Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECRET nr. 320 din 13 septembrie 1982  privind infiintarea, organizarea si functionarea Ministerului Silviculturii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECRET nr. 320 din 13 septembrie 1982 privind infiintarea, organizarea si functionarea Ministerului Silviculturii

EMITENT: CONSILIUL DE STAT
PUBLICAT: BULETINUL OFICIAL nr. 80 din 14 septembrie 1982
CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
Pe data prezentului decret se înfiinţeazã Ministerul Silviculturii.
Ministerul Silviculturii înfãptuieşte politica partidului şi statului în ramura silviculturii privind conservarea şi dezvoltarea fondului forestier, economia vinatului şi a pescuitului în apele de munte, recoltarea, prelucrarea şi valorificarea fructelor de padure şi a altor produse ale pãdurii, precum şi buna gospodãrire a pasunilor şi finetelor din zonele montane şi perimetrul forestier din celelalte zone.
Ministerul Silviculturii rãspunde de aplicarea ferma a prevederilor din Programul naţional pentru conservarea şi dezvoltarea fondului forestier.
Ministerul Silviculturii îndeplineşte funcţia de organ central coordonator pentru activitãţile din domeniul sau fata de toate unitãţile socialiste din subordinea organelor centrale sau locale de stat, organizaţiile cooperatiste şi obşteşti, precum şi fata de cetãţeni.
ART. 2
Ministerul Silviculturii conduce, indruma şi controleazã activitatea unitãţilor din subordinea sa şi rãspunde, în calitate de titular de plan, de realizarea planului, în domeniul silviculturii, de cãtre toate unitãţile şi deţinãtorii de terenuri cu vegetaţie forestierã.
ART. 3
Ministerul Silviculturii asigura în activitatea sa aplicarea legilor, decretelor, precum şi a hotãrîrilor Consiliului de Miniştri.
ART. 4
Ministerul Silviculturii colaboreazã cu celelalte ministere şi alte organe centrale, precum şi cu organele locale, în scopul îndeplinirii atribuţiilor ce-i revin.

CAP. 2
Atribuţii

ART. 5
Ministerul Silviculturii are urmãtoarele atribuţii principale:

A. Cu privire la conservarea şi dezvoltarea fondului forestier
ART. 6
Ministerul Silviculturii rãspunde, în cadrul planului naţional unic de dezvoltare economico-socialã, de conservarea şi dezvoltarea fondului forestier; în care scop:
a) asigura gospodãrirea unitarã, pe baza de amenajamente silvice, a fondului forestier, indiferent de deţinãtori, precum şi a vegetatiei forestiere de pe terenurile situate în afarã acestuia;
b) rãspunde de pãstrarea, cultivarea şi punerea în valoare a întregii suprafeţe afectate perimetrului forestier prin programul naţional de conservare şi dezvoltare a fondului forestier, asigura recuperarea şi introducerea în circuitul economiei forestiere a tuturor suprafeţelor pe care se efectueazã lucrãri sau se fac schimburi pentru alte folosinţe;
c) asigura, în concordanta cu prevederile Programului naţional pentru conservarea şi dezvoltarea fondului forestier, impadurirea terenurilor din perimetrul forestier şi din afarã acestuia, refacerea arboretelor de productivitate inferioarã, îmbunãtãţirea compoziţiei arboretelor prin extinderea speciilor repede crescatoare şi de valoare economicã ridicatã;
d) organizeazã rezervaţii de seminţe forestiere şi pepiniere pentru producerea de material de impadurire din specii valoroase de inalta eficicienta economicã, pentru toţi deţinãtorii de teren, precum şi pentru alte nevoi ale economiei naţionale;
e) organizeazã amplasarea şi punerea în valoare a volumului de masa lemnoasã ce urmeazã a se exploata anual potrivit amenajamentelor silvice aprobate, sarcinilor de plan şi reglementãrilor prevãzute de dispoziţiile normative în vigoare;
f) rãspunde de aplicarea stricta a normelor de regenerare a pãdurilor, întãrirea funcţiilor de protecţie a acestora, indiferent de deţinãtori;
g) ia mãsuri pentru protecţia tuturor terenurilor din fondul forestier impotriva eroziunii şi degradãrilor de orice fel, rãspunde de executarea lucrãrilor de ameliorare a terenurilor degradate şi de corectare a torenţilor şi de redarea integrala a acestora în circuitul productiv.
ART. 7
Ministerul Silviculturii rãspunde de igienizarea şi curãţirea pãdurilor din intreaga vegetaţie forestierã, în care scop:
a) organizeazã scoaterea şi valorificarea arborilor cãzuţi, rupti şi doboriti de vînt sau de zapada, uscati sau atacati de insecte;
b) rãspunde de executarea tuturor lucrãrilor de curãţire a pãdurilor, de scoaterea şi valorificarea crengilor, resturilor de exploatare, de menţinerea stãrii de igiena a pãdurilor;
c) rãspunde de scoaterea şi valorificarea cioatelor rezultate din exploatarea pãdurilor, în conformitate cu normele stabilite, precum şi de amenajarea terenurilor în vederea reimpaduririi acestora;
d) organizeazã şi executa toate lucrãrile de îngrijire şi selecţie în arboretele ţinere, aplica tehnologiile necesare pentru asigurarea dezvoltãrii viguroase a arborilor şi creşterii ponderii speciilor valoroase.
ART. 8
Ministerul Silviculturii rãspunde de organizarea tuturor acţiunilor de depistare, prevenire şi combatere a bolilor şi dãunãtorilor vegetatiei forestiere. În acest scop:
a) controleazã starea fitosanitara a pãdurilor, întocmeşte informaţiile, prognozele şi emite avertizari în legatura cu apariţia bolilor şi dãunãtorilor vegetatiei forestiere;
b) ia mãsuri pentru aplicarea de cãtre unitãţile forestiere şi ceilalţi deţinãtori de terenuri cu vegetatii forestiere a tehnologiilor stabilite pentru prevenirea şi combaterea bolilor şi dãunãtorilor;
c) rãspunde de executarea în bune condiţii a lucrãrilor pentru asigurarea stãrii fitosanitare a tuturor pãdurilor din perimetrul forestier, precum şi din afarã acestuia.
În cazul în care deţinãtorii nu executa la timp lucrãrile de prevenire şi combatere a bolilor şi dãunãtorilor, acestea vor fi executate de unitãţile silvice, deţinãtorii terenurilor respective fiind obligaţi sa suporte integral cheltuielile efectuate, deosebit de sancţiunile prevãzute de lege;
d) asigura aplicarea unitarã a mãsurilor de carantina fitosanitara.
ART. 9
Ministerul Silviculturii este obligat sa ia mãsuri pentru apãrarea fondului forestier, urmãrind aplicarea stricta a dispoziţiilor legale. Cu privire la gospodãrirea pãdurilor şi vegetatiei forestiere din afarã fondului forestier, prevenirea incendiilor, pagubelor provocate prin infracţiuni şi contravenţii, respectarea prevederilor legale referitoare la funcţionarea instalaţiilor de prelucrat lemn rotund în cherestea şi circulatei materialului lemnos.
ART. 10
Ministerul Silviculturii rãspunde, împreunã cu consiliile populare, de realizarea programelor de amenajare a parcurilor şi celorlalte zone verzi, în care scop:
a) stabileşte compozitia speciilor de arbori şi arbuşti ce se planteaza;
b) exercita controlul privind aplicarea stricta normelor de conservare, protejare şi tãiere a arborilor şi arbustilor;
c) asigura cultivarea în parcuri şi în zonele verzi a plantelor medicinale şi aromatice, precum şi recoltarea şi valorificarea acestora potrivit programelor aprobate;
d) urmãreşte producerea materialului dendrofloricol necesar zonelor verzi, dezvoltarea cu precãdere a plantelor perene şi arbustilor;
e) ia mãsuri, împreunã cu consiliile populare, pentru recoltarea şi valorificarea seminţelor, fructelor şi florilor din arbori şi arbuşti amplasati în parcuri, zone verzi, precum şi din perimetrele localitãţilor.

B. Cu privire la regimul de tãiere a pãdurilor
ART. 11
Ministerul Silviculturii rãspunde de respectarea stricta a dispoziţiilor legale cu privire la volumul, structura, destinaţia masei lemnoase şi regimul de tãiere din fondul forestier şi din afarã acestuia, indiferent de deţinãtori, inclusiv din gospodãriile populaţiei.
Volumul, structura şi destinaţia masei lemnoase supuse tãierii se aproba, anual, prin planul naţional unic de dezvoltare economico-socialã, la propunerea Ministerului Silviculturii împreunã cu Ministerul Industrializarii Lemnului şi Materialelor de Construcţii şi Comitetul de Stat al Planificarii.
ART. 12
În scopul asigurãrii unui regim normal de tãiere şi regenerare a pãdurilor, Ministerul Silviculturii este obligat sa ia mãsuri pentru.
a) inventarierea şi marcarea arborilor ce urmeazã a fi exploatati;
b) stabilirea termenelor, modalitãţilor şi epocilor de tãiere, scoatere şi transport al materialului lemnos din padure;
c) delimitarea, pe inspectorate silvice judeţene şi ocoale silvice, a suprafeţelor unde se executa exploatarea şi a cotelor de tãiere, în conformitate cu prevederile de plan;
d) colectarea rasinii, în perioada premergãtoare exploatãrii masei lemnoase, pentru obţinerea colofoniului;
e) respectarea prevederilor legale (cu privire la virstele şi diametrele arborilor supuşi tãierii;
f) executarea de cãtre unitãţile de exploatare şi industrializare a lemnului a acţiunilor de curãţire în întregime a parchetelor de crengi, cioate şi alte materiale lemnoase, înainte ca acestea sa fie redate ocoalelor silvice.
ART. 13
Ministerul Silviculturii executa, în pãdurile ţinere neajunse la exploatare, tãieri de îngrijire - degajari, curatiri şi rarituri -, în funcţie de stadiul de dezvoltare a pãdurii, asigurind extragerea selectiva a arborilor care impiedica creşterea celor de calitate superioarã, precum şi a celor uscati, atacati, doboriti sau rupti de vînt.
ART. 14
Taierile de once fel de arbori din fondul forestier şi din afarã acestuia se autoriza, în condiţiile prevãzute de lege, de Ministerul Silviculturii.

C. Cu privire la amenajarea, întreţinerea şi exploatarea drumurilor din fondul forestier
ART. 15
Ministerul Silviculturii rãspunde şi controleazã, în condiţiile prevãzute de lege, buna întreţinere şi gospodãrire a drumurilor forestiere, a traseelor turistice, a celorlalte drumuri şi cai de acces în pãduri, indiferent de deţinãtorii acestora.
ART 16
Construirea drumurilor forestiere şi a celorlalte cai de acces în padure, a conductelor şi reţelelor electrice se poate face numai în condiţiile şi cu aprobãrile prevãzute de lege, cu avizul Ministerului Silviculturii.
ART. 17
Ministerul Silviculturii împreunã cu Ministerul Industrializarii Lemnului şi Materialelor de Construcţii stabileşte amplasarea drumurilor forestiere, a cãilor ferate forestiere, a altor instalaţii de transport necesare pentru exploatarea masei lemnoase, avînd urmãtoarele obligaţii:
a) urmãreşte, pe parcursul execuţiei, respectarea integrala a prevederilor din proiect şi asigurarea unei calitãţi corespunzãtoare, cu evitarea degradãrii pãdurilor şi terenurilor limitrofe;
b) preia, dupã terminarea exploatãrii, drumurile forestiere, pentru întreţinere şi gospodãrire;
c) asigura, împreunã cu Ministerul Turismului şi organele de resort ale consiliilor populare, marcarea şi buna întreţinere a traseelor turistice din zonele care fac parte din perimetrul forestier.

D. Cu privire la valorificarea fructelor de padure, ciupercilor comestibile şi altor produse ale pãdurii
ART. 18
Ministerul Silviculturii rapunde de elaborarea şi realizarea integrala a Programului de producere şi valorificare a fructelor de padure, în care scop:
a) organizeazã, în fondul forestier, plantaţii de arbuşti fructiferi din soiuri selecţionate, asigura buna îngrijire şi întreţinere a acestora, în vederea realizãrii producţiei stabilite conforin planului;
b) rãspunde de plantarea arbustilor fructiferi pe liziera pãdurilor, în aliniamentele drumurilor şi de-a lungul cursurilor de apa;
c) organizeazã, împreunã cu Ministerul Agriculturii şi Industriei Alimentare, pepiniere pentru producerea de material sãditor pentru arbuşti fructiferi din specii valoroase de inalta productivitate;
d) organizeazã şi rãspunde de intreaga activitate de recoltare şi valorificare a fructelor de padure din plantaţii şi din flora spontana.
ART. 19
Ministerul Silviculturii rãspunde de realizarea integrala a sarcinilor ce-i revin din Programul privind cultivarea şi valorificarea ciupercilor comestibile, în care scop:
a) repartizeazã pe fiecare inspectorat silvic sarcinile ce-i revin din programul privind dezvoltarea culturilor de ciuperci;
b) controleazã şi urmãreşte modul în care este organizatã aceasta activitate pe fiecare ocol silvic, district şi canton;
c) asigura materialul biologic de înmulţire pentru cultivarea ciupercilor, în raport cu specificul zonelor respective;
d) ia mãsuri pentru recoltarea integrala a ciupercilor comestibile cultivate, precum şi a celor din flora spontana, şi de valorificare a acestora prin unitãţile de resort.
ART. 20
Ministerul Silviculturii rãspunde de realizarea plantaţiilor de rachita în perimetrul forestier şi în afarã acestuia de asigurarea materialului sãditor pentru toţi cultivatorii din economie.
De asemenea, organizeazã activitatea de recoltare şi prelucrare a rachitei în produse finite, precum şi de livrare a cantitãţilor stabilite prin plan, altor producãtori.
ART. 21
Ministerul Silviculturii rãspunde de buna gospodãrire şi valorificare a seminţelor, a rasinii pentru colofoniu, conurilor de brad, plantelor medicinale şi aromatice din flora spontana, precum şi a tuturor celorlalte produse ale pãdurii.
ART. 22
Ministerul Silviculturii este obligat sa organizeze extractia primara de esente şi uleiuri eterice din cetina şi flora de munte, de uleiuri şi celelalte substanţe utile din jir, ghinda, conuri de conifere şi alte seminţe forestiere, în vederea valorificãrii prin industrializare de cãtre Ministerul Industriei Chimice şi Ministerul Agriculturii şi Industriei Alimentare, dupã caz.

E. Cu privire la gospodãrirea pasunilor şi finetelor din zonele montane şi perimetrul forestier din celelalte zone
ART. 23
Ministerul Silviculturii rãspunde de cultivarea, regenerarea, ameliorarea şi valorificarea pasunilor şi finetelor din zonele montane şi perimetrul forestier din celelalte zone şi ia mãsuri pentru realizarea producţiei de masa verde stabilitã conform programelor aprobate.
ART. 24
Ministerul Silviculturii organizeazã şi rãspunde de executarea urmãtoarelor lucrãri:
a) insamintarea şi suprainsamintarea cu ierburi şi plante furajere de inalta productivitate a pasunilor şi finetelor;
b) curãţirea şi nivelarea terenurilor, scoaterea cioatelor, defrişarea maracinilor şi lastarusilor dãunãtoare;
c) prevenirea şi combaterea eroziunii solului;
d) fertilizarea terenurilor cu îngrãşãminte.
ART. 25
Ministerul Silviculturii este obligat sa ia mãsuri în vederea amenajãrii pentru pasunat, prin insamintare şi suprainsamintare cu ierburi, a pãdurilor, potrivit programului stabilit şi, împreunã cu Ministerul Agriculturii şi Industriei Alimentare, sa organizeze pasunatul în pãduri cu respectarea normelor silvice.
ART. 26
Ministerul Silviculturii împreunã cu organele de resort repartizeazã şi organizeazã pasunatul pajiştilor, recoltarea şi valorificarea finetelor din fondul forestier, cu respectarea normelor legale.
ART. 27
Pãşunile şi fîneţele din zonele montane şi din perimetrul forestier din celelalte zone se vor închiria de cãtre Ministerul Silviculturii, prin inspectoratele silvice judeţene, cu plata taxelor stabilite potrivit legii, unitãţilor agricole socialiste de stat şi cooperatiste, precum, şi gospodariilor populaţiei.
Unitãţile socialiste sau persoanele fizice care închiriazã pãşuni sau fîneţe sînt obligate sa respecte regulile de întreţinere şi exploatare a acestora şi sa asigure apãrarea, conservarea şi integritatea fondului forestier.

F. Cu privire la dezvoltarea economiei vinatului
ART. 28
Ministerul Silviculturii rãspunde de intreaga activitate de dezvoltare a economiei vinatului, în care scop:
a) asigura sporirea efectivelor şi recoltelor de vinat din fiecare fond de vinatoare;
b) ia mãsuri pentru asigurarea hranei şi ocrotirea vinatului;
c) urmãreşte ridicarea continua a calitãţii vinatului prin îmbunãtãţirea structurii pe clase de virste şi sexe la speciile purtãtoare de trofee şi prin aplicarea corespunzãtoare a selecţiei,
d) asigura protecţia animalelor impotriva bolilor şi altor daunatori, precum şi paza efectivelor de vinat impotriva braconajului;
e) ia mãsuri pentru extinderea ariei de raspindire a vinatului prin intensificarea popularii speciilor de vinat corespunzãtoare, asigurarea bazei furajere, crearea de crescatorii şi complexe de vinatoare în care sa se realizeze efective cantitativ şi calitativ superioare;
f) asigura recoltarea şi valorificarea vinatului potrivit prevederiilor din plan, cu respectarea echilibrului biologic şi menţinerea efectivelor optime pe specii;
g) urmãreşte şi rãspunde de respectarea stricta a dispoziţiilor legale privind economia vinatului.
ART. 29
Ministerul Silviculturii împreunã cu Ministerul Agriculturii şi Industriei Alimentare şi Consiliul Naţional pentru Protecţia Mediului Înconjurãtor rãspunde de aplicarea mãsurilor necesare pentru limitarea efectelor negative ale utilizãrii pesticidelor asupra faunei cinegetice.

G. Cu privire la amenajarea rîurilor şi lacurilor din zona de munte şi creşterea producţiei de peste
ART. 30
Ministerul Silviculturii organizeazã şi rãspunde de realizarea integrala a producţiei de peste în riurile şi lacurile de munte în concordanta cu programele de dezvoltare a pisciculturii, în care scop:
a) rãspunde de executarea tuturor lucrãrilor de amenajare şi întreţinere piscicolã a rîurilor, piriurilor acumularilor şi lacurilor din zonele de munte, indiferent de deţinãtori. În vederea sporirii producţiei de peste în concordanta cu programele de dezvoltare a pisciculturii;
b) ia mãsuri pentru popularea şi repopularea rîurilor, acumularilor şi lacurilor montane cu specii de peste productiv, adecvate acestor zone, precum şi pentru asigurarea puietului necesar;
c) asigura respectarea prevederilor legale privind protecţia şi paza fondului piscicol impotriva bolilor şi altor daunatori;
d) stabileşte perioadele şi condiţiile în care se efectueazã pescuitul şi la mãsuri potrivit prevederilor legii pentru combaterea braconajului;
e) controleazã şi ia mãsuri pentru folosirea acumularilor de apa hidrotehnice din perimetrul forestier aparţinînd altor deţinãtori, în scopul realizãrii producţiei de peste stabilite.
ART. 31
Ministerul Silviculturii rãspunde de organizarea pescuitului în apele de munte şi de realizarea integrala a programului de sporire a producţiei de pastravi şi alte specii valoroase de peste în crescatorii.

H. Cu privire la dezvoltarea sericiculturii
ART. 32
Ministerul Silviculturii rãspunde de îndeplinirea integrala a sarcinilor ce-i revin din programele de dezvoltare a sericiculturii, în care scop:
a) stabileşte sarcini obligatorii de producere a gogosilor de mãtase pe fiecare inspectorat silvic, urmãreşte şi controleazã modul de îndeplinire a acestora pe ocoale silvice, districte şi cantoane;
b) ia mãsuri, împreunã cu Ministerul Agriculturi: şi Industriei Alimentare, pentru asigurarea materialului de reproducţie şi de repartizare a acestuia pe zone, în raport de speciile de pomi şi arbuşti care se folosesec în hrana viermilor de mãtase;
c) asigura baza materialã pentru producţia gogosilor de mãtase în unitãţile proprii, precum şi pentru alţi producãtori, în raport cu sarcinile de plan stabilite; controleazã şi indruma intreaga activitate de producţie care se desfãşoarã în unitãţile din perimetru silvic, indiferent de deţinãtorii acestuia;
d) organizeazã colectarea gogosilor de mãtase şi predarea lor unitãţilor stabilite, în conformitate sarcinile de plan.
ART. 33
Ministerul Silviculturii participa la elaborarea programelor de dezvoltare a serciculturii şi împreunã cu Ministerul Agriculturii şi Industriei Alimentare, ia mãsuri pentru organizarea plantaţiilor în perimetrul forestier şi în aliniamente a speciilor de pomi şi arbuşti care sa asigure hrana viermilor de mãtase.

I. Cu privire la dezvoltarea apiculturii
ART. 34
Ministerul Silviculturii organizeazã şi rãspunde de aplicarea prevederilor programului de dezvoltare a apiculturii de cãtre toate unitãţile cares desfãşoarã activitatea în perimetrul forestier, în care scop:
a) rãspunde de îndeplinirea integrala a sarcinilor ce-i revin din programul de dezvoltare a apiculturi privind numãrul de familii de albine şi creşterea producţiei apicole;
b) repartizeazã, împreunã cu Ministerul Agriculturii şi Industriei Alimentare, consiliile populare şi alţi deţinãtori de familii de albine, suprafeţele cu flora adecvatã pentru hrana familiilor de albine în sistemul pastoral, în fondul forestier şi în afarã acestuia şi rãspunde de buna folosire a lor;
c) organizeazã colectarea produselor apicole şi predarea integrala a acestora de la unitãţile proprii, conform sarcinilor stabilite.

J. Cu privire la cercetarea ştiinţificã
ART. 35
Ministerul Silviculturii Împreunã cu Academia de ştiinţe Agricole şi Silvice rãspunde de orientarea, organizarea şi conducerea activitãţii de cercetare ştiinţificã în domeniul silviculturii, economiei vinatului şi pisciculturii în apele de munte, asigurind ameliorarea genetica a seminţelor şi a materialului sãditor, perfecţionarea tehnologiilor pentru lucrãrile silvice, ameliorarea terenurilor degradate prevenirea şi combaterea bolilor şi dãunãtorilor faunei şi vegetatiei forestiere.
ART. 36
Ministerul Silviculturii şi Academia de ştiinţe Agricole şi Silvice elaboreazã programe de cercetare, controleazã şi urmãresc aplicarea şi generalizarea rezultatelor cercetãrilor ştiinţifice în activitatea unitãţilor de producţie, în care scop:
a) dezvolta producţia de seminţe şi material de impadurire genetic ameliorat, atît pentru nevoile proprii, cît şi pentru ceilalţi deţinãtori;
b) iau mãsuri pentru crearea unor specii forestiere valoroase de inalta productivitate, rezistente la factorii daunatori, îndeosebi de specii autohtone repede crescatoare;
e) elaboreazã tehnologii pentru toate categoriile de lucrãri silvice;
d) stabilesc cele mai valoroase soiuri de ierburi şi plante furajere şi compozitiile floristice adecvate condiţiilor pedoclimatice din fiecare zona;
e)elaboreazã tehnologii de insamintare şi suprainsamintare, regenerare, ameliorare, întreţinere şi exploatare a pajiştilor naturale.
Art. 37
Ministerul Silviculturii stabileşte complexul de mãsuri tehnico-ştiinţifice şi de valorificare a potenţialului fondurilor de vinatoare şi pescuit în apele de munte, asigurind condiţii optime pentru ameliorarea, menţinerea şi dezvoltarea faunei cinegetice şi piscicole.
ART. 38
Ministerul Silviculturii organizeazã împreunã cu Ministerul Agriculturii şi Industriei Alimentare, activitatea de cercetare şi inginerie tehnologicã pentru producerea şi adaptarea speciilor de viermi de mãtase, care pot fi crescute în ţara noastrã, în raport de vegetaţie, zona şi microclimat.
ART. 39
Ministerul Silviculturii organizeazã, Împreunã cu Ministerul Agriculturii şi Industriei Alimentare şi Asociaţia crescatorilor de albine, activitatea de cercetare şi adaptare a speciilor de albine în domeniul asigurãrii şi dezvoltãrii apiculturii.
ART. 40
Ministerul Silviculturii împreunã cu Academia de ştiinţe Agricole şi Silvice organizeazã, controleazã şi rãspunde de cercetarea şi aplicare rezultatelor acesteia în acţiunile de prevenire şi combatere a bolilor şi dãunãtorilor, în care scop:
a) dezvolta cercetarea privind biologia dãunãtorilor şi a altor agenţi patogeni în vederea crerii unor biopreparate biologice eficiente, a perfecţionãrii tehnologiei de preparare şi producere a acestora, precum şi a reducerii numãrului de tratamente chimice în acţiunile de protecţie;
b) perfectioneaza metodele de prevenire şi combatare a dãunãtorilor pãdurii, de stabilire a prognozei bolilor şi dãunãtorilor şi a celor mai eficiente mãsuri pentru combaterea acestora pe cale chimica, biologica şi integrata;
c) promoveazã şi generalizeaza sistemul integrat de prevenire şi combatere a bolilor şi dãunãtorilor prin imbinarea raţionalã a mijloacelor chimice cu cele biologice, folosirea materialelor fizico-mecanice şi aplicarea întregului complex de mãsuri fitosanitare.

K. Alte atribuţii
ART. 41
Ministerul Silviculturii mai îndeplineşte în domeniul sau de activitate şi urmãtoarele atribuţii:
a) elaboreazã studii şi programe privind proportiile, nivelurile, ritmurile şi direcţiile de dezvoltare a silviculturii în perspectiva, ţinînd seama de rolul acesteia în ansamblul economiei naţionale, de orientãrile, tendintele şi progresul realizat pe plan mondial;
b) elaboreazã proiectele planurilor anuale şi de perspectiva, repartizeazã indicatorii de plan economici şi financiari pe unitãţile subordonate;
c) rãspunde de realizarea producţiei planificate, precum şi de îndeplinirea celorlalţi indicatori ce-i revin din planul naţional unic de dezvoltare economicosociala şi bugetul de stat;
d) rãspunde de respectarea normelor de consum de materii prime, materiale şi combustibili, ia mãsuri pentru reducerea continua a consumurilor de materiale, energie şi forta de munca, asigura recuperarea şi valorificarea resurselor materiale refolosibile;
e) elaboreazã documentaţiile tehnico-economice pentru lucrãrile de investiţii; organizeazã, indruma şi controleazã proiectarea şi executarea investitulor şi ia mãsuri pentru respectarea termenelor de punere în funcţiune a acestora;
f) indruma şi coordoneazã activitatea de organizare a producţiei şi a muncii în unitãţile subordonate; organizeazã activitatea de elaborare, aplicare şi urmãrire a normativelor şi normelor de munca pentru toate categoriile de personal din ramura silviculturii; organizeazã elaborarea de normative şi norme de munca unificate pe economie la lucrãrile pentru care este coordonator; aproba metodologiile specifice de normare, precum şi normativele şi normele unificate din domeniul sau de activitate şi controleazã modul lor de aplicare;
g) analizeazã bilanţurile şi dãrile de seama periodice ale unitãţilor subordonate şi întocmeşte pe cele care privesc activitatea pe întregul minister;
h) întocmeşte şi executa bugetul de venituri şi cheltuieli pentru administraţia centrala a ministerului şi unitãţile bugetare subordonate;
i) exercita atribuţiile ce-i revin potrivit legii cu privire la preţuri şi tarife în domeniul sau de activitate;
j) elaboreazã şi aproba, potrivit legii, norme republicane specifice silviculturii şi urmãreşte aplicarea lor;
k) indruma activitatea de invenţii şi inovaţii şi se preocupa de generalizarea celor mai importante realizari; face propuneri cu privire la problemele de tipizare şi standardizare;
l) asigura aplicarea politicii partidului şi statului în probleme de personal, în care scop:
- stabileşte criterii unitare de selecţionare, pregãtire, perfecţionare şi promovare a personalului din silvicultura şi controleazã aplicarea acestora;
- stabileşte necesarul de personal în perspectiva şi ia mãsuri pentru pregãtirea acestuia, potrivit legii;
- încadreazã personalul pentru aparatul propriu, numeşte, potrivit legii, organele de conducere ale unitãţilor subordonate;
- elaboreazã norme obligatorii privind atribuţiile şi sarcinile personalului din inspectoratele silvice judeţene şi ocoalele silvice;
- ia mãsuri pentru respectarea şi executarea cu stricteţe şi întocmai de cãtre întregul personal muncitor a normelor stabilite prin legi şi a atribuţiilor de serviciu, întãrirea ordinii şi disciplinei în munca;
- organizeazã şi asigura perfecţionarea pregãtirii profesionale a personalului precum şi verificarea periodicã a cunoştinţelor acestora, cunoaşterea legilor, a hotãrîrilor şi a celorlalte acte normative, a regulilor de comportare specifice personalului silvic;
- asigura baza materialã şi dotarea liceelor de specialitate şi a şcolilor profesionale din subordinea sa, precum şi cadrele didactice de specialitate necesare;
m) participa la elaborarea propunerilor privind perfecţionarea elementelor sistemului de retribuire din silvicultura; elaboreazã norme tehnice pentru aplicarea unitarã a elementelor sistemului de retribuire pentru unitãţile subordonate şi controleazã modul lor de aplicare;
n) stabileşte, potrivit legii, mãsuri cu privire la protecţia muncii, în scopul asigurãrii celor mai bune condiţii de munca, al prevenirii accidentelor de munca şi imbolnavirilor profesionale, precum şi pentru îmbunãtãţirea continua a condiţiilor de trai;
o) organizeazã activitatea de informare documentara, asigura informarea unitãţilor subordonate cu privire la tendintele progresului tehnico-ştiinţific pe plan naţional şi mondial editeazã publicaţii şi lucrãri privitoare la problemele de ştiinţa, tehnica şi producţie, specifice activitãţilor pe care le conduce;
p) indruma şi controleazã Asociaţia Generalã a Vinatorilor şi Pescarilor Sportivi din Republica Socialistã România şi sprijinã activitatea acesteia;
r) îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute de lege.

CAP. 3
Organizare şi funcţionare

ART. 42
Conducerea colectivã a Ministerului Silviculturii se realizeazã de cãtre Comitetul de conducere al Consiliului silviculturii. Conducerea activitãţii curente a ministerului se asigura de cãtre Biroul executiv ai Consiliului silviculturii.
ART. 43
Ministerul informeazã Comitetul de conducere şi Biroul executiv ale Consiliului silviculturii asupra principalelor probleme rezolvate în perioada dintre şedinţele acestora.
ART. 44
Ministerul Silviculturii are în conducerea sa un ministru, un adjunct al ministrului şi un secretar de stat Adjunctul ministrului şi secretarul de stat se numesc prin decret prezidential, iar atribuţiile acestora se stabilesc de Comitetul de conducere al Consiliului silviculturii.
ART. 45
Ministrul reprezintã ministerul în raporturile cu celelalte organe şi organizaţii din ţara, precum şi în relaţiile internaţionale.
ART. 46
În cadrul Ministerului Silviculturii se organizeazã şi funcţioneazã, potrivit Decretului nr. 78/ 1973, Consiliul tehnico-economic, organ de lucru pe lîngã organele de conducere colectivã ale ministerului.
ART. 47
Ministerul Silviculturii are urmãtoarea structura organizatoricã:
a) Inspectoratul de stat pentru conservarea, dezvoltarea şi controlul exploatãrii fondului forestier;
b) Inspectoratul de stat pentru pãşuni şi fîneţe din zona montanã şi perimetrul fondului forestier din celelalte zone şi ameliorarea terenurilor degradate;
c) Inspectoratul de stat pentru economia vinatului, a pestelui din apele de munte şi valorificarea produselor pãdurii;
d) Direcţia plan-dezvoltare, financiarã şi comercialã;
e) Serviciul organizare, contro1, personal şi învãţãmînt;
f) Serviciul secretariat-administrativ, juridic şi arbitraj.
Structura organizatoricã pe compartimente de munca şi numãrul maxim de personal în aparatul ministerului sînt cele prevãzute în anexele nr. 1*) şi 2*).
ART. 48
Ministerul Silviculturii are în subordinea sa inspectorate silvice judeţene, întreprinderi, unitãţi de cercetare, proiectare şi amenajãri silvice, licee de specialitate şi şcoli profesionale. Ministerul Silviculturii are în subordine directa unitãţile prevãzute în anexa nr. 3.
ART. 49
Atribuţiile şi normele de funcţionare a unitãţilor prevãzute la art. 47 se stabilesc de Comitetul de conducere al Consiliului silviculturii, potrivit normelor legale.

CAP. 4
Dispoziţii finale

ART. 50
Personalul muncitor care trece la Ministerul Silviculturii, precum şi cel transferat la alte unitãţi, ca urmare a reorganizãrii Ministerului Economiei Forestiere şi Materialelor de Construcţii, se considera transferat în interesul serviciului.
ART. 51
Personalul transferat în interesul serviciului sau trecut în aceeaşi unitate în funcţii cu niveluri de retribuire mai mici, precum şi personalul devenit disponibil, ca urmare a aplicãrii prevederilor prezentului decret, beneficiazã de drepturile prevãzute în art 21 din <>Decretul nr. 162/1973 privind stabilirea normelor unitare de structura pentru unitãţile economice.
ART. 52
Ministerul Silviculturii şi unitãţile din subordinea sa se doteaza, prin planul naţional unic, potrivit criteriilor prevãzute de lege, cu mijloace de transport, maşini, unelte, mijloace de mecanizare, atelaje si altele asemenea necesare activitãţii lor.
ART. 53
Comitetul de Stat al Planificarii şi Ministerul Finanţelor, pe baza propunerilor Ministerului Silviculturii şi ale celorlalte organe centrale interesate, vor supune, spre aprobare, modificãrile ce decurg din aplicarea prezentului decret în planul naţional unic de dezvoltare economico-socialã pe anul 1982 şi pe perioada 1982-1985, precum şi în bugetul de stat.
ART. 54
Prevederile din legi, decrete şi alte acte normative referitoare la Ministerul Economiei Forestiere şi Materialelor de Construcţii se aplica în mod corespunzãtor Ministerului Silviculturii, înfiinţat şi organizat conform prezentului decret, potrivit obiectului sau de activitate.
ART. 55
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentul decret.

NICOLAE CEAUŞESCU
Preşedintele
Republicii Socialiste România
_________
*) Anexele nr. 1 şi 2 se comunica instituţiilor interesate





ANEXA 3

Lista unitãţilor din subordinea Ministerului Silvicuiturii

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr.
crt Sediul Denumirea localitatea judeţul
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

1. Inspectoratul silvic judeţean Alba municipiul Alba Iulia Alba
2. Inspectoratul silvic judeţean Arad municipiul Arad Arad
3. Inspectoratul silvic judeţean Arges municipiul Pitesti Arges
4. Inspectoratul silvic judeţean Bacau municipiul Bacau Bacau
5. Inspectoratul silvic judeţean Bihor municipiul Oradea Bihor
6. Inspectoratul silvic judeţean Bistrita
-Nasaud municipiul Bistrita Bistrita-
Nasaud
7. Inspectoratul silvic judeţean Botosani municipiul Botosani Botosani
8. Inspectoratul silvic judeţean Braşov muninicipiul Braşov Braşov
9. Inspectoratul silvic judeţean Brãila municipiul Brãila Brãila
10. Inspectoratul silvic judeţean Buzau municipiul Buzau Buzau
11. Inspectoratul silvic judeţean Caras
-Severin municipiul Resita Caras-
Severin
12. Inspectoratul silvic judeţean Calarasi municipiul Calarasi Calarasi
13. Inspectoratul silvic judeţean Cluj municipiul Cluj-Napoca Cluj
14. Inspectoratul silvic judeţean Constanta municipiul Constanta Constanta
15. Inspectoratul silvic judeţean Covasna municipiul Sfintu
Gheorghe Covasna
16. Inspectoratul silvic judeţean Dimbovita municipiul Tirgoviste Dimbovita
17. Inspectoratul silvic judeţean Dolj municipiul Craiova Dolj
18. Inspectoratul silvic judeţean Galaţi municipiul Galaţi Galaţi
19. Inspectoratul silvic judeţean Giurgiu comuna Comana Giurgiu
20. Inspectoratul silvic judeţean Gorj municipiul Tirgu Jiu Gorj
21. Inspectoratul silvic judeţean Harghita municipiul Miercurea
-Ciuc Harghita
22. Inspectoratul silvic judeţean Hunedoara municipiul Deva Hunedoara
23. Inspectoratul silvic judeţean Ialomita municipiul Slobozia Ialomita
24. Inspectoratul silvic judeţean Iaşi municipiul Iaşi Iaşi
25. Inspectoratul silvic judeţean Maramures municipiul Baia Mare Maramures
26. Inspectoratul silvic judeţean Mehedinti municipiul Drobeta-Turnu
Severin Mehedinti
27. Inspectoratul silvic judeţean Mures municipiul Tirgu Mures Mures
28. Inspectoratul silvic judeţean Neamt municipiul Piatra-Neamt Neamt
29. Inspectoratul silvic judeţean Olt municipiul Slatina Olt
30. Inspectoratul silvic judeţean Prahova municipiul Ploiesti Prahova
31. Inspectoratul silvic judeţean Satu Mare municipiul Satu Mare Satu Mare
32. Inspectoratul silvic judeţean Salaj municipiul Zalau Salaj
33. Inspectoratul silvic judeţean Sibiu municipiul Sibiu Sibiu
34. Inspectoratul silvic judeţean Suceava municipiul Suceava Suceava
35. Inspectoratul silvic judeţean Teleorman municipiul Alexandria Teleorman
36. Inspectoratul silvic judeţean Timis municipiul Timişoara Timis
37. Inspectoratul silvic judeţean Tulcea municipiul Tulcea Tulcea
38. Inspectoratul silvic judeţean Vaslui municipiul Vaslui Vaslui
39. Inspectoratul silvic judeţean Vilcea municipiul Rimnicu
Vilcea Vilcea
40. Inspectoratul silvic judeţean Vrancea municipiul Focsani Vrancea
41. Inspectoratul silvic al municipiului Bucureşti
municipiul Bucureşti
42. Institutul de cercetãri şi amenajãri Sectorul
silvice comuna Stefanestii agricol,
de Jos, Ilfov
43. Liceul silvic Branesti comuna Branesti, Sectorul
agricol
Ilfoc
44. Liceul silvic Cimpulung Moldovenesc orasu1 Cimpulung- Suceava
Moldovenesc
45. Liceul silvic Gurghiu comuna Gurghiu Mures
46. Liceul silvic Nasaud oraşul Nasaud Bistrita
-Nasaud
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Nr.
crt. Sediul Denumirea localitatea Judeţul
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
47. Liceul silvic Timişoara municipiul Timişoara Timis
48. Scoa1a profesionalã silvicã Branesti comuna Branesti, Sectorul
agricol
Ilfov
49. Scoa1a profesionalã silvicã Cimpulung oraşul Cimpulung Suceava
Moldovenesc Moldovenesc
50. Şcoala profesionalã silvicã Gurghiu comuna Gurghiu Mures
51. Şcoala profesionalã silvicã Nasaud oraşul Nasaud Bistrita-
Nasaud
52. Şcoala profesionalã silvicã Timişoara municipiul Timişoara Timis

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────




---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016