conducãtorii şi contabilii şefi ai întreprinderilor şi organizaţiilor economice de stat, cooperatiste şi al celorlalte organizaţii obşteşti, a deconturilor de impozit sau neprezentarea în termen de cãtre aceleaşi persoane a datelor cerute de organele financiare, se sancţioneazã cu o amenda administrativã pînã la 150 lei.
ART. 8**)
Contravenţiile prevãzute la art. 7 se constata printr-un proces-verbal încheiat de cãtre:
a) inspectorii, inspectorii şefi şi revizorii veniturilor de stat;
b) orice alte organe financiare, pe baza de delegaţie eliberata de secţiile financiare ale sfaturilor populare sau de cãtre Ministerul Finanţelor.
Aprobarea procesului-verbal de constatare a contravenţiei şi aplicarea sancţiunii pentru contravenţie se fac de cãtre:
a) Şefii secţiunilor financiare ale sfaturilor populare, pentru procesele-verbale întocmite de organele financiare din cadrul secţiilor financiare respective;
b) directorul Direcţiei veniturilor de stat din Ministerul Finanţelor, pentru procesele-verbale întocmite de celelalte organe financiare.
ART. 9**)
Impotriva procesului-verbal se poate face intimpinare în termen de 15 zile de la comunicarea sau inminarea procesului-verbal aprobat.
----------------
**) Articol modificat prin decretul nr. 65 din 23 februarie 1956 .

Intimpinarea se adreseazã organului care a aprobat procesul-verbal şi a aplicat sancţiunea, iar rezolvarea ei se face dupã cum urmeazã:
a) de Şeful sectiei financiare regionale, respectiv a Capitalei, pentru procesele-verbale aprobate de Şefii secţiilor financiare raionale şi orãşeneşti, respectiv ale raioanelor oraşului Bucureşti;
b) de directorii Direcţiei veniturilor de stat din Ministerul Finanţelor, pentru cele aprobate de şefii secţiilor financiare regionale, respectiv a Capitalei;
c) de Ministrul Finanţelor sau locţiitorul sau, pentru procesele-verbale aprobate de directorul Direcţiei veniturilor de stat din Ministerul Finanţelor.
Intimpinarea facuta în condiţiile şi la organul prevãzut mai sus suspenda executarea pînã la rezolvarea intimpinarii de şeful sectiei financiare regionale sau a Capitalei, directorul Direcţiei veniturilor de stat, Ministrul Finanţelor sau locţiitorul sau, potrivit competintei stabilite prin prezentul articol.
ART. 10
Legea nr. 2 pentru impozitul pe circulaţia produselor, publicatã în Buletinul Oficial nr. 8 din 28 ianuarie 1950, şi decretul nr. 58 pentru stabilirea impozitului pe circulaţia produselor, publicat în Buletinul Oficial nr. 14 din 18 februarie 1950*), cu toate modificãrile ulterioare, precum şi orice alte dispoziţii contrare prezentului decret se abroga.
-----------------
*) Legea nr. 2 şi decretul nr. 58/1950 au înlocuit legea nr. 4 pentru impozitul pe cifra de afaceri, din 1 ianuarie 1949
ART. 11
Dispoziţiile prezentului decret intra în vigoare pe data de 1 ianuarie 1955.
-------------


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016