Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECRET nr. 334 din 13 iulie 1970  privind organizarea si functionarea Departamentului Cultelor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECRET nr. 334 din 13 iulie 1970 privind organizarea si functionarea Departamentului Cultelor

EMITENT: CONSILIUL DE STAT
PUBLICAT: BULETINUL OFICIAL nr. 103 din 15 august 1970
Consiliul de Stat al Republicii Socialiste România decreteazã:

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
Departamentul Cultelor, organ central al administraţiei de stat, înfãptuieşte politica statului cu privire la organizarea şi activitatea cultelor.
ART. 2
Departamentul Cultelor exercita drepturile statului de supraveghere şi control asupra cultelor recunoscute conform legii.
ART. 3
Departamentul Cultelor colaboreazã cu ministerele, celelalte organe centrale şi cu organele locale în scopul îndeplinirii atribuţiilor ce-i revin.
ART. 4
Departamentul Cultelor asigura, în activitatea sa, aplicarea legilor, decretelor şi a hotãrîrilor Consiliului de Miniştri.

CAP. 2
Atribuţii

ART. 5
Departamentul Cultelor are urmãtoarele atribuţii:
a) supravegheazã şi controleazã intreaga activitate a cultelor, pentru ca aceasta sa se desfãşoare în cadrul prevederilor legii;
b) întocmeşte, potrivit legii, rapoarte în vederea recunoaşterii cultelor şi a aprobãrii statutelor acestora;
c) propune Consiliului de Miniştri înfiinţarea eparhiilor, pe baza cererii organelor competente ale cultelor şi îşi da acordul la delimitarea eparhiilor;
d) autoriza, în condiţiile legii, înfiinţarea celorlalte organizaţii şi pãrţi competente ale cultelor recunoscute;
e) aproba regulamentele elaborate de culte potrivit statutelor lor;
f) autoriza înfiinţarea instituţiilor monahale;
g) face recomandãrile pe care le supune Consiliului de Miniştri, în legatura cu recunoaşterea de cãtre Consiliul de Stat a sefilor cultelor, precum şi a conducãtorilor de eparhii şi a celor asimilaţi acestora;
h) recunoaşte forurile de conducere, precum şi vicarii administrativi şi similarii acestora, consilierii, canonicii, protopopii şi pe oricare deţinãtori de funcţii de conducere în cadrul cultelor;
i) acorda persoanelor ce urmeazã sa între în rindul personalului de cult autorizaţia de a exercita funcţii corespunzãtoare;
j) autoriza, în condiţiile legii, înfiinţarea şi funcţionarea instituţiilor de învãţãmînt pentru pregãtirea personalului de cult şi îşi da acordul la numirea personalului didactic al acestor instituţii;
k) supravegheazã şi controleazã respectarea dispoziţiilor legale cu privire la relaţiile dintre culte;
l) asigura respectarea dispoziţiilor legale cu privire la relaţiile externe ale cultelor;
m) supravegheazã şi controleazã respectarea dispoziţiilor legale privitoare la evidenta patrimoniului, veniturilor şi cheltuielilor cultelor;
n) rezolva, potrivit competentei sale, probleme de munca şi salarii din cadrul cultelor, elaboreazã indicaţii în scopul aplicãrii unitare a elementelor sistemului de salarizare şi controleazã modul lor de aplicare;
o) asigura, potrivit legii, întocmirea lucrãrilor pentru aprovizionarea cu materiale a cultelor;
p) stabileşte mãsuri, potrivit legii, pentru supravegherea şi conservarea monumentelor şi obiectelor de valoare istorica sau artisticã, a documentelor şi arhivelor din patrimoniul cultelor;
r) îşi da acordul cu privire la acceptarea de cãtre organizaţiile de cult de ajutoare, donaţii sau legate, precum şi la oferirea de cãtre acestea de ajutoare sau donaţii;
s) asigura legatura între culte şi organele centrale şi locale ale statului;
t) angajeazã personalul pentru aparatul propriu;
u) întocmeşte şi executa, potrivit legii, planul propriu de venituri şi cheltuieli;
v) prezintã Consiliului de Miniştri proiecte de acte normative şi alte acte prevãzute de lege; avizeazã proiectele de acte normative şi cu alt caracter, care intereseazã acest departament, elaborate de ministere şi alte organe centrale sau de comitetele executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti;
x) îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute de lege.
ART. 6
Departamentul Cultelor poate cere organelor cultelor orice fel de date şi informaţii necesare pentru îndeplinirea atribuţiilor sale.
ART. 7
Departamentul Cultelor are dreptul sa suspende regulamentele, instrucţiunile, circularele sau orice alte mãsuri şi dispoziţii ale cultelor care sînt contrare, direct sau prin urmãrile lor, dispoziţiilor legale sau statutelor de organizare, dind îndrumãri obligatorii pentru intrarea în legalitate.

CAP. 3
Organizare şi funcţionare

ART. 8
Departamentul Cultelor este condus de Colegiul departamentului, organ deliberativ, care hotãrãşte în problemele generale privind activitatea departamentului.
ART. 9
Colegiul departamentului se compune din:
a) preşedintele şi vicepreşedintele Departamentului cultelor;
b) directori, alte cadre de conducere, precum şi specialişti cu experienta îndelungatã şi inalta calificare din cadrul departamentului;
c) delegaţi ai unor ministere sau ai altor organe centrale, desemnaţi de conducerea acestora.
Componenta colegiului se aproba de Consiliul de Miniştri, la propunerea preşedintelui Departamentului Cultelor.
Preşedinte al acestui colegiu este preşedintele Departamentului Cultelor; în lipsa preşedintelui, atribuţiile sale se îndeplinesc de vicepreşedinte.
ART. 10
La şedinţele colegiului pot fi invitaţi delegaţi ai unor organe de stat sau ai unor culte interesate în examinarea problemelor supuse dezbaterii.De asemenea, la şedinţele colegiului pot fi invitaţi specialişti din cadrul departamentului sau din afarã acestuia.
ART. 11
Colegiul departamentului îşi desfãşoarã activitatea în prezenta a cel puţin doua treimi din numãrul membrilor sãi şi adopta hotãrîri cu majoritatea membrilor ce-l compun.
În caz de divergenta între preşedinte şi majoritatea membrilor colegiului, probleme asupra cãreia nu s-a realizat un acord se supune vicepreşedintelui Consiliului de Miniştri care coordoneazã activitatea departamentului; dacã una dintre pãrţi nu este de acord cu soluţia data, problema va fi supusã Biroului Permanent al Consiliului de Miniştri, pentru a hotãrî.
ART. 12
Şedinţele colegiului au loc cel puţin o data pe trimestru şi se convoacã, în timp util, de preşedinte. Colegiul poate fi convocat şi la cererea a cel puţin o treime din numãrul membrilor sãi.
ART. 13
Colegiul în întregul sau şi fiecare membru în parte rãspund în fata Consiliului de Miniştri de intreaga activitate a departamentului; fiecare membru al colegiului rãspunde în fata colegiului şi a preşedintelui acestuia de îndeplinirea sarcinilor ce-i sînt încredinţate.
ART. 14
Între şedinţele colegiului, preşedintele departamentului rezolva probleme curente ale activitãţii Departamentului Cultelor şi stabileşte mãsurile necesare pentru îndeplinirea operativã a hotãrîrilor colegiului.
ART. 15
Preşedintele informeazã colegiul asupra principalelor probleme rezolvate în perioada dintre şedinţe.
ART. 16
În executarea hotãrîrilor colegiului şi în exercitarea atribuţiilor proprii, preşedintele Departamentului Cultelor emite, potrivit legii, ordine, instrucţiuni şi alte acte prevãzute de lege.
ART. 17
Preşedintele reprezintã Departamentul Cultelor în raporturile cu celelalte organe şi organizaţii din ţara, precum şi în relaţiile internaţionale.
ART. 18
Departamentul Cultelor are în conducerea sa un preşedinte şi un vicepreşedinte.
Preşedintele Departamentului Cultelor se numeşte prin decret al Consiliului de Stat.
Vicepreşedintele Departamentului Cultelor se numeşte prin hotãrîre a Consiliului de Miniştri, iar atribuţiile acestuia se stabilesc de colegiul departamentului.
ART. 19
Departamentul Cultelor are urmãtoarea structura organizatoricã:
a) Direcţia pentru supraveghere şi control;
b) Direcţia de studii, documentare şi relaţii externe;
c) Direcţia de plan, organizarea muncii şi secretariat;
d) Direcţia financiarã şi de îndrumare contabila;
e) Oficiul juridic.
Pentru îndeplinirea atribuţiilor sale în judeţe şi în municipiul Bucureşti, Departamentul Cultelor are inspectori şi inspectori teritoriali pentru probleme de culte, care fac parte din Direcţia pentru supraveghere şi control.
Numãrul maxim de posturi al aparatului Departamentului Cultelor, raportul minim dintre numãrul funcţiilor de execuţie şi cel al funcţiilor de conducere, precum şi ponderea personalului de deservire fata de totalul salariaţilor, sînt cele prevãzute în anexa*) care face parte integrantã din prezentul decret.
-------
*) Anexa se transmite celor interesaţi.

ART. 20
Atribuţiile, structura organizatoricã şi normele de funcţionare ale unitãţilor prevãzute la art. 19 se stabilesc de cãtre colegiul departamentului, potrivit legii.

CAP. 4
Consiliul consultativ al cultelor

ART. 21
Pe lîngã Departamentul Cultelor funcţioneazã Consiliul consultativ al cultelor.
În compunerea consiliului intra conducãtorii statutari ai cultelor recunoscute potrivit legii, cîte unul de fiecare cult.
La lucrãrile Consiliului consultativ vor putea fi invitaţi membrii colegiului departamentului şi, dupã caz, mitropoliti, episcopi, asimilaţii lor sau, în lipsa, loctiitorii acestora.
ART. 22
Consiliul consultativ al cultelor are urmãtoarele atribuţii:
a) elaboreazã recomandãri pentru coordonarea aplicãrii dispoziţiilor, instrucţiunilor şi mãsurilor cu caracter comun ce se iau de culte pe baza legilor ori a statutelor acestora;
b) elaboreazã recomandãri privitoare la raporturile dintre culte;
c) face propuneri privind procedura trecerii de la un cult la altul;
d) analizeazã probleme interesind relaţiile externe ale cultelor;
e) iniţiazã mãsuri comune pentru informarea clerului în problemele vieţii contemporane ce au contingenta cu activitatea cultelor;
f) examineazã modul în care cultele participa la acţiuni de interes public;
g) recomanda acţiunile pe care cultele sa le desfãşoare în scopuri umanitare şi pentru promovarea pãcii în lume;
h) propune mãsuri de aplicare a normelor legale referitoare la patrimoniul, veniturile şi cheltuielie cultelor;
i) recomanda mãsuri pentru supravegherea şi conservarea monumentelor şi obiectelor de valoare istorica sau artisticã, a documentelor şi arhivelor din patrimoniul cultelor;
j) avizeazã, la cererea preşedintelui Departamentului Cultelor, asupra oricãror probleme privind cultele.
ART. 23
Preşedinte al Consiliului consultativ al cultelor este preşedintele Departamentului Cultelor.
ART. 24
Consiliul consultativ al cultelor se convoacã de preşedintele acestuia, ori de cîte ori este nevoie.

CAP. 5
Dispoziţii speciale şi finale

ART. 25
Modul de lucru al inspectorilor teritoriali pentru probleme de culte cu organele locale de stat se va stabili de cãtre Departamentul Cultelor, de acord cu organele centrale competente.
ART. 26
Comitetele executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti vor asigura mijloacele materiale necesare desfãşurãrii activitãţii inspectorilor teritoriali pentru culte.
ART. 27
Decretul nr. 37/1949 pentru organizarea Ministerului Cultelor, precum şi orice dispoziţii contrare prezentului decret, se abroga.

Preşedintele
Consiliului de Stat,
NICOLAE CEAUŞESCU
-----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016