Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECRET nr. 392 din 16 decembrie 1985  privind infiintarea, organizarea si functionarea Ministerului Industriei Alimentare si al Achizitionarii Produselor Agricole    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECRET nr. 392 din 16 decembrie 1985 privind infiintarea, organizarea si functionarea Ministerului Industriei Alimentare si al Achizitionarii Produselor Agricole

EMITENT: CONSILIUL DE STAT
PUBLICAT: BULETINUL OFICIAL 77 DIN 27/12/85
Consiliul de Stat al Republicii Socialiste România decreteazã:
CAP. 1
Dispoziţii generale
ART. 1
Pe data prezentului decret se înfiinţeazã Ministerul Industriei Alimentare şi al Achiziţionãrii Produselor Agricole prin reorganizarea Departamentului industriei alimentare din cadrul Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare şi a Departamentului pentru Contractarea, Achiziţionarea şi Pãstrarea Produselor Agricole, care îşi înceteazã activitatea.
ART. 2
Ministerul Industriei Alimentare şi al Achiziţionãrii Produselor Agricole înfãptuieşte politica partidului şi statului în domeniul industriei alimentare, precum şi în domeniile construirii, preluãrii, pãstrãrii şi valorificãrii fondului de stat de produse agricole vegetale şi animale, al formãrii şi pãstrãrii rezervei de stat la produsele agroalimentare.
ART. 3
Ministerul Industriei Alimentare şi al Achiziţionãrii Produselor Agricole îndeplineşte funcţia de organ central coordonator pentru activitãţile din domeniul sau ce se desfãşoarã în unitãţi din subordinea altor organe centrale sau locale de stat, precum şi a organizaţiilor cooperatiste şi obşteşti.
ART. 4
Ministerul Industriei Alimentare şi al Achiziţionãrii Produselor Agricole conduce, indruma şi controleazã activitatea centralelor industriale şi a celorlalte unitãţi din subordinea sa şi rãspunde, în calitate de titular de plan, de realizarea planului în domeniul sau de activitate.
ART. 5
Ministerul Industriei Alimentare şi al Achiziţionãrii Produselor Agricole asigura în activitatea sa aplicarea legilor, decretelor şi a hotãrîrilor Consiliului de Miniştrii.
ART. 6
Ministerul Industriei Alimentare şi al Achiziţionãrii Produselor Agricole colaboreazã cu celelalte ministere şi organe centrale, precum şi organele locale, în scopul îndeplinirii atribuţiilor ce-i revin.
CAP. 2
Atribuţii
ART. 7
Ministerul Industriei Alimentare şi al Achiziţionãrii Produselor Agricole îndeplineşte, în principal, atribuţiile stabilite prin prezentul decret.
SECŢIUNEA I
Atribuţii în domeniul industriei alimentare
A. Cu privire la industrializarea produselor agricole vegetale şi animale
ART. 8
Ministerul Industriei Alimentare şi al Achiziţionãrii Produselor Agricole poarta intreaga rãspundere cu privire la industrializarea produselor agricole vegetale şi animale, în condiţiile valorificãrii superioare a materiilor prime, perfecţionãrii şi modernizãrii tehnologiilor de producţie, în care scop:
a) rãspunde de realizarea sarcinilor din planul naţional unic de dezvoltare economico-socialã, la toţi indicatorii stabiliţi, precum şi de elaborarea şi aplicarea programelor de dezvoltare, din domeniul industriei alimentare;
b) asigura şi rãspunde de dezvoltarea continua a activitãţii de industrializare a produselor agricole, diversificarea sortimentelor de produse alimentare şi îmbunãtãţirea calitãţii acestora, în scopul satisfacerii nevoilor de consum ale populaţiei şi a altor cerinţe ale economiei naţionale;
c) rãspunde de valorificarea superioarã a materiilor prime agricole, introducerea de noi tehnologii, reducerea consumurilor specifice, folosirea raţionalã a capacitãţilor de producţie, introducerea unor metode avansate de organizare a producţiei şi a muncii, în vederea creşterii productivitatii muncii şi a eficientei economice în unitãţile de industrializare;
d) elaboreazã studii şi programe de dezvoltare ale industriei alimentare ţinînd seama de orientãrile şi tendintele pe plan mondial ale progresului tehnic; elaboreazã proiectele planurilor anuale şi de perspectiva, precum şi programele speciale pe produse, grupe de produse şi activitãţi, pe baza studiilor proprii şi a propunerilor unitãţilor subordonate;
e) elaboreazã programe de folosire integrala şi în condiţii de eficienta sporitã a capacitãţilor de producţie, urmãrind utilizarea în tot cursul anului a utilajelor, instalaţiilor şi forţei de munca din unitãţile industriale;
f) rãspunde de gospodãrirea judicioasã a resurselor de carne din fondul de stat, de asigurarea producţiei de carne şi preparate din carne, precum şi de valorificarea integrala şi superioarã a produselor şi subproduselor animaliere, realizarea unei producţii diversificate de produse şi preparate din carne;
g) controleazã regimul de tãiere a animalelor din abatoare, indiferent de subordonare, şi rãspunde de respectarea prevederilor legii în ce priveşte greutatea de tãiere şi numãrul de animale destinate tãierii, potrivit planului;
h) ia mãsuri pentru dezvoltarea producţiei de preparate culinare, prelucrate şi preambalate, pe baza criteriilor de alimentaţie ştiinţificã;
i) rãspunde de industrializarea laptelui, de valorificarea superioarã a acestuia, de realizarea unor produse lactate cu valori nutritive diferenţiate corespunzãtoare cerinţelor de alimentaţie raţionalã a diferitelor categorii de consumatori;
j) organizeazã, indruma şi controleazã pescuitul în Marea Neagra şi în oceane, piscicultura şi pescuitul în apele interioare, potrivit legii, industrializarea pestelui şi a celorlalte produse acvatice, îmbunãtãţirea calitãţii produselor prelucrate din peste prin respectarea stricta a tehnologiilor şi a retetelor de fabricaţie, sporirea cantitãţilor de peste prelucrate şi livrate în stare proaspãta populaţiei;
k) asigura industrializarea griului şi porumbului, organizeazã şi rãspunde de realizarea producţiei de fãina, piinii, produselor de panificatie, patiserie, pastelor fainoase şi biscuitilor într-o larga structura sortimentala, de calitate superioarã, urmãrind gospodãrirea judicioasã a materiilor prime;
l) indruma şi controleazã producţia de sfecla de zahãr, rãspunde de realizarea producţiei de zahãr, produse zaharoase şi de ulei; ia mãsuri pentru îmbunãtãţirea continua a tehnologiilor de producere a zahãrului şi uleiului, în vederea obţinerii unor randamente superioare de fabricaţie; asigura ridicarea nivelului calitativ al produselor zaharoase, îmbunãtãţirea ambalarii şi modul de prezentare a acestora;
m) rãspunde de industrializarea şi valorificarea superioarã a legumelor, cartofilor, fructelor şi strugurilor sub forma de produse semiconservate şi conservate, asigurind diversificarea permanenta a sortimentelor şi îmbunãtãţirea calitãţii acestora; coordoneazã şi rãspunde de realizarea producţiei de sucuri;
n) asigura valorificarea, prin vinificaţie, a producţiei de struguri destinate industrializarii, urmãrind aplicarea de tehnologii noi şi imbunatatite care sa conducã la obţinerea de vinuri de calitãţi superioare; coordoneazã, indruma şi da dispoziţii obligatorii privind producţia de bãuturi alcoolice şi îndeplinirea sarcinilor cãtre fondul de stat; rãspunde de realizarea producţiei de bere, corespunzãtor cerinţelor de consum; rãspunde de industrializarea tutunului şi asigura realizarea producţiei de tutun şi tigarete;
o) rãspunde de valorificarea superioarã a resurselor agroalimentare de care dispune economia nationala, prin concentrarea producţiei de preparate culinare în unitãţi specializate, precum şi de organizarea pe principii industriale a producţiei, prin amenajarea de fabrici de diferite capacitãţi care sa asigure necesarul de produse pentru unitãţile comerciale alimentare, de alimentaţie publica şi consumurile colective;
p) coordoneazã şi da dispoziţii obligatorii pentru producţia şi livrarea de fãina, malai, produse de panificatie, produse zaharoase şi alte produse agroindustriale realizate de cãtre unitãţile din subordinea organelor locale, acorda acestora asistenta tehnica de specialitate şi exercita controlul activitãţii morilor cu regim de macinis prestator;
r) coordoneazã şi sprijinã dezvoltarea, în cadrul consiliilor unice agroindustriale, a capacitãţilor noi industriale pentru valorificarea economicã a resurselor de materii prime agricole; organizeazã acţiuni de cooperare şi asociere între întreprinderile industriale şi cooperativele agricole şi dezvolta secţii ale întreprinderilor pe raza de activitate a consiliilor;
s) coordoneazã elaborarea planului de cercetare ştiinţificã, dezvoltare tehnologicã, de introducere a progresului tehnic pentru toate sectoarele de industrie alimentara, urmãreşte şi asigura îndeplinirea acestuia; rãspunde de asimilarea de produse noi, conform programelor întocmite, modernizarea şi automatizarea proceselor de producţie, a celor cu volum mare de manopera, şi de reducerea consumurilor de materii prime şi materiale;
s,) elaboreazã şi aplica noi tehnologii care asigura realizarea şi folosirea inlocuitorilor de materii prime şi materiale deficitare din import;
t) colaboreazã, pe baza unor programe prioritare comune, cu unitãţile de cercetare şi producţie din agricultura pentru gãsirea de noi rase sau hibrizi de animale şi plante, în scopul asigurãrii industriei cu materii prime cu conţinut ridicat de substanţe utile şi calitãţi optime de prelucrare;
t,) elaboreazã proiectele de tipizare a tehnologiilor şi construcţiilor pentru noile capacitãţi din toate sectoarele industriei alimentare, urmãrind modul de aplicare a acestora de cãtre toţi producãtorii de bunuri alimentare, indiferent de subordonarea acestora;
u) coordoneazã elaborarea şi avizarea documentaţiilor tehnice pentru toate produsele alimentare, urmãrind cuprinderea în aceasta a condiţiilor tehnice de calitate, compoziţie, reguli şi metode de verificare a calitãţii, prescripţii speciale de ambalare, marcare şi transport, precum şi reguli speciale de protecţie specifice condiţiilor de clima şi mediu ale ţãrilor în care urmeazã sa fie expediate, precum şi alţi parametri, potrivit legii;
v) urmãreşte respectarea nivelului parametrilor de calitate din documentele tehnice pe care le elaboreazã şi stricta aplicare a acestora, dupã aprobarea lor conform legii; asigura revizuirea periodicã a parametrilor de calitate ai produselor în vederea aducerii lor la nivelul performantelor din ţara sau pe plan mondial;
z) organizeazã, indruma şi coordoneazã utilizarea raţionalã şi dezvoltarea reţelei frigorifice din ţara.
B. Cu privire la achiziţionarea produselor agricole vegetale şi animale
ART. 9
Ministerul Industriei Alimentare şi al Achiziţionãrii Produselor Agricole este rãspunzãtor unic pentru intreaga activitate de contractare, achizitionare şi preluare a produselor agricole vegetale şi animale la fondul de stat şi la fondul de autoaprovizionare.
ART. 10
În calitatea sa de rãspunzãtor unic pentru activitatea de achiziţii, contractare şi preluare a produselor agricole vegetale şi animale, Ministerul Industriei Alimentare şi al Achiziţionãrii Produselor Agricole poate da mandat Uniunii Centrale a Cooperativelor de Producţie, Achiziţii şi Desfacere a Mãrfurilor de a efectua, prin unitãţile acesteia, contractari şi achiziţii de produse agricole vegetale şi animale. De asemenea, Ministerul Industriei Alimentare şi al Achiziţionãrii Produselor Agricole poate da mandat şi altor ministere şi organe centrale pentru a efectua contractari şi achiziţii ale unora dintre produsele agricole.
ART. 11
Uniunea Centrala a Cooperativelor de Producţie, Achiziţii şi Desfacere a Mãrfurilor, precum şi celelalte organe centrale, rãspund, în conformitate cu mandatul încredinţat, împreunã cu Ministerul Industriei Alimentare şi al Achiziţionãrii Produselor Agricole, de îndeplinirea integrala a sarcinilor de contractare şi preluare a produselor agricole la fondul de stat.
Unitãţile care contracteazã şi achiziţioneazã produse agricole în cadrul mandatului primit vor încheia contracte economice de livrare cu unitãţile beneficiare, pentru cantitãţile prevãzute în plan.
SECŢIUNEA a 2-a
Atribuţii în domeniul construirii, pãstrãrii şi valorificãrii fondului de stat de cereale şi plante tehnice
A. Cu privire la constituirea fondului de stat de cereale şi plante tehnice
ART. 12
Ministerul Industriei Alimentare şi al Achiziţionãrii Produselor Agricole rãspunde de constituirea fondului de stat de cereale, leguminoase boabe şi seminţe oleaginoase, în care scop:
a) organizeazã şi asigura încheierea contractelor cu unitãţile agricole socialiste şi alţi producãtori pentru livrarea cerealelor şi plantelor tehnice la fondul de stat;
b) controleazã baza materialã a contractelor de livrare la fondul de stat, amplasarea culturilor şi cultivarea suprafeţelor planificate, asigurarea şi folosirea seminţelor din soiuri şi hibrizi cu însuşiri biologice superioare, executarea, potrivit legii, a lucrãrilor agricole - pregãtirea solului, insamintarea în perioada optima, respectarea densitatilor, fertilizarea cu îngrãşãminte naturale şi chimice potrivit programului, combaterea bolilor, dãunãtorilor şi buruienilor, întreţinerea culturilor;
c) colaboreazã cu Ministerul Agriculturii la efectuarea evaluãrii productiilor de cereale, leguminoase boabe şi seminţe oleaginoase, precum şi la elaborarea proiectelor balantelor pentru aceste produse, în vederea realizãrii integrale a fondului de stat;
d) colaboreazã cu Ministerul Agriculturii la organizarea recoltarii cerealelor, leguminoaselor boabe şi seminţelor oleaginoase şi ia mãsuri ca produsele destinate fondului de stat sa fie transportate şi livrate cu prioritate la bazele de recepţie;
e) asigura preluarea integrala a cerealelor, leguminoaselor boabe şi seminţelor oleaginoase ce se livreaza la fondul de stat prin contractari şi achiziţii, a celor datorate staţiunilor pentru mecanizarea agriculturii, ca plata în natura pentru lucrãrile executate cooperativelor agricole de producţie şi altor producãtori, precum şi a uiumurilor datorate pentru prestaţiile de macinis.
B. Cu privire la depozitarea şi pãstrarea cerealelor şi plantelor tehnice
ART. 13
Ministerul Industriei Alimentare şi al Achiziţionãrii Produselor Agricole rãspunde de receptionarea, depozitarea şi pãstrarea cerealelor, leguminoaselor boabe şi seminţelor oleaginoase, în care scop:
a) organizeazã, în mod corespunzãtor, bazele de recepţie şi spaţiile de depozitare, asigurind receptionarea cantitativã şi calitativã a produselor agricole, potrivit normelor legale;
b) asigura receptionarea, depozitarea, condiţionarea şi conservarea produselor agricole;
c) urmãreşte realizarea sarcinilor privind achiziţiile de cereale, leguminoase boabe şi seminţe oleaginoase de la populaţie de cãtre unitãţile cooperaţiei de producţie, achiziţii şi desfacere a mãrfurilor şi controleazã modul în care aceste unitãţi depoziteaza şi pãstreazã produsele;
d) controleazã şi rãspunde de starea calitativã şi sanitarã a produselor depozitate şi ia mãsuri pentru evitarea oricãror pierderi şi deprecieri.
C. Cu privire la valorificarea cerealelor şi plantelor tehnice
ART. 14
Ministerul Industriei Alimentare şi al Achiziţionãrii Produselor Agricole rãspunde de valorificarea cerealelor, leguminoaselor boabe şi seminţelor oleaginoase, în care scop:
a) asigura livrarea produselor din fondul de stat şi verifica utilizarea acestora potrivit destinaţiilor stabilite prin plan; propune mãsuri de reducere a consumurilor şi de economisire a produselor agricole;
b) asigura livrarea la export a produselor agricole, la termenele şi în condiţiile stabilite prin contractele externe;
c) controleazã şi ia mãsuri pentru respectarea cu stricteţe a normelor legale privind transportul şi comercializarea cerealelor;
d) controleazã în unitãţile de producţie agricolã respectarea destinaţiilor producţiei, stabilite prin balante, şi preia la fondul de stat disponibilitãţile nedeclarate;
e) organizeazã şi rãspunde de evidenta întregii cantitãţi de cereale, leguminoase boabe şi seminţe oleaginoase din fondul de stat şi ia mãsuri pentru asigurarea integritãţii acestui fond.
SECŢIUNEA a 3-a
Atribuţii cu privire la formarea şi pãstrarea rezervei de stat de produse agroalimentare
ART. 15
Ministerul Industriei Alimentare şi al Achiziţionãrii Produselor Agricole rãspunde de formarea şi pãstrarea rezervei de stat de produse agroalimentare, în care scop:
a) asigura acumularea în rezervele de stat a produselor agroalimentare necesare pentru satisfacerea eficienta şi operativã a unor nevoi ale economiei naţionale;
b) întocmeşte propuneri cu privire la nomenclatorul, nivelurile, stocurile minime, planurile anuale şi de perspectiva de constituire a produselor agroalimentare rezerve de stat;
c) planifica şi coordoneazã activitatea de repartizare pe teritoriu, de depozitare, conservare şi improspatare a produselor agroalimentare rezerve de stat;
d) avizeazã propunerile ministerelor şi celorlalte organe centrale ale administraţiei de stat privind scoaterea, sub forma de împrumut sau definitiva, din stocurile rezervelor de stat, a unor cantitãţi de produse agroalimentare;
e) asigura integritatea şi pãstrarea caracteristicilor calitative ale produselor agroalimentare rezerve de stat, stabilind termenele de pãstrare şi luind mãsuri pentru improspatarea acestora;
f) emite norme obligatorii cu privire la rezervele de stat de produse agroalimentare depozitate atît în unitãţile din subordine, cît şi în unitãţile din subordinea ministerelor şi celorlalte organe centrale ale administraţiei de stat;
g) propune construirea de capacitãţi de depozitare în concordanta cu ritmul de creştere a stocurilor de produse agroalimentare rezerve de stat şi folosirea raţionalã a capacitãţilor de depozitare existente;
h) colaboreazã cu unitãţile de cercetare de profil în vederea stabilirii condiţiilor de depozitare pe timp îndelungat şi de conservare a produselor agroalimentare rezerve de stat;
i) întocmeşte bugetul de venituri şi cheltuieli, în vederea finanţãrii, constituirii şi administrãrii rezervelor de stat şi a realizãrii lucrãrilor de investiţii.
SECŢIUNEA a 4-a
Alte atribuţii
ART. 16
Ministerul Industriei Alimentare şi al Achiziţionãrii Produselor Agricole mai îndeplineşte şi urmãtoarele atribuţii:
a) asigura diversificarea producţiei şi ridicarea continua a caracteristicilor calitative ale produselor în scopul satisfacerii necesitãţilor economiei naţionale şi creşterii competitivitatii lor pe piata internationala;
b) rãspunde de elaborarea şi aplicarea normelor de consum de materii prime, materiale şi combustibili, ia mãsuri pentru reducerea continua a consumurilor materiale, energetice şi de forta de munca, asigura recuperarea şi valorificarea resurselor materiale şi energetice refolosibile;
c) organizeazã întocmirea lucrãrilor privind necesarul de materii prime, materiale şi utilaje pentru unitãţile subordonate; asigura echilibrarea balantelor pentru materii prime, materiale, semifabricate şi produse din competenta sa; elaboreazã balantele materiale pentru produsele la care este coordonator;
d) rãspunde de realizarea producţiei planificate, precum şi de îndeplinirea celorlalţi indicatori ce-i revin din planul naţional unic de dezvoltare economico-socialã şi bugetul de stat, precum şi din programele speciale, informind periodic Consiliul de Miniştri;
e) indruma şi coordoneazã activitatea de organizare a producţiei şi a muncii în unitãţile subordonate; organizeazã activitatea de elaborare, aplicare şi urmãrire a normativelor şi normelor de munca pentru toate categoriile de personal din sfera sa de activitate; promoveazã introducerea metodelor şi tehnicii moderne în organizarea producţiei şi conducerea unitãţilor economice;
f) rãspunde de dezvoltarea activitãţii de comerţ exterior şi cooperare economicã internationala în domeniul sau de activitate, în care scop:
- întocmeşte planul de export, face propuneri privind proportiile, structura şi orientarea schimburilor comerciale în perspectiva şi rãspunde de realizarea sarcinilor de export ce îi revin, precum şi a sarcinilor de cooperare economicã internationala din domeniul sau de activitate;
- organizeazã şi coordoneazã activitatea de colaborare şi cooperare economicã, tehnica şi ştiinţificã cu alte ministere şi organe centrale din ţara precum şi cu partenerii din strãinãtate, în domeniul sau de activitate;
- asigura şi rãspunde de aplicarea convenţiilor şi acordurilor internaţionale privitoare la activitatea ministerului; controleazã şi asigura îndeplinirea obligaţiilor ce decurg din acestea;
g) aproba notele de comanda pentru produse şi tehnologii noi şi modernizate din competenta sa, potrivit legii;
h) stabileşte necesarul de mijloace circulante pentru unitãţile subordonate, potrivit normelor legale;
i) analizeazã bilanţurile şi dãrile de seama periodice ale unitãţilor subordonate şi întocmeşte pe cele care privesc activitatea pe întregul minister;
j) întocmeşte şi executa, potrivit legii, bugetul de venituri şi cheltuieli pentru administraţia centrala a ministerului şi unitãţile bugetare subordonate;
k) exercita, potrivit legii, atribuţiile cu privire la preţuri şi tarife;
l) rãspunde de aplicarea politicii partidului şi statului în problemele de personal şi de retribuire a muncii, în care scop:
- stabileşte criterii unitare de selecţionare, pregãtire, perfecţionare şi promovare a personalului din ramura şi subramurile sale de activitate şi controleazã aplicarea acestora;
- stabileşte necesarul de personal în perspectiva şi ia mãsuri pentru pregãtirea acestuia, potrivit legii;
- încadreazã personalul pentru aparatul propriu; numeşte organele de conducere ale centralelor, unitãţilor asimilate şi ale celorlalte unitãţi direct subordonate, potrivit legii;
- organizeazã şi asigura perfecţionarea pregãtirii cadrelor de conducere şi a specialiştilor;
- rãspunde de sarcinile ce-i revin cu privire la integrarea învãţãmîntului cu cercetarea ştiinţificã şi producţia, coordonarea activitãţilor unitãţilor de învãţãmînt cu dubla subordonare în domeniul întocmirii şi realizãrii planurilor anuale de cercetare, proiectare şi de microproducţie;
- participa la elaborarea propunerilor privind perfecţionarea elementelor sistemului de retribuire, organizind întocmirea de studii în acest scop;
- asigura aplicarea unitarã a elementelor sistemului de retribuire pe baza principiului acordului global, pentru ramura şi subramurile coordonate;
- stabileşte, potrivit legii, mãsuri cu privire la protecţia muncii şi asigura cele mai bune condiţii de munca pentru prevenirea accidentelor de munca şi imbolnavirilor profesionale, la unitãţile din subordine;
- stabileşte mãsuri de ansamblu pentru îmbunãtãţirea continua a condiţiilor de munca şi de trai ale personalului;
m) rãspunde de îndeplinirea şi a altor atribuţii, stabilite potrivit legii.
ART. 17 În îndeplinirea funcţiei de organ central coordonator, Ministerul Industriei Alimentare şi al Achiziţionãrii Produselor Agricole asigura:
a) specializarea, profilarea şi integrarea producţiei la toate unitãţile din cadrul ramurii;
b) cooperarea între toate unitãţile din subordinea sa şi cele ale altor organe centrale şi locale;
c) elaborarea, împreunã cu titularii de plan, a proiectului de plan în profil de ramura, urmãrind dezvoltarea echilibrata a acesteia;
d) îndrumarea şi controlul, pe ansamblul ramurii, a utilizãrii rationale a mijloacelor de producţie, introducerii şi extinderii tehnicii noi, asimilarii de produse noi şi perfecţionãrii celor existente, ridicãrii continue a calitãţii produselor, creşterii productivitatii muncii şi reducerii costurilor, în conformitate cu prevederile din programele speciale aprobate;
e) coordonarea, îndrumarea şi controlul folosirii rationale a utilajelor, a tuturor capacitãţilor de producţie, precum şi realizarea planului de construcţii-montaj şi reparaţii capitale ale acestora.
CAP. 3
Organizare şi funcţionare
ART. 18
Ministerul Industriei Alimentare şi al Achiziţionãrii Produselor Agricole este condus de consiliul de conducere, care hotãrãşte în problemele generale privind activitatea ministerului; conducerea colectivã a activitãţii operative a ministerului şi asigurarea aducerii la îndeplinire a hotãrîrilor consiliului de conducere se realizeazã prin biroul executiv al acestuia.
Consiliul de conducere al ministerului şi biroul executiv al acestuia, organe cu caracter deliberativ, sînt organizate şi funcţioneazã potrivit Decretului nr. 76/1973 privind conducerea ministerelor şi a celorlalte organe centrale ale administraţiei de stat pe baza principiului conducerii colective.
ART. 19
Ministrul informeazã consiliul de conducere al ministerului asupra principalelor probleme rezolvate în perioada dintre şedinţe.
ART. 20
Ministerul Industriei Alimentare şi al Achiziţionãrii Produselor Agricole are în conducerea sa un ministru, trei adjuncţi ai ministrului şi doi secretari de stat.
Adjunctii ministrului şi secretarii de stat se numesc prin decret prezidential, iar atribuţiile acestora se stabilesc de consiliul de conducere al ministerului.
ART. 21
Ministrul reprezintã ministerul în raporturile cu celelalte organe şi organizaţii din ţara, precum şi în relaţiile internaţionale.
ART. 22
În cadrul Ministerului Industriei Alimentare şi al Achiziţionãrii Produselor Agricole se organizeazã şi funcţioneazã, potrivit Decretului nr. 78/1973, Consiliul tehnico-economic, organ de lucru pe lîngã organele de conducere colectivã ale ministerului
ART. 23
Ministerul Industriei Alimentare şi al Achiziţionãrii Produselor Agricole are urmãtoarea structura organizatoricã:
a) Direcţia de achizitionare şi industrializare a produselor animaliere;
b) Direcţia de achizitionare şi industrializare a produselor vegetale;
c) Direcţia plan, finanţe-preţuri;
d) Direcţia tehnica pentru perfecţionarea tehnologiilor şi introducerea progresului tehnic în industria alimentara;
e) Direcţia de investiţii şi mecano-energetica;
f) Direcţia de comerţ exterior şi cooperare economicã internationala;
g) Direcţia de aprovizionare şi transport;
h) Direcţia de organizare, personal, învãţãmînt, retribuire;
i) Inspecţia de stat pentru industria alimentara şi achiziţionarea produselor agricole;
j) Direcţia generalã economicã pentru achiziţionarea produselor agricole;
k) Oficiul juridic-arbitraj;
l) Serviciul secretariat-administrativ.
Structura organizatoricã pe compartimente de munca şi numãrul maxim de personal în aparatul ministerului sînt cele prevãzute în anexa nr. 1* şi anexa nr. 2 *.
Atribuţiile şi normele de funcţionare ale compartimentelor prevãzute la alin. 1 se stabilesc de consiliul de conducere al ministerului, potrivit normelor legale.
Direcţia generalã economicã pentru achiziţionarea produselor agricole funcţioneazã pe principiul autogestiunii economico-financiare, are personalitate juridicã şi îndeplineşte atribuţiile ce revin, potrivit legii, centralelor.
ART. 24
Ministerul Industriei Alimentare şi al Achiziţionãrii Produselor Agricole are în subordinea sa centrale industriale şi unitãţi asimilate acestora, întreprinderi, unitãţi de cercetare ştiinţificã, alte unitãţi, licee de specialitate şi şcoli profesionale pentru pregãtirea cadrelor de specialitate.
ART. 25
Ministerul Industriei Alimentare şi al Achiziţionãrii Produselor Agricole are în subordine directa unitãţile prevãzute în anexa nr. 3.
ART. 26
Pentru coordonarea unitarã a activitãţii de industrializare şi achizitionare a produselor agricole, în cadrul judeţelor şi al municipiului Bucureşti se organizeazã consilii pentru industrializarea şi achiziţionarea produselor agricole în subordinea Ministerului Industriei Alimentare şi al Achiziţionãrii Produselor Agricole şi comitetelor executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti.
CAP. 4
Dispoziţii finale
ART. 27
Întreprinderile de contractare, achizitionare şi pãstrare a produselor agricole sînt subordonate şi comitetelor executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti.
ART. 28
Pentru urmãrirea realizãrii fondului de stat în cadrul întreprinderilor de contractare, achizitionare şi pãstrare a produselor agricole funcţioneazã compartimentul de împuterniciţi ai statului, prevãzut cu 1-2 posturi pentru fiecare consiliu unic agroindustrial de stat şi cooperatist.
Funcţia de împuternicit al statului se asimileazã cu funcţiile de inspector principal I şi II din inspectoratele judeţene pentru controlul calitãţii produselor, prevãzute în anexa nr. VI cap. IV lit. A poziţia 2 din Legea nr. 57/1974.
ART. 29
Ministerul Industriei Alimentare şi al Achiziţionãrii Produselor Agricole se doteaza cu 4 autoturisme pentru transport persoane, pentru parcul comun propriu.
ART. 30
Personalul care trece de la Ministerul Agriculturii şi Industriei Alimentare şi de la Departamentul pentru Contractarea, Achiziţionarea şi Pãstrarea Produselor Agricole la Ministerul Industriei Alimentare şi al Achiziţionãrii Produselor Agricole se considera transferat în interesul serviciului.
ART. 31
Personalul transferat în interesul serviciului sau trecut în aceeaşi unitate, în funcţii cu niveluri de retribuire mai mici, precum şi personalul devenit disponibil, ca urmare a aplicãrii prezentului decret, beneficiazã de drepturile prevãzute în art. 21 din Decretul nr. 162/1973 privind stabilirea normelor unitare de structura pentru unitãţile economice.
ART. 32
Prevederile Decretului nr. 367/1980 privind unele mãsuri pentru utilizarea raţionalã a personalului din unitãţile socialiste, a cãror aplicabilitate a fost prelungitã prin Decretul nr. 451/1984, nu se aplica, pînã la 31 martie 1986, posturilor din unitãţile la şi de la care se transfera personalul ca urmare a prevederilor prezentului decret.
ART. 33
Comitetul de Stat al Planificarii şi Ministerul Finanţelor vor supune spre aprobare, în termen de 30 de zile de la data prezentului decret, pe baza propunerilor ministerelor interesate, modificarea indicatorilor de plan economici şi financiari, precum şi în volumul şi structura bugetului de stat, cu influentele ce decurg din aplicarea prezentului decret.
ART. 34
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentul decret.
ART. 35
Decretul nr. 420/1982 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Departamentului pentru Contractarea, Achiziţionarea şi Pãstrarea Produselor Agricole, precum şi orice alte dispoziţii contrare, se abroga.
----------------------
* Anexele nr. 1 şi 2 au fost comunicate instituţiilor interesate.
ANEXA 3
UNITĂŢILE



subordonate direct Ministerului Industriei Alimentare şi al Achiziţionãrii Produselor Agricole



I. Centrale industriale II. Alte unitãţi



1. Centrala industrializarii carnii 1. Întreprinderea de comerţ exteri-

Bucureşti or "Prodexport"Bucureşti

2. Centrala industrializarii lapte- 2. Întreprinderea de comerţ exteri-

lui Bucureşti or "Fructexport"Bucureşti

3. Centrala industriala de morarit 3. Întreprinderea de transporturi

şi panificatie Bucureşti internaţionale auto Bucureşti

4. Centrala industriei zahãrului 4. Întreprinderea "Siloz" Constan-

şi produselor zaharoase Bucureşti ta-Port

5. Centrala industriei uleiului 5. Întreprinderea-antrepriza "Fri-

Bucureşti gotehnica"

6. Centrala vinificarii, bãuturilor 6. Institutul de chimie alimentara

diferite şi produselor spirtoase Bucureşti

Bucureşti

7. Centrala pescuitului şi indus- 7. Baza de aprovizionare pentru în-

trializarii pestelui Bucureşti dustria alimentara Bucureşti

8. Centrala industrializarii tutu- 8. Centrul de organizare şi calcul

nului Bucureşti Bucureşti

9. Trustul pentru producerea con- 9. Unitãţi şcolare.

servelor şi sucurilor Bucureşti.



III. Unitãţile din subordinea Direcţiei generale economice pentru

achiziţionarea produselor agricole



-------------------------------------------------------------------------------

Nr. Sediul

crt. Denumirea ------------------------------------

localitatea judeţul

-------------------------------------------------------------------------------

1. Întreprinderea de contractare,

achizitionare şi pãstrare a pro- comuna Afumati,

duselor agricole Afumati Sectorul agricol Ilfov -

2. Întreprinderea de contractare,

achizitionare şi pãstrare a pro-

duselor agricole Alba oraşul Sebes Alba

3. Întreprinderea de contractare,

achizitionare şi pãstrare a pro-

duselor agricole Arad municipiul Arad Arad

4. Întreprinderea de contractare,

achizitionare şi pãstrare a pro-

duselor agricole Arges municipiul Pitesti Arges

5. Întreprinderea de contractare,

achizitionare şi pãstrare a pro-

duselor agricole Bacau municipiul Bacau Bacau

6. Întreprinderea de contractare,

achizitionare şi pãstrare a pro-

duselor agricole Bihor municipiul Oradea Bihor

7. Întreprinderea de contractare,

achizitionare şi pãstrare a pro- Bistrita

duselor agricole Bistrita-Nasaud municipiul Bistrita Nasaud

8. Întreprinderea de contractare,

achizitionare şi pãstrare a pro-

duselor agricole Botosani municipiul Botosani Botosani

9. Întreprinderea de contractare,

achizitionare şi pãstrare a pro-

duselor agricole Braşov municipiul Braşov Braşov

10. Întreprinderea de contractare,

achizitionare şi pãstrare a pro-

duselor agricole Brãila municipiul Brãila Brãila

11. Întreprinderea de contractare,

achizitionare şi pãstrare a pro-

duselor agricole Buzau municipiul Buzau Buzau

12. Întreprinderea de contractare,

achizitionare şi pãstrare a pro- Caras-

duselor agricole Caras-Severin municipiul Resita Severin

13. Întreprinderea de contractare,

achizitionare şi pãstrare a pro-

duselor agricole Calarasi municipiul Calarasi Calarasi

14. Întreprinderea de contractare,

achizitionare şi pãstrare a pro- municipiul

duselor agricole Cluj Cluj-Napoca Cluj

15. Întreprinderea de contractare,

achizitionare şi pãstrare a pro- municipiul

duselor agricole Constanta Constanta Constanta

16. Întreprinderea de contractare,

achizitionare şi pãstrare a pro- municipiul

duselor agricole Covasna Sfintu Gheorghe Covasna

17. Întreprinderea de contractare,

a chizitionare şi pãstrare a pro- municipiul

duselor agricole Dimbovita Tirgoviste Dimbovita

18. Întreprinderea de contractare,

achizitionare şi pãstrare a pro-

duselor agricole Dolj municipiul Craiova Dolj

19. Întreprinderea de contractare,

achizitionare şi pãstrare a pro-

duselor agricole Galaţi municipiul Galaţi Galaţi

20. Întreprinderea de contractare,

achizitionare şi pãstrare a pro-

duselor agricole Giurgiu municipiul Giurgiu Giurgiu

21. Întreprinderea de contractare,

achizitionare şi pãstrare a pro-

duselor agricole Gorj municipiul Tirgu-Jiu Gorj

22. Întreprinderea de contractare,

achizitionare şi pãstrare a pro- municipiul

duselor agricole Harghita Miercurea-Ciuc Harghita

23. Întreprinderea de contractare,

achizitionare şi pãstrare a pro-

duselor agricole Hunedoara municipiul Deva Hunedoara

24. Întreprinderea de contractare,

achizitionare şi pãstrare a pro-

duselor agricole Ialomita municipiul Slobozia Ialomita

25. Întreprinderea de contractare,

achizitionare şi pãstrare a pro-

duselor agricole Iaşi municipiul Iaşi Iaşi

26. Întreprinderea de contractare,

achizitionare şi pãstrare a pro- municipiul

duselor agricole Maramures Baia Mare Maramures

27. Întreprinderea de contractare,

achizitionare şi pãstrare a pro- municipiul Drobeta-

duselor agricole Mehedinti Turnu Severin Mehedinti

28. Întreprinderea de contractare,

achizitionare şi pãstrare a pro- municipiul

duselor agricole Mures Tirgu Mures Mures

29. Întreprinderea de contractare,

achizitionare şi pãstrare a pro- municipiul

duselor agricole Neamt Piatra-Neamt Neamt

30. Întreprinderea de contractare,

achizitionare şi pãstrare a pro-

duselor agricole Olt municipiul Slatina Olt

31. Întreprinderea de contractare,

achizitionare şi pãstrare a pro-

duselor agricole Prahova municipiul Ploiesti Prahova

32. Întreprinderea de contractare,

achizitionare şi pãstrare a pro-

duselor agricole Satu Mare municipiul Satu Mare Satu Mare

33. Întreprinderea de contractare,

achizitionare şi pãstrare a pro-

duselor agricole Salaj municipiul Zalau Salaj

34. Întreprinderea de contractare,

achizitionare şi pãstrare a pro-

duselor agricole Sibiu municipiul Sibiu Sibiu

35. Întreprinderea de contractare,

achizitionare şi pãstrare a pro-

duselor agricole Suceava municipiul Suceava Suceava

36. Întreprinderea de contractare,

achizitionare şi pãstrare a pro-

duselor agricole Teleorman municipiul Alexandria Teleorman

37. Întreprinderea de contractare,

achizitionare şi pãstrare a pro-

duselor agricole Timis municipiul Timişoara Timis

38. Întreprinderea de contractare,

achizitionare şi pãstrare a pro-

duselor agricole Tulcea municipiul Tulcea Tulcea

39. Întreprinderea de contractare,

achizitionare şi pãstrare a pro-

duselor agricole Vaslui municipiul Vaslui Vaslui

40. Întreprinderea de contractare,

achizitionare şi pãstrare a pro- municipiul

duselor agricole Vilcea Rimnicu Vilcea Vilcea

41. Întreprinderea de contractare,

achizitionare şi pãstrare a pro-

duselor agricole Vrancea municipiul Focsani Vrancea

42. Oficiul pentru tehnologia şi

controlul calitãţii cerealelor

şi plantelor tehnice municipiul Bucureşti -

43. Oficiul de calcul municipiul Bucureşti -

-------------------------------------------------------------------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Philly
06 Mai 2016
HI Ch,iJrsust finished the Jack Absolute trilogy.. love this Character and you simply HAVE to complete his story. I’m sure a lot of his fans want more.I have read ALL your other novels , keep up the excellent prose.All the very best Sonny
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016