Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECRET nr. 452 din 8 august 1973  privind avizarea documentatiilor tehnic-economice pentru investitii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECRET nr. 452 din 8 august 1973 privind avizarea documentatiilor tehnic-economice pentru investitii

EMITENT: CONSILIUL DE STAT
PUBLICAT: BULETINUL OFICIAL nr. 126 din 15 august 1973
EXPUNERE DE MOTIVE

În vederea sistematizãrii şi reducerii numãrului de acorduri care se solicita în procesul de proiectare al obiectivelor de investiţii, a fost emis alãturatul decret.
Reglementãrile cuprinse în acest act normativ se referã, în principal, la urmãtoarele:
- imprimarea unei mai mari preocupãri şi raspunderi privind planificarea, emiterea acordurilor, proiectarea, avizarea, expertizarea, în scopul adoptãrii celor mai rationale şi economice soluţii constructive şi tehnologice în realizarea investiţiilor;
- reducerea numãrului acordurilor, acestea referindu-se, în general, la aspectele şi problemele specifice legate de microzone, necuprinse pînã la o asemenea detaliere în planurile de dezvoltare cincinale şi anuale;
- cuprinderea într-un singur act normativ, la nivel de decret, a întregului sistem de acorduri, avize şi de expertizare a proiectelor, reglementate pînã în prezent printr-un mare numãr de acte normative.


Consiliul de Stat al Republicii Socialiste România decreteazã:

ART. 1
Realizarea investiţiilor va fi precedatã de o temeinica şi minuţioasã pregãtire care sa cuprindã toate elementele tehnice, economice şi organizatorice, de la întocmirea documentaţiilor, alegerea tehnologiei şi a utilajelor, pînã la pregãtirea producţiei sub toate aspectele în vederea realizãrii în bune condiţii şi la termen a obiectivelor prevãzute în planurile anuale şi cincinale de dezvoltare economico-socialã.
ART. 2
Documentaţiile tehnico-economice pentru obiectivele de investiţii se elaboreazã pe baza elementelor cuprinse în planul cincinal cu privire la capacitãţi, profile şi amplasamente şi vor fi aprobate pînã la definitivarea planurilor anuale, în vederea includerii lor în plan.
La întocmirea planurilor anuale se va verifica şi asigura respectarea tuturor corelatiilor stabilite prin aceste documentaţii.
În acest scop, Comitetul de Stat al Planificarii, Ministerul Finanţelor şi Ministerul Aprovizionarii Tehnico-Materiale şi Controlului Gospodãririi Fondurilor Fixe împreunã cu titularii de investiţii vor asigura în perioada elaborãrii planului cincinal avizarea obiectivelor de investiţii, de cãtre:
a) Ministerul Minelor, Petrolului şi Geologiei, pentru combustibili şi pentru amplasamente în zone avînd în subsol rezerve de substanţe minerale utile;
b) Ministerul Comerţului Interior, pentru desfacerea bunurilor de consum la fondul pieţei;
c) coordonatorii de balante împreunã cu Ministerul Aprovizionarii Tehnico-Materiale şi Controlului Gospodãririi Fondurilor Fixe, pentru asigurarea cu materii prime şi pentru livrarea mijloacelor de producţie;
d) Ministerul Comerţului Exterior, pentru import şi export;
e) Ministerul Muncii, pentru asigurarea forţelor de munca.
Proiectul de plan cincinal investiţiile va fi definitivat pe baza acestor avize, astfel ca odatã cu aprobarea planului, organizaţiile de proiectare sa aibã la dispozitile elementele esenţiale pentru elaborarea studiilor tehnico-economice, în vederea pregãtirii din timp a condiţiilor necesare îndeplinirii programelor de investiţii.
Organele prevãzute la literele a-e vor aviza din punctele de vedere menţionate în dreptul fiecãruia şi pentru obiectivele noi de investiţii stabilite în proiectele de plan anuale.
ART. 3
Acordurile şi avizele necesare elaborãrii şi aprobãrii documentaţiilor tehnico-economice pentru investiţii sînt cele prevãzute în anexele nr. 1 şi 2 care fac parte integrantã din prezentul decret. Organele centrale şi locale emitente rãspund pentru conţinutul acordurilor şi avizelor şi pentru respectarea termenelor de emitere a acestora.
Se interzice solicitarea altor acorduri sau avize, decît cele prevãzute prin prezentul decret.
Elementele care nu se exprima prin prevederi în planurile cincinale şi anuale şi necesita clarificãri în vederea proiectãrii şi aprobãrii, altele decît cele conţinute în acorduri şi avize, se vor soluţiona prin contacte şi discuţii directe între factorii interesaţi, fãrã ca prin aceasta sa se depãşeascã termenele planificate de inaintare a documentaţiilor tehnico-economice de investiţii.
ART. 4
În termen de 90 de zile de la data publicãrii prezentului decret, ministerele şi organele centrale, fiecare pentru domeniile pe care le coordoneazã, vor emite normative tehnice dupã cum urmeazã:
a) Ministerul Apãrãrii Naţionale, pentru amplasarea obiectivelor de investiţii în zona aeroporturilor civile şi cãilor aeriene:
b) Ministerul Aprovizionarii Tehnico-Materiale şi Controlului Gospodãririi Fondurilor Fixe, pentru conceptia şi diversificarea ambalajelor;
c) Ministerul Sãnãtãţii, pentru condiţiile igienico-sanitare
Inspectoratul general de Stat pentru Directivare şi Control în Proiectarea şi Executarea Construcţiilor va putea stabili întocmirea şi a altor normative, în toate cazurile cînd acordurile pot fi înlocuite prin astfel de normative.
Pînã la publicarea acestor normative, acordurile se vor emite în condiţiile actelor normative şi instrucţiunilor în vigoare la data publicãrii prezentului decret.
De asemenea, ministerele producãtoare şi cele coordonatoare de utilaje şi instalaţii tehnologice, precum şi de materiale şi utilaje pentru construcţii, vor asigura în acelaşi termen cataloage de produse, conţinînd sortimentele, caracteristicile şi preţurile respective, pe care le vor difuza tuturor organizaţiilor de proiectare, completindu-le semestrial cu noile produse sau sortimente ce se realizeazã, în vederea folosirii datelor din aceste cataloage în elaborarea documentaţiilor de investiţii.
ART. 5
Documentaţiile pentru investiţii ai cãror indicatori se supun aprobãrii Consiliului de Miniştri vor fi avizate în prealabil de Comitetul de Stat al Planificarii, Ministerul Aprovizionarii Tehnico-Materiale şi Controlului Gospodãririi Fondurilor Fixe şi Ministerul Finanţelor împreunã cu bãncile finanţatoare, care vor elabora avizul comun cu privire la necesitatea, oportunitatea şi eficienta economicã a investiţiilor, pe baza urmãtoarelor documente prezente de titulari:
a) studiul tehnico-economic, însoţit de concluziile Consiliului tehnico-economic, aprobat de organul colectiv de conducere al titularului de investiţii, precum şi de acordurile necesare;
b) graficul de eşalonare a execuţiei investiţiei, definitivat de titular sau beneficiar, împreunã cu organizaţia de proiectare şi organizaţia de construcţii-montaj şi pus în concordanta cu termenele de livrare a utilajelor din ţara şi din import.
Pentru investiţiile destinate cercetãrii ştiinţifice se va cere concomitent şi avizul Consiliului Naţional pentru Ştiinţa şi Tehnologie, care îl va emite în termen de cel mult 15 zile.
ART. 6
Comitetul de Stat al Planificarii, Ministerul Aprovizionarii Tehnico-Materiale şi Controlului Gospodãririi Fondurilor Fixe şi Ministerul Finanţelor vor transmite avizul comun titularilor de investiţii în termen de cel mult 30 de zile de la primirea documentaţiilor complete menţionate la articolul precedent.
Pentru investiţiile din competenta de aprobare a titularilor de investiţii, centralelor industriale, întreprinderilor, precum şi pentru cele din competenta de aprobare a comitetelor executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti, bãncile finanţatoare vor emite avizul în termen de cel mult 20 de zile.
Avizele prevãzute la acest articol se vor referi la elementele prevãzute în anexa nr. 2.
Organele avizatoare rãspund pentru conţinutul avizelor şi pentru respectarea termenului de emitere a acestora.
Elaborarea şi avizarea soluţiilor pentru partea de construcţii se va face numai dupã definitivarea tehnologiei de producţie şi a stabilirii utilajelor şi instalaţiilor aferente.
La analizarea documentaţiilor şi la elaborarea avizului comun, precum şi la efectuarea expertizarii documentaţiilor de cãtre Inspectoratul General de Stat pentru Directivarea şi Control în Proiectarea şi Executarea Construcţiilor se va asigura respectarea riguroasã a orientarilor privitoare la:
a) amplasarea construcţiilor pentru întreprinderi sau complexe industriale sau zootehnice, numai pe terenuri agricole nefertile sau slab productive, urmãrindu-se a se evita amplasarea obiectivelor industriale noi şi a ansamblurilor de locuinţe şi social-culturale pe terenuri cu condiţii dificile de fundare (macroporice, compresibile etc.). De asemenea, se va evita amplasarea în zone cu grad ridicat de seismicitate de construcţii de locuinţe şi social-culturale cu un numãr mare de nivele; în aceste zone vor fi amplasate de regula construcţii industriale şi instalaţii la care mãsurile de producţie antiseismica nu reclama consumuri importante de materiale şi sporuri ale valorii de investiţii;
b) alegerea tipului de construcţie a halelor industriale şi a altor construcţii, corespunzãtor caracteristicilor fluxului tehnologic optim şi cerinţelor procesului de producţie şi care sa fie cît mai complet luminate natural, cu deschideri largi în care sa fie mai mult folositã sticla şi alte materiale uşoare de construcţii; hale fãrã lumina naturala se vor proiecta şi construi numai în cazurile cînd buna desfãşurare a proceselor tehnologice impune asemenea tipuri de construcţii;
c) dimensionarea judicioasã a suprafeţelor şi inaltimii construcţiilor industriale, asigurindu-se un grad maxim de ocupare cu utilaje şi reducerea la strictul necesar a suprafeţelor de circulaţie;
d) reducerea volumului lucrãrilor de construcţii-montaj în ansamblul investiţiilor, în primul rind prin amplasarea în aer liber, ori de cîte ori este posibil, a utilajelor şi echipamentelor tehnologice;
e) eliminarea supradimensionarilor elementelor constructive şi a structurilor de rezistenta şi a oricãror exagerari în proiectarea construcţiilor şi instalaţiilor, astfel încît soluţiile adoptate sa conducã la consumuri minime de materiale de construcţii, extinzindu-se în acest scop aplicarea proiectelor tip, directive şi refolosibile;
f) rationalizarea traseelor de conducte şi reţele electronice, prin alegerea traseelor optime între construcţii şi instalaţii;
g) creşterea gradului de industrializare a execuţiei lucrãrilor de construcţii şi instalaţii.
ART. 7
Documentaţiile tehnico-economice pentru obiectivele de investiţii înscrise în planul cincinal, prevãzute a se realiza prin repetarea unor capacitãţi şi obiective similare, care se vor executa pe baza de proiecte tip şi refolosibile sau prin adaptarea la condiţiile locale a unor documentaţii tehnico-economice, nu se supun avizãrii Comitetului de Stat al Planificarii, Ministerului Finanţelor, Ministerului Aprovizionarii Tehnico-Materiale şi Controlului Gospodãririi Fondurilor Fixe şi bãncilor finanţatoare, în cazul cînd indicatorii tehnico-economici ai acestor investiţii se imbunatatesc fata de realizarile anterioare sau se menţin la nivelul aprobat.
ART. 8
Titularii de investiţii vor lua mãsuri ca prevederile înscrise în graficul de eşalonare a investiţiei sa fie puse de acord cu conţinutul acordurilor şi avizelor.
Eventualele divergenţe nesolutionate vor fi prezentate Consiliului de Miniştri în vederea rezolvarii lor odatã cu proiectul de hotãrîre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai investiţiei.
ART. 9
Inspectoratul General de Stat pentru Directivare şi Control în Proiectarea şi Executarea Construcţiilor expertizeaza prin specialiştii proprii şi prin comisii permanente de specialitate, documentaţiile tehnico-economice pentru obiectivele de investiţii ale cãror indicatori se supun aprobãrii Consiliului de Miniştri.
Concluziile expertizarii fundamentate pe analiza principalelor elemente din anexa nr. 2 vor fi înaintate Consiliului de Miniştri în cel mult 15 zile de la înregistrarea documentaţiei în inspectorat.
ART. 10
Constitue contravenţie şi se sancţioneazã cu amenda de la 500 la 3.000 lei urmãtoarele fapte sãvîrşite de cãtre persoanele din organizaţiile socialiste, în cadrul atribuţiilor de serviciu, dacã nu au fost comise în astfel de condiţii încît potrivit legii penale sa constituie infracţiuni:
a) înaintarea la organele care emit acorduri şi la organele de avizare a documentaţiilor tehnico-economice neconforme prevederilor art. 1-3 şi 5-7 din prezentul decret;
b) depãşirea termenelor legale la elaborarea şi transmiterea acordurilor şi avizelor;
c) solicitarea altor acorduri, decît cele legale;
d) nerespectarea prevederilor din normativele aprobate precum şi a condiţiilor cuprinse în acorduri şi avize, de cãtre proiectanţi, titulari, beneficiari şi executanti.
ART. 11
Contravenţiile prevãzute la art. 10 se constata din oficiu sau la sesizarea titularilor de investiţii, organizaţiilor de proiectare şi organelor care emit acorduri şi avize, de cãtre inspectori şi alte persoane împuternicite din cadrul Inspectoratului General de Sat pentru Directivare şi Control în Proiectarea şi Executarea Construcţiilor, care aplica şi amenzile.
Procesul-verbal prin care se constata contravenţia şi se aplica sancţiunea se comunica contravenientului. Impotriva procesului-verbal se poate face plîngere în termen de 15 zile de la comunicare. Plîngerea se rezolva de judecãtoria în a carei raza teritorialã s-a savirsit contravenţia.
ART. 12
Articolul 17 din <>Legea nr. 72/1969 privind organizarea, planificarea şi executarea investiţiilor, art. 26, 28, 28^1, 29, 30 alin. 1 şi 2 din <>Hotãrîrea Consiliului de Miniştri nr. 900/1970 cu privire la pregãtirea şi realizarea lucrãrilor de investiţii, precum şi orice dispoziţii contrare prezentului decret, se abroga.
Dispoziţiile privitoare la contravenţiile prevãzute în art. 1 pct. 4, 14, 15, 32 şi 33 din Hotãrîrea Consiliului de Miniştri nr.1822/1970 pentru stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor la normele legale privind organizarea, planificarea şi executarea investiţiilor, precum şi art. 30 alin. ultim şi anexele E şi F din cadrul anexei nr. 2 la <>Hotãrîrea Consiliului de Miniştri nr. 900/1970 cu privire la pregãtirea şi realizarea lucrãrilor de investiţii, se abroga pe data intrãrii în vigoare a normativelor prevãzute la art. 4 din prezentul decret.


ANEXA 1

ACORDURI
necesare elaborãrii documentaţiilor pentru investiţii

--------------------------------------------------------------------------------
Nr. Conţinutul Organul de la care se solicita Cine solicita
crt. acordului acordul acordul
--------------------------------------------------------------------------------

Acorduri la studiul tehnico-economic

A. Cazuri generale

1. Acord unic privind:

- terenul pe care se amplaseaza Comitetul executiv al consi- Titularul
obiectivul şi transferul sau liului popular judeţean sau investiţiei
schimbarea regimului de pro- al municipiului Bucureşti
prietare al terenului; (pentru transfer sau schimbarea
regimului de proprietate,
- traseele liniilor şi reţelelor acordul se va da cu consultarea
electrice, în exteriorul deţinãtorilor terenurilor şi a
incintei obiectivului nou forurilor tutelare ai acestora)
proiectat;

- racord la reţeaua de alimentare
cu apa;

- racord la reţeaua de canalizare;

- racord la reţeaua telefonica lo-
cala;

- racord la reţeaua electrica şi
termica pentru consumul pînã la
2 MW, 5 Gcal sau 10 t abur/ora;

- racord la reţeaua de gaze natu-
rale pentru un consum pînã la
2.000 t.c.c/an;

- racord la reţeaua rutiera de
interes local;

- traseele racordurilor de utili-
tati, aeriene sau subterane,
situate în afarã incintei
obiectivului nou proiectat;

- asigurarea de locuinţe şi
clãdiri social-culturale
pentru personalul şantierului
şi exploatãrii noului obiectiv.

2. Acord unic pentru:

- consumul de energie electrica Ministerul Energiei Titularul
de peste 2 MW; Electrice investiţiei

- consumul de energie termica
de peste 5 Gcal/ora sau peste
10 t abur/ora;

- construcţia sau amplificarea de
instalaţii proprii de energie
electrica sau termica.

3. Acord pentru:

- scoaterea terenurilor din Ministerul Agriculturii, Titularul
producţie agricolã; Industriei Alimentare investiţiei
şi Apelor

- scoaterea terenurilor din Ministerul Economiei
fondul forestier. Forestiere şi Materialelor de
Construcţii

4. Acord unic privind:

- racorduri la reţeaua de cale Ministerul Proiectantul
feratã, drumuri naţionale Transporturilor şi
(inclusiv intersectii) sau Telecomunicatiilor
la reţeaua de telecomunicaţii;

- modificarea liniilor industriale
de cale feratã, a traseelor
de cale feratã, de drumuri sau
telecomunicaţii, precum şi
sporirea traficului;

- traversari şi subtraversari de
linii ferate, de drumuri,
trasee de telecomunicaţii pe
apa;

- lucrãri hidrotehnice, care afec-
teaza cãile de comunicaţii şi te-
lecomunicatii, lucrãri portuare,
instalaţii de captare, excavaţii
sau depozitari în albia Dunãrii
sau a cãilor navigabile;

- protecţia instalaţiilor de teleco-
municatii impotriva influentelor
perturbatoare, precum şi protecţia
radiocomunicatiilor impotriva ra-
diatiilor parazite, provocate de
instalaţii noi;

- echipamente şi instalaţii de
radiocomunicatii.

5. Acord pentru lucrãri care se Consiliul Naţional al Proiectantul
executa pe cursurile de apa, Apelor
folosinţe de apa şi evacuari
în emisar.


B. Cazuri speciale

6. Acord pentru preţurile de Comitetul de Stat pentru Titularul
vînzare a produselor noi Preţuri investiţiei

7. Acord pentru amplasarea în Ministerul Apãrãrii Titularul
vecinãtatea unor obiective Naţionale sau Ministerul de investiţiei
speciale. Interne (dupã caz)

8. Acord pentru protecţia mo- Consiliul Culturii şi Proiectantul
numentelor istorice Educaţiei Socialiste

9. Acord pentru protecţia mo- Ministerul Economiei Proiectantul
numentelor naturii Forestiere şi Materialelor
de Construcţii

NOTA:

1. Termenul de elaborare a acordurilor nu va depãşi 15 zile de la data primirii documentaţiilor întocmite conform normativelor şi instrucţiunilor emise de organele care dau acordul.
Pentru acordurile unice, termenul de elaborare nu va depãşi 25 de zile.
Acordurile emise îşi menţin valabilitatea pe toatã durata de realizare a investiţiei dacã execuţia lucrãrilor la care acestea se referã a început în cel mult 36 de luni de la data emiterii lor şi au fost menţinute condiţiile tehnice şi economice cuprinse în documentaţiile respective.
2. Pentru obiectivele ce se dovedesc necesare şi care nu au fost cuprinse în planurile cincinale, titularii sau beneficiarii de investiţii vor preda organizaţiilor de proiectare, temele de proiectare, aprobate conform normelor legale, cu cel puţin 1 an înainte de cuprinderea în planurile anuale a lucrãrilor respective, iar acestea vor solicita acordurile în acelaşi termen.

ANEXA 2

Obiectul avizului comun al Comitetului de Stat al Planificarii, Ministerului Tehnico-Materiale şi Controlului Gospodãririi Fondurilor Fixe şi Ministerului Finanţelor, precum şi al avizelor bãncilor finanţatoare

1. La avizarea documentaţiilor tehnico-economice pentru investiţii, Comitetul de Stat al Planificarii, Ministerul Aprovizionarii Tehnico-Materiale şi Controlului Gospodãririi Fondurilor Fixe şi Ministerul Finanţelor analizeazã în principal:
a) necesitatea şi oportunitatea investiţiei;
b) eficienta economicã;
c) profilul, capacitatea şi producţia destinatã exportului;
d) valorificarea superioarã şi gospodãrirea judicioasã a resurselor materiale şi fondurilor fixe, corelarea elemntelor principale privind asigurarea cu materii prime, materiale, combustibil, energie, ambalaje, utilaje şi piese de schimb, precum şi al desfacerii producţiei;
e) amplasamentul ca teren de construcţie; în cazul cînd în prealabil nu a fost data aprobarea pentru localitatea în care va fi amplasata construcţia şi aceasta urmeazã a se stabili pe baza studiului tehnico-economic respectiv, avizului Comitetului de Stat al Planificarii va trata şi amplasamentul din punct de vedere al localitãţii;
f) valoarea investiţiei şi a lucrãrilor de construcţii-montaj, volumul importurilor necesare pentru realizarea investiţiei şi pentru producţie;
g) etapele de realizare a investiţiei, durata de execuţie a acesteia şi termenul de realizare a indicatorilor tehnico-economici proiectanţi;
h) sarcinile care revin altor sectoare de activitate şi investiţiile conexe respective.
Fiecare din cele 3 organe care emit avizul comun analizeazã documentaţia tehnico-economicã pentru investiţii în funcţie de domeniul, atribuţiile şi sarcinile pe care le are.
2. Comitetul de Stat al Planificarii, Ministerul Aprovizionarii Tehnico-Materiale şi Controlului Gospodãririi Fondurilor Fixe şi Ministerul Finanţelor vor colabora pe parcursul avizãrii, se vor informa reciproc şi vor coordona condiţiile şi recomandãrile care urmeazã a fi cuprinse în avizul comun.
3. Avizul comun al Comitetului de Stat al Planificarii, Ministerului Aprovizionarii Tehnico-Materiale şi Controlului Gospodãririi Fondurilor Fixe şi Ministerul Finanţelor cuprinde condiţii şi recomandãri. Condiţiile se referã la problemele legate de îndeplinirea atribuţiilor ce revin acestor organe şi sînt obligatorii.
* Recomandãrile vor fi analizate de titularii de investiţii şi organizaţiile de proiectare respective şi vor fi introduse în proiecte în mãsura în care se justifica şi numai dupã ce a apãrut documentul de aprobare a indicatorilor tehnico-economici.
4. Bãncile finanţatoare centrale avizeazã indicatorii de eficienta economicã ai investiţiilor din competenta de aprobare a ministerelor şi celorlalte organe centrale.
Unitãţile bãncilor finanţatoare avizeazã indicatorii de eficienta economicã la investiţiile din competenta de aprobare a comitetelor executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti, a centralelor industriale, întreprinderilor şi altor unitãţi economice şi bugetare.
Bãncile finanţatoare analizeazã indicatorii de eficienta economicã ai investiţiilor, înainte de aprobarea acestora, urmãrind - potrivit atribuţiilor ce le revin - necesitatea şi eficienta investiţiilor, economicitatea şi legalitatea cheltuielilor, încadrarea în normativele aprobate şi îmbunãtãţirea activitãţii economice a unitãţii la care se va executa investiţia respectiva.
În acest scop, titularii, respectiv beneficiarii de investiţii, vor transmite centralelor bãncilor finanţatoare, respectiv unitãţilor acestora, memoriul general şi partea economicã a studiilor tehnico-economice însoţite de concluziile consiliilor tehnico-economice respective şi de graficul de eşalonare a execuţiei investiţiei, respectiv memoriul de justificare a necesitãţii, oportunitãţii şi eficientei economice pentru cheltuielile de investiţii privind achiziţionarea utilajelor independente, mijloacelor de transport şi obiectelor de inventar de natura fondurilor fixe.
Prevederile punctului 3 din prezenta anexa se aplica în mod corespunzãtor la avizarea indicatorilor de eficienta economicã de cãtre bãncile finanţatoare.

* Textul alineatului 2 de la pct. 3 este reprodus astfel cum a fost rectificat prin B. Of., Partea I, nr. 135 din 31 august 1973.

______________________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016