Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECRET nr. 44 din 14 februarie 1973  privind infiintarea, organizarea si functionarea Inspectoratului General de Stat pentru Directivare si Control in Proiectarea si Executarea Constructiilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECRET nr. 44 din 14 februarie 1973 privind infiintarea, organizarea si functionarea Inspectoratului General de Stat pentru Directivare si Control in Proiectarea si Executarea Constructiilor

EMITENT: CONSILIUL DE STAT
PUBLICAT: BULETINUL OFICIAL nr. 12 din 14 februarie 1973
În vederea infaptuirii unitare a politicii partidului şi statului în domeniul proiectãrii şi executãrii construcţiilor, pentru asigurarea unei îndrumãri generale şi competente în toate etapele de pregãtire şi infaptuire a acestora, precum şi a unui control calificat care sa ducã la realizarea obiectivelor de investiţii în condiţii de eficienta economicã sporitã, prin reducerea costului construcţiilor, scurtarea duratei de execuţie şi creşterea calitãţii lucrãrilor, este necesarã înfiinţarea unui organ pentru directivare şi control în proiectarea construcţiilor.
În scopul îndeplinirii acestor sarcini,

Consiliul de Stat al Republicii Socialiste România decreteazã:

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
Se înfiinţeazã Inspectoratul General de Stat pentru Directivare şi Control în Proiectarea şi Executarea Construcţiilor, organ al Consiliului de Miniştri.
ART. 2
Inspectoratul General de Stat pentru Directivare şi Control în Proiectarea şi Executarea Construcţiilor asigura înfãptuirea unitarã a politicii partidului şi statului în domeniul proiectãrii şi executãrii construcţiilor şi rãspunde de realizarea acesteia.
ART. 3
În îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin, Inspectoratul General de Stat pentru Directivare şi Control în Proiectarea şi Executarea Construcţiilor colaboreazã cu ministerele, celelalte organe centrale şi cu organele locale ale administraţiei de stat.

CAP. 2
Atribuţii

ART. 4
Inspectoratul General de Stat pentru Directivare şi Control în Proiectarea şi Executarea Construcţiilor exercita urmãtoarele atribuţii principale:

A. Cu privire la directivare în proiectarea şi executarea construcţiilor
a) asigura directivarea unitarã, tehnica, economicã şi metodologicã în proiectarea şi executarea construcţiilor industriale, inginereşti, a obiectivelor agrozootehnice cu caracter industrial, precum şi a construcţiilor de locuinţe şi social-culturale. În acest scop, iniţiazã proiecte de acte normative de directiva generalã în domeniul sau de activitate, pe care le elaboreazã direct sau împreunã cu ministerele şi celelalte organe centrale şi cu organele locale ale administraţiei de stat şi le supune spre adoptare Consiliului de Miniştri;
b) emite şi, dupã caz, supune spre adoptare Consiliului de Miniştri normative şi prescripţii tehnice pentru proiectarea şi executarea construcţiilor industriale, inginereşti, a obiectivelor agrozootehnice cu caracter industrial, precum şi a construcţiilor de locuinţe şi social-culturale, indicatoare de norme şi cataloage de preţuri de deviz, durate normate de execuţie, indici tehnico-economici privind gradul de ocupare a terenului, a suprafeţelor şi volumelor construite, precum şi alţi indicatori care sa determine obţinerea unei eficiente economice sporite prin reducerea costului construcţiilor, a consumurilor la principalele materiale de construcţii şi a duratelor de execuţie, pe care le elaboreazã direct sau împreunã cu ministerele şi celelalte organe centrale şi organele locale ale administraţiei de stat. În acest scop stabileşte, în colaborare cu ministerele şi celelalte organe centrale şi organele locale ale administraţiei de stat, programe obligatorii pentru elaborarea actelor normative menţionate.
Normativele şi prescripţiile tehnice care se supun aprobãrii Consiliului de Miniştri vor fi în prealabil avizate de cãtre ministere şi celelalte organe centrale şi organele locale ale administraţiei de stat interesate;
c) avizeazã proiectele de acte normative privind proiectarea şi executarea construcţiilor, elaborate de ministere şi celelalte organe centrale sau de organele locale ale administraţiei de stat, care se supun spre adoptare Consiliului de Miniştri sau, dupã caz, asupra prescripţiilor tehnice specifice ministerelor şi altor organe centrale sau organelor locale ale administraţiei de stat, pe care acestea le elaboreazã şi le aproba pentru sectorul lor de activitate;
d) stabileşte, în colaborare cu celelalte organe interesate, sistemele şi tipurile de construcţii care sa asigure dezvoltarea industrializarii acestora şi generalizarea tehnologiilor moderne pe santiere de construcţii, în vederea creşterii eficientei economice şi a scurtarii duratei de execuţie; în acelaşi scop, participa la elaborarea programelor de introducere a noilor materiale de construcţii şi instalaţii;
e) urmãreşte extinderea proiectelor tip şi a elementelor de construcţii tipizate la toate categoriile de construcţii industriale, inginereşti, agrozootehnice cu caracter industrial, precum şi la construcţiile de locuinţe şi social-culturale; elaboreazã şi emite norme de proiectare potrivit specificului fiecãrei categorii de construcţii, pentru a obţine cei mai favorabili indicatori tehnico-economici la fiecare tip în parte; întocmeşte, în colaborare cu ministerele, celelalte organe centrale şi organele locale ale administraţiei de stat, programe privind elaborarea proiectelor tip şi proiecte directive; controleazã, pe parcursul proiectãrii, modul cum sînt respectate normele şi prescripţiile legale şi aproba proiectele tip şi proiectele refolosibile de interes general;
f) propune şi, dupã caz, ia mãsuri pentru simplificarea formelor şi scurtarea termenelor de elaborare, avizare şi aprobare a documentaţiilor tehnice ale lucrãrilor de investiţii.

B. Cu privire la expertizarea documentaţiilor pentru investiţiile ai cãror indicatori tehnico-economici se supun aprobãrii conducerii de partid şi de stat
a) efectueazã, prin specialişti proprii şi prin comisii permanente de specialitate în ramurile prevãzute la art. 18, expertizarea multilaterala a unor documentaţii tehnico-economice pentru obiective de investiţii, de importanta deosebita.
În acest scop, examineazã documentaţiile care fac obiectul indicatorilor supuşi aprobãrii, alte materiale documentare privind performanţele de actualitate la obiective similare existente pe plan mondial şi analizeazã, la fata locului, variantele şi soluţiile ce se propun;
b) participa la analizarea, de cãtre titularii de investiţii, a proiectelor pentru obiectivele ai cãror indicatori se aproba de conducerea de partid şi de stat.

C. Cu privire la controlul în proiectarea şi executarea construcţiilor
a) controleazã modul în care se aplica, în proiectarea şi executarea construcţiilor industriale, inginereşti a obiectivelor agrozootehnice cu caracter industrial, a construcţiilor de locuinţe şi social-culturale, normele tehnice, indicatoarele de norme şi cataloagele de preţuri de deviz, duratele normate de execuţie, indicatorii tehnico-economici privind gradul de ocupare a terenului, a suprafeţelor şi volumelor construite, precum şi alţi indicatori şi prescripţii tehnice în vigoare. De asemenea, urmãreşte introducerea de materiale noi, eficiente, cu caracteristici superioare. Controlul se va efectua în toate etapele de pregãtire şi realizare a obiectivelor de investiţii, de la emiterea şi aprobarea temelor de proiectare, elaborarea proiectelor şi executarea lucrãrilor, pînã la receptionarea construcţiilor şi executarea în continuare a remedierilor dispuse cu ocazia recepţiei;
b) controleazã dacã prescripţiile tehnice şi normativele specifice ramurilor, emise de ministere, celelalte organe centrale şi organele locale ale administraţiei de stat, se încadreazã în cele de interes general adoptate de Consiliul de Miniştri, respectiv de cãtre Inspectoratul General de Stat pentru Directivare şi Control în Proiectarea şi Executarea Construcţiilor.
ART. 5
Inspectoratul General de Stat pentru Directivare şi Control în Proiectarea şi Executarea Construcţiilor va urmãri ca în normativele şi prescripţiile tehnice, cît şi în documentaţiile tehnico-economice privind executarea construcţiilor, sa fie respectate normele legale cu privire la protecţia mediului înconjurãtor.
ART. 6
În îndeplinirea sarcinilor sale, Inspectoratul General de Stat pentru Directivare şi Control în Proiectarea şi Executarea Construcţiilor are dreptul:
a) sa-şi exercite atribuţiile, potrivit legii, în ministere, alte organe centrale şi organe locale ale administraţiei de stat, întreprinderi şi centrale, institute de proiectare, în organizaţiile şi santierele de construcţii;
b) sa ia mãsuri pe loc şi sa dea, potrivit legii, indicaţii obligatorii pentru unitãţile controlate, în legatura cu remedierea deficienţelor constatate, precum şi în legatura cu aplicarea corecta a normelor din domeniul sau de activitate;
c) sa dispunã sistarea lucrãrilor de construcţii care prin calitatea lor necorespunzãtoare pericliteazã stabilitatea construcţiei sau pun în pericol viata oamenilor, informind despre aceasta organul ierarhic superior al organizaţiei executante sau, dupã caz, Consiliul de Miniştri;
d) sa aplice, potrivit legii, sancţiuni contravenţionale pentru abateri de la normele privind domeniul sau de activitate.
ART. 7
În exercitarea atribuţiilor de control inspectoratul conlucreaza cu Consiliul Central de Control Muncitoresc al Activitãţii Economice şi Sociale, în conformitate cu prevederile legii.

CAP. 3
Organizare şi funcţionare

ART. 8
Inspectoratul General de Stat pentru Directivare şi Control în Proiectarea şi Executarea Construcţiilor este condus de un consiliu de conducere, organ deliberativ, care hotãrãşte în problemele generale privind activitatea sa.
ART. 9
Consiliul de conducere al inspectoratului se compune din:
a) inspectorul general de stat şi inspectorii generali de stat adjuncţi;
b) inspectori şefi şi şefi de sectoare din aparatul inspectoratului, precum şi specialişti cu experienta îndelungatã şi inalta calificare din cadrul inspectoratului, din activitatea de proiectare, de cercetare şi de execuţie;
c) secretarul organizaţiei de partid din inspectorat;
d) un delegat desemnat de Consiliul Central al Uniunii Generale a Sindicatelor din România;
e) delegaţi ai unor organe ale administraţiei de stat sau ai altor unitãţi socialiste cu care inspectoratul colaboreazã în realizarea sarcinilor sale.
Componenta consiliului de conducere se aproba de Consiliul de Miniştri, la propunerea inspectorului general de stat.
Preşedintele consiliului de conducere este inspectorul general de stat; în lipsa acestuia, atribuţiile de preşedinte se îndeplinesc de un inspector general de stat adjunct, desemnat de inspectorul general de stat.
ART. 10
Consiliul de conducere al inspectoratului se întruneşte trimestrial şi ori de cîte ori este necesar şi îşi desfãşoarã activitatea în prezenta a cel puţin doua treimi din numãrul membrilor sãi şi adopta hotãrîri cu majoritatea voturilor membrilor ce-l compun.
În caz de divergenta între preşedinte şi majoritatea membrilor consiliului de conducere, problema asupra cãreia nu s-a realizat un acord se supune Biroului Permanent al Consiliului de Miniştri, pentru a hotãrî.
ART. 11
La şedinţele consiliului de conducere pot fi invitaţi delegaţi ai unor ministere, altor organe centrale şi organe locale ale administraţiei de stat, interesate în examinarea problemelor supuse dezbaterii. De asemenea, la şedinţele consiliului de conducere pot fi invitaţi şi specialişti din aparatul inspectoratului general de stat sau din afarã acestuia.
ART. 12
Consiliul de conducere al inspectoratului în întregul sau şi fiecare membru în parte rãspund în fata Consiliului de Miniştri pentru intreaga activitate a Inspectoratului General de Stat pentru Directivare şi Control în Proiectarea şi Executarea Construcţiilor; fiecare membru al consiliului de conducere rãspunde în fata consiliului şi a preşedintelui acestuia pentru îndeplinirea sarcinilor ce-i sînt încredinţate.
ART. 13
Inspectorul general de stat împreunã cu adjunctii sãi şi şefii de sectoare constituie biroul executiv al consiliului.
Între şedinţele consiliului, biroul acestuia dezbate şi rezolva problemele curente ale activitãţii inspectoratului şi stabileşte mãsurile necesare pentru îndeplinirea hotãrîrilor consiliului.
ART. 14
Inspectorul general de stat informeazã consiliul de conducere şi biroul executiv asupra principalelor probleme rezolvate în perioada dintre şedinţe.
ART. 15
În executarea hotãrîrilor consiliului de conducere şi în exercitarea atribuţiilor proprii, inspectorul general de stat emite, potrivit legii, ordine şi alte acte prevãzute de lege, obligatorii pentru ministere şi celelalte organe centrale şi organele locale ale administraţiei de stat, precum şi pentru unitãţile din subordinea acestora.
ART. 16
Inspectoratul General de Stat pentru Directivare şi Control în Proiectarea şi Executarea Construcţiilor are în conducerea sa un inspector general de stat şi doi inspectori generali de stat adjuncţi.
Inspectorul general de stat are rang de ministru şi este numit prin decret al Consiliului de Stat.
Inspectorii generali de stat adjuncţi au rang de miniştri adjuncţi şi se numesc prin hotãrîre a Consiliului de Miniştri.
ART. 17
Inspectoratul General de Stat pentru Directivare şi Control în Proiectarea şi Executarea Construcţiilor îşi desfãşoarã activitatea pe baza unor programe anuale şi de perspectiva aprobate de Consiliul de Miniştri.
Inspectoratul prezintã Consiliului de Miniştri, trimestrial şi ori de cîte ori este necesar, rapoarte asupra modului de îndeplinire a sarcinilor ce decurg din programele aprobate.
ART. 18
Inspectoratul General de Stat pentru Directivare şi Control în Proiectarea şi Executarea Construcţiilor are urmãtoarea structura organizatoricã:
a) Sectorul pentru metalurgie, construcţii de maşini, energie, transporturi şi construcţii inginereşti;
b) Sectorul pentru chimie, petrochimie şi materiale de construcţii;
c) Sectorul pentru industriile lemnului, uşoarã, alimentara şi construcţii agrozootehnice cu caracter industrial;
d) Sectorul pentru construcţii de locuinţe şi social-culturale;
e) Sectorul pentru sinteza directivarii şi documentare;
f) Inspecţia de stat în construcţii.
De asemenea, în cadrul inspectoratului funcţioneazã un oficiu care se ocupa cu problemele juridico-administrative.
Numãrul maxim de posturi din aparatul Inspectoratului General de Stat pentru Directivare şi Control în Proiectarea şi Executarea Construcţiilor este prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul decret*).
Repartizarea personalului din aparatul propriu, pe compartimente de specialitate, se face prin ordin al inspectorului general de stat, iar atribuţiile acestui aparat se stabilesc prin regulament aprobat de consiliul de conducere.
ART. 19
În cadrul inspectoratului general se constituie, în vederea expertizarii documentaţiilor de investiţii ai cãror indicatori se supun aprobãrii conducerii de partid şi de stat, grupe permanente pe ramuri, formate din specialişti ai ministerelor, altor organe centrale, întreprinderi, institute de cercetare şi proiectare, precum şi din învãţãmîntul superior. Numirea specialiştilor în grupe permanente se face cu acordul ministrului sau al conducatorului organului central respectiv. Pentru analizarea unor probleme de mare complexitate, la aceste lucrãri pot fi invitaţi şi alţi specialişti din diverse ramuri de activitate.
ART. 20
Pe lîngã Inspectoratul General de Stat pentru Directivare şi Control în Proiectarea şi Executarea Construcţiilor funcţioneazã Consiliul directorilor din institutele de proiectare, organ consultativ în problemele de proiectare şi execuţie în construcţii.
Preşedintele Consiliului directorilor din institutele de proiectare este inspectorul general de stat pentru directivare şi control în proiectarea şi executarea construcţiilor.
În termen de 60 de zile de la data publicãrii prezentului decret, Inspectoratul General de Stat pentru Directivare şi Control în Proiectarea şi Executarea Construcţiilor va elabora regulamentul pentru organizarea şi funcţionarea Consiliului directorilor din institutele de proiectare.

CAP. 4
Dispoziţii finale

ART. 21
Ministerele, celelalte organe centrale şi comitetele executive ale consiliilor populare sînt obligate:
a) sa trasmita Inspectoratului General de Stat pentru Directivare şi Control în Proiectarea şi Executarea Construcţiilor datele şi materialele solicitate, necesare îndeplinirii atribuţiilor sale;
b) sa aducã la îndeplinire sarcinile ce le revin din programele de lucru elaborate cu acordul altor ministere interesate şi aprobate de cãtre Inspectoratul General de Stat pentru Directivare şi Control în Proiectarea şi Executarea Construcţiilor;
c) sa aplice, în domeniul construcţiilor, normele, prescripţiile tehnice, indicatoarele, precum şi mãsurile rezultate din acţiunile întreprinse de Inspectoratul General de Stat pentru Directivare şi Control în Proiectarea şi Executarea Construcţiilor;
d) sa solicite acordul inspectoratului asupra proiectelor de acte normative privind proiectarea şi executarea construcţiilor, prescripţiilor tehnice specifice ce se elaboreazã de cãtre acestea.
ART. 22
Dispoziţiile privind atribuţiile Inspectoratului General de Stat pentru Directivare şi Control în Proiectarea şi Executarea Construcţiilor sînt aplicabile şi obiectivelor de investiţii ale Ministerului Apãrãrii Naţionale şi ale Ministerului de Interne, cu excepţia construcţiilor cu caracter strict militar.
ART. 23
Pe data publicãrii prezentului decret în Buletinul Oficial al Republicii Socialiste România înceteazã atribuţiile date prin dispoziţiile legale în competenta ministerelor şi celorlalte organe centrale de stat şi care, potrivit prevederilor decretului, revin Inspectoratului General de Stat pentru Directivare şi Control în Proiectarea şi Executarea Construcţiilor.
În termen de 60 de zile de la publicare, ministerele şi celelalte organe centrale ale administraţiei de stat, împreunã cu Inspectoratul General de Stat pentru Directivare şi Control în Proiectarea şi Executarea Construcţiilor, vor face propuneri Consiliului de Miniştri pentru punerea de acord a actelor normative în vigoare cu dispoziţiile prezentului decret.

---------------
*) Anexa se comunica celor interesaţi.

-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016