Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECRET nr. 375 din 26 iulie 1956  cu privire la reconstituirea actelor, documentelor si evidentelor cu continut financiar pierdute, sustrase sau distruse    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECRET nr. 375 din 26 iulie 1956 cu privire la reconstituirea actelor, documentelor si evidentelor cu continut financiar pierdute, sustrase sau distruse

EMITENT: MAREA ADUNARE NATIONALA
PUBLICAT: BULETINUL OFICIAL nr. 22 din 4 august 1956
Prezidiul Marii Adunãri Naţionale a Republicii Populare Romane, decreteazã:

ART. 1
Operaţiunile privind gestiunea mijloacelor de baza, a materialelor de orice fel, a banilor şi a oricãror alte valori, precum şi operaţiunile de evidenta, la instituţiile, întreprinderile şi organizaţiile economice de stat, cooperatiste sau obşteşti, se considera valabile numai dacã sînt justificate cu note şi documente originale, întocmite potrivit normelor legale în vigoare, sau reconstituite conform prevederilor prezentului decret.
ART. 2
Orice persoana care constata pierderea, sustragerea sau distrugerea unor acte, documente, evidente sau a oricãror lucrãri privind operaţiunile prevãzute la art. 1 de mai sus, este obligatã ca, în termen de 24 ore de la constatare, sa încunoştiinţeze în scris pe conducãtorul unitãţii respective.
Conducãtorul unitãţii este obligat ca, în termen de cel mult 3 zile de la primirea comunicãrii, sa încheie un proces verbal, care sa cuprindã:
- datele de identificare a actului dispãrut;
- numele şi prenumele salariatului responsabil cu pãstrarea actului;
- data şi împrejurãrile în care s-a constatat lipsa actului respectiv.
Procesul verbal se semneazã de cãtre:
- conducãtorul unitãţii;
- şeful contabil al unitãţii;
- salariatul responsabil cu pãstrarea actului şi
- şeful ierarhic al acestuia.
Salariatul responsabil este obligat ca, odatã cu semnarea procesului verbal, sa dea o declaraţie scrisã asupra împrejurãrilor în care a dispãrut actul, documentul sau evidenta respectiva.
Cînd disparitia actelor se datoreşte însuşi conducatorului unitãţii, mãsurile prevãzute de prezentul decret se iau de cãtre conducãtorul unitãţii imediat superioare.
ART. 3
Ori de cîte ori pierderea, sustragerea sau distrugerea actelor, documentelor sau evidentelor constituie infracţiune, se vor incunostinta de îndatã organele de urmãrire penalã.
ART. 4
Reconstituirea actelor, documentelor, evidentelor şi a lucrãrilor de orice fel se face pe baza unui "dosar de reconstituire", întocmit pentru fiecare caz în parte.
Dosarul de reconstituire trebuie sa conţinã toate lucrãrile efectuate în legatura cu constatarea şi reconstituirea actului dispãrut, şi anume:
- sesizarea scrisã a aceluia care a constatat disparitia actului, documentului sau evidentei;
- procesul verbal de constatare a pierderii, sustragerii sau distrugerii şi declaraţia salariatului respectiv;
- dovada sesizãrii Procuraturii sau dovada sanctionarii disciplinare a salariatului vinovat, dupã caz;
- dispoziţia scrisã a conducatorului unitãţii pentru reconstituirea actului, documentului sau evidentei;
- o copie de pe actul, documentul sau evidenta reconstituita.
În cazul în care actul, documentul sau evidenta disparuta emana de la o alta unitate, reconstituirea se va face de unitatea emitenta la cererea scrisã a conducatorului unitãţii solicitatoare; în acest caz unitatea emitenta va trimite, în termen de cel mult 10 zile de la primirea cererii, actul reconstituit, unitãţii solicitatoare.
Actele, documentele sau evidentele reconstituite vor purta în mod obligatoriu şi vizibil menţiunea "RECONSTITUIT", cu arãtarea numãrului şi datei dispoziţiei pe baza cãreia s-a fãcut reconstituirea.
ART. 5
Nu se pot reconstitui actele de cheltuieli nenominale (bonuri, bilete de cãlãtorie nenominale, etc.) pierdute, sustrase sau distruse înainte de a fi înregistrate în evidenta contabila.
În acest caz, vinovaţii de pierderea, sustragerea sau distrugerea actelor suporta paguba adusã unitãţii, salariaţilor sau altor unitãţi, sumele respective recuperindu-se potrivit prevederilor Codului Muncii.
ART. 6
Gãsirea ulterioara a actului, documentului sau evidentei originale, care au fost reconstituite, nu anuleazã sancţiunile disciplinare sau penale. Aceasta însã poate constitui un motiv de revizuire, în condiţiile legii.
În ce priveşte rãspunderile materiale, acestea subzistã numai în mãsura pagubelor efective, avute din cauza dispariţiei, sustragerii sau distrugerii temporare a actului, documentului sau evidentei şi a eventualelor cheltuieli ocazionate cu reconstituirea şi gãsirea acestora.
În cazul gasirii ulterioare a originalului actului reconstituit, actul reconstituit se anuleazã, pe baza unui proces verbal împreunã cu care se ataşeazã la dosarul de reconstituire.
ART. 7
Conducãtorul unitãţilor prevãzute în prezentul decret, vor lua mãsuri pentru a se asigura: înregistrarea şi evidenta curenta a tuturor lucrãrilor întocmite, primite sau expediate; stabilirea şi evidenta responsabililor de pãstrarea acestora; evidenta tuturor reconstituirilor de note, documente şi evidente, precum şi pãstrarea dosarelor de reconstituire.
ART. 8
Toate dispoziţiile contrarii normelor stabilite prin decretul de fata se abroga.

Vicepreşedinte al Prezidiului
Marii Adunãri Naţionale,
MIHAIL SADOVEANU

Secretarul Prezidiului
Marii Adunãri Naţionale,
AVRAM BUNACIU

----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016