Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECRET nr. 37 din 13 februarie 1950  privind modificarea si completarea   decretului nr. 405 din 20 Octomvrie 1949 pentru identificarea bunurilor supuse confiscarii in baza diferitelor dispozitiuni legale si pentru punerea in circulatie a celor necesare circuitului economic    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECRET nr. 37 din 13 februarie 1950 privind modificarea si completarea decretului nr. 405 din 20 Octomvrie 1949 pentru identificarea bunurilor supuse confiscarii in baza diferitelor dispozitiuni legale si pentru punerea in circulatie a celor necesare circuitului economic

EMITENT: MAREA ADUNARE NATIONALA
PUBLICAT: BULETINUL OFICIAL nr. 11 din 14 februarie 1950

În temeiul art. 44, pct. 2 şi art. 45 din Constituţia Republicii Populare Romane,
Vazand hotãrârea Consiliului de Miniştri cu nr. 100 din 11 Februarie 1950,
Emite urmãtorul decret:

ART. 1
Articolele 2, 3, 4, pct. 4 şi 5, art. 5, alin 1, art. 8, 9, 10, alin. 2, art. 11, 12, 14, 16, alin. 2 şi art. 17 din decretul 405 din 20 Octomvrie 1949 pentru identificarea bunurilor supuse confiscãrii în baza diferitelor dispoziţiuni legale şi pentru punerea în circulaţie a celor necesare circuitului economic, se modifica şi se completeazã precum urmeazã, dupã articolele 10 şi 16, introducându-se trei noui articole: 10 bis, 16 bis şi 16 ter.
1. Articolul 2, lit. a, se modifica dupã cum urmeazã:
"a) Vor vinde de îndatã dacã va fi necesar, la preţul oficial iar, în lipsa, la cel curent, bunurile supuse stricãciunii sau care prin trecerea timpului pierd din valoare, de preferinta organelor, instituţiilor sau întreprinderilor de Stat cu atributiuni de colectare, altor întreprinderi sau organizatiuni economice ale Statului ori cooperativelor sau gospodariilor agricole colective iar, în caz de lipsa ori de refuz a acestora, oricãror alte întreprinderi ori persoane, sau vor preda de îndatã aceste bunuri, spre vânzare în aceleaşi condiţiuni, secţiunilor comerciale ale Sfaturilor populare comunale pentru comunele de resedinta asimilate cu judeţul iar, în Capitala R.P.R., secţiunii comerciale a Sfatului Popular al Capitalei.
Sumele obţinute din vânzãri vor fi depuse la C.E.C. pe seama şi la dispoziţia tribunalului pe lângã care funcţioneazã şeful parchetului cãruia i s-a trimis, potrivit art. 3, procesul-verbal de inventariere, iar recipisa de consemnare va fi înaintatã spre pãstrare, aceleaşi instanţe."
La art. 2 se va adauga urmãtorul alineat final:
"Acest proces-verbal de inventariere şi sechestru se va ataşa la actele de cercetarea infracţiunii."
Art. 3 se modifica dupã cum urmeazã:
"Art. 3: - Un exemplar de pe procesul-verbal de inventariere şi sechestru va fi înaintat şefului parchetului tribunalului în circumscripţia cãruia se gãsesc situate bunurile inventariate, cu arãtarea instanţei ce urmeazã sa judece infracţiunea, pentru a proceda potrivit art. 5, iar, în cazul bunurilor ce constituiesc corpuri delicte, un altul va fi afişat la sediul Sfatului popular comunal respectiv sau al organului care îl înlocuieşte, pentru ca cei îndreptãţiţi a ridica vreo pretentiune asupra bunurilor, sa facã cuvenitele întâmpinãri; acestea vor fi comunicate, din oficiu, şefului parchetului cauia i-a fost înaintat procesul-verbal de inventariere şi sechestru".
Art. 4, pct. 4 şi 5 se modifica precum urmeazã:
"4. Câte un reprezentant al secţiunii comerciale de pe lângã organele puterii locale arãtate la pct. 1 şi 2".
"5. Un reprezentant al secţiunii gospodãriei şi industriei locale, de pe lângã organul puterii locale arãtate la pct. 1."
"6. Un reprezentant al Ministerului Industriei Uşoare, desemnat de secţiunea gospodãriei şi industriei locale dintre organele de conducere ale întreprinderilor industriale de Stat din localitate, în al cãror obiect de activitate intra bunurile inventariate."
Art. 5, alin. 1, se modifica dupã cum urmeazã:
"Art. 5: - Dupã ce şeful parchetului va primi procesul-verbal de inventariere şi sechestru prevãzut de art. 1 şi 2, va convoca pe membrii comisiei pentru a stabili dacã, în interesul economiei naţionale, bunurile inventariate şi sechestrate - în afarã corpurilor delicte socotite de parchet ca fiind necesare pentru judecarea procesului - urmeazã sa între neîntârziat, în parte sau în total, în circuitul economic."
Art. 8 se modifica dupã cum urmeazã:
"Art. 8: - Pe baza hotãrîrii luate potrivit articolului precedent, comisiunea va stabili tabelul definitiv al bunurilor ce urmeazã a fi redate circuitului economic, putând la cerere, dispune repartizarea lor, contra plata, cãtre organele sau institutiunile Statului pe care le va mentiona în acelaş tabel.
Acest tabel va fi comunicat prin îngrijirea şefului parchetului - chiar înainte de a fi intervenit o hotãrîre definitiva de condamnare, însã numai dupã sesizarea instanţei cu judecarea acţiunii penale - secţiunii comerciale de pe lângã comitetul executiv al Sfatului popular judeţean, respectiv comunal, al locului situaţiei bunurilor sau de pe lângã organul ce înlocuieşte aceste comitete."
Art. 9 se modifica dupã cum urmeazã:
"Art. 9: - Secţia comercialã, primind tabelul, va proceda la vânzarea bunurilor, în termen de cel mult 20 zile dela primirea acestuia.
Bunurile vor fi vândute întreprinderilor sau organizaţiilor economice ale Statului, ori cooperativelor sau gospodariilor agricole colective.
Pentru bunurile rãmase, secţiunea comercialã va înştiinţa de îndatã, prin adresa, organele, instituţiile sau întreprinderile de Stat, cu atributiuni de colectare, care vor trebui sa rãspundã, în termen de 3 zile dela primirea înştiinţãrii, arãtând ce anume bunuri cumpara. Dupã trecerea acestui termen, bunurile pentru care nu s-a dat rãspunsul, vor putea fi vândute oricãror alte întreprinderi sau persoane.
Pentru pieile confiscate, se va proceda, potrivit normelor stabilite în aceasta materie, prin hotãrârea Consiliului de Miniştri.
Preţul de vânzare al bunurilor va fi preţul oficial, iar în lipsa acestuia, preţul curent.
Dacã bunurile sunt degradate sau dezasortate, ori dacã şi-au pierdut din valoare, preţul de vânzare, se va stabili în raport cu starea lor.
Preţurile de vânzare vor fi stabilite de un colectiv, format din 3 salariaţi ai fiecãrei secţii comerciale.
Acest colectiv va avea dreptul de a trece la scãdere prin proces-verbal, toate bunurile ce nu mai prezintã vreo valoare comercialã, procesul-verbal urmând a fi aprobat de comisia prevãzutã la art. 14.
Pentru constatarea vânzãrilor efectuate, secţiunea comercialã va încheia procese-verbale".
Art. 10, alin. 2, se modifica dupã cum urmeazã:
"Deasemeni, ea va comunica la expirarea termenului prevãzut de art. 8, alin. 1, comisiunii dela care a primit tabelul bunurilor, vânzãrile efectuate, indicând, atât pe cumpãrãtorii bunurilor vândute, cat şi bunurile din tabel, tamase nevandute."
Dupã art. 10, se adauga un nou articol, 10 bis, având urmãtorul cuprins:
"Art. 10 bis: Comisiunea, primind datele prevãzute în art. 10, alin. 2, va verifica aplicarea dispoziţiunilor art. 9, alin. 1-5 inclusiv, şi le va comunica de îndatã instanţei care judeca infracţiunea."
Art. 11 se modifica dupã cum urmeazã:
" Art. 11: - În caz de clasare, de scoatere de sub urmãrire, de încetare ori anulare a urmãririi sau de achitare a inculpatului - dacã nu au fost aplicate dispoziţiunile prevãzute de art. 80, alin. 3 cod penal, sau alte dispoziţiuni asemãnãtoare din legi speciale - sumele consemnate şi valorile depuse se vor restitui inculpatului, cu respectarea dispoziţiunilor art. 13. În acest scop, la cererea celui în drept, parchetul, cabinetul de instrucţie sau instanta de judecata va inainta, dupã caz, ordonanta sau hotãrîrea, rãmasã definitiva, tribunalului în pãstrarea cãruia se afla recipisele, care va autoriza eliberarea sumelor consemnate.
Cheltuielile necesare pentru manipularea, transportul şi securitatea bunurilor ce urmeazã a fi vândute, vor fi fãcute din bugetul Sfatului popular respectiv, dela articolul "Diverse."
Art. 12. se modifica dupã cum urmeazã:
"Art. 12: - În cazul intervenirii unei hotãrâri definitive de confiscare, sumele consemnate, se vor face venit în bugetul Sfatului popular respectiv, prin deconsemnarea recipiselor, de cãtre tribunalul în pãstrarea cãruia acestea se afla, cu respectarea dispoziţiunilor art. 13 şi pe baza comunicãrilor fãcute de parchetul respectiv."
Art. 14 se modifica dupã cum urmeazã:
"Art. 14: - Bunurile definitiv confiscate, rãmase în urma aplicãrii dispoziţiunilor art. 2, lit. a, art. 5 şi art. 9, cu excepţia acelor corpuri delicte destinate de Ministerul Justiţiei, pentru muzeele de ştiinţa penalã, vor fi vândute, la preţul oficial sau, în lipsa, la preţul curent, ori vor fi repartizate contra plata organelor puterii sau administraţiei de Stat sau întreprinderilor de Stat, cooperativelor, ori gospodariilor sagricole colective, interesate, de cãtre o comisiune, formatã din câte un reprezentant al Ministerului Finanţelor, Metalurgiei şi Industriei Chimice, Industriei Uşoare, Agriculturii, Comerţului Interior şi al Departamentului Gospodãriei Locale.
Comisiunea va funcţiona la Ministerul Comerţului Interior şi va putea convoca la şedinţele ei pe reprezentanţii ori cãror alte ministere sau instituţiuni interesate.
Sumele rezultate vor fi fãcute venit la bugetul Sfatului popular respectiv."
Art. 16, alin. 2, se modifica dupã cum urmeazã:
"Bunurile reţinute în vederea confiscãrii pana la data de 20 Octomvrie 1949, ce se vor afla în depozitele secţiunilor comerciale ale Sfaturilor populare, cat şi cele ce se gãsesc în pãstrarea unor custozi, vor fi inventariate şi sortate pe categorii de bunuri şi evaluate de cãtre colectivul prevãzut la art. 9, inventarul comunicându-se comisiunii prevãzutã în art. 14. Aceasta va repartiza contra plata sau va dispune vânzarea acestor bunuri, comunicând hotãrârea luatã secţiunilor comerciale respective, care vor proceda la vânzarea bunurilor, potrivit art. 9. Sumele obţinute din vânzãri, se vor face venit în bugetul Sfatului popular respectiv.
În cazurile prevãzute de art. 11, secţiunile financiare ale Sfaturilor populare, prevãzute în alin. precedent, vor restitui celor în drept, dela art. bugetar "Diverse", sumele obţinute din vânzarea bunurilor respective.
Restituirea se va face pe baza încheierii sau hotãrîrii definitive, certificate ca atare, de parchet sau organul judecãtoresc respectiv."
Dupã art. 16, se adauga doua noui articole 16 bis şi 16 ter, având urmãtorul cuprins:
"Art. 16 bis: Organele militiei vor preda, de îndatã, prin derogare dela dispoziţiunile prezentului decret, toate bunurile ridicate, potrivit normelor legale în vigoare, dela vanzatorii ambulanti sau pãrãsite de aceştia, secţiunii comerciale a Sfatului popular din comuna unde bunurile au fost ridicate, care va proceda potrivit dispoziţiunilor ce se vor da în aceasta privinta prin decizia Sfatului popular."
"Art. 16 ter: Ministerul Justiţiei R.P.R., va putea preciza prin deciziuni modul de aplicare al prezentuloui decret".
Art. 17 se modifica dupã cum urmeazã:
"<>Art. 17: - Legea nr. 175 din 22 Martie 1946 pentru unele mãsuri privitoare la corpurile delicate, Decretul nr. 65 din 1949 , precum şi orice alte dispoziţiuni contrarii, se abroga."
ART. 2
Cheltuielile prevãzute de art. 11, alin. final, efectuate dela 20 Octomvrie 1949 şi pana la data publicãrii prezentului decret, din preţul bunurilor vândute, se considera legal fãcute.
Diferenţa dintre sumele obţinute din vânzarea bunurilor şi cele consemnate, potrivit art. 2, lit. a şi art. 10, se va restitui, în cazul art. 12, la cererea celui în drept, din bugetul Sfaturilor populare respective, dela articolul "Diverse."
ART. 3
Ministerul Justiţiei este autorizat sa republice Decretul nr. 405/949, potrivit modificãrilor din prezentul decret, dând o noua numerotare articolelor şi revizuind trimiterile.


C. I. PARHON
MARIN FLOREA IONESCU

Ministerul justiţiei,
Stelian Nitulescu




───────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016