Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECRET nr. 469 din 20 decembrie 1971  privind organizarea si functionarea Ministerului Educatiei si Invatamintului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECRET nr. 469 din 20 decembrie 1971 privind organizarea si functionarea Ministerului Educatiei si Invatamintului

EMITENT: CONSILIUL DE STAT
PUBLICAT: BULETINUL OFICIAL nr. 163 din 30 decembrie 1971
Consiliul de Stat al Republicii Socialiste România decreteazã:

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
Ministerul Educaţiei şi Învãţãmîntului înfãptuieşte politica partidului şi statului în domeniul educaţiei şi învãţãmîntului, asigurind conducerea, îndrumarea şi controlul procesului instructiv-educativ din toate instituţiile de învãţãmînt din Republica Socialistã România.
În acest scop, Ministerul Educaţiei şi Învãţãmîntului organizeazã şi rãspunde de orientarea şi conţinutul procesului de învãţãmînt, de stabilirea şi de dezvoltarea reţelei instituţiilor de învãţãmînt în concordanta cu cerinţele actuale şi de perspectiva ale economiei, ştiinţei şi culturii din patria noastrã, de desfãşurarea activitãţilor politico-educative în toate instituţiile de învãţãmînt, de pregãtirea practica productiva, în vederea educãrii multilaterale a elevilor şi studenţilor, însuşirii culturii generale şi a cunoştinţelor necesare exercitãrii unor profesiuni, formãrii conceptiei materialist-dialectice, cultivarii dragostei fata de patrie şi popor, fata de cauza pãcii şi progresului social.
În activitatea sa, Ministerul Educaţiei şi Învãţãmîntului asigura dezvoltarea învãţãmîntului în strinsa legatura cu progresele ştiinţei şi tehnicii, cu cerinţele construcţiei socialismului şi comunismului.
Ministerul Educaţiei şi Învãţãmîntului organizeazã şi rãspunde de activitatea ştiinţificã desfasurata în instituţiile de învãţãmînt, precum şi în unitãţile de cercetare subordonate.
ART. 2
Ministerul Educaţiei şi Învãţãmîntului îşi desfãşoarã activitatea pe baza legilor, sub conducerea şi îndrumarea Comitetului Central al Partidului Comunist Roman şi a Consiliului de Miniştri.
ART. 3
Ministerul Educaţiei şi Învãţãmîntului, în exercitarea atribuţiilor sale, colaboreazã, potrivit legii, cu ministerele şi celelalte organe centrale, precum şi cu comitetele executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti, la stabilirea profilurilor şi specialitatilor, a planurilor şi programelor de învãţãmînt, în concordanta cu nevoile şi direcţiile de dezvoltare ale economiei naţionale, în problemele asigurãrii şi dezvoltãrii bazei materiale a învãţãmîntului, organizãrii şi desfãşurãrii practicii în producţie, acordãrii burselor şi a altor forme de sprijin material elevilor şi studenţilor. De asemenea, în activitatea sa, se sprijinã pe consilii şi comisii alcãtuite din cadre didactice, specialişti din producţie, activisti de partid şi de stat.
ART. 4
În realizarea scopurilor învãţãmîntului, Ministerul Educaţiei şi Învãţãmîntului colaboreazã cu Uniunea Tineretului Comunist, Uniunea Asociaţiilor Studenţeşti din România, Organizaţia Pionierilor, Uniunea Generalã a Sindicatelor, precum şi cu alte organizaţii de masa sau obşteşti care contribuie, potrivit statutelor lor, la desavirsirea pregãtirii profesionale, la formarea politico-ideologica şi la educarea civicã şi morala a elevilor şi studenţilor.

CAP. 2
Atribuţii

ART. 5
Ministerul Educaţiei şi Învãţãmîntului are urmãtoarele atribuţii:
a) conduce, indruma şi controleazã activitatea didactica, metodica, educativã şi ştiinţificã a instituţiilor de învãţãmînt din subordinea sa şi a celor din subordinea ministerelor, celorlalte organe centrale şi a comitetelor executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti; stabileşte mãsuri privind organizarea şi desfãşurarea procesului instructiv-educativ în aceste instituţii;
b) conduce, indruma şi controleazã activitatea politico-educativã desfasurata în instituţiile de învãţãmînt, precum şi activitatea de perfecţionare a pregãtirii politico-ideologice a cadrelor didactice;
c) elaboreazã planurile de şcolarizare şi reţeaua şcolarã în învãţãmîntul obligatoriu de cultura generalã, învãţãmîntul liceal de cultura generalã, învãţãmîntul preşcolar şi instituţiile de educaţie; aproba reţeaua şi profilul şcolilor din învãţãmîntul profesional şi învãţãmîntul tehnic, precum şi nomenclatorul de meserii şi specialitãţi privind învãţãmîntul profesional şi învãţãmîntul tehnic, elaborate la propunerea ministerelor şi celorlalte organe centrale care au şcoli în subordine, precum şi a comitetelor executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti, cu consultarea, dupã caz, a Comitetului de Stat al Planificarii. Ministerul Muncii, potrivit legii: da acordul, împreunã cu Ministerul Muncii şi cu consultarea Comitetului de Stat al Planificarii şi a Ministerului Finanţelor asupra proiectelor planurilor de şcolarizare în învãţãmîntul profesional şi învãţãmîntul tehnic;
d) organizeazã învãţãmîntul în limba maternã pentru nationalitatile conlocuitoare, în conformitate cu prevederile constituţionale şi ale Legii privind învãţãmîntul în Republica Socialistã România;
e) elaboreazã, împreunã cu ministerele şi celelalte organe centrale interesate, cu consultarea Comitetului de Stat al Planificarii, proiectele planurilor de şcolarizare, ale reţelei şi profilului instituţiilor de învãţãmînt superior şi ale liceelor de specialitate, precum şi proiectele planurilor de cuprindere la cursurile postuniversitare şi la doctorat şi le supune, spre aprobare, potrivit legii;
f) elaboreazã planurile de învãţãmînt şi programele şcolare pentru învãţãmîntul obligatoriu de cultura generalã, învãţãmîntul liceal de cultura generalã şi liceele pedagogice, precum şi programele de activitate pentru grãdiniţe şi alte instituţii de educaţie din învãţãmîntul preşcolar; de asemenea, elaboreazã, în colaborare cu celelalte ministere şi organe centrale interesate, planurile de învãţãmînt şi programele şcolare la obiectele de cultura generalã din învãţãmîntul liceal de specialitate, din învãţãmîntul profesional şi învãţãmîntul tehnic şi stabileşte norme pentru elaborarea planurilor de învãţãmînt şi a programelor şcolare la cursurile de calificare şi perfecţionare, potrivit legii; aproba programele şcolare pentru disciplinele din învãţãmîntul profesional, tehnic şi liceal de specialitate, elaborate de ministere şi celelalte organe centrale interesate;
g) aproba, cu consultarea ministerelor şi celorlalte organe centrale, planurile de învãţãmînt elaborate de instituţiile de învãţãmînt superior şi emite norme privind programele de curs şi de pregãtire practica pentru aceste instituţii.
Colaboreazã cu Academia "Ştefan Gheorghiu" pentru pregãtirea cadrelor de conducere a activitãţii de partid, social-politice, economice şi administraţiei de stat, la introducerea cunoştinţelor ştiinţifice în domeniul conducerii şi organizãrii în învãţãmîntul de stat;
h) asigura elaborarea şi aplicarea unitarã, potrivit legii, a sistemului de pregãtire, numire, transferare, eliberare, perfecţionare şi evidenta a personalului didactic, ştiinţific, de conducere, îndrumare şi control din întregul învãţãmînt şi alte unitãţi subordonate, precum şi a sistemului de conferire a gradelor didactice şi a titlurilor ştiinţifice; coordoneazã promovarea cadrelor didactice şi a altor specialişti din toate instituţiile de învãţãmînt, precum şi din alte unitãţi subordonate, asigurind o conceptie unitarã; urmãreşte aplicarea normelor de încadrare, transferare şi desfacere a contractului de munca al personalului didactic din învãţãmîntul preşcolar, de cultura generalã, liceal, profesional şi tehnic, ce se face de cãtre comitetele executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti, prin inspectoratele şcolare, sau de ministere şi celelalte organe centrale care au în subordine şcoli.
Împreunã cu Academia "Ştefan Gheorghiu" pentru pregãtirea cadrelor de conducere a activitãţii de partid, social-politice, economice şi administraţiei de stat organizeazã cursuri pentru perfecţionarea pregãtirii politico-ideologice a cadrelor de predare a stiintelor social-politice din învãţãmîntul de stat;
i) acorda comitetelor executive ale consiliilor populare asistenta în vederea rezolvarii problemelor tehnice de specialitate; emite, cu acordul comitetelor executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti, regulamente privind funcţionarea inspectoratelor şcolare. De asemenea, transmite inspectoratelor şcolare, prin comitetele executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti, indicaţii de specialitate în domeniul învãţãmîntului;
j) indruma, organizeazã şi controleazã, în colaborare cu Consiliul Naţional pentru Ştiinţa şi Tehnologie, Academia Republicii Socialiste România, Academia de Ştiinţe Sociale şi Politice, Academia de Ştiinţe Medicale, Academia de Ştiinţe Agricole şi Silvice, ministerele şi celelalte organe centrale interesate, cercetarea ştiinţificã din instituţiile de învãţãmînt şi din unitãţile de cercetare subordonate Ministerului Educaţiei şi Învãţãmîntului, în conformitate cu cerinţele dezvoltãrii economiei, ştiinţei şi culturii;
k) rãspunde de elaborarea manualelor pentru învãţãmîntul obligatoriu de cultura generalã şi învãţãmîntul liceal; asigura elaborarea manualelor pentru învãţãmîntul profesional şi pentru învãţãmîntul tehnic, împreunã cu ministerele şi celelalte organe care au în subordine şcoli; stabileşte planul editorial pentru cursurile şi manualele necesare învãţãmîntului superior; conduce şi indruma presa pedagogica, publicaţiile şi documentarea din învãţãmînt şi aproba tirajele necesare;
l) organizeazã, indruma şi controleazã procesul de educaţie fizica în învãţãmîntul de toate gradele, sprijinã activitatea sportiva de masa în rindurile tineretului şcolar şi universitar; sprijinã dezvoltarea sportului de performanta în şcoli şi în instituţiile de învãţãmînt superior;
m) stimuleaza activitãţile didactice, ştiinţifice şi sportive prin acordarea de distincţii, premii, burse şi prin organizarea de concursuri şi alte forme, folosind plata în numerar din alocaţiile bugetare, în limita planurilor de casa şi din fondurile extrabugetare, potrivit legii;
n) elaboreazã, împreunã cu ministerele şi celelalte organe centrale, precum şi cu comitetele executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti, mãsurile de dezvoltare a bazei materiale a instituţiilor de învãţãmînt, a bazelor sportive, planul de sortimente de material didactic, normativele de inzestrare a şcolilor cu material didactic; aproba toate materialele didactice care urmeazã sa între în producţie de serie; coordoneazã şi sprijinã dezvoltarea bazei materiale a unitãţilor de cercetare subordonate, urmãrind modul de utilizare a acesteia;
o) organizeazã, indruma şi controleazã, împreunã cu ministerele şi celelalte organe centrale, activitatea desfasurata în învãţãmînt de specialiştii din producţie, proiectare şi cercetare care îndeplinesc sarcini didactice, precum şi a personalului didactic care, potrivit legii, efectueazã şi stagii în producţie;
p) indruma şi coordoneazã activitatea de perfecţionare a pregãtirii profesionale a lucrãtorilor din unitãţile socialiste, potrivit legii; elaboreazã, în colaborare cu Ministerul Muncii şi Comitetul de Stat al Planificarii, pe baza propunerilor ministerelor, celorlalte organe centrale, precum şi ale comitetelor executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti, proiectul planului centralizat al pregãtirii profesionale a lucrãtorilor; ia mãsurile necesare pentru sprijinirea unitãţilor socialiste de cãtre instituţiile de învãţãmînt la elaborarea programelor de perfecţionare în organizarea şi buna desfãşurare a acestei activitãţi.
Colaboreazã cu Academia "Ştefan Gheorghiu" pentru pregãtirea cadrelor de conducere a activitãţii de partid, social-politice, economice şi administraţiei de stat, la organizarea cursurilor pentru pregãtirea şi perfecţionarea cadrelor de conducere din aparatul ministerului;
r) organizeazã, în colaborare cu Uniunea Asociaţiilor Studenţeşti din România, cu ministerele, cu celelalte organe centrale, precum şi cu comitetele executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti, efectuarea repartizãrii nominale, conform legii, a absolvenţilor din învãţãmîntul superior;
s) elaboreazã propuneri referitoare la perfecţionarea elementelor sistemului de salarizare pentru personalul didactic din învãţãmîntul de toate gradele, precum şi pentru celelalte categorii de personal din instituţiile de învãţãmînt; asigura aplicarea unitarã a elementelor sistemului de salarizare pentru instituţiile de învãţãmînt şi celelalte unitãţi subordonate şi controleazã modul lor de aplicare;
s,) stabileşte mãsuri de ansamblu pentru îmbunãtãţirea continua a condiţiilor de munca şi de trai ale personalului didactic şi celorlalţi salariaţi din instituţiile de învãţãmînt şi alte unitãţi subordonate Ministerului Educaţiei şi Învãţãmîntului şi urmãreşte aplicarea lor împreunã cu comitetele executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti, ministerele şi celelalte organe care au în subordine şcoli; elaboreazã şi aproba metodologiile specifice de normare, pe baza cãrora se stabilesc şi se modifica normele şi normativele de munca pentru toate categoriile de personal din instituţiile de învãţãmînt; elaboreazã norme şi normative de munca specifice instituţiilor de învãţãmînt şi controleazã modul lor de aplicare;
t) ia mãsuri, împreunã cu ministerele, celelalte organe centrale, uniunea sindicatelor pe ramura, comitetele executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti şi alte unitãţi interesate, pentru aplicarea normelor legale privind acordarea burselor şi a altor forme de sprijin material pentru elevi şi studenţi;
t,) sprijinã înfiinţarea şi funcţionarea asociaţiilor, societãţilor ştiinţifice, caselor universitarilor, caselor corpului didactic şi altor asemenea organizaţii, a cãror activitate se desfãşoarã în legatura cu sarcinile învãţãmîntului, avînd posibilitatea sa le acorde subvenţii în cadrul alocaţiilor bugetare;
u) organizeazã schimburi sau alte acţiuni cu strainatatea în probleme de învãţãmînt şi de colaborare ştiinţificã, pe baza sarcinilor ce-i revin din acorduri cultural-ştiinţifice sau alte înţelegeri internaţionale;
v) echivaleaza diplomele şi certificatele de studii obţinute în strãinãtate cu actele de studii eliberate de instituţiile de învãţãmînt din ţara; de asemenea, stabileşte criteriile pentru echivalarea studiilor efectuate în instituţiile de învãţãmînt din ţara;
x) elaboreazã principiile şi metodele de conducere şi organizare ştiinţificã a activitãţii din instituţiile de învãţãmînt de toate gradele; conduce, indruma şi controleazã instituţiile de învãţãmînt, precum şi organizaţiile economice, întreprinderile şi alte unitãţi care-i sînt subordonate;
y) prezintã Consiliului de Miniştri proiectele de acte normative privind domeniul sau de activitate; avizeazã proiectele de acte normative şi cu alt caracter, elaborate de alte ministere şi celelalte organe centrale, care intereseazã domeniul sau de activitate;
z) exercita şi alte atribuţii date prin lege.

CAP. 3
Organizare şi funcţionare

ART. 6
Ministerul Educaţiei şi Învãţãmîntului este condus de Colegiul ministerului, organ deliberativ, care hotãrãşte în problemele generale privind activitatea ministerului.
ART. 7
Colegiul ministerului se compune din:
a) ministru, primul adjunct al ministrului, adjunctii ministrului şi secretarul general;
b) consilieri ai ministrului, directori generali, directori, secretarul comitetului de partid din minister, conducatori ai unor unitãţi din subordinea ministerului, cadre didactice, oameni de ştiinţa, precum şi specialişti cu experienta îndelungatã şi inalta calificare din cadrul ministerului sau din afarã acestuia;
c) un secretar al Comitetului Central al Uniunii Tineretului Comunist;
d) preşedintele Consiliului Uniunii Asociaţiilor Studenţeşti din România;
e) preşedintele Consiliului Naţional al Organizaţiei Pionierilor din România;
f) un delegat al sindicatelor desemnat de Uniunea Generalã a Sindicatelor din România.
Componenta colegiului se aproba de Consiliul de Miniştri, la propunerea ministrului.
Preşedintele colegiului este ministrul; în lipsa acestuia, atribuţiile de preşedinte se îndeplinesc de primul adjunct al ministrului.
ART. 8
La şedinţele colegiului pot fi invitaţi delegaţi ai unor organe şi organizaţii de stat ori obşteşti interesate în examinarea problemelor supuse dezbaterii. De asemenea, la şedinţele colegiului pot fi invitaţi specialişti din cadrul ministerului ori din afarã acestuia.
ART. 9
Pentru analizarea unor probleme de mare complexitate sau care intereseazã intreaga activitate a ministerului, colegiul poate constitui colective de lucru cuprinzînd specialişti din cadrul Ministerului Educaţiei şi Învãţãmîntului sau din afarã acestuia; desemnarea specialiştilor din afarã ministerului se va face cu acordul ministrului sau conducatorului organului central din sistemul cãruia fac parte.
ART. 10
Colegiul ministerului îşi desfãşoarã activitatea în prezenta a cel puţin doua treimi din numãrul membrilor sãi şi adopta hotãrîri cu majoritatea membrilor ce-l compun.
În caz de divergenta între ministru şi majoritatea membrilor colegiului, problema asupra cãreia nu s-a realizat un acord se supune Biroului Permanent al Consiliului de Miniştri, pentru a hotãrî.
ART. 11
Şedinţele colegiului au loc cel puţin o data pe trimestru şi se convoacã în timp util de ministru. Colegiul va fi convocat şi la cererea a cel puţin o treime din numãrul membrilor sãi.
ART. 12
Colegiul ministerului în întregul sau şi fiecare membru în parte rãspund în fata Comitetului Central al Partidului Comunist Roman şi a Consiliului de Miniştri pentru intreaga activitate a ministerului; fiecare membru al colegiului rãspunde în fata colegiului şi a preşedintelui acestuia pentru îndeplinirea sarcinilor ce îi sînt încredinţate.
ART. 13
Ministrul, primul adjunct al ministrului, adjunctii ministrului şi secretarul general, precum şi alţi membri ai colegiului desemnaţi de acesta, constituie biroul executiv al colegiului ministerului, organ cu caracter deliberativ. Biroul executiv asigura aducerea la îndeplinire a hotãrîrilor colegiului şi exercita atribuţiile acestuia în intervalul dintre şedinţe.
Şedinţele biroului executiv au loc de doua ori pe luna sau ori de cîte ori apar probleme de importanta deosebita care impun dezbaterea lor în biroul executiv.
Dispoziţiile art. 8, 9 şi 10 alin. 1 se aplica în mod corespunzãtor şi biroului executiv.
Biroul executiv în întregul sau şi fiecare membru în parte rãspund în fata colegiului ministerului pentru intreaga activitate a ministerului desfasurata în intervalul dintre şedinţele colegiului; fiecare membru al biroului executiv rãspunde în fata colegiului ministerului şi a preşedintelui acestuia pentru îndeplinirea sarcinilor ce-i sînt încredinţate.
ART. 14
Între şedinţele biroului executiv, ministrul, ajutat de primul adjunct al ministrului, adjunctii ministrului şi secretarul general, rezolva problemele curente ale activitãţii ministerului şi stabileşte mãsurile necesare pentru îndeplinirea operativã a hotãrîrilor colegiului şi biroului executiv.
ART. 15
Ministrul informeazã colegiul ministerului asupra activitãţii desfãşurate între şedinţele acestuia.
ART. 16
În executarea hotãrîrilor colegiului ministerului şi ale biroului executiv, precum şi în exercitarea atribuţiilor proprii, ministrul emite, pe baza şi în vederea executãrii legilor şi hotãrîrilor Consiliului de Miniştri, instrucţiuni şi ordine, precum şi alte acte prevãzute de lege.
ART. 17
Ministrul reprezintã ministerul în raporturile cu celelalte organe şi organizaţii din ţara, precum şi în relaţiile internaţionale.
ART. 18
Ministerul Educaţiei şi Învãţãmîntului are în conducerea sa un ministru, un prim-adjunct al ministrului, trei adjuncţi ai ministrului, preşedintele Consiliului Naţional al Organizaţiei Pionierilor în calitate de adjunct al ministrului şi un secretar general.
Primul adjunct al ministrului, adjunctii ministrului şi secretarul general se numesc prin hotãrîre a Consiliului de Miniştri, iar atribuţiile acestora se stabilesc de colegiul ministerului.
ART. 19
În cadrul Ministerului Educaţiei şi Învãţãmîntului funcţioneazã Comisia superioarã de diplome, al carei mod de organizare şi funcţionare se stabileşte de Consiliul de Miniştri.
ART. 20
În cadrul Ministerului Educaţiei şi Învãţãmîntului funcţioneazã ca organe deliberative:
1. Consiliul pentru munca politico-educativã şi predarea stiintelor sociale;
2. Consiliul învãţãmîntului de cultura generalã;
3. Consiliul învãţãmîntului profesional, tehnic şi liceal de specialitate;
4. Consiliul învãţãmîntului superior.
Din aceste consilii, ai cãror presedinti sînt primul adjunct al ministrului şi adjunctii ministrului educaţiei şi învãţãmîntului, fac parte cadre didactice, oameni de ştiinţa şi arta şi alţi specialişti desemnaţi de colegiul ministerului. De asemenea, fac parte, ca membri, adjuncţi ai ministrilor, secretari generali sau asimilaţii lor din organele şi organizaţiile centrale de stat şi obşteşti, care au în subordine instituţii de învãţãmînt, reprezentanţi ai Academiei "Ştefan Gheorghiu" pentru pregãtirea cadrelor de conducere a activitãţii de partid, social-politice, economice şi administraţiei de stat cît şi, dupã caz, secretari ai comitetelor de partid din centrele universitare, activisti de partid şi de stat, reprezentanţi ai Uniunii Asociaţiilor Studenţeşti din România, ai Uniunii sindicatelor din învãţãmînt, ştiinţa şi cultura, reprezentanţi din conducerile centralelor industriale şi marilor întreprinderi, ai academiilor de ştiinţa şi institutelor de cercetãri, desemnaţi de conducerile organelor şi organizaţiilor respective.
ART. 21
Consiliile prevãzute în articolul precedent exercita urmãtoarele atribuţii principale:
a) dezbat studii, prognoze şi programe privind proportiile, nivelurile, ritmurile şi direcţiile de dezvoltare ale învãţãmîntului, ale muncii educative şi politico-ideologice;
b) adopta proiectele planurilor anuale şi de perspectiva ale învãţãmîntului, ale muncii educative şi politico-ideologice;
c) analizeazã periodic modul de îndeplinire a sarcinilor şi stabilesc mãsurile necesare pentru realizare;
d) elaboreazã mãsuri de perfecţionare a activitãţii de conducere şi organizare a instituţiilor de învãţãmînt şi controleazã modul de îndeplinire a acestora;
e) exercita alte atribuţii stabilite de colegiul ministerului.
ART. 22
Consiliile învãţãmîntului îşi desfãşoarã activitatea în prezenta a cel puţin doua treimi din numãrul membrilor şi adopta hotãrîri cu majoritatea membrilor ce le compun.
Hotãrîrile consiliilor învãţãmîntului se prezintã Colegiului Ministerului Educaţiei şi Învãţãmîntului, care va tine seama de ele în soluţionarea problemelor privind activitatea ministerului.
Colegiul ministerului va informa consiliile învãţãmîntului asupra modului în care au fost valorificate aceste hotãrîri.
ART. 23
Preşedinţii consiliilor informeazã periodic Colegiul Ministerului Educaţiei şi Învãţãmîntului cu privire la activitatea consiliilor învãţãmîntului.
ART. 24
În cadrul consiliilor se vor organiza colective de lucru, pe probleme sau pe ramuri de activitate. În colective pot fi cooptati specialişti din afarã consiliilor, la propunerea conducatorului colectivului.
ART. 25
Şedinţele consiliilor vor avea loc cel puţin o data pe semestru.
Colectivele de specialişti îşi vor desfasura activitatea organizat, potrivit programelor aprobate de fiecare consiliu al învãţãmîntului.
ART. 26
Atribuţiile Ministerului Educaţiei şi Învãţãmîntului în domeniul muncii politico-educative şi al predãrii stiintelor sociale se exercita prin Departamentul pentru problemele muncii politico-educative şi ale predãrii stiintelor sociale, condus de Consiliul pentru munca politico-educativã şi predarea stiintelor sociale.
În realizarea acestor atribuţii, Departamentul pentru problemele muncii politico-educative şi ale predãrii stiintelor sociale colaboreazã cu direcţiile generale şi direcţiile de specialitate din structura organizatoricã a ministerului.
ART. 27
În cadrul Ministerului Educaţiei şi Învãţãmîntului funcţioneazã Consiliul tehnico-ştiinţific şi Comisia pentru cercetarea ştiinţificã, pe baza regulamentului aprobat de colegiul ministerului. Organizarea şi funcţionarea Comisiei pentru cercetarea ştiinţificã se fac cu acordul Consiliului Naţional pentru Ştiinţa şi Tehnologie.
Membrii Consiliului tehnico-ştiinţific sînt desemnaţi de colegiu; pentru persoanele din afarã ministerului, desemnarea se va face cu acordul conducerii organizaţiei în care lucreazã.
ART. 28
Ministerul Educaţiei şi Învãţãmîntului are urmãtoarea structura organizatoricã:
a) Departamentul pentru problemele muncii politico-educative şi ale predãrii stiintelor sociale, cu:
- Direcţia generalã pentru munca politico-educativã;
- Direcţia generalã a predãrii stiintelor sociale;
- Direcţia educaţiei fizice şi sportului;
b) Direcţia generalã a învãţãmîntului universitar;
c) Direcţia generalã a învãţãmîntului superior tehnic şi economic;
d) Direcţia generalã a învãţãmîntului de cultura generalã;
e) Direcţia generalã a învãţãmîntului profesional, tehnic şi liceal de specialitate;
f) Direcţia generalã a organizãrii, reţelei şi controlului;
g) Direcţia generalã a personalului;
h) Direcţia pentru învãţãmîntul în limbile nationalitatilor conlocuitoare;
i) Direcţia cercetãrii ştiinţifice;
j) Direcţia pentru perfecţionarea pregãtirii profesionale;
k) Direcţia relaţii externe;
l) Direcţia documentãrii şi a bibliotecilor;
m) Direcţia plan-finanţe şi a controlului financiar intern;
n) Direcţia tehnica şi de investiţii;
o) Direcţia secretariat-administrativã;
p) Oficiul juridic.
Numãrul maxim de posturi în administraţia centrala, raportul minim dintre numãrul funcţiilor de execuţie şi cel al funcţiilor de conducere, precum şi ponderea personalului de deservire fata de numãrul total de personal tehnic-administrativ, sînt cele prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul decret.*)

------------------
*) Anexa se comunica celor interesaţi.

ART. 29
Ministerul Educaţiei şi Învãţãmîntului are în subordinea sa instituţii de învãţãmînt, de educaţie, unitãţi de cercetare, proiectare, informare, documentare sau pentru mijloace tehnico-didactice de învãţãmînt, biblioteci, muzee, întreprinderi şi alte unitãţi economice.
Unele instituţii de învãţãmînt pot funcţiona, potrivit legii, atît în subordinea Ministerului Educaţiei şi Învãţãmîntului, cît şi în subordinea ministerelor şi altor organe centrale pentru care pregãtesc cadre. Atribuţiile, normele de funcţionare şi structura organizatoricã a acestor instituţii se stabilesc de Ministerul Educaţiei şi Învãţãmîntului, de comun acord cu ministerele şi organele centrale interesate.
ART. 30
Atribuţiile, normele de funcţionare şi structura organizatoricã a instituţiilor şi unitãţilor prevãzute la art. 28 şi 29 se stabilesc de colegiul ministerului, potrivit legii.
ART. 31
Prin ordinul ministrului educaţiei şi învãţãmîntului, în funcţie de necesitaţi şi în limita numãrului de posturi şi a fondului de salarii planificat se pot infiinta în cadrul întreprinderilor subordonate ministerului unitãţi economice fãrã personalitate juridicã.

CAP. 4
Dispoziţii finale

ART. 32
Denumirea de "Ministerul Învãţãmîntului" din toate actele normative se înlocuieşte prin aceea de "Ministerul Educaţiei şi Învãţãmîntului".
ART. 33
Decretul nr. 1171/1968 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Învãţãmîntului, devenit Legea nr. 7/1969 cu modificãrile ulterioare, precum şi orice alte dispoziţii contrare, se abroga.

----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016