Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECRET nr. 377 din 9 noiembrie 1979  privind unele masuri pentru concentrarea parcului auto de folosinta locala sau proprie din dotarea unitatilor socialiste.    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECRET nr. 377 din 9 noiembrie 1979 privind unele masuri pentru concentrarea parcului auto de folosinta locala sau proprie din dotarea unitatilor socialiste.

EMITENT: CONSILIUL DE STAT
PUBLICAT: BULETINUL OFICIAL nr. 87 din 9 noiembrie 1979

Consiliul de Stat al Republicii Socialiste România decreteazã:

ART. 1
Pe data de 1 noiembrie 1979, parcul auto de folosinta localã sau proprie al unitãţilor socialiste din subordinea ministerelor, celorlalte organe centrale şi a consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti e concentreaza, potrivit prevederilor prezentului decret, în întreprinderi sau alte unitãţi de transport organizate în conformitate cu normele unitare de structura.
Întreprinderile şi unitãţile de transport îşi vor desfasura activitatea pe baza indicatorilor privind volumul de transport, indicele de utilizare a autovehiculelor, veniturile, cheltuielile şi acumularile ce urmeazã a fi obţinute, stabilite în mod unitar, pe intreaga economie, prin planul naţional unic de dezvoltare economico-socialã.
ART. 2
Parcul auto de folosinta localã sau proprie se concentreaza dupã cum urmeazã:
a)prin înfiinţarea, în subordinea Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare, Ministerului Construcţiilor Industriale, Ministerului Industriei Chimice şi Ministerului Industriei Construcţiilor de Maşini, a întreprinderilor de transport auto prevãzute în anexa nr. I, avînd denumirea, sediul, obiectul de activitate şi gradul de organizare stabilite în aceeaşi anexa;
b)prin înfiinţarea, în subordinea consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti, a întreprinderilor de transport local, conform anexei nr. II, avînd denumirea, sediul, obiectul de activitate şi gradul de organizare prevãzute în aceeaşi anexa;
c)prin înfiinţarea, potrivit legii, de autobaze la nivel de atelier, secţie de uzina şi a altor unitãţi pentru organizarea şi efectuarea transporturilor, al cãror grad de organizare este prevãzut în anexa nr. III*).
ART. 3
Întreprinderile infiintatepotrivit art. 2 funcţioneazã pe baza principiului autogestiunii economico-financiare, cu personalitate juridicã, şi se organizeazã potrivit prevederilor legale cu privire la organizarea şi conducerea unitãţilor socialiste de stat şi a normelor unitare de structura pentru activitatea de transporturi auto aprobate prin <>Decretul nr. 162/1973 .
Unitãţile de transport de persoane cu tramvaie şi troleibuze se vor organiza în continuare pe baza normelor unitare de structura aprobate pentru activitatea de gospodãrie comunalã.
Întreprinderile de grad special şi de gradul I, prevãzute în anexele nr. I şi II, au dreptul la cîte un autoturism destinat transportului de persoane în interes de serviciu.
ART. 4
Parcul auto de la unitãţile cu profil agricol prevãzute în anexa nr. IV*) din subordinea directa a consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti trece, prin concentrare, la întreprinderile de transport specializat pentru agricultura şi industrie alimentara prevãzute în anexa nr. I.
ART. 5
În cadrul Întreprinderii judeţene de transport local Hunedoara funcţioneazã, ca unitate fãrã personalitate juridicã, Autobaza-uzina de transport local Petrosani.
ART. 6
Denumirea unor compartimente din structura organizatoricã specifica pentru întreprinderile de transporturi auto, aprobatã prin Decretul Consiliului de Stat nr. 411/1976 privind înfiinţarea unor întreprinderi în subordinea Ministerului Transporturilor şi Telecomunicatiilor, precum şi unele mãsuri referitoare la organizarea şi funcţionarea unitãţilor din subordinea acestui minister, se modifica potrivit anexei nr. V*).
ART. 7
Pe data de 1 noiembrie 1979, denumirea Întreprinderii de aprovizionare şi desfacere produse chimice şi transporturi cu mijloace speciale, în cadrul Ministerului Indutriei Chimice, se schimba în "Întreprinderea de aprovizionare şi desfacere produse chimice", avînd ca obiect de activitate aprovizionarea şi desfacerea materiilor prime şi materialelor specifice industriei chimice, a aparaturii tehnice şi sticlariei de laborator din import şi a reactivilor din ţara şi import, precum şi transportul unor produse chimice cu cisterne de cale feratã.
ART. 8
Se aproba încadrarea în grade de organizare a întreprinderilor şi unitãţilor prevãzute în anexa VI*) care îşi modifica gradul de organizare ca urmare a predãrii parcului auto.
ART. 9
Unitãţile de sub îndrumarea şi controlul Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare, care predau parcul auto întreprinderilor de transport specializat pentru agricultura şi industrie alimentara, înfiinţate potrivit prezentului decret, îşi pãstreazã, pînã la 31 decembrie 1979, actualul grad de organizare în care sînt încadrate.
ART. 10
Muncitorii de întreţinere şi reparaţii din unitãţile prevãzute în anexele nr. I-III se încadreazã în reţeaua tarifara de retribuire construcţii de maşini nivel B, pentru munca în regie, potrivit prevederilor <>Legii retribuirii dupã cantitatea şi calitatea muncii nr. 57/1974 .
Întreprinderile de transporturi auto, autobazele, secţiile şi atelierele de exploatare auto, prevãzute în anexele nr. I-III, se încadreazã în grupa V de ramuri. Întreprinderile de transporturi auto mari şi complexe de gradul special de organizare, întreprinderile şi staţiile de utilaj greu şi de transport pentru construcţii, secţiile şi atelierele de utilaj pentru construcţii prevãzute în aceleaşi anexe se încadreazã la grupa IV de ramuri, cu excepţia unitãţilor din subordinea Centralei canal Dunare-Marea Neagra, care îşi menţin grupa II de ramuri, aprobatã prin Decretul Consiliului de Stat nr. 273/1977 privind organizarea concentrarii maşinilor şi utilajelor grele de construcţii în unitãţi specializate, şi a subunitatilor de transport din subordinea Trustului de construcţii şi instalaţii care îşi menţin grupa II de ramuri, aprobatã prin <>Decretul Consiliului de Stat nr. 204/1979 .
ART. 11
Personalul muncitor al unitãţilor de transport auto care executa lucrãri şi asigura exploatarea mijloacelor de transport auto pe santierele de construcţii-montaj va beneficia în continuare de spor de şantier şi retribuţii tarifare mai mari, ce se acorda, potrivit legii, personalului de la locurile de munca respective, în cadrul numãrului maxim aprobat prin plan.
ART. 12
Personalul transferat în interesul serviciului sau trecut în aceeaşi unitate, în funcţii cu niveluri de retribuire mai mici, ca urmare a dipozitiilor prezentului decret, beneficiazã de prevederile <>art. 21 din Decretul nr. 162/1973 privind stabilirea normelor unitare de structura pentru unitãţile economice.
ART. 13
Personalul din unitãţile la care se modifica gradul de organizare şi care ar urma sa primeascã o retributie mai mica îşi menţine retributia avutã pe timpul cît ocupa aceeaşi funcţie, pînã la aplicarea majorãrii retributiei din etapa a II-a 1979-1980.
ART. 14
Înfiinţarea, organizarea şi încadrarea în grade de organizare a întreprinderilor, autobazelor şi celorlalte unitãţi se fac în cadrul indicatorilor de plan aprobaţi ministerelor, celorlalte organe centrale şi consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti, pe anul 1979.
Ponderea personalului tehnic, economic, de alta specialitate şi administrativ, precum şi modul de utilizare a structurii organizatorice la unele unitãţi organizate potrivit prezentului decret, sînt cele prevãzute în anexa nr. V.
Întreprinderile şi celelalte unitãţi de transport înfiinţate în condiţiile prezentului decret vor prelua activul şi pasivul, indicatorii de plan şi, dupã caz, contractele în curs, aferente parcului de autovehicule concentrat potrivit protocoalelor încheiate în acest scop de ministerele şi celelalte organe centrale sau locale interesate.
Personalul preluat de cãtre întreprinderile înfiinţate potrivit art. 2 se considera transferat în interesul serviciului.
ART. 15
Ministerele, celelalte organe centrale de stat şi obşteşti şi consiliile populare judeţene şi al muncipiului Bucureşti au dreptul sa utilizeze, în condiţiile prevãzute de lege, autovehiculele stabilite potrivit anexelor nr. VII-IX*).
ART. 16
Comitetul de Stat al Planificarii, Ministerul Finanţelor şi Ministerul Transporturilor şi Telecomunicatiilor, pe baza propunerilor titularilor de plan interesaţi, vor prezenta, spre aprobare, în termen de 30 de zile de la data prezentului decret, propuneri pentru modificarea unor indicatori din planul naţional unic de dezvoltare economico-socialã şi bugetul de stat pe anul 1979, ca urmare a prevederilor prezentului decret.
ART. 17
Anexele I-IX fac parte integrantã din prezentul decret.



────────────
*) Anexele se comunica instituţiilor interesate.


NICOLAE CEAUŞESCU
Preşedintele Republicii Socialiste România

──────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016