Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Desfãşurarea, în municipiul Bucureşti, în condiţii cît mai bune, a transportului în comun al oamenilor muncii - expresie a grijii partidului şi statului pentru îmbunãtãţirea continuã a condiţiilor de muncã şi viaţã a locuitorilor Capitalei - a necesitat alocarea de cãtre stat a unor importante fonduri materiale şi financiare pentru construirea metroului, mijloc rapid de circulaţie, înzestrat cu instalaţii moderne, care asigurã condiţii optime de cãlãtorie.
Buna funcţionare a metroului, menţinerea integritãţii şi funcţionalitãţii instalaţiilor aferente impun rãspunderi deosebite din partea personalului întreprinderii de exploatare a metroului, în vederea prevenirii accidentelor, a perturbãrii graficului de circulaţie, distrugerii sau deteriorãrii echipamentelor şi instalaţiilor acestuia.
Persoanele care folosesc acest mijloc modern de transport trebuie sã manifeste o înaltã conştiinţã civicã în asigurarea ordinii şi disciplinei, respectarea normelor de cãlãtorie şi sprijinirea organelor competente pentru tragerea la rãspundere a celor ce încalcã normele stabilite, în vederea bunei funcţionãri a acestui mijloc de transport.
În acest scop, Consiliul de stat al Republicii Socialiste România decreteazã:
ART. 1
Constituie contravenţii la normele privind cãlãtoria cu metroul urmãtoarele fapte, dacã nu au fost sãvîrşite în astfel de condiţii încît, potrivit legii, sînt considerate infracţiuni, şi se sancţioneazã dupã cum urmeazã:
I. Cu amendã de la 400 la 500 lei:
a) pãtrunderea în spaţiile tehnologice sau în locurile din incinta metroului în care accesul publicului este interzis;
b) neplata tarifului de cãlãtorie sau folosirea metroului în baza unei legitimaţii de cãlãtorie nevalabile;
c) deteriorarea mobilierului, spargerea geamurilor din staţii sau de la vagoane;
d) tulburarea liniştii cãlãtorilor, ţinuta sau comportarea necuviincioasã faţã de ceilalţi cãlãtori şi de personalul de serviciu;
e) fumatul, consumul de bãuturi alcoolice în incinta metroului sau murdãrirea staţiilor ori a vagoanelor;
f) lipirea de afişe în vagoane sau în staţii, fãrã autorizarea specialã a conducerii Întreprinderii de exploatare a metroului Bucureşti;
g) transportul în vagoane al animalelor vii, al mãrfurilor care pot incomoda sau murdãri cãlãtorii, precum şi al obiectelor care depãşesc dimensiunile de 25 x 55 x 75 cm şi greutatea de 20 kg;
h) practicarea comerţului ambulant în staţii sau vagoane.
II. Cu amendã de la 500 la 1.000 lei:
a) forţarea deschiderii uşilor vagoanelor în timpul staţionãrii sau în mers;
b) tragerea semnalului de alarmã pentru motive nejustificate de un pericol iminent al siguranţei circulaţiei sau al cãlãtorilor;
c) transportul în vagoane al mãrfurilor periculoase care nu sînt permise la transport, cum sînt cele inflamabile, explozive, corosive, caustice şi otrãvitoare.
III. Cu amendã de la 800 la 2.000 lei:
a) deteriorarea sau distrugerea pieselor, instalaţiilor de iluminat din vagoane şi staţii, precum şi degradarea peroanelor, scãrilor, escalatoarelor, cît şi a altor bunuri din incinta metroului, sãvîrşite din culpã;
b) deteriorarea sau distrugerea instalaţiilor de telecomunicaţii, a pieselor din diverse instalaţii, a reperelor de cabluri sau a cablurilor ori a semnalelor, precum şi spargerea geamurilor la semnalizatoarele de tensiune şi la hidranţii de incendiu, sãvîrşite din culpã.
ART. 2
Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se fac de cãtre personalul împuternicit în acest scop de cãtre conducerea întreprinderii de exploatare a metroului Bucureşti.
ART. 3
Despãgubirile pentru pagubele materiale cauzate prin sãvîrşirea vreuneia din contravenţiile prevãzute în prezentul decret se stabilesc, odatã cu aplicarea sancţiunii, potrivit tarifelor legale.
ART. 4
Contravenţiilor prevãzute în prezentul decret le sînt aplicabile prevederile <>Legii nr. 32/1968 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor.
---------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: