Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECRET nr. 311 din 15 septembrie 1971  pentru modificarea   Legii nr. 18/1968 privind controlul provenientei unor bunuri ale persoanelor fizice, care nu au fost dobandite in mod licit    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECRET nr. 311 din 15 septembrie 1971 pentru modificarea Legii nr. 18/1968 privind controlul provenientei unor bunuri ale persoanelor fizice, care nu au fost dobandite in mod licit

EMITENT: CONSILIUL DE STAT
PUBLICAT: BULETINUL OFICIAL nr. 112 din 27 septembrie 1971


Consiliul de Stat al Republicii Socialiste România decreteazã:

ART. 1
<>Legea nr. 18/1968 privind controlul provenientei unor bunuri ale persoanelor fizice, care nu au fost dobândite în mod licit, se modifica dupã cum urmeazã:
1. Articolul 3 se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 3. - Controlul provenientei bunurilor prevãzute la capitolul I se face:
a) în temeiul sesizarilor, dacã sunt scrise şi semnate, ale oricãrei persoane fizice sau ale conducerii organizaţiei socialiste la care persoana în cauza a prestat sau presteazã vreo activitate, indiferent de natura acesteia;
b) la cererea persoanei cãreia i s-au adus imputari publice în lagatura cu provenienta bunurilor sale;
c) la sesizarea organelor financiare, a celor de urmãrire penalã sau a instanţelor judecãtoreşti, dacã acestea deţin date, rezultând din activitatea lor, cu privire la dispoziţia vãditã dintre valoarea bunurilor şi veniturile unei persoane. Odatã cu sesizarea se vor comunica şi datele pe care aceste organe le deţin.
Dacã persoana în cauza este cãsãtoritã, controlul urmeazã a se face şi cu privire la bunurile comune, el extinzandu-se şi asupra celuilalt soţ, referitor la aceasta categorie de bunuri".
2. Articolul 4 se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 4. - Verificarea sesizarilor şi a cererilor arãtate la art. 3 se face de o comisie de cercetare, care funcţioneazã pe lângã fiecare judecãtorie şi este alcãtuitã din:
- un judecãtor de la judecãtorie, desemnat de preşedintele tribunalului judeţean, în calitate de preşedinte;
- un procuror de la procuratura localã, desemnat de procurorul şef al procuraturii judeţene, un delegat desemnat de directorul administraţiei financiare judeţene, un delegat al inspectoratului judeţean de militie şi un deputat în consiliul popular municipal, orasenesc sau comunal ori de sector al municipiului Bucureşti, ca membri.
Comisia are un secretar, desemnat de preşedintele judecãtoriei dintre grefierii acestei instanţe".
3. Alineatul 3 din articolul 5 se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"Dacã rezulta date sau indicii ca între valoarea bunurilor persoanei în cauza şi veniturile acesteia exista vãditã disproportie, comisia o citeaza şi îi acorda un termen de cel mult 10 zile pentru a depune o declaraţie cu privire la toate bunurile prevãzute la art. 1 şi la justificarea provenientei lor, în care va arata şi câştigurile şi cheltuielile anuale".
4. Alineatul 3 din articolul 6 se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"Comisia poate şi din oficiu efectua cercetãri locale sau dispune efectuarea unor expertize tehnice ori contabile, pentru lãmurirea cauzei".
5. Articolul 6 se completeazã cu un alineat 6, care va avea urmãtorul cuprins:
"Lipsa nejustificatã a persoanelor prevãzute în alineatele precedente ori refuzul expertului de a primi lucrarea sau nedepunerea lucrãrii în termenul fixat ori refuzul de a da lãmuririle cerute se sancţioneazã cu amenda judiciarã de la 25 la 250 de lei".
6. Articolul 8 se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 8. - Comisia hotãrãşte, în cel mult 45 de zile, prin încheiere motivatã, cu majoritate de voturi:
- trimiterea cauzei spre soluţionare judecãtoriei în raza cãreia se afla domiciliul persoanei în cauza, dacã constata ca provenienta unor bunuri anume determinate sau o cota-parte din valoarea bunurilor nu este justificatã;
- clasarea cauzei, când constata ca provenienta tuturor bunurilor este justificatã;
- trimiterea cauzei la unitatea competenta de procuratura, dacã în legatura cu bunurile a cãror provenienta este nejustificatã rezulta sãvârşirea unei infracţiuni.
Prin încheierea de clasare se dispune şi ridicarea mãsurii de indisponibilizare a bunurilor.
Încheierea de clasare se comunica persoanei în cauza, celei care a fãcut sesizarea, procurorului şef al procuraturii locale şi administraţiei financiare, în termen de 10 zile de la pronunţare".
7. Alineatul 1 din articolul 9 se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9. - Preşedintele judecãtoriei, primind dosarul, fixeazã termen de judecata cu precãdere şi dispune citarea tuturor pãrţilor care au fost chemate la comisia de cercetare. Administraţia financiarã este, întotdeauna, citata în proces şi are obligaţia de a face toate diligenţele pentru apãrarea intereselor statului.
Prezenta procurorului este obligatorie."
8. Articolul 10 se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art 10. - Judecãtoria, dacã constata ca provenienta unor bunuri anume determinate ori o cota-parte din valoarea bunurilor nu este justificatã, hotãrãşte trimiterea dosarului la administraţia financiarã, pentru urmãrirea impozitului prevãzut la art. 2 alin. 1.
În judecarea cauzei instanta nu se limiteazã la bunurile şi valorile menţionate în actul de sesizare.
Dacã în legatura cu bunurile a cãror provenienta este nejustificatã rezulta sãvârşirea unei infracţiuni, judecãtoria trimite dosarul la unitatea competenta de procuratura spre a vedea dacã este cazul sa punã în mişcare acţiunea penalã.
Judecãtoria, dacã constata ca provenienta bunurilor este justificatã, hotãrãşte închiderea dosarului".
9. Articolul 11 se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 11. - Impotriva închiderii de clasare a comisiei de cercetare pot face recurs, în termen de 15 zile de la data comunicãrii, procurorul şef al procuraturii locale, administraţia financiarã şi persoana care a fãcut sesizarea recursul se soluţioneazã de o comisie care funcţioneazã pe lângã fiecare tribunal judeţean şi este alcãtuitã din:
- doi judecãtori, desemnaţi de preşedintele tribunalului judeţean, dintre care unul în calitate de preşedinte;
- un procuror, desemnat de procurorul şef al procuraturii judeţene, un delegat al administraţiei financiare şi un deputat în consiliul popular judeţean, ca membri.
Comisia are un secretar, desemnat de preşedintele tribunalului judeţean dintre grefierii acestei instanţe".
10. Dupã articolul 11 se introduce articolul 11.1, care va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 11.1 - În cazul încheierilor de clasare rãmase defintiive prin nerecurare, comisia de pe lângã tribunalul judetea va putea dispune, în termen de cel mult un an, pe baza unei noi sesizãri, reluarea cercetãrilor de cãtre comisia prevãzutã la art. 4".
11. Alineatul 2 din articolul 13 se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"Secretar al comisiei este un consultant, desemnat de preşedintele Tribunalului Suprem".
12. Dupã articolul 16, în cadrul capitolului VII, se introduce articolul 16.1 care va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 16.1 - Organele financiare vor tine o evidenta distinctã a debitelor create în condiţiile prezentei legi, vor lua mãsuri pentru imediata şi completa lor urmãrire şi vor raporta, periodic, Ministerul Finanţelor despre încasarea acestor debite".
13. la articolul 18, cuvintele "Ministerul Finanţelor" din alineatele 1 şi 2 se înlocuiesc prin cuvinetele "administraţia financiarã".
14. Articolul 19 se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 19. - Dispoziţiile prezentei legi se intregesc cu prevederile codului de procedura civilã.
Proba cu martori nu poate fi admisã, impotriva propriei sale recunoasteri, persoanei ale carei bunuri sunt supuse controlului.
În cazul înscrisurilor, persoana ale carei bunuri sunt supuse controlului nu poate face proba cu martori pentru stabilirea altui preţ decât cel prevãzut în act; de asemenea, ea nu poate face proba cu înscris sub semnatura privatã pentru stabilirea altui preţ decât cel prevãzut în actul autentic.
Dacã dovada provenientei bunurilor se face prin împrumuturi, donaţii, vânzare-cumpãrare sau alte asemenea acte, se vor examina şi posibilitãţile materiale ale persoanelor de la care cel în cauza pretinde ca a primit sume de bani sau bunuri".
15. Dupã articolul 19 se introduc articolele 19.1 - 19.3, care vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 19.1. - Persoana care a fost obligatã, prin hotãrâre judecãtoreascã definitiva, la plata impozitului prevãzut de art. 2 alin. 1 nu va mai putea ocupa funcţii de gestionar sau de control financiar.
Evidenta persoanelor obligate la plata impozitului prevãzut de art. 2 alin. 1 va fi ţinuta de organele Ministerului Afacerilor Interne, pe baza comunicãrilor fãcute de instanţele judecãtoreşti; comunicãrile se vor face şi cãtre organizaţiile socialiste în cadrul cãrora activeazã acele persoane".
"Art. 19.2. - Angajaţii cu funcţii de conducere, precum şi şefii compartimentelor de personal din organizaţiile socialiste care, având date sau indicii ca exista o vãditã disproportie între valoarea bunurilor şi veniturile unei persoane ce a prestat sau presteazã vreo activitate în cadrul acelor organizaţii, nu sesizeazã comisia prevãzutã la art. 4, rãspund disciplinar, dacã fapta nu constituie infracţiune".
"Art. 19.3. - Sumele necesare pentru efectuarea expertizelor dispuse din oficiu se avanseaza dintr-un fond pus la dispoziţia Ministerului Justiţiei, ele suportandu-se de cãtre acest minister în cazul clasarii cauzei".
ART. 2
Cauzele în curs de cercetare la data intrãrii în vigoare a prezentului decret vor continua a fi cercetare de cãtre comisiile competente pana la aceasta data.
Comunicãrile prevãzute la art. 19.1 alin. 2 referitoare la persoanele obligate la plata impozitului, anterior intrãrii în vigoare a prezentului decret, se vor face pana la 1 noiembrie 1971, iar înlocuirea acestor persoane din funcţii de gestionar sau de control financiar se va face pana la 31 decembrie 1971.
ART. 3
<>Legea nr. 18/1968 privind controlul provenientei unor bunuri ale persoanelor fizice, care nu au fost dobândite în mod licit, va fi republicatã, dinadu-se articolelor o noua numerotare.


Preşedintele Consiliului de Stat,
NICOLAE CEAUŞESCU
_____________________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016