Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECRET nr. 328 din 29 aprilie 1966  privind circulatia pe drumurile publice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECRET nr. 328 din 29 aprilie 1966 privind circulatia pe drumurile publice

EMITENT: CONSILIUL DE STAT
PUBLICAT: Monitorul Oficial NR. 28 DIN 31/5 /66
CAP. 1
ART. 1
Circulaţia pe drumurile publice de pe teritoriul R.S.R. este supusã normelor cuprinse în prezentul decret şi în regulamentul de aplicare al acestuia.
ART. 2
Rãspunderea pentru luarea mãsurilor de asigurare a securitãţii circulaţiei pe drumurile publice revine organelor militiei, care indrumeaza, supravegheazã şi controleazã circulaţia.
ART. 3
Controlul circulaţiei autovehiculelor aparţinînd Ministerului Forţelor Armate, precum şi cercetarea accidentelor de circulaţie în care au fost angajate asemenea autovehicule, se efectueazã de organele militiei potrivit normelor prevãzute în instrucţiunile comune ale ministrului afacerilor interne şi ministrului forţelor armate, care vor stabili şi modul de participare la aceste activitãţi a organelor anume desemnate ale Ministerului Forţelor Armate.
ART. 4
Orice mãsura de restrictie a circulaţiei pe drumurile publice se poate lua numai cu acordul organelor militiei.
ART. 5
În sensul prezentului decret:
a) prin "drum public" se înţelege orice alta cale de comunicaţie terestra, cu excepţia cãilor ferate, amenajatã pentru circulaţia vehiculelor şi aflatã în administrarea unui organ de stat, dacã este deschisã circulaţiei publice.
Drumurile care nu sînt deschise circulaţiei publice vor fi marcate, la intrare, cu inscripţii vizibile din care sa rezulte ca este interzisã circulaţia publica;
b) prin "parte carosabilã" se înţelege partea drumului public folositã, în mod normal, pentru circulaţia vehiculelor;
c) prin "banda de circulaţie" se înţelege oricare din subdiviziunile longitudinale ale partii carosabile, materializata sau nu prin marcaje rutiere, dacã are o latime corespunzãtoare pentru trecerea cu usurinta a unui şir de vehicule;
d) prin "intersectie" se înţelege locul de intilnire sau de incrucisare a doua sau mai multe drumuri publice, oricare ar fi unghiul sau unghiurile axelor lor;
e) prin "autovehicul" se înţelege orice vehicul prevãzut cu un dispozitiv mecanic de propulsie, care se deplaseaza prin mijloace proprii şi care circula în mod obişnuit pe drumurile publice, servind la transportul de persoane sau bunuri ori la efectuarea unor lucrãri; tramvaiul şi troleibuzul sînt considerate autovehicule.
Vehiculul al cãrui motor are o capacitate cilindrica pînã la 50 cm cubi inclusiv, şi care pãstreazã caracteristicile generale ale bicicletei şi poate fi pus în mişcare cu ajutorul pedalelor, nu este considerat autovehicul;
f) prin "conducãtor" se înţelege persoana care conduce pe drumurile publice un vehicul, animale de tracţiune, de povara, de calarie ori turme;
g) prin "circulaţie internationala" sau "trafic internaţional" se înţelege orice circulaţie care implica trecerea cel puţin a unei frontiere;
h) prin "agent de circulaţie" se înţelege ofiţerul sau subofiterul de militie însãrcinat cu îndrumarea, supravegherea şi controlul circulaţiei pe drumurile publice.
CAP. 2
ART. 6
Orice vehicul care circula pe drumul public trebuie sa aibã un conducãtor. Conducãtorii de autovehicule trebuie sa aibã cel puţin 18 ani împliniţi, iar conducãtorii celorlalte vehicule cel puţin 14 ani împliniţi.
Conducãtorul de bicicleta sub virsta de 14 ani, poate circula numai pe drumurile publice fãrã trafic intens.
Animalele izolate sau în turma trebuie sa fie însoţite pe drumurile publice de un numãr corespunzãtor de conducatori.
ART. 7
Conducãtorii de vehicule, de animale izolate sau în turma, pietonii, cãlãtorii şi orice alte persoane care folosesc drumurile publice trebuie sa se comporte în asa fel încît sa nu constituie un pericol sau o stinjenire pentru circulaţie. Aceştia trebuie sa evite producerea de pagube materiale.
ART. 8
Orice conducãtor de vehicul trebuie sa aibã cunoştinţele şi indeminarea necesare conducerii şi sa fie apt pentru aceasta din punct de vedere medical. Conducãtorii de autovehicule trebuie sa posede şi cunoştinţe necesare acordãrii primului ajutor persoanelor ranite cu ocazia accidentelor de circulaţie.
Conducãtorii de autovehicule vor fi verificaţi din punct de vedere medical, periodic sau ori de cîte ori se constata ca prin modul de comportare ar periclita securitatea circulaţiei.
Verificarea se dispune de organele militiei sau de organele socialiste deţinãtoare de autovehicule şi se face potrivit normelor stabilite, în acest scop, de Ministerul Sãnãtãţii şi Prevederilor Sociale.
Permisul de conducere al persoanei care, la aceste verificãri, este gasita inapta pentru a conduce autovehicule, va fi retras de organele militiei ori de comitetele executive ale sfaturilor populare în evidenta cãrora se afla conducãtorul şi nu va putea fi redobindit decît dupã încetarea motivului pentru care a fost retras.
ART. 9
Semnele şi semnalele folosite pentru asigurarea securitãţii circulaţiei pe drumurile publice sînt:
a) indicatoarele pentru circulaţie;
b) marcajele;
c) semnalele semaforului electric;
d) semnalele lampii electrice cu lumina galbena intermitenta;
e) semnalele fãcute de agentul de circulaţie;
f) semnalele fãcute de conducãtorul de vehicul.
Mijloacele de semnalizare rutiera prevãzute la literele a-d şi orice alte dispozitive sau lucrãri care servesc la semnalizarea rutiera se executa şi se întreţin de organele de stat care administreazã drumurile publice potrivit normelor legale în vigoare, instalindu-se dupã indicaţiile organelor militiei.
Indicatorul în cruce, de atentie la trecerile la nivel fãrã bariere, se instaleaza de organele de stat care administreazã linia feratã, iar semafoarele electrice şi lampile electrice cu lumina galbena intermitenta, se instaleaza de comitetele executive ale sfaturilor populare.
ART. 10
Persoanele care folosesc drumurile publice, în orice calitate, se vor conformã regulilor de circulaţie, semnelor şi semnalelor folosite pentru asigurarea securitãţii circulaţiei. Semnalele sau indicaţiile agenţilor de circulaţie vor fi respectate cu precãdere, atît fata de celelalte semne şi semnale, cît şi fata de regulile privind dirijarea circulaţiei.
ART. 11
Vehiculele circula pe partea dreapta a drumului public în direcţia de mers, iar pietonii pe partea stinga.
Pe drumurile publice care au trotuare sau poteci amenajate în afarã partii carosabile, pietonii circula numai pe acestea.
Circulaţia vehiculelor pe benzi se face cu respectarea semnificatiei marcajelor rutiere şi a regiunilor speciale stabilite.
Vehiculele cu tracţiune animala, cele trase sau impinse cu mina, precum şi animalele izolate sau în turma, vor fi conduse cît mai aproape de marginea din dreapta a drumului public.
Vehiculele cu tracţiune animala, cele trase sau impinse cu mina, precum şi animalele izolate sau în turma, nu pot fi conduse pe drumurile naţionale.
Dacã nu este posibila folosirea altor cai de acces, conducerea lor se va face potrivit alineatului precedent.
ART. 12
Schimbarea direcţiei de mers sau depãşirea se executa numai dupã o prealabilã semnalizare. Conducãtorii vehiculelor care schimba direcţia de mers sau se angajeazã în depasire, precum şi cei ce urmeazã a fi depasiti, vor lua toate mãsurile de precautie pentru a nu periclita circulaţia celor care folosesc drumul public.
ART. 13
Orice conducãtor care se apropie de o intersectie a drumurilor publice ori de o trecere la nivel trebuie sa-şi mãreascã atenţia pentru a evita orice accident.
Prioritate de trecere la intersectie au vehiculele ce vin din dreapta conducatorului care se pregãteşte sa între în intersectie, cu excepţia cazurilor cînd semne rutiere ori reguli speciale indica altfel.
ART. 14
Conducãtorii de autovehicule trebuie sa aibã în permanenta controlul asupra vitezei autovehiculelor şi sa se conformeze restrictiilor de viteza.
ART. 15
Oprirea sau stationarea pe drumul public este permisã numai în condiţii în care nu prezintã pericol sau stinjenire pentru circulaţie.
ART. 16
Autovehiculele, cu excepţia tramvaielor şi troleibuzelor, conduse de persoane care au mai puţin de un an practica de conducere, vor purta un semn distinctiv.
CAP. 3
ART. 17
Orice autovehicul care circula pe drumurile publice trebuie sa fie înmatriculat şi sa poarte numãr de înmatriculare.
Autovehiculele se înmatriculeazã la organele militiei, cu excepţia celor ce aparţin Ministerului Forţelor Armate, care se înmatriculeazã la acest minister, şi a tramvaielor şi troleibuzelor, care se înmatriculeazã la întreprinderile de transport care le deţin.
Pentru fiecare autovehicul înmatriculat se va elibera un certificat de înmatriculare în care este prevãzut şi numãrul de înmatriculare atribuit.
ART. 18
Autovehiculele pot circula, pînã la înmatriculare, pe baza unei autorizaţii speciale eliberata de organul competent şi cu numãrul de ordine provizoriu atribuit de acelaşi organ.
ART. 19
Autovehiculele se radiaza din evidenta organelor la care sînt înmatriculate, în condiţiile stabilite prin regulamentul de aplicare a prezentului decret.
ART. 20
Autovehiculele pot fi conduse pe drumurile publice numai de cãtre persoane care poseda permis de conducere valabil pentru categoria din care face parte autovehiculul condus.
Permisul de conducere se elibereazã de organele militiei, cu excepţia permisului pentru conducerea tramvaielor sau troleibuzelor, care se elibereazã de comitetele executive ale sfaturilor populare.
ART. 21
Pregãtirea conducãtorilor de autovehicule, cu excepţia tractoristilor rutieri şi conducãtorilor de tramvaie sau troleibuze, se face:
a) în şcoli de conducatori de autovehicule pentru profesionisti şi în şcoli de conducatori de autovehicule pentru amatori, organizate de Ministerul Transporturilor Auto, Navale şi Aeriene.
Şcolile de conducatori de autovehicule pentru amatori vor fi organizate pe regimul mijloacelor speciale extrabugetare, iar cheltuielile de întreţinere, funcţionare şi dotare cu autovehicule se vor acoperi în întregime din taxele ce se vor incasa de la elevi;
b) prin cursuri practice de conducere şi de cunoaştere a regulilor de circulaţie, organizate în ultimii doi ani de studii la facultãţile şi secţiile facultãţilor din cadrul unitãţilor de învãţãmînt superior care pregãtesc specialişti în proiectarea, întreţinerea sau exploatarea autovehiculelor, ori în ultimul an de studii la şcolile tehnice şi de maiştri auto;
c) în şcoli sau cursuri de conducatori de autovehicule, organizate de Ministerul Afacerilor Interne, care vor funcţiona potrivit normelor stabilite de aceste ministere.
În programul şcolilor şi cursurilor prevãzute în prezentul articol vor fi incluse şi lecţii de iniţiere în acordarea primului ajutor în caz de accidente soldate cu raniri de persoane, dupã tematica întocmitã de Ministerul Sãnãtãţii şi Prevederilor Sociale.
ART. 22
Tractoristii rutieri se pregãtesc în şcoli sau cursuri de mecanizatori agricoli sau de tractoristi rutieri, organizate de organele centrale care au în subordine organizaţii deţinãtoare de tractoare rutiere.
Conducãtorii de tramvaie sau de troleibuze se pregãtesc în şcoli organizate de comitetele executive ale sfaturilor populare.
În programul de învãţãmînt al şcolilor sau cursurilor prevãzute în prezentul articol se vor include materii şi lecţii care sa asigure cunoaşterea normelor privind circulaţia pe drumurile publice.
ART. 23
Organele militiei vor controla modul în care se face pregãtirea conducãtorilor de autovehicule în şcolile şi cursurile prevãzute în art. 21 lit. a şi b şi art. 22, în ce priveşte însuşirea normelor de circulaţie şi starea tehnica a autovehiculelor folosite pentru practica de conducere.
ART. 24
Absolvenţii şcolilor şi cursurilor de conducatori de autovehicule obţin permisul de conducere pe baza de examen.
ART. 25
Direcţia Generalã a Militiei şi direcţiile militiilor regionale, iar pentru oraşul Bucureşti Direcţia Militiei Capitalei, au dreptul sa aprobe, de la caz la caz, prezentarea la examen în vederea obţinerii permisului de conducere a persoanelor care nu au absolvit o şcoala sau un curs de conducatori de autovehicule.
ART. 26
Taxele de examen în vederea obţinerii permisului de conducere, categoriile de persoane obligate la plata acestor taxe, precum şi cazurile în care se acorda scutiri de taxe, se stabilesc prin regulamentul de aplicare a prezentului decret.
CAP. 4
Starea tehnica a vehiculelor şi controlul acesteia
ART. 27
Orice vehicul care circula pe drumurile publice trebuie sa îndeplineascã condiţiile tehnice necesare asigurãrii securitãţii circulaţiei. În acest scop deţinãtorii de vehicule le vor întreţine în stare buna de funcţionare.
ART. 28
Organele militiei vor controla starea tehnica a vehiculelor şi nu vor permite circulaţia acelora care au defectiuni tehnice de natura sa pericliteze securitatea circulaţiei rutiere.
Aceeaşi obligaţie revine şi organizaţiilor socialiste pentru vehiculele ce le deţin.
Certificatele de înmatriculare ale autovehiculelor gãsite cu defectiuni tehnice vor fi retrase, pînã cînd deţinãtorii vor remedia deficientele constatate.
ART. 29
Organele militiei controleazã la autobaze, garaje, depouri de tramvaie şi troleibuze, modul în care şefii de transporturi, garaje sau depouri ori persoanele care ocupa alte asemenea funcţii, îşi îndeplinesc obligaţiile ce le revin cu privire la asigurarea condiţiilor tehnice cerute pentru punerea în circulaţie a autovehiculelor.
CAP. 5
Circulaţia autovehiculelor în trafic internaţional
ART. 30
Autovehiculele înmatriculate în R.S.R. vor putea trece frontiera de stat pe drumurile publice, dacã îndeplinesc condiţiile cerute pentru a fi admise în circulaţia internationala şi dacã conducãtorii lor poseda permis de conducere naţional sau internaţional, conform modelului stabilit în convenţia internationala asupra circulaţiei rutiere la care R.S.R. este parte.
ART. 31
Circulaţia pe drumurile publice a autovehiculelor înmatriculate în alte state este permisã dacã îndeplinesc condiţiile cerute pentru a fi admise în circulaţia internationala.
Autovehiculele înmatriculate în alte state, al cãror certificat de înmatriculare nu îndeplineşte condiţiile prevãzute de convenţia internationala asupra circulaţiei rutiere la care R.S.R. este parte, pot circula pe drumurile publice dacã certificatul lor de înmatriculare este vizat de direcţia militiei regiunii pe raza cãreia se afla punctul de frontiera prin care au intrat în ţara. În acest scop, autovehiculele pot circula de la punctul de frontiera pînã la sediul militiei regionale, fãrã aceasta viza.
ART. 32
Persoanele care domiciliazã în alte state, venite temporar în R.S.R., pot conduce autovehiculele pe drumurile publice dacã poseda permis de conducere, naţional sau internaţional, eliberat de autoritatea competenta din statul respectiv dupã modelul stabilit în convenţia internationala asupra circulaţiei rutiere la care R.S.R. este parte, de asociaţii afiliate la F.I.A. ori la Alianta Internationala de Turism, sau care este recunoscut valabil pe baza de reciprocitate.
ART. 33
Persoanele care domiciliazã sau îşi stabilesc domiciliul ori resedinta în R.S.R. şi deţin autovehicule înmatriculate în alte state sînt obligate ca, în termen de 30 zile, sa-şi inmatriculeze autovehiculele sau, dupã caz, sa-şi preschimbe permisele de conducere. Permisul de conducere eliberat de alte state se preschimba de organele militiei.
Termenul prevãzut la alineatul precedent se socoteşte:
a) pentru persoanele care domiciliazã în R.S.R., de la data intrãrii autovehiculelor sau a acestor persoane în ţara;
b) pentru persoanele care îşi stabilesc domiciliul ori resedinta în R.S.R., de la data stabilirii domiciliului ori reşedinţei.
ART. 34
Permisele de conducere ale membrilor misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare strãine, ale corespondentilor de presa strãini, precum şi ale reprezentanţilor organizaţiilor economice, culturale sau altor asemenea organizaţii strãine, cu statut diplomatic, eliberate de autoritãţi competente din alte state, vor fi recunoscute ca valabile în R.S.R., pe baza de reciprocitate.
CAP. 6
Infracţiuni şi pedepse
ART. 35
Punerea în circulaţie sau conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul neinmatriculat, se pedepseşte cu închisoare corecţionalã de la 3 luni la 2 ani sau cu amenda de la 200 la 2000 lei.
Punerea în circulaţie sau conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul cu numãr fals de înmatriculare, se pedepseşte cu închisoare corecţionalã de la 6 luni la 3 ani.
ART. 36
Conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul, fãrã permis de conducere sau cu permis necorespunzãtor categoriei din care face parte acel autovehicul, se pedepseşte cu închisoare corecţionalã de la o luna la un an sau cu amenda de la 100 la 1000 lei.
ART. 37
Conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul de cãtre o persoana care are în singe o îmbibaţie alcoolicã ce depãşeşte limita legalã sau care se afla în stare de ebrietate, se pedepseşte cu închisoare corecţionalã de la 3 luni la 2 ani.
Dacã autovehiculul serveşte pentru transportul de persoane în comun sau dacã transporta materiale care pot produce pericol public, pedeapsa este închisoarea corecţionalã de la 6 luni la 3 ani.
Sustragerea de la recoltarea probelor biologice în vederea stabilirii alcoolemiei, se pedepseşte cu închisoare corecţionalã de la 3 luni la 2 ani.
ART. 38
Fapta de a se îndepãrta de la locul accidentului pentru a se sustrage identificarii sau stabilirii situaţiei de fapt, sãvîrşitã de conducãtorul oricãrui vehicul care a provocat ori a participat la producerea unui accident, se pedepseşte cu închisoare corecţionalã de la o luna la un an.
Obligaţia de a nu se îndepãrta de la locul accidentului nu o au conducãtorii vehiculelor salvãrii, pompierilor sau organelor operative din Ministerul Afacerilor Interne, cînd aceştia se afla în misiune.
CAP. 7
Sancţiuni administrative
ART. 39
Contravenţiile la regimul circulaţiei pe drumurile publice, sãvîrşite de persoane fizice, se sancţioneazã cu amenda de la 40 la 500 lei.
ART. 40
Organele militiei sau, dupã caz, comitetele executive ale sfaturilor populare care au în subordine întreprinderi de transport în comun cu tramvaie sau troleibuze, anuleazã permisul de conducere în cazul cînd titularul acestuia a fost condamnat printr-o hotãrîre judecãtoreascã definitiva:
a) pentru infracţiunile de omor sau vãtãmare foarte grava a integritãţii corporale ori a sãnãtãţii uneia sau mai multor persoane, sau pentru distrugerea unuia sau mai multor autovehicule, sãvîrşite prin imprudenta, ca urmare a nerespectãrii regulilor de circulaţie;
b) pentru infracţiunea de conducere a autovehiculului în stare de ebrietate ori cu îmbibaţie alcoolicã în singe ce depãşeşte limita legalã, sau de sustragere de la recoltarea probelor biologice în vederea stabilirii alcoolemiei;
c) la interdicţia de a exercita profesia sau ocupaţia de conducãtor de autovehicule.
Permisul de conducere se poate anula şi în cazul cînd titularul acestuia a fost condamnat printr-o hotãrîre judecãtoreascã definitiva pentru orice alta infracţiune dacã aceasta priveşte circulaţia pe drumurile publice sau dacã la sãvîrşirea ei fãptuitorul s-a folosit de un autovehicul, în calitate de conducãtor.
În cazurile prevãzute la alin. 1 lit. a şi b permisul de conducere va fi reţinut, în vederea anulãrii, odatã cu constatarea sãvîrşirii infracţiunii, iar în cazurile prevãzute la alin. 1 lit. c şi alin. 2, dupã rãmînerea definitiva a hotãrîrii judecãtoreşti de condamnare.
ART. 41
Organele care au anulat permisul de conducere pot elibera fostului titular al acestuia un nou permis, numai dacã:
a) a savirsit pentru prima data infracţiunea care a atras anularea;
b) paguba cauzatã prin infracţiune a fost reparatã în întregime ori în cazul cînd acoperirea prejudiciului se face periodic, dacã este la curent cu plata sumelor datorate;
c) au trecut cel puţin 6 luni de la data anulãrii;
d) interdicţia de a exercita profesia sau ocupaţia de conducãtor de autovehicul a expirat sau a fost revocatã.
ART. 42
Permisul de conducere al persoanei care a fost sancţionatã în mod repetat pentru sãvîrşirea unor contravenţii va fi reţinut pe o durata de cel mult 3 luni, în condiţiile stabilite prin regulamentul de aplicare a prezentului decret.
CAP. 8
Alte dispoziţii pentru buna desfãşurare a circulaţiei
ART. 43
Ministerul Afacerilor Interne şi comitetele executive ale sfaturilor populare regionale şi ale oraşelor Bucureşti şi Constanta, vor lua mãsuri pentru popularizarea regulilor de circulaţie în rindurile tuturor persoanelor care folosesc drumurile publice şi în acest scop, vor prevedea, în planurile anuale, fondurile necesare.
Presa, radio-televiziunea şi cinematografia vor sprijini acţiunile Ministerului Afacerilor Interne şi ale comitetelor executive ale sfaturilor populare regionale şi ale oraşelor Bucureşti şi Constanta, în legatura cu popularizarea regulilor de circulaţie pe drumurile publice.
Ministerul Învãţãmîntului va lua mãsuri pentru predarea în şcoli a unor lecţii avînd ca obiect cunoaşterea şi respectarea de cãtre elevi a regulilor de circulaţie.
Organizaţiile socialiste sînt obligate sa ia mãsuri pentru ridicarea continua a calificãrii conducãtorilor de autovehicule pe care i-au angajat, în vederea însuşirii şi respectãrii de cãtre aceştia a dispoziţiilor legale ce reglementeazã circulaţia pe drumurile publice.
ART. 44
Organizaţiile socialiste şi persoanele fizice vor dota autovehiculele ce le deţin cu truse medicale de prim ajutor, conform modelului stabilit de Ministerul Sãnãtãţii şi Prevederilor Sociale pentru fiecare categorie de autovehicule în parte.
ART. 45
Ministerul Transporturilor Auto, Navale şi Aeriene şi Comitetul de Stat al Apelor vor întocmi periodic buletine informative asupra stãrii vremii şi a drumurilor publice, care vor fi difuzate prin grija Comitetului de Radiodifuziune şi Televiziune, în vederea prevenirii accidentelor de circulaţie.
ART. 46
În îndeplinirea sarcinii de supraveghere a circulaţiei pe drumurile publice, organele militiei se pot sprijini pe concursul voluntar al unor conducatori de autovehicule.
ART. 47
Taxele de examinare a conducãtorilor de autovehicule, de eliberare a permiselor de conducere şi amenzile pentru contravenţii la regimul circulaţiei pe drumurile publice se achitã la casieriile Bãncii Naţionale a R.S.R. sau la unitãţile C.E.C., în contul de venituri al Ministerului Afacerilor Interne, de unde se face venit la bugetul statului, titlul XIII, paragraful 31.
ART. 48
Organizaţiile care întocmesc proiecte de sistematizare a localitãţilor şi de construcţie a microraioanelor sau cartierelor vor tine seama la proiectare de normativul elaborat de Ministerul Afacerilor Interne, împreunã cu Comitetul de Stat pentru Construcţii, Arhitectura şi Sistematizare, în vederea asigurãrii construirii şi amenajãrii de locuri de parcare şi garare, corespunzãtoare sporirii continue a parcului de autovehicule, precum şi a asigurãrii, în perspectiva, a tuturor condiţiilor de buna desfãşurare a circulaţiei pe drumurile publice.
ART. 49
Semnele distinctive care se pot înscrie pe autovehicule se stabilesc de Ministerul Afacerilor Interne.
CAP. 9
Dispoziţii finale şi tranzitorii
ART. 50
Imbibatia alcoolicã în singe atrage rãspunderea penalã a conducãtorilor de autovehicule cînd este de cel puţin 1 % .
ART. 51
Modelul indicatoarelor pentru circulaţie, marcajelor, semaforului electric, al lampii electrice cu lumina galbena intermitenta şi semnalele fãcute de agenţii de circulaţie sînt cele prevãzute în anexa prezentului decret.
ART. 52
Carnetele de conducere, precum şi permisele şi autorizaţiile de circulaţie eliberate de organele competente, potrivit dispoziţiilor <>Decretului nr. 832/1962 , rãmîn valabile pînã la înlocuirea lor cu permise de conducere şi certificate de înmatriculare în termenele ce se vor stabili prin regulamentul prevãzut la art. 55.
Carnetele de conducere, precum şi permisele şi autorizaţiile de circulaţie nu sînt valabile în circulaţia internationala, urmînd ca, pînã la înlocuirea lor, persoanele care vor sa circule pe teritoriul altor state sa obţinã, în acest scop, permis de conducere internaţional eliberat de Asociaţia Automobilistilor.
ART. 53
Dotarea cu truse medicale de prim ajutor se va face în termen de 6 luni de la intrarea în vigoare a prezentului decret, pentru autovehiculele de transport în comun, şi în termen de un an de la aceeaşi data, pentru celelalte autovehicule.
ART. 54
Procesele penale în curs de urmãrire sau de judecata pentru faptele dezincriminate prin acest decret înceteazã, iar cei aflaţi în curs de executare vor fi eliberaţi deindata.
ART. 55
Modul de aplicare a prezentului decret se va stabili prin regulament aprobat de Consiliul de Miniştri.
ART. 56
Prezentul decret intra în vigoare dupã 30 de zile de la publicare. Pe aceeaşi data, Decretul nr. 832 privind circulaţia pe drumurile publice, publicat în Buletinul Oficial nr. 22 din 9 noiembrie 1962, cu modificãrile ulterioare, precum şi orice alte dispoziţii contrarii prevederilor prezentului decret, se abroga.

-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016